Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    On se vaikea yrittää myydä mopoaan suoraan. Pari puhelua tullut, joista toinen tarjosi NÄKEMÄTTÄ (kyllä mäkin sillä hinnalla tietenkin ostaisin) vähemmän, kuin mitä liikkeen todellinen vaihtohyvitys on "paperi" hyvityksestä puhumattakaan.

Mä tierän, Sä et tierä, Ne ei ainakaa tierä. (vanha pohjalainen totuus)
    Tähän aikaan vuodesta pyörä on myytävä romuraudan hinnalla, jos siitä eroon tahtoo.
    Toista on sitten keväällä.
    uudet pyörät halventuneet, Moni ostaa uutta. Liikkeiden hintoja ei pidä katsella, ne on aina omiaan. Suuntaan tai toiseen.

Varsinkin FJ:n vitsi on vähän se, että se on matkapyörä, moni matkailija haluaa ostaa juuri sen XX:n, jota itsekkin haet?

1.FJ ei varmaan tule monelle ensipyöräksi
    2.Pitkänmatkan taittaja ostaa nuoremman.
    3.sporttisuutta etsivä ostaa sporttisemman
    4.tehoja haluava ostaa busan.
    5.Keltsistä luetaan ensin HONDA kohta, siitä CBR, ja ostetaan 600 jos haluaa pienen, 1000 jos suuren, 900 jos sportin.

jotkut lukee yamaha kohtaakin, sieltä kaivetaan yzf:iä.

Eli kohderyhmä on pieni. Vain halpa hinta voi pelastaa

Mutta ei se vaadi kuin yhden ostajan. Joskus sitä ei löydy millään, joskus se voi soittaa heti.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Soitto "naapurin" liikeeseen kerroi että mopo lähtis 5500e jos Vantaalta sitä lähden hakemaan, Tinkaus kesti n. 15sec.

Hinnasta ei vielä edes puristettu kaikkea pois

kauppa käy, jos hinta on sopiva? ko. pyörä taisi mennä ensimmäiselle soittajalle?

"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
    Lainaa (jaket @ Heinä. 22 2005,12:53) kirjoitti
    4.tehoja haluava ostaa busan.
    No täällä olis yks Busa, oikein nätti ja hyvä peli myynnissä!! Päivän järkevään hintaan sais hakea pois...
    Hinta kohdalleen niin johan alkaa kauppa käydä. Kun noita käytettyjä katselee niin kovat kuvitelmat tuntuu olevan monella oman mopon arvosta. Kannattaa huomioida ettei ostaja maksa tunnearvosta. Vaikka pyörä olisi omasta mielestä miten hyvä tahansa niin ostajalle se on vain yksi pyörä muiden joukossa. Jokainen myytävä pyörä on keskivertoa paremmassa kunnossa ja vähemmän ajettu kuin samanikäiset pyörät yleensä.
    Mä sain ainakin helvetin helposti oman gixun myytyä. Hinta vaan alas, niin kyllä ne menee. Ei kannata haikailla jotain hintoja, mitä vaikka itse on maksanut, se on voivoi että tulee takkiin.

Elämä on.
    Rakastan Itseäni
    Näinhän se pakkaa olemaan. Tavallista ajopyörää ei kannata hommata sijoituskohteeksi.
    Heh, jotenkin tuli tuosta mieleen tuo taannoinen mersun tv-mainos, joka ainakin minussa sai sarvet nousemaan päähän. "Sen paras ominaisuus on sen jälleenmyyntiarvo." -Niin, mitenkähän on sitten niiden ajo-ominaisuuksien laita, kun on kuitenkin ajonevosta kyse? Hih, on ollut Veholla aika tarkaan mietitty ja rajattu kohderyhmä moisella mainoksella, tai sitten siellä on hiffattu jotain perussuomalaisten mentaliteetista tavallista paremmin...

Lainaa kirjoitti
    5.Keltsistä luetaan ensin HONDA kohta, siitä CBR, ja ostetaan 600 jos haluaa pienen, 1000 jos suuren, 900 jos sportin.
    Höh, siis se koko H-kirjain ohitetaan edes vilkaisematta, kun sen kohdalla ei ole mitään mielenkiintoista.

Mutta ei se itse myynti tosiaan oo näinä päivinä mitään herkkua, koska noita mopotteja alkaa jo olemaan aikas paljon tarjolla. Kannattais tuommoisen pyörän kohdalla ehkä harkita liikkeeseen myyntitiliin viemistäkin, jos vaan joku sen ottaa. Menee tod. näk. paremmin kuin itse kauppaamalla. Siis jos hinta pysyy yleis(yläkantti-)tasolla.
    Mopo vaihtuu yksityisen kanssa, itelle tulee uudempi (lue kalliimpi ) ja kaveri saa siistin FJ:n sekä tukun euroja.

Kaupat syntyivät, koska molemmat osapuolet olivat tyytyväisiä hintaan...
    Mä tierän, Sä et tierä, Ne ei ainakaa tierä. (vanha pohjalainen totuus)
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kesän alusta on aika kova tarjonta ollut markkinoilla mitä itse olen seurannut.

Noh, jos ei pyörä mee kaupaksi niin sitten ajellaan sillä itse - eihän siinä muuta
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Ja jos pyörän haluaa nyt vaihtaa, niin vaikka siitä joutuu halvemmalla ehkä luopumaan, niin eiköhän itselle mieleisen uuden pelin löydä ihan yhtä lailla halvalla.
    Kaikkea saa myytyä, jos hinta on vaan tarpeeksi alhaalla. Jos on pihi tyyppi, ja tahtoo raudasta liikaa, niin eihän se myy. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia saada tavaraa myytyä, mutta olenkin niin perhanan hyvä jätkä, että kuka nyt ei minulta tavaraa ostaisi
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  13.  
    Grizzly voisit tulla myymään mun ylimääräset kulkineet pois jaloista, saat 5% hinnasta palkkioksi...