Sivu: 12 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 1053:sta
  1. #331
    Naisen pyörässä, siis FZ6S, (mun entisessä, nyyh) on jännä ”vika”. Starttinappula kuoli, ku ois palautejousi katkennut. Futaa kyllä, mutta on tosi kumman tuntunen. Se on 2004 ja ”vika” ilmesty yhdessä yössä. Ei taitane poistua crc:llä. Ootteko purkanu sen kahvapuolen palaset?



    ... jotain piti muistaa
  2. #332
    No tulipas todettua että fasuni ei keuli pelkästä kaasusta vielä 8000 kieastakaan jos db-killerit kiinni devileissä,avonaisilla nousee 6000-7000 kiekan paikkeilla(1 tolppa kasoo tankissa testin aikana).Enpä tiedä onko tosta yhden piikin pienemmästä etuhampistakaan paljoa iloa keulimisessa ja kiihdyttäessä, kun laitoin sen ja putket heti sisäänajon jälkeen niin ei tiotoo kuinka vakio kättäytyy. .Milläs kiekoilla teidän fasut nostaa tassua vakiona tai virityksillä.
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  3. #333
    Terve,
    Olisko jollain ehdotuksia?

    Eilen ilmaantui ihmeellinen vika. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit (n.1200?). Nyt olin eilen ajamas pientä lenkkiä. kun oli reilusti ajanut tippuivat tyhjäkäynti kierrokset
    johonkin 800 ? vaihteiden vaihtamisen aikana pyörä sammuili ja käynnistyi luonnollisesti kun kytkimen päästi. Kävin siinä sitten kahvilla ja pyörä toimi normaalisti loppumatkan.
    Tänään olin taas pienellä lenkillä n.40km ja ihan loppussa pyörä alkoi taas sammuilemaan vaihteiden vaihtojen yhteydessä.

    Pyörä on joskus harvoin pieneltä vaihteelta suoraan 6 vaihdettaessa sammunut mutta en ole siihen kiinnittänyt sen enenpää huomiota mutta nyt asialle täytyy jotain tehdä.

    Mitä kannattaisi tarkistaa?
  4. #334
    Kyllä mulla ainaki keulii kaasusta, ykkösellä ku lähtee vinguttaa ni 7000 kierroksen kohalla vetää keulaa ylös ihan väkisin, eikä oo välii onko tankki täys vai tyhjä..
    Ja vakio on..
    Sliparit hakusessa , eli jos jollain tietoo, mist saa edukkaasti, ILMOTTAKAA!! tai jos jollain myynnis, ni käytetytki käy..
  5. #335
    Lainaa (Vili85 @ Kesä. 18 2006,20:12) kirjoitti
    Terve,
    Olisko jollain ehdotuksia?

    Eilen ilmaantui ihmeellinen vika. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit (n.1200?). Nyt olin eilen ajamas pientä lenkkiä. kun oli reilusti ajanut tippuivat tyhjäkäynti kierrokset
    johonkin 800 ? vaihteiden vaihtamisen aikana pyörä sammuili ja käynnistyi luonnollisesti kun kytkimen päästi. Kävin siinä sitten kahvilla ja pyörä toimi normaalisti loppumatkan.
    Tänään olin taas pienellä lenkillä n.40km ja ihan loppussa pyörä alkoi taas sammuilemaan vaihteiden vaihtojen yhteydessä.

    Pyörä on joskus harvoin pieneltä vaihteelta suoraan 6 vaihdettaessa sammunut mutta en ole siihen kiinnittänyt sen enenpää huomiota mutta nyt asialle täytyy jotain tehdä.

    Mitä kannattaisi tarkistaa?
    No tämähän viittaisi tyyppivikaan nimeltä TPS = Throttle Position Sensor...eli muistaakseni kaasuläpän asento sensori. Vikakoodi 15 ja 16...joskin joidenkin kuskien mukaan ei anna vikakoodia. Tästä tyyppiviasta on ollut jo aikaisemmin juttua täällä Yamaha foorumissa... hae hakutoiminnolla...pitäs löytyä.
    ...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
  6. #336
    Lainaa (janivantaa @ Kesä. 18 2006,21:48) kirjoitti
    Kyllä mulla ainaki keulii kaasusta, ykkösellä ku lähtee vinguttaa ni 7000 kierroksen kohalla vetää keulaa ylös ihan väkisin, eikä oo välii onko tankki täys vai tyhjä..
    Ja vakio on..
    Sliparit hakusessa , eli jos jollain tietoo, mist saa edukkaasti, ILMOTTAKAA!! tai jos jollain myynnis, ni käytetytki käy..
    Siis lähdet vinguttamaan tyhjäkäynniltä vai 7000 kiekasta tuppi nurin,paljos painat? .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  7. #337
    Lainaa (Patteri @ Kesä. 18 2006,21:55) kirjoitti
    Lainaa (Vili85 @ Kesä. 18 2006,20:12) kirjoitti
    Terve,
    Olisko jollain ehdotuksia?

    Eilen ilmaantui ihmeellinen vika. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit (n.1200?). Nyt olin eilen ajamas pientä lenkkiä. kun oli reilusti ajanut tippuivat tyhjäkäynti kierrokset
    johonkin 800 ? vaihteiden vaihtamisen aikana pyörä sammuili ja käynnistyi luonnollisesti kun kytkimen päästi. Kävin siinä sitten kahvilla ja pyörä toimi normaalisti loppumatkan.
    Tänään olin taas pienellä lenkillä n.40km ja ihan loppussa pyörä alkoi taas sammuilemaan vaihteiden vaihtojen yhteydessä.

    Pyörä on joskus harvoin pieneltä vaihteelta suoraan 6 vaihdettaessa sammunut mutta en ole siihen kiinnittänyt sen enenpää huomiota mutta nyt asialle täytyy jotain tehdä.

    Mitä kannattaisi tarkistaa?
    No tämähän viittaisi tyyppivikaan nimeltä TPS = Throttle Position Sensor...eli muistaakseni kaasuläpän asento sensori. Vikakoodi 15 ja 16...joskin joidenkin kuskien mukaan ei anna vikakoodia. Tästä tyyppiviasta on ollut jo aikaisemmin juttua täällä Yamaha foorumissa... hae hakutoiminnolla...pitäs löytyä.
    joo tuo se taitaa olla. saako noita vikakoodeja jotenkin itse katsottua?
  8. #338
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 18 2006,23:36) kirjoitti
    Lainaa (janivantaa @ Kesä. 18 2006,21:48) kirjoitti
    Kyllä mulla ainaki keulii kaasusta, *ykkösellä ku lähtee vinguttaa ni 7000 kierroksen kohalla vetää keulaa ylös ihan väkisin, eikä oo välii onko tankki täys vai tyhjä..
    Ja vakio on..
    Sliparit hakusessa , eli jos jollain tietoo, mist saa edukkaasti, ILMOTTAKAA!! tai jos jollain myynnis, ni käytetytki käy..
    Siis lähdet vinguttamaan tyhjäkäynniltä vai 7000 kiekasta tuppi nurin,paljos painat? .
    ihan miten vaa, kumminki toimii, eli jos lähtee vinguttaa paikoiltaa ni 7000 kohalla vetää hyttii ylös, tai sit jossai kuuden tuhannen kohalla vääntää tupen nurin ni kyllä keulii..
    Painoo mulla on n90kg..
  9. #339
    Lainaa (Vili85 @ Kesä. 19 2006,09:29) kirjoitti
    Lainaa (Patteri @ Kesä. 18 2006,21:55) kirjoitti
    Lainaa (Vili85 @ Kesä. 18 2006,20:12) kirjoitti
    Terve,
    Olisko jollain ehdotuksia?

    Eilen ilmaantui ihmeellinen vika. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit (n.1200?). Nyt olin eilen ajamas pientä lenkkiä. kun oli reilusti ajanut tippuivat tyhjäkäynti kierrokset
    johonkin 800 ? vaihteiden vaihtamisen aikana pyörä sammuili ja käynnistyi luonnollisesti kun kytkimen päästi. Kävin siinä sitten kahvilla ja pyörä toimi normaalisti loppumatkan.
    Tänään olin taas pienellä lenkillä n.40km ja ihan loppussa pyörä alkoi taas sammuilemaan vaihteiden vaihtojen yhteydessä.

    Pyörä on joskus harvoin pieneltä vaihteelta suoraan 6 vaihdettaessa sammunut mutta en ole siihen kiinnittänyt sen enenpää huomiota mutta nyt asialle täytyy jotain tehdä.

    Mitä kannattaisi tarkistaa?
    No tämähän viittaisi tyyppivikaan nimeltä TPS = Throttle Position Sensor...eli muistaakseni kaasuläpän asento sensori. Vikakoodi 15 ja 16...joskin joidenkin kuskien mukaan ei anna vikakoodia. Tästä tyyppiviasta on ollut jo aikaisemmin juttua täällä Yamaha foorumissa... hae hakutoiminnolla...pitäs löytyä.
    joo tuo se taitaa olla. saako noita vikakoodeja jotenkin itse katsottua?
    TPS-viasta ei koskaan jää vikamuistiin koodeja.

    Jos joku esittää faktaa, niin sitten muutan käsitystäni.


    Eli oireiden mukaan tuota TPS-tyyppivikaa ratkomaan!
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  10. #340
    Jahas...sitten tuli kokemusta Kappan (made in MakaroniLand) takalaukkutelineen asennuksesta FZ6:een. Aika helposti mopon perän purki, ja asennus sujui ihan ok..kunnes. Perästä katsoen oikeanpuoleinen tukirauta on kyllä 5mm liian lyhyt, tai jossain on heittoa kun ei millään osunut mutterinreikä kohdalleen. Purettiin telinettä edestakaisin, mutta ei vaan saatu tukiraudan reikää yltämään..perhana.

    Toiselta puolelta meni heittämällä paikalleen, mutta toi toinen puoli ei vaan sopinut. Ei kai tässä auta kuin Italialaisten otteet ottaa käyttöön ja alkaa rautalankaa ettimään.
    ...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
  11. #341
    Lainaa (Patteri @ Kesä. 21 2006,07:54) kirjoitti
    Jahas...sitten tuli kokemusta Kappan (made in MakaroniLand) takalaukkutelineen asennuksesta FZ6:een. Aika helposti mopon perän purki, ja asennus sujui ihan ok..kunnes. Perästä katsoen oikeanpuoleinen tukirauta on kyllä 5mm liian lyhyt, tai jossain on heittoa kun ei millään osunut mutterinreikä kohdalleen. Purettiin telinettä edestakaisin, mutta ei vaan saatu tukiraudan reikää yltämään..perhana.

    Toiselta puolelta meni heittämällä paikalleen, mutta toi toinen puoli ei vaan sopinut. Ei kai tässä auta kuin Italialaisten otteet ottaa käyttöön ja alkaa rautalankaa ettimään.
    Saiskohan sieltä makaronimaasta alakatetta halvalla,kun täällä on niin samperin arvokas,tai onko jollain muita vinkkejä mistä kannattas hankkia. .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  12. #342
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 21 2006,11:39) kirjoitti
    Lainaa (Patteri @ Kesä. 21 2006,07:54) kirjoitti
    Jahas...sitten tuli kokemusta Kappan (made in MakaroniLand) takalaukkutelineen asennuksesta FZ6:een. Aika helposti mopon perän purki, ja asennus sujui ihan ok..kunnes. Perästä katsoen oikeanpuoleinen tukirauta on kyllä 5mm liian lyhyt, tai jossain on heittoa kun ei millään osunut mutterinreikä kohdalleen. Purettiin telinettä edestakaisin, mutta ei vaan saatu tukiraudan reikää yltämään..perhana.

    Toiselta puolelta meni heittämällä paikalleen, mutta toi toinen puoli ei vaan sopinut. Ei kai tässä auta kuin Italialaisten otteet ottaa käyttöön ja alkaa rautalankaa ettimään.
    Saiskohan sieltä makaronimaasta alakatetta halvalla,kun täällä on niin samperin arvokas,tai onko jollain muita vinkkejä mistä kannattas hankkia. .
    B-Foorumilla joku oululainen kaveri kauppasi itse tekemiä alakatteita. Materiaalina oli lasikuitu. Hintaakin oli vaivaiset 60e. Oli tarkoitus käydä katsoon niitä ihan livenä, mutta ei ole vielä kerinnyt. Samaisella foorumilla on muutama kuvakin yhdestä hondastga, jossa on moinen kapistus kiinni. Eli malli on siin universaali, mutta eihän tuo mitään haittaa, kunhna vain koko on sopiva.
    Voi veljet!
  13. #343
    Lainaa (JTTT @ Kesä. 21 2006,17:00) kirjoitti
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 21 2006,11:39) kirjoitti
    Lainaa (Patteri @ Kesä. 21 2006,07:54) kirjoitti
    Jahas...sitten tuli kokemusta Kappan (made in MakaroniLand) takalaukkutelineen asennuksesta FZ6:een. Aika helposti mopon perän purki, ja asennus sujui ihan ok..kunnes. Perästä katsoen oikeanpuoleinen tukirauta on kyllä 5mm liian lyhyt, tai jossain on heittoa kun ei millään osunut mutterinreikä kohdalleen. Purettiin telinettä edestakaisin, mutta ei vaan saatu tukiraudan reikää yltämään..perhana.

    Toiselta puolelta meni heittämällä paikalleen, mutta toi toinen puoli ei vaan sopinut. Ei kai tässä auta kuin Italialaisten otteet ottaa käyttöön ja alkaa rautalankaa ettimään.
    Saiskohan sieltä makaronimaasta alakatetta halvalla,kun täällä on niin samperin arvokas,tai onko jollain muita vinkkejä mistä kannattas hankkia. .
    B-Foorumilla joku oululainen kaveri kauppasi itse tekemiä alakatteita. Materiaalina oli lasikuitu. Hintaakin oli vaivaiset 60e. Oli tarkoitus käydä katsoon niitä ihan livenä, mutta ei ole vielä kerinnyt. Samaisella foorumilla on muutama kuvakin yhdestä hondastga, jossa on moinen kapistus kiinni. Eli malli on siin universaali, mutta eihän tuo mitään haittaa, kunhna vain koko on sopiva.
    öö...tuota.. .anteeksi maalaisuuteni,mutta mikä ja mistä löytyy tommonen b-foorumi. .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  14. #344
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 21 2006,17:21) kirjoitti
    Lainaa (JTTT @ Kesä. 21 2006,17:00) kirjoitti
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 21 2006,11:39) kirjoitti
    Lainaa (Patteri @ Kesä. 21 2006,07:54) kirjoitti
    Jahas...sitten tuli kokemusta Kappan (made in MakaroniLand) takalaukkutelineen asennuksesta FZ6:een. Aika helposti mopon perän purki, ja asennus sujui ihan ok..kunnes. Perästä katsoen oikeanpuoleinen tukirauta on kyllä 5mm liian lyhyt, tai jossain on heittoa kun ei millään osunut mutterinreikä kohdalleen. Purettiin telinettä edestakaisin, mutta ei vaan saatu tukiraudan reikää yltämään..perhana.

    Toiselta puolelta meni heittämällä paikalleen, mutta toi toinen puoli ei vaan sopinut. Ei kai tässä auta kuin Italialaisten otteet ottaa käyttöön ja alkaa rautalankaa ettimään.
    Saiskohan sieltä makaronimaasta alakatetta halvalla,kun täällä on niin samperin arvokas,tai onko jollain muita vinkkejä mistä kannattas hankkia. .
    B-Foorumilla joku oululainen kaveri kauppasi itse tekemiä alakatteita. Materiaalina oli lasikuitu. Hintaakin oli vaivaiset 60e. Oli tarkoitus käydä katsoon niitä ihan livenä, mutta ei ole vielä kerinnyt. Samaisella foorumilla on muutama kuvakin yhdestä hondastga, jossa on moinen kapistus kiinni. Eli malli on siin universaali, mutta eihän tuo mitään haittaa, kunhna vain koko on sopiva.
    öö...tuota.. .anteeksi maalaisuuteni,mutta mikä ja mistä löytyy tommonen b-foorumi. .
    http://www.bomber.fi/modules.php?name=Forums

    Ja tuossa on kuvia siitä honleystä, jossa on se universaali mallin bellypan paikoillaan.
    http://bomber.fi/modules....Index=1

    http://bomber.fi/modules....d=28173
    Voi veljet!
  15. #345
    No ny meni sit hermo KJa hain mopoon Leo Vincen sliparit!!
    tuhrasin kaks kolme tuntii ja nyt on putket kiinni, kokeilin ilman db killereit, ni huhhuh, tyhjäkäynti vaelteli ylösalas, panin db killerit kii, ni nyt on möreet saundit jakyllä kuuluu silti.. ei ollu huono ostos, ainaki oma naama on hymy korvissa.. Hyvät jussit kaikille!!
  16. #346
    Minkäslaisia takakumeja ootte asennelleet, mulla vielä alkuperäinen Battlaxi, jonka profiili alkaa jo olla tyyliä autonkumi, ja kilsoja on 8500. Tuossa toisella foorumilla kehuttiin Metzellerin Z6:tta, ja sen kilometri kestävyyttä. Mun ajot on melkolailla tuommosta rauhallista maantie-ajoa, en usko että meen radalle.
  17. #347
    Lainaa (janivantaa @ Kesä. 22 2006,21:15) kirjoitti
    No ny meni sit hermo KJa hain mopoon Leo Vincen sliparit!!
    tuhrasin kaks kolme tuntii ja nyt on putket kiinni, kokeilin ilman db killereit, ni huhhuh, tyhjäkäynti vaelteli ylösalas, panin db killerit kii, ni nyt on möreet saundit jakyllä kuuluu silti.. ei ollu huono ostos, ainaki oma naama on hymy korvissa.. Hyvät jussit kaikille!!
    Se tyhjäkäynnin soutaminen loppuu pikku lenkin jälkeen ja kyllä mulla huopaa killereilläkin kun näytöstä kattelee,mut ei kuulosta niin pahalta,eikä muutenkaan oikeen miltään kun on tottunut noihin avonaisiin devileihin. .Meinaatkos käyttää penkissä heppojen ja seosten tarkistuksessa. .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  18. #348
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 25 2006,14:18) kirjoitti
    Lainaa (janivantaa @ Kesä. 22 2006,21:15) kirjoitti
    No ny meni sit hermo KJa hain mopoon Leo Vincen sliparit!!
    tuhrasin kaks kolme tuntii ja nyt on putket kiinni, kokeilin ilman db killereit, ni huhhuh, tyhjäkäynti vaelteli ylösalas, panin db killerit kii, ni nyt on möreet saundit jakyllä kuuluu silti.. ei ollu huono ostos, ainaki oma naama on hymy korvissa.. Hyvät jussit kaikille!!
    Se tyhjäkäynnin soutaminen loppuu pikku lenkin jälkeen ja kyllä mulla *huopaa killereilläkin kun näytöstä kattelee,mut ei kuulosta niin pahalta,eikä muutenkaan oikeen miltään kun on tottunut noihin avonaisiin devileihin. .Meinaatkos käyttää penkissä heppojen ja seosten tarkistuksessa. .
    Mulla ei huovannu tyhjäkäynti kylmänä, mut nimen omaan ku ajoin lenkin ja koneen lämpöseks sillon alko huopaamaan, ei loppunu mulla.. löin huilut kiinni ja nyt vaan tod pientä heittoa, kai se johtuu siitä ettei oo riittävästi pakovastusta!?
    Yamaha centerin neuvo oli ettei tarvii kuulemma säädättää erikseen ku on ruisku.. ainaki tuntuu hyvin toimivan ja kyllä se tuntuu ku ennen ei ykköselt kakkoselle heittäessä keula irronnu ku vähäsen, ni nyt meinasin vetää katolleen sen.. eli kai sitä potkuu jotai lisää tuli!?
    En oo penkittämist harkinnu, mut vois olla ihan ok? olisko ehdotuksii, et minne kandeis viedä pääkaupunkiseudulla?
    Omii ajokokemuksii Leo Vincen kans nyt viikonloppuna n 500 km Suosittelen!! Pelkist äänistä saa 50 heppaa!! Nyt rupes kuullostaa moottoripyörältä!!
  19. #349
    Laitoin kans Leovincen alumiiniset pöntöt kiinni. Yllättävää miten paljon piti perää purkaa, jotta sai putket vaihdettua. Tuntui että koko Fasun perä on rakennettu putkien ympärille. Nyt on selaset saundit että heikompia pelottaa

    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  20. #350
    Pitikö leo vincen kanssa vaihtaa katti pois,ajattelin vaan jos se vaikutti tyhjäkäynnin soutamiseen,ittellä menossa penkkiin ens kuun alussa niin näkee seokset,tehoo pitäs olla 98 hepoo takasella,kuten nikillä pelkillä devileillä on käyrää 1 sivulla.
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  21. #351
    Juttuja kun lukee niin alkaa kiinnostaa...mutta kysymys..onko tuo älyttömän kallis paketti --> FZ6
    "Be careful out there"
  22. #352
    Ton paketin saa vinceillä halvemmallakin(suomestkin),mutta se säätökään ei oo kovin halpaa lystiä. .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  23. #353
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 25 2006,21:50) kirjoitti
    Pitikö leo vincen kanssa vaihtaa katti pois,ajattelin vaan jos se vaikutti tyhjäkäynnin soutamiseen,ittellä menossa penkkiin ens kuun alussa niin näkee seokset,tehoo pitäs olla 98 hepoo takasella,kuten nikillä pelkillä devileillä on käyrää 1 sivulla.
    Katti lähti mäkeen. Sen tilalle tuli suora putki.
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  24. #354
    Lainaa (wount @ Kesä. 25 2006,22:49) kirjoitti
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 25 2006,21:50) kirjoitti
    Pitikö leo vincen kanssa vaihtaa katti pois,ajattelin vaan jos se vaikutti tyhjäkäynnin soutamiseen,ittellä menossa penkkiin ens kuun alussa niin näkee seokset,tehoo pitäs olla 98 hepoo takasella,kuten nikillä pelkillä devileillä on käyrää 1 sivulla.
    Katti lähti mäkeen. Sen tilalle tuli suora putki.
    SIt voi hönkiä jo liian vapaasti,ittellä katin sais pois 70 eurolla,mutta avoimille devileille katilla mitattu 1 hepo enemmän kuin killereillä ilman kattia samassa penkissä ilman muita herkkuja joten ei kannata. .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  25. #355
    Paukuttaako teidän fasut avoimilla slipareilla reilummalla moottorijarrulla ,lueskelin tossa juuri kawa puolta ja siellä joku viisas sano et vois johtua järjestelmästä joka syöttää ilmaa pakopuolelle päästöjen vähentämiseksi,muistaakseni fasussa on sama järjestelmä,jotkut sanoo et palamaton bensa siellä paukkuu,rikkaalla käy ja jotkut että olis laihalla,liikaa ilmaa joten ei syty kipinästä mukissa vasta putken puolella.No jollain paukuttanut oikein huolella ja laitattanut pc eikä pauke loppunut,joten ihmeteltävää riittää,joten mitäs ootte mieltä. .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  26. #356
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 27 2006,23:21) kirjoitti
    ... jotkut sanoo et palamaton bensa siellä paukkuu,rikkaalla käy ja jotkut että olis laihalla,liikaa ilmaa joten ei syty kipinästä mukissa vasta putken puolella.
    Mitenkään asiasta oikeasti tietämättä:
    - palanut bensa ei voi paukkua
    - rikas seos ei voi olla palamatta sylinterissä, jos se vain saa kipinän
    - laiha seos (joka siis ei syttynyt sylinterissä) voi paukkua pakoputkessa
    - mikä tahansa seos, jota (syystä tai toisesta) ei sytytetty sylinterissä, voi paukkua pakoputkessa
    - oikein vimpan päälle säädetyssä katutykissäkin voi moottorijarrutuksissa esiintyä pauketta, ei siis syytä huoleen
    - mun vakiofasussa ei kovaa pauketta esiinny, joskus ehkä semmoista aivan pientä, ehkä, tai sitten kuvittelen...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  27. #357
    Lainaa (Pätkä @ Kesä. 24 2006,16:05) kirjoitti
    Minkäslaisia takakumeja ootte asennelleet, mulla vielä alkuperäinen Battlaxi, jonka profiili alkaa jo olla tyyliä autonkumi, ja kilsoja on 8500. Tuossa toisella foorumilla kehuttiin Metzellerin Z6:tta, ja sen kilometrikestävyyttä. Mun ajot on melko lailla tuommosta rauhallista maantie-ajoa, en usko että meen radalle.
    Jep, kommentteja olisi kiva saada.

    Mulla alla alkuperäiset Dunlopit, vähän yli 8 tkm ja ei mitään asiallista moitittavaa, tosin en kyllä samoja hommaa. Kai se ruoho...

    Bridgestone Battlax BT 020 on yleensä pidetty parempana renkaana kuin tätä toista ensiasennusrengasta, Dunlop OE D252 (tästä Dunlopin mallimerkinnästä en ole varma), onkos valistuneita mielipiteitä?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  28. #358
    Lainaa (yamaristi @ Kesä. 27 2006,23:21) kirjoitti
    Paukuttaako teidän fasut avoimilla slipareilla reilummalla moottorijarrulla *,lueskelin tossa juuri kawa puolta ja siellä joku viisas sano et vois johtua järjestelmästä joka syöttää ilmaa pakopuolelle päästöjen vähentämiseksi,muistaakseni fasussa on sama järjestelmä,jotkut sanoo et palamaton bensa siellä paukkuu,rikkaalla käy ja jotkut että olis laihalla,liikaa ilmaa joten ei syty kipinästä mukissa vasta putken puolella.No jollain paukuttanut oikein huolella ja laitattanut pc eikä pauke loppunut,joten ihmeteltävää riittää,joten mitäs ootte mieltä. .
    Paukuttaahan tuo oma aina silloin tällöin moottorijarrulle laskiessa. Putkina LeoVincet ja huilut on kiinni. Aluksi kuulosti vähän häiritsevältä mutta tuntuu että paukuttelu on viime aikoina vähentynyt ja en mitä ilmeisimmin meinaa laitteeseen enää PC:tä kiinni laittaa. Sellainen oli kyllä tilauksessa Saksanmaalta, mutta kun eivät näköjään sitä osaa sieltä toimittaa niin jäänee hankkimatta. Pyörä tuntuu toimivan hyvin ilmankin, säästetään nuokin rahat sitten vaikka isomman pärrän hankkimiseen tai talviharrasteisiin.

    Maanantaina kävin ensimmäistä kertaa radalla pyörän kanssa. Siellä sai kyllä ihan miehekästä pauketta aikaiseksi kun loppua kohti alkoi tietynlainen varmuus löytymään ja uskalsi vetää jo vähän kovempaa ja aktiivisemmin vaihteita käyttäen. Tokihan pauketta saisi muuallakin aikaan mutta ei liene niin tarkoituksenmukaista. Oli kyllä hemmetin hauskaa ja polte uusiin ratakeikkoihin on kova *
    Köy.
  29. #359
    Lainaa (Koris @ Kesä. 28 2006,00:44) kirjoitti
    Lainaa (Pätkä @ Kesä. 24 2006,16:05) kirjoitti
    Minkäslaisia takakumeja ootte asennelleet, mulla vielä alkuperäinen Battlaxi, jonka profiili alkaa jo olla tyyliä autonkumi, ja kilsoja on 8500. Tuossa toisella foorumilla kehuttiin Metzellerin Z6:tta, ja sen kilometrikestävyyttä. Mun ajot on melko lailla tuommosta rauhallista maantie-ajoa, en usko että meen radalle.
    Jep, kommentteja olisi kiva saada.

    Mulla alla alkuperäiset Dunlopit, vähän yli 8 tkm ja ei mitään asiallista moitittavaa, tosin en kyllä samoja hommaa. Kai se ruoho...

    Bridgestone Battlax BT 020 on yleensä pidetty parempana renkaana kuin tätä toista ensiasennusrengasta, Dunlop OE D252 (tästä Dunlopin mallimerkinnästä en ole varma), onkos valistuneita mielipiteitä?
    Omalla pyörällä takana reilut 13tkm ja alla alkuperäiset 020 Battlaxit. Eturengas alkaa olla kulunut aalloille jotka tuntuu myös sarvikkoon asti, takarengas sen sijaan on vielä ihan hyvässä iskussa ja profiililtaan terveen pyöreä. Pyörän ja renkaiden ensimmäiset 4,5tkm ovat olleet edellisen omistajan toimesta ilmeisen rauhallisia ja oon kyllä itekin yrittänyt välttää kylmillä renkailla vedättelyä ja pitää paineet kohdillaan. Viime kesänä tuli tosin ajeltua hieman yläkanttiin olevilla paineilla (noin 2.6/3.1), kun luotin lähihuoltiksen mittariin. Kovemmilla paineilla ajelu alkoi aiheuttaa keskelle tasaista osaa, mutta tänä keväänä ostin oman mittarin (HongKongista CD Cardic, 6,90e) joka näyttää tarkempia lukemia ja samalla tiputin paineet 2.35/2.5 tasolle ja tän jälkeen renkaiden profiili on taas pyöristynyt tervempään suuntaan.

    Ei tässä kovin paljoa kokemuksia muista rinkuloista ole, mutta mielestäni 020t on toimineet Fazerin alla hyvin eivätkä ole aiheuttaneet yllätyksiä. Toi eturenkaan kuluminen laineille on ärsyttävää ja osittain siitä syystä merkki vaihtuu nyt Metzeleriin ja malliksi uusi M3. Uutta on kiva kokeilla ja ajattelin pistää vähän sporttisempaa ja pitävämpää rengasta alle, kun suoraa tietä ei tule kovin paljoa ajettua ja radallakin olisi tarkoitus jonkun kerran käydä. Ihan ok 020akin oli ensikertalaisen alla radalla, mutta jotenkin siihen ei vaan aivan äärettömästi luota. Lienee Metzelerin onnistunutta mielikuvamarkkinointia, ihan niinkuin sitä ite olisi äärettömän sporttinenkin kuski, hah. Metzelerin sivuilla on muuten PDF (tässä) jossa olivat testailleet sopivimpia renkaita muutamiin uusiin pyöriin ja M3 sai suosituksen FZ6:een. Tuosta FZ6:n luokittelusta Supersportteihin voidaan sitten olla montaa mieltä... Jos ajaisin enemmän suoraa tietä ja olisin vähemmän trendipelle renkaiden valinnan suhteen niin valkkaisin alle Z6t, ne kun ei vaikuta ollenkaan huonoilta renkailta (Metzelerin propagandaa vertailujen muodossa). Pirellin Diablo tai Diablo Strada toiminee myös ihan siinä missä muutkin, samoin Michelinin Pilot Road mutta Z6 on kyllä saanut sen verran hyvää arvostelua ja on hinnaltaankin kohtuullinen että päätyisin niihin.
    Köy.
  30.  
  31. #360
    Lainaa (Matteus @ Kesä. 28 2006,10:37) kirjoitti
    Viime kesänä tuli tosin ajeltua hieman yläkanttiin olevilla paineilla (noin 2.6/3.1), kun luotin lähihuoltiksen mittariin. Kovemmilla paineilla ajelu alkoi aiheuttaa keskelle tasaista osaa, mutta tänä keväänä ostin oman mittarin (HongKongista CD Cardic, 6,90e) joka näyttää tarkempia lukemia ja samalla tiputin paineet 2.35/2.5 tasolle ja tän jälkeen renkaiden profiili on taas pyöristynyt tervempään suuntaan.
    Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksestasi!

    Renkaanvaihto alkoi pohdituttamaan...


    Noi linkkisi olivat myös mielenkiintoisia.


    Ilmanpaineista: onko sulla joku erityinen syy ajaa noilla 2,35/2,5 paineilla? Yamahan maahantuojan mukaan ainoa suositeltu paine on 2,5/2,9 aina ja kaikkialla. Ihan mielenkiinnosta kyselen, en ole kokeillut muita paineita kuin nuo suositellut, ja oman takarenkaani "tasainen keskiosa" -muotoilu johtuu taatusti vässykkämäisestä ajostani, eikä ilmanpaineista...



    Lainaa (Matteus @ Kesä. 28 2006,10:37) kirjoitti
    Metzelerin sivuilla on muuten PDF (tässä) jossa olivat testailleet sopivimpia renkaita muutamiin uusiin pyöriin ja M3 sai suosituksen FZ6:een. Tuosta FZ6:n luokittelusta Supersportteihin voidaan sitten olla montaa mieltä...
    Niin, ei kai ne sinänsä luokitellut itse prätkää Supersportteihin, olivat vain sitä mieltä, että "Supersport"-luokan rengas toimii parhaiten pyörissämme.


    Sitä paitsi Yamaha luokittelee Jenkeissä prätkämme Super Sportiksi:
    LINKKI_USA_Yamaha_sivut



    Lainaa (Matteus @ Kesä. 28 2006,10:37) kirjoitti
    Jos ajaisin enemmän suoraa tietä ja olisin vähemmän trendipelle renkaiden valinnan suhteen niin valkkaisin alle Z6t, ne kun ei vaikuta ollenkaan huonoilta renkailta (Metzelerin propagandaa vertailujen muodossa). Pirellin Diablo tai Diablo Strada toiminee myös ihan siinä missä muutkin, samoin Michelinin Pilot Road mutta Z6 on kyllä saanut sen verran hyvää arvostelua ja on hinnaltaankin kohtuullinen että päätyisin niihin.
    Samalta alkoi tuntumaan, juuri nyt. Onneksi on vaihtoehtoja, ei noi pelkät Diablotkaan huonot ole, mutta kiinnostaa nähdä tulevia testejä M3 vastaan Diablo.

    Elämme mielenkiintoisia aikoja!
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Sivu: 12 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen