Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    elikästä huomenna olis tarkoitus lähteä harjoittelemaan radalle . kilsoja ei ole paljoa takana ja rupesi hieman jännittämään jo. eli sen tiedän jo ettei ensikertalaisille naureta (paljoa ainakaan.. ) mutta saako siellä oikeasti ajaa omaa vauhtia ettei saa samantien mustaa lippua? mitäs tossa "käsittely kokeessa" pitää tehdä? ikinä kun ei ole radalla käyty edes katsomassa. tarkoituksea olisi saada tuntumaa ajamiseen ja nykyiseen pyörään. yli nopeutta ei ole tullut ajettua että mitään räppäilyä ei ole siis tarkoitus tuollakaan yrittää.. en myöskään lähde maisemia katsomaan. jotain juttuja tuolla oli jo että miten kannattaa ajellakkin mutta ilmeiseti paikanpäällä sen sitten näkee ja kokee.
  2. #2
    Onkos kyseessä MP-tuen ratapäivä.. jos, niin mp-foorumilla ainakin lienee tietoa noista käsittelykokeista.

    Ajelet vaan omaan tahtiin, äläkä häiriinny muista. Kyllä siellä ajajakokouksessa kerrotaan kaikki oleellinen.

    Sen tulet huomaamaan, että radalla mutkat ovat aivan erilaisia kuin kadulla. Radalla ne ovat tarkoituksella outoja, ja vaikeita ajaa. Ajaminen on vaikeampaa, mutta siinä juuri sitä kehittyy.



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  3. #3
    Jos jotain kiinnostaa lippu hitaaseen ryhmään huomiseksi, niin privalla yhteyttä.
  4. #4
    juu mp-tuen päivät on. toivotaan vaan että säät sallii että pääsisi edes vähän kokeilemaan. kuulema käsittely koe ei koske viellä näitä ratapäiviä? kävin katsomassa tuolla mp-foorumilla mutta tällä netin käytöllä ei löytynyt oikein mitään.. lamput ja peilit täytyy ilmeisesti teipata ja nopeus mittari. toivotaan että kaikki menee ok..
  5. #5
    ja nyt ne alkaa jo nauramaan.... ettei siis tule seurattua sitä liikaa?? mistä mä tiedän kun en ole ajanut ja tyhmänä vaan kuuntelen muita..
  6. #6
    Pyörästä teipataan vain kaikki lasiset osat, joista voi tulla siruja radalle mahdollisessa lipassa (ajovalo,vilkut, peilit) Jarruvaloa ei teipata eikä mittaria tarvitse peittää, toki saa jos niin haluaa.

    Se MP-tuen käsittelykoe tulee ymmärtääkseni voimaan vasta ensi vuonna, joten tänä kesänä ajellaan vielä vanhaan malliin ilman erillisiä kokeita.

    Itsekin huomenna tulossa alastaroon, toivotaan ettei sataisi.
    Tänään kastelin itseni totaalisesti jo kertaalleen golfkentällä kaatosateessa, joten huomenna en mielelläni kokisi samaa uudestaan....

    Mutta reippaasti vaan mukaan, ei tosiaankaan tarvitse jännittää.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  7. #7
    Lainaa (santtu-fzr @ Kesä. 04 2005,22:40) kirjoitti
    ja nyt ne alkaa jo nauramaan.... ettei siis tule seurattua sitä liikaa?? mistä mä tiedän kun en ole ajanut ja tyhmänä vaan kuuntelen muita..
    Kyllä olen kuullut tuosta mittarin teippamisesta aikaisemminkin, syynä ilmeisesti tavoite, ettei "aloittelija" jää tuijotteleen nopeuksia ja unohda itse ajoa
  8. #8
    Lainaa (santtu-fzr @ Kesä. 04 2005,19:30) kirjoitti
    lamput ja peilit täytyy ilmeisesti teipata ja nopeus mittari. toivotaan että kaikki menee ok.. *
    Peilit täytyy teipata.

    Lamput täytyy teipata mikäli ne on sirpaloituvaa materiaalia (lasia).

    Nopeusmittaria ei tarvi teipata, mutta moinen toimenpide on kyllä ihan jees, eipähän tule turhaan kuikuiltua moista...
    ZX-10R + ZX-6RR
  9. #9
    Jos et viimeksi teipannut mittaria, teippaa seuraavalla kertaa. Itse vedin kerran männä vuosina hiekalle, kun katsoin mittaria ja tulinkin sisään 125km/h enkä 115-120km/h kuten aiemmin. Seurauksena oli hartialukko ja ulosajo. Nykyään se mittari ei enää haittaa, mutta ekat kaksi vuotta nopeusmittarista oli vain ongelmia.

    Toivottavasti oli hauskaa.

    Ja Athene - shame on you! Ei kannata tappaa muiden innostusta tuollaisella ylimielisellä asenteella. Etenkään jos ei tiedä/mieti mistä puhuu.
    - JAM Racing Team -
  10. #10
    Mä olen miettinyt tuota teippaisinko mittarin. Ihan selkeesti tulee liikaa kateltua ja on käynyt myös siten että on tullut mutkaan ~20 normaalia kovempaa ja meinannut sit olla uskaltamatta taittaa. Eli taidan ens kerralla kokeilla moista.

    Kannattais ehkä käydä siellä radalla kokeilemassa ja kuuntelemassa noiden kokeneiden mielipiteitä ennenkun alkaa saarnata netissä (ei aloittajalla tämä kommentti).
  11. #11
    mittaria en nyt teipannut koska kelikin oli hieman heikko.. muutaman kerran kiersin sateessa rataa ja... nooh ei saanut oikein tuntumaa koska oli oikeastaan ensimmäinen vesikeli vuosiin (kevari aikaan viimeksi sateessa ajanut).. nooh tulihan siinäkin treeniä pikkusen! tuli myös koettua se että tumma iridium visiiri ei ole hyvä kostealla.. piti ajaa visiiri auki että näki jotain..
  12. #12
    Lainaa (santtu-fzr @ Kesä. 06 2005,15:35) kirjoitti
    tuli myös koettua se että tumma iridium visiiri ei ole hyvä kostealla.. piti ajaa visiiri auki että näki jotain.. *
    Joo, itse puhisen niin paljon ajaessani, että kostealla no-fog -kalvokaan ei meinaa riittää. Sateella teippaan nenäni jeesusteipillä siten, että hengitysilma ei pääse visiirille. Mekaanikot tappelevat aina, että kuka saa repiä ne teipit pois.
    - JAM Racing Team -
  13. #13
    olisi kivaa jos täältä löytyisi myös muitakin ensikertalaisi jotka haluisi lähteä radalle ajamaan. hauskaahan se varmaan on mutta tuollakin hitaassa ryhmässä varmaan kaikki oli ns. kokeneita kuskeja ja... voisi vaihtaa varikolla myös sanan tai kaksikin myös kokemattomien kanssa.
  14. #14
    Lainaa (santtu-fzr @ Kesä. 06 2005,16:56) kirjoitti
    olisi kivaa jos täältä löytyisi myös muitakin ensikertalaisi jotka haluisi lähteä radalle ajamaan. hauskaahan se varmaan on mutta tuollakin hitaassa ryhmässä varmaan kaikki oli ns. kokeneita kuskeja ja... voisi vaihtaa varikolla myös sanan tai kaksikin myös kokemattomien kanssa.
    Ei niistä muista kannata välittää kun ei nekään meistä! Olin pari viikkoa sitten ekaa kertaa radalla HelRC:n tapahtumassa ja siellä tuntui hitaan ryhmänkin kuskit olevan "ratakettuja" tai niin ainakin esittivät. No meikäläinen siellä sitten puskee pyörällä sen mitä voi eli uskaltaa ja kivasti se meni noin ekaksi kerraksi. Sorry, pahoitteluni seuraavasta kliseestä, mutta ajoin sitä omaa ajoa ja katsoin mihin se riittää... no ei tullut pannutettua ja sain oppia pyörästä ja ehkä vähän uutta ajotekniikkaa ajatellen. Eli eiköhän oppi omista kyvyistä ja pyörän käyttäytymisestä vakiovirityksillä tuota aloittelijalle parhaat onnistumisen elämykset.
    - Rajatonta Voimaa! -
  15. #15
    juu eihän ne muut meistä välitäkkään.. paitsi yksi järkkäri tuolla (ehkä) joka meinasi ilmeisesti ajaa aika likelle mua vikassa hitaassa mutkassa (väärä vaihde ja keli.. selittelyä!!! .. kyllä täytyy kuivalle päästä testaamaan ja kiihdytystäkin olisi kiva kokeilla.. olihan tuo fzr.äkin aika vanhus muiden pyörien joukossa mutta onneksi se on tuoreen sininen..
  16. #16
    Lainaa (santtu-fzr @ Kesä. 06 2005,16:56) kirjoitti
    olisi kivaa jos täältä löytyisi myös muitakin ensikertalaisi jotka haluisi lähteä radalle ajamaan. hauskaahan se varmaan on mutta tuollakin hitaassa ryhmässä varmaan kaikki oli ns. kokeneita kuskeja ja... voisi vaihtaa varikolla myös sanan tai kaksikin myös kokemattomien kanssa.
    No mulle voit laittaa viestiä kun on ratapäivää täällä etelä suomessa tiedossa, niin mennään porukassa hitaaseen turaamaan

    Kerran olen radalla käynnyt ja kiinnostusta olisi mennä lisää.
  17. #17
    kattellaan joku sopiva ratapäivä?
  18. #18
  19. #19
    Maanantaina 11.7. klo 17-20 pääsee Alastarolle, todennäköisesti kolme ryhmää ( hidas, normaali, nopea ). Viime kesänä oli varmaan parikymmentä ensikertalaista mukana, toivottavasti tulevanakin
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  20. #20
    Moro,

    Mullakin on eka ratapäivä edessä. Ajattelin koittaa jos 15.6. mahtuis mukaan Ahvenistolle.

    Sellainen kysymys tuli mieleen että mitä teippiä kannattaa käyttää valojen ja vilkkujen teippaamiseen ettei jää liimajälkiä?
  21. #21
    Lainaa (Caveman @ Kesä. 07 2005,08:18) kirjoitti
    Sellainen kysymys tuli mieleen että mitä teippiä kannattaa käyttää valojen ja vilkkujen teippaamiseen ettei jää liimajälkiä?
    Esim. jotain hyvälaatuista maalarinteippiä voi käyttää, tai jotain sellaista jossa ei ole kovin vahva liima. Jeesusteippiäkin olen kokeillut, lähtee ihan hyvin irti jos ei hinkkaa sitä tiukkaan kiinni.
  22. #22
    Lainaa (Caveman @ Kesä. 07 2005,08:18) kirjoitti
    Moro,

    Mullakin on eka ratapäivä edessä. Ajattelin koittaa jos 15.6. mahtuis mukaan Ahvenistolle.

    Sellainen kysymys tuli mieleen että mitä teippiä kannattaa käyttää valojen ja vilkkujen teippaamiseen ettei jää liimajälkiä?
    Maalarinteippi on ihan hyvä, on halpaa eikä jää liimajälkiä. Ja liimaa se järjestäjältä saamasi tarra näiden maalarinteippien päälle niin lähtee sekin sitten irti kivuttomasti.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  23. #23
    mulla oli mustaa muovi teippiä ja se oli tosi hyvä laittaa. jeesuksesta voi jäädä liimaa ja maalarinteipistä samoin joten ainakin henk.koht suosittelen muovi tapea..
  24. #24
    Lainaa (Athene @ Kesä. 08 2005,12:15) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Kesä. 06 2005,14:41) kirjoitti
    Ja Athene - shame on you! Ei kannata tappaa muiden innostusta tuollaisella ylimielisellä asenteella. Etenkään jos ei tiedä/mieti mistä puhuu.
    Ylimielinen asenne ? Siksi, että ihmettelen, että pitääkö se nopeusmittari oikeesti teipata (koskaan ennen kuullut)! Ei se tähän mennessä ole haitannut teippaamattomana. Eikä ole tullut vilkuiltua.
    sulle..
    Jos eilen kävit ekaa kertaa radalla, on kai turha esiintyä asiantuntijana vilkuilun suhteen vai? Onneksi siellä radalal on niitäkin, jotka neuvoo kokemustensa pohjalta eivätkä esitä nettigurua vailla kokemusta.
  25. #25
    Lainaa (Athene @ Kesä. 08 2005,12:43) kirjoitti
    Kuka tässä guru väittääkään olevansa? Kai sitä nyt ihmetellä saa, että pitääkö se mittari oikeesti teipata ?
    Ihmettely on eri kun muille vittuilu.
  26. #26
    Olisikohan kyse siitä, että jos toinen kyselee miten tarvii varautua ja mitä tehdä kun menee radalle, joku asioista tietämätön naureskelee ja yrittää esittää tietävänsä enemmän kun oikeasti tietääkään.

    Minusta on hyvä että uskaltaa kysyä ja on hyvä että vastaamaan löytyy niitä joilla on joko omaa kokemusta asioista tai kuultua tietoa niiltä joilla sitä on (kuten minä). Naureskelusta ei paljon huvia ole kysyjälle eikä kenellekään muullekaan, itsensähän naureskelija vain pelleksi tekee.
  27. #27
    ^No kommenttien perusteella ainakin sen ettet tiedä, vaikka kovin muuta yrität esittää. Ja itsepä olet "kokemuksestasi" täällä kertoillut.
  28. #28
    Kyllä se mittari kannattanee teipata. Meinasi itsellekin käydä hassusti Alastarossa kun jäin tuijotteleen mittaria.
    Kunhan vaan selviän radalle niin todennäkösesti teippaan myös mittarin. Sigmalla voi jälkeenpäin katsella huippunopeuksia, jne.
    Pain is just weakness leaving the body
  29. #29
    Erinomaisen fiksun ihmisen merkki poistaa postauksensa, jos ei enää jälkeenpäin kehtaa seistä niiden takana. HUOH taas.
  30.  
  31. #30
    täyttyy kyllä kiittää ja kumartaa teille jotka jaksatte neuvoa ja autaa myös aloittelijaa. tosiaan jos porukka rupeisi naureskelemaan vaan niin jäisi kyllä hiukan paha mieli ja radelle menemisen kynnys kasvaisi kovasti. täytyy kyllä kuivallakin säällä päästä ajamaan!!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen