Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 91:sta
  1. #31
    Jep. Noin olen itsekin sen miettinyt, mutta alkoi mietityttämään uudelleen tähän ketjuun tulleiden kommenttien jälkeen, että jospa suoraan se isompi .

    ps. Mitä *** tarkoittaa wisecoitu? Ootko laittanut siihen wisecon takomännän ja sillä saanut sitä tehoa sen 7 hv (niistä ilmoitetaan 63 hv) lisää?
  2. #32
    Lainaa (nipautus @ Touko. 31 2005,15:32) kirjoitti
    Eipä toimi toi video ei. Menee vaikeeksi, kai se on pakko päästä koittaan molempia, ennenkuin voi alkaa miettimäänkään eri vaihtoehtoja. Sitä vaan ajattelin kanssa, että ei kai se 1000cc hallinnasta lähde, mikäli ajaa maltillisesti, mutta siihen en sitten osaa sanoa kuinka maltillisesti täytyis päristellä (<3000rpm ) että se olis hallittavissa.

    Noissahan ei taida mitään sellasta 'tehopiikkiä' tulla? Sen kanssa vois olla vaikeeta alkuunsa.
    Paha sitä hallintaa on etukäteen opetella ilman pyörää. Sen tehon kanssa tulet kyllä juttuun tonnisen kanssa yhtä hyvin kuin kuussatasen kanssa. Vaikka paperilla erot ovat suuria niin lopullisessa suorituskyvyssä ei niinkään suuria eroja ole vaikka niitä tietenkin on. Tärkeintä on opetella jarruttamaan, väistämään sekä hallitsemaan pyörä mm. kaarreajossa, kovissa jarrutuksissa, kiihdytyksissä sekä näiden edellämainittujen erilaisissa yhdistelmissä.

    Jos opettelet nöyrästi ja käyt esim. radalla niin huomaat kierrättäväsi tonnista rajoittimelle naurettavan helposti, kunhan ensin olet opetellut perusasiat kuntoon. Sanotaanko että kun käyt ensimmäisellä kaudellasi esim 5 kertaa radalla, saat, ja osaat ottaa vastaan kokeneempien neuvoja niin uskallan väittää että hallitset pyöräsi sen jälkeen paremmin kuin suurin osa tiellä liikkuvista motoristeista. (kaikkien wannabe-kokeneiden höpinöitä ei kannata kuunnella...kuten esim. minun ).

    Liikennesilmä onkin sitten asia erikseen mutta siihen on auto erittäin tuvallinen harjoitteluväline. Huom! Teho ei tapa. Liika itseluottamus tai sen liiallinen puute sekä näyttämisen halu ja kusipäisyys ovat vaarallisia, varsinkin yhdistettynä.



  3. #33
    Lainaa (nipautus @ Touko. 31 2005,15:38) kirjoitti
    Jep. Noin olen itsekin sen miettinyt, mutta alkoi mietityttämään uudelleen tähän ketjuun tulleiden kommenttien jälkeen, että jospa suoraan se isompi .

    ps. Mitä *** tarkoittaa wisecoitu? Ootko laittanut siihen wisecon takomännän ja sillä saanut sitä tehoa sen 7 hv (niistä ilmoitetaan 63 hv) lisää?
    Muistaakseni kyseisestä pyörästä ilmoitettiin 65 heppaa, lisäksi pro circuitin tuubi, boyesenin läpät, se wisecon takomäntä + kantta laskettu. Tuo 70 oli tietty mutu arvio muttei se siitä kaukaksi jäänyt.



    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

    " R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
  4. #34
    On kyllä kova peli krossiin se 500cc kaksitahtinen . Musta kyllä tuntuu nyt (vaikka kuinka sanotte, että kyllä sillä 1000cc:llä voi alotella), että hommaan sen kuussatkun, koska näin pidemmän päälle mietittynä se rata-ajo kiinnostaa entistä enemmän. Se pienempi ois varmaan mukavampi siellä.
  5. #35
    Lainaa (nipautus @ Touko. 31 2005,16:03) kirjoitti
    Musta kyllä tuntuu nyt (vaikka kuinka sanotte, että kyllä sillä 1000cc:llä voi alotella), että hommaan sen kuussatkun, koska näin pidemmän päälle mietittynä se rata-ajo kiinnostaa entistä enemmän. Se pienempi ois varmaan mukavampi siellä.
    Kyllä se kusiainen kannattaa ainakin kokeilla, jos siltä tuntuu. Merkittävin ero niissä on se, että kilonen lähtee joka vaihteella, mutta kusiaisella pitää pykältää että tosissaan tapahtuu.

    Radalla 600 cc on sikäli kiva, että se antaa virheitä paremmin anteeksi ku kilonen. Valintaa puoltaa myös edullisempi hinta ja halvemmat vakuutukset. Ja jos käytetyn ostat, niin siitä pääsee yleensä ilman suurta tappiota eroon.

    Eikä se kuussatanen itsestäänselvästi radalla nopeampi ole. Nykyiset kiloluokan laitteet on lähes yhtä ketteriä, nopeus on kuskista kiinni. Ajoin kerran 10R:llä lyhyen ratakoeajon, ja yllätyin miten hyvältä se tuntui. Meni kurviin kuin ajatus ja piti linjansa tarkasti. Tuntui jopa paremmalta kuin oma mopo, joka on erittäin hyvä radalla.

    Ei muuta ku mars kauppaan ja harrastamaan
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  6. #36
    No vaihdellaan sitten siihen tonniseen, jos siltä alkaa tuntumaan.
  7. #37
    Tassa ku tarpeeks kauan oottelet niin loppupelissa et tieda enaa itsekkaan mita haluat jos kaikkien suosituksia kuuntelee

    (kylla twini on silti aina twini, mieluummin mina tahansa muuna kun jaappanilaisena. Omaani en silti nyt sinulle suosita, ota vaikka se aprilia )
  8. #38
    Lainaa (patrika @ Touko. 31 2005,17:35) kirjoitti
    ...kylla twini on silti aina twini...
    Juurikin näin. Moottoripyörät on sitten erikseen
  9. #39
    Oma eka pyörä tuollainen julmetun kaunis GSXR-1000LE, Oma kulta, huomattavasti rauhallisemman oloinen, kuin 600:nen, jonka perusteella tuon ostin.

    Eli se ajettavuuden keveys miellytti, kuutiot tuli hankittua lähinnä pienen hintaeron ja värin vuoksi.

    Ennen eilistä (ensimmäistä, helvetin hauskaa, jopa omalla sauvakävely vauhdilla) ratapäivää saattoi hyvin olla vähiten kierrätetty Gixxer maailmassa, kulkee niin mukavasti kierrosalueen ensimmäiselläkin puoliskolla.

    Niin, tosiaan, kaadoin omani 11 päivän ajon jälkeen. Pakko mainita, vaikka tilanteessa olisin kyllä spinnannut ihan minkä tahansa tehoisen pelin. *



    Testi
  10. #40
    Mikä on 1000LE? .

    Pakkohan se on myöntää, että joku siinä kilosessa kiinnostaa. Saas nyt nähdä, mihin tässä päädytään.

    Edit. Onko mitään sivua, mistä sais infoa tuosta radalla ajamisesta?



  11. #41
    Suoraan vaan tonninen... monesti saattaa olla helpompikin ajaa kun vääntää alhaalta! Ja kuka helvetti odottaa että sillä pyörällä pitäis osata ajaa ekasta metristä täysillä... rauhassa kun totuttelee siihen niin loppujen lopuks hyvä peli heti alkuun!
  12. #42
    Pakko myöntää, että alan itsekin kallistumaan siihen suuntaan . Kaipa se sitten hanskassa pysyy, kun vääntää kapulaa rauhassa. Ja siellä radallahan sitä hallintaa sitten vasta oppiikin.
  13. #43
    Lainaa (nipautus @ Touko. 31 2005,21:38) kirjoitti
    Mikä on 1000LE? .

    Pakkohan se on myöntää, että joku siinä kilosessa kiinnostaa. Saas nyt nähdä, mihin tässä päädytään.

    Edit. Onko mitään sivua, mistä sais infoa tuosta radalla ajamisesta?
    LE= limited edition.

    Mitä infoa kaipaat? Ekaksi voisi tuota orgin rata-ajo osiota kokeilla. On tuo rata-ajo kyllä hauskaa... Itse olin eilen ensimmäistä kertaa radalla, Alastarolla. Ei tällainen aloittelija kaipaa muuta kuin korkeintaan suorilla tehoja. -93 gsxr 750 vie miestä ihan tarpeeksi lujaa. Mutkistakaan ei uskaltanut ihan täpösiä lähettää ulos.
    Jälleen suzukisti
  14. #44
    Itse aloitin moottoripyöräharrastukseni juurikin kyseisellä tonnisella gixerillä tälle kaudelle ja päivääkään en ole katunut ostostani. Itselläni riittää itsehillintaa kaasukahvan kanssa pitämään homman aisoissa. Toki järkevänpää olisi aloitella vaikka 600cc laitteelle, mutta jos kuitenkin meinaat joskus hankkia tonnisen, niin luultavasti halvemmaksi tulee ostaa suoraan kyseinen laite.
    Ja onhan se käynyt jo lisätehotkin mielessä
  15. #45
    Pöh.. osta suoraan se kilogixu jos kerta pyörän käsittely on jo ennalta tuttua. Itse hankin talvella 750 srad gixun jonka rakensin kuntoon. Koneeseen on laitettu oikeastaan kaikki mahdollinen Wisecoista alkaen. Tehoa ja alavääntöäkin tuntuu olevan ihan mukavasti..

    Tämä vaan pointiksi kun oma kokemus kaksipyöräisistä on jokunen kilsa kaverin mopolla joskus 13 vuotta sitten ja sen päälle viime loppukesästä autokoulun tunnit erkillä.

    Nyt on kilometrejä vähän yli 3500 takana ja hyvin on (toistaiseksi kop,kop) mennyt, vaikken nyt niin "ylivarovaisesti" ajakaan. Toisaalta reikäpäässäajoa esiintyy onneksi harvoin.. Itse väittäisin kilogixun pysyvän hanskassa ihan samalla lailla, sillä nätisti kaasusta keulii tuokin ja hengen saisi pois helpolla.
    Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
    Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
    Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
    Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
  16. #46
    Onhan näissä kilokyykyissä, suorituskykyisiä kun ovat, sekin etu, että jos tulee käännettyä liikaa kahvaa, ei jää ainakaan kitumaan ja lähtö on komea.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  17. #47
    Ömm, itse en _haluaisi_ aloittaa katupyöräharrastusta kilogixxerillä, joka mulla nyt on kumijalkana. En kyllä koeajon peruteella myöskään Aprilian Millellä. Noi sporttiset kusiaisetkin on hankalia, mutta ei niin tappokamaa kun noi tonniset sportit.

    Ite aloitin vanhalla -81 750 cc Suzuki GSX:llä. Tehoja about alle 80 pollee, mutta vääntöö löytyi aika alhaalta jo tarpeeksi.

    Päivitys -86 EF malliin oli shokki - eihän tää väännä enää mitään, voi vittu...no kaiken kanssa oppii elämään ja seuraava mopo oli kuussatku gixxeri. Enemmän tehoa ja vähemmän alavääntöä

    Tossa kilosessa on se ongelma, että se ei anna anteeksi mitään virheitä. En kyllä suosittele, mutta kukin tyylillään.
    --
    jiji
  18. #48
    Dodiin, toinen sanoo toista ja toinen toista. Pitää nyt itse miettiä koko juttua. Se on varma, että mitään ER5:tä en osta!
  19. #49
    Lainaa (jiji @ Touko. 31 2005,23:02) kirjoitti
    En kyllä suosittele, mutta kukin tyylillään.
    Pitäiskö toi olla kuitenkin,että: "kukin LÄHTEE tyylillään"?.


    No joo.. Ei ehkä hauskaa..
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  20. #50
    Lainaa (jiji @ Touko. 31 2005,23:02) kirjoitti
    Ömm, itse en _haluaisi_ aloittaa katupyöräharrastusta kilogixxerillä, joka mulla nyt on kumijalkana. En kyllä koeajon peruteella myöskään Aprilian Millellä. Noi sporttiset kusiaisetkin on hankalia, mutta ei niin tappokamaa kun noi tonniset sportit.

    Ite aloitin vanhalla -81 750 cc Suzuki GSX:llä. Tehoja about alle 80 pollee, mutta vääntöö löytyi aika alhaalta jo tarpeeksi.

    Päivitys -86 EF malliin oli shokki - eihän tää väännä enää mitään, voi vittu...no kaiken kanssa oppii elämään ja seuraava mopo oli kuussatku gixxeri. Enemmän tehoa ja vähemmän alavääntöä

    Tossa kilosessa on se ongelma, että se ei anna anteeksi mitään virheitä. En kyllä suosittele, mutta kukin tyylillään.
    Niin kaikkihan riippuu kuskin päästä... kyllä varmaan saat kilogixxeristä tappokamaa jos luukutat joka mutkaa hanat tai avaat kaasun kesken tiukan kanttauksen huippukierroksilla vesisateella... mutta ihan oikeesti jos ei mennä äärimmäisyyksiin se on hyvä pyörä itsehillinnän omaavalle aloittelijalle!
  21. #51
    Mä luulen et sun kannataisi siirtää tuota pyörän ostoa ens kesään kun tuntuu mieli muuttuvan joka vastauksen jälkeen,millon 1000cc. millon v2 millon 600cc..... mikä siinä on että se mp-harrastus pitää nykyään alottaa markkinoiden tehokkaimalla pyörällä itse olen ajanut pyörää vuodesta 1993,mopot ovat olleet tähän vuoteen asti kaikki max 600cc. ja hengissä olen ja hyvin olen aina kerenny paikasta A paikkaan B. eli 10 vuotta kesti ennen kun päätin ostaa kunnon RR pyörän (cbr 900 RR Fireblade). edellisestä cbr 600:sta en ikinä saanu kaikkia tehoja irti,eikä varmaan kovin moni muukaan motoristi joka uskaltaa myöntää totuuden itselleen.. moottoripyöräilyyn liittyy PAAAAAALJON muutakin kun se paperilla oleva teho (tämä on minun mielipide). bladen ostin ihan alaväännön(ajan paljon tyttöystävän kanssa) ja ulkonäön vuoksi,se on niin
    nykyään -95 rr:n n.130hv ovat monen mielestä kun 1.3 litrasen toyota corollan tehot,vaikka totuus on että 180kg-125hv on paljon.
    ei ihme että nykyään kuolee paljon nuoria motoristeja kun eka er-5 onkin uusin ratahirmu...
    PS: mitäs sitten teet kun k5 gixeristä "loppuukin jo heinäkuussa tehot",ostat suihkukoneen? se on paljon mukavempaa ja turvallisempaa päivitellä mopo pikkuhiljaa tehokkaammaksi.




    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  22. #52
    Kannattais lykätä tämän harrastuksen alkua, koska kuuntelen viisaampia (= kokeneempia) ja otan heidän kommenteistaan neuvoja, jonka mukaan pyrin miettimään MULLE sitä sopivaa pyörää? No, kiitos vinkistä kuitenkin sullekin.

    Oletko ikinään miettinyt, että toisille se moottoripyöräily saattaa olla jotain muutakin, kuin paikasta A paikkaan B siirtymistä mahd. vaivattomasti ja turvallisesti? Itse ymmärrän, että joku arvostaa vaikkapa uuden kilokyykyn ominaisuuksia, jos tykkää vieläpä ajella vaikkapa siellä radalla. Sen voin kyllä rehellisesti sanoa, että sitä tonnisen kaikkea tehoa en todellakaan pysty käyttämään moneen vuoteen, en tiedä pystynkö koskaan.

    Onko se niin, että jos ei pysty ajelemaan sillä kusiaisella kaasu pohjassa käyttäen sen max. tehot, ei ole syytä harkita isompaa pyörää? Eikö sillä alakierrosten teholla ja väännöllä ole mitään merkitystä? Tätä ajattelutapaa en ole koskaan ymmärtänyt, että ei kannata ostaa isompaa, mikäli ei voi ajaa vähempi tehoisella (ja erilaisen luonteen omaavalla) kokoajan pyörän äärirajoilla. Voihan se 1000cc olla huomattavasti mukavempi pyörä, vaikka sen täysiä tehoja ei kokoajan saisikaan käytettyä.
  23. #53
    Lainaa (nipautus @ Touko. 31 2005,23:15) kirjoitti
    Dodiin, toinen sanoo toista ja toinen toista. Pitää nyt itse miettiä koko juttua. Se on varma, että mitään ER5:tä en osta! *
    Juu, ei kannata ER5:tä miettiä. Sehän kiihtyy 0-100 km/h vaan 0,1 sekuntia nopeammin kuin Subaru Imbreza WRX...

    Ite aloitin vanhalla matkalehmällä (600 CBr) ja vaihdoin toiseen matkelehmään ( -01 Fireblade), ja koskaan ei ole harmittanut kusiaisella "harjoittelu". Ehken mä vaan osaa.

    Itse kun en malttanut (enkä oikein malta vieläkään) olla ajoittain vääntämättä tuppea Vaikka se mutterilla onkin noloa ajaa yli 8 sekkaa 0-200 kelailevalla lahnalla, niin kuitenkin niissä ylimääräisissä sekunnin osissa ehtii jo jotain tehdäkin...

    Tosin kukin lähtee tyylillään...
  24. #54
    Koitan päästä ajamaan molempia, niin voin sitten kertoa omia kokemuksia. Kiitos kaikille vastanneille.
  25. #55
    Lainaa (nipautus @ Touko. 31 2005,23:47) kirjoitti
    Koitan päästä ajamaan molempia, niin voin sitten kertoa omia kokemuksia. Kiitos kaikille vastanneille.
    Hyvä idea. Kokeile piruuttaan samalla seiskapätkää gikseriäkin. Voisi olla jotain sopivaa siitä kusiaisen ja tonnisen välimaastosta. Tuleepahan ajettua koko sarja samantien.
    Jälleen suzukisti
  26. #56
    Ööh...jos suzuki ei ole ainoa mietittävä vaihtoehto, niin suosittelen tutkimaan ainakin pikaisesti Triumphin Sprinttiä.

    Ai miksikö?

    Se on niin monipuolinen peli, lähtee hyvin, vääntöä hyvin ala- ja keskialueella, ketterä mutkissa, vakaa maantiellä, hyvännäköinen jne jne. Vapaa lainaus eräästä alan lehdestä: "ihannepyörä olisi vakaa kuin Gold Wing maantiellä, silti taipuu mutkiin kuin GSX-R 600, Sprint pääsee lähimmäs tätä"
  27. #57
    Lainaa (666F @ Touko. 31 2005,23:31) kirjoitti
    ei ihme että nykyään kuolee paljon nuoria motoristeja kun eka er-5 onkin uusin ratahirmu...
    Kuolee muitakin kuin nuoria... Ihan yhtälailla riskiryhmään kuuluu ne jotka ovat saaneet A-kortin B-kortin kylkiäisenä ja päättävät hankkia sen ekan pyörän... Oli se sama mikä pyörä tahansa, niin se on vaarallinen kokemattoman käsissä (jopa ER-5).

    Mutta aiheeseen, itse aloitin tämän harrastuksen 4 vuotiaana ja kokoajan ajanut enduroa ja krossia. Ekaksi katupyöräksi hankin 600 cebarin (n. 1 ½v. sitten), mutta täytyy myöntää että mielummin olisin ottanut jonkun isomman kyykyn. Jo ekana kesänä kaipasin enemmän tehoa ja kulkua... Kuitenkin se, mitenkä pyörä liikahtaa on kuskin korvien välissä eikä niinkään pyörän tehoissa. Eli osta se pyörä mikä tuntuu eniten omalta.



    Pain is just weakness leaving the body
  28. #58
    Lainaa (mekanik @ Kesä. 01 2005,07:59) kirjoitti
    täytyy myöntää että mielummin olisin ottanut jonkun isomman kyykyn. Jo ekana kesänä kaipasin enemmän tehoa ja kulkua... Kuitenkin se, mitenkä pyörä liikahtaa on kuskin korvien välissä eikä niinkään pyörän tehoissa.
    Jos sulla ois ollu tehokkaampi mopo, oisitkohan saanu korttias takas vielakaan?
  29. #59
    Lainaa (666F @ Touko. 31 2005,23:31) kirjoitti
    Mä luulen et sun kannataisi siirtää tuota pyörän ostoa ens kesään kun tuntuu mieli muuttuvan joka vastauksen jälkeen,millon 1000cc. millon v2 millon 600cc..... mikä siinä on että se mp-harrastus pitää nykyään alottaa markkinoiden tehokkaimalla pyörällä itse olen ajanut pyörää vuodesta 1993,mopot ovat olleet tähän vuoteen asti kaikki max 600cc. ja hengissä olen ja hyvin olen aina kerenny paikasta A paikkaan B. eli 10 vuotta kesti ennen kun päätin ostaa kunnon RR pyörän (cbr 900 RR Fireblade). edellisestä cbr 600:sta en ikinä saanu kaikkia tehoja irti,eikä varmaan kovin moni muukaan motoristi joka uskaltaa myöntää totuuden itselleen.. moottoripyöräilyyn liittyy PAAAAAALJON muutakin kun se paperilla oleva teho (tämä on minun mielipide). bladen ostin ihan alaväännön(ajan paljon tyttöystävän kanssa) ja ulkonäön vuoksi,se on niin
    nykyään -95 rr:n n.130hv ovat monen mielestä kun 1.3 litrasen toyota corollan tehot,vaikka totuus on että 180kg-125hv on paljon.
    ei ihme että nykyään kuolee paljon nuoria motoristeja kun eka er-5 onkin uusin ratahirmu...
    PS: mitäs sitten teet kun k5 gixeristä "loppuukin jo heinäkuussa tehot",ostat suihkukoneen? se on paljon mukavempaa ja turvallisempaa päivitellä mopo pikkuhiljaa tehokkaammaksi.
    Kunnon mutua. Katso tilastoja niin huomaat, että suhteessa motoristien lisääntyneeseen määrään kuolleita on vähemmän. Elikäs kuolleiden määrä on pysyny aika samana jo monta vuotta, vaikka motoristeja on _huomattavasti_ enemmän.

    Miks ei kaikki voi ostaa just sen minkä tykkää? Jos malttaa, niin ei siinä mitään.

    Vaikka olis ER-5 alla, niin joku vetää silläkin lujempaa radalla. Eli siitäkään ei juuri kukaan saa "kaikkea irti". Sama juttu vaikka alla olis Suzuki PV tai polkuauto, aina joku saa siitä enemmän irti Toi on niin turha argumentti kun vain voi olla.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  30.  
  31. #60
    Lainaa (patrika @ Kesä. 01 2005,09:41) kirjoitti
    Jos sulla ois ollu tehokkaampi mopo, oisitkohan saanu korttias takas vielakaan?
    Olisin Kortin lähtö kuuluu oppimiskäyrään Tuskin sitä vauhtia olis sen enempää ollu vaikka olis ollu joku kilonen alla...



    Pain is just weakness leaving the body
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen