Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 187:sta
  1. #151
    Mullakin oli ER-5 ja ZR-7 aiemmin ja ne molemmat teki jostain syystä ihan samaa toisinaan. Saattoi olla ihan kuolleen tuntuinen (pyöritti siis kuitenkin hyvin). Ja sitten kun pyöri vähän aikaa pyörän ympärillä ja ihmetteli että mikäs sille tuli ja kokeili varovasti uudestaan niin tärähti niin nätisti käyntiin.. mikälie. Er-5 oli mielestäni tosi herkkä sille että akku oli hyvässä iskussa, saattoi pyörittää nätisti mutta ei jaksanut antaa enää kunnon kipinää joten ei myöskään lähtenyt. Myös sivuseisontatuen tappokytkintä epäilin, joskus mielestäni auttoi kun pamautti jalan kunnolla taakse, tämä voisi selittää myös ZR-seiskan kiukuttelua. ZR-7, siihen en ikinä keksinyt mistä johtui, sen verran harvakseltaan se sitä teki ettei tullut oikein edes vikaa haettua, ihan kuin ei olisi ollut jostain syystä kipunaa lainkaan.
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  2. #152
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Mun ER-5 tekee satunnaisesti samaa. Korjaus: virtalukko asentoon off, huolellisesti takaisin asentoon on, ja laakista käyntiin. Voihan se olla muutakin, mutta tuo on ainakin helppo testata

    Miltäs ZR-7 on muuten maistunut ER-5:n jälkeen (allekirjoituksesta pääteltyä) ? ER-5 on kahden kaudenpuolikkaan jälkeen ihan ok, mutta kun siinä saisi olla enemmän tehoa ja paremmat jarrut ZR-7 yhtenä ehdokkaana..
    Vastaanpas tähänkin vaikka ei ollut mulle edes osoitettu, mä tykkäsin kovasti tuosta ZR-7:sta. Se oli jotenkin mukavan terhakka ja sähäkkä ajatteva. Hyvin toimi, ei siinä oikeastaan mitään vikoja ollut (lue edellinen). Ulkonäkökin mun silmään aika kiva. Sitten vaan kuutiohulluus iski ja piti saada isompaa.. tuo kuitenkin aiemmista selkeästi ykkönen.
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  3. #153
    Lainaa PyöräJussi kirjoitti Katso viesti
    Myös sivuseisontatuen tappokytkintä epäilin, joskus mielestäni auttoi kun pamautti jalan kunnolla taakse, tämä voisi selittää myös ZR-seiskan kiukuttelua.
    ZR-7:ssa ei ole jalalla yksinään tappokatkaisijaa, vaan homma on vapaa-valon ja kytkinkahvan kanssa kombinaatio. Eli jos pyörä on vapaalla, mutta sivujalalla, se starttaa kyllä. Jopa liikkeelle voi yrittää lähteä sivujalka alhaalla, mutta kun kytkin ottaa kiinni, se tappaa koneen justiinsa - kokeiltu on Prisma Itäkeskuksen parkkihalissa sievoisen yleisön ympäröimänä ja useampaankin kertaan kun en kerrasta uskonut jotta stumppaahan tuo kun kytkintä yrittää höllätä, ennen kuin hoksasin sen sivujalan nostaa

    Käytännössä tarkoittaa siis että tuolla vikapaikallakin on useampia mahdollisuuksia kun on tuollainen "äly" välissä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #154
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Mun ER-5 tekee satunnaisesti samaa. Korjaus: virtalukko asentoon off, huolellisesti takaisin asentoon on, ja laakista käyntiin. Voihan se olla muutakin, mutta tuo on ainakin helppo testata

    Miltäs ZR-7 on muuten maistunut ER-5:n jälkeen (allekirjoituksesta pääteltyä) ? ER-5 on kahden kaudenpuolikkaan jälkeen ihan ok, mutta kun siinä saisi olla enemmän tehoa ja paremmat jarrut ZR-7 yhtenä ehdokkaana..
    Joo itse asiassa tuo on off juttu auttoi viime kerralla ja pitää kokeilla sitä sitten kun taas sen tekee.
    Mutta kivahan tuo "vika"olisi löytää kun laitoin pyäränkin myyntiin.

    Joo eER-5:llä meni yksi kesä ja 10tkm nyt pari kesää ZR-7:lla ja onhan tuo eri pyörä. Ostin tuo ER-5 kun ajoin sillä kortinkin, niin sillä oli hyvä jatkaa harjoittelua ja siitä helppo hypätä ZR-7S puikkoihin.

    Seuravaksi ehkäpä matka enskaa tai jotakin Bandit/ FZ-1 tyylistä katsoo sitten kun saa Kawasaakeli myytyä.

    Löytyy nettimotosta h.2600€
    ER-5
    ZR-7S
    SV 1000S
    FZ-1S
  5. #155
    Itselläni on toistaiseksi startti toiminut hyvin, mutta tuli tuosta avaimen asennosta virtalukossa mieleeni sellainen pikkujuttu joka on nyt pari kertaa tullut ilmi.

    Eli kun käännän virrat päälle, niin takavalo ei pala ollenkaan.
    Avain on kääntynyt ehkä millin verran liikaa yli, ja takaisin päin kääntäminen sytyttää takavalonkin...
    Aika pienestä on kiinni ja nyt aina startatessa hirvee ressi että palaakohan se takalyhty vai ei...
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
  6. #156
    Moi!

    Päätinpä sitten rekisteröityä tännekkin..Itselläni on myös zr-7 vm.00 ja sitä enemmän kun olen ajellut ja päivittänyt mopoa alhaalta ylöspäin, niin joka ajokerran jälkeen olen vakuuttuneempi mopon riittävyydestä kaikkeen ajoon. Olen käynyt kokeilemassa isompiakin maailman nopeimpia muoviluoteja ja todennut ettei ne sovi kaikkien käsiin ja niillä ei pysty kumoamaan fysiikan lakeja. Jos vain löytyy pätevät hanskat ja pokkaa,en ainakaan itse tunne tarvitsevani mitään muuta kuin zr-7. Uskon että siitä saa niin hyvän ajaa että ei paljon häpeä uusia vastaavia mopoja.
    TÄH?
  7. #157
    No nyt on keväthuollot aloitettu kun näyttää tulevan ajokelit aika nopeasti eteen. Nämä tein siis eilen:
    - pesu ja vahaus
    - öljynvaihto ja uusi öljynsuodatin
    - uusi ilmansuodatin
    - uudet tulpat
    - lämpökahvojen asennus

    Kaikki muu meni suht helposti, paitsi tuo lämpökahvojen asennus. Vasemman puoleinen tuppi ei suostunut menemään perille saakka vaikka kuinka annoin nuijaa. Kahva jäi noin 1.5 cm päähän maalista... Se nyt on sitten jumissa, eikä liiku enää mihinkään ilman kulmahiomakonetta.

    Vielä jäi tehtäväksi seuraavat hommat:
    - Akun lataus täyteen
    - Peilien uudelleen asentaminen, saattaa jäädä tangonpääpeilit asentamatta takaisin tuon vasemman kahvan takia.
    - Perus ruuvien / muttereiden / pulttien kireyden tarkistusta ja liikkuvien osien öljyämistä.
    - Pitänee vielä kuitenkin asentaa jokin relehässäkkä noille lämpökahvoille. (Ei tietenkään sen takia että unohtaisin ne päälle, vaan lähinnä sen takia ettei kukaan käy kääntämässä lämpöjä päälle esim. työpäivän aikana... = akku tyhjänä)

    Hifistelyä joo tiedän, mutta onhan se kivaa ropata kun ei kehtaa vielä ajamaan lähteä.

    Lisäksi varasin ammattilaiselle ajan huhtikuun alkuun sellaisille toimenpiteille, joita en itse osaa tai pysty tekemään. (suluissa ammattilaisen antama hinta-arvio osista asennuksineen):
    - Takarenkaan vaihto (230€ asennettuna)
    - Ketjujen ja rattaiden vaihto (250€ vaihdettuna)
    - Jarrunesteiden vaihto (50€)
    - Venttiilien tarkistus ja säätö (tuntitöinä 70€ / tunti)

    Ja sit vaan odotellaan että suurimmat hiekat poistuu kaduilta ja sen jälkeen
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
  8. #158
    Taas se ajokärpänen puraisi ja ostin Kawasaki ZR-7 1999.Onko täällä kyseisen mallin omistavia,mitä kokemuksia pyörästä.
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
  9. #159
    Täältä löytyy vuosimallia 2003 oleva ZR-7. Mulla lähti jokunen viikko sitten toinen kausi käyntiin kyseisellä mopolla. Vertailupohjaa ei juurikaan ole, kun tämä on mun ensimmäinen pyörä.

    Olen ollut kaikin puolin tyytyväinen, eikä ainakaan vielä ole tullut pakottavaa tarvetta vaihtaa tehokkaampaan. Kohta tulee itse ajettuja kilsoja mittariin 10K.

    Toimii kaupungissa, mutkilla ja maantiellä, mutta motarilla nakun ominaisuudet ei ole niin hyvät. Omaan makuun on myös ihan kivan näköinen. värin vaihtoa tosin olen miettinyt, punainen kun ei ole lempivärini...

    Pari talvea olen siis ehtinyt ropata tuota, ja on kyllä helppo tehdä perusjutut. Viime kaudella ajoin reilut 8000km ja ainoa vika mikä tuli eteen, oli katkennut kaasuvaijeri. Näköjään kannattaa siis öljytä ne välillä... Onks sulla ohjekirja tallessa? Siinä on ihan ok ohjeet perus huoltotoimenpiteisiin. Netistä löytyy myös hyviä ohjeita, ja esim tuollainen sivusto kannattaa ainakin lukea: www.zr-7.com
    Siellä on aika paljon ohjeita ja keskustelua.

    En nyt näköjään keksi muuta kuin kehuja.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
  10. #160
    No onhan se pyörä, halpa huoltaa ja perusvarmaa tekniikkaa MUTTA:

    1. Epävakaa ajettava sivulaukkujen kanssa yli 150km/h nopeuksissa. Lähes vaarallinen
    2. Laiska
    3. Ajoasento on aika tilava, mutta ei silti hyvän tuntuinen.
    4. Ruma. Varsinkin ZR-7 S versio, naku nyt vielä menettelee.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  11. #161
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    No onhan se pyörä, halpa huoltaa ja perusvarmaa tekniikkaa MUTTA:

    1. Epävakaa ajettava sivulaukkujen kanssa yli 150km/h nopeuksissa. Lähes vaarallinen
    2. Laiska
    3. Ajoasento on aika tilava, mutta ei silti hyvän tuntuinen.
    4. Ruma. Varsinkin ZR-7 S versio, naku nyt vielä menettelee.
    Varmasti on laiskempi kuin turbotettu busa, olisin varmaan jo hengiltä jos tehoa olisi yhtä paljon. ;) Niinkuin sanoin, niin on mulle ihan tarpeeksi tehokas tässä vaiheessa. Jollekin kokeneemmalle on varmasti ihan lussu mopo.

    Ulkonäkökin on kai makuasia? Jonkun mielestä joku pyörä on ruma ja joku toinen kaunis. Jonkun toisen mielestä asiat on just toisin päin.

    Tuohon sivulaukuilla kovaa ajamiseen en osaa ottaa kantaa, mulla on kyllä pidemmillä matkoilla sivulaukut, mutta ajelen yleensä ilman kiirettä mutkateitä pitkin perille.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
  12. #162
    SGN lähetti mulle ZR-7 ohjekirjan kopion ilmaiseksi kun kyselin.Varmaan saa muihin Kawoihin.
    Kaasuttimien ja ilmanputsarin välissä olevat kumit näyttää vähän haperoilta,onko paha homma vaihtaa.
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
  13. #163
    Omakohtaiset ensikokemukset ko. pyörästä: http://www.motot.net/wiki/Moottoripy....C3.A4ll.C3.A4
    Muutama vuosi vierähti välissä, kunnes vihdoinkin: http://zr-7s.blogspot.fi/2008/07/koeajo.html
    Vaan kun ne elämäntilanteet muuttuilee niin nyt ollaan oltu pyörätönnä jo jokunen vuosi

    Mutta yhteenvetoa niin pyörähän on kuin tehty aikuiseen, rauhalliseen ajoon isolle miehelle. Kuormaakaan tuo pyörä ei säiky ja täyteenlastattunakaan 3x laukuin ja repsikankin kera tuo ei vieläkään näytä mopolta kuormansa alla ja kantaa sen kohteeseen mukisemati. Minkäänsortin "munaa" tuossa pyörässä ei siis ole, mutta toisaalta se tekee just sen mitä siltä pyydetään tasaisen varman luotettavasti, vailla yllätyksiä

    Vak.yhtiön täti muistaa todella maltillisilla vak.maksuilla, edullista kulutusosaa löytää vaikka Motonetistä, kaikki tarvittavat huoltokohteet on sopivasti esillä, iso tankki + pieni kulutus = pitkiä matkasiivuja... Ainoa kun vain katsoo että hommaa mallin jossa on kaasarikurkkujen sähkölämmitys, jos meinaa alku- ja loppukauden kylmänkosteilla keleilläkin vielä ajella
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #164
    Parit kilometrit S mallilla ajaneena:

    -Etukate rämisee ja se käy pitemmän päälle hermoille ja PAHASTI
    -Sivulaukkujen kera ku nopeus kohtaa noin 130-140km/h ni keula lähtee yhtäkkiä vatkaa niin että paskot housuus yllätyksestä.

    -/+Tehojaha siinä ei juuri ole, mutta kyllähän tollainen matkaa taittaa mukavasti ja pienellä kulutuksella
    +Vakuutusmaksut
    +Yksinkertainen tekniikka eli helppo ja halpa huoltaa. Paitsi jakoketju, joka muistaakseni kätevästi koneen keskellä.

    +/- ulkonäkö on katsojan silmissä
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  15. #165
    Vähän offtopic:
    Kun on olemassa kutsumanimiä, Rytköstä, Cebaria, Veturia, Tellua, Busaa, Gixerii, Möhköö, Räksää, Tuuttia, Vifferiä ja mitä kaikkia muitakin, niin onkos tuolle ZR-7:lle jotain lempinimeä? Ehkäpä se menee luokkaan Zetori?
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
  16. #166
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    No onhan se pyörä, halpa huoltaa ja perusvarmaa tekniikkaa MUTTA:

    1. Epävakaa ajettava sivulaukkujen kanssa yli 150km/h nopeuksissa. Lähes vaarallinen
    2. Laiska
    3. Ajoasento on aika tilava, mutta ei silti hyvän tuntuinen.
    4. Ruma. Varsinkin ZR-7 S versio, naku nyt vielä menettelee.
    Nojuu, ihanaa käydä herättelemässä vanhaa lankaa, mutta ainakin givin laukkusarjan sisällä olevissa varoitustarroissa lukee selvästi että max nopeus 120km/h niin en ihmettele ollenkaan jos alkaa vatkailee ja olemaan epävakaa yli 150km/h nopeuksissa Itse toki myös ajelen mahdollisesti hieman ripeämpää vauhtia kuin tuon 120 oli sitten laukut tai ei, mutta en ainakaan mitään tajutonta vatkausta ole huomannut.
    Nykyään:
    '02 Kawasaki ZR-7S

    Entiset:
    '99 Suzuki SV650
    '93 Suzuki GS500 E
    '07 Jincheng Eupolo JC125T
    '98 Yamaha BW'S 50cc moposkootteri
  17. #167
    DSC_0720.jpg

    Herätellääs vähän zr-7 topiccia!

    Jotenka, tuli ekaksi pyöräksi hommattua tuommoinen zr-7! Ja nyt haluisin asiantuntijoiden mielipiteitä, onko normaalia että putki vähän paukuttaa vaimeasti tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksella? Pyörään on laitettu edellisen omistajan toimesta arrowin putki, en tiedä onko sen jälkeen säädelty mitään.

    Muutenki saa jakaa mielipiteitä kyseisestä laitteesta, itse tykkään kovasti ulkonäöstä ja ajettavuudesta.

    -tonpasd
  18. #168
    Lainaa tonpasd kirjoitti Katso viesti

    Herätellääs vähän zr-7 topiccia!

    Jotenka, tuli ekaksi pyöräksi hommattua tuommoinen zr-7! Ja nyt haluisin asiantuntijoiden mielipiteitä, onko normaalia että putki vähän paukuttaa vaimeasti tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksella? Pyörään on laitettu edellisen omistajan toimesta arrowin putki, en tiedä onko sen jälkeen säädelty mitään.

    Muutenki saa jakaa mielipiteitä kyseisestä laitteesta, itse tykkään kovasti ulkonäöstä ja ajettavuudesta.

    -tonpasd
    Tyhjäkäyntipaukkeesta en tiedä, mutta runtua annettaessa oma vähän tulitti. Myös bensaa kulu normiajossa semmoset 7 litraa satasella, edellinen omistaja vähän säätäny.
    kawapaukkuu.jpg
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  19. #169
    ^Tyypillinen oire seoksen ollessa laihalla.

    Todennäköisesti tyhjäkäyntipiiri kaipaa putsaamista. Tai sitten tk-suuttimet pitäisi vaihtaa pykälää isommiksi.

    Ensiksi mainittu syy on selvästi todennäköisempi syypää...
  20. #170
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Tyypillinen oire seoksen ollessa laihalla.

    Todennäköisesti tyhjäkäyntipiiri kaipaa putsaamista. Tai sitten tk-suuttimet pitäisi vaihtaa pykälää isommiksi.

    Ensiksi mainittu syy on selvästi todennäköisempi syypää...
    Ok! Kiitos tiedosta. Oliko näissä jossain helpossa paikassa ruuvit mistä seoksia säädetään? Jos itse yrittäisi eka vähän säätää ja sittenku menee vituiks ni vien korjaamoo..
  21. #171
    Ruuvit löytyy kaasareiden alapinnalta uimurikammioiden ja koneelle vievien kumikurkkujen välistä. Ruuveja säätämällä tuskin saat parannusta aikaan.
  22. #172
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Ruuvit löytyy kaasareiden alapinnalta uimurikammioiden ja koneelle vievien kumikurkkujen välistä. Ruuveja säätämällä tuskin saat parannusta aikaan.
    Eli kannattanee siis suosiolla viedä ammattilaiselle säädettäväksi..
  23. #173
    Moro

    Tuli hommattua tommonen 2001vm zr-7 niin mitä kaikkee tolle vois tehä tehon toivossa? Kiitos jo etukäteen
  24. #174
    Lainaa jontsufin kirjoitti Katso viesti
    Moro

    Tuli hommattua tommonen 2001vm zr-7 niin mitä kaikkee tolle vois tehä tehon toivossa? Kiitos jo etukäteen
    Ei taida mitään oikotietä tehojen kanssa olla. Rahaa palaa tonnitolkulla, jos tuota laukkaamaan haluat.

    Edullisin varmaan putkisto ja irtofilsut suutinsetillä ponnistaa 90 hv korville.

    Takomäntä kitti 810 cc, kannen porttaus, virinokat, suoravetoiset kaasarit, 4-1 viriputki, säädettävä sytty auttaa vapariin.
    Näillä pääsee jo reilun sadan pollen luokkaan.

    Kovempaan tehonkaipuuseen turboa. Kawan oma GPZ 750 turbon kone perustuu juuri tuohon koneeseen.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  25. #175
    Lainaa Jim Goose kirjoitti Katso viesti
    Ei taida mitään oikotietä tehojen kanssa olla. Rahaa palaa tonnitolkulla, jos tuota laukkaamaan haluat.

    Edullisin varmaan putkisto ja irtofilsut suutinsetillä ponnistaa 90 hv korville.

    Takomäntä kitti 810 cc, kannen porttaus, virinokat, suoravetoiset kaasarit, 4-1 viriputki, säädettävä sytty auttaa vapariin.
    Näillä pääsee jo reilun sadan pollen luokkaan.

    Kovempaan tehonkaipuuseen turboa. Kawan oma GPZ 750 turbon kone perustuu juuri tuohon koneeseen.
    Mistäs noita virinokkia mahtais löytyy ja mitäs nuo "irtofilsut" tarkottaa kun uusii näissä katupyörissä ni en iha kaikkee tiä viä. Mut putkisto ja jokku suuttimet ja nokat olin miettiny jos löytyis ja ehkä myös vois talvella kannen muokkausta mut tuleeko vääntöhävikkiä sit? Ja vielä mitäs tuo 4-1 putki meinaa? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
  26. #176
    Taitaa olla kuatannustehokkainta ostaa valmiiksi tehokkaampi mopo.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  27. #177
    ^Erittäin hyvin sanottu siellä takarivissä
  28. #178
    Mulla olis muuten ylimääräsenä laukkuteline ja givin kaks sivulaukkua 36L lukollisina ja shadin takalaukku vissiin 33L
  29. #179



    Vähän noista sivuäänistä voisin kysel.
    Tuo pyörä pitää sellast kevyttä nakutusta/rohinaa tyhjäkäynnillä. Onkos se nokkaketjun kiristäjän syytä?
    Sitten kun lähtee liikkeelle/kiihdyttää niin 1500-4000rpm pitää rohinaa. Kuulostaa niinkuin jarru palat rohisis kevyessä jarrutuksessa tai hiekkaa välissä. Semmonen sivuääni kuuluu moottorista, mikäs vialla?
  30.  
  31. #180
    Mitäs slipareita tai koko putkistoja porukalla ollut pyörissään ja onkos muuttunut luenne ja tehot?
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen