Sivu: 44 / 49:sta EnsimminenEnsimminen ... 344243444546 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1291:st 1320:een 1469:sta
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Yks mun kaveri joka on todella paljon stnyt kilpa-autoja telemetrian pohjalta kysyi eilen ett sdetnk prtkn ja auton iskareita saman periaatteen mukaisesti telemetrian pohjalta.

Eli haetaanko esim prtkn iskareissa samanlaista Bell curvea kuin autoissa?
    Privateerin kysymys oli nopean ryhmn ketjussa, mutta ajattelin vastausten kuuluvan pikemminkin tnne.

Viime kesksi asensin alustapotikat ja yritin datasta jotain saada selville, mutta en juuri alkua pidemmlle pssyt. Sen huomasin ensimmisen pivn jlkeen, ett 10 Hz nytteenotto ei riittnyt mihinkn. 100 Hz oli jossain mrin kyttkelposta, mutta RaceDAC:n kaavoilla ei kannata kutistaa 0-5000 vlin liikkeen suuruuden arvoja vlille 0-100, koska numeerinen tarkkuus krsii.

Scuuba postasi muistaakseni thn ketjuun linkin, jossa yksinkertainen lhestymistapa st vaimennusta tuollaisen kellokyrn pohjalta.

Keulan data meni aika lhelle kellokyr ja stimet vaikuttivat loogisesti.

Mutta pern kyr ei ollut lhellkn kellomuotoa. Eik voimakkaasti toispuoleinen kyr muuttunut reippaallakaan stmisell (kyrst ptellen lyssin reboundia tuntuvasti) symmetriseksi.

Kyselin tll aiheesta, johon wbaum vastasi, ettei ymmrr miksi vaimentimen yliptn pitisi viett yht paljon aikaa puristus- ja paluuvaimennuksessa. Kehotti tutkimaan milt kyrt nytt, kun rajaa aineiston vain pienen kiihtyvyyden/hidastuvuuden osuuksiin. Se on viel tekemtt ja saanee odottaa ensi keslt uutta, parempaa dataa.

Scuuba laittoi mys pari alustaan liittyv kirjalinkki, mutta niist en lytnyt thn stmiseen liittyv asiaa sovellettavaksi.

Mit siis kannattaisi datasta suodattaa kyriin ja miten niit hydynt stmisess? Se kiinnostaisi minuakin.
    GSX-R1000, SV650S, F800GS
    www.muoviluoti.fi
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    Mit siis kannattaisi datasta suodattaa kyriin ja miten niit hydynt stmisess? Se kiinnostaisi minuakin.
    Iso kiitos kattavasta vastauksesta!

Tuohon kysymykseen pikaiseltaan arvaisin (ilman mitn tietmyst) ett jos pitisi vain pieni palasia suodattaa ni oisko se sitte se osuus joka tapahtuu mutkan entryst exitiin?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Uskoisin oikean analyysi tykalun olevan olennaista. Muistaakseni pari kuskia kokeili Etestan palveluja Kymiringill ja Motoparkin osakilpailussa. Tuolta varmasti saa apuja vhn sen mukaan mihin riittvt pelimerkit.
    Yamaha R1
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Uskoisin oikean analyysi tykalun olevan olennaista. Muistaakseni pari kuskia kokeili Etestan palveluja Kymiringill ja Motoparkin osakilpailussa. Tuolta varmasti saa apuja vhn sen mukaan mihin riittvt pelimerkit.
    Juu jos on miljoonri ni toi on varmasti huikea palvelu... mutta ei kyll ylimrist 1500e irtoo jo valmiiksi vaikeasta budjetista vain siihe ett joku lukis mun dataa

EDIT: Nojoo kyll ton yhdeksi kuukaudeksi EHK voisi ottaa siin vaihees ku on datalaitteet jo asennettuna ni alkuun saisi paremmat lhtkohdat.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Tukeekohan tuo eTestan palvelu esim. RaceDACin suoltamaa iskaridataa? eli ihan perus .csv filua?
    Stormilta lytyy tollanen bitubon kfork etupn muutossarja mill saa vakio keulan muutettua ratasemmaks. Onko tuollaisesta kenellkn kokemusta? Sarjan mukana tulee jonkinlaiset ohjeet mill saa perus sdt laitettua... hlinssi maksaa melkein pyrn verran nii mieli tekis vhn edukkaammin selvit ja taitotaso ei vlttmtt vakiota kummallisempia tarttis. Pyrn 2006 vuoden R1
    Vrill ei vli kuhan on keltainen...

YZF-R1 2006
    YZF-R6 2003
    Lainaa EsR1 kirjoitti Katso viesti
    Stormilta lytyy tollanen bitubon kfork etupn muutossarja ...
    Vehniisen Karilta sain hyvn tarjouksen Bitubon vermeist: https://www.kvr.fi/content/fi/-5297/105900/Etusivu.html
    Kannattanee kysell tarjousta.
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Oli tnn junamatkoilla joutilasta aikaa, niin askartelin jostain viime kesn kierroksesta "kellokyrt" sellaisilta ptkilt, kun kiihtyvyys on vlill 0,1*G ... -0,1*G.

Keula:

Etuiskari.png

Per:

Takaiskari.png

Ensi kesn datalla voisi kokeilla milt nytt, kun suodattaa kiihtyvyyden sijaan jotain nopeusvli, kallistuskulmavli tai vaikka tietyn mutkan dataa.
    www.muoviluoti.fi
    Pern data olis varmaan hydyllinen katsoa mys siit kohdasta kun kiihdytys on rajuimmillaan eli 0.5-0.9G

Ntti dataa sait. Tuosta alkaa saamaan jo parempaa osviittaa kuin koko kierroksen kyrst
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Tss on muutkin suositellut ottamaan yhteytt Koittomotoon. .
    Soittelin eilen Koitto Moton Juhalle ja tnn lhtivt iskarit matkahuollon kyydill kohti Koskia. Kyll mulle kuulemma kelpo alusta rata-ajoon saadaan noista orkkisosista tehty, vhn uutta jousta ja pient modausta.
    Yamaha R6
    Onkos kukaan mittaillut miten kuumana takaiskari kuumana kespivn oikein radalla ky?

Miss vaiheessa vaimennustehot romahtaa. Tm kiinnostaa itse kun mopossa putkisto lmmitt iskaria voimakkaasti. Mietinnss mahdollinen keraamipinnoite putkistoon ja joku lmpkilpi iskarin ja putkiston vliin.
    Miten jousien laskeminen menee. Kuski X kausi -19 varusteineen 90kg, jouset edess 10,0/10,0 takana 85. Milloin 9,0 9,5 10,5 11,0 taakse 90 95 80 tai yms. Onko mitn helppoa kaavaa, mill itse kukin voisi laskea jouset tontille.
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Miten jousien laskeminen menee. Kuski X kausi -19 varusteineen 90kg, jouset edess 10,0/10,0 takana 85. Milloin 9,0 9,5 10,5 11,0 taakse 90 95 80 tai yms. Onko mitn helppoa kaavaa, mill itse kukin voisi laskea jouset tontille.
    On kai siihen kaavoja https://www.racetech.com/VehicleSearch tuolta aika moneen malliin.
    Yamaha R1
    Riippuu ihan pyrstkin, koska eri keulakulmat/linkustot yms. Ei oo muuta ku arpoo about oikean jousen ja sitten painaumia mittaamalla.

Mulla 10,0/10,0 edess ja 100 takana, ja elopainoa ~105kg. Ja sain painaumat tontilleen just eik melkein.

Edellisell omistajalla joka on 20?kg kevyempi oli 9,00/9,00 edess ja 93 takana.
    Suzuki GSX-R1000 L1
    Mulla oli 10.0/10.0 edess th menness, tksi kesksi tuli putkiin 9.5/10.0 ... elopainoa 75kg ilman ajokamoja.

Katsotaan milt tuntuu.
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Riippuu ihan pyrstkin, koska eri keulakulmat/linkustot yms. Ei oo muuta ku arpoo about oikean jousen ja sitten painaumia mittaamalla.

Mulla 10,0/10,0 edess ja 100 takana, ja elopainoa ~105kg. Ja sain painaumat tontilleen just eik melkein.

Edellisell omistajalla joka on 20?kg kevyempi oli 9,00/9,00 edess ja 93 takana.
    Viime kesn paino ilman kamoja n. 74kg, eli n. 30kg sua kevyempi. Ja edess oli 9.0 toisessa ja 10.0 toisessa putkessa, elikks 9.5 edess. Kokeilin Alastarossa mys ysin keulaa, mutta se ei oikein sit pelannu Motoparkin rykyiss. Ekan Motoparkin ajoin 10.0 keulalla, mutta vaihdoin sen Kemoran kisaan tuohon 9.5 keulaan, ett kntyy hitaissa paikoissa paremmin. Takana tosiaan sitten tuo 93 jousi.

T: Edellinen omistaja.
    Superbike #7
    M en itseasiassa ees tied mik mun takajousi on Mutta Piril oli ilmeisesti about mun kokoinen slli, joten oletan ettei ainakaa hirveesti ole off.
    Kouluttaja Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jsen
    Keskustelua varikolta:

Kuski: laita keulaan jykemmt jouset.
    Mekaanikko: siell on jykimmt mit meill on!
    K: no laita sitten lysemmt, ei noilla voi ajaa!
    M: aasia kunnossa.
    The Lakkivaari

Yamaha R6RR ja BSA A7SS caferacer

Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Viime kesn paino ilman kamoja n. 74kg, eli n. 30kg sua kevyempi. Ja edess oli 9.0 toisessa ja 10.0 toisessa putkessa, elikks 9.5 edess. Kokeilin Alastarossa mys ysin keulaa, mutta se ei oikein sit pelannu Motoparkin rykyiss. Ekan Motoparkin ajoin 10.0 keulalla, mutta vaihdoin sen Kemoran kisaan tuohon 9.5 keulaan, ett kntyy hitaissa paikoissa paremmin. Takana tosiaan sitten tuo 93 jousi.

T: Edellinen omistaja.
    Pitkin katsoa jos hommais yhen 11.0? jos lytyy, niin sais tarvittaessa 10.5.

Kun ei nuo painaumatkaan aina kerro kaikkea.
    Suzuki GSX-R1000 L1
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Pitkin katsoa jos hommais yhen 11.0? jos lytyy, niin sais tarvittaessa 10.5.

Kun ei nuo painaumatkaan aina kerro kaikkea.
    Minulla on pari 11-jousia tarpeettomina. Vakioon Showan keulaan. Liek samat kuin sinun keulassa?
    www.muoviluoti.fi
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    Minulla on pari 11-jousia tarpeettomina. Vakioon Showan keulaan. Liek samat kuin sinun keulassa?
    Ei oo, tossa on :n 25mm cartridge.
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei oo, tossa on :n 25mm cartridge.
    Paineistettu kitti?
    Aprilia RSV4-R
    Lainaa jannmann kirjoitti Katso viesti
    Paineistettu kitti?
    Eip.

Ihan NIX 30 sarjan.
    Suzuki GSX-R1000 L1
    Annetaan lyhyt vastaus parilla perustelulla: Ei ole. Keulaan joku 10.0 on varmaan hyv yleisarvaus ja takaiskarista en sano mitn, kun en tied linkun suhdetta.

Otetaan vaikka RN19 yamaha esimerkiksi, jolla olen harrastanut pidempn, niin sill on menty Motoparkissa tosikovaa
    10.75 / 110 N/mm jousilla tai luokkaa 9,5 / 95N /mm jousilla. Itseni en laske tosi kovaa ajaneiden esimerkkien joukkoon.

* Rengasmerkki (profiili / runko)
    * Radan pinta ja profiili, tasaisuus
    * Muut sdt (keulan ilmajousi, pern antisquat, vaimennukset)
    * Ajotyyli

Ja lista jatkuu.... eli jos joku samankokoinen on mennyt samoilla jousilla ja painaumilla kovaa samalla radalla, niin lhtisin varmaan siit liikkeelle.

Motopark ja Botnia pit ehk pykln jykemmst alustasta, kuin Kemora, Alastaro tai Auto24ring. Nin siis omalla kohti, kunnes joku tuo tnne pokkeuksen pytn.
    ---
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa jannmann kirjoitti Katso viesti
    paineistettu kitti?
    fgk 146.
    Superbike #7
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    On kai siihen kaavoja https://www.racetech.com/VehicleSearch tuolta aika moneen malliin.
    Toi Racetechin laskuri on ihan hyv vaihtoehto hakea suurinpiirtein oikeat vieterit mopoon. Tosin omaan makuun se ehdotteli karvan turhan jykki jousia Suzukiin, mutta kyll nekin ois tontilla viel ollu.
    Superbike #7
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Juu. Antaa ainakin omia luuloja peilaavia tuloksia. Edess taitaa olla vakio 9,5 ja oon aika aatellu, et jos osais vhn jarruttaa, niin 10 olis aika soiva.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Edess taitaa olla vakio 9,5 ja oon aika aatellu, et jos osais vhn jarruttaa, niin 10 olis aika soiva.
    Mit oon ymmrtny ni toi ei oo pelkstn "jos osais jarruttaa" juttu, vaan todella paljon kuskin ajotekninen juttu ett mik on se kaikkein optimaalisin.

Itellki tosiaan meni tn kesksi kokeiluun pykl pehmempi keula. Saattaa olla huono, saattaa olla hyv. Ei voi tiet ennenku nkee.

Ehk m oon tehny kaiken th menness tysin vrin, ja kaasunrpeltmisen takia mulle menis 11,5 jouset. Tai ehk pikakaasu ei sovi mulle ja pitis laittaa normi kaasu ja normi jarrut ja 8,5 keula
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Ja lista jatkuu.... eli jos joku samankokoinen on mennyt samoilla jousilla ja painaumilla kovaa samalla radalla, niin lhtisin varmaan siit liikkeelle.
    Toi on oikeistaan se yleisin ja pahin virhe mit voi tehd miss tahansa ratailuun (tai mihin tahansa) liittyvss hommassa. Eli esim olettaa ett jollakin nopealla on hyv setuppi.

Itsekkin olen tehnyt saman viheen jo monta kertaa ja aina lopputulos on ollut ett Tapahtuu ja Sattuu.

Todellisuudessa nopeiden kuskien setupit voi ihan hyvin olla, ja usein ovatkin, jotain kusen ja paskan vlilt, kun ohjenuorana on kytetty jotain ikuisesti elvi wanhoja sloganeita, ja sept ovat juoneet kaljaa varikolla ja taikoneet alustaa kuskin fiiliksi hivelevksi.

M neuvoisin ett jos itell ei riit motivaatio alustan perusteiden ymmrtmiseen, niin hilaa perseens ja moponsa vaikkapa Motovillen tontille ja ly sille jenit kouraan, niin psee helpolla ja lopputulos on hyv, ellei jopa paras.

Eli ei kannata kopioida jotain joltain toiselta, jos itsell ei ole mitn ymmrryst mit on kopioimassa.
  30.  
    Jos haluat ett ravistan hihasta jotain suuntaa antavaa kommenttia, niin kerro:
    Mik mopo kyseess?
    Paljonko se painaa tyteen tankattuna?
    (Kuskin paino varusteineen? 90)
    Keulakulma?
    Keulan kokonaisjoustomatka?
    Onko vakio keula eli hydraulistopperit tallella?
    Vai onko kytss keulan koko joustomatka?
    Paljonko haluat ett se kest maksimissaan jarrua?

Takalinkun suhde? (Jos et tied niin ois helmee jos jaksaisit mitat sen.)

Noilla tiedoilla psee hyvn alkuun.
Sivu: 44 / 49:sta EnsimminenEnsimminen ... 344243444546 ... ViimeinenViimeinen