Sivu: 34 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 243233343536 ViimeinenViimeinen
Tulokset 991:stä 1020:een 1053:sta
  1. #991
    Terse,

    Yritin vaihdella tuossa jäähdytinestettä ensimmäistä kertaa pyörästä FZ8-S. Poistin vanhat jäähdytin nesteet pois ja lisäsin vettä että saisi puhdistettua vanhat pois putkistoista. Paisuntasäiliöstä löytyy kuitenkin Min. ja Max. väliltä löytyy nestettä.

    Mutta kun koitan käynnistää veden kanssa, kone ei käynnisty. Jokin releen ääni kuuluu akun läheisyydessä. Onko jonkilainen häiriö ajojärjestelmässä? Vinkkejä tampiolle...
  2. #992
    Sulla saattaa olla akku tyhjä, virtaa sen verran että jaksaa naksuttaa/pärisyttää starttirelettä mutta ei jaksa startata. Se jäähdytysjärjestelmässä oleva vesi ei tuohon vaikuta.
    Älä korjaa ehjää....
  3. #993
    Minkä valmistajan telineet sulla on kuvassa. Itsellä Givin sivulaukut ja ajattelin laittaa vielä takalaukun selkänojalla.

    -Harri



    Lainaa wsakke kirjoitti Katso viesti
    Tässä vielä pari kuvaa ilman killereitä. Oli pakko kokeilla ilman killereitä mutta niistä lähti aivan järkyttävä mekkala joten ne pysyy kyllä paikallaan.



  4. #994
    Tyhmä kysymys, mutta voiko FZ6:n syylärin sivusuojukset (nuo metallinväriset) ottaa irti noin vain? Ainakin kiinnityspultit näyttävät jatkuvan suoraan syylärin sisälle. Ajatuksena olisi ottaa suojukset irti ja maalata ne mustiksi..

    Yamaha FZ6N S2
  5. #995
    Lainaa Rapids kirjoitti Katso viesti
    Tyhmä kysymys, mutta voiko FZ6:n syylärin sivusuojukset (nuo metallinväriset) ottaa irti noin vain? Ainakin kiinnityspultit näyttävät jatkuvan suoraan syylärin sisälle. Ajatuksena olisi ottaa suojukset irti ja maalata ne mustiksi..

    Eiköhän ne voi. Aika typerä rakenne olisi jos nuo irtiottamalla vuotaisi esim. jäähdytysnestettä.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  6. #996
    Kiitos vastauksesta Z-man. Suojukset lähtivät irti ilman katastrofia ja ovat nyt mustat kuten pyöräkin
    Yamaha FZ6N S2
  7. #997
    Tuossa perjantaina tuli ostettua ensimmäiseksi pyöräksi musta FZ6-S -06 ABS vain 17tkm ajettuna. Sinistä en halunnut, koska käsittääkseni se ei ole kovin haluttu väri ainakaan autoissa. Autokoulussa ajelin Honda Hornet ABS pyörää. Tuntumalta fasu on ärhäkkäämpi, mutta kytkimen lyhyt loppu irroitus jotenkin häiritsee, kun hornetissa se oli hieman pitempi. Sen vuoksi hornetilla hidas kaartelu oli jo luontevampaa, mutta vähitellen tuohon fasun ajo-ominaisuuksiin on alkanut tottumaan. Oon fasuun kyllä tyytyväinen, että ei kaduta. Tuo sport malli tuli valittua siksi, että ajan pääosin matka-ajoa ja halusin vähän nuorekkaamman sekä sporttisen näköisen ajopelin. Tarkoitus on ajaa fasulla jokunen vuosi ja sen jälkeen laittaa seuraavaksi joku custom tai naku pyörä. Ei riemulla rajaa kun fasulla ajaa. Joka kerta on ainakin vähintään iloa ja useimmiten hymyäkin .
  8. #998
    Lueskelin tämän ketjun läpi, huomenna ollaan menossa katsomaan vaimolle uutta pyörää. Nakuversiota haetaan, mutta tekniikka lienee identtinen tämän s-mallin kanssa.

    Jäin siihen käsitykseen että mitään ihmeellisyyksiä ei pitäisi olla muuta kuin se kaasun asentoanturi (TCP tjsp) ja ohjauslaakerin heikko vedensieto. Nyt ollaan 09 pyörää menossa katsomaan joten tuota kaasuongelmaa ei pitäisi enää olla. Entäs ohjauslaakeri, onkohan sitä jo korjattu. Eipä tuo nyt älytön vika ole silloin tällöin korjata, mutta eipä se haittais vaikka olis tehty paremminkin.

    Saas nähdä miten asettuu 155 senttisen alle, tuota on madallettu sen verran että myös seintojalkaa on pitänyt lyhentää. Alustavien mittausten mukaan ollaan ainakin hyvin lähellä että vaimo vois ajaa sen kotiin jos pyörä on muuten sitä, mitä myyjä on luvannut.
  9. #999
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Saas nähdä miten asettuu 155 senttisen alle, tuota on madallettu sen verran että myös seintojalkaa on pitänyt lyhentää. Alustavien mittausten mukaan ollaan ainakin hyvin lähellä että vaimo vois ajaa sen kotiin jos pyörä on muuten sitä, mitä myyjä on luvannut.
    Itse oon 170 ja mulla ei molemmat jalat maahan laitettuna yllä kantapäihin saakka. Madallussarja kyselyä olen laittanut Yamaha Centerille, mutta toistaiseksi joutuu odottamaan. Heidän madallussarja on 45mm. Eli voi olla, että mua huomattavasti lyhyemmille on jouduttu ottamaan täytettä pois istuimelta ja laittaa joku toinen madallussarja. Vakiona istuin tuntuu ainakin riittävältä. Kovin paksu se ei ole ainakaan S mallissa.

    Jos istuimelta on otettu täytettä pois niin kannattaa ajaa kunnon lenkki, että tietää "puutuuko takapuoli?".
  10. #1000
    Käytiin katsomassa ja kaupat syntyi. Tuossa on luultavasti juurikin se 45 milliä madaltava sarja, seisontajalkaa on lyhennetty ainakin jonkin verran.

    Mukana oli Givin tai Kappan takalaukku telineineen, Yosimuran (tai jotain sinne päin )putket ja power commander. Lisäksi vielä säädettävät kytkin- ja jarrukahavat. Kunto oli juuri sellainen kuin myyjä sanoikin, oli mukava asioida Tampereen Auto centerin kanssa.

    Nyt sillä on sitten 500 kilsaa koeajoa takana ja tuntui että mitä enemmän sillä ajoi, sitä mukavammalle se alkoi tuntua. Oli aika erilainen ajettava kun on tottunut customiin, ei meinannut malttaa antaa sitä vaimolle.

    Madallussarja riitti juuri ja juuri että emäntä pystyi sillä ajamaan. Treenattiin vähän lähtöä ja pysäytystä ensin isolla p-paikalla ja todettiin että kyllä se onnistuu kun vaan muistaa että on vähän liian korkea pyörä. Eli kaupunkiin sillä ei heti uskaltanut, mutta maantiellä se kulki oikein mukavasti ja risteykset ei olleet mikään ylivoimainen ongelma. Kuitenkin täytyy etsiä verhoilija ja madaltaa penkkiä vähän, jos pari senttiä vielä saa ja vähän kaventaa niin hyvä tulee. Pyörä on niin paljon keveämpi kuin entinen että se kompensoi hyvin korkeutta.

    Oli vaimollakin naama kuin hangon keksi kun päästiin kotiin, kulku kuulemma piisaa ainakin vähäksi aikaa.
  11. #1001
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Oli vaimollakin naama kuin hangon keksi kun päästiin kotiin, kulku kuulemma piisaa ainakin vähäksi aikaa.
    Varsinkin käyrällä alkuperäisellä stongalla ajettavuus on hauskaa ja helppoa. Jos tilalle laitettu joku mahdollisimman suora niin suosittelen vaihtamaan sen. Itsellä oli aluksi sellainen, mutta myyjältä sain alkuperäisen matkaan. Se lähes suora oli jotenkin kehno, kun ajoasento oli vähän etukeno ja jos käänsi vasemmalle ääriasentoon niin etujarru otti pikkaisen kiinni siihen katteeseen. Alkuperäisellä stongalla istuma on pystympi eli luonnollisempi.
  12. #1002
    Mun entises leveempi tanko oli parempi. Okei, N-malli mut anyway, mulle parempi ainakin.
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  13. #1003
    Joo makuasioitahan nuo ovat. Ennen fasun hankintaa harkitsin vilkkujen vaihtoa sellaisiin jotka itsekin havaitsee, koska autokoululla A-lisäkirjainta suorittaessa vilkku jäi välillä päälle. Mutta nyt reilu viikon fasulla ajaneena oon todennut, että en tarvitse sellaisia viritelmiä. Kyllä sen helposti havaitsee mittaristostakin.
  14. #1004

    Tuon verran siitä emännällä yltää jalat maahan. Tiukkaa se on ja käsittely on hankalaa, mutta joka päivä sillä on ajeltu ja totuteltu. Penkkiä madalletaan talven aikana kunhan vaan löytyy Oulusta tai lähistöltä osaava verhoilija. Vinkit kelpaa jos on tietoa.

    Nykyisellään se on niin korkea että kaupungin keskustaan ei oikein vielä uskalla mennä, etenkin kun täällä on mukulakivikatuja. Samoin soralle ei usalla ajaa, lipsahtaa helposti jalka alta. Tiukassa paikassa kääntäminen ja peruuttaminen onnistui nousemalla pyörän päältä ja sivusta työntämällä.

    Tanko on alkuperäinen, noiden paremmuus riippuu kyllä täysin kuskin mittasuhteista. Itselle tuntuu vähän kapealta kun omassa on leveä suora tanko. Toisaalta tuohonkin tottuu ja ainakin sopivassa vauhdissa tuntuu että on tosi kevyt ajaa. Tuuli kantaa yläkroppaa, mutta ei vielä revi vaikkei olekkaan pleksiä.

    Hondan moottoriääniin tottuneena tuo kuulostaa siltä, että se menee hajalle ihan justiinsa. Tai ainakin jotain soraa koneessa täytyy olla, ei se voi muuten noin äänekkäästi rouskuttaa. Eiköhän tuohonkin totu ja ajan mittaa usko että se vaan on tuollainen.
  15. #1005
    ^Jostain netin syövereistä joku naismotoristi laittoi ajokengille korotuspalat suutarilla. Ja vieläpä sellaiset, että ne taatusti huomaa. Kaitpa sellaiset kunnon korkobootsit auttaisi asiaa.

    Ja vielä siitä moottorista, että mun mielestä se kuulostaa tyhjäkäynnissä jonkinlaiselta vaimealta huminalta ja kylmällä ei minkäänlaista nakutusta. Ainakin se on tasainen käyntiääni. Ja liikkeellä pienillä kierroksillä kuulostaa vaimealta surinalta. Jos se todella kuulostaa siltä, että se rahisee tai kylmällä jopa nakuttaa niin jotain siinä moottorissa kait täytynee olla. Venttiilinvälykset tarkistetaan 40tkm välein ja löytämäni tiedon mukaan säätö saatetaan tehdä jo 80tkm:ssä. Paljonko tuolla on jo ajettu? Ja onko vihkossa huoltoleimat merkitty ajallaan?

    Edit: Ai niin ja varmaan kannattaa vaihteiston vaihdot tehdä nopeasti eli hyvissä ajoin. Itse oon huomannut, että jos vaihtaa heti liikkeeltä lähtiessä kakkoselle niin vaihtoääni on vaimeampi entä vasta lähellä kahtakymppiä tai yli. Kait nuo varotoimenpiteet pidentää vaihteiston ikää.
    Viimeksi muokannut: Ripe76; 15.09.2015 klo 15:19.
  16. #1006
    Kyllä se ihan normaali ääni on. Olen muutamaa yamahaa ja muuta merkkiä kuunnellut vierestä. Tätä samaa moottoria olen myös kuunnellut (koeajoilla) eli se vaan roskuttaa ihan eri tavalla kuin Hondan koneet. Omana verrokkina on siis -97 magna ja vaimon entinen vt black widow.

    Työkaverilla on joku ktm:n enska, en nyt muista tarkkaa mallia. Meinas kun katseltiin sen pyörää että hondamies veis jo huoltoon, muut tietään normaaliksi kolinaksi.

    Ei ole mitään venttiilien nakutusta, ketjun kilinää eikä muuta. Tuolle tuli juuri 20 tonnia täyteen eli vähän ajettu kone vielä kaiken lisäksi. Huoltokirjastakin löytyy mukavasti merkintöjä. Kyllä se ois tullut esiin jos se ei ole normaalia käyntiääntä. Kaveri (ducatin omistaja) kehui hiljaiseksi siistiksi moottoria.

    Nuo vaihteiston kolinat on samanlaisia kuin meidän entisissäkin. Synkronoimaton laatikko vaan on äänekäs, merkistä riippumatta.

    En siis ole ollenkaan huolissaan ennen kuin on oikeasti syytä. Käytetty on aina tietsty käytetty, mutta tähän mennessä noin 700 kilsan jälkeen ei ole osoittautunut mitään syytä huolestumiseen. Päin vastoin, on edelleen sellainen fiilis että tehtiin hyvät kaupat. Siitäkin huolimatta että se punainen avain puuttuu, se otettiin tietoisella riskillä, tässä oli muuten paljon sellaista, joka nostaa meille tuon arvoa enemmän kuin myyntiarvoa.

    Avainta nyt kysellään, toivotaan että se löytyisi ja entinen omistaja olisi vaan unohtanut kokoavaimen. Tuntuisi hassulta että se on oikeasti hukassa, manuaalit on mukana, samoin huoltokirja ja sinä merkintöjä. Ohjekirja kuitenkin vannottaa pitämään siitä avaimesta erityisen hyvää huolta. Ennemminkin luulisi omistajan käsikirjan tai jonkin tuollaisen katoavan.
  17. #1007
    Ajossa omakin fz6n pitää pientä omituista ääntä, tulpat päässä ei huomaa eikä häiritse. 27tkm ja täysi huoltokirja , joten en ole stressannut.
    Gsx-r 1000 k8
  18. #1008
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mitään venttiilien nakutusta, ketjun kilinää eikä muuta. Tuolle tuli juuri 20 tonnia täyteen eli vähän ajettu kone vielä kaiken lisäksi. Huoltokirjastakin löytyy mukavasti merkintöjä. Kyllä se ois tullut esiin jos se ei ole normaalia käyntiääntä. Kaveri (ducatin omistaja) kehui hiljaiseksi siistiksi moottoria.

    Nuo vaihteiston kolinat on samanlaisia kuin meidän entisissäkin. Synkronoimaton laatikko vaan on äänekäs, merkistä riippumatta.

    En siis ole ollenkaan huolissaan ennen kuin on oikeasti syytä. Käytetty on aina tietsty käytetty, mutta tähän mennessä noin 700 kilsan jälkeen ei ole osoittautunut mitään syytä huolestumiseen. Päin vastoin, on edelleen sellainen fiilis että tehtiin hyvät kaupat. Siitäkin huolimatta että se punainen avain puuttuu, se otettiin tietoisella riskillä, tässä oli muuten paljon sellaista, joka nostaa meille tuon arvoa enemmän kuin myyntiarvoa.

    Avainta nyt kysellään, toivotaan että se löytyisi ja entinen omistaja olisi vaan unohtanut kokoavaimen. Tuntuisi hassulta että se on oikeasti hukassa, manuaalit on mukana, samoin huoltokirja ja sinä merkintöjä. Ohjekirja kuitenkin vannottaa pitämään siitä avaimesta erityisen hyvää huolta. Ennemminkin luulisi omistajan käsikirjan tai jonkin tuollaisen katoavan.
    Aika hyvä löytö taitaa olla loppujen lopuksi, vaikka se punainen avain puuttuu. Mulle löytyi kaikki kolme avainta. Myyjä vielä varoitteli, että jos punainen katoaa ja joutuu vaihtamaan lukon avaimineen niin se tekee kuulemma 1300€ . Itselläkin myös leimat ajallaan kilometrien mukaan, mutta kun kyseessä lähes 10v vanha niin ehkä olisi saanut olla myös joitain ylimääräisiä huoltokuitteja tai vaikkapa omista huolloista muistiinpanoja. Kuitenkin hyvässä tikissä vaikuttaa olevan. Aion viedä ylimääräiselle tai 20tkm:n huollolle tämän vuoden puolella ja opetella tekemään tietyt toimenpiteet itsekin.

    Hyvä tietää, että tuo vaihteiston vähän äänekäs kolahdus kuuluu asiaan niin ei tarvi olla huolissaan. Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan .
  19. #1009
    Iteki menin tyhmänä mainitsemaan Yamahan koneen äänist edes sivulausees huollon yhteydes ni sain vastaukseks "kyl sit pitää ostaa Honda jos käyntiäänet noin vaivaa...vaikka Honda-kuskit kuulemma pahimpia just tossa äänien ihmettelyssä" P.S Jos rouheet käyntiäänet ressaa liikaa ni älä koskaan hanki GSF Bandiittii (oma kokemus tost ns isost rosmost)...välil kyl ihmeteltyy tulee kyl mut nääh, kaikki ihan hyvin on
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  20. #1010
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    Iteki menin tyhmänä mainitsemaan Yamahan koneen äänist edes sivulausees huollon yhteydes ni sain vastaukseks "kyl sit pitää ostaa Honda jos käyntiäänet noin vaivaa...vaikka Honda-kuskit kuulemma pahimpia just tossa äänien ihmettelyssä" P.S Jos rouheet käyntiäänet ressaa liikaa ni älä koskaan hanki GSF Bandiittii (oma kokemus tost ns isost rosmost)...välil kyl ihmeteltyy tulee kyl mut nääh, kaikki ihan hyvin on
    Itse tykkään Yammun murinoista ja mua ei pahemmin äänet häiritse, koska käytän korvatulppia ja Schuberthin kypärää .

    Ihme että Yamahan huollossa puhuvat kilpailijan merkistä suosittelevaan sävyyn . Ellei sitten kyseessä ollut molempien merkkien huoltolafka.
    Viimeksi muokannut: Ripe76; 16.09.2015 klo 14:37.
  21. #1011
    Käykö 04-06 malleihin 2 mäntäisten jaarusatuloiden tilalle suoraan R1,R6 ja vahemmassa sekä uudemmassa fz6s ssä olevat 4 mäntäiset? Tämä niin kutsuttu fivestar satula on paljon yleisempi. valmstajahan on sama advics. Tai jos jollain olisi myydä pelkkä vasemman puoleinen 2 mäntä satula?
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  22. #1012
    Nyt sitten löytyi tekijä tuohon penkin modaukseen. Siitä lähti tosi reippaasti pois ja omistaja oli todella tyytyväinen. Pyörän käsittely helpottui merkittävästi, nyt se on paljon kevyempi nostaa jalalta pystyyn, sitä pystyy paremmin liikuttelemaan eikä enää tarvi liikenteen seassa miettiä voiko pysähtyä juuri tähän vai pitäisikö ajaa puoli metriä sivulle.

    Yllättävää kyllä, vaikka penkkiä höylättiin reilusti, siitä tuli kovempi, mutta tekijä osasi muotoilla sen niin hyvin että se tuntui jopa paremmalta ajaa kuin alkuperäisellä. Itse en sillä kovin pitkää lenkkiä ajanut, mutta vaimon mukaan se tuntui siltä että sillä pystyy nyt ajamaan pidemmän setin yhtä soittoa. Tuo oli sellaisen parin tunnin yhtäjaksoisen päristelyn päätteeksi tullut fiilis.

    Pyörähän on yllättävän tilava, mullekin (185 senttinen) tuntui jaloille olevan mukavasti tilaa eikä polvet ole liian koukussa. 155 senttiselle tuntui tapit olevan jo turhakin matalalla. Penkin madalluksen jälkeen polvikulma parani (mulle meni jo vähän ahtaaksi) nyt pyörästä sai kuulemma paremman otteen, tuntuu luontevammalta nyt. ulkonäkökin säilyi edelleen siistinä, tekijä osasi hommansa. Kaikena kaikkiaan tuo modaus kannatti ehdottomasti tehdä, nyt noinkin lyhyt pystyy käsittelemään pyörää jo varsin mukavasti eikä tarvi enää jännittää mihin sen ajaa.


    Tuollainen siitä penkistä tuli.
  23. #1013
    Toistaiseksi pyörä on muuten toiminut moitteetta, mutta akun joutuu uusimaan.

    Mutta pk-seudun huoltoihin en ole tyytyväinen. Yamaha Center ja JL Bike ovat molemmat mokanneet pyöräni huollossa vuoden sisällä. Molemmissa huolloissa takarenkaan kohdistus meni ihan poskelleen ja oli muutakin narisemisen aiheista juttua. Jouduin kohdistukset itse laittaa silleen miten niiden pitää olla. Kumma kun eivät osanneet katsoa kohdistusmerkkejä molemmin puolin. Enää en vie kuin yhteen hyvin arvioituun korjaamoon ja jos sielläkin mokaavat niin alan itse korjaamaan niin pitkälle kuin osaan. Onneksi löytyi huoltomanuaali, joka mahdollistaa korjaukset helpoista hyvin vaativinkiin.
  24. #1014
    Terve.

    Niin se mopokuume vaan yltyi vihdoin viimein tänä keväänä sen verran kuumaksi, että pihaan ilmestyi pari viikkoa takaperin vm. 2004 fz6-n 30tkm.

    Pyörähän on todella mukava ja helppo ajettava tämmöselle noviisille.

    Kahlasin läpi tämän ketjun ja jonkun verran olikin juttua sirinöistä ja sammakoista ja heinäsirkoista moottorissa.

    Mutta, mutta, eilisellä lenkillä korvaan kävi moottorin vasemmalta puolelta eräänlainen "laahaava" ääni? Ääni ei kuulu mopon ollessa vapaalla ja kierroksia antaessa, vaan pienissä nopeuksissa kun kierroksia on n. 3-4000.

    Ääni häviää kun kaasusta päästää irti ja veto ei ole päällä.

    Onkohan tää ny jotain kamalan vakavaa vai olenko vain yltiöpäisen huolissani uudesta kultsista.
    Fz6-n '04
  25. #1015
    Itsellä mielenrauha syntyy laittamalla tulpat korviin. Nuutinen niitä ääniä tulee kuunneltua ja ihmeteltyä mikä on normaalia. Tavis ei vaan osaa korvakuulolla sanoa mitään äänestä, koska toiset pyörät vaan pitää normaalisti hassuja sivuääniä.
    Gsx-r 1000 k8
  26. #1016
    Täällä myös yksi -05 FZ6-S, 23500km ajettuna. Tyytyväinen olen laitteeseen eikä mielestäni käyntiääni ole mitenkään poikkeuksellinen (aiemmin ollut -08 650 vesirosvo ja viimeksi -13 690 Duke)
    Yamahaan olen uusinut kaikki nesteet, ilmansuodattimen (ja tietenkin öljyjen mukana öljynsuodattimen)..niin ja akun koska edellinen Varta sanoi sopimuksen irti. Tulpat on tilauksessa ja vaihtuvat jossakin vaiheessa.
    Suzuki GSF 650A 2007 => KTM 690 Duke 2013 => Yamaha FZ6-S 2005


    Fazerin sininen FZ6-S
  27. #1017
    Tervehdys immeiset!

    Olen tässä parin pyörättömän kesän jälkeen taas aikeissa hankkia pyörän. Mulla oli tuo vanhempi fazu(-03) aiemmin ja itselleni riitti kuussatku paremmin kuin hyvin. Nyt olen aikeissa hankkia tämän seuraavan mallin eli -04 mallisen FZ6-S pyörän. Sillä on ajettu 66tkm. Onko paha? Kyllä näillä varmaan menee kunhan huollot tehty? Kertokaa onko jotain mitä kannattaa ottaa huomioon pyörässä testille mentäessä? Perusvikoja jne..? Kiitos.
    FZS600 -02
  28. #1018
    Lainaa Jonttula kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys immeiset!

    Olen tässä parin pyörättömän kesän jälkeen taas aikeissa hankkia pyörän. Mulla oli tuo vanhempi fazu(-03) aiemmin ja itselleni riitti kuussatku paremmin kuin hyvin. Nyt olen aikeissa hankkia tämän seuraavan mallin eli -04 mallisen FZ6-S pyörän. Sillä on ajettu 66tkm. Onko paha? Kyllä näillä varmaan menee kunhan huollot tehty? Kertokaa onko jotain mitä kannattaa ottaa huomioon pyörässä testille mentäessä? Perusvikoja jne..? Kiitos.
    Tuli tuollaisella ajettua puolitoistakesää, ei muistaakseni mitään ongelmia, tyyppivikana kai se että ulkosäilytyksessä vesi pääsee ruostuttamaan ohjausakselin laakerit ja se tps -anturi joka tosin lienee jo vaihdettu. Mittaristosta vähän hankala saada selvää sopivassa taka-auringossa. Jos on huollettu ja kulutusosat OK niin hanki pois. Aliarvostettu (=halpa) pyörä varsinkin kun ei saa A2:ksi.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  29. #1019
    Lainaa Ripe76 kirjoitti Katso viesti
    Aika hyvä löytö taitaa olla loppujen lopuksi, vaikka se punainen avain puuttuu. Mulle löytyi kaikki kolme avainta. Myyjä vielä varoitteli, että jos punainen katoaa ja joutuu vaihtamaan lukon avaimineen niin se tekee kuulemma 1300€ . Itselläkin myös leimat ajallaan kilometrien mukaan, mutta kun kyseessä lähes 10v vanha niin ehkä olisi saanut olla myös joitain ylimääräisiä huoltokuitteja tai vaikkapa omista huolloista muistiinpanoja. Kuitenkin hyvässä tikissä vaikuttaa olevan. Aion viedä ylimääräiselle tai 20tkm:n huollolle tämän vuoden puolella ja opetella tekemään tietyt toimenpiteet itsekin.

    Hyvä tietää, että tuo vaihteiston vähän äänekäs kolahdus kuuluu asiaan niin ei tarvi olla huolissaan. Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan .
    Palataampa vanhaan aiheeseen.Mikä on tämän punaisen avaimen merkitys? Mulla se toki on , mutta en nyt löytänyt sille äkkiä seltystä.Mukana tulleet pyörän paperit on puutteelliset.
  30.  
  31. #1020
    Sillä punaisella avaimella koodataan uuteen mustaan avaimeen ajoneston koodi.
    Eli jos puunaista avainta ei ole mukana/tallessa tai sen hukkaa ja pitäisi saada uusi avain teetettyä, niin voi voi.
    rane77(ät)moottoripyora.org
Sivu: 34 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 243233343536 ViimeinenViimeinen