Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 116:sta
  1. #1
    Joo, huomasin kyllä, nikki "Heksan" foorumin nykyistä moderointi-linjaa arvosteleva viesti poistettiin kokonaan suurinpiirtein heti kun se ilmestyi. Viesti oli asiallinen ja siinä ihmeteltiin josko nykyinen moderointi-linja syö jo foorumin suosiota kun moraali asioista ei saa olla kun yhtä mieltä.
    Ihmeteltiin josko pääylläpitäjien (presidentin) tulisi vähän kiinittää huomiota sananvapauden vastaiseen, aiheettomaan moderointiin. Heksan viestissä ei mainittu ketään nimellä, vaan se oli yleisluontoinen ja kaikille osoitettu. Ehkä sillä kannalla että jollain metsäsuoralla saa vähän avata hanaa, mutta kai ihmisillä nyt JUM**AUTA SAA OLLA MIELIPITEITÄ?!? Siinä ihmetteltiin myös että mitä varten nämä sananvapauden vastustajat sitten ostaa muita kun 4-tahti kevareita, kun kaikella muulla nimittäin pääsee paljon lujempaa kun Suomessa tarvii.
    Suomessa ON sananvapaus ja mp-foorumeitakin on muitakin. Minä olen ollut henkeen ja vereen org-foorumin kannattaja kesästä 2003 jolloin liityin. Nyt alkaa eka kertaa ahistaa oikeesti. Moderoikaa sillon kun viestit menee HENKILÖKOHTASUUKSIIN, ei muulloin! Jos alatte heittää rikokeen yllytys skeidaa niin laitoin tuonne
    faktaa mikä on yllytys ja mikä ei ja ETTÄ KIRJOTTAJALLA on jokatapauksessa ensisijaisesti vastuu. Ja sekä toi viesti, että tämä, on sitten seivattu koneen kovalevylle, moderoikaa se sieltä...v***u.



    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  2. #2
    Amen.

    Minustakaan ei ole mitään syytä nostaa jalustalle reikäpäitä, jotka tietentahtoen aiheuttaa vaaratilanteitä ajamalla 250+ yleisillä teillä liikenteen seassa. En kiellä etteikö itelläkin ole joskus vauhti noussu reilusti yli sallitun, mutta en minä sillä mihinkään ole lähtenyt leveilemään. Jokainen tehkööt kuten itsestään tuntuu, mutta ei siittä tartte tulla tänne kehumaan. Jos tahtoo kehua, menkööt radalle ajelemaan, ne on niitä paikkoja joissa saa ajella, ja niitä saa kehua. Mitä karkuun pääsemisestä tulee, toivottaasti saivat rekkarin ylös että voivat käydä kaffeella kyseisen kaverin luona...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  3. #3
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (whosia @ Touko. 11 2005,00:01) kirjoitti
    Joo, huomasin kyllä, nikki "Heksan" foorumin nykyistä moderointi-linjaa arvosteleva viesti poistettiin kokonaan suurinpiirtein heti kun se ilmestyi. Viesti oli asiallinen ja siinä ihmeteltiin josko nykyinen moderointi-linja syö jo foorumin suosiota kun moraali asioista ei saa olla kun yhtä mieltä.
    Miltä kohdin Heksan viesti oli mielestäsi asiallinen? Sisältöä varmaankin sieltä löytyi kolmannella lukukerralla jo, mutta kuten tuossa toisessa threadissa sanoin niin ihan asiallinen palaute on paras tapa saada asioihin muutosta, ei se että nimitellään jotain henkilöitä/ryhmiä tai viittaillaan esim että jos porukka X ostaa tietynlaisen mopon niin ainoa syy on munanjatke... hohhoijaa...

    Myöskin asiallisesta palautteesta ei pitäisi totuutta vääristellä ja jättää tiettyjä asioita kertomatta, tästä lisää voit lukea tuosta "DDR-ketjusta" jonne perustelin.

    Lainaa kirjoitti
    Ihmeteltiin josko pääylläpitäjien (presidentin) tulisi vähän kiinittää huomiota sananvapauden vastaiseen, aiheettomaan moderointiin.
    Sananvapaus terminä on hieno asia, siihenhän varmaan vetoaa varmaankin myös suomi24 kun kaiken paskan sivuillaan pitää. Pitää nyt kuitenkin muistaa että tämä ei ole mikään Lontoon hyde parkin speakers corner vaan ihan tavallinen rekisteröitymisen vaativa nettifoorumi, siis paikka jossa ylläpito toki voi päättää mitkä tekstit sopivat sivuston linjaukseen julkaisusta - ihan kuin hesari tekee "lukijan palsta"-kirjoitustensa kanssa, eihän sekään kaikkia julkaise...

    Moderoinnin linjauksesta käydään keskustelua ylläpidossa tällähetkellä, jos joku haluaa asiallisesti pistää palautetta ja huolenaiheita niin otamme ne ilolla vastaan - jos taas huutaminen/nimittely tmv helpottaa niin sen pyydämme suorittamaan jollekin muulle taholle
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  4. #4
    (poistettu tili)
    Lainaa (Jassu @ Touko. 11 2005,09:05) kirjoitti
    Moderoinnin linjauksesta käydään keskustelua ylläpidossa tällähetkellä, jos joku haluaa asiallisesti pistää palautetta ja huolenaiheita niin otamme ne ilolla vastaan - jos taas huutaminen/nimittely tmv helpottaa niin sen pyydämme suorittamaan jollekin muulle taholle
    Muistaakseni noin sanottiin myös ainakin puoli vuotta sitten.

    Oliskohan jo aika julkaista se moderoinnin linja?

    Mua vaivaa vähän se, että moderaattori voi heittää rasistisia kommentteja kuten "rättipäissä on autovarkaita" mutta muiden heittämiin "narkkarit on autovarkaita" puututaan. En ole kuullut että arabit olisi erityinen autovarasongelma Suomessa, sensijaan narkkareiden rikoksista kyllä kuulee.

    Jäänkin odottamaan linjausta. Ja vastaus Ricolle: ei tällainen palsta nyt sentään mikään elintärkeä ole, voi täältä pysyä poiskin, jos sitä halutaan.
  5. #5
    Täältä ääni asiallisen linjan suuntaan. Jos joku on vakavissaan sitä mieltä, että yleisellä tiellä voi esim. Suomessa päästellä yli 250 nopeuksia niin huhhuh.

    Mielestäni ORG:n linja ei saa olla myötäinen räikeille rikkomuksille tms. Muutoin foorumista tulee helposti tällainen "vähänx siistii, ajettii skoudei hanee frendin kaa ja sit duunattii 250 tauluu eikä ne pysyny peräs" ja asialliset kirjoittajat kaikkoavat.

    En nyt täysin ole seurannut millaisia viestejä / millainen viesti on poistettu, mutta perusidean tulee olla selkeä - rikkomuksia/rikollisuutta edes hieman myötäilevä linja ei voi toimia asiallisessa foorumissa.
  6. #6
    Foorumin taso on kans mielestäni hieman laskenut ja uskon sen liittyvän lisääntyneeseen kävijämäärään ja moderointiin. Asiallisiakin viestejä tuntuu toisinaan häviävän. Moderoinnissa tulisi olla maltillinen. Jos kirjoittaa mielestään asiallisen viestin ja se poistetaan ilman kerrottua syytä niin se tuskin lisää mielenkiintoa foorumia ja asiallisien viestien kirjoittelua kohtaan.
    TL1000R
  7. #7
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 11 2005,10:18) kirjoitti
    Mua vaivaa vähän se, että moderaattori voi heittää rasistisia kommentteja kuten "rättipäissä on autovarkaita" mutta muiden heittämiin "narkkarit on autovarkaita" puututaan.
    Olen kyllä laittanut merkille, että sinua vaivaa ihan mikä tahansa mitä minä kirjoitan (siitä asti kun kerran kritisoin jotain sinun kirjoitustasi), mutta olisikohan kuitenkin aiheellisempaa purkaa nuo henkilökohtaiset patoumat vaikka privana tai mailitse?

    En pidä kovinkaan suotavana että sinä laitat sanoja minun suuhuni (tai kenenkään muunkaan), joten ole ystävällinen ja lainaa koko kirjoitustani tai jätä lainaamatta kokonaan.

    Lisätty lainaus viitatusta kirjoituksestani tässä topicissa:
    Lainaa kirjoitti
    automurtoja tekee muutkin kuin narkit. Esim. teinit, venakot, rättipäät ja muut jusufat, ja lisäks ihan normaalit punaniskapersereiät jotka hankkii pientä lisätienestiä sossurahojen oheen.
    Mitä nimimerkki heksan kirjoitukseen tulee, siinä oli senverran henkilöön meneviä asiattomuuksia, että kirjoituksen poistaminen oli täysin aiheellista. Ja sitä, että moiset asiattomuudet poistetaan, voitte pitää moderoinnin yleisenä linjana.



  8. #8
    Lainaa (duracl @ Touko. 11 2005,11:07) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 11 2005,10:18) kirjoitti
    Mua vaivaa vähän se, että moderaattori voi heittää rasistisia kommentteja kuten "rättipäissä on autovarkaita" mutta muiden heittämiin "narkkarit on autovarkaita" puututaan.
    Olen kyllä laittanut merkille, että sinua vaivaa ihan mikä tahansa mitä minä kirjoitan (siitä asti kun kerran kritisoin jotain sinun kirjoitustasi), mutta olisikohan kuitenkin aiheellisempaa purkaa nuo henkilökohtaiset patoumat vaikka privana tai mailitse?

    En pidä kovinkaan suotavana että sinä laitat sanoja minun suuhuni (tai kenenkään muunkaan), joten ole ystävällinen ja lainaa koko kirjoitustani tai jätä lainaamatta kokonaan.

    Edit: lisätty lainaus viitatusta kirjoituksestani tässä topicissa:
    Lainaa kirjoitti
    automurtoja tekee muutkin kuin narkit. Esim. teinit, venakot, rättipäät ja muut jusufat, ja lisäks ihan normaalit punaniskapersereiät jotka hankkii pientä lisätienestiä sossurahojen oheen.
    Aika hyvin R2-D2 on sanoja suuhusi laittanut, kun ei edes sinua tekstissään millään tapaa maininnut.
  9. #9
    Lainaa (rico @ Touko. 11 2005,08:54) kirjoitti
    Turhaa vänkäämistähän tämä on, mutta vastaan saman tänne:

    Itse moderoin esimerkiksi noita nopeuskeskusteluita, joskaan en yksin. Miksi sinun mielestäsi täällä pitää sallia mielipiteet ja keskustelu, jonka sävynä on "on upeaa ajaa kolminkertaista ylinopeutta", "kyllä taitava kuski hallitsee mopnsa 250 vauhdissa missä tahansa", "siisti jätkä kun pääsi poliisia pakoon".

    Minä ja moni muu ei halua, että uudet (tai vanhatkaan) kävijät saavat sen kuvan, että ORG! suosii tuonkaltaista 'motorismia'.

    EN vuosien aikana ole ymmärtänyt, miksi pidetään kauhean pahana, kun joku kommentoi, että "jos tämä ei sovi sinulle, etsi joku toinen foorumi jossa voit kirjoitella tuollaisia" .

    Mielestäni tuo on täyttä asiaa. Kaikki ei sovi kaikille, eikä mistään foorumista saa sellaista, että se täydellisesti miellyttää kaikkia.
    Jos tyyli täällä kiukuttaa ja on pakko 'avautua' jatkuvasti, eikö *ihmeessä ole helpompaa etsiä jokin "vauhdikkaampi" foorumi ja muuttaa sinne? *
    Ihan asiallisesti tätä kysyn ja asiallisia vastauksia odotan.

    Taas "vaihteeksi" harvinaisen samaa mieltä Ricon kanssa.
    On lapsellistä höpötystä väittää, että joku hallitsee prutkunsa 250 nopeudessa. Jos jotakin odottamatonta sattuu, ei varmasti hallitse. Nykyinen nopeuden rajoitussysteemi on kasvattanut kulkijat siihen, että kaikki liikkuvat suunnilleen rajoitusten puitteissa. Kukaan ei arvaa, että joku pönttö tuleekin yhtäkkiä kolminkertaisella nopeudella. Kannattaa miettiä miten nopeasti tapahtumat etenevät.
    Olen sitä mieltä, että tuommoisen ajelun ylistäminen antaa väärän viestin.

    Vielä kerran, miettikääs miten tilanne siinä nopeudessa etenee.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  10. #10
    Minä taas olen sitä mieltä että tällaisten julkisten keskustelufoorumeiden pitäisi olla kohtuullisen vapaita paikkoja joissa voi kukin ilmaista mielipiteensä. Toki selvästi asiattomat viestit pitää moderoida, mutta kyllä muuten on aika ahdistavaa meininkiä jos täältä voi lukea vain sellaisia tekstejä joiden kanssa moderaattorit ovat samaa mieltä.

    Itse muualla moderoidessani puutun vain räikeisiin tapauksiin. Jos kukaan ei saa provoilla niin tuleeko sitä asiallista tekstiäkään niin paljon? Kyllä se on jo huomattu että ei tämä foorumi miksikään ylinopeuksia ja rikollisia ihannoivaksi paikaksi samantien muutu jos moderointia höllennetään. Kummasti noissa ylinopeuskeskusteluissa on mielipiteitä sekä puolesta ETTÄ vastaan. j##sustelijoita ja ylikilttejä riittää kyllä ilmaisemaan mielipiteensä.

    Eli jos joku kehuu ylinopeudelle, kyllä sinne samaan ketjuun yleensä joku kirjoittaa asiallisesti tai j##sustelee että noin ei saisi tehdä tms. Kyllä lukijakunnalle ihan maalaisjärjellä tulee selväksi mikä on "oikein ja väärin". Ei pidetä ihmisiä liian tyhminä eihän? "Isoveli valvoo" tyyli todellakin ahdistaa..
    Pyörätön
  11. #11
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Alkoikohan tää juttu siitä, että joku paksupäinen mode alkoi itse inttää ja kun kiinnostus/hermo loppui suljettiin se jutustelu
  12. #12
    Lainaa (whosia @ Touko. 11 2005,00:01) kirjoitti
    sananvapauden vastaiseen, aiheettomaan moderointiin.
    Julkaisija voi päättää sen mitä julkaisee ja millaista linjaa hänen julkaisunsa naudattaa, se ei ole millään tavalla sananvapauden vastaista.
    Four wheels move the body.
    Two wheels move the soul.
  13. #13
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    kyllä moderointi on hyvä asia mutta se ei saa vaikuttaa tiedon/mielipiteen tms. kirjoittamista.. ja paskanjauhanta saa olla mitä on.. jatkakaa samaa linjaa, se kun on 98 rosenttisesti hyvä..
  14. #14
    Eikös provoilla (provosoida = kiihottaa, synnyttää, jne) ole tarkoitus luoda keskustelua tänne? Eipä noissa keskusteluissa mitää mielenkiintoa olisi jos ne olisivat tyyliin "olen samaa mieltä...juu juu niin on..." Eriäviä mielipiteitä voidaan pitää myös provoina koska ne eivät kaikkia miellytä... Free thinking is dangerous...

    Minun mielestä VAIN asiaankuulumattomat henk. koht vittuilut ja turhat hyppyläpsyhymiöt voisi poistaa keskusteluista. Loput voisi jättää koska ne luovat keskustelua. Se keskustelu kuitenkin laantuu jossain vaiheessa ja loppujenlopuksi painuu unholaan...

    Sellanen kuva on jäänyt viime aikasista tapahtumista että modet ottavat tämän homman turhan tosissaan. Jos pientä kritiikkiä tulee niin heti ollaan palkokasvit nenussa... Hei te ootte (olettaisin) aikuisia! Meneekö teillä työelämässäkin hermot heti jos joku on eri mieltä kanssanne??

    Mutta joo... make love, not war ja kosketelkaa itseänne
    Pain is just weakness leaving the body
  15. #15
    Lainaa (mekanik @ Touko. 11 2005,12:05) kirjoitti
    Eikös provoilla (provosoida = kiihottaa, synnyttää, jne) ole tarkoitus luoda keskustelua tänne? *Eipä noissa keskusteluissa mitää mielenkiintoa olisi jos ne olisivat tyyliin "olen samaa mieltä...juu juu niin on..." Eriäviä mielipiteitä voidaan pitää myös provoina koska ne eivät kaikkia miellytä... Free thinking is dangerous...

    Minun mielestä VAIN asiaankuulumattomat henk. koht vittuilut ja turhat hyppyläpsyhymiöt voisi poistaa keskusteluista. *Loput voisi jättää koska ne luovat keskustelua. Se keskustelu kuitenkin laantuu jossain vaiheessa ja loppujenlopuksi painuu unholaan...

    Sellanen kuva on jäänyt viime aikasista tapahtumista että modet ottavat tämän homman turhan tosissaan. Jos pientä kritiikkiä tulee niin heti ollaan palkokasvit nenussa... Hei te ootte (olettaisin) aikuisia! Meneekö teillä työelämässäkin hermot heti jos joku on eri mieltä kanssanne??

    Mutta joo... make love, not war ja kosketelkaa itseänne
    Mekanikin kanssa samoilla linjoilla. Milenkiintoisimmat keskustelut syntyvät juuri hieman kärjistetyistä kommenteista tai mielipiteistä. Tylsää olisi, jos kaikkien pitäisi olla aina samaa mieltä asioista ja mennä kuin sopulilauma yhdessä.
    Eli antakaa "kaikkien kukkien kukkia"!
    Edit: ja hei, kuka oikeesti ottaa nämä nettikeskustelut ihan tosissaan... ? Come on!?! Lisäleima *- ei nettiä tiukkapipoille/tosikoille .



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  16. #16
    Laitetaan nämä säännöt nyt tännekin, jos joltain sivustolle kirjautumisen yhteydessä ovat jääneet lukematta.

    Moottoripyora.org-sivuston säännöt
    ©
  17. #17
    Lainaa (tsili @ Touko. 11 2005,11:48) kirjoitti
    Lainaa (whosia @ Touko. 11 2005,00:01) kirjoitti
    sananvapauden vastaiseen, aiheettomaan moderointiin.
    Julkaisija voi päättää sen mitä julkaisee ja millaista linjaa hänen julkaisunsa naudattaa, se ei ole millään tavalla sananvapauden vastaista.
    Jep, tuolle on oikein nimikin - sensuuri. Tuotahan harrastetaan mm. itä-naapurissamme poliitikoiden toimesta varsin sujuvasti.

    Mielestäni aikuisena ihmisenä osaan kyllä erottaa oikean ja väärän. Minua ja varmasti meitä on useampiakin, joita ei millään tavalla häiritse keskustelu, josta tämäkin väittely sai alkunsa. Osaan ja varmasti moni muukin osaa suodattaa keskustelusta sen oleellisen asian, jos sitä on. Oma mielipiteeni on, että moderoinnin ei tulisi puuttua keskusteluihin, jotka pysyvät oman mielipiteensä esittämisen tasolla. Henkilökohtaisuuksiin ei tietenkään tulisi mennä.

    Siinä vaiheessa, kun moderointi tai foorumin linja alkaa tympiä niin maiseman vaihtaminen on onneksi helppoa.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  18. #18
    Omasta mielestä foorumin moderointi on hiukan liian tiukka, anteeksi nyt vaan arvon virkaveljet jotka minua enemmän tuota työtä teette.

    Joka tapauksessa ylilyöntejä tulee niin käyttäjiltäkin kuin moderaattoreiltakin. Silti mielestäni narut on kuitenkin nyt liian tiekalla. Muutamia ketjuja ja viestejä on poistettu jotka mielestäni olisivat saaneet jäädä.
    Kun analogiset lähetykset loppuvat...
    ... siirrymmekkö oralogisiin???
  19. #19
    Lainaa (Northern_lights @ Touko. 11 2005,11:18) kirjoitti
    Aika hyvin R2-D2 on sanoja suuhusi laittanut, kun ei edes sinua tekstissään millään tapaa maininnut.
    Laittaa sanoja suuhun = lainata jonkun ihmisen sanoja niin, että ne lainatessa saavat täysin erilaisen merkityksen kuin mitä alkuperäinen sanoja on todellisuudessa sanonut. Nimen mainitseminen on tässä kohtaa irrelevanttia, minulle kommenttini (joka oli muuten suoraan R2D2:lle osoitettu jos sattui lipsahtamaan ohi silmien) perustaksi riittää se, että itse tunnistin kirjoitukseni johon kyseinen viittasi.
  20. #20
    (poistettu tili)
    Lainaa (duracl @ Touko. 11 2005,15:10) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Touko. 11 2005,11:18) kirjoitti
    Aika hyvin R2-D2 on sanoja suuhusi laittanut, kun ei edes sinua tekstissään millään tapaa maininnut.
    Laittaa sanoja suuhun = lainata jonkun ihmisen sanoja niin, että ne lainatessa saavat täysin erilaisen merkityksen kuin mitä alkuperäinen sanoja on todellisuudessa sanonut. Nimen mainitseminen on tässä kohtaa irrelevanttia, minulle kommenttini (joka oli muuten suoraan R2D2:lle osoitettu jos sattui lipsahtamaan ohi silmien) perustaksi riittää se, että itse tunnistin kirjoitukseni johon kyseinen viittasi.
    No se oli vain esimerkki viesteistä, joissa moderaattori heittää töyrkyä, ja toinen moderaattori arvostelee niitä, jotka tuohon toisen moden viestiin heittää kommenttia.

    Mode puolustaa toista, tuntuu vaan että modeille on eri säännöt kuin muille. Näin on käynyt ennenkin, yhtäkkiä on vastaanväittämässä 2-3 modea, joille minkäänlaisen rautalangan vääntäminen ei onnistu, jakelu ei vaan onnistu, kun mode ei voi olla väärässä.

    Mutta en nyt erityisesti jaksa vääntää tästä moderoinnista, vaikka minusta moden pitäisi olla tasokkaampi kirjoittaja kuin muut, ei ainakaan provosoitua joka jutusta itse.
  21. #21
    Ai kun voisi ignorata joitakin ketjuja tai jopa foorumeita (kuten esim. pskanjauhanta) silleen etteivät ne napin painamisen jälkeen enää näkyisi "uusissa viesteissä" eikä muuallakaan. Silloin jokainen voisi itse moderoida epämieluisat keskustelut kokonaan pois häiritsemästä sitä omaa pikku maailmaansa.

    Tätä mieltä tästä aiheesta, ai mää vai?
  22. #22
    Lainaa (Jassu @ Touko. 11 2005,09:05) kirjoitti
    Lainaa (whosia @ Touko. 11 2005,00:01) kirjoitti
    Joo, huomasin kyllä, nikki "Heksan" foorumin nykyistä moderointi-linjaa arvosteleva viesti poistettiin kokonaan suurinpiirtein heti kun se ilmestyi. Viesti oli asiallinen ja siinä ihmeteltiin josko nykyinen moderointi-linja syö jo foorumin suosiota kun moraali asioista ei saa olla kun yhtä mieltä.
    Miltä kohdin Heksan viesti oli mielestäsi asiallinen? Sisältöä varmaankin sieltä löytyi kolmannella lukukerralla jo, mutta kuten tuossa toisessa threadissa sanoin niin ihan asiallinen palaute on paras tapa saada asioihin muutosta, ei se että nimitellään jotain henkilöitä/ryhmiä tai viittaillaan esim että jos porukka X ostaa tietynlaisen mopon niin ainoa syy on munanjatke... hohhoijaa...

    Myöskin asiallisesta palautteesta ei pitäisi totuutta vääristellä ja jättää tiettyjä asioita kertomatta, tästä lisää voit lukea tuosta "DDR-ketjusta" jonne perustelin.

    Moderoinnin linjauksesta käydään keskustelua ylläpidossa tällähetkellä, jos joku haluaa asiallisesti pistää palautetta ja huolenaiheita niin otamme ne ilolla vastaan - jos taas huutaminen/nimittely tmv helpottaa niin sen pyydämme suorittamaan jollekin muulle taholle
    No, sitä sisältöä löytyi kumminkin, vaikka jouduit lukemaan sen useampaan kertaan. Se oli mielipiteeni, ehkä hieman provosoiva mutta siinä oli asiaa jonka tahdoin tuoda esille. Siitähän se keskustelu syntyy, eikä jeesmeiningistä.

    Jaa, taisin sitten unohtaa hymiön "sen" perästä

    Kyllä mä voin myöntää että mun mopo on mulle munanjatke. Tottakai mä nautin siitä kun heppu ohimennen huikkaa kehut pyörälle. Saakeli, mä saan niistä hyviä fiiliksiä, sen lisäksi että mä voin sillä mopolla ajaa, niin se aiheutta pienoista kateutta muissa. Se tuntuu hyvälle, kiva kun muutkin haluaisivat tällaisen, mutta mulla jo on. Kaipa se on keinotekoista "arvoni" -nousua, mutta kovalla duunilla se on mopo on hommattu. Ei pelkästään munanjatkeeksi vaan ihan kokonaisuuden takia. Samalla tavalla mä olen kateellinen Ferrarin omistajalle, ei sekään sieltä kaupasta ilmaiseksi ole tullut. Sille en voi mitään jos ferrarirahat on saatu jollain muulla tavalla kuin rehellistä työtä tehden. Sitähän mä en tiedä, katellisena kuiteskin möllötän ja kuuntelen korvat höröllä.
    Jos en välittäis millä ajaisin, niin allani olisi autona Lada ja moottoripyöränä Royal Enfield. Mitenkään aliarvioimatta sellaisten omistajien omistamismotiiveja.

    Ja viestissänihän mainitsin lähinnä kulkuneuvojen järkevyyden. Tuntuu hassulta, että aikuiset ihmiset moralisoivat joitakin asioita kovastikin. Mutta olevat kuitenkin itse aikas hassussa ristiriitaisessa tilanteessa. Esim omistamalla sellaisen moottoripyörän jolla saa kortin lähtemään jopa ykkösvaihteella lähes jokaisella tiellä tässä maassa.
    Oikeasti, jos rehellisiä ollaan, niin mitä sellaisella moottoripyörällä tässä maassa tekee? Ei tule mieleen.

    Kyllähän mä tiedän ne tavalliset syyt sellaisen ostamiseen, olenhan itsekin ostanut mopoja ihan samoin syin.
    Tähän hain vastausta kärjistäen. Oli asiallista tai ei, mutta minusta ei sensuurin arvoista.


    Seuraava leikattu on jassun kommenntti "DDR- meininki" -aiheesta.
    Lainaa kirjoitti
    Mistäköhän johtuisi? Foorumin alkupäivistä lähtien, jo vuodesta 2002, periaatteena on ollut että suoranaisesti henkilökohtaisuuksiin menevät ja provoiksi luokiteltavat viestit pääsevät bittitaivaaseen - kuulostaako tutulta? Oletko koskaan ajatellut että muutosta halutessa paras vaihtoehto on asiallinen palaute eikä suinkaan huutaminen, meuhkaaminen ja syyttely ?

    Vastasinkin sinulle tuohon kirjoittamaasi viestiin ennenkuin joku poisti sen, siinä totesin että kirjoittelusi raflaavuudesta puuttui pointti joka muuttaa asioiden luonnetta.

    Kritisoit sitä että ylinopeusketju oli juuri muutamaa minuuttia ennen lukittu, unohdit kuitenkin kertoa että se oli lukittu koska toisessa osiossa oli jo vastaava ketju ja että sulun tehnyt moderaattori kertoi tuon syyksi ja tarjosi vielä valmiiksi linkinkin mistä pääsee tuohon toiseen keskusteluketjuun. Mikä tässä toimintamallissa oli mielestäsi vialla ? Pitäisikö mielestäsi joka aiheesta olla 10 ketjua, yksi jokaisessa foorumin alaosiossa?
    Huutamiseen ja meuhkaamiseen en ota kantaa. VARSINKAAN KUN ei unohtunut caps lock päälle. Sen voi lukea miten vain.

    Siinä ei henkilökohtaisesti syytelty/nimitelty/herjattu ketään, arvosteltiin vain tiettyjä mielipideryhmiä, jotka ovat sen verran laajoja, ettei siitä löydy kehenkään viittaavaa henkilökohtaisuutta.

    Koskapa en ole tekstinkäsittely -alan tms ammattilainen, niin*tämän tekstin tuottaminen ei ole kovin nopeaa. Kyseinen topikki mihin olin alunperin kommentoimassa lukittiin sen kirjoittamisen aikana. Oletko koskaan kokenut sitä?
    Joten copy/pastesin sen uudeksi aiheeksi.
    Ja sen verran liukkaasti se katosi bittitaivaaseen, että en sen perään tullutta kommenttia koskaan nähnyt. Kyllä, painoin F5 -näppäintä aikas nopeasti, mutta silti liian myöhään.

    Oltaisiko tähän tilanteeseen (moderointiarvosteluun) koskaan menty, jos olisi annettu ketjujen vain jatkua. Todennäköisesti ei. Olikohan siellä lähes puolenkymmentä "253 kmh" -aihetta. Totta, allekirjoitan täysin, että liikaa. Ja osa oli foorumeissa joita en juuri seuraa. Ne vain sattui kaikki tulemaan samana päivänä kaikki. Olisiko kannattanut odottaa hiukan ja siistiä yksitellen pienellä viiveellä pois.

    Seuravaksi Duracelin kommentti tässä ketjussa.
    Lainaa kirjoitti
    Mitä nimimerkki heksan kirjoitukseen tulee, siinä oli senverran henkilöön meneviä asiattomuuksia, että kirjoituksen poistaminen oli täysin aiheellista. Ja sitä, että moiset asiattomuudet poistetaan, voitte pitää moderoinnin yleisenä linjana.
    Laita mulle vaikka privana sen henkilön nimi joka saattoi ottaa sen henkilökohtaisesti. Moderaattoreita on listan mukaan 21 kpl, kai se oli joku heistä? Mutta kuka? - En tiedä itsekään.
    Tai sitten joku "kukkahattu" -jengiin kuuluvista.
    Jaa sitä määrää en edes tiedä. Siinä ei mainittu ketään nimeltä, ainoastaan laajoja joukkoja. Ainoa henkilö jonka kommentin pystyi tekstistä löytämään, oli lentävän linnun kommentoija. Sekin oli vain toteamus ei sormella osoittava laatikossa oleva lainaus. Pahempiakin kommentteja tämänkin foorumin sivuilta löytyy, itse en niitä ole viljellyt, tuo saattoi olla pahin tähän forumiin liittyvän jäsenen "arvostelu", joka on osoitettavissa. Sen verran voin lisätä, että seuraava lainaus poistetusta viestistä oli toteamus tästä ilmastosta mikä tällä hetkellä täällä on.
    Lainaus:
    "Jaahas "rajua ylinopeutta...253" -topikkikin on sitten taas kiinni, meni tätä kirjoittaessa. Tää taitaa oikeasti sattua joihinkin henkilöihin sisimpään."
    Jos siinä olis ollut vaikkapa "johonkin" olisin varmasti viitannut topikin poistajaan.

    Ps. tätäkin hemmetin tekstiä olen vääntänyt ja kääntänyt yli tunnin. Tänäkin aikana on foorumissa ja tässä ketjussa voinut tapahtua vaikka mitä.

    Edit: "Ainoa henkilö jonka...löytyy.



    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  23. #23
    Lainaa (duracl @ Touko. 11 2005,15:10) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Touko. 11 2005,11:18) kirjoitti
    Aika hyvin R2-D2 on sanoja suuhusi laittanut, kun ei edes sinua tekstissään millään tapaa maininnut.
    Laittaa sanoja suuhun = lainata jonkun ihmisen sanoja niin, että ne lainatessa saavat täysin erilaisen merkityksen kuin mitä alkuperäinen sanoja on todellisuudessa sanonut. Nimen mainitseminen on tässä kohtaa irrelevanttia, minulle kommenttini (joka oli muuten suoraan R2D2:lle osoitettu jos sattui lipsahtamaan ohi silmien) perustaksi riittää se, että itse tunnistin kirjoitukseni johon kyseinen viittasi.
    Anteeksi, että puutuin keskinäiseen keskusteluunne, en tee sitä toiste.

    Silmääni kuitenkin pisti kommenttisi, jossa annoit ymmärtää R2-D2:lla olevan jotain sinua vastaan. Itse en kuitenkaan osannut tuota R2-D2:n (rättipää-narkkari) kommenttia liittää sinuun millään tapaa ja pidinkin hänen kommenttiaan pelkkänä esimerkkinä, jonka tarkoituksena ei ollut vittuilla yhdelle tietylle henkilölle, vaan kysyä, miksi moderaattoreiden puolelta moiset kommentit suvaitaan, mutta tässä tapauksessa muiden niin tehdessä alkoi myrsky vesilasissa.

    Ihmettelin siis sitä, että R2-D2:n kommentin (jossa ei sinua mainittu ja jossa lainattiin Jassun tekstiä, annettiin esimerkki, sekä esitettiin vastaus Ricolle), vuoksi aloit kommentoida hänen henkilökohtaisista patoutumistaan keskusteluun, jossa käsitellään foorumin tasoa ja moderaattoreiden toimia.

    Ja patoutumista syyttelyn perusteeksi riitti kaiken lisäksi se, että tunnistit keskustelun, jossa moisia kommentteja oli lauottu..? Aika herkästi saa semmoisen kuvan, että niitä patoutumia on jollain muulla, kuin R2-D2:lla...
  24. #24
    Modet on ihan samanlaisia **llejä kuin me muutkin, ainoo vaan kun niillä menee herne nenään, niin ne poistaa viestin joka vituttaa.

    Eipä siinä kai sen kummempaa. Ollakseen hyvä mode, vaatis aika rauhallisen luonteen, ja pitää suivaita muitten mielipiteitä (hyökkääviäkin). Näin ei ole kaikkien kohdalla...

    Eipä se kai haittaa, tuskin tää nyt niin vakavaa tai monimutkaista on, kunhan lämpimikseen hakataan näppistä
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  25. #25
    Yli kymmenen vuotta foorumeita käyttäneenä ja välillä modenakin olleena oma kantani on se, että viestiketjun voi poistaa/laittaa lukkoon kun se menee pelkäksi juupas-eipäs linjalle, mikäli viesteissä kuitenkin on vielä vähän edes perusteluja, niin olkoot.

    Ketjun lukitseminen olisi näissäkin tilantessa parempi vaihtoehto siten, että mode ilmoittaa aina syyn johonkin toimintaansa, näin muut lukijat oppivat jonkin ajan kuluttua "tuomarilinjan", eikä ylimääräistä mussutusta tule niin paljon.

    Ketjun poistamiseen ei minusta pitäisi riittää kuin sellaiset syyt jotka ei selvästi kuulu alueelle ( ne kuuluvat sinne **skan jauhanta foorumiin ) tai että kun viestiketjun sisältö alkaa kiinnostamaan iltapäivälehtiä ( esim. parin vuoden takainen "Miten tappaa kissa"-ketju erään tietotekniikkasivuston foorumilla ( sekin oli kyllä isoksi osaksi asiaa, mutta meni vähän hyvän maun väärälle puolelle kukkahattutätien mielestä ).

    Yksittäisen viestin poistamisen linja pitäisi olla hyvinkin harkitseva, moderaattorinhan tehtävä on ylläpitää foorumin tasoa, niin asiallisuuden, mutta myös sananvapauden osalta. Suoranaiset yhteen ihmiseen kohdistuvat **ttuilut pitää poistaa, mutta muuten tuollainen viestien salaperäinen poistaminen ei luo mitenkään vakuuttavaa kuvaa moderoinnista. Toistan vielä, syyt esille modet!

    Modet ovat asiakaspalvelijoita, joskus vain se asia unohtuu että heidän pitäisi palvella ystävällisesti "asiakkaitaan" vaikka vapaaehtoisesti hommaa tekevätkin.
    Mutta suurin peiliin katsomisen paikka on kyllä näillä "uskon fanaatikoilla" jotka pilaavat foorumin maineen, pieni väittely ja kyseenalaistaminen viestiketjuissa on aina hyväksi, se luo mielenkiintoisuutta. Jos sitä väittelyä kestää parikymmentä viestiä putkeen tai enemmän; hei oikeasti, ketään muuta ei kiinnosta, olkaa siis aikuisia ja jättäkää juttu siihen.

    Me käyttäjät tästä foorumista tehdään niin hyvä kuin se on, suurimmalle osalle tämän foorumin seuraaminen on virkistävä harrastus ja elintärkeä apuri, olen jo turhan monen foorumin seuraamisen lopettanut sen suosion ja sitä seuraavan rappeutumisen takia, ei nyt piru tuhota tätäkin.

    Pilke silmäkulmassa, hymy naamalla.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  26. #26
    Asiaa kirjoitti edellinen nimimerkki.

    Kyllähän tässä asiakaspalvelijoita koetetaan olla kuin paremmassakin putiikissa, mutta välillä on pakko olla myös siivooja, neuvoja tai jopa vahtimestari.

    Syitä eri toimenpiteisiin on usein ilmoitettu. Se on vain siitä huono juttu, että aina on nitä vänkääjiä, jotka seuraavaksi alkaa kinaamaan siitä, oliko syy pätevä vai ei...

    Helpointa olisi vain toimia jämptisti ja olla turhia selittämättä, mutta kun tämä on niin kivaa välillä kirjoitella...
    * Arctic Ranger *
  27. #27
    Lainaa (rico @ Touko. 12 2005,11:30) kirjoitti
    Asiaa kirjoitti edellinen nimimerkki.

    Kyllähän tässä asiakaspalvelijoita koetetaan olla kuin paremmassakin putiikissa, mutta välillä on pakko olla myös siivooja, neuvoja tai jopa vahtimestari. *

    Syitä eri toimenpiteisiin on usein ilmoitettu. Se on vain siitä huono juttu, että aina on nitä vänkääjiä, jotka seuraavaksi alkaa kinaamaan siitä, oliko syy pätevä vai ei... *

    Helpointa olisi vain toimia jämptisti ja olla turhia selittämättä, mutta kun tämä on niin kivaa välillä kirjoitella... *
    kyllä moderoinnissa pitää olla todella varovainen ettei sorruta KIM-il-JOng linjalle..ja varsinkin silloin jos/kun mode(t) on mukana vänkäämässä.

    Tuollainen , ilman syytä, viestiketjun lukitseminen tai viestin poisto on tehokkain provosoiva tapa muita kirjoittajia kohtaan. Ja tehokkuus senkus kasvaa jos mode on itse ollut vänkäämässä. Muut hiljaiseksi vaikeneminen (ja sensurointi) on vanhaa tiedotuspolitiikkaa johon ei pitäisi sortua. Itse koen sen myös foorumille kirjoittavien aliarvioimiseksi ja silkaksi v*ttuiluksi..eli mode nostaa itsesnsä Jumalasta seuraavaksi ja unohtaa kummalla puolella, ylä vai ala, istuu ..

    Mode on hyvä olla mutta moden on oltava mode ei saa lähteä mukaan väittelyihin, jos ei kestä mahdollista kritiikkiä...valitettavasti kaikki modet eivät siihen kykene. Tuolla en hyökkää ketään modea vastaan vaan kommentti on yleinen.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  28. #28
    Eipä paljon muuta voi tästä ajatella.... Tosin voisin luulla että on marraskuu ja räntää sataa. Mutta, ei, ulkona suht pilvetön taivas, ainakin täällä +15, loistava mopokeli.
    Ja mitä tekee osa suuren moposivuston käyttäjäkuntaa? Kiistelee kuinka X on rajoittanut Y:n jokamiehenoikeuksia... Tai X laski 250 mutkapolulla jolloin Y:n leskenlehdet lakastui paineaallosta? Pidän molemmista, vuorotellen, vaikka yleensä en siitä puhu, mitä se teille kuuluu? Miten 2 usein jopa toisiaan ikinä nähnyttä jaksaa vääntää? * Sori, yleensä aivan sama, mutta joka topikki alkaa täyttyä tästä. On se kumma että eipä näitä vääntöjä käydä Tusarissa tms? Hyvä sinänsä, taitaa sentään vielä noissa hommissa seura etsiä kaltaisensa.
    Oikeesti, truth is out there... Ainakin tässä harrastuksessa ja tällä kelillä.
    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  29. #29
    Lainaa (Ace @ Touko. 12 2005,13:24) kirjoitti
    On se kumma että eipä näitä vääntöjä käydä Tusarissa tms? Hyvä sinänsä, taitaa sentään vielä noissa hommissa seura etsiä kaltaisensa.
    Eivätpä taida uskaltaa naamansa näyttää missään orgin tapahtumissa.
    Tänäänkin olisi erinomainen tutustua henkilökohtaisesti mm. täällä LINKKI
    Usein kovaan ääneen netissä huutavat paljastuvat ujoiksi tietokoneen äärellä häärääviksi kavereiksi, jotka eivät kasvotusten saa sanaansa sanotuksi. Tervetuloa mukaan ajelulle.
    ©
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 12 2005,14:17) kirjoitti
    Lainaa (Ace @ Touko. 12 2005,13:24) kirjoitti
    On se kumma että eipä näitä vääntöjä käydä Tusarissa tms? Hyvä sinänsä, taitaa sentään vielä noissa hommissa seura etsiä kaltaisensa.
    Eivätpä taida uskaltaa naamansa näyttää missään orgin tapahtumissa.
    Tänäänkin olisi erinomainen tutustua henkilökohtaisesti mm. täällä LINKKI
    Usein kovaan ääneen netissä huutavat paljastuvat ujoiksi tietokoneen äärellä häärääviksi kavereiksi, jotka eivät kasvotusten saa sanaansa sanotuksi. Tervetuloa mukaan ajelulle.
    Kyse ei ole naaman näyttämisestä tai uskaltamisesta. En vain pidä mistään torikokouksista, stadionkonserteista (elähtäneitä Stingejä, Springsteenejä, humppa-Metallicoja jne.), motoristikirkoista, hymyilevän motoristin päivistä yms. jutuista. Suurin letka, jossa ajan, on 3-4 fillaria. No, soittamista harrastavana käyn yleisötapahtuma April Jazzissa, jossa on onneksi joka vuosi se yksi mielenkiintoinen kokoonpano (ei mikään pappajazz-humppabändi, vaan esim. Yellowjackets, Terje Rypdal, John Abercrombie, Billy Cobham). Ihmisiä on erilaisia, ja jos joku viihtyy torikokouksissa, se ei ole minulta pois. Täytyy kyllä tunnustaa, että käyn joskus Suvirannassa, mutta sielläkin minua huvittaa kun Moosehead Bikersin monikymmenpäinen lauma valtaa mustine gore-uniformuineen ja bootseineen coolina skenen.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen