Sivu: 7 / 25:sta EnsimminenEnsimminen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:st 210:een 736:sta
  1. #181
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 29 2007,10:57) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Elo. 29 2007,08:55) kirjoitti
    Lainaa (Jippe @ Elo. 29 2007,08:36) kirjoitti
    Keulassa paluuvaimennuksen st vaikuttaa vain paluuvaimennukseen.
    Koetin viikko sitten Motoparkissa testata tuota paluuvaimennuksen vaikuttamista sisnmenovaimennukseen, mutta en min sill suoraan sanoen huomannut olevan mitn vaikutusta. Mulla keula pohjasi psuoran jarruissa ja ajattelinpa kokeilla list paluuvaimennusta, jos sen kerta pitisi vaikuttaa keulan "yleiseen" vaimennustasoon. Ei tosiaan auttanut. Vauhtia melkein 280 (mittarin mukaan) jarruihin tullessa ja keula pohjaan. Onneksi on niin paljon varoja viel jarrumerkiss ett ei mennyt pitkksi, mutta ei oikein osu hyvin siihen mutkaan sill tyylill . Olisi vissin pitnyt list ljy keulaan niin riittisi sisnmeno vaimennus sitten. Mutta ihminen on oppivainen. Ehk ensi kerralla yritetn taas jotain...
    l lisile ljy sinne vaan tarkista ett jouset ovat sinun painolle ja ajotyylille sopivat ja lineaariset ja sitten ett niiden ljyjen ominaisuuudet riittvt tuohon kyttn. Jos list ljyn mr teet keulasta vain pahemman... "pohjaa aiemmin" kuin vakio setill.
    Ei vaan juuri pinvastoin. ljymr vaikuttaa oleellisesti menovaimennukseen ja etenkin pohjaukseen. Jousen jykkyys mitataan mieluiten paikallaan dynaamisen painauman avulla kuskille soveliaaksi mutta jousella ei ole mitn tekemist vaimennusten kanssa. Hyv tapa on list ljy esim. 5ml/putki kerrallaan. Jos ei ole esim. lkeruiskua kytss niin ruokalusikka on hyv mitta.
  2. #182
    Lainaa (gikseri @ Elo. 29 2007,15:19) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 29 2007,10:57) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Elo. 29 2007,08:55) kirjoitti
    Lainaa (Jippe @ Elo. 29 2007,08:36) kirjoitti
    Keulassa paluuvaimennuksen st vaikuttaa vain paluuvaimennukseen.
    Koetin viikko sitten Motoparkissa testata tuota paluuvaimennuksen vaikuttamista sisnmenovaimennukseen, mutta en min sill suoraan sanoen huomannut olevan mitn vaikutusta. Mulla keula pohjasi psuoran jarruissa ja ajattelinpa kokeilla list paluuvaimennusta, jos sen kerta pitisi vaikuttaa keulan "yleiseen" vaimennustasoon. Ei tosiaan auttanut. Vauhtia melkein 280 (mittarin mukaan) jarruihin tullessa ja keula pohjaan. Onneksi on niin paljon varoja viel jarrumerkiss ett ei mennyt pitkksi, mutta ei oikein osu hyvin siihen mutkaan sill tyylill . Olisi vissin pitnyt list ljy keulaan niin riittisi sisnmeno vaimennus sitten. Mutta ihminen on oppivainen. Ehk ensi kerralla yritetn taas jotain...
    l lisile ljy sinne vaan tarkista ett jouset ovat sinun painolle ja ajotyylille sopivat ja lineaariset ja sitten ett niiden ljyjen ominaisuuudet riittvt tuohon kyttn. Jos list ljyn mr teet keulasta vain pahemman... "pohjaa aiemmin" kuin vakio setill.
    Ei vaan juuri pinvastoin. ljymr vaikuttaa oleellisesti menovaimennukseen ja etenkin pohjaukseen. Jousen jykkyys mitataan mieluiten paikallaan dynaamisen painauman avulla kuskille soveliaaksi mutta jousella ei ole mitn tekemist vaimennusten kanssa. Hyv tapa on list ljy esim. 5ml/putki kerrallaan. Jos ei ole esim. lkeruiskua kytss niin ruokalusikka on hyv mitta.
    Onko se tosiaan noin pienest kiinni? Joko 5 ml lisys on muutos jonka tuntee? Koskaan en ole tllaista kokeillut, joten mitn tuntumaa ei ole, miten vaikuttaa.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  3. #183
    Lainaa (scuuba @ Elo. 29 2007,11:53) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Elo. 29 2007,08:55) kirjoitti
    Lainaa (Jippe @ Elo. 29 2007,08:36) kirjoitti
    Keulassa paluuvaimennuksen st vaikuttaa vain paluuvaimennukseen.
    Koetin viikko sitten Motoparkissa testata tuota paluuvaimennuksen vaikuttamista sisnmenovaimennukseen, mutta en min sill suoraan sanoen huomannut olevan mitn vaikutusta. Mulla keula pohjasi psuoran jarruissa ja ajattelinpa kokeilla list paluuvaimennusta, jos sen kerta pitisi vaikuttaa keulan "yleiseen" vaimennustasoon. Ei tosiaan auttanut. Vauhtia melkein 280 (mittarin mukaan) jarruihin tullessa ja keula pohjaan.
    Eiks tuo paluuvaimennuksen lisminen vaan pahenna tilannetta siin vaihees jos keula pohjaa?
    Joo, juuri niinhn se tekee silloin, kun paluuvaimennuksen st vaikuttaa vain paluuvaimennukseen eik kompressiovaimennukseen mys. Pointtihan oli se, ett tytyi kokeilla onko sill paluuvaimennuksen sdll "yleisvaikutusta" keulan jykkyyteen. Onkohan takap nyt jotenkin erilainen tss suhteessa? Onko joku kokeillut tai omaako varmaa tietoa, ettei vain tarttis taas alkaa itse kokeilemaan mitn harakiri stkokeiluja * .
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  4. #184
    Lainaa (Jycce12R @ Elo. 29 2007,16:02) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Elo. 29 2007,15:19) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 29 2007,10:57) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Elo. 29 2007,08:55) kirjoitti
    Lainaa (Jippe @ Elo. 29 2007,08:36) kirjoitti
    Keulassa paluuvaimennuksen st vaikuttaa vain paluuvaimennukseen.
    Koetin viikko sitten Motoparkissa testata tuota paluuvaimennuksen vaikuttamista sisnmenovaimennukseen, mutta en min sill suoraan sanoen huomannut olevan mitn vaikutusta. Mulla keula pohjasi psuoran jarruissa ja ajattelinpa kokeilla list paluuvaimennusta, jos sen kerta pitisi vaikuttaa keulan "yleiseen" vaimennustasoon. Ei tosiaan auttanut. Vauhtia melkein 280 (mittarin mukaan) jarruihin tullessa ja keula pohjaan. Onneksi on niin paljon varoja viel jarrumerkiss ett ei mennyt pitkksi, mutta ei oikein osu hyvin siihen mutkaan sill tyylill . Olisi vissin pitnyt list ljy keulaan niin riittisi sisnmeno vaimennus sitten. Mutta ihminen on oppivainen. Ehk ensi kerralla yritetn taas jotain...
    l lisile ljy sinne vaan tarkista ett jouset ovat sinun painolle ja ajotyylille sopivat ja lineaariset ja sitten ett niiden ljyjen ominaisuuudet riittvt tuohon kyttn. Jos list ljyn mr teet keulasta vain pahemman... "pohjaa aiemmin" kuin vakio setill.
    Ei vaan juuri pinvastoin. ljymr vaikuttaa oleellisesti menovaimennukseen ja etenkin pohjaukseen. Jousen jykkyys mitataan mieluiten paikallaan dynaamisen painauman avulla kuskille soveliaaksi mutta jousella ei ole mitn tekemist vaimennusten kanssa. Hyv tapa on list ljy esim. 5ml/putki kerrallaan. Jos ei ole esim. lkeruiskua kytss niin ruokalusikka on hyv mitta.
    Onko se tosiaan noin pienest kiinni? Joko 5 ml lisys on muutos jonka tuntee? Koskaan en ole tllaista kokeillut, joten mitn tuntumaa ei ole, miten vaikuttaa.
    No lhinn se on vaan jonkinlainen hallittava tapa list sit ljy. ljynpinnan korkeus on syyt olla oikealla hehtaarilla, ennekuin ljymr kannattaa alkaa hienostmn. Tokihan ne jousetkin pit olla oikein mitoitettu mutta vaimennukset ovat asia erikseen.

    Itse olen lisillyt 5-7ml kerrallaan, jos on tarvis ollut ja kyll senkin eron huomaa kunhan alunperin ljymr on ollut oikealla tasolla. Vakiokeulan ljynkorkeus on yleens ilmoitettu huoltomanuskassa mutta useimmiten vakioshimmipakat ovat niin "lysi", ett hyv siit keulasta ei tahdo saada sdetty. Orkkiskeula on suunniteltu katuajoon ja ottamaan esim. kaivonkannesta tuleva isku vastaan ilman, ett putket menevt solmuun.

    Kun ljymr iskarissa kasvaa, ilman mr pienenee. Ilma on kokoonpuristuvaa ja neste ei (tai on mutta niss hommissa merkityksettmn vhn). Eivthn nm perusmallin litkukeulat mitn varsinaisia paineistettuja iskareita ole mutta jotenkin nin se nisskin menee.

    Edit: Korostaisin, ett en pelaa niden hommien kanssa ammatikseni tai edes vakavassa harrastusmieless, joten itsekin olen melko noviisi tll sektorilla.



  5. #185
    Lainaa (gikseri @ Elo. 29 2007,15:19) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 29 2007,10:57) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Elo. 29 2007,08:55) kirjoitti
    Lainaa (Jippe @ Elo. 29 2007,08:36) kirjoitti
    Keulassa paluuvaimennuksen st vaikuttaa vain paluuvaimennukseen.
    Koetin viikko sitten Motoparkissa testata tuota paluuvaimennuksen vaikuttamista sisnmenovaimennukseen, mutta en min sill suoraan sanoen huomannut olevan mitn vaikutusta. Mulla keula pohjasi psuoran jarruissa ja ajattelinpa kokeilla list paluuvaimennusta, jos sen kerta pitisi vaikuttaa keulan "yleiseen" vaimennustasoon. Ei tosiaan auttanut. Vauhtia melkein 280 (mittarin mukaan) jarruihin tullessa ja keula pohjaan. Onneksi on niin paljon varoja viel jarrumerkiss ett ei mennyt pitkksi, mutta ei oikein osu hyvin siihen mutkaan sill tyylill . Olisi vissin pitnyt list ljy keulaan niin riittisi sisnmeno vaimennus sitten. Mutta ihminen on oppivainen. Ehk ensi kerralla yritetn taas jotain...
    l lisile ljy sinne vaan tarkista ett jouset ovat sinun painolle ja ajotyylille sopivat ja lineaariset ja sitten ett niiden ljyjen ominaisuuudet riittvt tuohon kyttn. Jos list ljyn mr teet keulasta vain pahemman... "pohjaa aiemmin" kuin vakio setill.
    Ei vaan juuri pinvastoin. ljymr vaikuttaa oleellisesti menovaimennukseen ja etenkin pohjaukseen. Jousen jykkyys mitataan mieluiten paikallaan dynaamisen painauman avulla kuskille soveliaaksi mutta jousella ei ole mitn tekemist vaimennusten kanssa. Hyv tapa on list ljy esim. 5ml/putki kerrallaan. Jos ei ole esim. lkeruiskua kytss niin ruokalusikka on hyv mitta.
    Tss taidetaan puhua kahdesta eri pohjaamisesta. Mekaanisesta ja hydraulisesta. Mekaanista pohjaamista voi est nestett lismll, jykemmill jousilla, paluuvaimennusta pienentmll ja/tai menovaimennusta lismll. Toisaalta jos keula ei mekaanisesti pohjaa niin ljy lismll tulee keulan "pohja" eli syvin kohta mihin se painuu aikaisemmin vastaan. Joustoalue siis pienenee.

    Paluu vaimennuksen lisminen tosiaan pahentaa pohjaamista koska tuon sdll on suhteellisesti suurempi vaikutus paluuseen kuin menovaimennukseen jolloin liialla vaimennuksella keula alkaa jarruissa pakkaamaan. Toisaalta oikein pitkiss jarruissa ei mielestni vaimennuksilla ole niin suurta merkityst pohjaamiseen. Tai tarkemmin sanottuna siihen, ett vaimennuksen sdll voitaisiin vltt pohjaamista.

    ljyn mrll ei myskn ole vaikutusta vaimennukseen vaan pelkstn ilmajousen jykkyyteen/koko jousen progressiivisuuteen.

    Amatrin ajatuksia.
    TL1000R
  6. #186
    Ensi kesksi olisi itsellekin ensimmist kertaa tulossa sellainen pyr, jossa on jousituksen stn muitakin vaihtoehtoja kuin takajousen esijnnitys. Painumien mittaaminen on sentn tll hetkell noin teoriassa jo ymmrretty, mutta kaikki muu onkin sit hmrn peitossa. Tuolla ketjun alkupuolella oli linkki Suspension education programiin, ja sen lueskeltuani hersi kysymys stjen suuruudesta.

    Tuossa artikkelissa kehotettiin ppiirteittin kiertmn ensin kaikki vaimennukset minimiin, ja sen jlkeen ptk ajoa ja kirjataan fiilikset yls, tmn jlkeen sdetn sagit ja ajetaan ja kirjataan, ja sit yksi st kerralla tysille,muiden ollessa lysimmilln, ja ajamista ja kirjaamista. Ideana tss ilmeisesti on se, ett saa nopean perstuntuman miten mikkin st vaikuttaa. Uskaltaako alustan stn tutustua tuolta pohjalta, vai pitisik pityty pienemmiss, esim 4kliksun sdiss? Nin kkiseltn tuo artikkelin idea kuulostaa ihan loogiselta amatrin korvaan, mutta mit mielt gurut?

    Tulen esittmn lis tyhmi kysymyksi kevn ja kesn mittaan kunhan saan pyrn alle ja alustan sdt sotkettua.
    Honda CBR 600 RR -08 Kilpuri
  7. #187
    Ai niin, viel tosta sagin mittaamisesta, kun monessa paikassa on annettu millein noita painumia, niin kuinka pitklle kokonaisjoustolle, esim keulan n. 30mm painuma on? Vai onko sill mitn merkityst? Jossain tietty puhuttiin, ett 1/3-osa joustomatkasta olis hyv. Eli siis lyhyemmin, kuinka pitk jousto on normi kyykkypyrss etu/taka noin suurinpiirtein?

    Tm kysymys tuli siit, kun lysin ton duken joustojen pituuksiksi, etu: 135mm ja taka:160mm. Rupes vaan tuntumaan silt, ett noi nyrkkisntn annetut mitat (siis mm. annetut) j vhn pieniks?
    Honda CBR 600 RR -08 Kilpuri
  8. #188
    Kysymys etuiskareja purkaneille (Zx-6r-06) http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....1178844

    - Sain jo vastauksen.



    Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009
  9. #189
    Olettekin varmaan huomanneet, ett alustanstjuttuja kydn lpi heinkuussa jrjestettvll alustanstkurssilla.
    1000
  10. #190
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 06 2008,20:01) kirjoitti
    Ai niin, viel tosta sagin mittaamisesta, kun monessa paikassa on annettu millein noita painumia, niin kuinka pitklle kokonaisjoustolle, esim keulan n. 30mm painuma on? Vai onko sill mitn merkityst? Jossain tietty puhuttiin, ett 1/3-osa joustomatkasta olis hyv. Eli siis lyhyemmin, kuinka pitk jousto on normi kyykkypyrss etu/taka noin suurinpiirtein?

    Tm kysymys tuli siit, kun lysin ton duken joustojen pituuksiksi, etu: 135mm ja taka:160mm. Rupes vaan tuntumaan silt, ett noi nyrkkisntn annetut mitat (siis mm. annetut) j vhn pieniks?
    Eteen kadulle 25-33%
    Taakse kadulle sama, mulla sdss e n35 t n40
    Vaimennukset e 10 10 t h10 n2 10
    Jos nyt yhtn olet saman painoinen (78kg) niin tehtaan ehdottamilla sdill menee ok, tosin hiljaa ei ole kiva ajaa ja eteen voisi laittaa 12-13 naksua sisnmenoon... Tosin riippuu siitkin miten olet ilmannut eli avannut niit pikkuruuveja ylpst... (fork bleed)



    CW-XXX RIII
    F = dp / dt
  11. #191
    Lainaa (gikseri @ Elo. 29 2007,22:00) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Elo. 29 2007,16:02) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Elo. 29 2007,15:19) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 29 2007,10:57) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Elo. 29 2007,08:55) kirjoitti
    Lainaa (Jippe @ Elo. 29 2007,08:36) kirjoitti
    Keulassa paluuvaimennuksen st vaikuttaa vain paluuvaimennukseen.
    Koetin viikko sitten Motoparkissa testata tuota paluuvaimennuksen vaikuttamista sisnmenovaimennukseen, mutta en min sill suoraan sanoen huomannut olevan mitn vaikutusta. Mulla keula pohjasi psuoran jarruissa ja ajattelinpa kokeilla list paluuvaimennusta, jos sen kerta pitisi vaikuttaa keulan "yleiseen" vaimennustasoon. Ei tosiaan auttanut. Vauhtia melkein 280 (mittarin mukaan) jarruihin tullessa ja keula pohjaan. Onneksi on niin paljon varoja viel jarrumerkiss ett ei mennyt pitkksi, mutta ei oikein osu hyvin siihen mutkaan sill tyylill . Olisi vissin pitnyt list ljy keulaan niin riittisi sisnmeno vaimennus sitten. Mutta ihminen on oppivainen. Ehk ensi kerralla yritetn taas jotain...
    l lisile ljy sinne vaan tarkista ett jouset ovat sinun painolle ja ajotyylille sopivat ja lineaariset ja sitten ett niiden ljyjen ominaisuuudet riittvt tuohon kyttn. Jos list ljyn mr teet keulasta vain pahemman... "pohjaa aiemmin" kuin vakio setill.
    Ei vaan juuri pinvastoin. ljymr vaikuttaa oleellisesti menovaimennukseen ja etenkin pohjaukseen. Jousen jykkyys mitataan mieluiten paikallaan dynaamisen painauman avulla kuskille soveliaaksi mutta jousella ei ole mitn tekemist vaimennusten kanssa. Hyv tapa on list ljy esim. 5ml/putki kerrallaan. Jos ei ole esim. lkeruiskua kytss niin ruokalusikka on hyv mitta.
    Onko se tosiaan noin pienest kiinni? Joko 5 ml lisys on muutos jonka tuntee? Koskaan en ole tllaista kokeillut, joten mitn tuntumaa ei ole, miten vaikuttaa.
    No lhinn se on vaan jonkinlainen hallittava tapa list sit ljy. ljynpinnan korkeus on syyt olla oikealla hehtaarilla, ennekuin ljymr kannattaa alkaa hienostmn. Tokihan ne jousetkin pit olla oikein mitoitettu mutta vaimennukset ovat asia erikseen.

    Itse olen lisillyt 5-7ml kerrallaan, jos on tarvis ollut ja kyll senkin eron huomaa kunhan alunperin ljymr on ollut oikealla tasolla. Vakiokeulan ljynkorkeus on yleens ilmoitettu huoltomanuskassa mutta useimmiten vakioshimmipakat ovat niin "lysi", ett hyv siit keulasta ei tahdo saada sdetty. Orkkiskeula on suunniteltu katuajoon ja ottamaan esim. kaivonkannesta tuleva isku vastaan ilman, ett putket menevt solmuun.

    Kun ljymr iskarissa kasvaa, ilman mr pienenee. Ilma on kokoonpuristuvaa ja neste ei (tai on mutta niss hommissa merkityksettmn vhn). Eivthn nm perusmallin litkukeulat mitn varsinaisia paineistettuja iskareita ole mutta jotenkin nin se nisskin menee.

    Edit: Korostaisin, ett en pelaa niden hommien kanssa ammatikseni tai edes vakavassa harrastusmieless, joten itsekin olen melko noviisi tll sektorilla.
    tuolta vhn viisaammaksi...
    PVD
    CW-XXX RIII
    F = dp / dt
  12. #192
    Tervehdys!


    Soittelin ja kyselin minklaiset ovat -08 R1:sen vakiojouset jykkyydeltn ja sain vastaukseksi ett etupss on 9.07 N/mm eli noin 0.925 kg/mm (menikhn muunnos oikein? ) ja takapss 93 N/mm eli 9.38 kg/mm.


    Laskeskelin tuolla Racetechin laskurilla ja jos siit suoraan ottaa arvoja ulos 80 kiloisen kuskin kanssa, niin nyttisi antavan etuphn suositukseksi 0.95-1.00 kiloa. Pyrll en ole viel ehtinyt paljoa ajaa, joten ensi kes ajatellen kannattaisiko samoin tein vaihtaa eteen hieman jykemp jousta ennen kuin alkaa hakea alustan stj itselleen sopiviksi? Ainakin tuolla MP-racingin sivuilla on tarjolla 9,5 N/mm (0.969 kg/mm) etujousisarja joka osuisi varsin hyvin kohdilleen tuon suosituksen kanssa.

    Takapn jousi nyttisi jo vakiona olevan sopivasti kohdillaan suosituksen kanssa, ehkp jopa hieman kirenpuoleinen kun suositukseksi antaa 9,24 kg/mm. Sille ei varmaan kannattane tehd heti yhtn mitn, vai kuinka on?

    Painotan mys ett kyseess ei ole minknsortin kisa- tai muunlainen expertkuski vaan ainoastaan mukavia ajopivi haluava harrastelija, joka kovastikin tykstyi radalla ajeluun siell muutaman kerran pyrittyn. Tekninen tietmys ja osaaminen on melko heikolla tasolla, joten sen parantaminen yhdess stjen ymmrtmisen kanssa olisi erittin tervetullut lis thn todella mukavaan harrastukseen.

    Olen mielenkiinnolla lukenut lpi tmn viestiketjun ja paljon hyv materiaalia on lytynyt, joiden perusteella voi talven aikana mittailla peruslhtkohtia kuntoon. Ainoa vain ett kannattaako suoraan vaihtaa tuota kiremp jousta eteen vai kokeilla ensin nykyisen kanssa kevll kun psee vhn enemmn ajamaankin ja saamaan tuntumaa uudesta pyrst? Ja jos jousia lhtee uusimaan, niin mist kannattaa moiset hankkia ja vielp miss ne kannattaa asennuttaa ja onko jotain muuta, mit pit samalla fiksata kohdilleen? (juurihan mainitsin tuosta teknisen puolen kdettmyydest... )


    Kiitoksia jo etukteen!


    Toni


    Edit: Taitaa olla rataketutkin jo talviunilla kun on kovin hiljaista tll... *



    www.ysi-racing.com
    Huoltotie 1 ovi 12
    04300 Tuusula
    Puh. 045-359 8448
  13. #193
    Lainaa (Poutapiv @ Loka. 30 2008,12:41) kirjoitti
    Tervehdys!


    Soittelin ja kyselin minklaiset ovat -08 R1:sen vakiojouset jykkyydeltn ja sain vastaukseksi ett etupss on 9.07 N/mm eli noin 0.925 kg/mm (menikhn muunnos oikein? ) ja takapss 93 N/mm eli 9.38 kg/mm.


    Laskeskelin tuolla Racetechin laskurilla ja jos siit suoraan ottaa arvoja ulos 80 kiloisen kuskin kanssa, niin nyttisi antavan etuphn suositukseksi 0.95-1.00 kiloa. Pyrll en ole viel ehtinyt paljoa ajaa, joten ensi kes ajatellen kannattaisiko samoin tein vaihtaa eteen hieman jykemp jousta ennen kuin alkaa hakea alustan stj itselleen sopiviksi? Ainakin tuolla MP-racingin sivuilla on tarjolla 9,5 N/mm (0.969 kg/mm) etujousisarja joka osuisi varsin hyvin kohdilleen tuon suosituksen kanssa.

    Takapn jousi nyttisi jo vakiona olevan sopivasti kohdillaan suosituksen kanssa, ehkp jopa hieman kirenpuoleinen kun suositukseksi antaa 9,24 kg/mm. Sille ei varmaan kannattane tehd heti yhtn mitn, vai kuinka on?

    Painotan mys ett kyseess ei ole minknsortin kisa- tai muunlainen expertkuski vaan ainoastaan mukavia ajopivi haluava harrastelija, joka kovastikin tykstyi radalla ajeluun siell muutaman kerran pyrittyn. Tekninen tietmys ja osaaminen on melko heikolla tasolla, joten sen parantaminen yhdess stjen ymmrtmisen kanssa olisi erittin tervetullut lis thn todella mukavaan harrastukseen.

    Olen mielenkiinnolla lukenut lpi tmn viestiketjun ja paljon hyv materiaalia on lytynyt, joiden perusteella voi talven aikana mittailla peruslhtkohtia kuntoon. Ainoa vain ett kannattaako suoraan vaihtaa tuota kiremp jousta eteen vai kokeilla ensin nykyisen kanssa kevll kun psee vhn enemmn ajamaankin ja saamaan tuntumaa uudesta pyrst? Ja jos jousia lhtee uusimaan, niin mist kannattaa moiset hankkia ja vielp miss ne kannattaa asennuttaa ja onko jotain muuta, mit pit samalla fiksata kohdilleen? (juurihan mainitsin tuosta teknisen puolen kdettmyydest... )


    Kiitoksia jo etukteen!


    Toni


    Edit: Taitaa olla rataketutkin jo talviunilla kun on kovin hiljaista tll... *
    Noi mainitsemasi jousijykkyydet kuulostavat ihan hyvlt osaltaan jopa kovempaakin rata-ajoa silmll piten. Sdt jousituksen uppoumat vain kohdilleen niin pset alkuun.
    Keulaputkista kun otat siell mahdollisesti majailevat "hydraulistopparit" pois niin sanoisin ett menet vakio keulallakin melko pitklle ennen kuin alkaa ongelmia oikeasti esiintymn.
    Itse vedit melko turhat turvat juurikin tuon stopparin takia ja ne poistettuani ei vastaavia etupn karkailuja jarruissa en tullut. (mulla tosin oli -06 R1).

    Edit. Sen keulan kanssa saatat tarvita vhn spesiaali tykaluja, mutta jos sulla on toveripiiriss pellepelottomia onnistuu niiden teko rautasahaa ja porakonetta kyttmll.



    "m kusen nurin kaikki haisevat kakstahdit ja viritetyt tvinit"
  14. #194
    Lainaa (wizard11 @ Loka. 17 2008,03:26) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 06 2008,20:01) kirjoitti
    Ai niin, viel tosta sagin mittaamisesta, kun monessa paikassa on annettu millein noita painumia, niin kuinka pitklle kokonaisjoustolle, esim keulan n. 30mm painuma on? Vai onko sill mitn merkityst? Jossain tietty puhuttiin, ett 1/3-osa joustomatkasta olis hyv. Eli siis lyhyemmin, kuinka pitk jousto on normi kyykkypyrss etu/taka noin suurinpiirtein?

    Tm kysymys tuli siit, kun lysin ton duken joustojen pituuksiksi, etu: 135mm ja taka:160mm. Rupes vaan tuntumaan silt, ett noi nyrkkisntn annetut mitat (siis mm. annetut) j vhn pieniks?
    Eteen kadulle 25-33%
    Taakse kadulle sama, mulla sdss e n35 t n40
    Vaimennukset e 10 10 t h10 n2 10
    Jos nyt yhtn olet saman painoinen (78kg) niin tehtaan ehdottamilla sdill menee ok, tosin hiljaa ei ole kiva ajaa ja eteen voisi laittaa 12-13 naksua sisnmenoon... Tosin riippuu siitkin miten olet ilmannut eli avannut niit pikkuruuveja ylpst... (fork bleed)
    Todih, tulipas katottua nuo painumatkin vihdoin ja viimein kohdilleen. Laittelin ne tuohon 25-33% suurinpiirtein puoleen vliin. Eli taakse tuli painumaksi 46mm ja eteen 39mm. Takajousi oli tehdasasetuksessa minulle kohdillaan, mutta edest piti lyst kierroksen verran. Vajaa 10kg kevyempi olen kuin sin.

    Meniks nyt oikein vain menenk takaisin talliin ruuvaamaan? Oletko muuten ilmannut etuiskarit keula ilmassa vai maassa?
    Honda CBR 600 RR -08 Kilpuri
  15. #195
    Kiitos Zeta vastauksesta .

    Mit nuo mainitsemasi hydraulistopparit tekevt sille keulalle ja miten muuttuu jos ne poistaa? Painumat pitkin laittaa kohdilleen ennen kuin psee kunnolla ajelemaan. Nyt on vaan parina pivn tullut ajettua lyhyit ptki ja tutustuttua pyrn.

    Toni
    www.ysi-racing.com
    Huoltotie 1 ovi 12
    04300 Tuusula
    Puh. 045-359 8448
  16. #196
    Aiheesta lytyy mielestni aivan mainio kirja, 2008 julkaistu Sportbike suspension tuning, kirjoittanut Andrew Trevitt. Voin suositella kirjaa kaikille aiheesta kiinnostuneille. Kirjassa kydn lpi keskeiset asiat geometriasta stmiseen ja niiden vaikutukseen. Oon lukenu kirjan muutamaan otteeseen ja alustan st kaikessa monimutkaisuudessa alkaa pikkuhiljaa valjeta. Keskeinen ilmi tuleva asia tuntuu olevan ett kaikki vaikuttaa kaikkeen, ymmrt milt pyr tuntuu kun jokin on pieless, miten sit voi parantaa ja mihin kaikkeen muihin ominaisuuksii kyseinen st vaikuttaa.

    Kirjan lopussa aivan mainio troubleshooting osio, josta perss pieni lainaus. En knn suomeksi, koska en osaa tarpeeksi hyvin ja ettei alkuperinen ajatus huku knnsvirheisiin.

    ENTERING A CORNER

    SYMPTOM: Steering is heavy and slow
    LIKELY CAUSE: Excessive trail
    POSSIBLE REMEDY: Reduce trail by raising the rear ride height,adding rear preload, raising the fork tubes in the triple clamps, reducing rear preload, or increasing triple-clamp offset

    S: Steering is quick and flighty or unstable
    LC: Insufficient trail
    PR: Add trail by lowering the rear ride height, reducing rear preload, lowering the fork tubes in the triple clamps, adding front preload, or decreasing triple-clamp offset

    S: Steering is slow in side-to-side transitions
    LC: Center of gravity is too low
    PR: Raise center of gravity by lowering fork tubes in the triple clamps and raising the raer ride height an equal amount

    S: Chassis is unstable side-to-side transitions
    LC: Insufficient rebound damping is allowing the chassis to unload excessively
    PR: Add front and rear rebound damping

    S: Chassis is unstable side-to-side transitions (continued)
    LC: Excessive compression damping is not allowing the chassie to settle
    PR: Reduce front and rear low-speed compression damping

    S: Chassis resists leaning while trail braking
    LC: Insufficient rake
    PR: Increase rake by lowering rear ride height, reducing rear preload, loweing the fork tubes in the triple clamps, or adding front preload

    Vastaavanlainen osio kuten tm mutkaan sisn menosta on mys mutkassa ajosta, ulostulosta, suoralta ja jarrutuksesta.
  17. #197
    CBR900RR vm -00 eli 929. Sattuuko olemaan kuulolla kaveria joka noiden alustaa olisi enemmnkin stnyt? Jostain (tst topikista?) luin ett keula pitisi st siten ett kovissa jarrutuksissa j paria sentti pohjasta. Omassa nykyisill sdill j vkisin joku 3-4cm varaa. Kaveri jolta ostin pyrn (harrastaa rata-ajoa) muistaakseni mainitsi ettei tuon Bleidin putkien pid/kannata menn ihan niin alas kuin useimmissa pyriss, mitenhn tm on?

    Hyvi asetuksiakin saa ehdottaa, kuski kamoineen n. 95-100kg. Keulassa kuulemma hlrin jouset, takana on hlrin pamppu.
  18. #198
    Kun kyseess on honda niin luulen ett siell on stopparin mitk estvt ettei keula mene syvemmlle. 600RR:ss on ainakin sellaiset(kuulemma)
    Ei elmst selvi hengiss
  19. #199
    Nyt olis hyvt neuvot arvokkaita.
    Stelin tnn sagit kohdalleen ja toisen etupumpun compres damppi oli aika jykn makuinen kun availin.
    No ei siin mitn sain sagit kohdalleen ja palauttamaan naksut takas miss oli ja nyt se comp. ruuvi oli jo todella jykk.
    Knsin hampaat irvess kiinni ja jossain kohdassa vhn lystyi ja ajattelin ett ei ht jotain roskaa kierteiss mutta kun rupesin avaamaan ruuvia en saanut en kun 5 naksua auki kiinni-asennosta. Siihen ji eik liiku milln ilveell.

    Mulla on tehtaan service manuaali ja siin ei ole minknlaista
    rjytyskuvaa tms. kyseisest ruuvista.

    Kysymys siis kuuluu ett onkohan se mitenkn purettavissa vai onko mentv keula ostoksille.

    Laite on -00 zx6r. Vastaava keula on -98 -02 6r:ss.

    seuraa jatko kysymys:
    kuin typer on sdell menovaimennusta pelkstn toisesta pumpusta ??
  20. #200
    Mietteit jolla voisi pst alustan sdss oikealle tontille!

    Pyrn Yamaha R1 2008.
    Kuski 66 kg ilman varusteita.

    Alusta tehdas sdiss noin 75-80 kg:lle.

    Sdin painumat kohdilleen mink jouset antavat myten (liian jykt minulle)

    Edess:
    Free sag * * *25mm
    Lastattu * *n.35mm

    Takana:
    Free * * * * * *10mm
    Lastattu * * n.25mm

    Vaimennukset tehtaan asetuksilla edess:
    Rebound 10
    Comp * * 10

    Takana:
    Rebound 12
    Comp * * 12
    Nopea Comp * 3

    Eli kun kuski on kevyempi kuin mihin tehdas sdt tehty ja jouset ovat pikkaisen turhan jykt. Niin voisikohan sit mahdollisesti kompensoida vhentmll menovaimennuksia ja lismll paluu vaimennuksia?

    Menoa vhemmn koska painoa vhemmn jotta saataisiin joustomatka pidemmksi.
    Ja taas paluuta lis, koska jousi yritt tynt keulaa yls turhan suurella voimalla koska jouset turhan jykt.

    Sdt tll hetkell:
    Etu:
    Rebound 9
    Comp * * 15

    Taka:
    Rebound *11
    Comp * * *15
    Nopea comp 3

    Mennnk nyt ihan metsn vai kuulostaako/onko jrkev?
    Toimiiki asiat kytnnss nin?
    Jostainhan se olisi alkuun pstv!
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  21. #201
    Lainaa (mouhja @ Kes. 21 2009,17:40) kirjoitti
    Eli kun kuski on kevyempi kuin mihin tehdas sdt tehty ja jouset ovat pikkaisen turhan jykt. Niin voisikohan sit mahdollisesti kompensoida vhentmll menovaimennuksia ja lismll paluu vaimennuksia?

    Menoa vhemmn koska painoa vhemmn jotta saataisiin joustomatka pidemmksi.
    Ja taas paluuta lis, koska jousi yritt tynt keulaa yls turhan suurella voimalla koska jouset turhan jykt.
    Karvan verran vhemmn ljy etuputkiin?
    The best way to take control over a people is to take a little of their freedom at a time, to erode rights by a thousand tiny reductions. They won't see those rights and freedoms being removed until past the point at which these changes cannot be reversed
  22. #202
    Lainaa (vetomies @ Kes. 21 2009,18:52) kirjoitti
    Lainaa (mouhja @ Kes. 21 2009,17:40) kirjoitti
    Eli kun kuski on kevyempi kuin mihin tehdas sdt tehty ja jouset ovat pikkaisen turhan jykt. Niin voisikohan sit mahdollisesti kompensoida vhentmll menovaimennuksia ja lismll paluu vaimennuksia?

    Menoa vhemmn koska painoa vhemmn jotta saataisiin joustomatka pidemmksi.
    Ja taas paluuta lis, koska jousi yritt tynt keulaa yls turhan suurella voimalla koska jouset turhan jykt.
    Karvan verran vhemmn ljy etuputkiin?
    Tuo voisi olla kanssa mik toimisi, mutta nyt ainakin aluksi yritn sdell ihan noista sdist jos sais jonkinlaiseen stn.

    Vauhdit ei kumminkaan ole viel sit luokkaa ett viimeisi hiontoja tarvittaisiin, vaan kunhan psisi oikealle alueelle ja pyr kyttytyisi niinkuin pit.

    Kvin tuossa heittmss pienen lenkin ja lissin eteen ja taakse paluuta vhn lis tuntuu toimivan viel paremmin. Meno edess nyttisi olevan suht kohdallaan ainakin nippusiteen mukaan. Takaanta tuota menoa vaikea katsoa mutta sdin sen naksuista samoihin kuin keula.

    Torstaina psee motoparkkiin hiomaan lis, mutta nyt tuntuisi ett vois olla ainakin sinnepin. Renkaasta nkee sitten rata-ajon jlkeen ollaanko edes lhell oikeata st.
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  23. #203
    Menee yksin keskusteluksi, mutta viel pari huomiota kertokaa olenko vielkn oikeilla jljill?

    Vanha pyr ZX-10r -06, siin tehdas sdt kirjan mukaan 68 kiloselle eli mulle 66kg suht ok. Painumat tietysti mittasin ja edest jouduin ottamaan melkein esijnnityksen pois kokonaan, takana oli hyv. Vaimennukset annoin olla tehdas sdiss kun kerran kilot suht kohdillaan. Radalla takarengas nytti kuluvan ok. Eturengas kului pompuille, mutta en osanut tai tiennyt mit tehd niin annoin olla. Ja olivathan tehdas sdt suht minun painoiselle olevinaan.

    Nyt kun vaihdoin thn yammuun niin kysyin mink kiloiselle tehdas sdt olivat niin sanoivat ett noin 75 kg. Eli sdt aika paljon painavammalle kuin itse. No painumat kohdilleen, ja sitten vaimennusten kimppuun meno vaimennus nippusiteell edest ja takaanta tuota ei pysty tekemn niin samoihin etusen kanssa.

    Sitten paluuvaimennuksien kanssa ei oikein hajua niin annoin olla tehdas sdiss kunnes katsoin OnTheThrottle sivustolla olevan videon. No balanssi etu/taka suht kuntoon, mutta mrst kuinka paljon ja mihin suuntaa ei ollut oikein hajua, no videossa annettiin ohje sekunti paluu alhaalta yls.

    Nyt sitten ajolenkill nypytti ksille etup no jotain tehtv muistin jostain lukeneeni ett hvi lismll paluuta, lissin pari naksua ja sehn toimi. Katsoin renkaita lenkin jlkeen pyrll ajettu nyt 2300km, takanen suht ok edess taas pompuilla. Mietint myssy phn!

    Menin racetech sivuille katsomaan jousilaskurilla millaiset jouset olisivat sopivat minulle. Samalla katsoin entisen kawa jouset ihan mielenkiinnosta. Kawassa oli takana suht ok ja edess aivan liian jykk. Nykyisess kummatkin vhn liian jykki.

    Ja taas mietint myssy syvemmlle phn,

    Ptelm:
    Kawassa takarendas kului ok, jousi ok, vaimennukset puolessa vliss ok. Etu rengas pompuille, jousi liian jykk, vaimennukset puolessa vliss, josta ptelm edest olisi pitnyt vhintkin list paluu vaimennusta koska jousi liian jykkn palautti keulan liian nopeasti yls ja ilmeisesti rengas niin sanotusti pompotti.

    Nyt yammussa kummatkin jouset vhn liian jykki, tehdas sdiss vaimennukset ilmeisesti pieless. Nyt stnyt siis menovaimennukset ja paluuvaimennuksia tiukannut kummastakin pst.

    Eli tst yhteenveto:
    Pystytnk tuosta jousen jykkyydest pttelemn kuinka noita vaimennuksia tulisi lht hakemaan?
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  24. #204
    Tnn motoparkissa, kyselin nopeimmilta kuskeilta neuvoa alustan stn sanoivat ett R1 -08 on tehdas sdiss todella hyv. Kuskin paino mulla suht sama kun kelt sain tuon vastauksen.

    Laitoin tehdas stihin.
    Nyt kumminkin pivn jlkeen renkaat nyttvt aika hurjilta.

    Etu:


    Taka:


    Kuva otettu 230 km radan jlkeen ajettuna.

    Takarengas ei niin paha vhn sulannu kuvion etureuna, mutta etu rengas nytt minusta aika pahalle.
    Paineet renkaissa lmpisin 2,5 bar ja ajat noin 1.44..

    Varmaan tarvisi st johonkinpin noita stj.
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  25. #205
    Minulla meni kemorassa eturengas vhintn samankiseksi. Jossain 2.3 kieppeill lmminpaineet. En pitnyt tuota mitenkn erikoisena, renkaan ulkonk meinaan.
    Nyt sitten herkin kysymys, ett kertooko tuo jostain ?
  26. #206
    Eturengasta on ajettu kuin naista: kovaa, kiireell ja kylmn (urien reunoilla jystett). Takanen taas nytt silt, ett olisi ajettu hieman hitaammin ja paineita laskematta.. Kuitenkin nuo ovat olleet samassa pyrss ja kulkeneet melkein samaa vauhtia.



    The best way to take control over a people is to take a little of their freedom at a time, to erode rights by a thousand tiny reductions. They won't see those rights and freedoms being removed until past the point at which these changes cannot be reversed
  27. #207
    Lainaa (vetomies @ Kes. 26 2009,01:09) kirjoitti
    Eturengasta on ajettu kuin naista: kovaa, kiireell ja kylmn (urien reunoilla jystett). Takanen taas nytt silt, ett olisi ajettu hieman hitaammin ja paineita laskematta.. Kuitenkin nuo ovat olleet samassa pyrss ja kulkeneet melkein samaa vauhtia.
    m taas olisin vaan sanonut ett kova on ollut ja kuiviltaa painettu vhn vkisin, kun nit kumeja on kytetty -- ja olisko tynnetty vhn hitaasti sisn ja varovasti ulos (mutkiin)?

    Takasta vedtetty aika "ujosti" jos ollenkaa ja oisko etukumi silti vhn puskenut varovastikin avatessa, selittis nopeuseron - toinen vhn puski ja toinen ji ilman, mutta tuli rakkuloita?

    Mut emm mitn ti miten niit painetaan ja mill paineilla ku noi on kai "Missit" vai onx noi? /z

    edit: oops, olikin asiallisen ratavoorumin postaus no oli kai tossa mielipidett edes siteiksi?



  28. #208
    Juu pilot powerit. Noissa nuo paineet vhn hakusessa. Aikaisemmassa pyrss oli qualifier rr nist misukoista ei aikaisempaa kokemusta, mutta ajetaan loppuun ja sit taas dunlopit alle.

    Tuossa tuli mieleen sellainen ett olisikohan kumminkin syyp ollut eturenkaan kohalla kuluminen oikeaan suuntaan alustan sdn jlkeen. Oli meinaan eri sdt aikaisemmin ja juuri nuo kohdat mitk sulaneet olivat "kohollaan" rengas oli siis ennen ratapiv pompuilla.

    Uus pyr ja uudet renkaat niin j nuo avaukset maltillisiksi.

    Jotenkin tuntu kyl silt et en saanut noita oikein lmpemn vaikka rata oli kyl lmmin.
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  29. #209
    mouhja:
    Ny menee kyl ihan vakavasti mutulla ja enemmn omien ajatusten kertaamisen piikkiin, jos mulla kumi nytts tolta olettasin et varmaankin ollut liikaa kylmn painetta - saattaa pst oikeeseen paineeseen, mut nousu j 0.1-0.2 tasolle, mutta ainoo mik lmpi on sulava pinta.

    Lisksi tuntus ett koettasin saada etusen reboundin johonkin suuntaan kohilleen ja olla stmtt muuten koivinkaan paljon (sill m vaan sotkisin ajatukseni jotka pits koettaa pit ajamisessa).

    Reboudista on vaan tosin vaikea kuvista sanoa onko liikaa vai liian vhn ja paikaltaan kokeilemallakin vaatii asiantuntijan arvioimaan (arvaamaan)?

    Edelliseen johtoptkseen saattaisin tulla koska katson ett etusessa on kuvion jlkeen kulkusuunnassa iso paljas alue ja ennen kuvio "hiert" ihan nytts kuin se olis koettanut puskea vhn reboundin pomppaamisen lisksi - mutku ei ti, kun ei ite ajanut?

    Takasessa on ihan kantissa peukalon kokoinen paljas paikka kuvion reunassa, mutta takaselle en tekis itse mitn ennen kuin olisin paremmin perill (edes joku fiilis) mit oikeastaan tapahtuu. Pivn mittaan nkyy nimittin kyvn usein niin ett se mik ei just sill hekell pelaa - pelaa hetken pst ja taas ei kun kuski vsyy tai keli viilenee taas eri tilanne .. summarun keskimrin ihan hyv setti ja mit vhemmn rassaa niin enemmn ehtii levt! *

    Continetalia, Pirelli, Metzeleri vain ite kokeillut joista Pirelli ja Metukka tuntus aikas samoill kymmenyksill pelaavan. Contissa sai olla ihan reippaasti vhemmn ja silti tuntuma kovemman oloinen vaikka pitoa sen mink noissa kahdessa muussa merkiss. Pirelliss ja Metukassa pitnyt E2,3(E1.9-2.0cont) T2,4(T2.0-2.2cont [T1.9! - noi mun kyttmt on takasen paineet on ylrajalla enneko alkaa repeileen ja niill pilaa pehmeen takasen noppeesti, mutta mulla olikin endurance takana, edess voi kytt jopa E2.2 tms. eli paineet pin vastoin kuin olin Pirelliss tottunut!] ) ja kylmn niist on sitten mitattu en 1,7-1,9 paineet (1.5-1.6contista) eli nousut on sit puolen baarin luokkaa - matalapainerenkaita en "uskalla" ruveta edes kokeileen tai menee ihan opetteluksi ja tuhoan ensin taas pari setti ihan tyhmyyttni.

    Jos paineet nousee "oikein" sen 0,5bar tms. niin vlttmtt 2,5 ei ole Misukallekaan "kai" liikaa, mutta luulisin itse niit koskaan kokeilematta ett aika ylrajoilla ollaan ja ky niin ett pinta sulaa eik lmpi kokonaisuutena kuten pits?

    Testailin noita ihan "urakalla" oppiakseni jotain viime kesnkin, mutta samalla totesin jo silloin, ett aivan liian utopistista koettaa ksitt monen valmistajan tuotteista kaikkia muuttujia, kun edes jonku asian osais pois sulkea sekin olis hyv ... ja aika nopeesti hankittukin tieto nytt muuttuvan *sivistykseksi jolla ei kytnnss sitten osaakaan tehd mitn.

    Siksip Metukan takasia tilasin juuri eilen lis, kun etunen lytyy pariksi ja on edes joku haju siit mit sen kanssa tekis.

    .. ja edelliset kommentit ihan rauhallisen (jonku nelj viis sekkaa sua noppeemman) "kaarreajoharjoittelupohjalta" - kiskuskit antaa sitten A/B-kuskiksi pyrkiville omat mietteens erikseen.

    /z

    Renkaan kulumispatternit joita olen vlill koettanut kytt vertailuun - clicks



  30.  
  31. #210
    Juu kiitos vastauksesta.

    Nyt koko pyr on tehdas sdiss, eik missn mun omissa rpellyksiss, seuraavalla ratapivll nkee miten toi vakio alusta pelaa. Ainakin nyt kun kvin mutkateill niin nyttis kuluvan tasasemmin kuin aikaisemmin, ehk radallakin toimii paremmin.

    Tuntuu olevan liikaa muuttujia ja kaikkia ei tavallinen pulliainen pysty ymmrtmn, mutta kokoajan opitaan lis.

    Noi rengaspaineet oli iso kysymysmerkki noille misukoille.

    Varmaankin yritn tulla ma norkoilemaan motoparkkiin jos ois vapaata paikkaa niin psisi ajamaan ja tunnustelemaan lis.


    Edit:
    Niin j tm nopeampi kuski kuka sanoi tehtaan alustan toimivan tehdassdill on itse ajanut suoraan laatikosta otetulla samanlaisella R1:ss matalia 1.28. Joka oli siis tysin tehdassdiss ja renkaatkin oli samat. Ja paino eroa meill ei ole kuin muutama kilo.

    Edit 2:
    Ja kaikki tieto ja kokemus omista huomioista on tervetullutta. Niist voi sitten kokeilla tehd omia huomioita. Tll foorumissa alkaa porukka olemaan varovainen kirjoituksistaan kun jotkut ottavat kaikki asiat tosina mit tll lukee.
    Ei varmaankaan ole yht oikeata tapaa tehd asioita, muuten olisi enemmn noita huipputason kuskeja.



    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
Sivu: 7 / 25:sta EnsimminenEnsimminen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen