Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    No nyt saadaan kunnon "väittely" kaikille aikaiseksi eli juju on tämä:
    Moposta alkaa nähtävästi alkuperäiset tunlopit olla siinä kunnossa että olis aika vaihtaa uudet alle ihan turvallisuussyistäkin. Onko kokemuksia mitä renkaita kannattaisi katsella, ajo pääosin matka-ajoa suomessa yksin, kaksin tai yksin/kaksin täysillä sivulaukuilla.
    Paljon joutuu ajamaan myös vesikelillä...suomen kesä kun on

    Metzeleriä on kehuttu, Michelinit oli jossain mopossa alla ja vaikutti hyvältä, Pirelli touring rengas vaihtoehto, mitä muita kun ei viittiis vähän väliä vaihtaa eli sais se kestääkin vähän?
    Mopo oli siis Suzuki GSX-750F.

    MIELIPITEITÄ / KOKEMUKSIA !!
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  2. #2
    Mä mistään renkaista mitään tiedä, mutta itse tilaan ens kesäks Pirelli Diablo Stradat. Koon otan 120/60 eteen ja taakse 160/60. Sakemannit myy vähän reiluun 200 pakettina. Katotaan sitten, miltä ne tuntuu. Niin ja puhtaasti ulkonäkösyistä otan leveemmän takasen ja profiililtaan matalamman. Käyttäytyköön miten lystää...
    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
  3. #3
    Kerran renkaista tuli puhetta niin kertokaapa mitkä olis hyvät radalla/kadulla? Mistä halvimmat? Pyöränä on aprilia rsv factory.
    Ehkä otin ehkä en!
  4. #4
    mulla kesti gsx600f:ssa ensirenkaat n.15tkm (michelin macadam 100). pitoa oli riittämiin, paitsi märällä.. ei menty lujaa mutkiin. nyt rosvossa alla metzelerin z6 on kestäny jo 10tkm ja varpina kestää viel sen, ellei nyt saman 10tkm, nii ainaki 7tkm. eli kestää. märkäpidosta en tiedä mennä sanomaan, ku eipä oo sateella ajettu ku 2krt tänä kesänä. ja minähän ajan matkaa aika paljon.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  5. #5
    Lainaa (Jyppendaal @ Heinä. 25 2005,15:07) kirjoitti
    Mä mistään renkaista mitään tiedä, mutta itse tilaan ens kesäks Pirelli Diablo Stradat. Koon otan 120/60 eteen ja taakse 160/60. Sakemannit myy vähän reiluun 200 pakettina. Katotaan sitten, miltä ne tuntuu. Niin ja puhtaasti ulkonäkösyistä otan leveemmän takasen ja profiililtaan matalamman. Käyttäytyköön miten lystää...
    Mistäs liikkeestä ajattelit nuo tilata. Voisin tilata meidänkin "äffään" samanlaiset niin olispahan ainakin kahden käyttäjän kokemukset.
    "Life is too short to be small"

    Näillä mentiin:
    Suzuki GSX750F
    Kawasaki GPZ500S
    Tunturi SS ~50cm3
  6. #6
    Lainaa (raisa @ Heinä. 26 2005,09:34) kirjoitti
    Mistäs liikkeestä ajattelit nuo tilata. Voisin tilata meidänkin "äffään" samanlaiset niin olispahan ainakin kahden käyttäjän kokemukset.
    Jostain näistä pittää tillailla, kai:

    www.motorradreifendirekt.de/

    www.mtd-reifen.de

    www.reifenversand.com

    Mut vasta talvella pistän tilauksen vetämään, nykyisillä vetästään vielä tämä kausi.
    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
  7. #7
    moi!

    sen verran tiedän sanoa, että itselläni on ollut jo kahdessa pyörässä metzeler mez4 renkaat ja olen ollut erittäin tyytyväinen renkaitten vähään kulumiseen(joka tosin on ajotavasta kiinni), joka mulla on sellanen että ne ei kyllä kestä 5000km enempää, ei ainakaan takarengas. mutta eturengas sitten jo kestääkin huomattavasti pidempään!!!

    eli lyhyesti sanottuna aivan hyvä rengas!

    onko muilla kokemuksia kyseisestä renkaasta???
    honda rules
  8. #8
    Edessä z4 verraton ja takanakin , mutta ei kestä 10 tuhatta.
    edessä kesti 17 tuhatta . taakse ei oo löytynyt alkuperäisen
    veroista : ekat etu/taka kestivät16200 km.
  9. #9
    Nyt näyttää että alle tulee joko Metzelerin Z6 tai Pirellin Diablo (ikä se malli nyt oli??) mutta mikä koko ???

    Mikä on normaali ja onko joku laittanu taakse leviämmän.
    Ajan pääasiassa matkaajoa yksin/kaksin ja vettä tulee aina välillä...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  10. #10
    Kiinnostais kanssa tämä aihe.. Dunlopit alkaa olee aikas finaalissa.. Liikkeessä kehoitettiin kokeilemaan Pirelli Diablo Stradaa.. Onko jollain noista kokemuksia?
  11. #11
    Mulla 750F:ssä Metzelerin Z6:t olleet nyt viitisentuhatta kilometriä alla.
    Tyytyväinen olen ollut, 9000 ajetut alkuperäis-Dunlopit oli huomattavasti "kulmikkaammat" ajella. Oli ne kyllä jo kuluneet varsin pykälille.
    Kestävyydestä tietääpi vasta sitten joskus, ehkä seuraavan kymmenentuhannen aikana...nythän nuo vielä näyttääpi hyviltä.
    Rengaskoot säilytin ennallaan, eli etu 120 ja taka 150 leveänä.
    Ostin orkkishopista, hintaa oli pikkasen alle 300 postikuluineen.
  12. #12
    Lainaa (marpii @ Elo. 08 2005,21:54) kirjoitti
    Mulla 750F:ssä Metzelerin Z6:t olleet nyt viitisentuhatta kilometriä alla.
    Tyytyväinen olen ollut, 9000 ajetut alkuperäis-Dunlopit oli huomattavasti "kulmikkaammat" ajella. Oli ne kyllä jo kuluneet varsin pykälille.
    Kestävyydestä tietääpi vasta sitten joskus, ehkä seuraavan kymmenentuhannen aikana...nythän nuo vielä näyttääpi hyviltä.
    Rengaskoot säilytin ennallaan, eli etu 120 ja taka 150 leveänä.
    Ostin orkkishopista, hintaa oli pikkasen alle 300 postikuluineen.
    cebarissa vajaa 500km ajettu z6 kummatkin... tykkään: edellisiin dunloppeihin (en muista mallia) verrattuna vakaat, mutta "herkät", ja tän päiväisessä kaatosateessakin tuntuivat siltä, että uskaltaa jarruttaakin varmaan muitakin hyviä on mutta noihin mä oon tyytyväinen
  13. #13
    Mä oon ollu tosi tyytyväinen Bridgestonen 012:sta. Tuntuu vaan kuluvan aika nopeesti.
    Don´t tread on me!
  14. #14
    Kannattaa harkita myös Rodamotoa.

    Etu- ja takarengas kustantaa yhteensä noin 220€ toimituskuluineen. Huono puoli on että toimitusajat saattaa joskus venyä.

    Ja noista renkaista. Omassa RF:ssä on nyt Diablot. Takasella ajettu 5000km ja kyllä sillä vielä reilut pari tonnia päästelee. Eturenkaassa ei suurempaa kulumista.

    Pitoa riittää mahtavasti mutkapätkillä, radalle en oo päässy kokeilemaan. Sateella ei ole tullu pahemmin ajeltua mutta on toiminu sen mitä on tarvinnu. Ja ajosta tosiaan 95% ykspäällä.

    Seuraavaksi varmaan Diablo Stradat alle. Jospa ne kestäis vielä vähän pidemmälle.
    Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
  15. #15
    Mä laitoin ennen kesälomareissua omaan 750 äffän etukumiksi Z6:sen. (Rodamotossa 87 euroa muistaakseni! Viikon kesti.) Ajattelin nuukana kuluttaa reissussa loppuun takana olleen alkuperäistä mallia olevan Dunlopin.

    Pelkkä eturenkaan vaihdos oli huomattava. Reilu 3000 kilsaa takana ja tuntuu kyllä ohjattavuudeltaan paljon paremmalta, kuin entinen Dunloppi. Pari kertaa joutu ajamaan tolkuttomassa vesisateessa ja tekemään hätäisiäkin jarrutuksia; hyvin meni ja pitoa riitti. Ei voi sanoa, että kuluminen vielä edes näkyisi näillä kilsoilla.

    Nyt ois pakko saada taaksekin Z6:sta alle. Kiinnostaisko jotain kimppatilaus vaikka Rodamotosta? Säästyis toimituskuluissa. Kun varmistaa etukäteen että tavaraa on varastossa, niin aika nopeasti sieltä tuntuu kummeja tulevan.
    Suo, kuokka ja Suzuki
  16. #16
    Omassa pyörässäni (YZF R1) kokeilin takanakiksi Michelinin Pilot Roadia, joka on kestänyt jo yli 11000 km ja vielä on kulutuspintaa jäljellä. Nakki on tarkoitettu pääosin katukäyttöön ja matka-ajoon mutta olen ajellut sillä myös radalla (en suosittele radalle, tosin sadekelillä pitoa riitti jopa keulimiseen asti)
  17. #17
    Mitä eroa Mezelerin Z4 vs Z6 (vai mikä se nelonen on...)
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  18. #18
    Lainaa (MikaL @ Elo. 09 2005,11:40) kirjoitti
    Mitä eroa Mezelerin Z4 vs Z6 (vai mikä se nelonen on...)
    Nelonen on ainakin vanhempi malli, ja kutosessa muistaakseni on parempi pito & kesto.
    B-King
  19. #19
    Lainaa (Tony @ Elo. 10 2005,01:30) kirjoitti
    Nelonen on ainakin vanhempi malli, ja kutosessa muistaakseni on parempi pito & kesto.
    Itse olen ollut siinä uskossa että Z4 vastaa Pirelli Diabloa ja Z6 Diablo Stradaa.

    Tällä hetkellä mun cebarissa on edessä Diablo ja takana Stada. Hyvin ovat toimineet ja noin 7000 eturenkaalla ja 4000 takarenkaallla eikä juurikaan näy mitään kulumista. Stradassa saisi olla vähän enemmän pitoa kun kiihdyttää mutkasta ulos mutta muuten se on ollut hyvä. Vähän rullaantui autobaanalla mutta se oli oma moka kun ajelin baanalla matalilla paineilla alppiteiden jälkeen. Eli paineet kannattaa tarkistaa usein jos haluaa että rengas kestää.
    Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
  20. #20
    Nosta rengaspaineista; 2.25 eteen ja 2.5 taakse oli ohjekirjan suositus. Entäs matka-ajoon suositukset ja onko vesikelillä merkitystä

    * 1 päällä + laukut
    * 2 päällä + laukut
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  21. #21
    Lainaa (MikaL @ Elo. 10 2005,21:07) kirjoitti
    Nosta rengaspaineista; 2.25 eteen ja 2.5 taakse oli ohjekirjan suositus. Entäs matka-ajoon suositukset ja onko vesikelillä merkitystä

    * 1 päällä + laukut
    * 2 päällä + laukut
    2 päällä + 3 laukut (takana 52l ja sivulla 2*44l) ajeltiin noin 6000km lenkki ympäri eurooppaa. Paineina edessä 2.50 ja takana 2.75

    Loistavasti toimi niin Autobaanalla kun alppien mutkateilläkin. Renkaina alkuperäiset Dunlopit, joilla rullattu nyt 13500 km.
    "Life is too short to be small"

    Näillä mentiin:
    Suzuki GSX750F
    Kawasaki GPZ500S
    Tunturi SS ~50cm3
  22. #22
    Mulla Äffän ensiasennuskumit, olisko ollu Dunlopit, kesti noin 8000 km. Vaihdoin eteen Pirelli Diablon ja taakse Z6:n ja kyllä ajotuntuma parani ihan huomattavasti.
    Ihan yleisesti, kannattaa miettiä hieman päivittäistä ajotyyliä, ainakin renkaitten kannalta. Väliin pistää ihmetyttään kun näkee katupyöriä, joista renkaat kulunu keskeltä tasaiseksi, mutta sivuilta kuin uudet Vähän kannattais kallistella niin rengasprofiilikin tykkäis. Tietty kustomit ja raskaat matkapyörät on asia erikseen. Niissä sen pykälillekulumisen vielä ymmärtää.
    Tulin, näin, koitin
  23. #23
    No nyt on uudet kumit alla
    * edessä Metzeler ME Z4 (120/70 17)
    * takana Metzeler Roadtec Z6 (150/70 17)

    Alle 100 km ajettuna mutta hyvältä tuntu ajaa.
    Eiköhän tässä vesikelillekin joku päivä ehdi niin saa vähän tuon puolenkin testiä...

    Edit:
    alkuperäisillä dunlopeilla ajettiin 13200 ja takarenkaalla olis varmaan vielä ajanut tonnin, ehkä toisenkin mutta ei enää vesikelillä ja muutenkin oli jo aika kulmikas. Eturengas oli jo "pykälillä" eli ei metriäkään enää.



    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  24.  
  25. #24
    Ite ostin ton Metzeler Marathonin 880 eteen, ku alkuperäinen Dunlop meni jo 7500 km hampaille.

    Onkos jollain ollut tälläistä ongelmaa, et etupäästä rengaspaineet tippuu n. 1.5 baariin, jonka jälkeen se ei enää vuoda. Alkuperäisellä renkaalla se alkoi vuotaa, mutta jonkin verran ennen renkaanvaihtoa vuotaminen loppu. Nyt kun on uusi rengas paikalla, sama vaiva jatkuu. Ajoin tossa lomilla 2 päivään 1600 km, ja tällä matkalla paineet pysyi ihan nätisti paikalla. Mielenkiintoiseksi tämän tekee, että paineen putoaminen näyttää olevan täysin satunnaista, ei ajasta tai matkasta riippuvaa. Tänään uitin renkaan vesiprunnissa 2,5 baarilla ja 4 baarilla, vuotokohtaa ei löytynyt.... Mieleeni tulee, että vanteessa on jokin "naarmu" renkaan ja vanteen saumassa, ja kumin eläessä ajossa se välillä päästää hieman ilmaa pois. Ja tarpeeksi kauan "liikuttuaan" vanteella naarmu menee tukkoon. Onko tämä mahdollista vai onko parempia ideoita?