Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Moro!

    Ei helv.... hyvä ajopäivä loppui lyhyeen. Mopo (kawasaki er-5) rupesi röpöttämään ja ei yksinkertaisesti vedä kun tarjoaa hiemankin enemmän kaasua. röpötys vain alkaa ja nopeus tippuu. Vikahan lienee bensapuolella eli sitä tulee liikaa ja jopa niin liikaa että ilmanputsari kotelossa on noin 1/2 dl bensaa. Osaatteko tietäjät kertoa valistuneita arvauksia? tyhjäkäynti on normaali mutta vapaallakin kierroksia antaessa puutumista havaittavissa. Vika siis ilmaantui kuin salama kirkkaalta taivaalta.

    Kiitokset etukäteen
  2. #2
    Tarkista tulpat. Oisko jompikumpi sökö, tai vaikka toinen
    Life is hard, then you die...
  3. #3
    Moro!

    Mulla lienee aika samankaltainen ongelma. Otin eilen mopon käyttöön talven jäljiltä (kawasaki zx-9r -03). Mopo nykii ja hyytyy kierrosten noustessa yli 3000:nen niin, ettei ajamisesta tule mitään. Mopo on ollut lämpimässä tallissa koko talven.

    Olen nyt ajellut hissukseen n. 100 km kulutellen viimevuotisia bensoja. Tankki oli täytetty korkkia myöten täyteen syksyllä, muistaakseen Jetin bensaa... Kaasari tosin jäi täyteen (mahtaako syy olla siinä). Laitoin eilen tankkiin lisäainetta, jonka pitäisi puhdistaa kaasaria, mutta se ei auttanut mitään. Äsken laitoin vielä masinolia, mutta en ole ehtinyt vielä kokeilla että joko toimii.

    Kone ottaa kyllä vapaalla kierroksia ihan normaalisti, mutta heti kun lähtee ajamaan, alkaa nykiminen ja hyytyminen.

    Kertokaahan mistä on vika löytynyt, jos jollain on ollut samankaltaisia ongelmia.

    Kiitokset vastauksista!



  4. #4
    Toisen kaasuttimen uimurin venttiili ei pidä roskan tai muun takia, bensapinta nousee liikaa ja ko. sylinteri saa liikaa bensaa ja valuu putsarikotelon puolelle.
    Uimurikammion pohja auki ja puhdistamaan kohon liikuttama venttiili. Voi vaatia koko kaasaripatterin irroituksen jotta pääsee avaamaan pohjan.
    Joskus pienen roskan saa pois valuttamalla hanasta PRI -asennossa bensaa uimurikammion tyhjennysruuvi kokonaan irroittamalla, koho tulee silloin täysin alas ja venttiilin avautuma suurimmillaan.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  5. #5
    kokeillaan uudemman kerran. Sen verran jo valutin josko ois ollut vesihelmi pohjalla. kiitokset neuvosta.
  6. #6
    niin ja minulla ei siis pyörä ota kunnolla kierroksia vapaallakaan
  7. #7
    Lainaa (Mika_th @ Huhti. 16 2005,18:15) kirjoitti
    Moro!

    Mulla lienee aika samankaltainen ongelma. Otin eilen mopon käyttöön talven jäljiltä (kawasaki zx-9r -03). Mopo nykii ja hyytyy kierrosten noustessa yli 3000:nen niin, ettei ajamisesta tule mitään. Mopo on ollut lämpimässä tallissa koko talven.

    Olen nyt ajellut hissukseen n. 100 km kulutellen viimevuotisia bensoja. Tankki oli täytetty korkkia myöten täyteen syksyllä, muistaakseen Jetin bensaa... Kaasari tosin jäi täyteen (mahtaako syy olla siinä). Laitoin eilen tankkiin lisäainetta, jonka pitäisi puhdistaa kaasaria, mutta se ei auttanut mitään. Äsken laitoin vielä masinolia, mutta en ole ehtinyt vielä kokeilla että joko toimii.

    Kone ottaa kyllä vapaalla kierroksia ihan normaalisti, mutta heti kun lähtee ajamaan, alkaa nykiminen ja hyytyminen.

    Kertokaahan mistä on vika löytynyt, jos jollain on ollut samankaltaisia ongelmia.

    Kiitokset vastauksista!
    Juuh kerro mulle kanssa jos selwität wian syyn.. 04 Z750 samanlainen wika,, paitti meno loppuu 5500 rpm.. tankki putsattu uudet gasot,, kaippa se on ruuvattawa tulpatkin esiin wielä....

    että mua korpeaa...
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  8. #8
    Kyllä näköjään ikävät viat korjaantuu ylättävän vähällä. "putsaukseen" näytti riittävän kaasarien tyhjennys alaruuvin kautta. kaipa siellä oli jokin pieni roska koska taas vetää normaalisti. Kiitokset vielä kerran.
  9. #9
    Juuri tänään saatin kuntoon kaverin pyörä. Oireet käy aika hyvin tyhjäkäyntiä, mutta kun kierrokset yli 3000, alkaa röpöttää ja hyytyy täysin.

    Korjaantui kun otti kaasarit pöydälle ja putsasi ne kunnolla. Suuttimet ja kaikki muutkin irrotettavat osat kaasarin sisältä pois ja paineilmaa. Uudet tulpat ja ilmanputsarin hengityksen parantaminen. Oli hieman liiankin hyvin öljytty talven aikana.
  10. #10
    Jep, mun pyörä tuli myös kuntoon, vika löytyi huonosti kiinni olevasta ilmaletkussa. Nyt toimii hyvin
  11. #11
    Ilma letkun kulun minäkin vaihdoin kun olivat huollossa laittaneet kulkemaan "posken" ja rungon välistä. oikaisin sen mutta ei auttanut akuuttiin hätään. Ongelma on siis kuitenkin korjattu. pitänee tottua näihin kaasari ongelmiin...



  12. #12
    En sitten tiedä mutta ns. sama vika uusiutui menneellä viikolla. Korjaus operaatio: Tankki irti (ohjekirjan neuvot kuinka vaihtaa tulpat on hyvin, siis hyvin, suurpiirteinen ja muitakin toimenpiteitä tarvittiin mm. muidenkin letkujen irrotuksia) ja kaasarit lepoasentoon. Piti avata/puhdistaa kaasarien alakammiot ja syynä oli että pintamaalia(punaista kun mopokin on punainen)oli kunnon klöntti toisen kaasarin suuttimen edessä. Oppineena laitoin bensansuodattimen bensahanan jälkeiseen letkuun
  13. #13
    No nyt vuorostaan röpöttää meikäläisen er-5. Kulkee kyllä eteenpäin mutta kiihdyttäminen on ku tervassa juoksis. Ilmanputsarin katoin ja se on ku uus. Yks pensaletku vaikutti olevan vähän huonosti kiinni mutta en tiedä vaikuttiko se sitten mihinkään. Tyhjäkäynti meni kondikseen ku sääti ruuvista. Tyhjäkäynnillä kaasuttelukin tuntuu vähän tahmealta.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  14. #14
    Jännittää samalla tavalla,miten toimii kaasarit ja kasteleeko tulpan tai tulpat,talven seisomisen jälkeen,töiden jälkeen pitää mennä hakemaan "mopo" pois joko kotiin tai korjaamolle ,tämä nykybensa kun ei enää säily kuten ennenvanhaan,semmoista räkää.Ensi kerralla pitemmän säilytyksen ajaksi laitan tankiin ns.pienkonenbensaa.On paremmin säilyvää ja tietenkin kalliimpaa...Vielä kalliimpaa olisi tehdä ns.päivitys uudempaan prätkään.
    VeeHooTee
  15. #15
    Vaihdoin tulpat ja ilmanputsarin ennen ensi käynnistystä. Tankkiin olin laittanut Hondan kausisäilytys ainetta bensan sekaan ennen 6,5kk seisontaa. Kone heräs kohtuudella käyntiin ja aikansa myös röpötti. Annoin käydä koneen kuumaksi asti että jäähyrupelli lähti pyöriin. Hyvin vastasi sitten kaasuun. En ole ajamassa vielä päässyt käymään, mutta ennakkomallit on ainakin hyvät.
    Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
  16. #16
    En tiedä mitä tapahtu , mut nyt toimii prätkä!

    Kone alko ensin nykii, sitte paukku pakoputki ja pienen hetken päästä kone reagoi kaasuun kun Usain Bolt starttipistooliin!

    Nyt kulkee pärrä oikein ilosesti!
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  17. #17
    Lainaa (JeTi @ Huhti. 08 2010,12:56) kirjoitti
    En tiedä mitä tapahtu , mut nyt toimii prätkä! *

    Kone alko ensin nykii, sitte paukku pakoputki ja pienen hetken päästä kone reagoi kaasuun kun Usain Bolt starttipistooliin!

    Nyt kulkee pärrä oikein ilosesti! *
    Oli vesihelmi kaasarissa ?
  18. #18
    Lainaa (jr66 @ Huhti. 09 2010,14:00) kirjoitti
    Lainaa (JeTi @ Huhti. 08 2010,12:56) kirjoitti
    En tiedä mitä tapahtu , mut nyt toimii prätkä! *

    Kone alko ensin nykii, sitte paukku pakoputki ja pienen hetken päästä kone reagoi kaasuun kun Usain Bolt starttipistooliin!

    Nyt kulkee pärrä oikein ilosesti! *
    Oli vesihelmi kaasarissa ?
    Joo, se on melko todennäkönen vastaus.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  19. #19
    joo...ei tää mopo oikein telmi...

    yhtäkkiä rupes tankkauksen jälkeen röpöttämään...röpöttää n.4000-7000 kierroksen välillä...ala kierroksilla toimii ihan ok ja sit taas yläkierroksilla...en usko että bensassakaan on vikaa ku tuosta rantakylän(joensuu) nesteeltä tankkasin...auto ainakin toimii samasta mittarista otetulla bensalla...

    tyhjäkäynnilläkään ei meinaa pysyä...

    tulpissa ei ollu vikaa...ja käy kuitenkin kaikilla pytyillä

    ja tuntuu, että bensaa menee normaalia enemmän...

    nii ja bensahana ei oo toiminu kunnolla ainakaan 2vuoteen, joten en usko, että vika on siinäkään...

    lauantaina kaasareita kattomaan...tosin taitaa olla vain hieman tarkastelua/valohoitoa se miun korjaaminen...ohjekirjan mukaan osa ruuveista on lukitteella kiinni, joten tuskin onnistuu purkaminen miun työkaluílla...

    arvelin tyhjentää kaasarit ja vaihtaa polttoaineen suodattimen ja hieman yrittää puhistaa niitä sen verran minkä kaasarit paikallaan onnistuu...on meinaa sen verran vittumainen rojekti irrottaa noi kaasarit ku on vaikka mitä eessä ja pitää purkaa puoli pärrää...jos vielä kattelis, että ryyppy jutut toimii normaalisti...

    tähän voi sitten ihan mielellään ehdotella mis vika olis tai jos jollain kokemusta vastaavasta...

    pyörähän on suzuki gsx600f vm.-93


    jos en ite saa kuntoon kavereiden avustuksella...on kai pakko viedä korjaamolle...tosin meinasin säädättää kaasarit joka tapauksessa...

    voisko muuten tärinä/resonointi johtua samasta viasta? ku on aika vittumainen ajaa ku kahvat tärisee aika voimakkaasti...tärisee tietysti runkokin, mut sehän kertoutuu tuonne kahvojen kohalle...
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
  20. #20
    DargoNi

    Oma äffä oli todella karkea ajettava 3000-5000 kierroksen kohdalla kun pyörä kävi laihemmalla. Otin kaasuttimien (bst36ss) pilot jet kanavien edestä kumitulpat pois ja säädin seosruuvit paikoilleen, samalla synkkasin kaasuttimet. Nyt on mukava ajella matkavauhtia kun pyörä toimii pehmeämmin.
    Kuitenkin yli 9000 kierroksen on vielä jotain pielessä, kun meinaa veto loppua. Korjasin eilen tankin alipainehanan, mutten ehtinyt kokeilemaan pyörää Mertarannan kuunnelman takia.
    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  21. #21
    Lainaa (Malmis @ Touko. 13 2010,10:28) kirjoitti
    DargoNi

    Oma äffä oli todella karkea ajettava 3000-5000 kierroksen kohdalla kun pyörä kävi laihemmalla. Otin kaasuttimien (bst36ss) pilot jet kanavien edestä kumitulpat pois ja säädin seosruuvit paikoilleen, samalla synkkasin kaasuttimet. Nyt on mukava ajella matkavauhtia kun pyörä toimii pehmeämmin.
    Kuitenkin yli 9000 kierroksen on vielä jotain pielessä, kun meinaa veto loppua. Korjasin eilen tankin alipainehanan, mutten ehtinyt kokeilemaan pyörää Mertarannan kuunnelman takia.
    juu..kiitos vinkistä...

    tosin taidan jättää ne kumitulpat paikalleen, jos mulla ees niitä siellä on (kaasarit kai tyyppiä BST33SS)...tarkotus vaan saada pyörä taas toimimaan "normaalisti"...ei tuossa aikasemmin oo mitn vikaa ollu...
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
  22.  
  23. #22
    eipä toi hirveen hyvin telmi, jos kaasarin neula on poikki...eiku uus neula ja matka jatkuu...
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-