Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 96:sta
  1. #31
    Täytyy nuorten kyttiän tienata kannuksensa jollain tavalla jos ei muuten niin vittuilemalla prätkäilijöille.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  2. #32
    Poliisihan oli ystävällinen, kun ei sakkoja antanut puutteellisesta moposta.

    Ja kyllä varmaan virkavallanedustajistoonkin kaikenlaista yrittäjää löytyy, kun poliisikoulu joutuu oikein televisiossa paikkojaan mainostamaan. Omalta osaltani ei tosin minkäänlaista huomauttamista – tai ainoastaan positiivista. Mutta jos jätetään kuitenkin nämä alkuperäiskansallisuuteen viittaavat huomautukset pois asiattomina.
  3. #33
    Kyllähän tuo nyt suoranaista vittuilua oli. Ihan turha pysäytys kun ei mitään lakejakaan oltu rikottu. Ehkä poliisipojua vaivas perisuomalainen kateellisuus...
    Pain is just weakness leaving the body
  4. #34
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 13 2005,09:49) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Touko. 13 2005,09:34) kirjoitti
    Muistaakseni Petrinkin mopossa on aikalailla äänekäs putki, ainaki ollu.
    Hyss hyss!
    On sillä Mutta pyörä on onneksi maanantai kappale ja siitä ei paljoa pytyistä irtoa joten pienet on äänet
  5. #35
    Lainaa (tommipommi @ Touko. 13 2005,03:51) kirjoitti
    Alotetaan tää nyt siitä että pääsääntösesti kaikki poliisit, joiden kanssa oon ollu tekemisissä ovat olleet todella asiallisia. Äsken siihen tehtiin poikkeus;

    Noin kahden aikaan yöllä, tulossa duunista himaan poliisit pysäyttää mut: Ajokortti, rekisteriote ja puhallutus. Sen jälkeen poliisi kysyy: "onkos tää muutoskatsastettu?" Vastaan että ei, miksi olisi? Sen jälkeen alkaa hirvee pyörän syynääminen mm. rengaskokojen tarkastus, joiden vertaus rekkarioteeseen, valitus putkesta, kilpitelineestä, vilkuista ym. Mukaan mahtu lauseita kuten "onks tää tehoputki?", "En ymmärrä miks näitä osia pitää vaihtaa" Sitten alko valitus puuttuvasta rekkarin valosta ja tottakai, puuttuvasta heijastimesta. Sen jälkeen mitattiin
    rekkarin kallistuskulma, josta tuli myös merkinta otteeseen -> pitää suoristaa. Koko show oli alusta loppuun pelkkää vittuilua ja kesti melkeen kolme varttia. Kilpeä en suorista, enkä hommaa rekkarikilven valoa puhumattakaan mistään heijastimesta. Putkeakaan en muutoskatsasta, saatana. Mainittakoon vielä ohimennen että kyttä oli reilu parikymppinen kundi, jonka nimi viittasi johonkin arabimaahan.

    Tossa
    on kuva mun liikenneturvallisuutta vaarantavan prätkän perästä jonka rekkarikilpeä on vaikea havaita.

    edit kuvan lisäys
    Multa vei tämä sama "sinbad" kilvet mukanaan identtisistä syistä n. kk sitten. Lisäksi informoi minua mm. siitä kuinka porukka vaihtaa näihin pyöriin tehoputkia jonka seurauksena jarrut käyvät riittämättömiksi... Pitäkin tilata brembolta satsi gixuun ennen kuin vaihtaa putken takaisin ;)

    Et saanut sakkoja eikä kuitenkaan ottanut kilpeä pois???
    RSV4
  6. #36
    Pyörä oli varmaankin aivan laillinen, kun se rekisteröitiin Suomen ajoneuvorekisteriin, joten...
    Desmo Jugend
  7. #37
    poliisi on kiva, poliiisi on kiva!
    Afrikka alkaa alpeilta.

    Mua tuudi hyväillen.

    Las Ketchup - The Ketchup Song

    Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.

    Nyt ainoastaan Apostol
  8. #38
    *repee*

    Ai poliisin vika se olikin, eikä tuning-teron kun vehje oli asetusten vastainen?
  9. #39
    Lainaa (Köpi @ Touko. 13 2005,08:57) kirjoitti
    Onpa ikävää olla eri mieltä muiden motoristien kanssa

    Mielestäni kuulosti siltä että poliisi oli ystäväsi, vain huomautti asioista joista oli syytäkin huomauttaa, vaan ko. hlö ei ole poliisin ystävä kun toteaa kylmästi:

    *klips* Kilpeä en suorista, enkä hommaa rekkarikilven valoa puhumattakaan mistään heijastimesta. Putkeakaan en muutoskatsasta, saatana. *klips*

    En mäkään ymmärrä miksi kaikkia pitää mennä muuttamaan, etenkään sellaisiksi kuin ei saisi...säästyy harmeilta ja on mukavaa kun voi vain ajella eikä käydä öisiä keskusteluja poliisin kanssa.
    En yllättynyt yhtään että tuli tämmöstäkin kommenttia, enkä edes siitä kenen toimesta. Mun muutama "suosikkiorgilainen" vois vielä saarnata jotain...
  10. #40
    Miksi menit tekemään tuollaista? Etkö ymmärrä, että poliisia pitää nöyristellä ja pokkuroida? Sinun olisi pitänyt langeta maahan polvillesi ja anoa armahdusta tekemästäsi rikoksesta. Kyllähän nyt jokainen vastuuntuntoinen kansalainen ymmärtää, että moottoripyörään ei saa tehdä mitään muutoksia. Pyöriä voidaan muutenkin sietää vain pitkin hampain, ainoastaan siksi, että laissa sattuu porsaanreikä kaksipyöräisille ajoneuvoille olemaan.

    Sinun tulee nyt Tommipommi mennä itseesi ja myöntää erheesi, sekä korjata pyöräsi lailliseksi. Erityisesti se siveetön rekisterikilpi tulee vaihtaa.

    Inhottaa, kun motoristien mainetta tärvellään. Olisit tyytyväinen ettet saanut sakkoja. Onneksi ei kukaan sivullinen kärsinyt törkestä piittaamattomuudestasi.

    PS. Mun pyörä on asetusten mukainen vilkkuja, rekkarivaloja ja heijastimia myöten.



    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  11. #41
    Lainaa (Köpi @ Touko. 13 2005,12:35) kirjoitti
    *repee*

    Ai poliisin vika se olikin, eikä tuning-teron kun vehje oli asetusten vastainen?
    Jos ketjun aloittaja olisi ajanut jollain vanhalla autonraadolla, joka hädin tuskin on katsastettu ja on niin huonossa kunnossa, että ei enää mene leimasta läpi niin mitään ongelmaa ei olisi ollut. Mutta kun oli liikkeellä hieman rakennetulla pyörällä niin johan kyseinen virkaintoinen poliisi innostui.

    Suomessa on liikenteessä varmasti kymmeniätuhansia romuja autoja jota voivat hajotessaan aiheuttaa ties kuinka vaarallisia tilanteita. Mutta eihän sillä ole mitään merkitystä, nussitaan vaan pilkkuja uudehkojen ja kaikilta osin turvallisen ajoneuvojen suhteen.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  12. #42
    Lainaa (Make80 @ Touko. 13 2005,12:49) kirjoitti
    Inhottaa, kun motoristien mainetta tärvellään. Olisit tyytyväinen ettet saanut sakkoja. Onneksi ei kukaan sivullinen kärsinyt törkestä piittaamattomuudestasi.
    Kyllä kärsi. Nuoremmalle konstaapelille aiheutui lievää törkeämpää mielipahaa ja henkistä kärsimystä, koska hän joutui katsomaan virkatehtävässään bomber-henkistä rekisterikilpitelinettä ja Yoshin putkea. Hän on paraikaa 1 kk:n sairaslomalla toipumassa hermoromahduksestaan, jonka jälkeen siirtyy poliisikoirakouluun opiskelemaan.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  13. #43
    Lainaa (Bomber @ Touko. 13 2005,13:10) kirjoitti
    Lainaa (Make80 @ Touko. 13 2005,12:49) kirjoitti
    Inhottaa, kun motoristien mainetta tärvellään. Olisit tyytyväinen ettet saanut sakkoja. Onneksi ei kukaan sivullinen kärsinyt törkestä piittaamattomuudestasi.
    Kyllä kärsi. Nuoremmalle konstaapelille aiheutui lievää törkeämpää mielipahaa ja henkistä kärsimystä, koska hän joutui katsomaan virkatehtävässään bomber-henkistä rekisterikilpitelinettä ja Yoshin putkea. Hän on paraikaa 1 kk:n sairaslomalla toipumassa hermoromahduksestaan, jonka jälkeen siirtyy poliisikoirakouluun opiskelemaan.
    No tietenkin, mutta hänhän on asianomistaja eikä sivullinen?
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  14. #44
    Lainaa (Liinu @ Touko. 13 2005,10:10) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Touko. 13 2005,09:34) kirjoitti
    Lainaa (Zam64 @ Touko. 13 2005,09:26) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 13 2005,09:21) kirjoitti
    Näin kaupungin keskustassa asuvana, en ymmärrä noita tehoputkia, kun niistä lähtee niin kauhee meteli.
    näin maalla asuvana, anteeksi maalaisuuteni, *en minäkään, en myöskään ymmärrä miksi meidän pitää aina ostaa mopo joka kulkee reilusti yli sallitun maksimi nopeuden... ihan hyvin meille keikille riittäisi 125 cc Honda CBR, esimerkiksi. Teille kaupunkilais(tolloille) ja city ihmisille, jotka harvoin piipahdatte kaupungistanne ulos PV suzuki olisi lienee se sopivin.
    Ei, vaan sähköskootteri!

    Muistaakseni Petrinkin mopossa on aikalailla äänekäs putki, ainaki ollu.

    Kyllä se vaan jostain kumman syystä on kivaa, että on muhkeat äänet. En tajua miksi. Ja ainahan voi muuttaa maalle, jos käy kaupungin meteli turhan paljo ärsyttämään
    Ja sun mopossa on sitten ääntä * Naapurin mamma tuli kysymään:"oliko ne ÄÄNEKKÄÄT motoristinuoret (huom nuoret) mun vieraita?" Mitään en myönnä * Kivasti kaikui kuulemma talojen välissä ja näin Kirsitie heräsi elämään *
    Meillä mitään äänekkäitä oo... kateellistan panettelua, sanon minä
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  15. #45
    Lainaa (cartman @ Touko. 13 2005,13:07) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Touko. 13 2005,12:35) kirjoitti
    *repee*

    Ai poliisin vika se olikin, eikä tuning-teron kun vehje oli asetusten vastainen?
    Jos ketjun aloittaja olisi ajanut jollain vanhalla autonraadolla, joka hädin tuskin on katsastettu ja on niin huonossa kunnossa, että ei enää mene leimasta läpi niin mitään ongelmaa ei olisi ollut. Mutta kun oli liikkeellä hieman rakennetulla pyörällä niin johan kyseinen virkaintoinen poliisi innostui.

    Suomessa on liikenteessä varmasti kymmeniätuhansia romuja autoja jota voivat hajotessaan aiheuttaa ties kuinka vaarallisia tilanteita. Mutta eihän sillä ole mitään merkitystä, nussitaan vaan pilkkuja uudehkojen ja kaikilta osin turvallisen ajoneuvojen suhteen.
    On muuten ihan totta! Joskus ajoin vuodenverran läpimädällä vanhalla
    fiestalla jossa ei toiminut suurinpiirtein mikään, vaan koskaan ei
    pysäytetty. Pyörän kanssa pysäytettiin ajokauden aikana varmaan
    kahdeksan kertaa, ilman varsinaista syytä, kunhan kierreltiin mopoa.
    Ei suinkaan pahantahtoista asennoitumista motoristeja vastaan...eipä!
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  16. #46
    Rekisterikilvestä löytyy moista:

    "Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 18.12.1995/1598
    ...
    34 § (24.8.2000/764)
    Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö
    1. «Rekisterikilvet» on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.

    2. Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla.

    3. Ajoneuvossa ei saa käyttää eikä siihen kiinnittää muita kuin siihen kuuluvat «rekisterikilvet» eikä muita sellaisia kilpiä taikka kirjain- tai numeroyhdistelmiä, jotka harhauttavasti muistuttavat rekisterikilpeä tai -tunnusta, siirtomerkkiä taikka jonkin valtion kansallisuustunnusta.

    4. «Rekisterikilvet» on pidettävä sellaisessa kunnossa, että rekisteritunnus on liikenteessä vaikeudetta luettavissa
    ..."

    Heijastimesta seuraavaa:

    "117 § (6.9.2001/781)
    Pakolliset ja sallitut valaisimet ja heijastimet
    1. Moottoripyörässä ja L5-luokan ajoneuvossa tulee olla seuraavat valaisimet ja heijastimet:

    a) kauko- ja lähivalaisin tai -valaisimet;

    b) suuntavalaisimet;

    c) jarruvalaisin tai -valaisimet;

    d) takarekisterikilven valaisin;

    e) etu- ja takavalaisin tai -valaisimet;

    f) takana punainen «heijastin» tai punaiset heijastimet;

    g) suuntavalaisimien hätävilkkukytkentä L5-luokan ajoneuvossa; ja

    h) poliisimoottoripyörässä vilkkuva sininen varoitusvalaisin.
    ...
    "
    ja
    "
    ...121 § (24.4.1998/290)
    Takarekisterikilven valaisin
    Moottoripyörän ja L5-luokan ajoneuvon takarekisterikilven valaisimen tulee olla e-hyväksytty 118 §:ssä mainitun direktiivin luvun tai E-hyväksytty 119 §:n 1 momentissa mainitun E-säännön mukaisesti.

    122 § (24.4.1998/290)
    Heijastimet
    1. Moottoripyörän ja L5-luokan ajoneuvon heijastimien tulee olla EY- tai E-hyväksytyt 77 §:ssä mainitun direktiivin tai E-säännön mukaisesti.

    2. Eteenpäin suunnatun heijastimen tulee olla valkoinen, sivuille suunnattujen heijastimien ruskeankeltaiset ja taakse suunnatun heijastimen punainen. Heijastimet eivät saa olla kolmion muotoiset.
    ...
    "
    ja vielä lopuksi
    :"
    60 §
    Rekisteröintikatsastus
    Moottorikäyttöisen ajoneuvon ja siihen tai sen perävaunuun kytkettävän ajoneuvon on ennen liikenteeseen käyttöön ottoa ja rekisteriin merkitsemistä oltava hyväksytty enintään kolme kuukautta aikaisemmin suoritetussa rekisteröintikatsastuksessa. Rekisteröintikatsastukseen ei kuitenkaan tarvitse esittää ennakkoilmoitettua ja valmiina ajoneuvona tyyppihyväksyttyä ajoneuvoa, jonka tyyppihyväksyntä on rekisteröintiajankohtana voimassa ja jonka rakennetta tai varusteita ei ole tyyppihyväksynnässä tarkastetuilta osin muutettu.

    Jos ajoneuvo on poistettu rekisteristä vaurioituneena liikenne- tai autovakuutusasioita hoitavan yhteisön ilmoituksesta taikka Ajoneuvohallintokeskus tai poliisi harkitsee katsastuksen tarpeelliseksi ajoneuvon saamien vaurioiden tai muiden erityisten syiden takia, ajoneuvon on oltava hyväksytty rekisteröintikatsastuksessa ennen sen ottamista uudelleen käyttöön liikenteessä.

    Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarvittaessa rekisteröintikatsastuksen suorittamisesta ja siitä annettavasta todistuksesta sekä rekisteröintikatsastusta koskevien tietojen ilmoittamisesta rekisteriin samoin kuin Ahvenanmaan maakunnassa tai ulkomailla rekisteröidyn tai käyttöön otetun ajoneuvon rekisteröintikatsastuksesta. Valtioneuvoston asetuksella voidaan myös säätää, ettei ajoneuvoa 1 momentista poiketen tarvitse esittää rekisteröintikatsastukseen, jollei rekisteröintikatsastuksen vaatiminen ole tarpeen:

    1) ajoneuvon yksilöimiseksi;

    2) ajoneuvoa koskevien tietojen ilmoittamiseksi rekisteriin;

    3) sen tarkastamiseksi, että ajoneuvo täyttää sitä koskevissa säännöksissä asetetut vaatimukset; tai

    4) muusta vastaavanlaisesta syystä.

    61 §
    Muutoskatsastus
    Moottorikäyttöinen ajoneuvo ja siihen tai sen perävaunuun kytkettävä ajoneuvo on ennen sen ottamista käyttöön esitettävä muutoskatsastukseen, jos ajoneuvon rakennetta tai käyttötarkoitusta muutetaan olennaisesti tai siihen liitetään tai siitä poistetaan osia tai varusteita, jotka muuttavat merkittävästi ajoneuvon ominaisuuksia tai käyttötarkoitusta. Ajoneuvo on esitettävä muutoskatsastukseen myös, jos ajoneuvoon kohdistuvan veron tai maksun edellytykset muuttuvat taikka ajoneuvon luokittelu- tai alaluokittelutieto ei enää pidä paikkaansa.

    Valtioneuvoston asetuksella voidaan säätää poikkeuksia velvollisuudesta esittää muutoskatsastukseen ajoneuvon tilapäisiä tai vähäisiä muutoksia. Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarvittaessa tarkemmin muutoskatsastuksen suorittamisesta ja siitä annettavasta todistuksesta sekä muutoskatsastusta koskevien tietojen ilmoittamisesta rekisteriin.
    ...
    "


    Siinä kai ne tärkeimmät...Periaatteessa "pitiäisi" muutoskatsastaa mp:n pakoputken vaihdon jälkeen, mutta sitä ei vielä oikeasti vaadita.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  17. #47
    Menee kyllä paljon ohi topicin mutta pakko silti kertoa...

    Kaverilla oli menopelinä 80-luvun corolla joka oli melkoisen huonossa kunnossa. Sedät pysäytti tien päällä ja rupes syynäämään että ei taida olla ihan laillinen peli... Aikansa tutkittuaan toinen oli kysynyt kaverilta että onko tää auto sun mielestä tieliikenne kelpoinen? Siihen kaveri et ei kyllä mun mielestä oo mutta katsastusmiehen mielestä on (auto oli hiljattain leimattu) joten sakot tais tulla vaan yli nopeudesta... *
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
  18. #48
    Lainaa (tommipommi @ Touko. 13 2005,12:37) kirjoitti
    En yllättynyt yhtään että tuli tämmöstäkin kommenttia, enkä edes siitä kenen toimesta. Mun muutama "suosikkiorgilainen" vois vielä saarnata jotain...
    Hämmästelen kuulumistani sun suosikkeihin

    Itse en saarnannut mitään, kunhan ihmettelin...selvisit kuitenkin huomautuksella, mikä oli hyvä asia, ei ne poliisit ihan mulkeroita sitten olleet.

    Mulle henkilökohtaisesti on ihan sama vaikka ottaisit etuvalotkin pois keulaa rumentamasta, sekin olisi ihan sun henkilökohtainen tietoinen valintasi, mutta turha siitäkään olisi itkeä jos poliisisedällä/pojalla olisi asiaa.

    Jos (huom. jos) mun mielestä autossakin saisi olla enemmän ääntä ja ajelisin sen takia nastarenkailla heinäkuussa, niin ei tulisi mieleeni lähteä sitten syyttämään poliisia pikkumaiseksi kun tulin pysäytetyksi.

    Kärjistettyjä esimerkkejä, tunnustan, mutta ei savua ilman tulta.

    Edit. Huom. Mä oletan että olit tietoinen siitä, että poliisilla saattaa olla sanomista??



  19. #49
    Lainaa (GriZzLy @ Touko. 13 2005,13:20) kirjoitti
    Siinä kai ne tärkeimmät...Periaatteessa "pitiäisi" muutoskatsastaa mp:n pakoputken vaihdon jälkeen, mutta sitä ei vielä oikeasti vaadita.
    No sittenhän "pitäisi" autotkin katsastaa putken vaihdon jälkeen...
  20. #50
    Poliisin vikahan se aina on kun täytyy ihan työn puolesta valvoa että lakeja ja säädöksiä noudatetaan..



  21. #51
    Ymmärrän vitutuksen, mutta eiköhän se ole tässä tapauksessa itse aiheutettua?
  22. #52
    Lainaa (Paolo @ Touko. 13 2005,13:18) kirjoitti
    On muuten ihan totta! Joskus ajoin vuodenverran läpimädällä vanhalla
    fiestalla jossa ei toiminut suurinpiirtein mikään, vaan koskaan ei
    pysäytetty. Pyörän kanssa pysäytettiin ajokauden aikana varmaan
    kahdeksan kertaa, ilman varsinaista syytä, kunhan kierreltiin mopoa.
    Ei suinkaan pahantahtoista asennoitumista motoristeja vastaan...eipä!
    Voi meitä vainottuja!

    Ikävä hämmentää enää pohjaanpalanutta keittoa, mutta jos olet joutunut 8 kertaa ajokauden aikana pysäytetyksi vain jotta poliisimies voisi kierrellä mopoasi, omistat joko äärimmäisen hienon harvinaisuuden tai sitten menopelissäsi ja käytöksessäsi täytyy olla jotain vikaa. Aiheettomasti en ole tullut pysäytetyksi koskaan ja kilometrejä mopolla tulee vuosittain liki kahtakymmentätuhatta, joten uskoisin jo joutuneeni tälläisen fasistisen vainon kohteeksi, jos sellaista jossain esiintyy.

    Noita corollanraatoja, näyttäisi seisovan kilvettöminä melkoiset määrät esimerkiksi Helsingistä lähtevien moottori- ja pikateiden pientareilla...
    Desmo Jugend
  23. #53
    Lainaa (CBF600S @ Touko. 13 2005,13:31) kirjoitti
    Lainaa (GriZzLy @ Touko. 13 2005,13:20) kirjoitti
    Siinä kai ne tärkeimmät...Periaatteessa "pitiäisi" muutoskatsastaa mp:n pakoputken vaihdon jälkeen, mutta sitä ei vielä oikeasti vaadita.
    No sittenhän "pitäisi" autotkin katsastaa putken vaihdon jälkeen...
    Periaatteessa kyllä. Mopojakin täytyy, mutta kuka sen tekee. Ja nyt en tarkoita yli 50 cm2, vaan ihan mopo-mopoja Rakenteellinen tai tekninen muutos, joka vaikuttaa ajoneuvon suorituskykyyn, ominaisuuteen tai käyttötarkoitukseen. Tuo sana merkittävästi on aika hailahteleva käsite. Kuka sen määrittää mikä on merkittävää
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  24. #54
    Lainaa (verner @ Touko. 13 2005,13:41) kirjoitti
    Ikävä hämmentää enää pohjaanpalanutta keittoa, mutta jos olet joutunut 8 kertaa ajokauden aikana pysäytetyksi vain jotta poliisimies voisi kierrellä mopoasi, omistat joko äärimmäisen hienon harvinaisuuden tai sitten menopelissäsi ja käytöksessäsi täytyy olla jotain vikaa.
    Kato kun toi pyörä on tommosen tosi ilkeen näköinen katteeton
    kawa, ja vieläpä musta, niin pakkohan sen olla laiton. (Vaikka
    kaupasta sen lähes tuollaisenaan sain käsiini!)

    Täytynee vaihtaa johonkin homosohvaan niin näyttää riittävästi
    ajoneuvolta, eikä joltain pienrikollisen pahisteluvehkeeltä!
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  25. #55
    Lainaa (Make80 @ Touko. 13 2005,13:11) kirjoitti
    No tietenkin, mutta hänhän on asianomistaja eikä sivullinen?
    Ajattelin tommipommin kertomuksesta, jossa hän toteaa, että poliisi (yksikössä) kysyi pyörän muutoskatsastuksesta, että partion pomo (se kirjoitustaitoinen) oli äänessä ja että nuorempi konstaapeli vain seurasi katseella sivusta, joten hän ei olisi asianomistajan asemassa. Voihan tämä tulkinta olla vääräkin.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  26. #56
    Lainaa (GriZzLy @ Touko. 13 2005,13:20) kirjoitti
    *KLIP*
    Melkoinen määrä lakipykäliä
    *KLIP*
    Wow.

    Tää olikin hyvä setti! Kiitosh.

    Jos joskus rupean rakentelemaan, niin täytyy koittaa pitää tällaiset jutut mielessä, ja mahdollisuuksien mukaan tehdä rakentelut sen mukaisesti että täyttää nämä lain antamat vaatimukset.

    Sitten kun vielä luonteeltani olen sellainen että suuresti nautin päästessäni sanomaan että "ähäkutti! Olinpas oikeassa!" , niin täytyy vittuillessaankin putken yms. isompien vaihtojen jälkeen käydä muutoskatsastuksessa (toki jollain ennalta motoristimyönteiseksi tiedetyllä katsastushenkilöllä ) ja lisäksi printata nuo lakipykälät takataskuun ja pitää mukana ajossa..

    Sitten vain odotellaan että tulisi se pilkunnussijapoliisi ja pääsis pätemään.. *aah. lämmittää sisintä ajatuskin.. *

    EDIT: Lisätään itse asiaa:

    Onhan se turhauttavaa jos poliisi tuntuu pidättelevän myöhäisinä yön tunteina vain siksi että etsimällä etsii jotakin josta voisi huomauttaa.. Asialliset pyörän parantelut mielestäni voisi sivuuttaa ja puuttua ainoastaan räikeisiin ylilyönteihin. Muutoin saisivat poliisitkin olla suorittamassa ydinliiketoimintaansa..

    Ihmiset on erilaisia ja poliisitkin on vain ihmisiä..

    Ymmärrän hyvin että tuollaisessa tilanteessa saattaa tulla tunne, että poliisi voisi käyttää aikansa tehokkaamminkin, mutta se on kai poliisin oma päätös, mihin puuttuu ja mihin ei..

    P.S. uudet hymiöt ekaa kertaa koekäytössä!



    -01 Ducati monster 620 Dark -> -97 Suzuki GSF 1200 S Bandit -> -04 Suzuki GSX 1400

    Still going strong!

    "There are 10 types of people. Those who know binary and those who don't."
  27. #57
    Lainaa (Paolo @ Touko. 13 2005,13:48) kirjoitti
    Lainaa (verner @ Touko. 13 2005,13:41) kirjoitti
    Ikävä hämmentää enää pohjaanpalanutta keittoa, mutta jos olet joutunut 8 kertaa ajokauden aikana pysäytetyksi vain jotta poliisimies voisi kierrellä mopoasi, omistat joko äärimmäisen hienon harvinaisuuden tai sitten menopelissäsi ja käytöksessäsi täytyy olla jotain vikaa.
    Kato kun toi pyörä on tommosen tosi ilkeen näköinen katteeton
    kawa, ja vieläpä musta, niin pakkohan sen olla laiton.
    Ehkä törmäsitkin tyylipoliisiin
    Desmo Jugend
  28. #58
    Lainaa (GriZzLy @ Touko. 13 2005,13:20) kirjoitti
    Rekisterikilvestä löytyy moista:

    "Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 18.12.1995/1598
    ...
    34 § (24.8.2000/764)
    Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö
    1. «Rekisterikilvet» on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.

    2. Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla.

    3. Ajoneuvossa ei saa käyttää eikä siihen kiinnittää muita kuin siihen kuuluvat «rekisterikilvet» eikä muita sellaisia kilpiä taikka kirjain- tai numeroyhdistelmiä, jotka harhauttavasti muistuttavat rekisterikilpeä tai -tunnusta, siirtomerkkiä taikka jonkin valtion kansallisuustunnusta.

    4. «Rekisterikilvet» on pidettävä sellaisessa kunnossa, että rekisteritunnus on liikenteessä vaikeudetta luettavissa
    ..."

    Heijastimesta seuraavaa:

    "117 § (6.9.2001/781)
    Pakolliset ja sallitut valaisimet ja heijastimet
    1. Moottoripyörässä ja L5-luokan ajoneuvossa tulee olla seuraavat valaisimet ja heijastimet:

    a) kauko- ja lähivalaisin tai -valaisimet;

    b) suuntavalaisimet;

    c) jarruvalaisin tai -valaisimet;

    d) takarekisterikilven valaisin;

    e) etu- ja takavalaisin tai -valaisimet;

    f) takana punainen «heijastin» tai punaiset heijastimet;

    g) suuntavalaisimien hätävilkkukytkentä L5-luokan ajoneuvossa; ja

    h) poliisimoottoripyörässä vilkkuva sininen varoitusvalaisin.
    ...
    "
    ja
    "
    ...121 § (24.4.1998/290)
    Takarekisterikilven valaisin
    Moottoripyörän ja L5-luokan ajoneuvon takarekisterikilven valaisimen tulee olla e-hyväksytty 118 §:ssä mainitun direktiivin luvun tai E-hyväksytty 119 §:n 1 momentissa mainitun E-säännön mukaisesti.

    122 § (24.4.1998/290)
    Heijastimet
    1. Moottoripyörän ja L5-luokan ajoneuvon heijastimien tulee olla EY- tai E-hyväksytyt 77 §:ssä mainitun direktiivin tai E-säännön mukaisesti.

    2. Eteenpäin suunnatun heijastimen tulee olla valkoinen, sivuille suunnattujen heijastimien ruskeankeltaiset ja taakse suunnatun heijastimen punainen. Heijastimet eivät saa olla kolmion muotoiset.
    ...
    "
    ja vielä lopuksi
    :"
    60 §
    Rekisteröintikatsastus
    Moottorikäyttöisen ajoneuvon ja siihen tai sen perävaunuun kytkettävän ajoneuvon on ennen liikenteeseen käyttöön ottoa ja rekisteriin merkitsemistä oltava hyväksytty enintään kolme kuukautta aikaisemmin suoritetussa rekisteröintikatsastuksessa. Rekisteröintikatsastukseen ei kuitenkaan tarvitse esittää ennakkoilmoitettua ja valmiina ajoneuvona tyyppihyväksyttyä ajoneuvoa, jonka tyyppihyväksyntä on rekisteröintiajankohtana voimassa ja jonka rakennetta tai varusteita ei ole tyyppihyväksynnässä tarkastetuilta osin muutettu.

    Jos ajoneuvo on poistettu rekisteristä vaurioituneena liikenne- tai autovakuutusasioita hoitavan yhteisön ilmoituksesta taikka Ajoneuvohallintokeskus tai poliisi harkitsee katsastuksen tarpeelliseksi ajoneuvon saamien vaurioiden tai muiden erityisten syiden takia, ajoneuvon on oltava hyväksytty rekisteröintikatsastuksessa ennen sen ottamista uudelleen käyttöön liikenteessä.

    Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarvittaessa rekisteröintikatsastuksen suorittamisesta ja siitä annettavasta todistuksesta sekä rekisteröintikatsastusta koskevien tietojen ilmoittamisesta rekisteriin samoin kuin Ahvenanmaan maakunnassa tai ulkomailla rekisteröidyn tai käyttöön otetun ajoneuvon rekisteröintikatsastuksesta. Valtioneuvoston asetuksella voidaan myös säätää, ettei ajoneuvoa 1 momentista poiketen tarvitse esittää rekisteröintikatsastukseen, jollei rekisteröintikatsastuksen vaatiminen ole tarpeen:

    1) ajoneuvon yksilöimiseksi;

    2) ajoneuvoa koskevien tietojen ilmoittamiseksi rekisteriin;

    3) sen tarkastamiseksi, että ajoneuvo täyttää sitä koskevissa säännöksissä asetetut vaatimukset; tai

    4) muusta vastaavanlaisesta syystä.

    61 §
    Muutoskatsastus
    Moottorikäyttöinen ajoneuvo ja siihen tai sen perävaunuun kytkettävä ajoneuvo on ennen sen ottamista käyttöön esitettävä muutoskatsastukseen, jos ajoneuvon rakennetta tai käyttötarkoitusta muutetaan olennaisesti tai siihen liitetään tai siitä poistetaan osia tai varusteita, jotka muuttavat merkittävästi ajoneuvon ominaisuuksia tai käyttötarkoitusta. Ajoneuvo on esitettävä muutoskatsastukseen myös, jos ajoneuvoon kohdistuvan veron tai maksun edellytykset muuttuvat taikka ajoneuvon luokittelu- tai alaluokittelutieto ei enää pidä paikkaansa.

    Valtioneuvoston asetuksella voidaan säätää poikkeuksia velvollisuudesta esittää muutoskatsastukseen ajoneuvon tilapäisiä tai vähäisiä muutoksia. Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarvittaessa tarkemmin muutoskatsastuksen suorittamisesta ja siitä annettavasta todistuksesta sekä muutoskatsastusta koskevien tietojen ilmoittamisesta rekisteriin.
    ...
    "


    Siinä kai ne tärkeimmät...Periaatteessa "pitiäisi" muutoskatsastaa mp:n pakoputken vaihdon jälkeen, mutta sitä ei vielä oikeasti vaadita.
    Tuo heijastin on pakollinen ja kilven kulmakaan ei saa pahasti perseellään olla, mutta erillistä valoa ei kai kilvelle ole pakko olla? Eli takavalo itsessään toimii joissain pyörissä jo vakiona myös rekisterikilven valona, vai olenko taas väärässä?

    Tuosta muutoskatsastuksesta sitten:

    "...jos ajoneuvon rakennetta tai käyttötarkoitusta muutetaan olennaisesti tai siihen liitetään tai siitä poistetaan osia tai varusteita, jotka muuttavat merkittävästi ajoneuvon ominaisuuksia tai käyttötarkoitusta. Ajoneuvo on esitettävä muutoskatsastukseen myös, jos ajoneuvoon kohdistuvan veron tai maksun edellytykset muuttuvat taikka ajoneuvon luokittelu- tai alaluokittelutieto ei enää pidä paikkaansa."

    Jos äänenvaimennin vaihdetaan (uuteen lailliseen), niin muuttuuko silloin ajoneuvon rakenne tai käyttötarkoitus merkittävästi?

    Luetun ymmärtäminen on meikäläisellä heikohkoa välillä, mutta omasta mielestäni ei tämän tapauksen pyörässä, ainakaan kerrotun mukaan, ole muuta sanomista, kuin tuo kilven kulma ja puuttuva heijastin.

    Koulutusta en kuitenkaan ole näihin asioihin mistään saanut ja näin ollen arvailuni on yhtä tyhjän kanssa, asiantuntijoita tähänkin asiaan kuitenkin löytyy?
  29. #59
    Lainaa (Paolo @ Touko. 13 2005,13:18) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Touko. 13 2005,13:07) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Touko. 13 2005,12:35) kirjoitti
    *repee*

    Ai poliisin vika se olikin, eikä tuning-teron kun vehje oli asetusten vastainen?
    Jos ketjun aloittaja olisi ajanut jollain vanhalla autonraadolla, joka hädin tuskin on katsastettu ja on niin huonossa kunnossa, että ei enää mene leimasta läpi niin mitään ongelmaa ei olisi ollut. Mutta kun oli liikkeellä hieman rakennetulla pyörällä niin johan kyseinen virkaintoinen poliisi innostui.

    Suomessa on liikenteessä varmasti kymmeniätuhansia romuja autoja jota voivat hajotessaan aiheuttaa ties kuinka vaarallisia tilanteita. Mutta eihän sillä ole mitään merkitystä, nussitaan vaan pilkkuja uudehkojen ja kaikilta osin turvallisen ajoneuvojen suhteen.
    On muuten ihan totta! Joskus ajoin vuodenverran läpimädällä vanhalla
    fiestalla jossa ei toiminut suurinpiirtein mikään, vaan koskaan ei
    pysäytetty. Pyörän kanssa pysäytettiin ajokauden aikana varmaan
    kahdeksan kertaa, ilman varsinaista syytä, kunhan kierreltiin mopoa.
    Ei suinkaan pahantahtoista asennoitumista motoristeja vastaan...eipä!
    Siis missäpäin näitä motoristivaino poliiseja oikein on? Minua ei ole pysäytetty kymmeneen vuoteen. Autolla liikkuessani sensijaan kyllä on pysäytetty.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (verner @ Touko. 13 2005,13:52) kirjoitti
    Lainaa (Paolo @ Touko. 13 2005,13:48) kirjoitti
    Lainaa (verner @ Touko. 13 2005,13:41) kirjoitti
    Ikävä hämmentää enää pohjaanpalanutta keittoa, mutta jos olet joutunut 8 kertaa ajokauden aikana pysäytetyksi vain jotta poliisimies voisi kierrellä mopoasi, omistat joko äärimmäisen hienon harvinaisuuden tai sitten menopelissäsi ja käytöksessäsi täytyy olla jotain vikaa.
    Kato kun toi pyörä on tommosen tosi ilkeen näköinen katteeton
    kawa, ja vieläpä musta, niin pakkohan sen olla laiton.
    Ehkä törmäsitkin tyylipoliisiin
    Touché!!!
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen