Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Oon mutkapätkillä opetellut vastaohjauksen lisäksi polvella kanttausta Ittestä tuntuu helvetin mahtavalta. Fiilis onkuin Rossilla ja odottaa vain koska koska polvi osuu maahan. Kaverin kan katteli takaa mun menoa niin sanoi että matkaa on vielä polvella maahan. Mentiin Kuninkaan tietä hän 1100 Viragolla edellä niin en meinannut perässä pysyä. (eli kertoo mun tasosta ) Mistä saisi parhaat ohjeet miten se polvikanttaus tehdään. Radalle en olisi tulossa koska vakuutus ei korvaa mun lippoja mut ois se kiva opetella kanttaamaan polvella. Saako muuten Gore housuihin kulutuspaloja jollain remmeillä kiinni vaiko rullaluistelupolvisyndit hyötykäyttöön Oli pakko ostaa Sweepin kangasasu koska mitkään nahat eivät sopineet hartioista eikä mahasta ja jos ois sopinut niin todennäkösesti olisin aika näky. Kenttäpullo jolla laahauspalat *

    Näitä oon lukenut:

    http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=6&id=11482



    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  2. #2
    Mee yöllä kiertään liikenneympyrää molempiin suuntiin. Tai sitte vaan jollekki isolle parkkikselle ajeleen ympyrää. Muista lämmitellä renkaat.
  3. #3
    Melkoisen turhaa hommaa koittaa kadulla laittaa polvea maahan.. kyllä sen jossain liikenneympyrässä / peltoaukean 90mutkassa saa, mutta ei se ainakaan turvallista ole

    Nimim. kumpaakin kokeillut ja aina ollut vähä vaikeaa sen jälkeen.. radalla se menee taas ihan helposti koska vauhtia on mutkassa sen verran enemmän ettei pyörä koita heti kammeta kyljelleen

    mun tyyli
  4. #4
    Kannattaa opetella ensin ajamaan, eikä ensimmäiseksi miettiä polven maahan saamista. Niin kauan kun et ZXR:llä kustomin perässä pysy, ei ole pelkoa että mentäisiin niin kovaa että edes tarvitsee persettä siirtää penkistä. Rata on ainoa paikka, jossa voi turvallisesti hakea maksimikallistuskulmia, ja siinä vaiheessa on hyvä olla muutenkin perusajotekniikka kunnossa.

    Itsellä ei ole koskaan polvi käynyt maassa kadulla, vaikka tilannenopeutta ehkä onkin joskus ollut reippaanlaisesti.. Radalla se on kuitenkin joka mutkassa kiinni. Katupaineilla, ja haaleilla renkailla en lähde hakemaan limittejä liikenteessä.

    Pointtina vielä se, että jos ja kun saat goret päällä polven maahan, se saattaa napata sen verran äkisti kiinni, että parasta olla valmiina.. Nahat päälle ja radalle.



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  5. #5
    Ei siihen tartte kummosta asvaltti länttiä, että voi polvi maassa pyöriä ympyrää. Ja saa ainaki hakia asennon kohalleen.

    Radallahan se itelläki otti ekan kerran kiinni, mutta kaveri ilmotti jo ettei oo aikomusta mennä radalle.
  6. #6
    Lainaa (gsxr1000 @ Heinä. 03 2005,15:00) kirjoitti
    kaveri ilmotti jo ettei oo aikomusta mennä radalle.
    Juu.. huomasin kyllä.

    Yhtälö on vaan aika hurja, kun kaverilla on ensimmäinen kausi menossa, ja jo hamutaan polvea maahan kadulla, vaikka perusajotekniikka on vielä ihan alkutekijöissään..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  7. #7
    Lainaa (Earthend @ Heinä. 03 2005,15:06) kirjoitti
    Lainaa (gsxr1000 @ Heinä. 03 2005,15:00) kirjoitti
    kaveri ilmotti jo ettei oo aikomusta mennä radalle.
    Juu.. huomasin kyllä.

    Yhtälö on vaan aika hurja, kun kaverilla on ensimmäinen kausi menossa, ja jo hamutaan polvea maahan kadulla, vaikka perusajotekniikka on vielä ihan alkutekijöissään..
    Himottais kyllä se radalle meno mutta pelottaa jos heitän lipat. Lähinnä se että joudun heittämään pärrään sijoittamani rahat kaivoon kun vakuutusyhtiö näyttää keskaria.

    Miten siis pystyn kehittämään mutka-ajotaitojani? Tuntuu että kovempaa uskaltaa joka viikko samat mutkat ilman suurempia riskejä. Uskallan kallistaa ja luotan vastaohjaukseen kokoajan paremmin.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  8. #8
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,18:28) kirjoitti
    Himottais kyllä se radalle meno mutta pelottaa jos heitän lipat. Lähinnä se että joudun heittämään pärrään sijoittamani rahat kaivoon kun vakuutusyhtiö näyttää keskaria.
    Vaihda vakuutusyhtiötä tai mene radalle ajamaan varovaisesti. Ei sielläkään tarvi kykyjensä äärirajoilla ajaa jollei halua.
  9. #9
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,18:28) kirjoitti
    Himottais kyllä se radalle meno mutta pelottaa jos heitän lipat. Lähinnä se että joudun heittämään pärrään sijoittamani rahat kaivoon kun vakuutusyhtiö näyttää keskaria.

    Miten siis pystyn kehittämään mutka-ajotaitojani? Tuntuu että kovempaa uskaltaa joka viikko samat mutkat ilman suurempia riskejä. Uskallan kallistaa ja luotan vastaohjaukseen kokoajan paremmin.
    Vaikuttaa, että olisi kyllä turvallisempaa kallistella tuolla radalla kuin että hakee "rajoja" kylätiellä. Vakuutusyhtiön vaihtohan ei ole kumma homma, jos se siitä on kiinni.

    edit: toistoa, kun olin vähän hidas..



    Huono tie, parempi mieli
  10. #10
    Kertokaa edes yksi vakuutusyhtiö joka korvaa ratalipat täysin. If vissiin 50% joka ei lämmitä kauheasti. Nykyiseni on Pohjantähti.
    Mulla on sellainen fiilis tuntien itseni että se ratahomma napsahtaa siihen malliin että tahtoo saada lisää jos käyn kokeilemassa ja ois silloin hyvä se vakuutuskin.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  11. #11
    Turva korvaa ratalipat, omavastuu 4 kertainen (=600€) tai 15% vahingon määrästä.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  12. #12
    Tälle kaudelle en enää vaihda ja eka kausi menossakin. Ens kaudelle täytyy kysyä turvasta vakuutusta. Toi kuulostaa aika houkutelevalta. On varmaan muutenkin järkevää että ilmaannun radalle vasta toisena kautena kun osaa perushommeliinit ehkä
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  13. #13
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,18:53) kirjoitti
    Kertokaa edes yksi vakuutusyhtiö joka korvaa ratalipat täysin. If vissiin 50% joka ei lämmitä kauheasti. Nykyiseni on Pohjantähti.
    Mulla on sellainen fiilis tuntien itseni että se ratahomma napsahtaa siihen malliin että tahtoo saada lisää jos käyn kokeilemassa ja ois silloin hyvä se vakuutuskin.
    IF 3x tai 20%. Faktatieto.
  14. #14
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,19:05) kirjoitti
    Tälle kaudelle en enää vaihda ja eka kausi menossakin. Ens kaudelle täytyy kysyä turvasta vakuutusta. Toi kuulostaa aika houkutelevalta. On varmaan muutenkin järkevää että ilmaannun radalle vasta toisena kautena kun osaa perushommeliinit ehkä
    Nojaa, en tiedä onko sen välttämätöntä olla toka kausi. Kyllä mä menin ekana mopokesänä ja ihan hyvin meni. Tapiola ja Pohjola korvaa mp-tuen ajoissa hitaassa ja keskiryhmässä, en muista millä omavastuilla.
  15. #15
    Polvi ottaa maahan sitten kiinni, kun on ottaakseen. Väkisin se ei tule. Ajotekniikan kehittyessä liikkuminen pyörän päällä helpottuu ja voit alkaa roikkumaan pikkuhiljaa enemmän. Vauhtia tulee lisää ja jossain vaiheessa polvi menee itsestään maahan. Kadulla mutkat ovat erilaisia kuin radalla, jossa ne ovat osin tiukkoja säteeltään. Jos katumutkissa meinaat polven maahan saada, vauhtia täytyy olla reippaasti yli sallitun. Suosittelisin harjoittelemaan radalla. Kadulla jos polvi ottaa maahan ollaan aika suurella riskillä liikenteessä.
    Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
  16. #16
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,18:53) kirjoitti
    Kertokaa edes yksi vakuutusyhtiö joka korvaa ratalipat täysin.
    Tapiola korvaa ilman korotettua omavastuuta Moottoripyöräilyn tuki ry:n tapahtumissa, jos ajat hitaassa- tai keskiryhmässä.
    Pyydä ainakin tarjous se ei maksa mitään ja mahdollisessa vaihdossa menee n. 5min.
  17. #17
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,19:05) kirjoitti
    Tälle kaudelle en enää vaihda ja eka kausi menossakin. Ens kaudelle täytyy kysyä turvasta vakuutusta. Toi kuulostaa aika houkutelevalta. On varmaan muutenkin järkevää että ilmaannun radalle vasta toisena kautena kun osaa perushommeliinit ehkä
    Ekan ratakeikan "säästeleminen" ensi kaudelle ei kyllä ole mitenkään järjellä perusteltavissa. Yrität siis ensin oppia tiellä asioita joita voisit opiskella huomattavasti turvallisemmin radalla? Makes no sense. Kuten jo moneen otteeseen on mainittukin useampi vakuutusyhtiö korvaa ihan järjellisesti vielä noi ratavahingot, mars vaihtamaan vaan. Taisipa tuolla Mp Tuen päivillä olla joku kerta ensikertalainen jolla oli katukokemusta alle 500 km ennen ekaa ratakeikkaa.

    Eikö yhtään pelota seuraukset jos heität mutkatiellä polvi maassa vetoa harjoitellessasi lipat? Siinä on menetyt eurot useimmiten huolista pienin.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  18. #18
    ei pidä paikkaansa ettei kadulla saisi helpolla polvea maahan, olen saanut jopa olkapään maahan
  19. #19
    Mä alan olee vissiin siinä vaiheessa että kyl tää normaali katuajo sujuu
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  20. #20
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,23:14) kirjoitti
    Mä alan olee vissiin siinä vaiheessa että kyl tää normaali katuajo sujuu
    Tämä on yleensä se hetki kun kohta kaadutaan

    (kokemusta on)



    Mitä?
  21. #21
    Tohon aiheen otsikkoon vielä puuttuakseni. Pyöräähän ei kantata polvella, vaan pyörää kallistetaan kaarteeseen, kunnes polvi ottaa kiinni maahan, edellyttäen että ajoasento on oikea. Polvi kertoo sitten kuskille missä asennossa pyörä on.

    Itselläni otti ensimmäisessä ratasetissäni Ahvenistolla polvi kiinni tasan kerran, vaikka roikuin mielestäni todella paljon.. Jalkatapit tosin laahasivat sitäkin enemmän (zxr400). Tekniikassa oli siis opittavaa hyvin paljon..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  22. #22
    Lainaa (SJV @ Heinä. 03 2005,21:47) kirjoitti
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,18:53) kirjoitti
    Kertokaa edes yksi vakuutusyhtiö joka korvaa ratalipat täysin.
    Tapiola korvaa ilman korotettua omavastuuta Moottoripyöräilyn tuki ry:n tapahtumissa, jos ajat hitaassa- tai keskiryhmässä.
    Pyydä ainakin tarjous se ei maksa mitään ja mahdollisessa vaihdossa menee n. 5min.
    Pohjola myös.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  23. #23
    Lainaa (Ilkka @ Heinä. 03 2005,23:33) kirjoitti
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,23:14) kirjoitti
    Mä alan olee vissiin siinä vaiheessa että kyl tää normaali katuajo sujuu
    Tämä on yleensä se hetki kun kohta kaadutaan *

    (kokemusta on)
    jep
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  24. #24
    Lainaa (Ron Jeremy @ Heinä. 03 2005,23:14) kirjoitti
    Mä alan olee vissiin siinä vaiheessa että kyl tää normaali katuajo sujuu
    Oletko muuten ollut ajamassa kokeneiden sporttipyöräkuskien kanssa mutkateillä? Kavereilta saa huomattavan paljon apua ja palautetta omasta ajosta, jos sitä haluaa.. Kyllähän sitä itsekin tiellä pysyi ensimmäisenä kautena, ja tuntui että homma on hanskassa, mutta mistään ajotaidosta ei todellakaan voinut puhua..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  25. #25
    Lainaa (Mosse @ Heinä. 04 2005,09:47) kirjoitti
    Lainaa (SJV @ Heinä. 03 2005,21:47) kirjoitti
    Tapiola korvaa ilman korotettua omavastuuta Moottoripyöräilyn tuki ry:n tapahtumissa, jos ajat hitaassa- tai keskiryhmässä.
    Pyydä ainakin tarjous se ei maksa mitään ja mahdollisessa vaihdossa menee n. 5min.
    Pohjola myös.
    Mitä viimeksi Kemorassa kuulin briiffissä, niin POhjolalla oli kyllä korotettu omavastuu.
  26. #26
    Lainaa (cooz @ Heinä. 04 2005,10:42) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Heinä. 04 2005,09:47) kirjoitti
    Lainaa (SJV @ Heinä. 03 2005,21:47) kirjoitti
    Tapiola korvaa ilman korotettua omavastuuta Moottoripyöräilyn tuki ry:n tapahtumissa, jos ajat hitaassa- tai keskiryhmässä.
    Pyydä ainakin tarjous se ei maksa mitään ja mahdollisessa vaihdossa menee n. 5min.
    Pohjola myös.
    Mitä viimeksi Kemorassa kuulin briiffissä, niin POhjolalla oli kyllä korotettu omavastuu.
    Siis nimenomaan MP-tuen ajoharjoittelussa? Ei ole, vaan ihan normaali. Kannattanee kuitenkin ihan itse varmistaa omasta yhtiöstä ennen, kuin lähtee radalle kikkailemaan.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  27. #27
    Lainaa (Mosse @ Heinä. 04 2005,10:47) kirjoitti
    Lainaa (cooz @ Heinä. 04 2005,10:42) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Heinä. 04 2005,09:47) kirjoitti
    Pohjola myös.
    Mitä viimeksi Kemorassa kuulin briiffissä, niin POhjolalla oli kyllä korotettu omavastuu.
    Siis nimenomaan MP-tuen ajoharjoittelussa? Ei ole, vaan ihan normaali. Kannattanee kuitenkin ihan itse varmistaa omasta yhtiöstä ennen, kuin lähtee radalle kikkailemaan.
    Juu nimenomaan mp-tuen vuorolla. Muuten en mitään noista tiedäkään, kun sen mitä sanoivat kun on vakuutukset muualla.
  28. #28
    Kävin kysymässä Tapiolasta, niin omavastuu radalla 50%!!
  29. #29
    Lainaa (jim_rocketmow @ Heinä. 04 2005,16:16) kirjoitti
    Kävin kysymässä Tapiolasta, niin omavastuu radalla 50%!!
    Niin, mutta kysypä mitä se on mp-tuen tapahtumissa hitaassa ja keskiryhmässä.

    Lisätäänpä linkki: http://www.mp-foorumi.com/forum....fpage=8



  30.  
  31. #30
    Moottoripyöräilyn tuki ry järjestää ajokoulutusta Liikenneturvan EAK-ohjelman
    mukaisesti. Kouluttajat ovat suorittaneet Liikenneturvan kouluttajakurssin. Siksi
    antamanne koulutus on täysin verrattavissa ehdoissamme mainittuun liikenneopettajan antamaan ajokoulutukseen. Kaskovakuutukset ovat siis kursseilla voimassa ilman omavastuukorotusta lukuunottamatta ns. vapaan ajoharjoittelun ryhmää.

    Tää kuulostaa just siltä että rata-ajo sanan täydessä merkityksessä ei kuulu korvaukseen. Täytyy talvella vaihtaa vakuutusyhtiötä sellaiseen joka korvaa edes jotenkin järkevästi.

    Sit jossainvaiheessa kun saan perseeni radalle, niin täytyykö olla joku kaveri mukana pakettiauton kanssa jos lippaan vai miten käytäntö on



    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen