Sivu: 1 / 90:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 2696:sta
  1. #1
    No niin, jutustellaan tän topiikin alle nyt sitte virallisesti kaikee tonnifasuun liittyvää?! Onkos sitä kokoontumista nyt oikeesti joku järkkäämässä? Tai edes mitään järkättävää ole kun vaan päivän/ajan sopii jonnekkin huoltamolle jne.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  2. #2
    Sehän kävi näpeästi,tällaista juuri kaipailin.Nyt kaikki fasuun liityvät kysymykset ja muutki modaus jutut ja tekniikka kysymykset tähän osioon niin saadaan jokainen tietoa ja oppia joka ei ole koskaan pahasta.
    "oikeassa momentissa"
  3. #3
    Onkos kukaan muuten poistanu fasustaan sitä ilmanpuhallus tsydeemiä? (siis mikä puhaltaa sinne alkukäyriin) Kun sehän on ihan turha härpäke ja ne linjat on just tulppien vaihdonkin kannalta siinä tiellä jne jne. Lienee toisaalta ihan sama poistaako vaiko ei, mut kiinnostaapa tuo silti. Oon joskus tainnu kysästä tätä samaa aiemminkin jossain?!? * Sama pää kesät talvet niin ei muista... Kai se systeemi poistuu automaattisesti jos kokoputkiston laittaa?

    Tuolta olikohan joku Pat's motorcycle pagelta josku aikanaan niitä poisto ohjeita kattelin, oli se tehny ties mitä muutakin siihen omaan Fasuunsa. Onkos kellään heittää sitä linkkiä tänne, minä oon jo sen hukannu. Mut siellä on kyllä tarkat kuvat ja selitykset aika moneen toimenpiteeseen. *
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #4
    (poistettu tili)
    Pat's page

    Laittelin kerran herralle terveisiä Suomesta kun sillä oli niin hyvät kuvat undertailin modauksesta. Se oli tyytyväinen kun tuli palautetta.

    Minusta tapaaminen voisi olla vaikka 5.6. sunnuntaina. Jos saadaan aika sovittua, niin paikkaa voisi katsoa vähän tulijoiden mukaan, tuleeko Keski-Suomesta joku mukaan? Jos tulee, niin voisihan sitä tavata vaikka Lahdessa satamassa, sehän on kiva paikka. Onko kippari merillä silloin?
  5. #5
    Juu, taidampa olla vielä 5.6. merellä. Pitää tällä viikolla soitella seilauksista tarkemmin ja sit kun lähtöpäivän tiedän niin siitä 6 vkoa. eteenpäin olen pyörätön mies. Ounastelisin että kesäkuun puoleenväliin mennessä ollaan kuitenki jo takasin maissa...

    Olishan se hienoo jos saatais lähemmäs 10 fasua edes kasaan.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #6
    (poistettu tili)
    No mutta ehdota sinä päivää kun tiedät. Tällaisille maakravuille käy mikä vaan, paitsi Juhannusviikolla mopo taitaa lähteä Pohjoismaiden kierrokselle ja voi vaikka olla että olen 5 viikkoa mopon päällä, katsotaan nyt.

    Tavoitteena saisi olla miitti ennen kesää. Toukokuu käy ainakin mulle.

    Edit : tarkemmin lukien taidat lähteä jo Vappuna. Kyllä kesäkuun puolivälikin käy, ehkäpä viimeiset osatkin on jo tulleet mopoon.



  7. #7
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 11 2005,15:28) kirjoitti
    Edit : tarkemmin lukien taidat lähteä jo Vappuna. Kyllä kesäkuun puolivälikin käy, ehkäpä viimeiset osatkin on jo tulleet mopoon.
    Juu, mullakin näytää nuo perkuleen putket viipyvän. Olishan tuo hieno saada jotain osaakin kiinni ennen miittiä jne. Jospa annetaan keskustelun velloa siis vielä, mut kesäkuussa varmaankin käy mulle. Jos joku jossain välissä alkaa tarkkoja päivä ehdotella...

    Jos putket ei ole tullu sitte ens lomaan mennessä niin perun kaupat ja ajelen Bikeworldiin laitattaan kokorännin/ym. asiaan kuuluvat kilkkeet kiinni.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  8. #8
    Ulkomaisia fazer sivuja,löytyy paljon tietoa..........My WebpageMy WebpageMy WebpageMy Webpage



    "oikeassa momentissa"
  9. #9
    Ilmaputket lähtee pois kunhan takuu loppuu. Ellei sitten joku keksi niille todella tärkeää käyttöä.

    Tuolta Iowaz sivustolta tullut tuota pleksiä katsottua. Kaljat sille joka tulee vastaavalla kokoontumiseen. Vaatisi ainakin omassa tuttavapiirissä kohtuullisen kovaa huumorintajua viritellä omaan fazuun tuo keksintö. Tai voi olla että kavereilla olisi jopa muuta menoa, kun yrittäisi ehdottaa iltalenkkiä.

    Eikös 5.6 sunnuntaina ole netin odotetuin tapahtuma eli auto vs. mp toteutumassa. Esim. Tampereen hodrock shown aikaan pyynikillä lauantaina olisi mielestäni sovelias ajankohta. Tällöin ei kynnys kasvaisi pohjoisempaa eli Oulun alapuolelta liian suureksi. Sovitaan vain kellonaika. Vai onko tarkoitus ihan jotain saunailtoja heti viettää.
  10. #10
    (poistettu tili)
    Toi 5.6. Pyynikillä olis kyllä kaikinpuolin hyvä, jos kippari pääsee mereltä pois, hanaa siihen tankkeriin!

    Plexi on hirvitys, enkä ymmärrä sitä Yamaha Anerican myymää (lähes) kokokatettakaan. mutta jenkeillä on eri maku.

    Mistä tuli mieleen että vaikeeta on tavaranosto jenkeistä. Kun tekee tilauksen, ne veloittaa heti luottokorttia, ja sitte lähettää postikortin kotiin,jossa sanoo että osa tavaroista onkin loppu. Sit ei tapahdu mitään, ja kun taas ollaan yhteydessä, ne lupaa hyvittää, ja antaa USPS:lle tracker- koodin, joka ei toimi. Tulikohan maksettua oppirahoja?
  11. #11
    Edelleen itse varmaankin 5.6 olen muissa maisemissa mopolla tai autolla. Tuosta voi lähteä sivistämään itseään jos ei nyyssejä ole tullut luettua. Eli Alastarossa varmaan tulee seurattua tuota paljon puhuttua tapahtumaa. Treen hodrock show on jo parin viikon sisään. Sinne varmaan töiden salliessa tulee suunnistettua. Mutta onko ajankohta sitten osalle liian aikainen?
  12. #12
    Minä voin tässä kommentoida et ei se sota yhtä miestä kaipaa... Tiettyhän sitä voidaan kokoontua useemminkin jne. Voishan tuo olla että kauheella munkilla olisin itekkin jo 5.6. maisemissa, jos näin käy niin tietty olen mukana... Matka ei ole este sit sen jälkeen. *


    Edit: Jipii, jupii... Just sain spostia että sliparit on lähteny matkallensa Barcelonasta tänään. Ens vkolla saattaa siis jo sulosoinnut kaikua meikäläisenkin tallista * Eihän tuossa kauaa mennytkään, 14.3 tilasin... *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  13. #13
    Kellään vastaavaa käytöstä: Kun fasulla lähtee liikkeelle esim valoista ja pistää kunnolla hanaa kuitenkaan kytkintä kummemmin luistattamatta niin ei oikein väännä ennenkuin n 3 tuhatta kierrosta mittarissa? Sit ku saa sen 3t lasiin niin nykäisee oikeen kunnolla...
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  14. #14
    Lainaa (maantiesika @ Huhti. 13 2005,13:04) kirjoitti
    Kellään vastaavaa käytöstä: Kun fasulla lähtee liikkeelle esim valoista ja pistää kunnolla hanaa kuitenkaan kytkintä kummemmin luistattamatta niin ei oikein väännä ennenkuin n 3 tuhatta kierrosta mittarissa? Sit ku saa sen 3t lasiin niin nykäisee oikeen kunnolla...
    Hmm... Pitääpä käydä testaamassa Yleensä tulee laitettua noita kiekkoja vähän reippaammin ja kytkimellä sit enempi lähetettyä.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  15. #15
    Eli diili on seuraavanlainen: mulla on laitteessa Yoshin slipari, KN ja Factoryn Stage 1 kitti. Vehje on aikoinaan Huolto Kaksikolla keskisuomessa säädetty (edellinen omistaja) ja toimii kyllä hyvin siellä missä pitääkin eli ruutia piisaa tasaisesti ylärekisterissä. Vaan menikö säädöt pikkaisen varman päälle kun löytyy pientä naputtamista juuri alakierroksilla. En ole pyörää vakiona ajanut juurikaan joten ei ole sitä pers tuntumaa mikä on normaalia ja mitä voisi säätää:

    Siis löytyypi seuraavia oireita:
    1. Ryypytys ja käynnistys: Ryypyn annostus todella tarkka. Riippuen lämpötilasta joko starttaa ryypyllä, osaryypyllä tai ei ollenkaan. Joskus saa sahata enemmän, joskus vähemmän.
    2. Liikkeellelähtö: Alle 3 trpm on vääntömonttu jos nappaa kaasun auki kerralla eli kone ei ole heti valmis.
    3. Moottorijarrutus: Jos tekee kunnon moottorijarrutuksen, kone uhkaa sammua. Pakoputki yskähtelee jonkin verran.

    Ensiavuksi kokeilin juuri laskea neuloja prikan verran (pienin mahdollinen säätö) ja se tuntui auttavan ainakin tuohon moottorijarrutus juttuun mutta pitää nyt ajella hieman lisää testikilometrejä...
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Onkos kukaan muuten poistanu fasustaan sitä ilmanpuhallus tsydeemiä? (siis mikä puhaltaa sinne alkukäyriin) Kun sehän on ihan turha härpäke ja ne linjat on just tulppien vaihdonkin kannalta siinä tiellä jne jne. Lienee toisaalta ihan sama poistaako vaiko ei, mut kiinnostaapa tuo silti.
    Mun kone näyttää tänään tältä eli hyvin paistaa päivä koneen läpi *

    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  17. #17
    Exuppi huoltoon jos alavääntö tuntuu katoavan. Käsittääkseni tuolloin venttiili ei sulkeudu, josta johtuu tuo ilmiö. Toisinpäin taas alakierroksilla ei esiinny ongelmia, mutta kone ei jaksa kiertää kunnolla. Tällöin Exuppi ei avaudu. Voi olla, että joku "pätevä" on jopa pistänyt tuon exupin pysymään vain auki ettei se ahdistaisi konetta.
  18. #18
    Juu, kyllä tää vakiona vääntää ja lähtee ihan kierroksista 0 rpm. lähtien... Kävin justiin oikeen vartavasten testimässä... *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  19. #19
    Selvä exuppi tarkastukseen sitten. Jonkinlaista jurinaa se servomoottori siellä pitää kun pistää virrat päälle mutta ei ole vielä selvyyttä liikkuuko se. Kertoilen lisää kun saan avattua.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  20. #20
    Teitkö maantiesika ite ton ilmahässäkän poiston??? Huomasikko mitään vaikutusta noin niinku tehoihin/ajettavuuteen?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  21. #21
    Sorry kun kehtaan tulla tänne häiriköimään teitä, mutta joko on jotain tietoa mahdollisesta uudesta nykyaikaisesta/nykyaikaisemmasta versiosta tihkunut maailmalle?
  22. #22
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 13 2005,16:32) kirjoitti
    Sorry kun kehtaan tulla tänne häiriköimään teitä, mutta joko on jotain tietoa mahdollisesta uudesta nykyaikaisesta/nykyaikaisemmasta versiosta tihkunut maailmalle?
    Minen ainakaan oo kuullu... Toivottavasti tekevät vähän saman näkösen ku FZ6, meinaan ei tulis vaihtokuumetta.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  23. #23
    Lainaa kirjoitti
    Teitkö maantiesika ite ton ilmahässäkän poiston??? Huomasikko mitään vaikutusta noin niinku tehoihin/ajettavuuteen?
    Siinä oli jo kaikki valmiina eli ensikädentietoa ei ole. Ei ole myöskään ennen ja jälkeen tehokäppyröitä (nyyh) mutta sentään kaikki kuitit, päivämäärät ja asennusvihkoset lisähilppeille. Perskeulanheittotuntumalla lähdöt on kohdallaan ja ajan kanssa selviää kyllä mistä puusta se on veistetty... En usko että tuo ilmaussysteemi vaikuttaa tehoihin/ajettavuuteen mitenkään, mutta ilman sitä vehje on parempi huoltaa eli pahvilaatikossa pysyy.

    Vertailukohteena mulla on 01 mallin Fasu jota koeajoin silloin aikoinaan sen ilmestyessä markkinoille. Ei siitä paljoa tietenkään muista mutta huomaisi kyllä jos tuo nykyinen olisi olennaisesti erilainen.



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  24. #24
    Pistin vahingossa uuden topicin ku tänne piti skriivailla eli:

    Mulla tuntuu et aikasemmin keuli kaasun kans paremmin, ku ny Viime kesänä ku pyärän hain niin ykkösellä pelkällä kaasulla n.6000-7000rpm:än kohdalla rupes nätisti keula nouseen vaan ei enää samalla tavalla?? Muuten kyl kulkee suunnilleen ihan hyvin. Olen hieman säätänyt keulaa jäykemmäksi ja nostanut perää muutaman pykälän. Voisko olla vaikutusta? vm.-03 ml.11000km

    Mittarinopeutta olen saanu irti 255km/h
  25. #25
    Eikös se Fazun keuliminen tapahdu juuri noin, että 7000 kiekan kohdalla nykäistään sivistyneesti se etutassu ylös. Tai ainakin itsellä se kerran/pari on päässyt tuolla tempulla yllättämään. Muutenhan tuo etunenkin tykkää kuluttaa asfalttia. Kunhan ainoa Suomesta tilattu osa eli laukkuteline saapuu, niin voi keula taas helpommin keventyä. Viimeistään kun Givin kassin heittää käsipainoilla täyteen, niin voi jo varmaan kaasulla säätää sitä nostokulmaakin portaattomasti.

    Tottahan tuo on, että jousituksen säädöt myös vaikuttavat herkkyyteen. Onkos kellään vinkkejä sellaisista "näillä keulii varmasti" säädöistä. Tai sitten pitää jossain tulevaisuudessa tapahtuvan ketjuvaihdon yhteydessä hieman hammasrattailla kikkailla.
  26. #26
    Tottakai perän korotus vaikuttaa tuohon keulimiseen jne. Ite oon tuota ahteria korottanu ja keulaa laskenu niin huomaa jo selkeesti ettei nosta sitä etutassua niin herkästi kun aiemmin. Minä tykkään muutoksesta, saapi rauhassa lähettää jos siltä tuntuu ja vilauttaa perävaloja sille kuka vaan haastaa uskaltaa

    Siltikin, kyllä tän vielä keuliin kaasulla saa miten haluaa kun avaa vaan ripeesti. Olkoon silmässä sit 1. tai 2. Oon itekkin vähän miettiny et jos ketju/ratas paketin yhteydessä laittas pienempää eteen, mut mut... Watuttaa siitä syntyvä mittarivirhe ja sitten en oikeen tiedä tykkäisinkö taas siitä yltiöpäisestä keulimisesta sen jälkeen.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #27
    Lainaa (Yamaha1 @ Huhti. 14 2005,08:20) kirjoitti
    Siltikin, kyllä tän vielä keuliin kaasulla saa miten haluaa kun avaa vaan ripeesti. Olkoon silmässä sit 1. tai 2.
    Mitäs pyörälle tehty vaiko vakio?
  28. #28
    Kyllähän kikkailemalla etusen ylös saa. Kaasua ensin suht reippaasti,sit hellää=> etuputket painuu alas ja heti kun putket nousemas ylös ni hana pohjaan ni eiköhän etunen nouse...Mutta ilman kikkailua...
  29. #29
    Lainaa (Jeehu @ Huhti. 14 2005,09:45) kirjoitti
    Kyllähän kikkailemalla etusen ylös saa. Kaasua ensin suht reippaasti,sit hellää=> etuputket painuu alas ja heti kun putket nousemas ylös ni hana pohjaan ni eiköhän etunen nouse...Mutta ilman kikkailua...
    No vaikka sitten noin Minä noista tekniikoista niin tajua, tarvi tajuta... Mutta sillon tällön tulee vahingossa keulastua. Riippuu paljon siitäkin miten istut siinä satulassa, eli jos ihan pystyssä töröttää niin kyllä keulasee puolta herkemmin...

    Mulla on toistaseksi ihan vakio tämä ompelukone kun noissa putkissa kestää... Nyt oon tasan kuukauden oottanu. Eikä tuo vissiin nyt sliparilla + säädöilläkään niin kamalasti muutu?!? Mitään muuta tämä ei mun mielestä tosiaan tarvi kun ääntä, konehan on ihan unelma luonteeltaan...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (maantiesika @ Huhti. 13 2005,13:33) kirjoitti
    Eli diili on seuraavanlainen: mulla on laitteessa Yoshin slipari, KN ja Factoryn Stage 1 kitti. Vehje on aikoinaan Huolto Kaksikolla keskisuomessa säädetty (edellinen omistaja) ja toimii kyllä hyvin siellä missä pitääkin eli ruutia piisaa tasaisesti ylärekisterissä. Vaan menikö säädöt pikkaisen varman päälle kun löytyy pientä naputtamista juuri alakierroksilla. En ole pyörää vakiona ajanut juurikaan joten ei ole sitä pers tuntumaa mikä on normaalia ja mitä voisi säätää:

    Siis löytyypi seuraavia oireita:
    1. Ryypytys ja käynnistys: Ryypyn annostus todella tarkka. Riippuen lämpötilasta joko starttaa ryypyllä, osaryypyllä tai ei ollenkaan. Joskus saa sahata enemmän, joskus vähemmän.
    2. Liikkeellelähtö: Alle 3 trpm on vääntömonttu jos nappaa kaasun auki kerralla eli kone ei ole heti valmis.
    3. Moottorijarrutus: Jos tekee kunnon moottorijarrutuksen, kone uhkaa sammua. Pakoputki yskähtelee jonkin verran.

    Ensiavuksi kokeilin juuri laskea neuloja prikan verran (pienin mahdollinen säätö) ja se tuntui auttavan ainakin tuohon moottorijarrutus juttuun mutta pitää nyt ajella hieman lisää testikilometrejä...
    Kuulostais siltä, että vähän seosruuveja auki ja bensanpintaa ehkä milli ylöspäin.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 1 / 90:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen