Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Varmasti hyvä valinta. Mutta miettisin samoilla tulilla 750cc, koska fyysisesti ne ovat melkein saman kokoiset ja eipä tuo muutenkaan näytä olevan sun pituudesta kiinni. Ei loppus hepat heti kesken, jos seiskapätkän laittasit. Mutta sehän on toki makuasia ja näkyyhän ne hepat hinnassakin.

    EDIT: Ja tuossa alapuolella näytti olevan 750 F:stä keskustelua: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=34531 Sinuna laittaisin mieluummin tuon...



    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  2. #2
    nyt itellä kuussatkulla 4000km takana ja en voi muutakun suositella lämpimästi * Oon ite 175cm/63kg eikä pyörä tunnu raskaalta liikutella *



    Se piirtää jol´on liituu...
  3. #3
    Mikäli käytettyä meinaat,niin mielestäni 750 f olisi kannattava.Käytettynä samoissa hinnoissa 600 kans,suht saman painoset molemmat..mut vääntäishän toi pätkä jo selvästi paremmin mikä tekee siit mukavemman ajaa! Itsellänikin 750f..tietenkin
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
  4. #4
    Minkäs ikäistä pyörää olet hankkimassa, vai jopa aivan uutta?
    "Life is too short to be small"

    Näillä mentiin:
    Suzuki GSX750F
    Kawasaki GPZ500S
    Tunturi SS ~50cm3
  5. #5
    Suosittelen lämpimästi äffää
    Itselläni ensimmäistä kautta alla ja ensimmäinen kausi menossa niin ikään eli eka pyöräksi tuollaisen pistin vm. 01.
    Ei ongelmia, vaikka pygmimallia itse olenkin...
  6. #6
    750:ssä on aavistuksen korkeampi stonga, eli pystympi ajoasento kuin pikkusiskossa, vaikka muuten identtisiä ovatkin. Makuasia, kumpi parempi/mukavampi ajoasennon osalta...
  7. #7
    Suosittelen lämpimästi. Mulla oli samanmoinen vuokralla viime kesänä ja se sopi todella hyvin vasta kortin saaneen käteen.

    5 päivässä mittariin kertyi n. 1500 km, mikä on vasta-alkajalle aika paljon, eikä mitään valittamista pyörästä. Jos nyt jostakin haluaa niuhottaa niin peilit olivat todella surkeat. Niistä ei tämmöinen leveämpiharteinen kaveri nähnyt juuri mitään vaikka miten veti kyynärpäitä sisään. Mutta äkkiäkös ne peilit vaihtaa jos tarvetta ilmenee.

    Suikka oli aika vahvoilla kun katselin itselleni pyörää, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että ajoasento oli vähän liian kyykky meikäläisen makuun.
  8. #8
    Lainaa (raisa @ Kesä. 07 2005,08:08) kirjoitti
    Minkäs ikäistä pyörää olet hankkimassa, vai jopa aivan uutta?
    Kiikarissa olis sellainen sanotaan vuosimalli väliltä 2000-uusi, hinnasta, kilsoista ym. riippuen. Monet on tossa tuota seiskapätkää suositelleet, mutta olen tässä itse tullut siihen tulokseen, että mun ajotapaan, mieltymyksiin ja mielihaluihin toi kuussatku on se "paras" vaihtoehto. Ja on niillä vakuutuksillakin jotain tekemistä asian kanssa

    Yks aika varteenotettava -04 olis tossa lähistöllä vaan tarjolla... Toivottavasti se on myymättä vielä torstaina niin pääsisi vapailla sitä katsastamaan ja koeajamaan.
    B.I.T.C.H. - Babe In Total Control of Herself
  9. #9
    Kateeksi käy....Juuri samanlaisesta mopottimesta haaveilin, kun moposista innostuin enemmälti...

    Ei muuta ku lycka till ja turvallisia kilometrejä!

    ...Kyllä mäkin vielä joskus...
    Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla
    mahdoton...?

    V*ttuako mä muiden mielipiteillä, mulla on omat!

    Before thinking, do it. Twice.
  10. #10
    Teet niin kuin itse parhaaksi näet, mutta jos painoa on pikkasenkin enempi niin varmasti löysälle pelille tuntuu kuussatanen. Itsellä sellainen, mutta kuulun tähän hyttyssarjaan. Tosin itselläkin vaikutti valintaan tuo yksi pikku juttu... raha!
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  11. #11
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kuussatkuissakin on eroja toki istumakorkeuksilla mutta ei se tossa vaiheessa pitäisi enää haitata.

    Itse olen 170cm ja tuo thundercat on ollut juuri sopivankokoinen meikäläiselle, mutta tuo nyt sopii aika monenpituisille Kaveri on yli 190cm ja hänelläkin on kisu ollut itsellään usean vuoden ajan...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  12. #12
    Lainaa (Katz @ Kesä. 07 2005,09:21) kirjoitti
    Lainaa (raisa @ Kesä. 07 2005,08:08) kirjoitti
    Minkäs ikäistä pyörää olet hankkimassa, vai jopa aivan uutta?
    Kiikarissa olis sellainen sanotaan vuosimalli väliltä 2000-uusi, hinnasta, kilsoista ym. riippuen. Monet on tossa tuota seiskapätkää suositelleet, mutta olen tässä itse tullut siihen tulokseen, että mun ajotapaan, mieltymyksiin ja mielihaluihin toi kuussatku on se "paras" vaihtoehto. Ja on niillä vakuutuksillakin jotain tekemistä asian kanssa

    Yks aika varteenotettava -04 olis tossa lähistöllä vaan tarjolla... Toivottavasti se on myymättä vielä torstaina niin pääsisi vapailla sitä katsastamaan ja koeajamaan.
    Mäkin tykkäsin enemmän tuosta pikkusiskosta. En tiedä miksi. Istui vain mulle huomattavasti paremmin. Syynä kyllä olivat myös edes hieman edullisemmat vakuutusmaksut. Ja värinä oli silloin saatavilla tuo sininen.

    Hyvin se 600 kuutiotakin riittää. Mulle on ainakin riittänyt. Uutena ostin -03 ja hyvin on pelannut. En valita oikeastaan mitään muuta kuin aluksi hieman pyörän painoa. Ei se ajossa tunnu, eikä häiritse. Aluksi vaan ei osannut katsoa mihinkä sen parkkeeraa. Muutaman kerran jälkeen alkoi oppimaan, ettei kannata sitä ensimmäiseksi parkkeerata niin, että joutuu peruuttamaan ylämäkeen.

    Mutta nyt pari kesää takanapäin ja ei tee enää edes pahaa peruutella. Liekö sitten kuskikin kehittynyt. Mene ja tiedä. Suosittelen silti lämpimästi ekaksi pyöräksi. Helppo ja varma

    Niin ja pituutta löytyy kuskilta 169cm, jalat yltää hyvin maahan.



    Kun pyrkii täydellisyyteen, voi saavuttaa erinomaisuuden
  13. #13
    tosta uudemmasta mallista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta vanhemmalla -94 mallin 600f:llä aloitin itse harrastuksen.

    Nyt jälkeenpäin kun mietin, niin olisi ollu paljon järkevämpää ostaa vaikka joku cbr tms. Toi suzukin äffä on aika kankea ja runko oli ihmeen löysä=lähti voblaileen helposti. Jarrut on huonot verrattuna samanikäisiin vastaaviin pyöriin. Ja kun kuume nousee ja pyörän vaihto on ajankohtainen, niin äffästä on vaikeampi päästä eroon ku se ei ole mitenkään "kiinnostava" malli.

    käy ihmeessä koeajamassa useampaakin saman tyylistä pyörää ja tee päätös vasta sitten.
    Track Punk Racing
    Superbike #69
  14. #14
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Slowrider @ Kesä. 11 2005,10:47) kirjoitti
    Nyt jälkeenpäin kun mietin, niin olisi ollu paljon järkevämpää ostaa vaikka joku cbr tms. Toi suzukin äffä on aika kankea ja runko oli ihmeen löysä=lähti voblaileen helposti. Jarrut on huonot verrattuna samanikäisiin vastaaviin pyöriin. Ja kun kuume nousee ja pyörän vaihto on ajankohtainen, niin äffästä on vaikeampi päästä eroon ku se ei ole mitenkään "kiinnostava" malli.
    Jooh, verrattuna muihin saman vakuutusluokan sportteihin on tuo todella nuhainen, 80 heppaa ja 54 Nm ei anna paljoa aihetta riemuun varsinkin jos satut ottamaan jonkun kyytiinkin

    Onhan 600f toki monta monituista tonnia halvempikin uutena kuin nuo tehokkaammat kusiaiset, mutta siltikin kannattaako se säästö jos pyörä käy heti pieneksi?

    Hyviä penkkejä matkantekoon löytyy muistakin kuussatkuista, niissä on jopa 1,5 kertainen teho ja reippaasti enemmän vääntöä. Tuo oma myynnissä oleva thundercattini esim antaa takapyörältä 25 kaakkia enemmän mitä 600f koneelta - eli konetehojen ero on about 40 heppaa - ja se on paljon samankokoisissa peleissä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  15. #15
    Kiitokset kaikille kommenteista, sopiva mopotin löytyi!!
    B.I.T.C.H. - Babe In Total Control of Herself
  16. #16
    Lainaa (Katz @ Kesä. 13 2005,11:57) kirjoitti
    Kiitokset kaikille kommenteista, sopiva mopotin löytyi!!
    Eli?

    Pitäähän sitä päästä morkkaamaan, kuinka huonon mopottimen olet ostanut
    Huono tie, parempi mieli
  17.  
  18. #17
    Lainaa (R@gdoll @ Kesä. 13 2005,12:14) kirjoitti
    Lainaa (Katz @ Kesä. 13 2005,11:57) kirjoitti
    Kiitokset kaikille kommenteista, sopiva mopotin löytyi!!
    Eli? *

    Pitäähän sitä päästä morkkaamaan, kuinka huonon mopottimen olet ostanut *
    No tuli sit kuitenkin ostettua Jammun R6, kun se sattui hanskaan niinku nenu päähän.. Huono tai ei mut ainaski mieleinen!

    B.I.T.C.H. - Babe In Total Control of Herself