Sivu: 28 / 30:sta EnsimminenEnsimminen ... 182627282930 ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:st 840:een 900:sta
  1. #811
    Itse oon viemss ton R6:sen keulahuoltoon, ja hinta on siin 400 korvilla (sislten uudet jouset).
    Yamaha YZF-R6R - ratalelu
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  2. #812
    2016 kevll vein koko laitteen alustan huoltoon ja simmiin 540. Samalla tuli painumat, comp ja rebound jokseenkin tontille.
    R1M
    www.muoviluoti.fi
  3. #813
    Mit hyvi iskarihuoltoja Helsingin alueelta lytyy? Motoville tll on kehuttu jo paljon, mutta onko muita?

    Ainakin Konalasta lytyi mp-jousitus niminen putiikki, onko tuosta kenellkn kokemuksia?
  4. #814
    Lainaa Tuurihaukka kirjoitti Katso viesti
    Mit hyvi iskarihuoltoja Helsingin alueelta lytyy? Motoville tll on kehuttu jo paljon, mutta onko muita?
    MJL
    Yamaha YZF-R6R - ratalelu
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  5. #815
    Ja se MJL-huolto taisi olla samin autopajan tiloissa vai?? Ainakin tll oli juttua jossain keskustelussa
    Eli silloin osoite on https://www.fonecta.fi/kartat/60.301...ofile-location

    Mutta jos on viel helsingiss, niin tm on turha tieto
    El el hyv mies panikoi turhaa, ei sill kateudella voita mit
  6. #816
    MP-Huolto Jarkko Honkaisen hinnastohinnat:

    Iskarihuollot:
    Keulahuolto (+osat ja ljy) 120,00
    Kaksoiskammiokeula (+osat ja ljy) 130,00
    Kyb, Showa (sis. ljyn ja typen) 95,00
    WP, hlins (sis. ljyn ja typen) 105,00
    WP-pds, hlins TTX (sis. ljyn ja typen) 120,00
    Simmitys huollon yhteydess (+simmit) 40
    Keulaljy Motorex 16,50/l
    Keulaljy hlins 32,00/l

    Hinnat eivt sisll varaosia ja tiivisteit!

    http://www.mphuolto.fi/index.php?id=4
  7. #817
    Mik avuksi, kun keula pohjaa, FGK 212 hlins ja 9,5 jouset, ljymr se 140mm. Ongelma on se, miten voin silytt keulan"lysyyden" pohjaamatta, vai onko ainut vaihtaa 10 jouset. Miten ljy mr vaikuttaa.
  8. #818
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Mik avuksi, kun keula pohjaa, FGK 212 hlins ja 9,5 jouset, ljymr se 140mm. Ongelma on se, miten voin silytt keulan"lysyyden" pohjaamatta, vai onko ainut vaihtaa 10 jouset. Miten ljy mr vaikuttaa.
    Kumpaa tarkotat lysyydell; sit ett keula sukeltaa jarrussa, vai sit ettei se hakkaa pompuista ksille?
  9. #819
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Mik avuksi, kun keula pohjaa, FGK 212 hlins ja 9,5 jouset, ljymr se 140mm. Ongelma on se, miten voin silytt keulan"lysyyden" pohjaamatta, vai onko ainut vaihtaa 10 jouset. Miten ljy mr vaikuttaa.
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kumpaa tarkotat lysyydell; sit ett keula sukeltaa jarrussa, vai sit ettei se hakkaa pompuista ksille?
    Lis ljy? +5 mm.

    (jos painumat ja menovaimennus ovat palstalla)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #820
    Varmaan jos sen herkkn haluaa pit nii naksu ljy lis. On muuten yllttvn iso efekti ilmajousella kun tuossa testailin omaa keulaa ilman jousia, alkaa vaikuttamaan jo 50pinnan puristuksessa ihan tuntuvasti, viimeiset millit saa jo olla koko painollaan putken pll. Ja mulla sentn on laskettu ljypintaa...

    Tollasesta keulasta kyll lytynee sen verran vkevsti compista st ett sill kyll testailin aluksi mit se tekee. Riippuu tietysti mink takia se pohjaa ja onko sit edes tarvetta vltt. Kyllhn normipainoinen jamppa ja 10 jouset saa antaa jo tosissaan jarruattack...
    Ducati HM1100s + GsxR1000 k7
    http://www.youtube.com/user/weeboom1
  11. #821
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Mik avuksi, kun keula pohjaa, FGK 212 hlins ja 9,5 jouset, ljymr se 140mm. Ongelma on se, miten voin silytt keulan"lysyyden" pohjaamatta, vai onko ainut vaihtaa 10 jouset. Miten ljy mr vaikuttaa.
    9,5 jouset kuullostaa tonnisella + 75kg kuskilla kyll lhinn joltain syksyn sadekelin jousilta, jos slickseill ajelee.
    10 + 10 lhtisin kokeilemaan. (Itsell 10 + 10,5, ljyn pinta 150mm ja pohjaa, muttei turhan raivokkaasti).
    hlinssilt lytynee suositukset maksimi ljyn mrlle, enk ainakaan siit menisi yli.

    Oma cartridge on fgk1310, joten suoraan verrannollisia nuo ljymrt ei ole.
    <p>https://www.facebook.com/Mikko-Koirikivi-52-778144195566031/</p>
  12. #822
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Samoilla linjoilla Suizakin kanssa. 10 jouset on varmaan aika passelit. Mulla kuivalla kelilla 10+10.5 jouset edess ja ljynpint :n vakio.

    Ja keulan lysyydell tarkotat varmaan herkkyytt, joka syntyy pasiassa vaimennusasetuksista ja keulan sisisest kitkasta.
    Superbike B #7
  13. #823
    Kiitoksia kaikille ket ohjeisti. Vaihdoin ne 10 jouset ja keula toimi, ji jopa 15mm varaa jarruissa. Hitailla osuuksilla kemorassa en niinkn huomannut eroa, mutta etenkin paluu suoran vasurissa tuli tunne, et jos viel lis roikun, niin putoan kohta kyytist, mopo kun ei knny. Keulan testaus tosin ji vain lauantain mittaiseksi, sunnuntain eka setti pttyi kahvilanmutkaan. Olen tosiaan tysin aloittelija ja ratapivi alla noin 20, mutta jos jollakin on, sunnuntain nopeasta, ekan setistin kaadosta video, niin olisi mukavaa nhd se. Kiitos ja Anteeksi
  14. #824
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia kaikille ket ohjeisti. Vaihdoin ne 10 jouset ja keula toimi, ji jopa 15mm varaa jarruissa. Hitailla osuuksilla kemorassa en niinkn huomannut eroa, mutta etenkin paluu suoran vasurissa tuli tunne, et jos viel lis roikun, niin putoan kohta kyytist, mopo kun ei knny. Keulan testaus tosin ji vain lauantain mittaiseksi, sunnuntain eka setti pttyi kahvilanmutkaan. Olen tosiaan tysin aloittelija ja ratapivi alla noin 20, mutta jos jollakin on, sunnuntain nopeasta, ekan setistin kaadosta video, niin olisi mukavaa nhd se. Kiitos ja Anteeksi
    Aika paljon keulaa j nyt sitten kyttmtt jos varaa j 15 mm, tosin tied millainen jarruttaja olet, mutta tuleehan tuolla Kemorassa jonkinverran jarrua yleens kytetty paluusuoran jarrussa.
    Et kertonut onko ljyt keulassa tuoreet mutta oletettavasti ovat?

    Tuossa tilanteessa kokeilisin itse nyt kun tiedetn kuinka keula ui 9.5 ja 10.0 laittaa tuollaiset jouset putkiin jolloin saat arvoksi 9.75 tm tuo lis joustoa keulaan, viel jos kytt samoja jousia jotka putkissa jo olleet ja testattu niin luultavasti lopputuloskin jotain noiden kahden arvon vlilt.

    Olen itse paininut saman ongelman kanssa ett keula pohjaa ja kun laitoin jykemmt jouset ui liian korkealla. Seuraavaksi ajattelin itse kokeilla yksinkertaisesti siirt jarrumerkki aikaisemmaksi ettei keula pohjaa ja tm siksi kun keula pohjaa vain yhdess kovassa jarrussa 260-70kmh niin tuli mieleen ett kokeilen hiukan hvit tuossa jarrussa ja kokeilla jos voittaisin tuon hvityn ajan muualla korkoineen takaisin.
    ZX10R -08
    ZX10R -11
  15. #825
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia kaikille ket ohjeisti. Vaihdoin ne 10 jouset ja keula toimi, ji jopa 15mm varaa jarruissa.
    Eli keulan kantavuus lisnty noin 5% (ellei muuta muuttunut), ja jarrutehovheni noin 15 %.
  16. #826
    Misshn mahtaa olla vikaa, kun oikea (comp) etupumppu j ylasentoon nostettaessa, kun ylhlt korkit on auki. Tarkastin niit kaadon jljilt ja nin koti konstein ei ollut havaittavaa kieroutta pyriteltess liukuputkea, tosin hettokelloa ei ole kytss tll hetkell. Etupumput on hlins fgk 212.
  17. #827
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Misshn mahtaa olla vikaa, kun oikea (comp) etupumppu j ylasentoon nostettaessa, kun ylhlt korkit on auki. Tarkastin niit kaadon jljilt ja nin koti konstein ei ollut havaittavaa kieroutta pyriteltess liukuputkea, tosin hettokelloa ei ole kytss tll hetkell. Etupumput on hlins fgk 212.
    Klipari lynyt klommon ulkoputkeen? Mulla meni toisesta etuputkesta ulkoputki uusiksi, koska klipari oli lyny sen 0.4mm soikeaksi. Tarras kiinni n. 5mm ennen kuin keula on mekaanisesti pohjassa. Kyt se jossain liikkeess tai lainaa heittokello niin tiedt varmaksi.
    Superbike B #7
  18. #828
    Kyll se vika lyty sielt ulkoputken painaumasta, pahimmillaan oli 1,06 heittokellolla mitattuna, mutta se ongelma tuli tiivisteest, joka oli noi 160mm ylpinnasta mitattuna, painauma siin kohdalla oli 0,5, muuten olisi kyll ollut varaa painaumille. Kuvasta katottuna ei aivan kaikki sen tiivisteen tarkoitukset selvineet. Toivottavasti tulee vastauksia
  19. #829
    Kysymys n:o 1 Mik mahtaa olla kiristys momentti bmw s1000rr, tmn mik lukittee koko paketin liukuputkeen alakautta. Kysymys n:o 2 Keulan teko. Mitenk toimii lys jousi ja paljon ljy vs kire jousi ja vhn ljy.
  20. #830
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Kysymys n:o 2 Keulan teko. Mitenk toimii lys jousi ja paljon ljy vs kire jousi ja vhn ljy.
    Lys jousi ja paljon ljy (viskositeettia ei mritelty eik mntien shimmausta). Mopo makaa liian alhaalla ja siit syyst saattaa muuttaa ajogeometriaa. Jos tulee rykky, niin shimmauksesta riippuen, jousitus saattaa pohjata. Suuri ljymr tosin kompensoi pohjaamista, koska korkealla ljynpinnalla saadaa iskarin sisll olevaa ilmatilaa pienennetty. Ilmatila toimii jousentavoin, kun se puristuu tarpeeksi. Jos jousi on tosi lys ja iskari painuu kasaan voimakkaasti ja iso ljymr pit sisisen ilmatilan pienen, niin silloin tiivisteet on kovan paineen takia kovilla. Todennkisesti rupee nopeesti vuotamaan.

    Sanoisin, ett etsi sun painoiselle sopivat jouset, jos sellaiset ei oo viel vakiona. Jos sun pyr on s1000rr, niin keula huoltoon (tai pihin vaihdat ite ljyt ja tiivisteet) ja vedt nipukat ja ljyn pinnankorkeuden vakioon. Sitten ajelet ja stelet nipukoita tuntuman mukaan. Vasta loppupuolella voit mietti ljyn pinnankorkeuden nostoa. ljyn viskositeetti en lhtis muuttamaan, kun se on suunniteltu vakio-shimmaukselle.

    Onko sulla joku probleema sen keulan kanssa?

    Niin, ja ne mnnt tekee ajo-ominaisuudet, ei jousi (karrikoiden sanottuna).
    Braaaaap
  21. #831
    Ihan ensimmisen kysyisin, ett mit pyr tekee ajossa ja miss vaiheessa? Sen jlkeen on helpompi arvailla muuttujia, joita on kuitenkin melko paljon.

    Ja yll olevaan lyhyt vastaus:

    *Likaa ljy ja lys jousi: Keula ui aika syvll, pintaherkkyys katoaa ja pyrkii puskemaan alta rykyiss tai kovan kuorman alla, per el jarruissa, jarrulla mutkaan tultaessa tuntuu puskevan suoraan.

    *Liian vhn ljy, jykk jousi: Voi pohjata eptasaisuuksista tervsti, raskas taittaa mutkaan, mutta kntyy kuitenkin isommin puskematta.(thn vaikuttaa mys per). Aivan liian jykk jousi tuntuu jo ajossa jyklt, mutta sellaista harvemmin onnistuu paikalleen laittamaan.

    Suosittelen sopivaa mr ljy ja sopivia jousia. Keulan ja pern balanssi on mys oleellinen, kun kumpikin pty vaikuttaa toiseen. Hyv karkea testi on pomppia pyrn pll pukeilla ja pyrn pitisi joustaa sisn ja ulos suunnilleen samaan tahtii sek yht syvlle edest ja takaa.
    Kovaa kyyti on menty hyvinkin erilaisilla sdill, joten paljon vaan systemaattista testi ratapivill asia kerrallaan, niin kyll se itselle sopiva sielt lytyy.

    hlinssin sivuilta lytyy hakemalla pyr ja keulakitti kohtainen parin sivun pdf, jossa on tehtaan suositukset ja karkeat kppyrt esim. ilmajousen vaikutuksesta. Vaimennuksien osalta thn voi luottaa, josett siell viel on tehtaan shimmitykset paikallaan.
    <p>https://www.facebook.com/Mikko-Koirikivi-52-778144195566031/</p>
  22. #832
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Kysymys n:o 1 Mik mahtaa olla kiristys momentti bmw s1000rr, tmn mik lukittee koko paketin liukuputkeen alakautta. Kysymys n:o 2 Keulan teko. Mitenk toimii lys jousi ja paljon ljy vs kire jousi ja vhn ljy.
    Jos tarkotat cartridgen kiinnityspulttia niin:
    Damper unit to slider tube
    M10 x 1.25
    Loctite 243
    30 Nm

    Ite en vlttmtt kyttis lukitetta, mutta tuossa tapauksessa cartrigen pohjatulppa taitaa olla sen muotoinen/ telarissa kolo sille joka est cartriden pyrimisen pultin mukana. Joten lukitteen kytst ei olle ongelmaa seuraavan avaamisen yhteydess?

    Jos sulla on vakiokeula ratapyrss ja jos siel on hydraulistopparit; niin poista ne / korvaa pohjaanlyntikumilla/ teet ammattilaisella.
    Koska muuten ei ole juurikaan mitn vli mitk jouset sulla on ja paljoko ljy.

    Ja sill, onko keulassa jykt vai lyst jouset ei yleens ole mitn tekemist kuskin fiiliksen kanssa. Koska keula tuntuu jyklt jos on paljon menovaimennusta, ja lyslt jos on vhn menovaimennusta.
    Ja samoin, jos mopo ei tunnu kntyvn, niin kuskilla on vr ajolinja, eik liian jykt jouset keulassa.
    Ts kuskit puhuvat yleens aivan tytt paskaa vs mik ongelma oikeasti on.
  23. #833
    Kiitokset kaikille vastauksista lhes viikko sitten lhetettyyn kysymyksiin. Keulana bmw:ss on fgk 212, ongelmia ei siin sinns ole, mutta kun huollan keulan itse, niin on alkanut yh enemmn ja enemmn kiinnostaan, ett mit ominaisuuksia saadaa aikaan mitkin osa-aluetta muuttamalla.

    Kun sit momenttia kyselin, niin juuri tt cartridgen kiinnityspulttia tarkoitin.
  24. #834
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset kaikille vastauksista lhes viikko sitten lhetettyyn kysymyksiin. Keulana bmw:ss on fgk 212, ongelmia ei siin sinns ole, mutta kun huollan keulan itse, niin on alkanut yh enemmn ja enemmn kiinnostaan, ett mit ominaisuuksia saadaa aikaan mitkin osa-aluetta muuttamalla.

    Kun sit momenttia kyselin, niin juuri tt cartridgen kiinnityspulttia tarkoitin.
    Sittehn s nt suoraan tuosta ett miten ljymr vaikuttaa ilmajouseen ja sen progressiivisuuteen:
    https://www.ohlins.com/app/uploads/w...FGK212_9_x.pdf
  25. #835
    Hain nimenomaan tss keulan kyttytymiseen liittyvi aiheita,
    toki kaikki vastaukset on tevetulleita.
    Sitten on tm kysymys shimmaus, tuntuu olevan velhojen puhaa, mut....
  26. #836
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Hain nimenomaan tss keulan kyttytymiseen liittyvi aiheita,
    toki kaikki vastaukset on tevetulleita.
    Sitten on tm kysymys shimmaus, tuntuu olevan velhojen puhaa, mut....
    Onko sulla tietoa paljonko fgk212-keulassa on esijnnityst sillon kun preload-sdin on nollissa? Eli paljonko ns installed preload on?
  27. #837
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Hain nimenomaan tss keulan kyttytymiseen liittyvi aiheita,
    toki kaikki vastaukset on tevetulleita.
    Sitten on tm kysymys shimmaus, tuntuu olevan velhojen puhaa, mut....
    Shimmausta onn tarpeellista mietti siin vaiheess jos/kun keulan kanssa on joku selv ongelma. Jos sulla on jo :n kitti niin sen kanssa prj todella kovaan kyytiin.
    Superbike B #7
  28. #838
    Tuli tss pohdittua, ett kun saa ns. puhtaasti stmttmn pyrn alle, niin mik olisi helpoin jrjestys lhte stmn. Seuraavaa tekisin itse. Tm jrjestys on arvailtu siten, ett iteraatioita edelliseen stkohteeseen tulisi mahdollisimman vhn, vaikka vltt niit ei voi mitenkn.

    Tarkistellaan, ett rungon nivelpisteet on moitteettomat, kone oikein kiinni ja runko ei ole esim. poikki. Jarrut kannattaa kans olla kunnossa.

    Aloitellaan painaumista, eli sisn ja ulosjouston suhteesta toisiinsa. Jos esijnnityksien ruuvaamisella menee painaumat ilman kuskia tysin ei toivotulle alueelle, vaihdellaan jousia jo tss vaiheessa.

    Seuraavana sdelln takaiskarin pituus halutuksi, lhinn haetaan sopiva antisquat tll. (Ajamalla)
    Mys vlitys ja taka-akselin kohta vaikuttaa aika paljon.

    Keulan ilmajousi sopivaksi ljyn mrll.

    Sitten liu'utetaan keulaputkia yls tai alas, ett keulan ja pern korkeus on balanssissa. (Ajamalla)

    Nppilln vaimennuksia. Menon ja paluun suhde on trke. Jos toista on aivan liikaa, kulkee pyr ylhll tai alhaalla ja keula + per pitisi taas olla jonkinlaisessa balanssissa. Tmkin ajamalla ja paljon toistoja.

    Muutetaan shimmipakkoja muuntelemalla vaimennuksen staluetta tai menon ja paluun suhdetta toisiinsa, tai hitaan ja nopean vaimennuksen suhdetta toisiinsa. Klikkereiden mr on ihan turha verrata kaverin pyrn, jos ei tied, mik shimmitys iskarissa on edellisten rassaajien jljilt sisll. Pyrll pit tss kohti osata jo ajaa ja kerill jotain tietoa, ett nist voi sanoa jotain.

    Saa olla toki eri mielt mut tossa jrjestyksess tulee itse ihmetelty ongelmia. Yks kes tuli ihmetelty, miten pyrll oli etenkin nopeiden, vasemmalle kaartuvien mutkien ulostulot aika rodeota. Runko siit oli poikki, ei sen kummenpaa.
    <p>https://www.facebook.com/Mikko-Koirikivi-52-778144195566031/</p>
  29. #839
    Jousen vapaa pituus on 260mm ja jos nyt muistan oikein, niin 230mm sillon, kun esijnnitys on nollissa. Korjatkoon joku, jos olen vrss.
  30.  
  31. #840
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Lys jousi ja paljon ljy (viskositeettia ei mritelty eik mntien shimmausta). Mopo makaa liian alhaalla ja siit syyst saattaa muuttaa ajogeometriaa.
    Ei se makaa liian alhalla jos esijnnitys riitt.

    Jos tulee rykky, niin shimmauksesta riippuen, jousitus saattaa pohjata.
    Jousituksen pitisikin pohjata, jos tulee semmonen rykky. Mikn jrkev shimmaus ei sit est. Toki sisnjouston saa shimmaamalla estetty, mutta siin ei ole hiventkn jrke.
Sivu: 28 / 30:sta EnsimminenEnsimminen ... 182627282930 ViimeinenViimeinen