Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    eli yllättäen rupes etupään stefat itkemään kevään eka keulojen jälk!onko kellään tietoo paljonko maksaa stefojen vaihto liikkeessä ja onko vaikea ite vaihtaa?
  2. #2
    Tossa olisi linkki josta löytyy räjäytyskuvia....

    http://www.motofiches.com/sites....cc=&ml=

    ja valitse tuolta oma TL-mallisi...

    Ja mitä maksaa liikkeessä: stefat nyt ei paljoo maksa, varmaan jotain ~20 € mutta jos liike velottaa 60€/h ja vaihdossa menee, luulisin, min 2 h...niin hinta on jotain tyyliin 150-200 €....mutta kannattaa kysellä tarjouksia liikkeistä, sillä siitä selviää.
  3. #3
    Suosittelen hyvinkääläistä FASTBIKEA. Just tänään käytin siellä vaihdossa ja kaveri otti 60? kun vaihto toisen vaan. Eli luultavasti n.80? molemmat.

    Jos sinne menet niin ilmottele mulle mitä tykkäsit.
    Nykyinen Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  4. #4
    Älä ainakaan kovin helposti ala niitä ite vaihtamaan..
    Oli yllättävän aikaaviepää touhua..
    Pupu
  5. #5
    Kyllä ne itse pystyy myös vaihtamaan, mutta kannattaa varata useampi tunti aikaa.. ei ollut ihan helppo projekti, mutta vaikka mikään insinööri en olekkaan niin silti tuo loppujen lopuksi onnistui...

    Miksiköhän Telluissa noi etustefat korkkaa? Seuraavana sulla onkin edessä moottoriremontti kun voitelu toimii huonosti tietyissä ajoasennoissa, jos yhtään samalla tavalla menee kuin minun R - urani
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  6.  
  7. #6
    Tämän kirjottelin vajaa kuukausi sitten Busafoorumiin elikkäs tässä on kuvattu stefojen vaihto Hayabusaan... TL1000R:ssä on ilmeisesti aika pitkälti sama keula eli hieman soveltaen toiminee myös siihen (ja varmaan muihinkin):

    -- klip --

    Tälle keväälle olen ehtinyt vaihtaa etupään stefat jo viiteen putkeen että kohtuu rutiinilla alkaa homma mennä... itse tein näin:

    1) Takapukilla perä ilmaan
    2) Pura nokka eli etukate irti (ei pakollinen mutta tuo kivasti työtilaa), vaihtoehtoisesti ota siitä nokan alta se muovilipare irti joka on muistaakseni 6 muoviniitillä kiinni
    3) Keula ilmaan esim. hallitunkilla, putkista kestää nostaa
    4) Jarrusatulat irti, rengas irti, lokari irti. Lokari ei sitten tule sieltä välistä pois ennenkuin jompikumpi putkista on irrotettu, älä turhaan riko.
    5) Irrota putki, ylhäältä kuusiokolopultilla ja alempaa kahdella 12mm pultilla kiinni.
    6) Pyörittele putken yläpäässä oleva "korkki", siis se isolla kannalla oleva, auki.
    7) Kaada enimmät öljyt johonkin
    8) Tässä vaiheessa tarvitset todennäköisesti pulttipyssyä; siellä pohjassa on proppu jolla sisuskalut pysyy paikoillaan. Ainakin niistä kahdesta pyörästä johon ollaan stefat vaihdettu tuo pultti oli niin tiukassa (=liimattu) ettei se kotikonstein lähde irti vaan sisus alkaa pyöriä matkassa. Elikkä siis pulttipyssyllä...
    9) Tämän jälkeen iskarin saa vedettyä putken sisältä kokonaisena jolloin sitä ei siis tarvitse purkaa.
    10) Pumppaile iskari tyhjäksi öljystä
    11) Liukuputki lähtee irti paksumman sisältä vetämällä
    12) Irrota pölysuoja siitä paksummasta putkesta varovasti esim. talttapäisellä ruuvimeisselillä
    13) Ota sen alla oleva metallinen sokka irti
    14) Varovasti esim. talttapäisellä meisselillä nitkuttele vanha stefa irti
    15) Puhdista molemmat putket enimmistä mömmöistä
    16) Naputtele uusi stefa paikalleen vanhaa hyväksikäyttäen. Tarkista että laitat oikein päin. Niin ja muista laittaa stefan alle se metallinen aluslevy jos otit sen irti (itsellä unohtui aluksi toisesta...). Hiero stefan "huulille" hieman jotain vaseliinia.
    17) Laita metallisokka paikalleen
    18) Ujuta pölysuoja siihen liukuputkeen oikeinpäin, tämän jälkeen ujuta liukuputki varovasti stefan läpi ja paina sitten pölysuoja paikalleen
    19) Iskari takaisin sisään ja pohjan pultti kiinni (voi vaatia kiinnityksenkin pulttipyssyllä jos ei muuten tunnu kiristyvän).
    20) 480ml täyssynteettistä 5W öljyä putken yläpäästä sisään jonka jälkeen iskaria pumppaillaan niin kauan että se imaisee öljyn sisäänsä, huomaat kyllä kun näin tapahtuu (iskaria ei siis tässä vaiheessa ole vielä pyöritetty siihen paksumpaan putkeen kiinni).
    21) Pyörittele iskari kiinni siihen paksuun putkeen kiinni ja läjäys päinvastaisessa järjestyksessä...

    Tuossa kai se noin suurinpiirtein on, ei mikään hirmuinen homma kun sen kerran on tehnyt. *

    Jos joku huomaa tuossa selostuksessa virheitä tms. niin korjatkaa ihmeessä, ulkomuistista kun tuon kirjoitin...
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport