Sivu: 1 / 25:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 735:sta
  1. #1
    Ostin tammikuussa ko. pelin. Olen tosi tyytyväinen siihen mutta olen hiukan etsinyt ja kaivannut toisia VN800 omistajia vaihtamaan kommentteja ja tietämystä pyörästä,
    -huonolla menestyksellä. Kokeillaan nyt tätäkin foorumia.
    Eli kaikki VN-kuskit mukaan sankoin joukoin keskusteluun!
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  2. #2
    Emme kai ole kovin iso ryhmä.

    -99 VN800 = hyvä mopo. Ei vikaa, toista kautta ajossa. 22tkm mitskussa.
  3. #3
    Tiedän, että ryhmämme on pieni. Missä luuraa mm. Motokatti kun ei ole ilmoittautunut? Hänellä on ainkin VN800.
    Takana vasta 1300km, joten ei mitään veteraanimääriä, -vielä.
    Pitäisi hankkia kaikkea kiiltävää lisää. Esim. sissyyn tavaratelinettä ja kaatumarautaa mopoon. Laukku/-ja pitäis myös hommata. Eli kaikkea pientä on ohjelmassa.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  4. #4
    Täällähän minä! Eipä ole muakaan tullu vastaan kun muutama väinö, (kuopio) Itellä kohta 2500km ajoa tälle keväälle. Erittäin tyytyväinen olen ollut, enkä pois anna jos ei pakko ole.. Pyörä on tosi vakaa ajettava ja helppo käsitellä. Kokemusta ei tosin ole kun viime kesältä, silloin oli ajussa 535 virago (loistava pyörä vasta-alkajalle mut äkkiä kyllästyy) Onko ollu mitään onkelmia pyörän kanssa? Itellä oli vaikeuksia öljyn valinnassa, ei meinannu kytkin pelittää kun oli liian jäykät öljyt sisässä. Vaiheltiin notkeemmat öljyt ja vähä säätöhommia ni jo toimii.
  5. #5
    Moi,

    Jos kiiltäviä osia haluaa lisää niin minulta löytyisi kaikenlaista pientä. Kuuluvat johonkin sarjaan, koska kaikissa lukee "born to ride". Ko. palikat tuli mopon mukana saksasata. Itse uskon vaikio-osiin. Ai niin mulla on siis vn800 classic, mutta nämä kamat sopii varmaan molempiin malleihin ?

    ELI:
    - Peilit, vähän pisaranmuotoiset muistaakseni
    - Etujarrun jarrunestesäiliön kansi
    - Ilmanputsarin koppa

    Kaikissa siis kuviontia ja born to ride teksti.

    Ei maksa mitään, mutta hakea pitäisi itse, kun olen niin turkasen laiska postittelija.

    Motokatti: Mihin öljyyn päädyit?

    Yleiskysymys: Miten te saatte näpsästi rasvaa ketjuihin, kun ei keskitukea ole? Olen tod. noviisi.

    kiits
  6. #6
    Tervehdys!
    Öljy on castrol gps. Ei ole mullakaan tuo homma oikein lapasessa, mutta eihän kukaan ole seppä syntyessään. Harrastus on vasta alkutaipaleella, ja onneksi on motoristikavereita ja tämä loistava palsta mistä saa apua ja neuvoja "tyhmiinkin" kysymyksiin. Ketjujen rasvaus on todellakin hankalaa "rämpimistä" kun ei sitä keskitukea ole. Käytän ketjuvahaa (en muista nyt merkkiä) työnnän pyörää metrin ja suihkutan ja taas työnnän ja suihkutan... hankalaa ja työlästä kun pyöräkin painaa yli 200! Jotkut nostaa tunkilla takapyörän ilmaan, pyörä käyntiin ja vaihde päälle, on helppoa kun lehmän talutus. Jospa joku 4xviisaampi osais antaa paremmat ohjeet tohon ketjujen rasvaukseen, mullekkin neuvot ja vinkit olis tervetulleita.
  7. #7
    Meikulla on Wanha Väinö eli Kawasaki VN1500 SE -88. Tarkoituksena olisi purkaa pyörää ensi viikonloppuna eli tankkia pois lommot suoriksi ja maalia ym. pientä kivaa. Eli sunnuntaina voi tulla tänne sitten epätoivoisia kysymyksiä että kuinka perkuleessa saan tämän taas kasaan. Pientä pintaehostusta lukuunottamatta pyörä toimii kuin junan vessa. Jarrut voisi olla hieman paremmat mutta kyllä noihinkin on jo tässä kevään aikana tottunut. En tiedä kunka paljon paremmat jarrut noissa uusissa väinössä on? Ei kellään sattuisi löytymään plexiä, jonka saisi väinöön viriteltyä?



    Liv to Raid! Raid to liv!
  8. #8
    Onko se keskituki joku yleismalli vai pitääkö olla nimenomaan veeännää varten kyhätty. Olen nähnyt myös tukia mitkä tulee jotenkin takahaarukkaan kiinni, onko jollain kokemusta näistä?
    Öljyä oma VN800 ei syö mutta bensaa kuluu 5,5 - 6l/100km.
    Eikä hajuakaan onko tuo liian paljon vai keskitasoa!
    Yksi paha puoli mopossa mielestäni on. Kun tuppaa vilkku joskus unohtumaan päälle (ei tosin mopon vika) ja se merkkivalo on niin alhaalla, että pitää oikein päätä nyökäyttää jotta näkisi vilkun merkkivalon, sama koskee nopeusmittaria, umpikypärää käytettäessä ainakin.
    Tumppu kädessä kun ei ainakaan vielä ole sormituntuma katkaisjasta oikein luotettava.
    Morjestele siinä sitten muille motoristeille kun vilkut välkkyy minne sattuu.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  9. #9
    En ainakaan minä osaa sanoo siitä tuesta mitään. Ei minunkaan mopo syö öljyä ja bensaakin vain 4,5-5l/100km. Mulla oli kans vaikeuksia sen vilkun ja nopeusmittarin näkemisen kans (umpikypärää käytän) mut oon opetellu laittaa kypärän päähän siten että vetäisen leukasuojaa alaspäin niin paljon et ei tartte nyökäyttää päätä nopeusmittarin nähdäkseen. sen vilkun kans opettelin heti jo ekalla pyörällä et painelen sitä palautuspainiketta ajaessa sillöintällöin, kaverit suositteli niin tekemään. Se on jo ihan vaistomainen liike. Mitäs bensaa juotatte mopoillenne? Ite käytän 98, liekkö mitään perää kun viisaat sanoo et kulutus olis pienempi ajettaessa 98:lla. (älkääkä kysykö miks, kun en tiedä, niin vaan on isot pojat kertoneet)
  10. #10
    Lainaa (motokatti @ Touko. 21 2005,00:19) kirjoitti
    sen vilkun kans opettelin heti jo ekalla pyörällä et painelen sitä palautuspainiketta ajaessa sillöintällöin, kaverit suositteli niin tekemään.
    Palautuspainike? Mikä ihmeen palautuspainike? Tämä juttu täytyy tutkia tarkemmin.

    Käytän 98 myös, taisi ohjekirja sanoa jotain semmoista. Tuosta oktaanilaadun vaikutuksesta kulutukseen en osaa sanoa, mutta ainakin vääntökahvan kierto vaikuttaa aivan välittömästi kulutukseen ja taidan kuulua siihen porukkaan joka vääntää vähän turhankin innokkaasti kahvaa.

    Tänään sitten pyyhkäistään Hymyilevän motoristin kevätpäiville, kaikki mukaan!
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  11. #11
    98 käytössä myös täällä ja kulutus ei koskaan alle 7l/100
    Liv to Raid! Raid to liv!
  12. #12
    Oijjoi. Minä olen tuupannut aina 95:sta koneeseen. Pitää siis tehdä muutos elämäntapoihin ja siirtyä 98 mieheksi.

    Mitenkä musta tuntuu että tämä vn800 keskustelu on yhtä kuin aloittelija forum . Olen itsekin nimittäin melko neitsyt.

    Tänään (la) näin hesarin auto-osuudessa oli artikkeli moottoripyörällä ajamaan opettelemisesta. Kuvassa olevan aloittelijan pyörä näytti 800 väinöltä...
  13. #13
    Mepä oltiin telkkarissa ainaskin 2 sekuntia. Lauantaina oli Kolmosen seitsemän uutisissa pätkä Hymyilevän motoristin kevätpäivä-tapahtumasta ja me ajettiin just siitä silloin ohi. Niin, että TV:stä tuttuja ollaan.
    Nummelan kentällä oli aikaa turista muitten motoristien kanssa.
    Ketjujen rasvaukseen parasta on ehdottomasti ketjuvaha esim. Castrol, ei nimittäin roisku sitten joka paikkaan kun lähtee liikenteeseen (hyvä motokatti). Yks motoristi sano niin ja sillä oli henkselitkin joten sitä on pakko uskoa.
    Tarkistin 2 jonoa läpi (n.1000 pyörää) ja vain yksi VN800 oli omani lisäksi joten ei kauhean yleinen malli.
    Kun lähedettiin letkassa liikkeelle niin siellä joutui alussa ja lopussa ajamaan ihan hiljaista kävelyvauhtia aika paljon. Se on aika vaikeaa mulle kun tahtoo mennä pyörä mutkitellen siinä tasapainoillessa. Toiset menivät aivan helpon näköisesti aivan viivasuoraan.
    Joku tiesi kertoa, että johtuu isosta ykkösestä ja pitkästä renkaiden välistä. Eli vika ei vältäämättä olekaan kuskissa? Muuten mukava kokemus ko. tapahtuma.
    Nyt pääsin matka-ajossa 230km ennen kuin piti kääntää varatankille. Tarkoittaa n. 5l/100km.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  14. #14
    Lainaa (Väinö800 @ Touko. 22 2005,22:25) kirjoitti
    Nyt pääsin matka-ajossa 230km ennen kuin piti kääntää varatankille. Tarkoittaa n. 5l/100km.
    Ai täällä on tämmönenkin topicci. On VN800, vm. 1998, ajettu >60000. Ny se seisoo säästeltynä tallissa, kun toinen pyörä on ajossa.

    5l/100km on vähän! Mun Väinö vie siinä 5,4-5,9/100km. Olen ollut pyörään niin tykästynyt, että en ole hennonut sitä antaa vaihdossa.

    Ai ni, jos joku tarvii orkkisputkia, ni multa saa ostaa: ajettu n. 12000.
    ... jotain piti muistaa
  15. #15
    Lainaa (seku @ Touko. 23 2005,09:13) kirjoitti
    Ai ni, jos joku tarvii orkkisputkia, ni multa saa ostaa: ajettu n. 12000.
    Hyvä tietää. Olen ajatellut pilata omat putket porailemalla ja sahaamalla. Väinössä on ompelukoneen äänet, siitä ei pääse mihinkään.

    Jos vielä niistä öljyistä jauhaisin pikkasen. Onko teillä jotain lempiöljyjä, mitä olette käyttäneet? Tieteellistä puolta en edes kysele, koska siihen on jokaisella oma kanta. Eli, mikä öljy on toiminut hyvin?
  16. #16
    Vai että ompelukoneen äänet??? Mä taas tykkään et se on just hiljanen, paljo mukavampi ajella kun ei kone karju niin ettei kuule ees omia ajatuksiaan. Noh, kait se on makuasia tuokii... Toinen tykkää äitistä toinen mummosta. Kait mää kuulun sit niihin sunnuntai kruisailijoihin joilla on nätti kukkahame päällä ja laulelee ajaessaan, "mummolaan kun pyöräilemme, pilven hattaraa ei näy..." Mua kans kiinnostaa toi öljy juttu jos joku tietäs oikkein huvan öljyn, kehuskelin täs et kytkin toimii hyvin ni jo perkl!! rupes eilen temppuilee, ei kylmällä koneella meinaa toimia. Liekkö menossa rikki? *
  17. #17
    Öljyystä: Shellin Advance VSX 4 10W40. Purkin kyljessä on prätkän kuva, joten pakkohan sitä oli ostaa. Kaikki tuntuu pelaavan ihan hyvin sillä osastolla.

    Äänistä: Nyt päästiin asiaan, todellakin oikein hävettää tuo pihinä, siinähän kuulee moottorinkin kilinät läpi. Mitkä putket laitoit seku? Kävivätkö ilman hitsauspillejä paikalleen?
    Mun mielestä meteliä saisi olla nykyistä (alkuperäistä) reilusti enemmän, makuasioita...
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  18. #18
    Lainaa (kojonpaa @ Touko. 23 2005,11:12) kirjoitti
    Hyvä tietää. Olen ajatellut pilata omat putket porailemalla ja sahaamalla. Väinössä on ompelukoneen äänet, siitä ei pääse mihinkään.
    Älä pilaa -ja poraa. Stormista sai ainakin muinoin he..tin hyvän tarvikesarjan halvalla.

    Sit sen kaasarin neulan ku vaihtaa Dynojet'iin ni vot.

    Kytkin kylmänä on Väinön peruskiukuttelua. On jäykkä ja joskus tahtoo hypiskellä ykkönen vapaalle, mut ei se haittaa, ku sen tietää...
    ... jotain piti muistaa
  19. #19
    Lainaa (Väinö800 @ Touko. 23 2005,12:44) kirjoitti
    Öljyystä: Shellin Advance VSX 4 10W40. Purkin kyljessä on prätkän kuva, joten pakkohan sitä oli ostaa. Kaikki tuntuu pelaavan ihan hyvin sillä osastolla.

    Äänistä: Nyt päästiin asiaan, todellakin oikein hävettää tuo pihinä, siinähän kuulee moottorinkin kilinät läpi. Mitkä putket laitoit seku? Kävivätkö ilman hitsauspillejä paikalleen?
    Mun mielestä meteliä saisi olla nykyistä (alkuperäistä) reilusti enemmän, makuasioita...
    Mun putket on siis Stormista (siinä tulee mukanana eri päitä ja sisuskaluja) -ja ääntä piisaa , mutta myös Laserin putket (Allright) tuottaa hyvät saundit.

    800 kone ei tietenkään laula ihan yhtä matalalta, kun isommat kuutiotilavuudet, mutta niin lähtee, niin hirvi ku porokin, kun mun Väinö läikyttää.
    ... jotain piti muistaa
  20. #20
    Moi

    Toista kautta on allani VN 800. Ei ole valitamista muuten, mutta kello puuttuu. Tyyliin sopiva kromattu viisarilaite pitäisi löytää.

    Onko Vinkkejä?
  21. #21
    Ittelläni VN800 vuodesta 2000 ja mittarissa 26000km. Orkkis satula on ihan per..stä, tilasin Mustangin USA:sta. Ei puudu takapuoli. Viimekesänä Itävallanreissu ja päiväetapit noin 500-800km. Taskukello roikkuu ohjaustangossa ja vilkun palautusongelma selvisi kun laittoi piazosummerin nopeusmittarikoteloon, piippaa kuin jalankulkijoiden liikennevalot. Ketjujen voitelu on hoidettu Scotoilerilla. Muuten hyvä paitsi takavanne aina mustana, mutta laiskana öljyäjänä pienempi paha. Orkkis ketjut vielä alla. Nopeusmittaria ei tosiaankaan näe umpikypärällä joten laitoin mini rundimittarin tankoon ja ajelen kierrosten mukaan.
    Mcmuppe
  22. #22
    Kävin All Rightista ostamassa Castrolin ketjuvahaa a' 12 ekee. No lähtiessä tuli kysyttyä laukkuja. Ei olis meinaan pitänyt, heräteostona tarttui mukaan Heldin Sissybar-laukku 264 Euroo.
    Mutta ei ole ollenkaan kallista kun pyörään menee
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  23. #23
    Ite en oo tykänny Väinössä tankkilaukusta, vaikka semmoinen muiden mopojen takia on. Mulla se johtuu Väinön stongasta.

    Sen sijaan sissybariin tuleva bägi on must (hel...tin hyvä!)! Sen kun kääntää selän taakse, asentaa kaatumaraudat (jotka Sumekon alkup. on ihan paskat), ni niihin saa näppärästi lepuuttajat. Kun nojaa bägiin ja jalat on lepuuttajilla, niin siitä ei ajoasento paljon rennommaksi muutu, mutta varokaa: nojatuoliin voi nukahtaa. Ite en tykää siirtosarjoista, vaan haluan jaloille eri asentoja, ku Väinön selässä tuli istuttua 10-tunnin päiviä, esim. Prahan keikalla.

    Mulla on lisäksi ollu heti alusta tyyliin sopimattomat, Givin lukittavat sivulaukut, ku kuletin läppäriä ja silloin tarttin sitä lukittavuutta. Kamat pysy alkuvuosina kuivina, vaan nyt joutuu pakkaan muovipusseihin.



    ... jotain piti muistaa
  24. #24
    Heh hain itsekkin juuri uuden jarruvalon väinöön



    Liv to Raid! Raid to liv!
  25. #25
    Lainaa (kojonpaa @ Touko. 20 2005,10:31) kirjoitti
    Jos kiiltäviä osia haluaa lisää niin minulta löytyisi kaikenlaista pientä. Kuuluvat johonkin sarjaan, koska kaikissa lukee "born to ride". Ko. palikat tuli mopon mukana saksasata. Itse uskon vaikio-osiin. Ai niin mulla on siis vn800 classic, mutta nämä kamat sopii varmaan molempiin malleihin ?

    ELI:
    - Peilit, vähän pisaranmuotoiset muistaakseni
    - Etujarrun jarrunestesäiliön kansi
    - Ilmanputsarin koppa

    Kaikissa siis kuviontia ja born to ride teksti.

    Ei maksa mitään, mutta hakea pitäisi itse, kun olen niin turkasen laiska postittelija.
    Ja vielä itseni korostaen ja lainaten: unohtui mainita että sellainen pieni mittarin ja tankin ympärille tuleva laukku (kännykkä saattaisi hyvinkin mennä sinne) olisi tyrkyllä kanssa.

    kuuranokka: Mulla on siihen "stongan keskimutteriin" (tieteellinen termi) laitettu kello. Franz-Joosef-Herman saksanmaalla oli löytänyt sellaisen jostain, koska se oli siihen jo mopon suomeen tullessa. Voin tutkia onko siinä joku merkki. Se on hieno ja krominen.
  26. #26
    Olen itse kytännyt Bika'n 0201 kaatumarautoja. Vähän on viive päällä kun ei tiedä miten oikein istuvat väinöön. Ei vissiin saa Suomessa missään mallattua.

    Alla osoite (linkki ei oikein onnaa):

    http://www.palles.se/custom.asp
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  27. #27
    Arvasin tämän. Heti kun saan pyörän tankit ja lokasuojat maalaamoon alkaa hellekelit... ...Lyödäänkö vetoa että ensiviikon alusta lähtien taas sataa kun olis mahdollista ajella...
    Liv to Raid! Raid to liv!
  28. #28
    Eipä ollut tänään kaikkein paras ajokeli, tuuli riepotteli aika hyvin. Joten tässä päivässä ei paljon hukkaan mennyt. Heitettiin Spjutsundin lenkki. aivan upea pätkä ajella.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  29. #29
    [QUOTE= (kojonpaa @ Touko. 24 2005,14:50)]
    Lainaa kojonpaa,Touko. 20 2005,10:31 kirjoitti
    kuuranokka: Mulla on siihen "stongan keskimutteriin" (tieteellinen termi) laitettu kello. Franz-Joosef-Herman saksanmaalla oli löytänyt sellaisen jostain, koska se oli siihen jo mopon suomeen tullessa. Voin tutkia onko siinä joku merkki. Se on hieno ja krominen.
    Kello tuohon härveliin on nyt jostain saatava hommattua. Olen jatkuvasti myöhässä kun innostun etsimään "hyviä uusia reittejä", jotka eivät sitten loppupeleissä vie sinne päinkään minne oli tarkoitus mennä. Ajantaju vain kertakaikkiaan katoaa ajellessa.
    Miten siitä stongan keskimutterikellosta (meniköhän tuo nyt ihan oikein tieteellisesti) näkee ajan kojonpää? Mutterihan jää ainakin mulla nopeusmittari hässäkän katveeseen silleen sopivasti.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  30.  
  31. #30
    Aattelin ulkoiluttaa Väinöä joko heinä- tai elokuussa (kuukauden vakuutuksessa). Olisko silloin järkättävissä "Väinö-meeting"?
    ... jotain piti muistaa
Sivu: 1 / 25:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen