Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 37:een 37:sta
  1. #31
    Lähde ajamaan ensi perjantaina tänne?
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  2. #32
    Mun mielestä mittarin teippaaminen on kaksiteräinen miekka.

    Toisaalta voi olla niin, että jos mittaria vilkuilee liikaa, niin keskittyminen oleelliseen kärsii.

    Mutta toisaalta mittari tarjoaa aikas paljon informaatiota. Ite käytän nopeusmittaria eräänlaiseen vauhdin tarkkailuun. Otan radasta muutaman kohdan jossa mittaria voi vilkasta, ja sitte seuraan nopeuksia näissä pisteissä. Apparalla esim tornin mutka ja suolenkillä Tarusta seuraavan vasurin ulostulo ovat paikkoja jossa nopeuden vilkaisen. Jos ajo alkaa tuntua liian hyvältä, niin mittaria seuraamalla voi kuitenkin kontrolloida nopeutta. Molempiin mutkiin on etukäteen päätettynä raja, ja jos sen yli alkaa vauhti nousta niin rauhotutaan. Mielestäni ihan hyvä ja toimiva konsti.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  3. #33
    Lainaa (Make80 @ Kesä. 08 2005,18:18) kirjoitti
    Mun mielestä mittarin teippaaminen on kaksiteräinen miekka.

    Toisaalta voi olla niin, että jos mittaria vilkuilee liikaa, niin keskittyminen oleelliseen kärsii.

    Mutta toisaalta mittari tarjoaa aikas paljon informaatiota. Ite käytän nopeusmittaria eräänlaiseen vauhdin tarkkailuun. Otan radasta muutaman kohdan jossa mittaria voi vilkasta, ja sitte seuraan nopeuksia näissä pisteissä. Apparalla esim tornin mutka ja suolenkillä Tarusta seuraavan vasurin ulostulo ovat paikkoja jossa nopeuden vilkaisen. Jos ajo alkaa tuntua liian hyvältä, niin mittaria seuraamalla voi kuitenkin kontrolloida nopeutta. Molempiin mutkiin on etukäteen päätettynä raja, ja jos sen yli alkaa vauhti nousta niin rauhotutaan. Mielestäni ihan hyvä ja toimiva konsti.
    Itse en teippaa mittaria koska en sitä millonkaan katsele. Oma keinoni nopeuden tarkkailuun on tuntuma. Siis en varsinaisesti tarkkaile nopeutta. Se oikea vauhti pitää pystyä tuntemaan ilman mittaria. Jos pidät jotakin raja-arvoja mielessäsi radan eri kohdissa niin todennäköisesti alitajuisesti jännität raja-arvon ylittäviä nopeuksia ja ajo kärsii. Lisäksi vauhdin kehittyminen kierrosajan muodossa on tällöin hyvin hankalaa. Jos meno tuntuu hyvältä ja pyörä käyttäytyy hyvin ja ns. tuntuu olevan näpissä niin antaa mennä vaan niin kovaan kuin milloinkin sattuu menemään.

    Tämä on vain oma mielipiteeni ja perustuu omaan kokemukseen radalla, joka on hyvinkin vähäinen verrattuna varsinaisiin ratajumaliin.
  4. #34
    Lainaa (gikseri @ Kesä. 08 2005,20:40) kirjoitti
    Jos meno tuntuu hyvältä ja pyörä käyttäytyy hyvin ja ns. tuntuu olevan näpissä niin antaa mennä vaan niin kovaan kuin milloinkin sattuu menemään.
    Mulla taas on sellasia empiirisiä kokemuksia, että yleensä silloin kun alkaa tuntua liian hyvältä on syytä poistua varikolle välittömästi. Säästyy paljolta.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  5. #35
    Lainaa (Make80 @ Kesä. 09 2005,03:38) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Kesä. 08 2005,20:40) kirjoitti
    Jos meno tuntuu hyvältä ja pyörä käyttäytyy hyvin ja ns. tuntuu olevan näpissä niin antaa mennä vaan niin kovaan kuin milloinkin sattuu menemään.
    Mulla taas on sellasia empiirisiä kokemuksia, että yleensä silloin kun alkaa tuntua liian hyvältä on syytä poistua varikolle välittömästi. Säästyy paljolta.
    Ei kaatumista kannata pelätä. Joskus sitä kuitenkin kaatuu. Sehän kuuluu asiaan tässä harrastuksessa.
  6. #36
    Kadulla ajaessa on minulle tuntumalla paljon merkitystä. Eli nopeusmittarin mukaan ei ajeta, vaan sen mukaan mitä fiilis kertoo pyörän ja ajajan yhteistyöstä. Nopeusrajoitukset ei tähän asiaan vaikuta.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  7.  
  8. #37
    teippauksesta senverran että valot yms on hyvä teipata kirkkaalla teipillä, niin ei tarvi alkaa teippejä repimään irti kun käy tankkaamassa.. Eihän se tietty laillista ole, mut säästää aikaa

    ja sitten se tärkein juttu. Eli jos ja kun se homma alkaa kiinnostamaan, niin kunnon varusteet ostoslistalle (nahkapuku,selkäpanssari jne). Joskus se vahinko kuitenkin sattuu ja silloin harmittaa jos tuli varusteissa säästettyä.
    Track Punk Racing
    Superbike #69
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12