Joo elikkäs oon ajatellut tohon 600cc Hornaan laittaa vähän kevyemmän näköistä kilvenpidikettä ja mielessä on käynyt, että niitä voisi leikkauttaa jossain ja särmäillä itse.
Mahdollisesti voisin tehdä telineitä kerralla enemmänkin niin olisi sitten telinettä tarjolla kaikille halukkaille.
Onko joku tehnyt itselleen telineitä ja onko jollain valmiina cadilla piirrettyä kuvaa tuommoisen telineen aihion leikkausta varten ?
Tai onko kokemuksia miten jotkut yleismalliset valmistellingit sopii tohon ja mistä niitä saa inhimilliseen hintaan ? (lue, en aio maksaa puolen kilon peltilipasta 100€)
Laittakaas kuvaa toteutuksistanne ja sopivuudesta jos ootte itse leikanneet ja särmäilleet telineitä
Ongelma valmiiden, ei hornettiin tarkoitettujen, kanssa taitaa olla se, että vilkkujen kiinnitykset on putken kannalta väärässä kohdassa. Eli siis liian ylhäällä. Ite oon yhen tehnyt ihan alumiinista ja sitten laitoin kiinnityksen kohdalle palan rosteria, jotta ei alumiini katkea tärinässä. En tiedä oliko hätävarjelun liioittelua, mutta ei se ainakaan katkennut.
Voin toki piirtää CAD:illä kuvat, mut sitten mulle tulee 1 kpl veloituksetta=). Pari seikkaa kannattaa muistaa kun tollasta tekee: 1) Alkuperäiset kilventelineet on muovia. Muovi ei johda sähköä, mutta alumiini johtaa. Samoin johtavat vilkun jalat. Eli varmistu vilkun johtojen napaisuudesta, ettei pauku sulakkeet. 2) Muista jättää pieni alue kilven alle, johon voit laittaa vaikka heijastin teippiä, niin ei tarvitse kuunnella miliisin naputusta. 3) mites meinaat 2005 hornetin penkinavauslukon hoitaa? Vai katkotko alkuperäiisen muovin? Ehdotan, että tilaat Ermaxin undertailin. Ermaxin tuotteissa kait pitisi alkuperäinen lukko ja takavalo sopia heittämällä... Tsemppiä sitten vaan lopuksi. Hyvä siitä tulee.
Joo saa meikä sen itsekin piirrettyä mutta kun on niin laiska niin pitää kokeilla kepillä jäätä
Toi lukkohomma itseäkin vähän arveluttaa mutta kai senkin jotenkin pystyis ratkaisemaan.
Yhtenä vaihtoehtona oon miettinyt, että jos tekis lasikuitu kopion tosta orkkis muovista ja siitä sitten muokkais takoitukseen sopivaa kun ei oikein kehtais tota alkuperäistä katkaista.. Tai sit pitää etsiä jostain toinen muovi.
Hitto kun on näin hyvät kelit niin ei mitään tsäänssiä pistää mopoo purkuun. Tulis nyt välillä viikon rankkasateet niin vois tehdä asialle jotain..
Älä nyt hullussa manaa! Talvella sitten väsäät, nyt vaan ajellaan.
Ootko löytäny yhtään valmiste/laatu heikkouksia pyörästäs?
Joo, parempi että on vaan hyviä ajokelejä, jääköön kilpitelineen tekeminen vaikka sitten syksylle..
Oon ajellut tolla about 3500km ja ei tuu heti mieleen mitään mikä siinä ois pielessä.. Kaikki on pelannut hyvin ja muutenkin ominaisuudet on vastannut odotuksia.
Ainot mikä on niin kylmänä tahtoo vähän "kolahdella" kun vaihtaa vaihteita mutta tuo lienee Hondan ominaisuus ??
itellä on pari laatuongelmaa löytynyt...
1) Putken puoleisen takajalkatapin kumi lähti irti normaalikäytössä => tilalle vaihdettiin uusi (takuu)
2) Etulamppu jakautuu ikään kuin kahteen umpioon. Alemman umpion heijastinpinnassa on pieni reikä. Tästä en ole vielä saanut vastausta, että koska vaihdetaan takuun piikkiin. Vanhemmiten saattaa kuitenkin alkaa lohkeilemaan heijastin irti... Uskon kuitenkin, että vaihtavat takuuseen.
Minunki hornetissa meinaa pelkääjän jalkatappien kummit pyöriin miten sattuu... ei ole vielä tippunut mutta taidan mainita siitä kun 6tonnin huoltoon vien. Mulla muuten vasenpuoli pahempi.
Ja pitääpäs tutkailla itekki tuota lamppua, ettei siinä ole mtn reikää..
![]()
pitää tehä sitä mikä hauskimmalta tuntuu
Ootteko mitään "lisävarusteita" laitelleet pyöriinne?
Mulla on se Hondan Ready To Go paketti.... ja sitte tankkilaukku. Mut ei muuta... jossain vaiheessa ostan siihen äänet
mutta nyt![]()
pitää tehä sitä mikä hauskimmalta tuntuu
Mulla on sama paketti kiinni, tosin sitä pleksiä en laittanut kiinni. Sen vois vaikka myydä jos jotain kiinnostais.
Äänet pitää kyllä ostaa, samalla noi muut vakiot kanssa kiinni, eli filsu ja suuttimet.
Jos nyt tavella tarpeeksi lähtee mopo käsistä niin varmaan se undertaili ermaxilta tulee kiinni, samalla sit joutuu vaihtaa kilpitelineen ja vilkut. Niin ja etulampppu menee vaihtoon, huggeri pitää maalata, stonga tulee kiinni jo ehkä syksyn aikana, jne jne...
On tää niin tätä!
Ei oo vasta kn crashpadit ja Renthalin stonga mutta eiköhän niille tässä jatkoa löydy kun vaan olis aikaa...
Kerrostalossa kun asuu ja tallille on mahdollista mennä vain viikonloppuna niin jotenkin kummasti keksii viikonloppuna jotain muuta aina... Esim.
Toi kilpiteline nyt päällimmäisenä ja sit vähän erinäistä lasikuitua/hiilikuitua koneen alle ja takarenkaan ylle.. Harkinnassa on myös vanteiden maalaus mustaksi ja mahd. reunojen kiilloitus mutta kaikki aikanaan..