Katso äänestykset tulokset: kuinka usein poliisit ovat pysäyttäneet? - ja omasta syystä vai ratsiaan?

Äänestäjät
1949. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • noin 1000km välein

    42 2,15%
  • noin 2000km välein

    59 3,03%
  • noin 5000km välein

    179 9,18%
  • noin 10.000km välein

    243 12,47%
  • noin 20.000km välein

    322 16,52%
  • noin 50.000km tai enemmän välein

    332 17,03%
  • eivät ole pysäyttäneet

    772 39,61%
Sivu: 14 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 463:sta
  1. #391
    Ennen tätä päivää ei oltu pysäytetty MP:n kanssa kuin kerran. Silloin olin juuri edellisenä päivänä saanut kortin (inssin läpi) ja pysäyttivät kun tietokoneen mukaan pyörän omistajalla ei ole ajo-oikeutta. Selvisi pahviläpyskää näyttämällä.

    Tänään "pysäytettiin" sitten kaksi kertaa noin 150 metrin matkalla
    Ohitin valoissa seisoneen autojonon (en splitannut, oli vain yksi kaista ja ohitin jonon vasemmalta puolelta selkeästi kaistalla pysyen) niin että menin jonon kärjessä olleen skootteri-poliisin viereen. Valot vaihtuivat, lähdettiin ajamaan. Vähän matkan päässä on auto pysähdyksissä keskellä kaistaa ja siinä hätävilkut päällä. Skootteri-poliisi ajoi auton vierelle ja koputti ikkunaan ja kävi siinä rupattelemaan kuljettajan kanssa.

    Katselin sitä hetken ja totesin että taitaa olla joku hätänä autossa ja ohitin auton oikealta puolelta (jetsoni oli auton vasemmalla puolella, sieltä ei mahtunut ohi) kaistalla pysyen ja varovaisuutta käyttäen. Poliisi ampaisi perään ja viittoi sivuun seuraavissa valoissa. Tuli kauhea saarna holtittomasta puikkelusta ja että "tee vielä kerran noin, niin lyön helvetimmoisen sakon". Olin että ok.. sori, luulin että se auto oli levinnyt siihen.

    Jatkettiin matkaa seuraaviin valoihin ja taas poliisi ajoi vierelle ja viittoi sivuun. Tällä kertaa tuli kysymys "Ootkos ottanut tuolta takaa jotain irti?" Oli kuulemma niin kovat äänet, että jos olisi ollut mittari mukana niin kilvet olisi lähteneet samoin tein. Sanoin että en tiedä, katsoin ostaessani pyörän viime suvena että E-merkinnät löytyy vaimentimista ja oletin pyörän olevan tieliikennekelpoinen kun sen liikkestäkin vielä oikein ostin.

    Sanoi että onneksi ei ole mittari mukana, nyt ajat laittamaan takaisin ne osat jotka oot irroittanut.

    Matka jatkui ja pääsin päämäärääni Helsingin keskustaan. Sama skootteripoliisi tulee sieltä taas kun olen saanut pyörän parkkiin ja otettua kypärän päästä. Hiljentää kohdalle ja pyörittää päätään ja jatkaa sitten matkaa.

    Mikä lie kiristi pipoa. Tyyppi näytti ihan Alexander Stubbin kaksoisveljeltä.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  2. #392
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Ennen tätä päivää ei oltu pysäytetty MP:n kanssa kuin kerran. Silloin olin juuri edellisenä päivänä saanut kortin (inssin läpi) ja pysäyttivät kun tietokoneen mukaan pyörän omistajalla ei ole ajo-oikeutta. Selvisi pahviläpyskää näyttämällä.

    Tänään "pysäytettiin" sitten kaksi kertaa noin 150 metrin matkalla
    Ohitin valoissa seisoneen autojonon (en splitannut, oli vain yksi kaista ja ohitin jonon vasemmalta puolelta selkeästi kaistalla pysyen) niin että menin jonon kärjessä olleen skootteri-poliisin viereen. Valot vaihtuivat, lähdettiin ajamaan. Vähän matkan päässä on auto pysähdyksissä keskellä kaistaa ja siinä hätävilkut päällä. Skootteri-poliisi ajoi auton vierelle ja koputti ikkunaan ja kävi siinä rupattelemaan kuljettajan kanssa.

    Katselin sitä hetken ja totesin että taitaa olla joku hätänä autossa ja ohitin auton oikealta puolelta (jetsoni oli auton vasemmalla puolella, sieltä ei mahtunut ohi) kaistalla pysyen ja varovaisuutta käyttäen. Poliisi ampaisi perään ja viittoi sivuun seuraavissa valoissa. Tuli kauhea saarna holtittomasta puikkelusta ja että "tee vielä kerran noin, niin lyön helvetimmoisen sakon". Olin että ok.. sori, luulin että se auto oli levinnyt siihen.

    Jatkettiin matkaa seuraaviin valoihin ja taas poliisi ajoi vierelle ja viittoi sivuun. Tällä kertaa tuli kysymys "Ootkos ottanut tuolta takaa jotain irti?" Oli kuulemma niin kovat äänet, että jos olisi ollut mittari mukana niin kilvet olisi lähteneet samoin tein. Sanoin että en tiedä, katsoin ostaessani pyörän viime suvena että E-merkinnät löytyy vaimentimista ja oletin pyörän olevan tieliikennekelpoinen kun sen liikkestäkin vielä oikein ostin.

    Sanoi että onneksi ei ole mittari mukana, nyt ajat laittamaan takaisin ne osat jotka oot irroittanut.

    Matka jatkui ja pääsin päämäärääni Helsingin keskustaan. Sama skootteripoliisi tulee sieltä taas kun olen saanut pyörän parkkiin ja otettua kypärän päästä. Hiljentää kohdalle ja pyörittää päätään ja jatkaa sitten matkaa.

    Mikä lie kiristi pipoa. Tyyppi näytti ihan Alexander Stubbin kaksoisveljeltä.
    Tässähän on malliesimerkki niin sanotusta "mulkusta" poliisista, joka ei todellakaan luo sellaista "hyvä että virkavalta valvoo" tunnetta ja joka muutenkin on hakeutunut ko hommiin vaan että pääsee vittuilemaan.

    Tollasille poliiseille sellaisia terveisiä että haistakaa paska.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  3. #393
    Se tais olla vuosi 2009 Luumäellä ku poliisi pysäytti......... Poliisi otti kortin pois........ Itte tötöilin ja poliisi teki työtäsä....... Oli ihan hyvät keskustelut heiän kanssa, ei ollu minkäänlaista vittuilua kumminkaan puolin, eikä jääny yhtään semmosta fiilistä että olisvat mitenkään erityisen mulkkuja olleet......... *Koputellaan puuta* eka ja toistaseks vika kerta ku poliisin kanssa ollu tekemisissä moottoripyöräillessä
  4. #394
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Ennen tätä päivää ei oltu pysäytetty MP:n kanssa kuin kerran. Silloin olin juuri edellisenä päivänä saanut kortin (inssin läpi) ja pysäyttivät kun tietokoneen mukaan pyörän omistajalla ei ole ajo-oikeutta. Selvisi pahviläpyskää näyttämällä.

    Tänään "pysäytettiin" sitten kaksi kertaa noin 150 metrin matkalla
    Ohitin valoissa seisoneen autojonon (en splitannut, oli vain yksi kaista ja ohitin jonon vasemmalta puolelta selkeästi kaistalla pysyen) niin että menin jonon kärjessä olleen skootteri-poliisin viereen. Valot vaihtuivat, lähdettiin ajamaan. Vähän matkan päässä on auto pysähdyksissä keskellä kaistaa ja siinä hätävilkut päällä. Skootteri-poliisi ajoi auton vierelle ja koputti ikkunaan ja kävi siinä rupattelemaan kuljettajan kanssa.

    Katselin sitä hetken ja totesin että taitaa olla joku hätänä autossa ja ohitin auton oikealta puolelta (jetsoni oli auton vasemmalla puolella, sieltä ei mahtunut ohi) kaistalla pysyen ja varovaisuutta käyttäen. Poliisi ampaisi perään ja viittoi sivuun seuraavissa valoissa. Tuli kauhea saarna holtittomasta puikkelusta ja että "tee vielä kerran noin, niin lyön helvetimmoisen sakon". Olin että ok.. sori, luulin että se auto oli levinnyt siihen.

    Jatkettiin matkaa seuraaviin valoihin ja taas poliisi ajoi vierelle ja viittoi sivuun. Tällä kertaa tuli kysymys "Ootkos ottanut tuolta takaa jotain irti?" Oli kuulemma niin kovat äänet, että jos olisi ollut mittari mukana niin kilvet olisi lähteneet samoin tein. Sanoin että en tiedä, katsoin ostaessani pyörän viime suvena että E-merkinnät löytyy vaimentimista ja oletin pyörän olevan tieliikennekelpoinen kun sen liikkestäkin vielä oikein ostin.

    Sanoi että onneksi ei ole mittari mukana, nyt ajat laittamaan takaisin ne osat jotka oot irroittanut.

    Matka jatkui ja pääsin päämäärääni Helsingin keskustaan. Sama skootteripoliisi tulee sieltä taas kun olen saanut pyörän parkkiin ja otettua kypärän päästä. Hiljentää kohdalle ja pyörittää päätään ja jatkaa sitten matkaa.

    Mikä lie kiristi pipoa. Tyyppi näytti ihan Alexander Stubbin kaksoisveljeltä.
    Eniten jäi vaivaamaan että oliko killeri irti?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  5. #395
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Eniten jäi vaivaamaan että oliko killeri irti?
    Emmätiiä, voi ne edellisellä omistajalla olla jossain kiinni

    Eli äänistä varmaan olisikin mittari sanonut soosoo, koska vakionakaan ei porukat ole RSVllä päässeet esmes Ahvenistolle ajamaan…
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  6. #396
    Eli ilmeisesti siihen metelistä valitukseen saattoi ollakin aihetta :P jos ajelu on taajamassa/keskustassa etenkin Helsingin alueella niin voihan MP olla vähän tarkempi metelin suhteen.
    Triumph Street Triple
  7. #397
    Voi sanoa jotta kerran kymmenessä vuodessa... Ei nuo häiritse kyllä liikaa
    <p>2002-2014</p>
  8. #398
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Eli ilmeisesti siihen metelistä valitukseen saattoi ollakin aihetta :P jos ajelu on taajamassa/keskustassa etenkin Helsingin alueella niin voihan MP olla vähän tarkempi metelin suhteen.
    Juu, kyllä vain olisi mittari varmasti heilahtanut sakon puolelle. Mutta ei nuo muut mp-poliisit joihin olen huoltsikoiden pihoilla törmännyt ole kuin korkeintaan kehuneet V2:sen mureaa käyntiä
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  9. #399
    Autolla kolme kertaa, kaksi puhallusta ja yhdet sakot. Pärrällä vain kerran kun kaveri ajaa kotiseudulla poliisipärrää niin pysäytti kun huomasi että olin reissuun lähdössä - kyseli tietty että minne olin lähdössä (leuka tipahti kun kuuli kohteen olevan Välimerellä ).
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  10. #400
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Juu, kyllä vain olisi mittari varmasti heilahtanut sakon puolelle. Mutta ei nuo muut mp-poliisit joihin olen huoltsikoiden pihoilla törmännyt ole kuin korkeintaan kehuneet V2:sen mureaa käyntiä
    Korvia on niin monenlaisia...itellä oli killerit joskus lapsuudessa irti niin lähinaapuri kehui komeasta soundista ja työkaveri lupasi laitella kusta putken täyteen ellei meteli vaimene
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  11. #401
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Korvia on niin monenlaisia...itellä oli killerit joskus lapsuudessa irti niin lähinaapuri kehui komeasta soundista ja työkaveri lupasi laitella kusta putken täyteen ellei meteli vaimene
    Näinhän se menee
    Mutta en valehdellut miliisille! Totuuden mukaisesti vastasin että en ole irroittanut mitään ja että ostaessani tarkistin että E-leimat löytyy pöntöistä
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  12. #402
    Neljä kertaa neljän vuoden aikana, kaikki kaksipyöräisellä (eli joku kerran 10tkm).
    Ensimmäisen kerran tein vähän käsittelyharjoittelua tyhjällä parkkipaikalla ja mp tuli puhalluttamaan, oli kyllä asiallinen poliisi eikä mitään valittanut. Toisen kerran pysäytti vielä samana päivänä, mutta silloinkin vain puhallutti.
    Kerran oli hiukan kiire kouluun ja mp oli tutkaamassa kohdassa jossa vaihtuu rajoitus 60 ja sakothan siitä tuli, myös asiallinen poliisi, olisi varmaan voinut kortinkin viedä.
    Tänään uskaltauduin uudella mopolla vähän kauemmaksi ajelemaan ja ajoin melkein heti ratsiaan. Onneksi vain puhalluttivat, kun pyörä on vielä 55kw papereissa johon ei ihan kortti riitä. Hiukan kyllä kuumotteli
  13. #403
    Toukokuun lopussa Pohjois-Italiassa saapasjalkapoliisi tähtäili pitkän suoran päässä tutkalla. Nappasi minut jonon välistä. Ajattelin, tuleekohan tästä veronluonteinen sakko, koska en uskonut ajavani ylinopeutta. Ystävällinen poliisi pyysi ajokortin ja tarkisti, oliko minulla maksamattomia sakkoja tai autostradamaksuja. Ja matka jatkui.

    Helatorstaina Vuosaaressa kaikki puhallutettiin. Viiden pyörän letkan oikaisi oikeaa kaistaa ja menimme ratsian läpi tahattomasti puhalluttamatta. Poliisit eivät vinkanneet takaisin tms. Menomatkalla Värtanin satamassa oli se normaalin käytännön mukainen puhallutus.

    Eli 4.000 km:n reissulla oli kokonaista 3 razziaa.
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  14. #404
    Tänään, ja juuri kun ensimmäistä kertaa "sunnuntai ajelulla" vuosiin. Kuulemma kuului kilometrien päästä tullessani 50kmh vauhtia isoimmilla vaihteilla. 50 alue, ei ylinopeutta. Aikansa mittailtii meluja ja kilvet läks maijan kyytiin.
    Aiempi omistaja oli ilmeisesti "modannut" vakio vaimentimet, niin ehkä siinä saatto muutama ylimääräinen db ollakin.

    Edellisen kerran ollut kilvellisiä pyöriä 09 eikä ikinä mitään valittamista äänistä kun joskus pysäyttivät. Ilmeisesti V2:sen äänet kiinnostaa poliiseja enemmän...
  15. #405
    Lainaa fayban kirjoitti Katso viesti
    Tänään, ja juuri kun ensimmäistä kertaa "sunnuntai ajelulla" vuosiin. Kuulemma kuului kilometrien päästä tullessani 50kmh vauhtia isoimmilla vaihteilla. 50 alue, ei ylinopeutta. Aikansa mittailtii meluja ja kilvet läks maijan kyytiin.
    Aiempi omistaja oli ilmeisesti "modannut" vakio vaimentimet, niin ehkä siinä saatto muutama ylimääräinen db ollakin.

    Edellisen kerran ollut kilvellisiä pyöriä 09 eikä ikinä mitään valittamista äänistä kun joskus pysäyttivät. Ilmeisesti V2:sen äänet kiinnostaa poliiseja enemmän...
    Vielä ei ole (tällä) pyörällä pysäytetty mutta kerran rekkaratsiaa ohittaessani sain toooooodella pitkän katseen osakseni. Silloinkin ajoin tasan sallittua, isoimmalla vaihteella nykien. Viime kesänä tuli sukujuhlissa vähän noottia, kuulemma kuului tuolla maaseudulla parin kilometrin päähän myöskin saapumiseni. Viimeinen puoltoista kilometriä kuitenkin hiekkatietä...

    FB:stä tulee usein bongattua ennen ajeluun lähtöä onko jossain lähistöllä ratsiameininkiä. Omaa ajokuntoani en epäile mut vähän pelottaa kans tuo metelipuoli. Mielelläni siis kierrän varmat kuuntelupaikat.

    Pitäis varmaan mittauttaa metelit, ihan oman mielenrauhan vuoksi

    Niinjuu... itse aiheeseen sen verran että puhallutettu on reilusti harvemmin kuin kerran vuodessa. Ajovuosia takana nyt... 24. Muista syistä on jääty keskustelemaan useammankin kerran, toki edellisestäkin aikaa jo monta vuotta.
    ex-Monster M750, nyt pyörätön
  16. #406
    Nyttemmin vanhempana pk-seudulla olen tainnut yhden kerran joutua puhaltamaan, mutta nuoruudessa Keski-Suomessa monen monta kertaa. Osasyynä tietty, kun ajoi ja rälläsi paljon. Parhaimpana kertana jäänyt mieleen, kun takapenkillä oli 4 kyytiläistä ja poliisi porhaltaa risteyksestä perään, tulee koputtelemaan ikkunoihin ja toteaa: "Eiku katottiin, että olisi ollut manneja, kun auto oli niin täynnä porukkaa...".
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  17. #407
    Jouduin vahingossa seuraamaan eilen varsin mielenkiintoista episodia ajaessani kotilolla Länsiväylää pitkin. Jonkin matkaa ennen Matinkylän/Kehä II:n liittymää ohitse meni Pasuuna CC ja heti sen perässä kiilasi mun eteen musta uuden kopan Octavia. Kiinnitin huomiota juuri tuohon Ocuun. No, kaikki kolme poistuimme Länsiväylältä ja jatkoin matkaa kotiin päin nämä kaksi autoa edessäni. Pasuunan ajotyyli ei ollut mitenkään riehakas mutta sitten jonkin ajan kuluttua ihmettelin kun Ocun takapuskurissa alkoi välkky pienet siniset ledit; katolla ei ollut mitään hälytysvaloa, mutta tajusin pian, että kyseessä oli siviilimaija. Pasuuna pysähtyi yhdessä liikennevaloissa bussipysäkille ja ehdin seurata lyhyen aikaa tätä episodia. Oli varsin erikoinen ratsia; miksi ihmeessä siviilimaija seurasi tätä Pasuunaa reilusti yli 5km. Jos itse olisi ollut liikkeellä mun mopolla niin ehkä pollarit olisi seurannut mua. Tarkkana täytyy olla, koska näitä siviilimajoja on näköjään liikkeellä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  18. #408
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Jouduin vahingossa seuraamaan eilen varsin mielenkiintoista episodia ajaessani kotilolla Länsiväylää pitkin. Jonkin matkaa ennen Matinkylän/Kehä II:n liittymää ohitse meni Pasuuna CC ja heti sen perässä kiilasi mun eteen musta uuden kopan Octavia. Kiinnitin huomiota juuri tuohon Ocuun. No, kaikki kolme poistuimme Länsiväylältä ja jatkoin matkaa kotiin päin nämä kaksi autoa edessäni. Pasuunan ajotyyli ei ollut mitenkään riehakas mutta sitten jonkin ajan kuluttua ihmettelin kun Ocun takapuskurissa alkoi välkky pienet siniset ledit; katolla ei ollut mitään hälytysvaloa, mutta tajusin pian, että kyseessä oli siviilimaija. Pasuuna pysähtyi yhdessä liikennevaloissa bussipysäkille ja ehdin seurata lyhyen aikaa tätä episodia. Oli varsin erikoinen ratsia; miksi ihmeessä siviilimaija seurasi tätä Pasuunaa reilusti yli 5km. Jos itse olisi ollut liikkeellä mun mopolla niin ehkä pollarit olisi seurannut mua. Tarkkana täytyy olla, koska näitä siviilimajoja on näköjään liikkeellä.
    Kuulin huhun että poliisit olivat muuttaneet puuttumistaktiikkaansa, ennenhän heti ensimmäisestä rikkeestä puututtiin jotta ei tulisi isompia, nyt kuulemma kerättäisiin isompi "saldo" niin saadaan isommat sakot ja kortti pois.
    En sitten tiedä pitääkö paikkansa, mikäli pitää niin on aika sairasta.
  19. #409
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Kuulin huhun että poliisit olivat muuttaneet puuttumistaktiikkaansa, ennenhän heti ensimmäisestä rikkeestä puututtiin jotta ei tulisi isompia, nyt kuulemma kerättäisiin isompi "saldo" niin saadaan isommat sakot ja kortti pois.
    En sitten tiedä pitääkö paikkansa, mikäli pitää niin on aika sairasta.
    Joo, näinhän se voi olla. Keräsivät isomman saldon; en voi muuten ymmärtää miksi ajetaan km-kaupalla perseessä kiinni. Se verrän räyhäkästä oli sen Ocun meno. Täytyy vielä todeta, että aikamoinen joulukuusi oli se Ocu kun pikkuledit oli päällä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  20. #410
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, näinhän se voi olla. Keräsivät isomman saldon; en voi muuten ymmärtää miksi ajetaan km-kaupalla perseessä kiinni. Se verrän räyhäkästä oli sen Ocun meno. Täytyy vielä todeta, että aikamoinen joulukuusi oli se Ocu kun pikkuledit oli päällä.
    Mun perässä on ajettu yli 40 km. Lopulta sain tiketin kun ohituksessa palasin 3 sekuntia liian myöhään omalle kaistalle kun en halunnut roiskuttaa rapaa ohitettavan tuulilasille. Ei ollut vastaantulijoita mutta tuli keltaisen katkoviivat, olisin toki voinut palata heti. Ylinopeutta ei ollut. Seuraaminen paljastui kun siviilikyttä sanoi että tuolla aikaisemmin (mitä lienee 25km) ohitus meni ihan oikein. Oikein kuuli äänestä kun harmitteli ettei ollut ylinopeutta. Kohteliaisuus tulee kalliiksi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #411
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mun perässä on ajettu yli 40 km. Lopulta sain tiketin kun ohituksessa palasin 3 sekuntia liian myöhään omalle kaistalle kun en halunnut roiskuttaa rapaa ohitettavan tuulilasille. Ei ollut vastaantulijoita mutta tuli keltaisen katkoviivat, olisin toki voinut palata heti. Ylinopeutta ei ollut. Seuraaminen paljastui kun siviilikyttä sanoi että tuolla aikaisemmin (mitä lienee 25km) ohitus meni ihan oikein. Oikein kuuli äänestä kun harmitteli ettei ollut ylinopeutta. Kohteliaisuus tulee kalliiksi.
    Eikö niillä v***u ole parempaa tekemistä kuin kyylätä perässä?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #412
    Onhan noita ollut vuosikymmenten varrella. Ehkä hauskin tapaus on tuorein tapaus vajaan parin vuoden takaa kun kotimatkalla kotilolla ajelin motarilla normaalinopeutta, eli GPS nopeutta abaut kymmenkunta yli tikkarin ja jouduin ohittelemaan muita vas. kaistan kautta ja oli semmonen pikkunen kottero, enkä huomannut katsoa tarkemmin...
    No, kottero seuraili etäämmällä ja mentiin kymmenkunta km ja erkanin liittymästä kotia kohden ja kas, kottero perässä ja mentiin melkeen kotiovalle saakka, mutta ei ihan, ja sitten välähti sini-punaiset.

    No, kotilo sivuun ja seriffi viereen ja: ajokortti, rekisteriote ja tuonne kotteron, eli sen pikkuauton takapenkille, olkaa hyvä. Olivatkin molemmat seriffit mies-& naispuolinen virka-asuissaan, enpä ollut huomannut.

    "Ajelit tuossa motarilla muita ohitellen" aloitti miesseriffi. Juu, kyllä kyllä, miten niin? No, tulit siihen liian lähelle, ei ollut kunnon turvaväliä, ei niin lähellä saa ajaa - ja saat siitä nyt sitten kirjallisen huomautuksen, tuossa on, ja paperi kouraan. Miesseriffi jatkoi: sitä paitsi noin lähellä ajaminen on painostamista ei niin saa tehdä. Johon minä: No eikös se ole painostamista vasta, jos vilauttelee pitkiä merkiksi, että pitää siirtyä sivuun - tietä kiitos!

    Miesseriffi: No jos sen olisit tehnyt, NIIN SITTEN OLISIT SAANUT SAKOT JA HETI! Jaaha jaaha, no kiitos vain, minä tästä lähdenkin ja aloin avaamaan takaovea, joka olikin lapsilukossa. Miesseriffi opasti nuorempaa naisseriffiä, että käypäs avaamassa tuo takaovi ulkoa, kun se on RIKOLLISLUKOSS... ei kun, ei kun asiakaslukossa.
    Kun naisseriffi sai oven auki ja katseet kohtasi, niin nauratti molempia niin vietävästi.

    No, hyppäsin kotilooni, ajoin kotiin muutaman sata metriä, hyppäsin ulos ja nakkasin huomautuksen roskiin, lukaisin kyllä ensin: Huomautus liikenneturvallisuuden vaarantamista ajamalla liian lähellä. Rikollinen vai asiakas? Siinä meni hukkaan yksi lomake valtion paperia.

    Sinänsä on huvittanut tuokin juttu.
    <p>.</p>
  23. #413
    Aika harvoinhan ne pysäyttelee. Toissa kesänä viimeksi kun oli olevinaan kiire töihin. Ramppia alas motarille, kiihdytyskaistaa käyttäen kahdesta autosta oikealta ohi. Toinen niistä olikin poliisin avensis verso tms. Viime kesä ilman pysäytyksiä, toivottavasti tämäkin.

    Miliisi sedät sen sijaan pysäytteli entisessä elämässä kun vielä leikin rekkakuskia varmaan satoja kertoja. Parikolme korttiakin on jossakin venäjällä, saiskohan ne takaisin jostain?
  24. #414
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Eikö niillä v***u ole parempaa tekemistä kuin kyylätä perässä?
    Ei todellakaan ole.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #415
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Eikö niillä v***u ole parempaa tekemistä kuin kyylätä perässä?
    Ei todellakaan ole.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  26. #416
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Pyörällä ei kertaakaan, vielä.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  27. #417
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Pyörällä ei kertaakaan, vielä.
    Sama ja koputetaan vielä puuta varmuuden vuoksi.
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  28. #418
    Kolme kertaa. Aina jotain ajo-ohjeita antanut.
    KTM 690SM
  29. #419
    Mp kerran, puhallutus-ratsia maaseudulla. Autolla ajovuosiin nähden todella harvoin. Pari huomautusta ylinopeudesta, muut puhallutus-ratsioita.
    Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
    Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
  30.  
  31. #420
    Kevarilla kerran(puhallutus), autolla ~15(puhallutuksia), mp:llä ei kertaakaan, kuorma-autolla kahdesti(kiekon tarkastelua) ja yhdistelmällä kerran (rahtikirjojen ja kiekkojen ihmettelyä). Kilometreihin ja ajovuosiin verrattuna vähän.

    nuo autopuhallutukset tulee helposti, kun on kännikuskina vkl öisin.
    vm 99 hurricane
Sivu: 14 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ViimeinenViimeinen