Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 222:sta
  1. #61
    ee-speedin vastaus oli mielestäni asiaton ja ylimielinen. Paljon olis muutakin mielessä, mutta ehkä odottelen omakohtaista kokemusta, jos sellainen joskus kohdalle napsuu. Onneksi napsun odotusaikaa ei oo kukaan lupaamassa...
  2. #62
    Lainaa (whosia @ Huhti. 14 2005,20:11) kirjoitti
    Minusta homma menee näin. Enzo pystyy myymään pyöriä edukkaasti juuri siksi että sillä ei oo vakituisia palkollisia. Ja juuri nyt on pyöräkauppa kaikkein kuumimmillaan. Voin vain kuvitella mikä hässäkkä on pyörittää n-pyörän paperisotkua kun itseä alkoi vi***aa yhden pyörän maahantuonti.
    Tietty luvattu mikä luvattu, mutta tota... siis uus ZX 12 R odottaa Nurmijärvellä... ja joku malttaa odottaa kuljetusta Tampereelle? Täytyy sanoa että itse lähtisin aamuyöstä polkupyörällä sotkemaan kohti Rajamäkeä.
    Kuullostaa siltä kuin tietäisit mitä on odottaa...
    Ehkä jaksaisit odottaa jos luulisit pyörän kohta saavasi?

    Mutta ei tosta polkupyörästä ole iloa, jos se mopo ei oo verotettu/rekisteröity.

    Itse en näin nopsaan arkena kerkeä tuota hakemaan/saa kyytiä järjestettyä ja viikonloppuna tuota ei mulle anneta.
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  3. #63
    Lainaa (Pete76 @ Huhti. 14 2005,20:20) kirjoitti
    Eskolla on kiire nyt sesongin alla. Itse ostin oman gixxerini joulukuussa. Halusin sini-valkosen 04:n ja Esko kaivoi sen Ranskasta. Ihan käytti vaivaa sen etsimiseen.

    Ainahan sattuu ja tapahtuu, mut vaikuttavia tekijöitä on paljon..Entä jos rekat menee lakkoon Saksassa..onko sekin Eskon vika! Ainahan pitää valittaa palvelusta, mut raukkamaista kirjotella paskaa täällä.. ja kun tuntuu et keskustelussa on mukana sellasia jotka ei tiedä ee-speedistä yhtään mitään vaan yhtyyn muiden mielipiteeseen

    Itse suosittelen tuota liikettä!

    Kuitenki hyviä ajokelejä kaikille
    Ensiksikin onnittelut uudesta pyörästä ja hienoa että sait sen noin ihanasti kotio.

    "Entä jos rekat menee lakkoon Saksassa..onko sekin Eskon vika!"

    Ihanko tosissasi nyt kysyt... no vastaan: ei ole.

    vai paskan kirjoittelua, ehkäpä jätänkin tuon kommentin omaan arvoonsa.

    Miksi kenenkään pitäisi tietää EE:stä "yhtään mitään" omatakseen kommentin joka tänne kävisi/sallittaisiin?
    Ihan kuin pitäisit noita "muihin yhtyviä" kommentin tekijöitä tahdottomina lampaina, joilla ei ole oikeasti perusteita sanomisilleen?
    Kyllä minä ainakin arvostan ihan helkkaristi jokaista kommenttia jossa on takana jotain järkiperusteita, ei pelkkää tunnetta.

    ja hei, minäkin suosittelen liikettä josta saa mopon kotio sovitusti.
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  4. #64
    Lainaa (Spede1 @ Huhti. 14 2005,21:04) kirjoitti
    Minulla ei ole kokemuksia ee-speedistä ja puhunkin nyt yleisesti mutta jos omia rahojani olisi +15000€ sisällä jossain pikkufirmassa viikkotolkulla eikä tietoa koska ne saa sieltä ulos vai saako koskaan niin kyllä ainakin oma pinnani alkaisi kiristyä.
    Ei tässä rahoista (17400 + häly 350) ole ollut kyse, vaan mopon kotio saamisesta.
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  5. #65
    Ihan vaan yleisellä tasolla.

    Ihan heti ei tule mieleen lafkoja jotka TOIMITTAVAT ajoneuvot kotiovelle asti.

    Auto tai MP kaupoista.

    Eli toisin sanoen Moto Guppe ei ajatellut asiaa loppuun asti?
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  6. #66
    Johan on tullut kirjoiteltua. Oikeasti en hirveesti jaksais moisesta innostua, mutta kun nyt kerran on leikkiin ryhdytty.

    Tuntuis kuin olis kaikki jo tullut sanottua moneen kertaan tässä ketjussa. Itse aion jo alkaa siirtämään tätä asiaa unholaan ja miettimään sitä pyörän hakua. Olen kokenut velvollisuudekseni vastailla keretessä/jaksaessa, nyt ehkä tuo velvoite alkaa olla ehtoopuolella toivottavasti.

    Kiitos muuten kaikille kommenteista

    (jatkakaa toki keskustelua, jos haluatte, ei sillä)
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  7. #67
    Lainaa (sakuc @ Huhti. 14 2005,21:50) kirjoitti
    Ihan vaan yleisellä tasolla.

    Ihan heti ei tule mieleen lafkoja jotka TOIMITTAVAT ajoneuvot kotiovelle asti.

    Auto tai MP kaupoista.

    Eli toisin sanoen Moto Guppe ei ajatellut asiaa loppuun asti?
    EE-Speed ainakin *tässä tapauksessa* kuitenkin on yksi niistä. Tiedän että myös Raision BW on moista tehnyt tampereelle.
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  8. #68
    Täysin uutta mulle, itse en ole edes olettanut että pelit ja vehkeet toimitetaan ovelle, ja ne muutamat uudet MPt ja autot mitä itse olen ostellut aina oon hakenu itte..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  9. #69
    Ja eikö tossa nyt aika selvällä suomenkielellä sanottu että kaupanteon yhteydessä luvattiin toimittaa mopo kotiin. Eli jos sitä on käytetty keinona saada kaupat aikaiseksi, ni sit pitäis niinku pitää se lupaus...

    Noin yleisellä tasolla omasta duunistani löytyy pientä analogiaa (huom. sivistyssana!): Itte olen meitin firman jakeluketjussa se kuljetuspuolen sälli joka vastaa että kamat on aikanaan perillä. Sitten on toisia, jotka myy sitä kamaa. Ne jotka myy kamaa tekee työnsä hyvin kun ne myy paljon. Jotta ne sais myytyä paljon kamaa, ne lupaa pikaisia toimituksia, eikä vaivaudu tarkistamaan esim. multa, onko pikainen toimitus ylipäätään mahdollinen. Sittenpäs käy niin, että asiakas ei saa tavaraansa ajoissa. Asiakas v****untuu ja haukkuu sen sällin joka vastaa aikataulusta.

    Lopputulos: Myyjä teki työnsä hyvin, mutta asiakas suuttui ja "se kuljetuspuolen sälli" on syyllinen...


    Mutta paaaaaljon nolompaa on jos se myyjä ja "kuljetuspuolen sälli" on sama henkilö.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  10. #70
    Jos tässä on sovittu, että pyörä tuodaan ovelle niin mitä tekemistä on alan käytännöllä sen kanssa. Enzo ja moto-guppe saavat sopia keskenään mitä haluavat ja se tulisi pitää. Semmoinen on sopimusvapaus Suomessa.
  11. #71
    Lainaa (sakuc @ Huhti. 14 2005,22:04) kirjoitti
    Täysin uutta mulle, itse en ole edes olettanut että pelit ja vehkeet toimitetaan ovelle, ja ne muutamat uudet MPt ja autot mitä itse olen ostellut aina oon hakenu itte..
    Mulle ei ole uutta, mutta muuten sama vika. Aina ennen oon omat uudet kulkineet hakenut. Tässä tapauksessa asiaa vaikutti olennaisesti se, että mun vanha mopo piti uutta omistajaa varten samalla keikalla siirtyä Rajamäelle huollettavaksi. Tässä keskustelussa siis oli myös mun vanhan mopon ostaja mukana. Ja vallan ihanasti kuvio sopi meille kaikille. Idea oli mm. vaihtaa takakumes, jotta vappuna sitten voipi suoriksi väännella kahvaa.

    Eiköhän tääkin kuvio ollut tossa ylempänä jossain jo mainittu, en jaksa tarkistaa, ja jos ei ollut niin nyt tuli. Vaikka onhan tää pirun pitkä ketju jo...
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  12. #72
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 14 2005,22:07) kirjoitti
    Ja eikö tossa nyt aika selvällä suomenkielellä sanottu että kaupanteon yhteydessä luvattiin toimittaa mopo kotiin. Eli jos sitä on käytetty keinona saada kaupat aikaiseksi, ni sit pitäis niinku pitää se lupaus...
    Ääni Wekkulille. Jos noin on sovittu, niin sitten pitäisi toimia sen mukaan.
  13. #73
    Lainaa (sakuc @ Huhti. 14 2005,21:50) kirjoitti
    Ihan vaan yleisellä tasolla.

    Ihan heti ei tule mieleen lafkoja jotka TOIMITTAVAT ajoneuvot kotiovelle asti.

    Auto tai MP kaupoista.

    Eli toisin sanoen Moto Guppe ei ajatellut asiaa loppuun asti?
    Tee kauppaa sitten lähes mistä tahansa tavarasta, voidaan toimitustavasta ja ehdoista sopia etukäteen.
    Oma pyöräni tuotiin Raision BW:stä ennalta sovitusti kotiin sovittuna päivänä ja sovittuun kellonaikaan avaimet käteen periaatteella, paperisodat, rekisteröinnit ym. rutiinit valmiiksi hoidettuna. Toimittajalla ei ollut järjestelyssä mitään ihmettelynaihetta (ja jos oli, ei sen annettu minua rasittaa). Päin vastoin, se oli heille itsestään selvyys ja osa palvelua, ja vieläpä ehdottivat sitä itse.
    Tälle toimintatavalle on ihan suomenkielinen termikin olemassa: "Asiakaslähtöinen ajattelutapa"
    Itselleni ei jäänyt muuta tehtävää kun huolehtia Sololla moposta rahat BW:n pankkitilille.
    Kotiovelle toimituksessa on kyse vain siitä mitä palvelu maksaa, vai sisältyykö se tuotteen hintaan jne. mutta nämä asiathan kaupankäynnissä sovitaan tapauskohtaisesti joka kerta myyjän ja asiakkaan välillä.
    Sanomattakin on selvää. että kuuluu hyvään asiakaspalveluun pitää kiinni tehdyistä sopimuksista, kuin myös se, ettei myy tavaraa, mitä ei pysty toimittamaan sovitusti.
    Monen firman toiminnan ammattimaisuus ja laadukkuus paljastuu valitettavan usein vasta ongelmatilanteissa. Siinä vaiheessa paljastuu onko korjaavia toimenpiteitä edes mietitty etukäteen vaan yritetäänkö lääkkeitä keksiä "lennossa" siinä vaiheessa kun on myöhäistä rypistää. Tässä vaiheessa sitten syyt syntyneistä ongelmista sysätään asiakkaan niskaan, sen sijaan, että yrityksessä katsottaisiin peiliin ja yritettäisiin pelastaa mitä on pelastettavissa.

    ps. Mikään laki ei kiellä hyvittämästä jotenkin asiakkaalle aiheutettua mielipahaa...



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  14. #74
    Mikään laki ei kiellä puhumasta totta, vaikka pilkkaisikin.
    EE-Speed tekee hyvin.
  15. #75
    Lainaa (ee-speed @ Huhti. 14 2005,23:26) kirjoitti
    Mikään laki ei kiellä puhumasta totta, vaikka pilkkaisikin.
    Viitaten edelliseen vai? Ja jos edelliseen, niin viestini pointti on siinä jo ensimmäisellä rivillä viitaten kaikkeen kaupankäyntiin yleensä. Tarkentaisitko hieman omaa kommenttiasi?
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  16. #76
    Lainaa (koris66 @ Huhti. 14 2005,22:35) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 14 2005,22:07) kirjoitti
    Ja eikö tossa nyt aika selvällä suomenkielellä sanottu että kaupanteon yhteydessä luvattiin toimittaa mopo kotiin. Eli jos sitä on käytetty keinona saada kaupat aikaiseksi, ni sit pitäis niinku pitää se lupaus...
    Ääni Wekkulille. Jos noin on sovittu, niin sitten pitäisi toimia sen mukaan.
    Olis varmaan kannattanut laittaa tuo kuljetus ehto paperille, *



    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  17. #77
    Itse viittaan lähinnä siihen, että miten on tullut meilattua asiakkaan kanssa. Oikein hyvät muistikuvat muutenkin.

    A) Kawa ZX 12R piti olla ehdottomasti musta 2004 malli.
    No ajan kanssa sellainen sitten löytyi, vaikka jo paristi ehdotin hankkeesta luopumista ja sinervän hopeaa, tai rahan palautusta. (Meillä suht vakavaraisena toimijana on asiakkaan raha jemmassa, kunnes peli on toimituskunnossa).

    -Eli kaupan sopimisehtoihin ei kuulunut kotiin vienti, vaan kyseessä oli oma aloitteeni, kun pohdittiin kahden mopon logistiikkaa. (Tällä kertaa käännyin HML jälkeen takaisin kotiin, kun alkoi tulemaan tästä topikista koodia luuriin).
    -Luultavasti useimmat ymmärtävät.
    -Edelleen. Vaikka huokealla asioita tehdään, niin pikkaisen pitäisi aina talolle jäädä, jos ei muuta, niin pahan päivän varalle.
    -Eli... Jos mopon toimitus menee käteen, mikä on aina ihan mahdollista ja ajan kanssa jopa todennäköistä, on takaisinmaksuaika 3sek/netto. (Toisin, kuin muilla firmoilla.)
    -Eli sovitun mallinen mopo suht ajallaan, tai taalat takaisin ja heti.
    -Huomataan, että tänään puhutaan jo kumminniin melko mittavasta toiminnasta, eli ei ole ihan leikkiäkään enää.
    -Ja nuukia, kun ollaan, niin ei tule kauheasti törsittyä suottanpäiväiseen, eli raha on turvassa ja verojakin (auto+alv pelkästään) maksellaan enemmän, kuin 2000€/vrk.

    B) Vanhan mopon myynti... Mukava ostaja sen osti. (Mutta kuka senkin kaupan teki?)

    C) Meillä ei ole koskaan myyty, tai vaihdeltu renkaita.
    -Hinnan oletettaisiin olevan tasoa, joka ei kiinnosta meitä. Pakko priorisoida ja jättää kumikauppa sen alan ammattilaisille.
    (Toistaiseksi ainakin).
    -Vanha Zeta Kawa lienee vain yleistä keväthuoltelua vailla meitin osalta. Määräaikainen ei ainakaan ole kaiketi käsillä.

    D) Meillä ei koskaan ole ollut, ei ole, eikä tule kauppaehtomahdollisuuttakaan, että "toimitettuna kotiin". Meillä ei ole rekiströityä kuljetusliikettä. Sopimus olisi siis laiton ja pahasta. Eli koskaan ei ole sovittu, eikä suoraan luvattu. (Tosin tässä tapauksessa itse ehdotin ja ajan salliessa).
    -Se on eri juttu, joskos tosiaan aikataulujen ja muun syyn takia vehje kotio vipataan hyvää hvyyttämme, tai jonkun muun edun tavoittelun nimissä..

    E) Mopo sitten kuitenkin on aivan normaalin prosessin mukaan tielle menoa vailla. Kaikki muu on turhaa sössötystä.
    -Ja vallan normaalissa tahdissa ottaen huomioon, että mikä jobi sen kaivamisessa oli.

    Surullista, että yhtä mukavimmista asiakkaistamme vituttaa, että peli ei tule heti tullauksen jälkeen koto-ovelle, vaan ehken päivän perästä.
    -Myönnän ihan erikseen, että yhtä meitin asiakasta on rieponut oikein urakalla. FZS 1000 2004 ei täyttänytkään syssyllä uusia pakokaasumääräyksiä, kuten ne viime syssyn muut samanlaiset viikkoa aiemmin syssyllä...
    -No herra hän saa kiertopalkinnoista yhden.
    (Ja tähän väliin, se, että eilisellä päivämäärällä sekin on jo kilvissä ja kotiin VIENTI kunnossa.)
    -Olen nimittäin saanut täsmällisestä asioiden hoidosta uskomattoman monta hienoa alkkohoolipulikkaa ja sieltä voi aina ammentaa sellaiselle, jonka asia on oikeasti kädettänyt, eikä vaan lässynlässyn.
    -Pulloja on kaapissa todella monta enemmän, kun sieltä on ulos lähdöillään.

    Katsoin mukavammaksi sitten järjestää enemmistön asiat kuntoon ja kaikki viikon fillarit luovutuskondikseen ilman erillistä stressiä.
    -Sen lisäksi teen loppuviikon aikana parit takuunalaiset operaatiot, ainakin inssauksen, että mikä on vikana, että voisi oikeita osia tilailla.

    Reippaasti parikymmentä mopoakin on tulossa viikonloppuna ja näinollen silloin ei juuri muuta puuhata, kuin niitä häkeistä ulos ja nippuun, että pääsevätten ensiviikolla ajelulle..

    Uskon edelleen, että meitin puoti on ylivoimaisesti luotettavin ja nopein pyörien tilaustoimittaja ja yksi niistä harvoista, jolla on yhtään mitään takuita ja niille selkänojaa.

    1. Hoidettava asia on tienposkessa pulassa oleva asiakas.
    2. Uuden mopon tilaaja.
    3. Niiden normaali huoltoduuni.
    -Pikku rako tähän kohtaan.
    4. Varaosat ja tarvikkeet, mikäli aikaa piisaa vehdata.

    Tarttee myöntää, että pikkusälvän tilailu ja minivilkkujen asentelu ei nyt ole ihan A1 juttu.

    Jotta bullshit sikseen ja töihin.



    EE-Speed tekee hyvin.
  18. #78
    Lainaa (ee-speed @ Huhti. 15 2005,00:32) kirjoitti
    D) Meillä ei koskaan ole ollut, ei ole, eikä tule kauppaehtomahdollisuuttakaan, että "toimitettuna kotiin". Meillä ei ole rekiströityä kuljetusliikettä. Sopimus olisi siis laiton ja pahasta. Eli koskaan ei ole sovittu, eikä suoraan luvattu. (Tosin tässä tapauksessa itse ehdotin ja ajan salliessa).
    -Se on eri juttu, joskos tosiaan aikataulujen ja muun syyn takia vehje kotio vipataan hyvää hvyyttämme, tai jonkun muun edun tavoittelun nimissä..
    Nyt meni yli harvan tukkani...

  19. #79
    Lainaa (koris66 @ Huhti. 15 2005,00:47) kirjoitti
    Lainaa (ee-speed @ Huhti. 15 2005,00:32) kirjoitti
    D) Meillä ei koskaan ole ollut, ei ole, eikä tule kauppaehtomahdollisuuttakaan, että "toimitettuna kotiin". Meillä ei ole rekiströityä kuljetusliikettä. Sopimus olisi siis laiton ja pahasta. Eli koskaan ei ole sovittu, eikä suoraan luvattu. (Tosin tässä tapauksessa itse ehdotin ja ajan salliessa).
    -Se on eri juttu, joskos tosiaan aikataulujen ja muun syyn takia vehje kotio vipataan hyvää hvyyttämme, tai jonkun muun edun tavoittelun nimissä..
    Nyt meni yli harvan tukkani...

    sama juupas eipäs jatkuu


    Mopo on siellä valmiina, ei muuta kuin pois ja ee-speed voisi myös lopettaa selittelyn, vaikka kuinka . Tämä on hyvin herkkää insrumenttia.Monet ostavat pyörää siihen varatuilla, mahdollisesti vuosia harkitulla, ehkä pitkään säästetyillä rahoillaan ja sitten jos homma meneekin ns. "käteen", niin siinä hyvän asiakaspalvelun mitta on: ei selitetä, hoidetaan homma ja pysytään puheiden takana. Tässä kohtaa rehellisyys maan perii Se on, mikä sanottu on ja jos sanomisiaan muuttamaan joutuu, niin siitä on hyvä kertoa myös ensimmäisten sanomisiensa kohteelle. Muutoin on ongelmia odotettavissa, kuten nyt on käynyt.

    Kevät kait jatkaa tuloaan, joten ja hommat kondikseen, niin näillä mennään
    enää ei oo mitä irrota
  20. #80
    Lainaa (sulaahulluutta @ Huhti. 15 2005,01:42) kirjoitti
    sama juupas eipäs jatkuu


    Mopo on siellä valmiina, ei muuta kuin pois ja ee-speed voisi myös lopettaa selittelyn, vaikka kuinka *. Tämä on hyvin herkkää insrumenttia.Monet ostavat pyörää siihen varatuilla, mahdollisesti vuosia harkitulla, ehkä pitkään säästetyillä rahoillaan ja sitten jos homma meneekin ns. "käteen", niin siinä hyvän asiakaspalvelun mitta on: ei selitetä, hoidetaan homma ja pysytään puheiden takana. Tässä kohtaa rehellisyys maan perii Se on, mikä sanottu on ja jos sanomisiaan muuttamaan joutuu, niin siitä on hyvä kertoa myös ensimmäisten sanomisiensa kohteelle. Muutoin on ongelmia odotettavissa, kuten nyt on käynyt.

    Kevät kait jatkaa tuloaan, joten * ja hommat kondikseen, niin näillä mennään *
    En nyt sanoisi että EE-Speed on paljon selitellyt tässä topicissa...Heidät on kyllä haukuttu monen tahdon voimin maan alle, ja jokusen hassu postaus on heidän toimesta tullut. Ja nämä postaukset toistaiseksi mielestäni ihan asiallisia, pienellä huumorilla ja pilkettä silmäkulmassa poisottaen. Että semmoista...
    Ihmisiä tässä ollaan, ja joskus ihminen tekee virheen, tai ei ehdi tehdä kaikkea mitä pitäisi tehdä. Nyt vaan rauhallisesti eteenpäin, ei ne asiat parene täällä mököttämällä.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  21. #81
    Mulle on edelleen epäselvää, miksi myyjä lupaa jotain mitä ei voi pitää. Miksi lupaa toimittaa kotiin, jos ei siihen rahkeet riitä. Ei vaan tajua, ei. Onko se asiakkaan ongelma, että myyjällä on haalittuna liikaa töitä? Pitäisikö asiakkaan sääliä ja taputella päähän, kun myyjä ei ehdi tehdä lupaamaansa asiaa ajoissa, koska on ahneuksissaan haalinut liikaa tekemistä?

    Ja toinen asia, miten ihmeessä joku voisi lähteä hakemaan mopoa kohtuullisen kaukaa, kun ei ole mitään tietoa onko se kilvissä ja vakuutuksissa? No, tietty miten kukakin haluaa aikansa kuluttaa, vaikka ajelemassa eestaas päivittäin "joko saan".. ja kun löytyy vielä se kaveri siihen ajeluun ajamaan auto pois 8).
  22. #82
    Noniin, tähänkin päivään on sitten herätty.

    Pääsen noutamaan moponi lauantai-aamuna, mikä on sitten vallan ihanata

    Sanottakoon nyt sitten vaikka hyväksi lopuksi vielä tämä, kun se tuollapääkopassa kuitenkin pomppailee:

    Mulla ei ole ollut koskaan mitään Esko tai EE-Speediä vastaan, eikä tule olemaankaan, tässä nyt piti vain käydä näin. Ja tämä ketju koskeekin tätä tapausta. Shit happens, niinkuin niin moneen otteeseen on jo todettu.

    Itse olen jopa koittanut "ikäänkuin auttaa" firmaa toiminnassaan - jos näin sallitaan mun sanovan, olen ehdotellut kommunikaattorin hankkimista asioita sujuvuuttamaan (sellainen kuullemma löytyykin jo), hetipikaavälittömästi vinkkasin velhonpesän muuttomyynnistä - koska tiesin että jotain kamoja saattais hyvinkin EE-Speediin käydä, taisin tehdä ton avattarenkin, firmaa olen avoimesti kehunut (yksi kaverini mopon hakeekin huomenna) tai sitten ilman kehuja vain maininnut, mutta tasan ikänä en pahaa sanaa sanonut, enkä tule sanomaan. Toki voin kertoa omat kokemukseni ja antaa jokaisen tehdä omat ratkaisunsa. Niin moni on moponsa saanut mallikkaasti ostettua, jotta sen saattaisin mainita.

    jne. Ihan normaalia tyytyväisen asiakkaan toimintaa ollut - ainakin minulle.
    Omat fiilikset kohoavatten taas kohti huippuaan, toivottavasti huomenna ei vallan paljon satele.

    Jokohan sitä sais tän ketjun jättää rauhaan

    Edit: luin vielä Eskon vasteenkin ja kaikki mihin voisin vastata on jo tasan aiemmin tehty. Tosin olin siinä ymmärryksessä että vanhan mopon uusi omistaja oli sopinut kumin vaihdosta, mutta se ei kuulu mulle ja se varmasti selviää ihan tämän foorumin ulkopuolellakin.



    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  23. #83
    Lainaa (ee-speed @ Huhti. 15 2005,00:32) kirjoitti
    -Eli kaupan sopimisehtoihin ei kuulunut kotiin vienti, vaan kyseessä oli oma aloitteeni, kun pohdittiin kahden mopon logistiikkaa. (Tällä kertaa käännyin HML jälkeen takaisin kotiin, kun alkoi tulemaan tästä topikista koodia luuriin).
    -Luultavasti useimmat ymmärtävät.
    -Edelleen. Vaikka huokealla asioita tehdään, niin pikkaisen pitäisi aina talolle jäädä, jos ei muuta, niin pahan päivän varalle.
    -Eli sovitun mallinen mopo suht ajallaan, tai taalat takaisin ja heti.
    -Huomataan, että tänään puhutaan jo kumminniin melko mittavasta toiminnasta, eli ei ole ihan leikkiäkään enää.
    -Ja nuukia, kun ollaan, niin ei tule kauheasti törsittyä suottanpäiväiseen, eli raha on turvassa ja verojakin (auto+alv pelkästään) maksellaan enemmän, kuin 2000€/vrk.

    B) Vanhan mopon myynti... Mukava ostaja sen osti. (Mutta kuka senkin kaupan teki?)

    D) Meillä ei koskaan ole ollut, ei ole, eikä tule kauppaehtomahdollisuuttakaan, että "toimitettuna kotiin". Meillä ei ole rekiströityä kuljetusliikettä. Sopimus olisi siis laiton ja pahasta. Eli koskaan ei ole sovittu, eikä suoraan luvattu. (Tosin tässä tapauksessa itse ehdotin ja ajan salliessa).

    E) Mopo sitten kuitenkin on aivan normaalin prosessin mukaan tielle menoa vailla. Kaikki muu on turhaa sössötystä.
    -Ja vallan normaalissa tahdissa ottaen huomioon, että mikä jobi sen kaivamisessa oli.


    Jotta bullshit sikseen ja töihin.
    Ei mene ainakaan mulle täysin jakeluun... ??

    - Kaupan sopimusehtoihin ei kuulunut siis kotiin vienti mutta EE on sitä itse ehdottanut eikä siis näin toiminut kun on vetänyt herneen nenuun siitä että asiakas HUOM! Maksava asiakas on kertonut julkisesti siitä että kaikki ei ole mennyt putkeen?? Hivenen ihmetyttää kaverin priorisointi töissään kun kiire on niin saatanallinen mutta silti Hämeenlinnasta koukkaa takaspäin vaikka kirjoitushan on ollut koko ajan asiallista. (paljonko tehokasta työaikaa paloi tuohonkin kiukutteluun??)

    - En ymmärrä! * taas?

    - Kauppaahan yleensä tehdään pienen voiton toivossa! Mitä vi..ua tää tähän kuuluu??

    - "suht ajallaan" on pirun liukuva käsite...

    - Mitä isompi liiketoiminta sitä enempi resursseja esim. henkilökuntaa.

    - Melkoisesti kuitenkin herra maksaa veroja jos tuloistaan maksaa enempi kuin 2000 €/vuorokaudessa? Miten tääkään liittyy lupausten pitämiseen? * ja taas...

    B) Vanhan mopon myynti... Hyvä että kaupat tuli. joutuiko EE speed kovasti näkemään vaivaa asian eteen? Jos kyllä, niin miksi kun kiirettä on muutenkin? Jos ei, niin turha kurnuttaa! Jotain varmaan jäi käteenkin?

    D) Yksi perustavaa laatua oleva asiahan tässä onkin ollut se että EE on LUVANNUT/EHDOTTANUT what ever eikä sitten pidä lupaustaan vaan kun AJAN salliessa on lähtenyt viemään pyörää niin on palannut kotiin kun... kts. yllä.

    E) Turhaa sössötystä? Olisko pari tuntia asiakaspalvelunperusteita paikallaan? Jos herra EE täällä kertoilee että asiakas "sössöttää" turhaan kun vanha 100 000 mk on liikkeessä sisällä, niin ei kyllä kerää multa pisteitä! (jos myyjä rupee jossain julkisesti kuuluttamaan että tää asiakashan tässä on ollu paska kun se vaan turhaa "sössöttää" niin eipä olen mun myyjä vaikka kuin myis halvalla, ja kun edelleen EE mainostaa että rahaa jää jopa säästöön niin ihmetyttää vaan...

    E) Ja voi kun olikin vaikea homma toteuttaa asiakkaalle luvattu työ (lue: pöyrän etsiminen lupauksen mukaisesti). Ja koska EE myöntääkin että kyseessä on liiketoimintaa, josta tarkoitus on jäädä rahaa elämiseenkin, niin luulisi että kyseinen firma osaa hinnoitella tekemänsä työn niin että saatu palkka vastaa tehtyä työtä? Tai jos ei osaa niin kannattaa miettiä onko hommassa järkeä yrittäjän kannalta.

    - Vain viimeistä voin olla EE:n kanssa täysin samaa mieltä!

    Ps. Moto-Gupen kirjoitus oli mielestäni koko ajan asiallista, EE:n vastaukset ei.
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
  24. #84
    Lainaa (sakuc @ Huhti. 14 2005,21:50) kirjoitti
    Ihan vaan yleisellä tasolla.

    Ihan heti ei tule mieleen lafkoja jotka TOIMITTAVAT ajoneuvot kotiovelle asti.

    Auto tai MP kaupoista.

    Eli toisin sanoen Moto Guppe ei ajatellut asiaa loppuun asti?
    Itse on ottanut viimeiset 3 uutta pyörää kotiin toimitettuna. Samalla vieneet vaihturin pois. Myös uusimman autoni otin noin. Ei tuommoista palvelua tietenkään saa ellei sitä ymmärrä pyytää. Kauppias kyllä osaa sanoa että kotiinkuljetus/nouto ei onnistu mikäli he eivät semmoista palvelua tarjoa.
    .
  25. #85
    (poistettu tili)
    En ole koskaan asioinnut EE:n kanssa mutta tämän kirjoittelu ei saanut mua vakuuttuneeksi että liikkeessä olis jotain vikaa.

    Päinvastoin, voi olla että jos joskus vaihdan mopoa niin juuri EE:stä pitää kysyä tarjous.

    Guppe heittää SAATA**n VIT**A kun mopo myöhästyy 2 viikkoa! Kärsivällisyyttä kansalaiset! Kyllähän uuden mopon odotus polttelee, mutta riehukaa vaimoillenne tai muille läheisille! Ja jonkun mielestä toi kirjoittelu on ihan asiallista.

    Luvata ja luvata, kyllä myöhästymisiä tapahtuu, jos kauppias yrittää parhaansa, niin sen PITÄÄ riittää.



  26. #86
    Yritysmaailma on siitä hauskaa, että asiakas saa haukkua firman syvimpään suohon käyttäen tehoste sanoja esim.V***U,S******A jne... Sitten kun myyjä vastaa saamaansa palautteeseen käyttäen samanlaista asennetta, niin heti siellä osa suomesta lukee sitä kun piru raamattua Kaikki asiat ei aina mene niinkun pitää ja se on fakta! Pyörää en ole eskolta ostanut (vielä) pienempää tavaraa kylläkin ja ainakin sillon hinnat ja palvelu miellytti * Kaikkiahan ei pysty miellyttämään. Meitä on kumminkin niin montaa erilaista ihmistä ja tilannetta, että väärinkäsityksiä pääsee väkisinkin tulemaan.
    Cogito sumere potum alterum.
    Luulenpa ottavani toisen drinkin.
  27. #87
    Ja sitten tässä topicissa on vielä sellainen hauska piirre, että kaikki jotka siellä ovat asioineet, kehuvat ko. yritystä sekä Enzon toimintaa.

    Tuossa viimeisessä postauksessa myös Moto-Guppe varsin avoimesti.

    Suurimmat tärisijät eivät taas sitten ole olleet minkäänlaisissa tekemisissä yrityksen kanssa? Aika hassua?
  28. #88
    Kummallista että siellä käy tyytyväisiä asiakkaita kun Enzo tiputtelee tuollasta tekstiä... en oo käynyt mutta taidan mielenkiinnosta mennä jos vaikka huomaisin olevani väärässä omine mielikuvineni...
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
  29. #89
    Lainaa (GriZzLy @ Huhti. 15 2005,02:06) kirjoitti
    En nyt sanoisi että EE-Speed on paljon selitellyt tässä topicissa...Heidät on kyllä haukuttu monen tahdon voimin maan alle, ja jokusen hassu postaus on heidän toimesta tullut.
    Nojoo... asia on kuitenkin saamassa suhteettoman suuret mittasuhteet, niin kuin aika monessa muussakin topicissa täällä.

    Tulee jotenkin mieleen, että tämän foorumin voimaa käytetään välillä väärissä paikoissa. Tärkeätä on pysyä asiassa, joka tietty joskus itse kullakin lipsuu. On todella hyvä, että meillä on käytössä tällainen tapa kommunikoida ja viestiä niin hyvässä kuin pahassakin

    Mopokauppiaat saavat täällä pienistäkin virheistä helposti , enkä nyt välttämättä tarkoita tätä kyseistä tapausta. Hyvä puolihan tässä soossissa on se, että omalta osaltaan varmaankin parantaa kauppiaiden palvelua ja varmasti vähentää niiden "virheitä" kaupanteossa... tai sitten ei

    Saikohan tuosta mitään tolkkua
    enää ei oo mitä irrota
  30.  
  31. #90
    Ihmetellä täytyy jos 2 viikkoa saa nupin punaseks vaikkei oo ees kunnon ajokelejä, tulis pitkä lista jos alettais firmoja niputtaa 2 viikon myöhästymisen takia.

    Tekstistä en löytänyt tietoa oliko kyseinen mopo ee-speedillä jo kuun lopussa rekisteröintiä ja toimitusta vaille valmiina, mutta jos näin oli olisi myyjä, ostajan tiedustellessa toimitusta voinut mainita että hae pois tai odota kunnes aika riittää pyörän kyytsäämiseen ovelle (jälkimmäinen tuli ilmeisesti mainittua -kunnes aikaa riittää-), koska TARKKAA ovelle tuontiaikaa en löytänyt on ostaja jo osannut varautua viivästymiseen. Jos taas ovelle tuontiajan takaraja oli maaliskuun viimenen päivä on myöhästymistä tapahtunu 2 viikkoa ja luvattu kuljetus jäänyt toteutumatta, josta olisi jonkun euron voinut hyvittääkkin.

    Tottahan se vituttaa kun polttelee päästä ajamaan niin 2 viikkoa KESKIKESÄLLÄ tuntuu p i i t k ä l t ä !!!

    Toinen asia mihin lyhyellä pinnalla kannattaa varautua ja miettiä hiljaa itsekseen, JOS sattuu mopon kaatamaan ja rikki menee muutakin kun ne nahkapökät ja katteita niin kauanko mahtaa sesonki aikana mopedi korjaamolla seistä, oli sitten virallinen tai epävirallinen maahantuoja, tämä riippuu tietysti ihan tarvittavista osista mutta ajoaikaa ei korvaa mikään maailman vakuutus, lainapyörän ehkä joissain tapauksissa.

    Itse odottelin viime vuonna tammikuun lopussa tilattua kypärää elokuun alkuun, kypärä tuli vaimokkeelle jolla onneksi oli entinen muovikuuppa olemassa niin ei ajelut estyneet, mutta jos ei kypärää olisi löytynyt olisiko kenties lidlistä tullut haettua 40e kypärä väliaikaiseksi jolloin tilattu kypärä ei enää kovin halpa olisi ollutkaan. Tässäkään tapauksessa ajoaikaa ei korvaa kukaan, ja kun laskee kuinka lyhyt suomen kesä on niin mopon myöhästyminen 2 viikkoa KESKIKESÄLLÄ on omistajalle arvokasta, saati jos on reissut suunniteltuna yms.

    Ymmärrän hyvinkin pitkälti molempia osapuolia, ostajalle metrin pidempää pinnaa ja myyjälle hieman pidempää pelivaraa esim toimitusten ja lupausten suhteen, vaikka se pari kauppaa sitten kääntäisikin naapuri puotiin.

    Toisaalta kilpailu on kovaa mutta kuka sitä itteään hengiltä haluaa rehkiä, varsinkaan jos vielä vittuillaan päälle. Sitten taas tulee se eteen että jotain olis käteenkin jäätävä, mutta eipä sitä yrittämisen helppoutta ole kukaan tähänkään mennessä kehunut.

    Helppohan tässä tietysti on louskuttaa kun oma mopo seisoo pihassa ja ei ole tota yksityisyrittäjän paniikistressiä päällä *

    Jatkoja ny kuitennii kaikille *

    joo virheitä virheitä mut ku kirjotetaan ni sillon ei katella taakke...samahan se on mopeloinnissaki



Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen