Laitetaan vielä tännekkin osiolle, jos löytyisi faktatietoa.
Eli ongelmana on 2-vaihteen kovaäänien rysähdys kytkettäessä, ihan kuin pysähdyksissä oleva ratas kytkeytyisi nopeassa liikkeessä olevaan rattaaseen. Paikallaan ollessa vapaalta kun pudottaa ykkösen silmään, pykälä menee ihan normaalisti ja siitä nostettaessa kakkoselle, vaihde menee ihan suht ok. Jos vapaalta lähteekin ylöspäin, tulee aika raju kolahdus ja vaihdepoljin potkaisee takaisin. Vaihde kuitenkin menee päälle.
Ajossa vaihteet menevät ihan normaalisti suuremmasta pienemmälle tiputettaessa, mutta pientä takaisinpotkua olisi havaittavissa pienillä vaihteilla isompaan suuntaan vaihdettaessa. Ongelma kuitenkin ilmeni pari päivää sitten ja ei ole kyllä ihan normaalia Hondaa. Pyörällä nyt ajettu 25tkm ja öljyn virkaa on toimittanut Valvolinen täyssynteettinen.
Kytkimen toiminta on testattu pyörä keskiseisontatuella ja ykkönen pesässä, kytkin pohjassa ja rengas ei pyöri, joten irroittaa ihan normaalisti. Vaihteen siirtohaarukat nyt ei luulisi kyseistä ongelmaa aiheuttavan...
Kommentit ja kokemukset ovat kyllä tervetulleita, ennen kuin alkaa konetta laittamaan lihoiksi...
varsinaisesti tohon kysymyksee en osaa mitää sanoo, mut omassa vm-96 f3:ssa vaihteet pitää jotenki "oudon" kovaa ääntä.. kaikki kuitenki pelaa ja menee päälle, joten en oo asiasta mitää stressii ottanu! *jos kierroksel lähempänä punarajaa, ni vaihteet menee jotenki paremmin päälle..
![]()
sama täällä. mulla 1995 f3 ja kakkoselle kytkiessä kuulluu joko rusahdus tai sitten jotain muuta epämääräistä. näyttäs että lämpötilalla vaikutusta asiaan eli lämpimänä menee nätimmin vaihteet päälle. myös sillä että onko kierrokset "optimit" vaihtohetkellä.
olen kuitenkin tyytynyt kohtalooni. mun laite on kymmenen vuotta vanha ja 34tkm. kait siellä vaihdepuolella jotain tommosta häröä jo kuuluukin olla. ite kurmuutin viime kesän surutta (lue: rankalla kädellä) mutta edellisen omistajan ajotyylistä en tiedä. ite totuin vanhojen autojen kanssa siihen että kakkonen rusahtaa aina jos koettaa normaalisti ajaa. ikinä ei ole mulla laatikot hajonnut (kop kop).
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Mulla taas ei ole kyllä lämpötilalla juurikaan vaikutusta. Pyörää on tullut pidettyä vähän liiankin tarkkaan ja itse en kyllä tykkää, että pyörästä paljon kilinöitä kuuluu. Täytyypi vielä vaihtaa eri merkin öljyt ja katsoa olisikohan niillä vaikutusta. Olisi nyt hirmuhienoa, että pyörä olisi täysin kunnossa, että voi hyvällä omallatunnolla myydä ja mahdollisesti tuleva omistajakin olisi tyytyväinen.
Lisää hyviä vinkkejä/ehdotuksia saa kyllä laittaa. Tietysti parasta olisi, että joku ostaisi tuon pois. Voisin hankkia rullaluistimet, eikä tarvitsisi stressata erikoisista äänistä.![]()
tuli vaan mieleen, että mitäs se optimi kierrosluku on?(fiuri @ Touko. 05 2005,10:23) kirjoitti
jos siis oletetaan että kone on lämmenny..
en ole niin tarkasti katsonut. huomaa vaan että tietyllä lailla kiihdyttäen rusahtaa erilailla.
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Joo,itsellä kanssa erikierroksilla vaihtuu erilailla. Varsinkin ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. mahdollisimman nopea vaihtaminen pientää tuota rusahdus-ääntä. Mielestäni aivan normaalia.Vanhassa Nsr:ssä oli sama "vika". Se pitä samaa ääntä,kun ostin sen ja silloin kun olin ajanut sillä 25tkm enemmän. Eli tuskinpa syytä huoleen.
Niin ja jos vapaalta nostaa suoraan kakkoselle,niin takuuvarmasti rusahtaa kunnolla.
Eipä pyörässä nyt mitään suurempaa vikaa sitten ollutkaan. Ilmeisesti rataspakka vaan pyörii hyvien laakereiden ja öljyjen kanssa melkeen kitkattomasti ja luonnollisesti kun kytketään vaihde pesään, rusahtaa reippaasti. Voi pyörän hyvällä omalla tunnolla myydä, kun joskus löytäisi sen hyvän kodin.
Jos kiinnostusta, niin yksityisviestiä!![]()