Välivapaa löyty minullakin ko. öljyllä heti vaihdon jälkeen. 300km ajettua tämä ominaisuus katosi tai sitten vasen jalka tottui hiukan määrätietoisempaan liikkeeseen...(sky @ Huhti. 29 2009,22:18) kirjoitti
- ZX9R -
eipä mitn... ite jouduin ostamaan uuden jarrukahvan, pakko oli laittaa genuine Yamaha R1 kahva...(Peltsi72 @ Touko. 05 2009,09:06) kirjoitti
![]()
- ZX9R -
Nyt on koestettu Racetek K3:t ahvenistolla. 1:40 maaginen raja alitettu monta kertaa. Paras kierrosaika oli 1:38,5. RaceChrono ilmoitti optimiajaksi 1:32,8. Eli seuraava tavoite on 1:35 rikki
Kyllä takasen sai lipsumaan ennen tunnelia olevassa tiukassa oikeassa, kun mentiin äärirajoilla ja mentiin ko kurvissaolevan uran yli. Mutta toisaaltaan on hyvä, että rengas varoittelee, ennenkuin pyöritään voltteja. Ehkä pitäisi säätää ne iskarit oikeaoppisesti. Tähän mennessä olen luottanut perssäätöön. Etusta pehmensin pari kliksua pumpista ja takaisesta vois ottaa pari kliksua pois pumpista. Rebound saa olla ennallaan.
Kun sen alustan sais säädettyä kohilleen niin sit ei oikein jää kuin kaksi vaihtoehtoa, joko lisää teho tai kisakummit alle. Lisä teholla vois saada sen pari sekkaa pois kierrosajasta. Loppujen lopuksi vois valita kummatkin. Oliko kellään myydä ylimääräisiä vanteita?
Ps. Ne mokomat mittas savustuspöntön äänet. Tälläkaudella on raja 95 db. Ja mulla ei ollut kuin 92 db:tä![]()
Hävettää....
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tiukka vaatimus seuraavasta alituksesta ajan suhteen , onnistuuko edes Ysillä ...??? *(sky @ Touko. 08 2009,21:43) kirjoitti
Ps. *Etkö sä Sky ole vieläkään tehnyt sille sun hormilles mitään ....![]()
![]()
![]()
Se on kun budjetti on vähissä ja joutuu tämmösillä vanhuksilla ajeleen, niin tahdo enään oikein saada palikoita tämmöiseen redropyörään(Puppe 67 @ Touko. 09 2009,20:01) kirjoitti
Ja niiden palikoiden hinnat ovat nousseet mitä vielä saa... *
Mutta siitähän voidaan tehdä veikkaus, että kumpi menee ensin rikki, 1:35 vaiko ysi!
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Laitoin tilaukseen 5 hz:n GPS-palikan. Herkkyyttäkin pitäis tulla lisää. Nyt siis pitäis päästä tarkempiin tuloksiin. Toi 1hz on sen verran vähän että täällä voidaan alkaa kyseleen, että mikä on kierrosajan tarkkuus *
alle 1:40 ajat oli
1:39,9
1:38,7
1:38,7
1:38,5
Eli ehkä noista joku oli oikeastikin alle 1:40
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ihan hyvää aikaa alkaa olemaan ysillä. Onko tietoo, että oisko ahvenistolla yleisiä rataajoja? Kun ollaan menossa tänä vuonna botnialle näillä näkymin kavereitten kanssa niin jää muutes toi ahvenisto väliin tänä kesänä. Ja viime vuonnakin meni ahveniston ajot pilalle sään/liian meluisan putken takia.
zx-9r
Ahveniston moottorirata:(esanahka @ Touko. 11 2009,12:13) kirjoitti
Kilpailijoille/ harjoittelijoille tiedoksi
Keskiviikon kilpa/vapaa harjoittelu järjestetään keskiviikkoisin 9-18. Päivämäärät ovat:
6.5, 13.5, 20.5, 27.5, 3.6, 10.6. (kesä tauko) 5.8, 12.8, 19.8, 26.8, 2.9, 9.9 ja 16.9.
Paikalle ovat tervetulleet: moottoripyörät, formulat, autot. Tunti jaetaan kolmeen 20 minuutin jaksoon. MP, formulat, autot. Lisätietoja 0400-817002. Harjoittelun hinta on 60,-€ per ajoneuvo.
Meluraja keskiviikon harjoittelussa 110 db
Muulloin aina kun kalenterissa on teksti vapaa. Hinta tällöin 2 h, 30 € ja yli 2 h 40 €. Vapaaharjoituksissa on tänävuonna mökäraja 95 db:tä ja mittaavat nykyisin aina mökän.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onko noissa keskiviikko vuoroissa tosiaankin 110db raja ja voiko sinne tulla ilman sen suurempaa ratakokemusta - vai onko vain rataketuille?(sky @ Touko. 11 2009,12:34) kirjoitti
Tuolla nykyisellä putkella kun ei ole toivoakaan läpäistä 95db rajaa![]()
ZH2 2020
En osaa sanoa millaista porukka siellä käy keskiviikkoisin. Sen verran kysyin että kuulemma siellä käy ihan katulaillisia pyöriä ajamassa. Mutta onhan siellä ns. vapaavuoroissakin kaiken tasoiset kuskit sekasin. Tosin vapaavuorossakaan ei yleensä ollut kuin 5-7 pyörää radalla, joten siellä mahtuu ajamaan eritasoiset kuskit sekaisin.(Attitude @ Touko. 11 2009,16:04) kirjoitti
Ajattelin kyllä mennä joku keskiviikko katsomaan minkä tasoista kuskia siellä ajaa. Mee katsoon ja jututtaan porukkaa joku keskiviikko, niin se kertoo tilanteen parhaiten.
Kyllä se raja on todellakin 110 db. Eiks sun pönttöön saa db-killeriä?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Killeri löytyy kyllä mutta äänimaailma muuttui pikkaisen sen jälkeen kun kannu lyheni kolmanneksella(sky @ Touko. 11 2009,16:49) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
Hei kiitos näistä tiedoista. Pitääpä körötellä tonne joku keskiviikko kun suht lähellä ahvenistoa vielä asustelen. Jos nyt menis se 1:45 rikki *(sky @ Touko. 11 2009,12:34) kirjoitti
![]()
zx-9r
Uusi GPS-mokkula testattu. Homma meni täysin perinteisesti. Asensin mokkulan mukana tulleen ajurin ja softan jolla mokkula pitäis saada konfattua. Ei toiminut sitten millään. Joten etsin valmistajan kotisivut ja etsin download valikon alta tuotteeseen liittyviä ohjelmatiedostoja. Ei löytynyt mitään, joten etsin product:n alta tuotteen ja sitä kautta löytyi uudemmat versiot ja jo rupes pelittään. Kävin tekemässä pienen testilenkin ja hyvinhän se näytti toimivan, mutta totuus selviää vasta kun pääsen ahvenistolle testaamaan tositoimissa![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sen verran täytyy kehua GPS-mokkulaa, jotta senkun pistää käyntiin täällä kerrostalossa (4 kerrosta), toka ylimmässä kerroksessa, mahdollisimman kaukana ikkunoista, niin vekotin löytää 6-7 satelliittia. Paikannus tosin alkaa heitteleen jo jopa sata metriä pahimmillaan, mutta pelittääpähän kuiteskin. SirfIII:lla löysi muutaman satelliitin kun mokkulan laittoin ikkunalaudalle. SirfIII oli kuiteskin paras ja herkin siru aikoinaan.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Nyt apparaa kierretty uuden mokkulan kaa.Tarkkuus on aivan eri vuosikymmeneltä, kuin vanhan paskan sirfIII:n! Eli malli on iBT737A, hinta on halpa ja toimituskin oli nopea.
Nyt ei kulkenut, paras aika oli viimeinen kierros jonka ajoin tosissaan: 1:39,5. Keskinopeus 100 km/h ja huiput 173 km/h, hitain nopeus 54 km/h. 1:41 tietämillä pyöri nopeimmat ajat.
Kuvasta voitte päätella kumpi on kummalla mokkulalla otettu!
Mutta ahveniston kilpa ja vapaaharjoituksista. Viikonloppuna on kisat joten autoja ja formuloita näky piisaavan. Moottoripyöriä oli 7-8. Hitain oli ihan newbie ja nopein ajoi vissiin luokkaa 1:35 (oma arvio). Mutta ajo oli tosi jouhevaa. Eli kylla sinne ihan tavakuskit sopii joukkoon.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No yks äijä on kiskonut siellä kilvellisellä tämän vuosituhannen alkupuolen rykkösellä 1:26,8 (muistaakseni), niin on se meinaan kumma jos ei ysillä pääse alle 1:35:n(Puppe 67 @ Touko. 09 2009,20:01) kirjoitti
![]()
Mutta tämäkin kaveri tuli järkiinsä ja vaihtoi -08:iin kilvettömään zx-10r:ään![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Oon tossa laskenut muutamaan kertaan ysin bensan kulutusta ja tulos pyörii 6,2l\100.Ajosta puolet on ns. maantietä ja puolet kaupunkia... Mitäs muilla paljonko ysit haukkaa? Omaa kulutusta pidän kohtuullisena...![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Ihan on kohillaan. Mulla pyörii myös siinä 6 ja 7 välillä. Riippuu vähän millaista kierrosrekisteriä käyttää.(pepper @ Touko. 15 2009,05:46) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Nyt tarttis tietoa....
Kuinka paljon 9R B mallin kannesta joutuu purkamaan, että saa säätöpaloja vaihdettua vettiileille...?
Olisi hyvä olla faktatietoja kun huomenna menen hakemaan huollosta. Huollon kaveri soitti ja sanoi että vaikeeta, vaikeeta, aikaa menee eli suomeksi sanottuna, minulta rahaa... *
Olisi hyvä tietää jos ovatkin purkaneet turhan paljon *
Vaikka pääasia on tietenkin, että tulee kuntoon ja pääsee *![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
En tiedä, mutta e-malliin oli ainakin todella kallista. Jotenkin on mielikuva, jotta nokat pitäisi irrotta.(TiJuKo @ Touko. 19 2009,17:19) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Nonni, puusilmäautoilija yritti kiilata mut kolmostiellä keskikaistaleelle. Ajoin vasentakaistaa ja olin sopivasti katveessa kun viereisellä kaistalla olevalle tuli rekka peräedellä vastaan. Käytti sentään edes vilkkua, joten jäin tsiikaan että mitä se tekee. Kyllä oli epätodellinen tilanne että kuski lähti vaihtaan kaistaan katsomatta kunnolla. Onneks refleksinomaisesti vastaohjaus heitti pyörän kaistan vasempaan laitaan ja kaasun hölläys auttoi. Siinä vaiheessa kuski vasta huomasi minut. Nöki vissiin pahan ilmeeni ja teke anteeksipyytävän eleen.
No, näitä sattuu. Onneks olin hereillä. Tilanne olis ollut vielä vaarallisempi jos ei vilkkua olis käytetty. Vilkuttomia kaistanvaihtajiakin näkee liian usein.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Dammit, jostain muista lukeneeni ettei tuossa tarvis nokkia irroittaa...(sky @ Touko. 19 2009,18:16) kirjoitti
Tietoa ei kellään....
Edit: Onneks olit hereillä, mehän ollaan näkymättömiä...
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Ei tartte irrottaa B-mallissa nokkia. Siinä on keinut kuten esim ZZR:ssä.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Tattista tietäjille...![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Tuo näyttäisi olevan 2002. Eli oliko tuo jo F-mallia ja onko E- ja F-mallissa samanlainen venttiilikoneisto?(jukka VFR @ Touko. 19 2009,19:11) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Täälläkin on ollut juttua...
Iloinen juttu on että 2 tonnin jälkeen on 12 t huolto, joten pitäis venat tarkistaa. No, eli siis välyksien katsominen onnistuisi ilman nokkien poistoa. Epäilen kuitenkin, jotta vien huoltoon. Jos sattuu vaikka innostuun vaihtaan pyörää, niin ei tarvi ostajille uskotella, että ihan on oikein katsottu![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Palasäätöiset venttiilit C:stä lähtien. Eli "koneisto" on sama.. kaikissa näissä (C, E & F) eroina on vain hieman erimalliset nokat. C:ssä muistaakseni jyrkempi imupuoli ja näitä voi käyttää myös muissakin malleissa (wink wink)..(sky @ Touko. 19 2009,20:14) kirjoitti
Jos haluaa ylärekkariin lisää jerkkua, niin C:stä imupuolen nokat esim. E:n pakopuolelle ja sitten vielä jostain heittokelloa & astekiekkoa hommaamaan ja säätämään kohdilleen.
Alhaalta häviää ja ylös tulee tavaraa.
- P
Edit: ja tosiaan tuo linkitetty ohje ei päde B-malliin, siinä on keinut, kuten ylempänäkin mainittua..
Ei tarvi ottaa kuin venttiilikopan kansi auki niin pääsee vaihtamaan. Maallikkokin kuten minä tekee koko homman parissa tunnissa joten jos huollon kaveri sanoo että vaikeeta niin pitäis varmaan vaihtaa hommia.(TiJuKo @ Touko. 19 2009,17:19) kirjoitti
ZX9R -95