Täällä komeilee, Zx-9R vm2001 mittarissa 32 800km vähän hemua ja heepeliä on laiteltu.![]()
GSX 1400 K3 remus, atre
Zx-9R Akrapovic+dynojet
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Synkattu ja seosruuveja aukaisin puoli kierrosta, elikkäs nyt on kokonaista kaksi kierrosta auki.
Tuntui meno vähän tasoittuvan ja mielestäni koeajolenkillä koneen lämpötila oli muutaman asteen vähemmän kuin ennen ??
'03 ZX-9R
Joo-o teinpä justiinsa terveen päätöksen siitä että meikäläisen moposta lähtee db-killeri verkonpainoks. Luotto korjaamolla olivat just penkissä käyttäneet ja ilman killeriä oli renkaalta irronnu vaivaset n.20 kw enemmän! En olis kyllä uskonu että ero olis ihan noin raaka. Jos niin huono säkä käy että meluratsiaan joutuu niin pittää varmaan sitten käydä aina uudet kilvet hakemassa![]()
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
En tiiä lienevätkö erikseen säätääneet ilman killeriä ja sitten sen kanssa, mutta lapussa oli että n 75 kw killerin kanssa ja n.95 kw ilman. Akran titaani pöntön hommasin tuossa talven aikaan ebayn kautta. Tosin se oli saksasta ja siellähän ne taitaa mutenkin tykätä noita kuristella, mutta tiiä sitten onko noissa mitään ero suomessa myytäviin. Se meikäläisen killeri on ihan umpinaisella sisäpäällä.
Edittiä, pikaisen kuuklettelun jälkeen ei tuo niin mahottomalta sattumalta näytä jos luukee tuolta tuon kolmanneks viimeisen MarJayn postauksen: http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?t=227085
Tosin eri pyörä eri putkella mutta kumminkin.
Viimeksi muokannut: tomppan; 29.04.2013 klo 18:35.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Akran ja Yoshimuran peruskillerit ovat tällaisia tyypiltään:
Ne ovat siis läpiputkia, jotka kuristavat pakoaukkoa. Niiden vaikutus on aika pieni. Toki äänen vaimennuskin on pienempi, mutta usein riittävä, kuhan villat ovat kunnossa.
Mutta tuota peruskilleriä voidaan sitten alkaa muokkaamaan oman tarpeen mukaan, että saadaan lisävaimennusta:
Ja sit tosiaan kun virtausta vaimennetaan ääniä tarpeeksi, niin lieneen aika varmaa, että seoksetkin menee sekasin. Eli säätäähän se tarvitsisi.
Itse en tosiaan ihan heti alkaisi laittamaan tuollaista uber-tuketta, vaan tosiaan vaihtaisin ne villat uusiin ja parempiin heti aluksi.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo tuo alemman mallinen killeri mulla siinä on. Pitää kehitellä tuohon varmaan joku muokkaus. Pistin vielä edittiä tuohon äskeiseen postaukseen.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Vaihdoin jarrupaloja eteen ja taakse, jolloin hoksasin, että myyjä ei sit myynyt kuin yhdet etupalat
Enkä tajunnu tiskillä, että nyt jotain uupuu
No, en sit vaihtanutkaan pelkästään toiselle puolelle... Ei se kyllä olis onnistunut, kun en saanut sitä (hiton) tappia pois tosesta sylinteristä, että olis saanut palat pois. Liuottelin sitä ahkerasti crc:llä. Ei auta muu kuin huomenna (tai joku päivä) hakea puuttuvat palat ja sit![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Jes, nyt on saatu Kawa -(98) kilpiin ja tien päälle.
Tuntuu ihan ok:sti toimivan, ala kierroksilla kaupungissa on vähän tökertävää menoa, mutta näissä tu kaiketi on normaalia ?
Mites muilla tuon tankin korvausilman kanssa, en ole varma toimiiko nyt kunnolla tuo, kun tankin korkin aukasee niin pieni sujahdus sieltä tulloopi.
Sitä mietin vain, että voisko tuokin vielä jonkin verran vaikuttaa tuohon alakierrosten toimintaan jos siellä alipainetta on. Jos tuolla alipainetta on liikaa niin vaikuttaako se ainoastaan pienillä kierroksilla vai koko kierros alueella ?
Myös pieni vinkasu kuuluu keulasta, kun ajelee töyssyistä, mutta paikallaan kun niijaa kovasti eteen ja taakse ei vinkumista kuuluu ja keula tuntuu toimivan ihan hyvin.
Onko näissä kuinka vaikea vaihtaa öljyjä keulaan?
Jee Jee
Mulla olis Haynesin englanninkielinen opus myynissä. Kattaa 7r ja 9r vm. -94 - 2004.
Hinta 25e plus toimituskulut. Kirja muoveissa ja Nurmijärvellä.
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Mikähän lienee kun vuosimallin -96 ysiärrän moottori alkaa kalkattamaan kovanlaisesti? Tekee tämän vasta kun on kunnolla lämmennyt (ajeltu reilummanlaisesti)?? Voisiko olla nokkaketju vai mikähän lienee...siis se kalkatus alkaa vasta kun pyörä on kuuma.
Oisko kellään jääny saman vuosimallin eli -96:sen vesipumpun kantta hyllyyn (jengat meni siitä yhdestä pultin reijästä jossa ylipäätänsä jengat ovat)??
Muitakin osia voi tarjota, ostin pyörän ulkoa ja se on seissy jonkin aikaa joten tollasia käytettyjäkin mutta tuoreita osia vois käyttää hapettuneiden/jumittuneiden tilalla.
Triumph Rocket III
Triumph 955i Daytona
Honda XL 1000 Varadero
Aprilia ETV Caponord
Suzuki Hayabusa
Kawasaki ZX7-R
Kawasaki AR 125
"Ei niin kaukana ettei niin lähellä"
Onko joku laittanu tohon ysiärrään takaboxia? Käykö jonkin muun valmiit raudat, onko tohon omaa tarakkaa vai pitääkö itse alkaa vääntämään jostain putkesta?![]()
Triumph Rocket III
Triumph 955i Daytona
Honda XL 1000 Varadero
Aprilia ETV Caponord
Suzuki Hayabusa
Kawasaki ZX7-R
Kawasaki AR 125
"Ei niin kaukana ettei niin lähellä"
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Aaargh kierteet meni öljypropulta. Proppu ei kiristy tarpeeksi. Millainen operaatio tuo öljypohjan irroitus on? Eikai tässä muuta mahdollisuutta ole kuin alakerta irti ja koneistamolle. Kyseessä siis 9r vuosimallia -94.
Sen sai just ja just kiristettyä viime öljynvaihdossa. Eilen kun avasin oli propussa pieniä alumiini lastuja kierteissä. Pidempään ollut vikaa. Tällä kertaa ei auttanut vaikka kuinka varovasti yritti. Nyt ihan hiljaa yritin lenkkiavaimella hakea kohtaa missä olisi kireimmillään ja sitten menee yli ja kiristys alkaa alusta. Kyllä mä momenttiavaimellakin kokeilin, mutta ei sillä uskaltanut...Mahdollisimman varovasti, kun yritin...
Jos jättää tuohon kohtaan missä on kireimmillään, niin tiputtelee hiljakseen.
OK, joo, näppituntumallahan se paras.
Tuossa MMAF:n neuvoja kierteiden korjaamiseen.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=296.0;wap2
<p>.</p>
Kiitti. Nuo olikin jo luettuna. Lähinnä askarruttaa se, että mitä tapahtuu jos irroitan 9r:stä tuon öljypohjan. Tippuuko tavaraa syliin vai lähteekö siististi pelkkä alaosa irti?
Jotain keskustelua on käyty.
http://www.moottoripyora.org/keskust...C3%A4ytyskuvia
Saattaisin huolestua, jos öljypohjan irrotuksesta irto-osaa tulisi mukaan.
<p>.</p>
Mitenkäs Helicoil ? Voi itse laittaa, tai sitten soitella johonkin korjaamoon, joskos ne laittais.
Siitä on ollut keskustelua ennenkin http://www.moottoripyora.org/keskust...uudet-kierteet
Ja mikäs tuo Bilteman sytytystulpan kosjaussarja on, jos sillä pystyisi myös korjaamaan ??
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Le...ussarja-18128/
'03 ZX-9R
Kävin tuossa koeajamassa '99 9r:ää, ja mukavalta peliltä tuntui, pitäisiköhän jopa hankkia omaksi...?
Mutta, pari kertaa ilmaantui välivapaa, taisi olla 2-3 välissä ja 5-6 välissä. Saattoi olla kyllä 4-5 välissäkin, enpä tainnut laskuissa niin pysyä mukana. Joka tapauksessa pienemmällä vaihteella tapaus tuli ylöspäin vaihtaessa, isommalla alaspäin vaihtaessa.
Onko vaiva ko. mallissa kovinkin yleinen? Taikka sitten kallis? Vai onko mitä luultavimmin syypää sarvissa kiinni, eikä älyä käyttää vaihteita riittävän määrätietoisesti?
Muutoin vaihteisto pelasi ihan äänettömästi ja sujuvasti ilman voimankäyttöä, siksi epäilenkin vahvasti itseäni ilmiön aiheuttajaksi....
Mutta, mutuilua, tietoa ja neuvoja otetaan ilolla vastaan! Kiitokset jo etukäteen.
edit: pyörällä oli 39000 km mittarissa.
- Hullu saa olla muttei tyhmä
Elikkäs iskareiden säädöistä '03 F2 malliin.
Tehtaan jäljiltä ovat säädöt ja liian pehmeiltä tuntuvat. Voimakkaassa jarrutuksessa takapyörä tuppaa irtoamaan ja kurviin mentäessä/lähtiessä välistä tuntuu vähän nuljuvan.
Olen yrittänyt etsiä f2 malliin eri setuppeja, mutta turhaan, vanhempiin löytyykin roppakaupalla.
Missäs säädöissä muiden f2 omistajien jousitukset on ?? Olis bueno saada jotakin base-linejä mistä kokeilla se omiin pakaroihin sopivin ja siitä sitten hienosäätää.
Itse olen tämmöinen hauras ja heiveröinen ~90kg pään kanssa, jolla tosiaan on liian löysä niin etu- kuin takapääkin.
ps.
Olisi mukava jos jonkinlaista listaa saisi kerättyä, ettei kaikkien (siellä on muitakin ihmisiä kuin minä) tarvitse tehdä tämmöisiä idioottimaisia kyselyitä.
'03 ZX-9R
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Löysät ovat vakio säädöt.
Tälläiset arvot sain toiselta foorumilta, kun sinne laitoin kyselyä. Ja tämä on F2:n säädöt.
My weigh is 76Kg without gear. Total must be around 80Kg.
I´m street riding now with this setup:
Front:
Preload - 3 lines showing (previously had 4, but fitted a ziptie on the fork, and it was reaching the top, that shouldn´t happen).
Compression - 1 3/8 from full in.
Rebound - 1 1/4 from full in (same as standard).
Rear:
Preload - don´t know how to measure.
Compression - 3 from full in.
Rebound - 3 1/4 from full in (same as standard).
'03 ZX-9R
Sky:han noista iskariasetuksista tietäis ilmeisen paljon..on vaan hypännyt tuonne Rykkösten leiriin![]()
parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !
KAWASAKI