Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 165:een 165:sta
  1. #151
    Ne DP:n pöntöt on kait tätänykyä yleensä Termignonin tekeleet. Joskus on kait ollut Remustakin. Näin minulle on kerrottu, kun samaa asiaa olen itsekin viime aikoina tutkinut. Tekis mieli laittaa moiset omaankin vehkeeseen.

    Tjaah, ei kait siinä ryypyssä mitään ihmeellistä...
  2. #152
    Nyt kun tää topicci koski käyttökokemuksia täytyy vielä itsekkin vähän raapustella.

    Ajoasento on musta erittäin hyvä. Verratuna esim johonkin n. -95 cbr600f :ään tota on ilo ajaa tankin päällä maaten kun se on oikein sitä varten tehty. Ei tartte vääntäytyä väkisin katteiden suojaan. Silti pystystä ajaminen sujuu ihan mukavasti sekin. Itse olen 178cm pitkä. Pidemmälle se voi kyllä tuntua hieman ahtaalta matka-ajoon. Eukkokin tuolla perässä tulee suht mukavasti kun alusta on riittävän napakka jo vakiosäädöissä.

    Parasta tossa on kuitenkin ohjaus, alusta ja se twini L-kone Alusta on kova, mutta hyvä ja tuntuma tiehen on loistava.

    Jos ainoot kriterit pyörän ostoon on huipputehot, huippunopeus muodikas ulkonäkö ja kaikenmaailman ram air systemit ei näihin peleihin hurahtaneita jannuja kannata edes yrittää ymmärtää
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  3. #153
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 15 2005,11:22) kirjoitti
    muodikas ulkonäkö


    Kyllä nuo ss ducatit ovat erittäin hienon näköisiä. Riittävän pyöreät muodot, putket molemmin puolin, hieno etu-umpio, USD pamput edessä, putkirunko ja ilmajäähdytteistä konettakin näkyysopivasti katteiden seasta. Omasta pyörästäni en keksi enää paljon parennettavaa ulkonäöllisesti. Kilpitelineen voisi muuttaa, jos jaksaisi..
  4. #154
    Pyöräytin tällä viikolla matkustajan kera reilun 2000 kilometrin turneen periferiassa ja täytyy suoralta kädeltä kumota kaikki veikkaukset SS-sarjan kykenemättömyydestä matka-ajoon - ei pidä paikkansa. Ensimmäinen mopoistani, jossa ei iän ikuinen polvien puutuminen vaivaa ja kun muistaa hiukan aamusta venyttää ruotoaan, niin kummasti tuossa kivikovassa satulassa päivänsä viettää. Pituutta on juuri sopivat 180 senttimetriä ja varsi tarpeeksi ohut Ducatin puikkoihin.

    Ajoasento sopii maantielle hyvin, eri asia on, minkälainen matkustajan, laukkujen, teltan, makuupussien yms. myötä kameliksi muuttunut italosportti on hallita Kuopion torilla. Tälle kertaa onnistuin pakkaamaan laitteen kerrassa hyvin. Lievää takapainoisuutta lukuunottamatta Ducati oli todella hyvä ajaa lastattuna, taisi painopiste sattua kohdilleen...

    Muuten, asuuko joku tänne kirjoittelevista ducatisteista Kempeleellä?
    Desmo Jugend
  5. #155
    Lainaa kirjoitti
    Ensimmäinen mopoistani, jossa ei iän ikuinen polvien puutuminen vaivaa ja kun muistaa hiukan aamusta venyttää ruotoaan, niin kummasti tuossa kivikovassa satulassa päivänsä viettää.
    Joop, en nyt sentäs noin pitkää turneeta ole vielä ehtinyt tekemään, mutta muutamia 200-300 kilsan tai lähes koko päivän turneita Pohjanmaata ylös alas on tullut vedettyä, ja minusta tuo satula ei nyt tunnu olleskaan pahalta. Jalat tosiaan mahtuu mukavasti kyytiin ja ekana siinä puutuu kaasukäsi ja ehkä ranteet, jos joutuu puuduttavan hiljaista matkavauhtia pitempään jurnuttamaan. Oiskohan sitten tuo oma varsi pikkaisen tukeva tuohon mopoon, mutta suht mukavasti sillä vielä matkatkin sujuu.

    Lainaa kirjoitti
    Muuten, asuuko joku tänne kirjoittelevista ducatisteista Kempeleellä?
    Ne paikalliset siellä sanovat asuvansa Etelä-Suomesa Kempeleesä, eli en tiedä onko Kempeleessä paikallisia ducatisteja, mutta ainakin lähitienoossa meitä lienee jokunen.
  6. #156
    Kaivellaanpa vanhat jutut esiin...

    Kävin katsomassa ja vähän kokeilemassa kaupan olevaa Supersport 750:ttä. Vai onko SS sittenkin eri kuin Supersport? Njoo. Kevyt, kaunis, punainen ja tärisevä. Tykkäsin muuten, mutta ajoeasento oli sanalla sanoen hirveä. Tottuuko siihen? Jäin tätä vatvomaan jo ajaessani, koska muutoin laite on helposti hauskimman oloinen prätkä, mitä olen koskaan ajanut, vaikka vääntö ja teho eivät päätä huimaakaan. Vai onko minun lyhyen varteni kanssa nyt vain todettava, että stongan etäisyys satulasta on pitemmälle persoonalle. Ja valoissa varpaatkin melkein yltivät maahan kummallakin puolella pyörää

    Jotakin selittämättömän kiehtovaa siinä kuitenkin oli...
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  7. #157
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    Kaivellaanpa vanhat jutut esiin...

    Kävin katsomassa ja vähän kokeilemassa kaupan olevaa Supersport 750:ttä. Vai onko SS sittenkin eri kuin Supersport? Njoo. Kevyt, kaunis, punainen ja tärisevä. Tykkäsin muuten, mutta ajoeasento oli sanalla sanoen hirveä. Tottuuko siihen? Jäin tätä vatvomaan jo ajaessani, koska muutoin laite on helposti hauskimman oloinen prätkä, mitä olen koskaan ajanut, vaikka vääntö ja teho eivät päätä huimaakaan. Vai onko minun lyhyen varteni kanssa nyt vain todettava, että stongan etäisyys satulasta on pitemmälle persoonalle. Ja valoissa varpaatkin melkein yltivät maahan kummallakin puolella pyörää

    Jotakin selittämättömän kiehtovaa siinä kuitenkin oli...
    Mikä on rätkän vuosimalli?

    Sitä on tehty 1972–1981 ja 1988–2007
  8. #158
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mikä on rätkän vuosimalli?

    Sitä on tehty 1972–1981 ja 1988–2007
    1999

    Pieni editeeraus: asuuko täällä Turun seudulla ducatisteja, joita kiinnostaisi antaa opastusta elämään Ducatin kanssa?
    Viimeksi muokannut: ted; 22.06.2018 klo 02:56.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  9. #159
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    Tykkäsin muuten, mutta ajoeasento oli sanalla sanoen hirveä. Tottuuko siihen?
    Yleensä tottuu, ainakin jossain määrin. Lähinnä kahdesta syystä. Ensinnäkin kun pyörä tulee täysin tutuksi, muuttuvat ajoasento ja ajotapa rennommiksi, mikä helpottaa tilannetta. Toisekseen kun kilometrejä tulee riittävästi, talven jälkeen horroksessa olleet lihakset palautuvat voimiinsa eivätkä väsy niin helposti. Tuota voi tietenkin helpottaa myös treenillä.

    Kolmantena voit vielä yrittää säätää ajoasentoa kahvojen, jalkatappien ja joissain tapauksissa penkin ja pleksinkin osalta.
    Jos ei syksyyn mennessä totu, niin sitten ei totu, tai pyörä on täysin vääränlaisessa käytössä. Joku Ducatin sbk pelkässä kaupunkipyörittelyssä olisi ehkä tyypillisin esimerkki. Se on suurin piirtein yhtä järkevää kuin ajella F1:llä räntäsateessa työmatkaa. Tai vetää kisaenskalla pitkiä matkoja moottoriteitä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #160
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti

    Jotakin selittämättömän kiehtovaa siinä kuitenkin oli...
    Osta pois. Hienoja "analogisen ajan" moottoripyöriä, joissa on oma hieno tunteensa. Ajoasento on suht' kireä eikä se siitä mihinkään muutu. Siltikin osta pois. Nuo ovat helppoja huoltaa itsekin, osia ja aftermarket kilkettä saa edullisesti netin kautta ja mikä parasta: ei tule joka nurkalla samanlaista peliä vastaan. Ostaostaosta.
    .
  11. #161
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ostaostaosta.
    Joissakin käytetyissä italialaisissa pyörissä Suomen hintataso on hyvinkin kilpailukykyinen Euroopan kanssa. Eli voi jopa ihan kylmänä sijoituksena olla kannattava - tai siis kannattava ainakin jos vertaa normaalin mp:n arvonalennuksiin.
    Ongelmaksi voi muodostua, miten malttaa olla ajamatta 15 tkm vuodessa, mutta ehkä paska ajoasento helpottaa tuota. Itsellä meinaa aivan väkisin 5-10 tkm paukahtaa mittariin heti saman tien kun vähänkään hupaisamman ajopelin saa. Pidetään niitä vitriinissä sitten talvella...
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #162
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Joissakin käytetyissä italialaisissa pyörissä Suomen hintataso on hyvinkin kilpailukykyinen Euroopan kanssa. Eli voi jopa ihan kylmänä sijoituksena olla kannattava - tai siis kannattava ainakin jos vertaa normaalin mp:n arvonalennuksiin.
    Juuri näin. Suomessa on varsinkin kyykkyjen hinnat todella halvat jopa Eurohintoihin verrattuna. Nyt näyttäisi esim. olevan BMW HP2 Sport Suomessa myynnissä pienimmillä kilsoilla ja halvemmalla hinnalla vs. oma keväinen Saksan tuontini.
    .
  13. #163
    Okei. Survon seteleitä taskut täyteen ja menen katsomaan myös toista SS750:tä. Minua kiinnostaa myös muuan ST2, mutta kun se sijaitsee Koillismaalla ja on ajettu liki 100 000 kilsaa, niin arveluttaa. Hyvin huollettuja ovat nämä kaikki mielenkiintoni kohteet kyllä.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  14. #164
    Unohda tuo ST2. Se on ihan tusinakamaa verrattuna SS750 malliin.
    .
  15.  
  16. #165
    Kuinkas usein ne SS750:n venttiilit nyt sitten oikein pitää säätää?
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456