Sivu: 25 / 58:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 1718:sta
  1. #721
    EN mielestäni rouku ohjaustangossa, mutta täytyy kiinnittää huomiota. Ohjausiskaria tuossa ei ole ja ohjauslaakeri ei itelle tullut mieleen, täytyy tsekata. Kiitos vinkeistä
  2. #722
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    EN mielestäni rouku ohjaustangossa, mutta täytyy kiinnittää huomiota. Ohjausiskaria tuossa ei ole ja ohjauslaakeri ei itelle tullut mieleen, täytyy tsekata. Kiitos vinkeistä
    Keulan keventyessä kiihdytyksessä tuppaa vähän ravistelemaan, etenkin jos ei mopo ole ihan parhaassa kunnossa. Tapahtuu siinä kun rengas on just irtoamassa radasta. Ohjausiskari kunnossa ollessaan syö yleensä pienet ravistukset pois. Pyörän kunto ja säädöt vaikuttaa näihin paljon ja itse en enää ajaisi ilman ohjausiskaria.

    Jos ei varsinaista vikaa löydy, niin painon liiallinen taakse siirtyminen tai liian nopea siirtyminen aiheuttanee epävakautta. Miten tuota sitten vois lähteä korjaamaan meneekin jo enemmän ammattilaisten hommiksi
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  3. #723
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    EN mielestäni rouku ohjaustangossa, mutta täytyy kiinnittää huomiota. Ohjausiskaria tuossa ei ole ja ohjauslaakeri ei itelle tullut mieleen, täytyy tsekata. Kiitos vinkeistä
    Minkä ikänen ceebra sulla on? Ainakin PC40 mallissa on sähkönen ohjausiskari siinä tankin etuosan alla jemmassa.
    Superbike #7
  4. #724
    Kiitos edelleen vinkeistä, täytyy kiinnittää huomiota juuri tuohon painon siirtelyyn.

    Luulen et ei mitään vikaa pyörässä pitäis olla, paitsi sen ohjauslaakerin voisi tsekata varoiksi. Takaiskari ja keula juuri huollettu ja pitäis olla ainakin "sinnepäin" säädöissä. Oma ceepra on mallia 2005 ja siinä ei ohjausiskaria vielä ole (tuli seuraavaan malliin). Ohjausiskari onkin heti seuraavana ostoslistalla, heti kun lompakko antaa periksi

    Tuota ravisteluongelmaa ei ole oikeastaan ilmennyt, muutenkun ykkös-vaihteella täysillä kiihdyttäessä, luonnollisesti, kun keula kevenee huomattavasti.
  5. #725
    Lainaa hostage kirjoitti Katso viesti
    Kiitos edelleen vinkeistä, täytyy kiinnittää huomiota juuri tuohon painon siirtelyyn.

    Luulen et ei mitään vikaa pyörässä pitäis olla, paitsi sen ohjauslaakerin voisi tsekata varoiksi. Takaiskari ja keula juuri huollettu ja pitäis olla ainakin "sinnepäin" säädöissä. Oma ceepra on mallia 2005 ja siinä ei ohjausiskaria vielä ole (tuli seuraavaan malliin). Ohjausiskari onkin heti seuraavana ostoslistalla, heti kun lompakko antaa periksi

    Tuota ravisteluongelmaa ei ole oikeastaan ilmennyt, muutenkun ykkös-vaihteella täysillä kiihdyttäessä, luonnollisesti, kun keula kevenee huomattavasti.
    Itsellä omassani(2003vm.) Löysän ohjauslaakerin ensimmäiset oireet oli juurikin tuo ravistaminen kovassa kiihdytyksessä.
    Honda cbr 600rr vm.03
    EX. cbr 600f2 vm.91
  6. #726
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Neljä ratapäivää viisaampana, voin sanoa, että talvella tehdyt muutokset takapumppuun ja keulamuutostyöt ovat olleet onnistuneita. (Ajemmin kirjoittanut tehdyistä muutoksista.)

    Showan takapumpun täytin ilmalla, enkä kadu. Helppo tarkistaa paineet säiliössä/lisätä/pienentää paineita. Olen mitannut lämpötiloja ja takapumpun lämpötila pysyy radalla ajettaessa (mun vauhdeilla) 50 - 65 ast. C sisällä.

    Cbr 1000rr keulan modifiointi ja ymppääminen cbr 900rr:ään vm. 02 oli onnistunut teko. Keulasta poistettu hydrostopperit ja snurrattu venttiilit uuteen uskoon, alkuperäisillä jousilla. Nestepintaa korotin n. 10mm ja Avot! Nyt toimii.

    Kovissakin jarruissa keula ei työnny liian syvälle ja jarruttaminen hyvin hallittavissa. Pohjaamiseen jää noin 10-15mm. Kadullakin pari kertaa kunnolla pattia vasten eikä pohjaamisesta ole ollut tietoakaan.

    Suosittelen ko. muutostöiden tekemistä sc44 ja sc50 mallisiin cebareihin. Ajettavuudeltaan pyörä on kuin toiselta planeetalta.

    Kadulla olen ajanut Contin Sport attack2 renkailla ja radalla Continental Race Attack Comp. Endurancella, myös katulailliset. Eikä Race Attack endurance välttämättä vaadi lamppäreitä, vaan toimii hyvin muutaman kierroksen jälkeen.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #727
    Poistettu
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti

    Kovissakin jarruissa keula ei työnny liian syvälle ja jarruttaminen hyvin hallittavissa. Pohjaamiseen jää noin 10-15mm. Kadullakin pari kertaa kunnolla pattia vasten eikä pohjaamisesta ole ollut tietoakaan.
    Itse tiedät parhaiten, mutta minusta kuulostaa siltä että keula on nyt liian kova. Radallakin keulan kuuluu käyttää koko joustomatka. Eihän joustoa muutenkaan ole kuin se n 120mm ja nyt sulla jää siitä 10% käyttämättä. Kovassa patissa/jarrussa radallakin keula saa ~pohjata silloin kun haetaan parasta pitoa. Noin se on varmasti hyvä jarruttaa mutta herkkyyttä puuttuu ja voisin kuvitella ettei käänny parhaalla mahdollisella tavalla.
  8. #728
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Itse tiedät parhaiten, mutta minusta kuulostaa siltä että keula on nyt liian kova. Radallakin keulan kuuluu käyttää koko joustomatka. Eihän joustoa muutenkaan ole kuin se n 120mm ja nyt sulla jää siitä 10% käyttämättä. Kovassa patissa/jarrussa radallakin keula saa ~pohjata silloin kun haetaan parasta pitoa. Noin se on varmasti hyvä jarruttaa mutta herkkyyttä puuttuu ja voisin kuvitella ettei käänny parhaalla mahdollisella tavalla.
    Olet aivan oikeassa, mutta minulle 10% "turvaraja" tarpeellinen. Luut ei välttämättä kestä kaatumisia, joten tietoisia riskejä yritän välttää. Tuonkin 10% sais varmaan käyttöön poistamalla hieman öljyä keulasta.

    Siihen en kokonaan yhdy, että keula olisi liian jäykkä, koska mielestäni olen onnistunut saamaan sopivasti pinta herkyyttää säätämällä Comp. ja Reb. sopivassa suhteessa toisiinsa.

    Paremmin menee nyt mutkiin kun aikaisemmin.

    Kaiken kaikkiaan asetetut tavoitteet selvästi ylitetty ja nyt on sellainen alusta käytössä, jolla ajaminen radalla on nautinto ja hauskaa. Tämä kaikki pienellä työllä ja vakio osilla, käytettyjä osia haalien budjettikin pysynyt aisoissa.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  9. #729
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itte totean että vanhan matkasportin koko alustan päivitys 100 kiloiselle kuskille teki kyllä hyvää. Esimerkiksi Alastarossa ennen Palmasia oleva vauhdikas oikea sai mopon soutelemaan viimevuonna ikävästi ja nyt ei tuntunut kun just joku pieni nypäys pyllyssä. Toisesta etupumpusta tuli mustat öljyt ja toisesta kirkkaat.... RaceTechin suosittelemilla Valvolinen 5W öljyillä keulasta tuli myös huomattavasti pehmeämpi mitä vanha oli. Mitä lie paksua ollut ennen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #730
    Siis öhlinssit alle niin asia kunnossa
    Ducati 1198S
  11. #731
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Olet aivan oikeassa, mutta minulle 10% "turvaraja" tarpeellinen. Luut ei välttämättä kestä kaatumisia, joten tietoisia riskejä yritän välttää. Tuonkin 10% sais varmaan käyttöön poistamalla hieman öljyä keulasta.

    Siihen en kokonaan yhdy, että keula olisi liian jäykkä, koska mielestäni olen onnistunut saamaan sopivasti pinta herkyyttää säätämällä Comp. ja Reb. sopivassa suhteessa toisiinsa.
    Se, että sulla jää käyttämättä 10% keulan liikematkasta, ei tarkoita, että sulla olisi 10% turvamarginaalia kaatoon vaan sitä, että eturengas menettää pidon 10% aiemmin kuin koko joustomatkan käyttävällä keulalla. Eli olet poistanut itseltäsi tuota turvamarginaalia, jota haet.
    Superbike #7
  12. #732
    k2 suikassa etupään paluu pitää olla tosi jäykällä ettei ole kiikkustuoli tai muuten epävakaa. taitaa olla 2 auki. comppi on normaalimman oloinen. taitaa olla 14 auki ja ihan ok on niin. esijännitys on ihan ok.

    onko tuo paluun toiminta oire jostain huollon tarpeesta vai omasta noloudesta? ( no noloudesta ainakin joo )
    olen mä vanhaa pyörää sen seitsemän vuotta ajelutellut ja mielestäni noin karkeasti ottaen olen kartalla perussäätämisestä. tämä fillari on tuore hankinta. siinä oli etupään paluu kokonaan kiinni kun sen hankin ja ehdin vähän luulla edellistä omistajaa kädettömäksi. no ehkä ollaan molemmat sitten..
  13. #733
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Se, että sulla jää käyttämättä 10% keulan liikematkasta, ei tarkoita, että sulla olisi 10% turvamarginaalia kaatoon vaan sitä, että eturengas menettää pidon 10% aiemmin kuin koko joustomatkan käyttävällä keulalla. Eli olet poistanut itseltäsi tuota turvamarginaalia, jota haet.
    Alusta tuntuu nyt itselleni tosi hyvältä. Jotain pieniä säätöjä, ehkä vielä kokeilen kauden aikana. Jos kehitys tätä luokkaa, niin mahdollisesti tuo kuviteltu 10% on käytössä loppukaudesta!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  14. #734
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jurvankunta kirjoitti Katso viesti
    k2 suikassa etupään paluu pitää olla tosi jäykällä ettei ole kiikkustuoli tai muuten epävakaa. taitaa olla 2 auki. comppi on normaalimman oloinen. taitaa olla 14 auki ja ihan ok on niin. esijännitys on ihan ok.

    onko tuo paluun toiminta oire jostain huollon tarpeesta vai omasta noloudesta? ( no noloudesta ainakin joo )
    olen mä vanhaa pyörää sen seitsemän vuotta ajelutellut ja mielestäni noin karkeasti ottaen olen kartalla perussäätämisestä. tämä fillari on tuore hankinta. siinä oli etupään paluu kokonaan kiinni kun sen hankin ja ehdin vähän luulla edellistä omistajaa kädettömäksi. no ehkä ollaan molemmat sitten..
    Muistelen, että noissa vuosituhannen alkupään suikissa on tuo paluuvaimennuksen säätöneula aika hölmön mallinen ja vaikuttaa käytännössä alueella 0-3 naksua auki. Loput naksut on sitten yhtä tyhjän kanssa. Eli olet tod. näk. ihan tontilla tuon kanssa.
    Superbike #7
  15. #735
    Kiitos. Myyjä näytti kuitinkin että etupää olis huollettu just ja ehdin jo manata... No turhaan onneksi.
  16. #736
    Säätötoimiin pääsin itsekin. SF siirtyi elokuussa taas ajovuoroon, ja kun luottoa alustaan ei ollut niin mittailin painumia. Eipä ollut juuri mitään. Jouduin vetämään esijännitykset minimiin sekä edestä että takaa eikä painumaa siltikään tule kuin vajaat 35 mm edessä ja 30 mm takana.

    Sisäänmenossa keulassa oli noin 10 napsua kiinni-asennosta. Ilmankos tuntui aika kovalta. Päädyin noin 20 napsuun, paluuvaimennusta vähensin samassa suhteessa, siis noin 1/3:een maksimivaimennuksesta. Takana vastaava löysennys. Johan parani. Kokeilin pehmentää takaa vielä lisää muutaman napsun, mutta lellumista alkoi esiintyä. Eihän tuo mikään matkalehmä ole, varsinaisesti, joten komento takaisin.

    Iso on säätöjen merkitys. Alkukesästä ajat olivat radalla samat kuin edelliskesänä, säätöjen jälkeen settien keskimääräinen aika on pudonnut noin 12s. Muutama s putoaa vielä suht helposti kunhan kuski tottuu toimivaan alustaan ja ymmärtää opetella ajoasioita uudelleen. Tosin lähtötaso on vaatimaton, mutta silti.

    Ensi talvena pitänee viedä vaimentimet MP-Racingille huoltoon, samalla voisi vaihtaa numeroa löysemmät vieterit. Pääsee taas keväällä hakemaan säätöjä.

    Öhlinssin mukaan nuo orkkisvieterit sopivat 170-190 naulaa painavalle kuskille. Mielenkiintoista että vaihteluväli on vain vajaat 10kg. Pieni on siis esijännityksen vaikutusalue. Joten pitää joko vaihtaa jouset tai lihottaa kuskia. Jälkimmäinen ei tule kysymykseen kun teho/painosuhde huononee.

    Merkillistä että kukaan pyöräkauppias ei ole puhunut alustasäädöistä tai jousista halaistua sanaa, vaikka muutama pyörä on uutenakin tullut ostettua. Halvalla saa ajo-ominaisuuksia parannettua, ainakin jos iskarit ovat jo alun perin säädettävissä. Säätöjen oikeellisuus on myös turvallisuuskysymys mukavuuden lisäksi.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 16.09.2014 klo 16:04.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #737
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Öhlinssin mukaan nuo orkkisvieterit sopivat 170-190 naulaa painavalle kuskille. Mielenkiintoista että vaihteluväli on vain vajaat 10kg. Pieni on siis esijännityksen vaikutusalue. Joten pitää joko vaihtaa jouset tai lihottaa kuskia. Jälkimmäinen ei tule kysymykseen kun teho/painosuhde huononee.

    Merkillistä että kukaan pyöräkauppias ei ole puhunut alustasäädöistä tai jousista halaistua sanaa, vaikka muutama pyörä on uutenakin tullut ostettua. Halvalla saa ajo-ominaisuuksia parannettua, ainakin jos iskarit ovat jo alun perin säädettävissä. Säätöjen oikeellisuus on myös turvallisuuskysymys mukavuuden lisäksi.
    Kyllä sitä painaumien säätövaraa on huomattavasti enemmän kuin tuo 10 kg. Mutta mopo on sen verran herkkä laite, kun kaikki on niin kompaktia ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jolloin mopo toimii kaikenkaikkiaan paremmin, kun vieterit on mopon ja kuskin painoon nähden abaut tontilla. Siitä syystä öhläri suosittelee ko vietereitä ko painolle. Ja kun kuitenkin koko alusta lähtee jousista (jousivakioista) ja ne on halvat, niin ei siinä rahat hukkaan mene.

    Jos rataharrastajistakaan, missä alusta on tärkeä elementti, suurin osa ei tiedä alustan säädöistä. Niin turha odottaa että myyjät, joita kiinnostaa vain myyntikate, tietäisivät edes sitä vähää.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #738
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Merkillistä että kukaan pyöräkauppias ei ole puhunut alustasäädöistä tai jousista halaistua sanaa, vaikka muutama pyörä on uutenakin tullut ostettua. Halvalla saa ajo-ominaisuuksia parannettua, ainakin jos iskarit ovat jo alun perin säädettävissä. Säätöjen oikeellisuus on myös turvallisuuskysymys mukavuuden lisäksi.
    Keskimääräinen mopokauppias ymmärtää alustan säädöistä lähes yhtä paljon kuin sika satelliitista. Osa sentään osaa ruuvata alustan manuskan mukaisiin asetuksiin, mutta sellaiset kauppiaat, jotka osaisivat edes perusasetukset katsoa pyörän ostajalle kohdalleen ovat todella harvassa.
    Superbike #7
  19. #739
    Tänään tuntui R1 aliohjaavan todella paljon hitaissa mutkissa, ei löytynyt luottoa yhtään ja oli vähän tuskaista ajaa. Osasyynä varmasti lähes loppuun kulunut power3, kun takana uusi vastaava. Mutta nopeissa mutkissa etupää piti ja ei ongelmia, samoin jarrutuspito oli hyvä.

    Mitähän pitäs säätää alustasta ? Painumat on säädetty ja alusta on ennen tuntunut olevan sinnepäin, mutta tänään tuo aliohjaus harmitti todella paljon.
    1199S Panigale
  20. #740
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    lähes loppuun kulunut power3

    Mitähän pitäs säätää alustasta ?
    Vaihtaa se eturengas.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #741
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Vaihtaa se eturengas.
    Uusi rengas on kotona mutta en perkele kerennyt ennen ratapäiviä vaihtamaan..

    Lähinnä sitä mietin, kun juuri noissa hitaimmissa se lähti lipsumaan ja puskemaan ? Eli mutka 2 Alastarossa, palmas ja viimeiset tiukat.. muuten tuntui olevan ihan balanssissa. Ehkä se rengas sitten vaan tekee sen.
    1199S Panigale
  22. #742
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Ehkä se rengas sitten vaan tekee sen.
    Veikkaisin juu.

    Pilk viil, alastaron 2s mutka ei oo mun mielestä hidas, apeksinopeus jotain 70-75 tjsp.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #743
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin juu.

    Pilk viil, alastaron 2s mutka ei oo mun mielestä hidas, apeksinopeus jotain 70-75 tjsp.
    Ajattelin itte ihan samaa, hirvittää sukeltaa sinne kauheeta kyytiä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #744
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin juu.

    Pilk viil, alastaron 2s mutka ei oo mun mielestä hidas, apeksinopeus jotain 70-75 tjsp.
    Huomaa sanamuoto hitaimmat, 2 mutka oikealle on ainaki omilla taidoilla ajettuna hitaampi kun muut ennen palmasia, eli menee hitaimpiin yhdessä lopun kanssa

    Mutta kiitoksia, vaihdellaan renkaat ja jätetää alusta toistaiseksi rauhaan
    1199S Panigale
  25. #745
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Huomaa sanamuoto hitaimmat, 2 mutka oikealle on ainaki omilla taidoilla ajettuna hitaampi kun muut ennen palmasia, eli menee hitaimpiin yhdessä lopun kanssa
    Onks sulla 2nen hitaampi ku 3nen? Jos, niin huonosti menee...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #746
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Onks sulla 2nen hitaampi ku 3nen? Jos, niin huonosti menee...
    Kyllä on Ajolinja menee sitten ehkä päin vittua siihen, toki niin se menee muihinkin mutkiin. Kolmosesta pääsee kuitenki avaamaan kakkosella sillain että alkaa tuleen ruutia ulos ja takapää luistamaan, kakkosesta ei.
    1199S Panigale
  27. #747
    Alastarolla ajelemassa 4-6.7.2016

    Minulla tilanne, että alkukesästä ostettu vakiokuntoinen Yamaha R6, 2007. Olen viisaammilta saanut neuvoa, että tulisi tuo alusta säädättää ammattilaisen toimesta rata-ajoa ajatellen. Ajatus on ollut tuo säätöasia hoitaa kuntoon, mutta omien kiireitten (ja saamattomuuden) ansiosta asia on vielä hoitamatta.

    Ohjekirjasta olen yrittänyt ihmetellä, että mitä ruuvia ja minne suuntaan tulisi kääntää, jotta saisi tarkistettua edes sen, onko säädöt edellisen omistajan toimesta "tehdasasetuksissa" vai jotain ihan muuta. Menee kuitenkin itselle liian vaikeaksi...

    Nyt kysyisin apuja viisaammilta jotka ovat Alastarolla alkuviikosta. Jos jollain pyörää/säätöjä tuntevalla on intoa ja ylimääräistä aikaa jossain välissä kurkata pyörää ja mahdollisesti korjata jotain, niin olisin suuresti kiitollinen. Itse ajelen keskihitaassa ma-ti ORGin päivät ja keskiviikkona Nastolan kerhon päivillä ryhmässä X?

    Mikäli joku pystyy paikanpäällä jotain tarkistamaan ja ehkä jotain tarvittaessa muuttamaankin, niin olisin valmis palveluista kohtuullisen korvauksen maksamaan. Jos intoa löytyy, niin laittakaa vaikka YVtä.
    Yamaha R6R 2007
  28. #748
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  29. #749
    Poistettu
    Siukolan puheessa on niin paljon asiaa etten voi kuin sanoa: Aamen. Tänäkin kesänä olen monelle sanonut että pohjaamista ei tule välttää ja jos nippari telarissa ei ole käynyt pohjassa, keula on aivan liian kova. Silti lähes kaikki säätää sen keulan niin ettei nippari käy kuin 10-20 milliä pohjasta.

    Näemmä tämänkin thriidin viestissä #727 viimeksi messunnut samasta asiasta.
  30.  
  31. #750
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    ^Siukolalta aika kovaa tekstiä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


Sivu: 25 / 58:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen