Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    onko normaalia ton XX woblaus tuossa n60vauhdissa kun löysää räpylät tangoista, siis tangosta ja jos on auttaisko ohjausiskari, ja jos auttais niin mistä sen saa?
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
  2. #2
    En mä tiedä onko normaalia mutta mä olen huomannut saman. Tämä auttoi varmaan kovasti..

    Kovemmassa vauhdissa mä en uskalla kokeilla ilman käsiä ajoa ettei vaan sattuis mitään.
    Mä laitan sen kyllä joskus...

    XX -04
  3. #3
    Lainaa (blackdirt:) @ Huhti. 17 2005,23:33) kirjoitti
    onko normaalia ton XX woblaus tuossa n60vauhdissa kun löysää räpylät tangoista, siis tangosta *ja jos on auttaisko ohjausiskari, ja jos auttais niin mistä sen saa?
    Ei ole normaalia.
    Tarkista renkaiden kuluneisuus sekä etupyörän laakerit heti alkuun.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  4. #4
    Ei pitäis woblata ollenkaan, epäilen renkaita, etusessa voi vielä olla pintaa mutta silti epäkelpo; kulunut pykälille.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  5. #5
    Ei woblaa mun XX ainakaan
    Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!

    http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg

    Honda CBR 1100 XX -04
  6. #6
    Lainaa (blackdirt:) @ Huhti. 17 2005,23:33) kirjoitti
    onko normaalia ton XX woblaus tuossa n60vauhdissa kun löysää räpylät tangoista, siis tangosta *ja jos on auttaisko ohjausiskari, ja jos auttais niin mistä sen saa?
    onko takalaukku paikoillaan.. että viime kesänä parilla kaverilla oli sama ongelma ..tosin cbr1000 ,vikaa oli haettu....syyksi löytyi kuulemma takalaukku... näin he kertoivat....en ymmärrä miksi ja miten takalaukku voi vaikuttaa näin.
  7. #7
    etupumput, tai ohjauslaakeri... Nuo tarkastaisin ite ensin.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  8. #8
    Takalaukku siirtää painopistettä taaksepäin ja korkeammalle ja tekee näin pyörästä epävakaamman. Kovemmissa vauhdeissa(autobahn) takalaukun olemassaolon vaikutukset huomaa vielä selvemmin, takalaukun toimiessa spoilerina painamalla pyörän perää alaspäin ja keventäen keulaa.Tietysti koko pyörän aerodynamiikka vaikuttaa asiaan,kyykymmissä malleissa vaikutus on suurempi kuin esim. jossain Pan Europeanissa.
  9. #9
    Lainaa (motometu @ Huhti. 18 2005,01:32) kirjoitti
    Ei pitäis woblata ollenkaan, epäilen renkaita, etusessa voi vielä olla pintaa mutta silti epäkelpo; kulunut pykälille.
    Tätä itsekin epäilen. Oma pyörä voblasi aika hyvin pienissä nopeuksissa, mikäli irroitti otteen tangosta. Syy löytyi pykälille kuluneesta eturenkaasta.
  10. #10
    Mulla woblas renkaan vaihdon jälkeen niin hemmetisti jo 40 km/h vauhdissa. Sitä etufillaria yritettiin parissakin eri puljussa tasapainottaa, mutta ei siinä onnistuttu, vasta eturenkaan vaihto toiseen auttoi (ja tietty sen tasapainotus). Kauppias totesi, että joskus vaan sattuu sellaisia renkaita tulemaan tehtaalta, ettei niitä kertakaikkiaan saa tasapainoon.

    Ai niin, takalaukku on kokoajan ollut käytössä, joten mulla se ei ainakaan ole aiheuttanut woblausta ja välillä on ajettu vähän rivakamminkin



    "Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

    "Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
  11. #11
    Ei woblaa meikäläisellä. Vanha CBR 1000 F kyllä teki just noin kuin kuvailet, mutta siinä toinen etujarru laahs. Lopetti kun sain jarrut kuntoon.

    Yksi kohta lisää tarkastettavaksi.
    Tapeilta paitsi kaffe paussit.
  12. #12
    Minulla auttoi kuluneen etunakin vaihto
  13. #13
    Entinen pyörä, Diversion 600, teki juuri samaa. Loppui kokonaan eturenkaan vaihdolla.
  14. #14
    Kiitosta vaan, tuo woblaus häviää 60 jälkeen,, täyslaukkusarja kiinni mulla, takalaukkukin.. etu nakki on uus..
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
  15. #15
    Mulla oli aikanaan XX:ssä aivan sama voblaamisongelma...korjaantui toisenlaisella eturenkaalla, joka oli hieman jäykempi ja painavampi. En muista enää mikä rengas voblaamiseen auttoi, mutta kysy asiaa Brandt:lta, he tietävät ongelmasta.
  16. #16
    Taitaa olla usemmassa XX:ssä ja 1000F:ssä samaa ongelmaa. Niin minullakin woblaus tapahtuu 70-100 välillä. Ja ongelma alkoi siitä paikasta kun vaihdoin Bridge BT020 renkaan alle. Nyt perjantaina menen hakemaan alle Metzeler MZ4 ja huom. B version joka on tarkoitettu kuulema raskaskeulaisille mopoille. Saas nähä miten vaikuttaa, toivottavasti positiiviseen suuntaan.
    Honda CBR1100XX
  17. #17
    Lainaa (CebariTonni @ Huhti. 19 2005,13:24) kirjoitti
    Taitaa olla usemmassa XX:ssä *ja 1000F:ssä samaa ongelmaa. Niin minullakin * woblaus tapahtuu 70-100 välillä. Ja ongelma alkoi siitä paikasta kun vaihdoin Bridge BT020 renkaan alle. Nyt perjantaina menen hakemaan alle Metzeler MZ4 ja huom. B version joka on tarkoitettu kuulema raskaskeulaisille mopoille. Saas nähä miten vaikuttaa, toivottavasti positiiviseen suuntaan.
    Joo, se rengas joka minulle laitettiin ja joka auttoi voblaamiseen oli juuri toi Metzeler MZ4B.
  18. #18
    Täytyy nakata alle seuraavaksi tuo Metzeler MZ4B. Pitänee tilata tuolta Espanjasta,, on nimittäin aikas paljon edullisenpi.
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
  19. #19
    No nii, nyt on MZ4B alla... ja hetken jo luulin ottaneeni väärän pyörän alle kun ei etupää vispannu ja vatkannu

    Eli näin ensimmäisen parinkymmenen kilometrin jälkeen täytyy sanoa että etupää käyttäytyy niin rauhallisesti että. Aivan eri tavalla kuin Bridgen BT-020
    Honda CBR1100XX
  20. #20
    Lainaa (CebariTonni @ Huhti. 22 2005,16:16) kirjoitti
    No nii, nyt on MZ4B alla... ja hetken jo luulin ottaneeni väärän pyörän alle kun ei etupää vispannu ja vatkannu *

    Eli näin ensimmäisen parinkymmenen kilometrin jälkeen täytyy sanoa että etupää käyttäytyy niin rauhallisesti että. Aivan eri tavalla kuin Bridgen BT-020
    Tuosta 020 renkaasta en hirveästi ole hyvää kuullut, ja eipä ne ollut omassakaan XX:ssä kovin häävit
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  21. #21
    Sama homma täällä, alkuperäisellä dunlopilla woblaus alkoi n. 80km/h kohdalla. etusen vaihto Metzeleriin, siihen B malliin lopetti oireet täysin. Tuolla renkaalla ajettu nyt 6tkm eikä ainakaan vielä ole alkanut uudestaan woblaamaan.
    Tonnikeiju
  22. #22
    Bridge BT020 ..on mullaki ja woblaa niin pirusti tossa 60 paikkeilla.. mutta homma muuttuu...
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
  23. #23
    Lainaa (CebariTonni @ Huhti. 19 2005,13:24) kirjoitti
    Taitaa olla usemmassa XX:ssä ja 1000F:ssä samaa ongelmaa. Niin minullakin woblaus tapahtuu 70-100 välillä. Ja ongelma alkoi siitä paikasta kun vaihdoin Bridge BT020 renkaan alle. Nyt perjantaina menen hakemaan alle Metzeler MZ4 ja huom. B version joka on tarkoitettu kuulema raskaskeulaisille mopoille. Saas nähä miten vaikuttaa, toivottavasti positiiviseen suuntaan.
    VFR:ssä oli sama ongelma samassa vauhdissa. Kyseessä myös raskaskeulainen mopo.

    Todetut syyt:
    - Jarrukaliberin liukutapin jumiminen
    - Kuluneet BT020 renkaat

    Korjaustoimet:
    - Jarrukaliberiremppa
    - Uudet Michelin Pilot Road renkaat

    Kunhan saan venasäädön lisäksi kytkinpakan vaihdettua, niin voin testata auttoivatko korjaustoimet.



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  24. #24
    Lainaa (blackdirt:) @ Huhti. 17 2005,23:33) kirjoitti
    onko normaalia ton XX woblaus tuossa n60vauhdissa kun löysää räpylät tangoista, siis tangosta *ja jos on auttaisko ohjausiskari, ja jos auttais niin mistä sen saa?
    Tänään muistin vihdostaviimein kokeilla "voblaileeko" nykyisellä BT-020 kumilla kun tästä on ollut juttua. Ainakaan 60 ja 80 km/h ja kädet irti tangosta en saanut kyseistä ominaisuutta esiin. Kumilla ajettu vajaa 6000km, mutta ei voblaillut myöskään alkuperäinen dunloppikaan mikä meni vaihtoon n.16000km kohdalla.
  25. #25
    Mulla nyt uudet 020, ei wobbblaa, etunen vahvistettu versio, saa nähdä kun matka etenee.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  26. #26
    Meitsin XX:ssä täristi elikkäs voblas kulunu Bridgestonen BT020 etunakki hullunlailla. Vaihdoin Michelinin Pilot Roadiin kun huoltomies sano sen pelittävän. En kuitenkaan ole perkule täysin tyytyväinen tonni ajettu vaihdosta ja pientä voblausta edelleen ja pahempana juttuna pompottaa etupää pikkasen että pitempi lenkki alkaa ottaan hartioihin. Ilmanpaineet OK, en tiä sitten.. Oliskohan sittenkin pitäny vaihtaa Metzelerin se mz4b gummi.
    up the irons!
  27. #27
    Lainaa (motometu @ Huhti. 28 2005,13:56) kirjoitti
    Mulla nyt uudet 020, ei wobbblaa, etunen vahvistettu versio, saa nähdä kun matka etenee.
    Siis onko Bt-020:sta joku vahvistettu versio olemassa. Olen kuullut puhuttavan, mutta missään hinnastoissa tai vastaavissa ei minun mielestä ole mainintaa kyseisestä ns. painavamman pyörämallin renkaasta niinkuin MZ4 renkaasta on selvästi kerrottu tuo B version olemassa olo. Ja kumma jos pyöräliikkeet eivät edes mainitse asiasta että on samasta renkaasta kaksi versiota ja vieläpä jos kaikenkukkuraksi iskevät alle jonkun perusversion vaikka on pyörän kera käyny vaihdattamassa alta alle renkaan.
    Honda CBR1100XX
  28. #28
    Kyllä vaan Moto-10 Tampereella näin neuvoi ja asensi kun Metz4 woblas.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  29. #29
    huomasin tänään oman kuussatkun cebarini voblaavan vajaasta satkusta alaspäin todella pahasti. Katselin etuvannetta ja näyttäisi siltä, että siitä on irronnut yksi lyijypaino. Voiko tuo yksistään vaikuttaa noin paljon? Kumi näyttää ainakin silmämääräisesti olevan OK.
  30.  
  31. #30
    Sama tärinä täälläkin ja vaihdoin uudet renkaat (Mezelerit) ja nyt on ilmennyt taas sama n. 16tkm jälkeen. Vaikka rengas näyttää ihan hyvältä, niin Bläkkärissä taitaa olla kuluneen renkaan tarkistusjärjestelmä. Eikun uutta rengasta taas alle. Pitänee katsoa myös jarrut ja etulaakerien kireys samalla...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen