Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 222:sta
  1. #1
    Onko tietoa mihin on kyseinen myyjä hävinnyt kun yhteyden pito takkuaa?
  2. #2
    (pikkasen samansuuntaista asiaa - ei kai tää sun aihetta varasta, en usko)

    VOI S**TANAN V*TTU!!! - mä oon rikki!!!
    EE-Speed ei toimita mopoa, ei sitten v*ttu millään! Maksettu on - kokonaisuudessaan ajat sitten.
    Mopoa ei vaan näy ja v*tutus on infernaalinen! Ollut jo 2 viikkoa. Tänään taas hipoo huippuja.

    Mopo (ylivuotinen musta 12R - ei saa enää muualtakaan!) tilattiin helmikuun puolessa välissä ja sovittiin että maaliskuun lopussa vanha pyörä kulkee EE-Speedin pakulla rajamäelle uutta omistajaa odottamaan ja mun uus mopo tulee Tampesterin suuntaan samalla keikalla.

    Maaliskuun puolen välin jälkeen alkoi ihan eläimellinen odotus. Noh, ihminen elää odotuksesta, ei niin ikävää aikaa, lumet lähtee ja joku hurja jo etenee mopollakin, kaasukättä kutittaa jnp. Maaliskuun loppu koittaa, mutta mopoa ei tule sovitusti.

    Sitten viimeiset 2 viikkoa joka päivä odotettu, jokuseen otteeseen olen ymmärtänyt että mopo kohta tulis, vaan ei tule. Selitykset ei enää kiinnosta. Mm. ei voitu ottaa mopoa suomeen, kun ei mahdu. V*ttu montakohan mopoa on tossa välissä myyty *uusille* tai muille asiakkaille? No oikeesti, en jaksa suuremmin arvailla, se ei hyödytä mitään. Niin mä olen jo mielestäni jonkinlainen "kanta-asiakas", kun olen joka vuosi uuden mopon EE-Speedistä ostanut! (olkoonkin että vasta toista vuotta pulju pystyssä).
    Oonko mää niin v*tun kiltti/mulkku/tmv. vai että mun kustannuksella sopii tehdä aikaa muiden mopojen järkkäilyyn (kiireiseksi olen kaverin ymmärtänyt)? Viime vuonna annoin paljon anteeksi (tosi paljon meni myös ok, ei näistä kummastakaan tässä sen enempää), sen takia että mies on tosi mukava, kannatan ehdottomasti yksityisyritteliäisyyttä - etenkin tällaisissa mopoasioissa ja ymmärrän kyllä jos aloittelevalla firmalla menee joskus vähän käteen. Nyt on sympatiat loppu, liian anteeksiantava kaveri saa vain nenilleen.

    P*rkele töistäkään oo tullu mitään monena päivänä tässä parin viikon aikana, kun oon luullu mopon saavani.
    V*tuttaa selitellä puolelle suvulle, kavereille ja työkavereille - niin ja tampereen orggikavereille tiätty - missä se mopo oikein viipyy. Se s**tana mun hommaa oo selitellä! Vastedes ohjaan kyselijät suoraan EE-Speedin luo.
    Teinkin niin juuri vanhan moponi ostajalle. Toivottavasti ei tullut oltua liian tyly... nääs pikkasen v*tuksi taas.

    Monta kertaa on menneet omat suunnitelmat puihin kun on pitänyt varautua mopon tuloon tai niitä suunnitelmia ei ole uskaltanut ees tehdä. Sukulaisiakin olen vaivannut jo useaan otteeseen, nääs vanha mopo on siellä talvisäilössä.
    Ihmeen kauan sitä on jaksanut kun on ollut toivoa ilmassa, että kohta... nyt on vaan kertakaikkiaan kesto loppu!

    Enkä vaan jaksa miettiä voisiko tää kirjoitus jotenkin huonontaa asiaa, kun en vaan kertakaikkiaan jaksa, mä haluun jo vihdoin saada sen s**tanan mopon! Jotain pitää tehdä, jos ei muuten niin oman mielenrauhan takia.

    Niin, siis tosiaan, miksi kirjoitan tänne? 30% - purkaakseni edes hitusen tätä v*tutusta kirjoittamalla, 15% - tunnen velvollisuudekseni kertoa tämän muille mopoilijoille ja 55% - toivon asian etenevän tämän kirjoituksen avulla.
    Puhelimessa on ihan tarpeeksi puhuttu ja mailia vaihdettu (asiallisesti), ei mitään hyötyä näy olleen. Kirjoitetaan sitten tänne (sitä paitti ei mun puheenlahjoilla tätä asiaa näin ilmaistaisikaan ja eipä sillä, tänään ei oo vastannut puhelimeen iltapäivällä tai soittanut takaisinkaan - vähän v*tun kiva oli taas tänään odotella koko päivän saako sen mopon vai ei, ja huomenna sitten pitää vissiin miettiä pitääkö livahtaa palaverista ennen aikojaan ja/tai ehdinkö ollenkaan sählyyn...)

    Minä pidän itseäni varsin positiivisena ja realistisena ihmisenä - en ollenkaan hankalana, tää teksti ei tule tyhjästä ja ihan helpolla, uskokaa pois. (Niiiin paljon ennemmin olisin ollut kirjoittamatta, mutta minkäs teet, not my call anymore)
    Siispä löydän kuviosta jotain hyvääkin; EE-Speed löysi ostajan omalle pyörälleni. Lisäksi oma kunto alkaa olemaan melkosen hyvä, sen verta on tullu treenattua viime aikoina...

    Tyhmä ei ole se joka tekee virheitä, tyhmä on se joka ei ota niistä opikseen...
    tästä pitää jotain oppia.

    Hyvää kevättä lukijoille ja lapasta pystyyn! Moikatkaa myös sille kotilolla ajelevalle kaverille joka teille huitoo...

    ps. anteeksi jos (kun) oli sekavaa tekstiä, just nyt en pysty parempaan.
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  3. #3
    Paska juttu, mutta kannattaa vetää välillä henkeä... Ainahan näitä saa odottaa, autopuolellakin uuden saapuminen kestää kuukausia ja myöhästymisiin on pakko sopeutua.
    Desmo Jugend
  4. #4
    Lainaa (Moto-Guppe @ Huhti. 13 2005,20:33) kirjoitti
    EE-Speed ei toimita mopoa, ei sitten v*ttu millään! Maksettu on - kokonaisuudessaan ajat sitten.
    Mopoa ei vaan näy ja v*tutus on infernaalinen! Ollut jo 2 viikkoa. Tänään taas hipoo huippuja.
    En haluaisi maalata piruja seinälle, mutta mee nyt helvetin äkkiä sinne firmaan ja vaadit rahat takaisin, mutta kuitenkin riittävät vakuudet, että et menetä rahojasi ja/tai saat ostamasi ja MAKSAMASI pyörän. Äläkä lähde veks, ennen kuin homma on selvä, vaikka menis yöhön asti. Tueksi kannattaa ottaa joku hyvä frendi mukaan, jos mahdollista. Nimittäin, jos putiikilla on syvä alamäki ja tulee esim. ulosottoja vaikka maksamattomista veroista, niin ollaan lopun alkua, puhumattakaan, että tulee konkka, niin voit viheltää niin rahoille kuin pyörälle
    enää ei oo mitä irrota
  5. #5
    Lainaa (verner @ Huhti. 13 2005,20:43) kirjoitti
    Paska juttu, mutta kannattaa vetää välillä henkeä... Ainahan näitä saa odottaa, autopuolellakin uuden saapuminen kestää kuukausia ja myöhästymisiin on pakko sopeutua.
    Elä nyt helkkari autoja tähän sotke, mopoilu ja mopot on kumminkin pyhiä! Ei kai ylivuotisiin mopoihin kovin jonoo oo, ei niitä kai tehtaalta odotella...
    Ei vaan, pointti ymmärretty, hengitellään.
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  6. #6
    Kyllä se mulle vastaa... ja kaikki on menny niinku on sovittu... Ainakin tähän asti...
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  7. #7
    Voi voi kun teillä on huonoa tuuria noitten firmojen kanssa.

    Mulla on kaks prätkää joista uudempi on ollu viime loppukesästä asti korjaamolla säkövian takia. Eikä ole viellä muuta kuin olettamuksia koska sen ehkä vois saada.
    Toinen taas koki kolme vuotta sitten koneessa täystuhon. No sekin on vielläkin palasina, odotellen kuulema vain kasausta.

    Kummatkin pelit ovat eri firmoissa.

    Onhan se mukavaa että on kolme prätkää mut millään ei voi ajaa.
    Se kolmas taas on niin vanha ja vain piikkinen etten viittii sitä edes yrittää herättää käyntiin.

    No onneks edes noi autot viellä toimii ja niillä pääsee kurvailemaan eikä tarvii sovitella köyttä kaulaan.

    Eiköhän toi Enzo yritä parhaansa. Paljon kun tulee tavaraa ja liikevaihto (lue: pyörien määrä) kasvaa niin myös huonojen sattumien määrä kasvaa. Vaikka kuinka tekis kaikkensa.



    LIFE'S TOO SHORT NOT TO BE

    * *-jokaisen motoristin sisällä asuu se pieni bomberi-
    -joka muuta väittä valehtelee tai ei käytä moottoripyörää-

    www.gamblerracing.eu
    www.bombermagazine.com
    www.riding.fi
  8. #8
    Paha kuulla että ongelmia on.

    Jotta ei olisi pelkkää negaa niin minun kokemukset filiaalista / Enzosta on OK. Tilasin maaliskuulla Suznan, maksoin puolet käteisellä ja toisen puolen kun kävin omaani katsomassa. Ja seuraavana päivänä se oli kilvissä, rekisteröity nimiini ja luovutuspaperit kunnossa. Kaiken kaikkiaan homma toimii minulle.

    Todennäköisesti aiemmassakin viestissä mainittu paikalla käynti ja asiallinen neuvottelu voisi johtaa tulokseen.

    T/Pekka
    Milläköhän tänään ajelisin
    AJS M3 -29
    CB750K1 -71
    XV1000 -81
    SV1000S -05
    K1600GT -11
  9. #9
    Lainaa (Sumppa @ Huhti. 13 2005,21:51) kirjoitti
    Kyllä se mulle vastaa... ja kaikki on menny niinku on sovittu... Ainakin tähän asti... *
    koska olet ollut yhteydessä?
  10. #10
    Lainaa (PAPPA-63 @ Huhti. 13 2005,22:07) kirjoitti
    Lainaa (Sumppa @ Huhti. 13 2005,21:51) kirjoitti
    Kyllä se mulle vastaa... ja kaikki on menny niinku on sovittu... Ainakin tähän asti...
    koska olet ollut yhteydessä?
    Tässä pitkin viikkoa... Mutta kiireinen se on... sen voi sanoa... Eihän sekään niitä mopoja siellä halua säilöä ja ei varmasti tahallaan panttaa....



    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  11. #11
    Noniin.
    Hiihtää kohti synnyinseutuja.

    EE-Speed ei ole kuljetusliike. Ja jos tämän kiiruun keskellä lupaan, että heitän pelit jossakinvälissä, niin se olen minä ja mun aikataulu milloin liikkuu, eikä silloin, kun jollekulle sopii.

    Tulee muuten toistasataa soittoa päivässä, muutama jotain joka päivä tilaakin ja sitten niitä tilailen minä kotio, järkkäilen rahdit, kaivan sen mustan ZX 12R ihan sitten hiukan isommalla rahalla, kun olisi hyväksi, kasailen ne vekottimet, kattastelen, juoksen tulliukolle, joka toisinaan ei otakkaan heti rahaa, eikä huomennakaan ja sillävälin teen lopputarkastukset, asentelen tehoputkea ja hälyyttimiä kaiket yöt...

    Samat jannut soittaa tunnin välein ja voivottelee, että olisi ihana ajella. Joten, jos se näyttää siltä, että noin käy, niin pannaan luurit hiljaiselle ja tehdään ne oikeat työt alta pois.

    -Ressi on, muttei niin kova, että alkaisi vallan vituttamaan.
    -Herra Moto Guppekin odotti vuodatuksensa kanssa juuri niinkauan, että vehje on varmasti kilvissä ja hänen omissa nimissään. Sittenhän on kiva uhota, että voi voi, taisi mennä rahat.

    Mutta mopon saa noutaa, kuten muutkin. Kelleen emme enää kuljeta kotio. Ei anna aihetta olla ylikiva.

    Joutui olemaan ylikiva, kun yhden herran Yamahassa polttelee vikakoodia ja toisen Suzuki ei lataakkaan ja tuli hinurilla pajalle.
    -Silloin ei lähdetä Tampereelle.

    Meitin täytyy valita prioriteetit ja toisen onni onnettomuudessa on kolmannelle korvapuusti.

    Ja koska kaikki ylimääräinen säätö kädettää aina seuraavan asian, niin keskitytään perusasioihin.

    Herra Motogubben mopo on kotio vientiä vaille valmis. Tervetuloa vaan.

    Edelleen. Jos joku on tienposkessa, niin jossei siitä seuraa maailmanloppua, niin mennään ja noukitaan tienposkesta.
    -Sen takia, että oikeasti tekee jotain hyvääkin, kestää ehkä pienen nokkimisenkin toisaalla.

    Ja tänä aamuna väsyttää paljon vähemmän, kuin viimeyönä.



    EE-Speed tekee hyvin.
  12. #12
    Lainaa (ee-speed @ Huhti. 13 2005,23:39) kirjoitti
    Noniin.
    Hiihtää kohti synnyinseutuja.

    EE-Speed ei ole kuljetusliike. Ja jos tämän kiiruun keskellä lupaan, että heitän pelit jossakinvälissä, niin se olen minä ja mun aikataulu milloin liikkuu, eikä silloin, kun jollekulle sopii.

    Tulee muuten toistasataa soittoa päivässä, muutama jotain joka päivä tilaakin ja sitten niitä tilailen minä kotio, järkkäilen rahdit, kaivan sen mustan ZX 12R ihan sitten hiukan isommalla rahalla, kun olisi hyväksi, kasailen ne vekottimet, kattastelen, juoksen tulliukolle, joka toisinaan ei otakkaan heti rahaa, eikä huomennakaan ja sillävälin teen lopputarkastukset, asentelen tehoputkea ja hälyyttimiä kaiket yöt...

    Samat jannut soittaa tunnin välein ja voivottelee, että olisi ihana ajella. Joten, jos se näyttää siltä, että noin käy, niin pannaan luurit hiljaiselle ja tehdään ne oikeat työt alta pois.

    -Ressi on, muttei niin kova, että alkaisi vallan vituttamaan.
    -Herra Moto Guppekin odotti vuodatuksensa kanssa juuri niinkauan, että vehje on varmasti kilvissä ja hänen omissa nimissään. Sittenhän on kiva uhota, että voi voi, taisi mennä rahat.

    Mutta mopon saa noutaa, kuten muutkin. Kelleen emme enää kuljeta kotio. Ei anna aihetta olla ylikiva.

    Joutui olemaan ylikiva, kun yhden herran Yamahassa polttelee vikakoodia ja toisen Suzuki ei lataakkaan ja tuli hinurilla pajalle.
    -Silloin ei lähdetä Tampereelle.

    Herra Moto-Guppen mopo on kotio vientiä vaille valmis. Tervetuloa vaan. (Vaikka senhän jo tiesit jo kirjoittaessasi klo 20.33).
    Hyvä vastine * ... ja ei muuta ku mölyt seis ja * * *



    enää ei oo mitä irrota
  13. #13
    Lainaa (ee-speed @ Huhti. 13 2005,23:39) kirjoitti
    Joutui olemaan ylikiva, kun yhden herran Yamahassa polttelee vikakoodia ja toisen Suzuki ei lataakkaan ja tuli hinurilla pajalle.
    -Silloin ei lähdetä Tampereelle.

    Herra Moto-Guppen mopo on kotio vientiä vaille valmis. Tervetuloa vaan. (Vaikka senhän jo tiesit jo kirjoittaessasi klo 20.33).
    Varmaan Moto-Guppea hirveesti kiinnostaa jonkun jammun tai suitsan renaamiset, kun oma mopo on kaksi viikkoa myöhässä luvatusta, mutta "senhän sä jo tiesit"? *



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  14. #14
    "EE-Speed ei ole kuljetusliike. Ja jos tämän kiiruun keskellä lupaan, että heitän pelit jossakinvälissä, niin se olen minä ja mun aikataulu milloin liikkuu, eikä silloin, kun jollekulle sopii."

    silloin ei pitäisi mennä *lupailemaan* toimitusaikaa!

    "
    Tulee muuten toistasataa soittoa päivässä, muutama jotain joka päivä tilaakin ja sitten niitä tilailen minä kotio, järkkäilen rahdit, kaivan sen mustan ZX 12R ihan sitten hiukan isommalla rahalla, kun olisi hyväksi, kasailen ne vekottimet, kattastelen, juoksen tulliukolle, joka toisinaan ei otakkaan heti rahaa, eikä huomennakaan ja sillävälin teen lopputarkastukset, asentelen tehoputkea ja hälyyttimiä kaiket yöt...
    "

    Olet varmasti kiireinen, sen takia tässä on odotettukin maltilla.

    "
    Samat jannut soittaa tunnin välein ja voivottelee, että olisi ihana ajella. Joten, jos se näyttää siltä, että noin käy, niin pannaan luurit hiljaiselle ja tehdään ne oikeat työt alta pois.
    "

    No tämä ei koske minua, koska olen nähnyt miten paljon pulttaat kun soitetaan tunnin välein. *Tänään* soitin muutaman kerran, koska minun todella tarvi saada sut kiinni, koska eilen olit luvannut tuoda pyörää 18-20 välillä tänne suuntaan. Odotin ja odotin koska vahvistaisin tuota aikaa -> soitin. Kuulin kyllä että joku yamaha-remppa tulee ja että hermot menee, mutta oisko ollut paikallaan päästää mut siitä piinaavasta odotuksesta?
    Olen sitä kyllä jo ihan tarpeeksi harjoitellut.

    "
    -Ressi on, muttei niin kova, että alkaisi vallan vituttamaan.
    -Herra Moto Guppekin odotti vuodatuksensa kanssa juuri niinkauan, että vehje on varmasti kilvissä ja hänen omissa nimissään. Sittenhän on kiva uhota, että voi voi, taisi mennä rahat.
    "

    Valitettavasti ei pidä paikkaansa, en itse asiassa odottanut ollenkaan. Tänään vain sain tarpeekseni. Helvetillistä odottaa. Milloinkohan tiesit että tänäänkään et pyörää tuo/vanhaa vie, minä odotin ja odotin sun soittoas, koska olet mainostanut että takaisinkinpäin osaat soittaa.

    "
    Mutta mopon saa noutaa, kuten muutkin. Kelleen emme enää kuljeta kotio. Ei anna aihetta olla ylikiva.
    "

    No noudettava sitten on.

    "
    Joutui olemaan ylikiva, kun yhden herran Yamahassa polttelee vikakoodia ja toisen Suzuki ei lataakkaan ja tuli hinurilla pajalle.
    -Silloin ei lähdetä Tampereelle.
    "

    Edelleenkin, olisisit tuon vielä mullekin kertonut. Oli pitkä päivä - taas - turhaan.

    "
    Herra Moto-Guppen mopo on kotio vientiä vaille valmis. Tervetuloa vaan. (Vaikka senhän jo tiesit jo kirjoittaessasi klo 20.33).
    "
    Voi! En voinut olla varma - koska et soittanut. Olit jo aiemminkin pyytänyt valtakirjat rekisteröintiä varten jonka lähetin - et kuitenkaan rekisteröinyt pyörää. Tänään sitten jouduin lähettämään pyynnöstäsi uuden valtakirjan. Ja voit uskoa että mulla oli sormet ristissä sen kanssa että nyt rekisteröitäisiin ,mutta sen verran olen viisastunut, että en usko ennenkuin näen.

    Soittelen, niin sovitaan se hakuaika, siinä ei kai kauaa mene kun mopon noutaa?



    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  15. #15
    Lainaa (ee-speed @ Huhti. 13 2005,23:39) kirjoitti
    Noniin.
    Hiihtää kohti synnyinseutuja.

    EE-Speed ei ole kuljetusliike. Ja jos tämän kiiruun keskellä lupaan, että heitän pelit jossakinvälissä, niin se olen minä ja mun aikataulu milloin liikkuu, eikä silloin, kun jollekulle sopii.

    Tulee muuten toistasataa soittoa päivässä, muutama jotain joka päivä tilaakin ja sitten niitä tilailen minä kotio, järkkäilen rahdit, kaivan sen mustan ZX 12R ihan sitten hiukan isommalla rahalla, kun olisi hyväksi, kasailen ne vekottimet, kattastelen, juoksen tulliukolle, joka toisinaan ei otakkaan heti rahaa, eikä huomennakaan ja sillävälin teen lopputarkastukset, asentelen tehoputkea ja hälyyttimiä kaiket yöt...

    Samat jannut soittaa tunnin välein ja voivottelee, että olisi ihana ajella. Joten, jos se näyttää siltä, että noin käy, niin pannaan luurit hiljaiselle ja tehdään ne oikeat työt alta pois.

    -Ressi on, muttei niin kova, että alkaisi vallan vituttamaan.
    -Herra Moto Guppekin odotti vuodatuksensa kanssa juuri niinkauan, että vehje on varmasti kilvissä ja hänen omissa nimissään. Sittenhän on kiva uhota, että voi voi, taisi mennä rahat.

    Mutta mopon saa noutaa, kuten muutkin. Kelleen emme enää kuljeta kotio. Ei anna aihetta olla ylikiva.

    Joutui olemaan ylikiva, kun yhden herran Yamahassa polttelee vikakoodia ja toisen Suzuki ei lataakkaan ja tuli hinurilla pajalle.
    -Silloin ei lähdetä Tampereelle.

    Herra Moto-Guppen mopo on kotio vientiä vaille valmis. Tervetuloa vaan. (Vaikka senhän jo tiesit jo kirjoittaessasi klo 20.33).
    Voi v...ttu, mikä vastaus, jos tollain vastaisin asiakkaille, ei niitä todella olis.



  16. #16
    Joltakin taitaa lähtee mopo käsistä.
  17. #17
    kyl se siitä guppe..onneks se ei ollu mun moponi..soot sentäs pikkasen pitemmällä vieterillä varustettu
    --WROOM--
  18. #18
    En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mut ite hankin mopon ee-speedin kautta ja sain helkkarin hyvää palvelua ja kaikki meni niin kuin pitikin
    CBR600, ZX-6R, GSX-R 600, YZF1000, Z1000, SS900, Duke 690 R
  19. #19
    toivotaan että hommat järjestyy ilman enempää itkua ja hammasten kiristelyä
    ymmärrän kyllä odottavan tuskan
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  20. #20
    Tässä on taas vähän selityksissä vellit ja puurot pamahtaneet sekaisin.
    On täysin hyväksyttävää, että esim. mopon toimitus viivästyy liikkeestä riippumattomista syistä. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa.

    MUTTA:

    - Niitä asioita, mihin voi vaikuttaa, on esimerkiksi aikataulun lupaaminen. Miksi hitossa monikin eri pulju lupailee aivan ylioptimistisia toimitusaikoja, kun itsekin tietävät, etteivät ne toimi kuin satumaisella tuurilla?!?
    Senpä takia tietty, että kivoja lupaamalla saadaan asiakas ostamaan ja vähäksi aikaa jopa tyytyväiseksi. Vähääkään ei välitetä siitä, että se asiakas on viisi kertaa tyytymättömämpi sitten kun huomaa lupaukset turhiksi. Ja levittää siitä sanaa eteenpäin.

    Jos liikkeen edustaja lupaa jonkin päivämäärän tai toimituksen, ja homma lipsuu, on turha selittää asiakkaille, että on tässä muutakin tekemistä, en jouda sun mopoas miettimään. Hittoakos sitten lupaa turhia?!
    Mielestäni asiakkaalla on täysi oikeus soitella, faksailla, mailata ja käydä kuinka usein haluaa sen jälkeen kun sovittu aika on mennyt umpeen. Ehkä myyjän kannattaa hermostumisen sijasta miettiä seuraavalle asiakkaalle annettavia lupauksiaan ja mahdollisuutta niissä pysymiseen.


    Ja tämä koski siis ihan kaikkia puljuja, muitakin kuin tässä aiemmin mainittua. Harmittaa tuo 'maan tapa', joka tuli tutuksi jo pleikkapelejä odotellessa; "huomenna", "varmaan huomenna", "no viimeistään huomenna" ja loppujen lopuksi meni aina noin kolme viikkoa tai kuukausi...
    * Arctic Ranger *
  21. #21
    Lainaa (rico @ Huhti. 14 2005,08:20) kirjoitti
    Tässä on taas vähän selityksissä vellit ja puurot pamahtaneet sekaisin.
    On täysin hyväksyttävää, että esim. mopon toimitus viivästyy *liikkeestä riippumattomista syistä. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa.

    MUTTA:

    - Niitä asioita, mihin voi vaikuttaa, on esimerkiksi aikataulun lupaaminen. Miksi hitossa monikin eri pulju lupailee aivan ylioptimistisia toimitusaikoja, kun itsekin tietävät, etteivät ne toimi kuin satumaisella tuurilla?!?
    Senpä takia tietty, että kivoja lupaamalla saadaan asiakas ostamaan ja vähäksi aikaa jopa tyytyväiseksi. Vähääkään ei välitetä siitä, että se asiakas on viisi kertaa tyytymättömämpi sitten kun huomaa lupaukset turhiksi. Ja levittää siitä sanaa eteenpäin.

    Jos liikkeen edustaja lupaa jonkin päivämäärän tai toimituksen, ja homma lipsuu, on turha selittää asiakkaille, että on tässä muutakin tekemistä, en jouda sun mopoas miettimään. Hittoakos sitten lupaa turhia?!
    Mielestäni asiakkaalla on täysi oikeus soitella, faksailla, mailata ja käydä kuinka usein haluaa sen jälkeen kun sovittu aika on mennyt umpeen. Ehkä myyjän kannattaa hermostumisen sijasta miettiä seuraavalle asiakkaalle annettavia lupauksiaan ja mahdollisuutta niissä pysymiseen. * *


    Ja tämä koski siis ihan kaikkia puljuja, muitakin kuin tässä aiemmin mainittua. Harmittaa tuo 'maan tapa', joka tuli tutuksi jo pleikkapelejä odotellessa; "huomenna", "varmaan huomenna", "no viimeistään huomenna" ja loppujen lopuksi meni aina noin kolme viikkoa tai kuukausi... * *
    NIINPÄ.
  22. #22
    Lainaa (rico @ Huhti. 14 2005,08:20) kirjoitti
    Tässä on taas vähän selityksissä vellit ja puurot pamahtaneet sekaisin.
    On täysin hyväksyttävää, että esim. mopon toimitus viivästyy *liikkeestä riippumattomista syistä. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa.

    MUTTA:

    - Niitä asioita, mihin voi vaikuttaa, on esimerkiksi aikataulun lupaaminen. Miksi hitossa monikin eri pulju lupailee aivan ylioptimistisia toimitusaikoja, kun itsekin tietävät, etteivät ne toimi kuin satumaisella tuurilla?!?
    Senpä takia tietty, että kivoja lupaamalla saadaan asiakas ostamaan ja vähäksi aikaa jopa tyytyväiseksi. Vähääkään ei välitetä siitä, että se asiakas on viisi kertaa tyytymättömämpi sitten kun huomaa lupaukset turhiksi. Ja levittää siitä sanaa eteenpäin.

    Jos liikkeen edustaja lupaa jonkin päivämäärän tai toimituksen, ja homma lipsuu, on turha selittää asiakkaille, että on tässä muutakin tekemistä, en jouda sun mopoas miettimään. Hittoakos sitten lupaa turhia?!
    Mielestäni asiakkaalla on täysi oikeus soitella, faksailla, mailata ja käydä kuinka usein haluaa sen jälkeen kun sovittu aika on mennyt umpeen. Ehkä myyjän kannattaa hermostumisen sijasta miettiä seuraavalle asiakkaalle annettavia lupauksiaan ja mahdollisuutta niissä pysymiseen. * *


    Ja tämä koski siis ihan kaikkia puljuja, muitakin kuin tässä aiemmin mainittua. Harmittaa tuo 'maan tapa', joka tuli tutuksi jo pleikkapelejä odotellessa; "huomenna", "varmaan huomenna", "no viimeistään huomenna" ja loppujen lopuksi meni aina noin kolme viikkoa tai kuukausi... * *
    Kyllä on oikeus soitella ja kysellä vaikka 100 kertaa päivässä, varsinkin kun on lyönyt liikkeeseen koko summan pyörästä etukäteen, ja vaatia tarkkoja vastauksia. Minä olisin välittömästi ajanut paikalle katsomaan mitä he****tiä kun ei vastata puhelimeen ja kyselyihin.

    Mutta kai tuollainen on normaalia Rajamäellä !?
  23. #23
    Rico - Täyttä asiaa.

    Ihme hommaa selitellä asiakkaalle että "On noita muita kiireitä".
    Minua ei asiakkaana kiinosta paskan vertaa miten helevetinmoinen kiire myyjäliikkellä on, eikä se asiakkaalle millään tavalla kuulu.
    Palkatkoon lisää porukkaa tai tehkööt työtä 24/7 tahtia, jotta luvatut asiat tehdään tai sitten ei luvata ollenkaan.
  24. #24
    Kuten Rico kirjoittikin, myyntialalla on usein pikku ongelma:
    Jos kerrot ostavalle asiakkaallesi rehellisesti toim. ajan ja alennusperusteet, niin tod. näk jää kauppa saamatta ja ostaja kirmaa naapuripuotiin jossa puhutaan mukavia.

    Jos taas lupailet mukavia, eli puhut paskaa, niin saat kaupan kiinni. Ostajan hermo voi kiristyä odotellessa, mutta kauppa mika kauppa!


    Se, että onko vika ostajissa vai myyjissä kun tälläiseen on päädytty näinkin pienillä markkinoilla, jääköön jokaisen arvioitavaksi.

    P.S. Sanottiinhan jo intissäkin, että "enää vähän matkaa"...


    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  25. #25
    Voi vehnä!!

    Kyllä tee ootte tavallisia.

    Jos tilaan rinnakkaistuodun pyörän ihan vaan sen takia jotta on halvempi kuin muilla, niin toki ymmärrän venymistä toimituksessa.

    Jos mopokauppias sanoo että menee viikosta kahteen ja huonolla säkällä kolme, niin ymmärrän oitis että koko hoitoon menee viikko...olenhan tavan juntti suomalainen.

    Jos mopokauppias tekee teon johon itse en jaksa tai kerkeä, eli esimerkiksi järkkää mun vanhan romun uuteen kotiin ja järkkää sopurahaan uuden tilalle, niin toki kirjoittelen hänestä V*t*t*s-tekstiä, koska haluan häneltä pyörän nopeammin...en missään nimessä jaksa ymmärtää jos hiukan venähtää.

    PS.
    Muutaman rinnakkaistuodun ostaneena tiedän ettei homma aina mene nappiin, se vaan on ymmärrettävä, varsinkin näin kauden alussa, kun on ruuhkaa/uusavuttomia joka paikassa.
    Samoja viivästyksiä tulee "virallisillakin" kauppiailla kun ostaa pyörän jota ei ole ns. "hyllyllä"

    Olisit guppe ottanu rillukat vaikka ekan huollon yhteydessä, niin olisi mopo ollut huomattavasti aikaisemmin kotona.



  26. #26
    Menkääs nyt kaikki valittajat itseenne...
    Elämä on välillä pikkasen vaikeampaa kuin yhden pyörän ostaminen...
    Ei pitäisi nostaa tunteita pintaan, se mopedi kun kumminkin on vaan eloton möhkäle, sen toimittaja ei.
    Vittuilu foorumeilla ei ainakaan rohkaise toimituksen nopeuteen... jos minä olisin kauppias niin kusisin syyläriin ;) (onneks en ole )

    Wiimeseks... jos tilaat mopon mitä _EI_ enään oikein saa, ja kauppias kaivaa sen sulle jostain vitun kolkasta... en menis vittuilemaan....



    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  27. #27
    Minä en käsitä, miten näin monen mielestä on täysin ok sopia jokin toimitusaika, mikä ei sitten hevonvittua pidä paikkaansa. Mulla olisi mennyt hermot niin paljon nopeemmin jo tuollaiseen touhuun. Jos jotain sovitaan, niin se sitten pitää. Onneksi on toiminut niiden mopokauppojen kanssa mitä olen käyttänyt, itseasiassa toimitus on ollut nopeampaakin kun mitä on sovittu.

    On turha sopia yhtään mitään, jos lupauksiaan ei pysty pitämään. Pätee ihan kaikkeen, ja korostuu niissä bisneksissä missä pyörii rahakin.
  28. #28
    Hei that's life. Niinku todettu, jos odottaa yritykseltä palvelua mikä ei kuulu liiketoimintaan (kuljetus tässä tapauksessa) on myös varauduttava odottamaan että myyjällä on päätoiminnan ohella joskus aikaa se mopo viedä. Muuten saapi hoitaa itse moponsa kuljetuksen. Jos sä sillä haluat nyt ajamaan, ole hyvä ja hae se itse. Mä en ymmärrä tollasta vitun winettämistä että kaikki pitäis tehdä puolesta.



    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  29. #29
    Lainaa kirjoitti
    Noniin.
    Hiihtää kohti synnyinseutuja.

    EE-Speed ei ole kuljetusliike. Ja jos tämän kiiruun keskellä lupaan, että heitän pelit jossakinvälissä, niin se olen minä ja mun aikataulu milloin liikkuu, eikä silloin, kun jollekulle sopii.

    Tulee muuten toistasataa soittoa päivässä, muutama jotain joka päivä tilaakin ja sitten niitä tilailen minä kotio, järkkäilen rahdit, kaivan sen mustan ZX 12R ihan sitten hiukan isommalla rahalla, kun olisi hyväksi, kasailen ne vekottimet, kattastelen, juoksen tulliukolle, joka toisinaan ei otakkaan heti rahaa, eikä huomennakaan ja sillävälin teen lopputarkastukset, asentelen tehoputkea ja hälyyttimiä kaiket yöt...

    Samat jannut soittaa tunnin välein ja voivottelee, että olisi ihana ajella. Joten, jos se näyttää siltä, että noin käy, niin pannaan luurit hiljaiselle ja tehdään ne oikeat työt alta pois.

    -Ressi on, muttei niin kova, että alkaisi vallan vituttamaan.
    -Herra Moto Guppekin odotti vuodatuksensa kanssa juuri niinkauan, että vehje on varmasti kilvissä ja hänen omissa nimissään. Sittenhän on kiva uhota, että voi voi, taisi mennä rahat.

    Mutta mopon saa noutaa, kuten muutkin. Kelleen emme enää kuljeta kotio. Ei anna aihetta olla ylikiva.

    Joutui olemaan ylikiva, kun yhden herran Yamahassa polttelee vikakoodia ja toisen Suzuki ei lataakkaan ja tuli hinurilla pajalle.
    -Silloin ei lähdetä Tampereelle.

    Meitin täytyy valita prioriteetit ja toisen onni onnettomuudessa on kolmannelle korvapuusti.

    Ja koska kaikki ylimääräinen säätö kädettää aina seuraavan asian, niin keskitytään perusasioihin.

    Herra Motogubben mopo on kotio vientiä vaille valmis. Tervetuloa vaan.

    Edelleen. Jos joku on tienposkessa, niin jossei siitä seuraa maailmanloppua, niin mennään ja noukitaan tienposkesta.
    -Sen takia, että oikeasti tekee jotain hyvääkin, kestää ehkä pienen nokkimisenkin toisaalla.

    Ja tänä aamuna väsyttää paljon vähemmän, kuin viimeyönä.
    Voi *elevetti. Eipä tule ainakaan tuommoisella asenteella varustetulta myyjältä minulle pyörää. Jos moisen vuodatuksen itkis vaikka kaverilleen saunassa tai eukolle makuukammarissa, niin ok, mutta että asiakkaalle yleisellä foorumilla. Ei hyväpäivää...

    Tiukkaahan se yrittäjällä tekee (itsekin olen), mutta ei noin asiakkaalle purkaannuta.
    Jovain sanoi näyli
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Sumppa @ Huhti. 14 2005,10:46) kirjoitti
    Hei that's life. Niinku todettu, jos odottaa yritykseltä palvelua mikä ei kuulu liiketoimintaan (kuljetus tässä tapauksessa) on myös varauduttava odottamaan että myyjällä on päätoiminnan ohella joskus aikaa se mopo viedä. Muuten saapi hoitaa itse moponsa kuljetuksen. Jos sä sillä haluat nyt ajamaan, ole hyvä ja hae se itse. Mä en ymmärrä tollasta vitun winettämistä että kaikki pitäis tehdä puolesta.
    Ei pidä lupaaman palveluja joita ei voi toteuttaa.



Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen