Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Kysyisin paljonko ajatte ketjuilla?onko niillä jokin kilometri katto.itellä B-1200 -04v ajettu n.9000 km siistiä ajoa niin jatkuvasti saa kiriä(mitä haitta puolia on kireillä ketjuilla ajaessa?)
  2. #2
    Kireillä ketjuilla ajaessa, kuluu ketju, rattaat, takapyörän laakeri ja pahimmassa tapauksessa koneen päästä laakeri. Jos ketju on jo tyhjällä pyörällä säädetty tiukalle, niin vasta se käy tiukalla, kun sillä ajaa johonkin monttuu/heittoon, eli kun perä käy alhaalla.

    Itellä on nyt 18 tkm ajettu pyörä, ja lienee alkuperäiset ketjut paikoillaan. Alkaa oleen jo niin venyneet, että vaihtaa pitäisi, meinaavat varsinkin kakspäällä ajaessa rutista ja rallattaa ja nytkyttää



    Voi veljet!
  3. #3
    Hmm... Itellä 23000km ajetut ensiasennusketjut eikä ole pahemmin venähtäneet vaikka 2 päällä ajettu varmaan tuosta 50%. Etuhampikkaasta huomaa että on kulunu mut että tän kesän menee vielä kevyesti koko setti. Se on pidosta kiinni aika jumalattoman paljon miten ketjut kestää.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #4
    Mites te oikein huollatte niitä ketjuja???
    Ei kai vaan oo vaha käytössä?

    Ite oon käyttäny Castrolin mineraali öljyä: Manual EP 80W, joka on siis manuaalilaatikkoöljy. Tota kun pistää 20 ml:n lääkeruiskulla ketjujen sisäpuolelle (hyrrävoimien johdosta menee joka paikkaan) O-renkaitten päälle ja rätillä ylimääräset pois. Ja pelaa niin maan perusteellisen hyvin R1 -03:ssa Nyt on tullu mittariin 18 000, josta melko paljon rataa ja oon kiristäny ketjuja tasan kerran!

    Öljy lähtee pyörästä (vääristä paikoista) tosi helposti poiskin, vaikka ei se tolla menetelmällä juurikaan roisku. Ja aikaakin menee about 5 min per rasvaus.

    Suosittelen!
    -Ilo ilman viinaa on teeskentelyä-
  5. #5
    Lainaa (Zackarias @ Heinä. 06 2005,19:08) kirjoitti
    Ite oon käyttäny Castrolin mineraali öljyä: Manual EP 80W, joka on siis manuaalilaatikkoöljy. Tota kun pistää 20 ml:n lääkeruiskulla ketjujen sisäpuolelle (hyrrävoimien johdosta menee joka paikkaan) O-renkaitten päälle ja rätillä ylimääräset pois. Ja pelaa niin maan perusteellisen hyvin R1 -03:ssa Nyt on tullu mittariin 18 000, josta melko paljon rataa ja oon kiristäny ketjuja tasan kerran!
    Itse ajelen kanssa vaihteistoöljyillä (mallia Biltema), ja ketjut vaihdoin 50 tonnin jälkeen (tosin jos edellinen omistaja vaihtoi ketjut, ei niihin tullut kuin min. 32 000 km). Rataa on tullut kanssa pirusti, tällekin kaudelle noin 2000 km vanhoilla vitjoilla. Ja joskus pölyisiä hiekkabaanoja. Pyörä on laiska matkavessa eli 929 Blade.

    Olen levittänyt öljyt ihan pensselillä, ei tarvitse edes pyyhkiä pois ylimääräisiä. Kiristänyt en ole kertaakaan muulloin kuin renkaanvaihdon yhteydessä. 10 000 km on ajettu kiristämättä parhaimmillaan, kun tuli ajeltua tourinkiakin.

    Märät, sopivan löysät ketjut kestää isältä pojalle.
  6. #6
    Ketjut kuluvat, jousitus ei toimi oikein, vaihdeloota saattaa pamahtaa (eturattaan laakerin hajoamisen seurauksena) ja takapyörän laakerointi saattaa pettää (voipi heittää pyörän kyljelleen ajon aikana).

    Ketjujen oikealla kireydelle on olemassa pyöräkohtaiset ohjeet. Jos et muuten saa selville, katso ohjekirjasta.
  7.  
  8. #7
    30 tkm kilogixxerillä rikki, orkkisketjuilla.

    Voiteluna Castrolin ketjuvaha 400-500 km välein ja välillä olen pessyt ketjut moottoriöljyllä, ehkä 2-3 tkm välein. Sitten vahaa taas päälle.

    Kiristin kettingit ekan kerran joskus 25 tkm jälkeen ja nyt alkaa tuntua sopivalla vauhdilla jotain pientä rallatusta. Joku lenkki kai alkaa olla tiensä päässä, vaan kestää ne tän kesän ihan varmasti
    --
    jiji