Sivu: 37 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2735363738394787 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1081:stä 1110:een 2696:sta
  1. #1081
    Näille keleille ajankohtainen kyssäri:

    Onko kellään fasussa kiinni kahvalämppäreitä mallia Kliks?

    Tuommoset on kanssa listalla, mutta ne poistuu listalta jos asennuksesta ei saa huomaamatonta lukuunottamatta tota kytkintä (joka on muutenkin perkeleen ruma).
    Kokemuksia?
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  2. #1082
    Lainaa (Jalase @ Syys. 16 2007,09:55) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Syys. 14 2007,12:16) kirjoitti
    Jalase

    Kahtelin tossa kuvia (olit laittanu sen linkin sin toiseen topiikkin) pärrästäs, niin onkos siin oleva huggeri kenties omavalmiste? Oon meinaan samantyylistä metsästäny, mut ei oo tullu missään vielä vastaan.
    Täytyy sanoa, että enpä tiedä. Se oli siinä kiinni kun ostin mopon. Todennäköisesti Gyntherin asentama...
    Niin vähän arvelinkin
    04 Buell xb12s

  3. #1083
    Lainaa (säätäjä @ Syys. 17 2007,21:57) kirjoitti
    Näille keleille ajankohtainen kyssäri:

    Onko kellään fasussa kiinni kahvalämppäreitä mallia Kliks?

    Tuommoset on kanssa listalla, mutta ne poistuu listalta jos asennuksesta ei saa huomaamatonta lukuunottamatta tota kytkintä (joka on muutenkin perkeleen ruma).
    Kokemuksia?
    On juurikin kyseiset lämppärit kiinni. Piti ostaa uudet elementit, kun ryssin kaasukahvan asennuksen ensimmäisillä, vai meniköhän kuluessa rikki en muista. Ja kaasukahvalle pitää jättää sellainen liikkumalenkki sekä johonkin tuo kytkin esille. Suosittelen sen kytkimen jättämistä kuitenkin näkösälle, ettei tule ongelmia ajonaikana kun haluaa lämppärit kytkeä päälle. Vanhana moottorikelkkailijana en suostu ilman kahvalämppäreitä ajamaan. Onpa noita käytetty kesä, heinä ja elokuussakin vesisateen yllättäessä tai yötaipaleilla. Kummasti jaksaa pidemmälle kun näpit alkaa sulaa.
  4. #1084
    Onkos kukaan vaihtanu fasuunsa Öhläreitä eteen ja taakke? muitakin merkkejä saa toki suositella!

    Miten ajettavuus muuttui, onko siis todellakin satojen eerojen arvoinen sijoitus?


    Ps. sori jos oon jo aikasemminkin kysynyt samaa...
    04 Buell xb12s

  5. #1085
    Lainaa (ss454 @ Syys. 18 2007,08:37) kirjoitti
    Lainaa (säätäjä @ Syys. 17 2007,21:57) kirjoitti
    Näille keleille ajankohtainen kyssäri:

    Onko kellään fasussa kiinni kahvalämppäreitä mallia Kliks?

    Tuommoset on kanssa listalla, mutta ne poistuu listalta jos asennuksesta ei saa huomaamatonta lukuunottamatta tota kytkintä (joka on muutenkin perkeleen ruma).
    Kokemuksia?
    On juurikin kyseiset lämppärit kiinni. Piti ostaa uudet elementit, kun ryssin kaasukahvan asennuksen ensimmäisillä, vai meniköhän kuluessa rikki en muista. Ja kaasukahvalle pitää jättää sellainen liikkumalenkki sekä johonkin tuo kytkin esille. Suosittelen sen kytkimen jättämistä kuitenkin näkösälle, ettei tule ongelmia ajonaikana kun haluaa lämppärit kytkeä päälle. Vanhana moottorikelkkailijana en suostu ilman kahvalämppäreitä ajamaan. Onpa noita käytetty kesä, heinä ja elokuussakin vesisateen yllättäessä tai yötaipaleilla. Kummasti jaksaa pidemmälle kun näpit alkaa sulaa.
    Olisko sulla jotain fotoa heittää, varsinkin tuosta kaasukahvan kohdalta?
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  6. #1086
    Eilen laitoin 5mm lyhyemmät koiranluut alle ja pienen koeajon perusteella tuntuu toimivan. Perän noususta ei varsinaisesti voi puhua, mutta huomattavasti jäykemmäksi muuttui.

    Mopossa on lisäksi siis etupäätä laskettu 19mm ja FZ1:n suorempi tanko.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750
  7. #1087
    Lainaa (säätäjä @ Syys. 18 2007,21:00) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Syys. 18 2007,08:37) kirjoitti
    Lainaa (säätäjä @ Syys. 17 2007,21:57) kirjoitti
    Näille keleille ajankohtainen kyssäri:

    Onko kellään fasussa kiinni kahvalämppäreitä mallia Kliks?

    Tuommoset on kanssa listalla, mutta ne poistuu listalta jos asennuksesta ei saa huomaamatonta lukuunottamatta tota kytkintä (joka on muutenkin perkeleen ruma).
    Kokemuksia?
    On juurikin kyseiset lämppärit kiinni. Piti ostaa uudet elementit, kun ryssin kaasukahvan asennuksen ensimmäisillä, vai meniköhän kuluessa rikki en muista. Ja kaasukahvalle pitää jättää sellainen liikkumalenkki sekä johonkin tuo kytkin esille. Suosittelen sen kytkimen jättämistä kuitenkin näkösälle, ettei tule ongelmia ajonaikana kun haluaa lämppärit kytkeä päälle. Vanhana moottorikelkkailijana en suostu ilman kahvalämppäreitä ajamaan. Onpa noita käytetty kesä, heinä ja elokuussakin vesisateen yllättäessä tai yötaipaleilla. Kummasti jaksaa pidemmälle kun näpit alkaa sulaa.
    Olisko sulla jotain fotoa heittää, varsinkin tuosta kaasukahvan kohdalta?
    Täytynee käydä ottamassa, kunhan saa takatassun alle ja mopon ulos tallista. En usko, että kuvasta silti kovin paljoa iloa on. Näkyy vain paikallaan oleva kahva ja sieltä alhaalta lähtee pari johtoa lenkillä sitten ylös tankoa kohti. Lenkin pituuden saat kohdalleen, kun ilman sitä kumituppea liikuttelet elementtiä ja seuraat johtojen liikerataa. Voihan tuohon joku toinenkin tapa olla, mutta tuolleen itse sen katsoin ja hiukka siihen ylimääräistä päälle n. 5mm tms..



  8. #1088
    Lainaa (Jalase @ Syys. 19 2007,08:54) kirjoitti
    Eilen laitoin 5mm lyhyemmät koiranluut alle ja pienen koeajon perusteella tuntuu toimivan. Perän noususta ei varsinaisesti voi puhua, mutta huomattavasti jäykemmäksi muuttui.
    Olen tässä miettinyt tuota samaa, eli ohjausgeometrian kannalta voisi olla hyvä saada pyörään vähän enemmän etunojaa lyhyemmillä luilla ja/tai keulaputkia pudottamalla.

    Miten nuo koiranluut teoreettisesti vaikuttavat takajousitukseen, eli muuttuuko vivusto tosiaan niin että jousitus jäykistyy? Alkuperäisen takaiskarin kanssa asiasta on vain hyötyä, mutta kun olen ajatellut vaihtaa paremman iskarin taakse, mieluiten sellaisen jonka jousivoima asetellaan tehtaalla asiakkaan ilmoittaman elopainon mukaan. Pitäisikö lyhytluut ottaa huomioon iskaria tilattaessa?
  9. #1089
    Lainaa (vzv @ Syys. 20 2007,11:03) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Syys. 19 2007,08:54) kirjoitti
    Eilen laitoin 5mm lyhyemmät koiranluut alle ja pienen koeajon perusteella tuntuu toimivan. Perän noususta ei varsinaisesti voi puhua, mutta huomattavasti jäykemmäksi muuttui.
    Olen tässä miettinyt tuota samaa, eli ohjausgeometrian kannalta voisi olla hyvä saada pyörään vähän enemmän etunojaa lyhyemmillä luilla ja/tai keulaputkia pudottamalla.

    Miten nuo koiranluut teoreettisesti vaikuttavat takajousitukseen, eli muuttuuko vivusto tosiaan niin että jousitus jäykistyy? Alkuperäisen takaiskarin kanssa asiasta on vain hyötyä, mutta kun olen ajatellut vaihtaa paremman iskarin taakse, mieluiten sellaisen jonka jousivoima asetellaan tehtaalla asiakkaan ilmoittaman elopainon mukaan. Pitäisikö lyhytluut ottaa huomioon iskaria tilattaessa?
    No se on varmaa että lyhemmillä luilla se jousitus kovenee aikalailla. Eli jos oikeen tehtaalla jotain teettää ni varmaan kannattaa asia ottaa sit huomioon... Eikö olis vaan helpompi pultata sinne joku öölarin täysin säädettävä mutikka, voi sit ite nappuloida sen mieleisekseen?

    Osallistumpa tässä samalla tuohon kytkin keskusteluun taas. Kattelin tätä foorumia ja porukka oli vissiin vähän sitä mieltä, että ei irrota kunnolla jos on liikaa öljyä myllyssä. Juon tässä sumpit ja käy tsekkaan miten reagoi jos tuolta vähän dreinaa enimpiä pois. Nyt mulla on siellä ihan ylärajassa, ja jos keskituella heittää ykkösen päälle ja kytkimen pohjaan, ni vetää kyllä voimalla lämpimänä. Ihan kylmänä ei vetäny yhtään muuten... ? Mut kai tuon teoria on testattava.

    Tässä muuten paikallaan nuo uudet siniset moottorin pultit...Kyllä ne vaan hyvin sopii mopoon... tietty tuossa kuvassa kun ei näy kokonaisuutta ni ei oikeen osaa ehkä sanoa.
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....4_1.JPG



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #1090
    Lainaa (seku @ Syys. 06 2007,13:47) kirjoitti
    Lainaa (Il_duce @ Heinä. 19 2007,11:44) kirjoitti
    Noista putkista...

    ...vaikka en Fazu kuski olekkaan (ehkä tulevaisuudessa...)...

    ...putkia harkitsevat, käykää youtube:ssa katsastamassa kylän miehen videopätkä. Fazussa kiinni MIVV:n pönttö. Mukavat äänet, kompakti, hyvän näköinen ja suht edullinen. *

    Samanlaisen hankkisin myös omaani. Löytyy hakusanalla mivv
    Ällistyttävää! Tommosesta en ollu kuullutkaan. Tietääkö joku, paljon katoaa tehoja? Hinta on suht kohtuullinen...
    ¨
    http://www.youtube.com/watch?v=w9Fo2XyI0Uk
    Mulla on ollu loppukesän titaani Mivv GP putki pyörässä kiinni. Äänet on kyllä kohdallaan ja moottorijarruissa tykkää paukkua putkessa

    Samalla tuli kiinni Dynojetin neula/suutinsatsi ja kn vapaavirtaus suodin. Dynojet ajon jälkeen paperille tulostui 5 heppaa enemmän kuin vakiossa. Äänetkin taitaa olla noin 5 kertaa paremmat, joka olikin se pääsyy fixata

    On kyllä hieno ja tasainen käppyrä fzs1000:ssa, kuin pitkä kuminauha joka jatkuu ja jatkuu... tehokuopista ei ollut tietoakaan.
    ..kettu kuittaa
  11. #1091
    Lainaa (smirre @ Syys. 20 2007,14:17) kirjoitti
    Mulla on ollu loppukesän titaani Mivv GP putki pyörässä kiinni. Äänet on kyllä kohdallaan ja moottorijarruissa tykkää paukkua putkessa

    Samalla tuli kiinni Dynojetin neula/suutinsatsi ja kn vapaavirtaus suodin. Dynojet ajon jälkeen paperille tulostui 5 heppaa enemmän kuin vakiossa. Äänetkin taitaa olla noin 5 kertaa paremmat, joka olikin se pääsyy fixata *
    .
    Kiitti infosta smirre. Paljonko kokonaisuus kustansi? Teetitkö, vai teitkö itse?



    ... jotain piti muistaa
  12. #1092
    Auttoi muuten oman fasuni kytkimeen tuo öljyjen vähentäminen. Laskin pois niin, että nyt on piirun verran yli alarajan, vaihteet menee paikalleen taas silkkisen pehmeesti... Ihme homma että noinkin pieni määrä öljyä vaikuttaa noin paljon?

    Samalla tempasin sitten jousituksen säädöt noihin tällä palstalla esitettyihin (jonkun lehden suosittelemiin) asetuksiin, sillä erolla ,että jätin jokaista säätöä piirun suositeltua pehmeämmälle. Pyörästä tuli täydellinen kertalaakista... Varsinkin etupää on kuin eri planeetalta nytten. Takapamppu mulla nyt on ihan lopussa, joten siellä ei säädöt enää ole optimissaan vaikka miten ruuvaisi... Mut hemmetin tyytyväinen olen. Kyllä tästä pikku palstasta vaan on hyötyä juuri tämmösissä asioissa!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  13. #1093
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Sattuiskos kukaan muistamaan minkä mittaiset jarruletkut Fasussa on edessä? Meinasin talven aikana räpeltää teräspunosletkut paikalleen, ja jos joku sattuis muistaan ton mitan niin vois napata uudet letkut mukaan tallille jo valmiiks. Tokihan se selviää vanhankin irrottamalla, mutta laiskana kysyn kuitenkin.

    e:typot



    -nomen est omen-
  14. #1094
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 21 2007,18:09) kirjoitti
    Samalla tempasin sitten jousituksen säädöt noihin tällä palstalla esitettyihin (jonkun lehden suosittelemiin) asetuksiin
    Tarkoittanet mitä ? En löytänyt...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750
  15. #1095
    Lainaa (Kriisi @ Syys. 25 2007,09:31) kirjoitti
    Sattuiskos kukaan muistamaan minkä mittaiset jarruletkut Fasussa on edessä? Meinasin talven aikana räpeltää teräspunosletkut paikalleen, ja jos joku sattuis muistaan ton mitan niin vois napata uudet letkut mukaan tallille jo valmiiks. Tokihan se selviää vanhankin irrottamalla, mutta laiskana kysyn kuitenkin.

    e:typot
    Pitänee kaivaa kai nuokin esille ja mitata jos ei joku muu kerro tietoa, kun kumipalloletkut vaihdettu edessä aikaa sitten teräspunoksiin. Jos jonkun mopoliikeen kautta nuo hankit niin teehän kuten minä. Tarkistat liikkeen vaihtopyörä tilanteen ja jos yksikään tonttufazu paikalla, niin pyydät myyjää itse mittamaan siitä rauhassa letkut. Ulkoistat siis tuon ikävähkön vaiheen toisille. Ja hommana tuohon vaihtoon ei mene kuin max 4h pari kertaa kahvia juoden. Tai jonkun kaverin kanssa höpöttäessä niitä näitä. Jarrujen ilmaus melkein hankalin työvaihe, kun meinaa kuvitella että putket täysin tukossa eikä nestettä tunnu tulevan. Meni nimittäin hetkenaikaa ennenkuin sain ensimmäiset tipat ilmausruuvista ulos.



  16. #1096
    Lainaa (Jalase @ Syys. 25 2007,11:51) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 21 2007,18:09) kirjoitti
    Samalla tempasin sitten jousituksen säädöt noihin tällä palstalla esitettyihin (jonkun lehden suosittelemiin) asetuksiin
    Tarkoittanet mitä ? En löytänyt...
    Tjaa, missäköhän mä sitten noihin säätöihin törmäsin... Enivei, jonku hemmetin lehden testaamat ne oli, laitan tähän ne nytten kylkeen sitten.

    Etupää:
    Preload: Tiukimmalle
    Rebound: Tiukimmalle, sit -3 kliksiä
    Compressio: Tiukimmalle, sit -4 kliksiä

    Takapää:
    Preload: Tiukimmalle
    Rebound: Tiukimmalle, sit -4 kliksiä
    Compression: Tiukimmalle, sit -7 kliksiä

    Eli tuommoset jostain luin... nyt vaan hämää että mistä, ja noi oli ratasäädöt. Eli ajattelin että jos kadulle jättää jokaisen säädön kliksin verran löysemmälle niin olis mukavampi... Mut kukin tietty tyylillään.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  17. #1097
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 25 2007,23:42) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Syys. 25 2007,11:51) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 21 2007,18:09) kirjoitti
    Samalla tempasin sitten jousituksen säädöt noihin tällä palstalla esitettyihin (jonkun lehden suosittelemiin) asetuksiin
    Tarkoittanet mitä ? En löytänyt...
    Tjaa, missäköhän mä sitten noihin säätöihin törmäsin... Enivei, jonku hemmetin lehden testaamat ne oli, laitan tähän ne nytten kylkeen sitten.

    Etupää:
    Preload: Tiukimmalle
    Rebound: Tiukimmalle, sit -3 kliksiä
    Compressio: Tiukimmalle, sit -4 kliksiä

    Takapää:
    Preload: Tiukimmalle
    Rebound: Tiukimmalle, sit -4 kliksiä
    Compression: Tiukimmalle, sit -7 kliksiä

    Eli tuommoset jostain luin... nyt vaan hämää että mistä, ja noi oli ratasäädöt. Eli ajattelin että jos kadulle jättää jokaisen säädön kliksin verran löysemmälle niin olis mukavampi... Mut kukin tietty tyylillään.
    Jostain kumman syystä lehtien antamat säätöarvot pyörälle kuin pyörälle menevät aina niin, että esijännitykset vedetään tappiin ja vaimennuksia väännetään ehkä 1-2 pykälää auki tiukimmasta.

    Lukemieni analyysien perusteella tonnisen Fazerin jousituksen perusongelmat ovat takapää (alijousitettu, siksi esijännityksen kasvattaminen on melkein ainoa mitä sille voi tehdä) ja etupää (ylivaimennettu)
  18. #1098
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 20 2007,13:31) kirjoitti
    Lainaa (vzv @ Syys. 20 2007,11:03) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Syys. 19 2007,08:54) kirjoitti
    Eilen laitoin 5mm lyhyemmät koiranluut alle ja pienen koeajon perusteella tuntuu toimivan. Perän noususta ei varsinaisesti voi puhua, mutta huomattavasti jäykemmäksi muuttui.
    Olen tässä miettinyt tuota samaa, eli ohjausgeometrian kannalta voisi olla hyvä saada pyörään vähän enemmän etunojaa lyhyemmillä luilla ja/tai keulaputkia pudottamalla.

    Miten nuo koiranluut teoreettisesti vaikuttavat takajousitukseen, eli muuttuuko vivusto tosiaan niin että jousitus jäykistyy? Alkuperäisen takaiskarin kanssa asiasta on vain hyötyä, mutta kun olen ajatellut vaihtaa paremman iskarin taakse, mieluiten sellaisen jonka jousivoima asetellaan tehtaalla asiakkaan ilmoittaman elopainon mukaan. Pitäisikö lyhytluut ottaa huomioon iskaria tilattaessa?
    No se on varmaa että lyhemmillä luilla se jousitus kovenee aikalailla. Eli jos oikeen tehtaalla jotain teettää ni varmaan kannattaa asia ottaa sit huomioon... Eikö olis vaan helpompi pultata sinne joku öölarin täysin säädettävä mutikka, voi sit ite nappuloida sen mieleisekseen?

    Osallistumpa tässä samalla tuohon kytkin keskusteluun taas. Kattelin tätä foorumia ja porukka oli vissiin vähän sitä mieltä, että ei irrota kunnolla jos on liikaa öljyä myllyssä. Juon tässä sumpit ja käy tsekkaan miten reagoi jos tuolta vähän dreinaa enimpiä pois. Nyt mulla on siellä ihan ylärajassa, ja jos keskituella heittää ykkösen päälle ja kytkimen pohjaan, ni vetää kyllä voimalla lämpimänä. Ihan kylmänä ei vetäny yhtään muuten... ? Mut kai tuon teoria on testattava.

    Tässä muuten paikallaan nuo uudet siniset moottorin pultit...Kyllä ne vaan hyvin sopii mopoon... tietty tuossa kuvassa kun ei näy kokonaisuutta ni ei oikeen osaa ehkä sanoa.
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....4_1.JPG
    Yamaha1!

    Saitko osat sopimaan suoraan pyörääsi?
    Tilasin vastaavat osat ja puolet ruuveista ei sovi
    Aina sattuu ja tapahtuu!
  19. #1099
    Tjaa, tilasin samalla naikkosen pyörään kans tuollasen ruuvisatsin (Kawan ZR 7) ja en nyt sitten tiedä miten noi ruuvit on sekottunu kun niitä laittelin... Lopputuloksena kuitenki se, että sain kyllä kaikki vaihdettua omaan ja naikkosen mopoon.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  20. #1100
    Ok, kiitos tiedosta!
    Olen ilmeisesti saanut väärät osat Dragrace.iltä,
    vaikka kovasti väittävät niitä oikeiksi.
    Noh, onneksi lupasivat palauttaa rahat, mikäli osat ei sovi.
    Aina sattuu ja tapahtuu!
  21. #1101
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 20 2007,13:31) kirjoitti
    Lainaa (vzv @ Syys. 20 2007,11:03) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Syys. 19 2007,08:54) kirjoitti
    Eilen laitoin 5mm lyhyemmät koiranluut alle ja pienen koeajon perusteella tuntuu toimivan. Perän noususta ei varsinaisesti voi puhua, mutta huomattavasti jäykemmäksi muuttui.
    Olen tässä miettinyt tuota samaa, eli ohjausgeometrian kannalta voisi olla hyvä saada pyörään vähän enemmän etunojaa lyhyemmillä luilla ja/tai keulaputkia pudottamalla.

    Miten nuo koiranluut teoreettisesti vaikuttavat takajousitukseen, eli muuttuuko vivusto tosiaan niin että jousitus jäykistyy? Alkuperäisen takaiskarin kanssa asiasta on vain hyötyä, mutta kun olen ajatellut vaihtaa paremman iskarin taakse, mieluiten sellaisen jonka jousivoima asetellaan tehtaalla asiakkaan ilmoittaman elopainon mukaan. Pitäisikö lyhytluut ottaa huomioon iskaria tilattaessa?
    No se on varmaa että lyhemmillä luilla se jousitus kovenee aikalailla. Eli jos oikeen tehtaalla jotain teettää ni varmaan kannattaa asia ottaa sit huomioon... Eikö olis vaan helpompi pultata sinne joku öölarin täysin säädettävä mutikka, voi sit ite nappuloida sen mieleisekseen?

    Osallistumpa tässä samalla tuohon kytkin keskusteluun taas. Kattelin tätä foorumia ja porukka oli vissiin vähän sitä mieltä, että ei irrota kunnolla jos on liikaa öljyä myllyssä. Juon tässä sumpit ja käy tsekkaan miten reagoi jos tuolta vähän dreinaa enimpiä pois. Nyt mulla on siellä ihan ylärajassa, ja jos keskituella heittää ykkösen päälle ja kytkimen pohjaan, ni vetää kyllä voimalla lämpimänä. Ihan kylmänä ei vetäny yhtään muuten... ? Mut kai tuon teoria on testattava.

    Tässä muuten paikallaan nuo uudet siniset moottorin pultit...Kyllä ne vaan hyvin sopii mopoon... tietty tuossa kuvassa kun ei näy kokonaisuutta ni ei oikeen osaa ehkä sanoa.
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....4_1.JPG
    Mitkä nuo kaatumatapit on jotka näkyy kuvassa? Yamahan alkup..?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750
  22. #1102
    Lainaa (Jalase @ Loka. 06 2007,22:19) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 20 2007,13:31) kirjoitti
    Lainaa (vzv @ Syys. 20 2007,11:03) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Syys. 19 2007,08:54) kirjoitti
    Eilen laitoin 5mm lyhyemmät koiranluut alle ja pienen koeajon perusteella tuntuu toimivan. Perän noususta ei varsinaisesti voi puhua, mutta huomattavasti jäykemmäksi muuttui.
    Olen tässä miettinyt tuota samaa, eli ohjausgeometrian kannalta voisi olla hyvä saada pyörään vähän enemmän etunojaa lyhyemmillä luilla ja/tai keulaputkia pudottamalla.

    Miten nuo koiranluut teoreettisesti vaikuttavat takajousitukseen, eli muuttuuko vivusto tosiaan niin että jousitus jäykistyy? Alkuperäisen takaiskarin kanssa asiasta on vain hyötyä, mutta kun olen ajatellut vaihtaa paremman iskarin taakse, mieluiten sellaisen jonka jousivoima asetellaan tehtaalla asiakkaan ilmoittaman elopainon mukaan. Pitäisikö lyhytluut ottaa huomioon iskaria tilattaessa?
    No se on varmaa että lyhemmillä luilla se jousitus kovenee aikalailla. Eli jos oikeen tehtaalla jotain teettää ni varmaan kannattaa asia ottaa sit huomioon... Eikö olis vaan helpompi pultata sinne joku öölarin täysin säädettävä mutikka, voi sit ite nappuloida sen mieleisekseen?

    Osallistumpa tässä samalla tuohon kytkin keskusteluun taas. Kattelin tätä foorumia ja porukka oli vissiin vähän sitä mieltä, että ei irrota kunnolla jos on liikaa öljyä myllyssä. Juon tässä sumpit ja käy tsekkaan miten reagoi jos tuolta vähän dreinaa enimpiä pois. Nyt mulla on siellä ihan ylärajassa, ja jos keskituella heittää ykkösen päälle ja kytkimen pohjaan, ni vetää kyllä voimalla lämpimänä. Ihan kylmänä ei vetäny yhtään muuten... ? Mut kai tuon teoria on testattava.

    Tässä muuten paikallaan nuo uudet siniset moottorin pultit...Kyllä ne vaan hyvin sopii mopoon... tietty tuossa kuvassa kun ei näy kokonaisuutta ni ei oikeen osaa ehkä sanoa.
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....4_1.JPG
    Mitkä nuo kaatumatapit on jotka näkyy kuvassa? Yamahan alkup..?
    Joo, noi on Yammun omat kaatumatatit. Mun mielestä vaan parhaan näköset, vaikkakin muistaakseni hiukka tyyriimmät.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  23. #1103
    Yamaha1, viititkö mitata ton mustan tumpin pituuden ja halkasijan paksuimmasta kohdasta. Eikös tuo ole vähän kartion muotonen?
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  24. #1104
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 20 2007,13:31) kirjoitti
    No se on varmaa että lyhemmillä luilla se jousitus kovenee aikalailla. Eli jos oikeen tehtaalla jotain teettää ni varmaan kannattaa asia ottaa sit huomioon... Eikö olis vaan helpompi pultata sinne joku öölarin täysin säädettävä mutikka, voi sit ite nappuloida sen mieleisekseen?
    OK, hyvä tietää. Uusi iskari on joka tapauksessa täysin säädettävä, mutta optimi kai olisi että tehtaan säädöissä se asettuisi suoraan laatikosta aika lailla keskelle jäykkyysasteikkoa. Ts. jos tilaa sen yksillä asetuksilla ja sitten lyhentää luita niin loppuuko hölläysvara kesken ennen kuin paikat loppuvat hampaista?

    Olen vähän ajatellut Wilbersiä, ja ainakin siinä täytyy tilatessa sanoa minkäkokoiselle ruholle ja kuormalle se mitoitetaan/säädetään.
  25. #1105
    Lainaa (vzv @ Loka. 08 2007,10:07) kirjoitti
    Olen vähän ajatellut Wilbersiä, ja ainakin siinä täytyy tilatessa sanoa minkäkokoiselle ruholle ja kuormalle se mitoitetaan/säädetään.
    Onkos nui minkä laatusia/hintasia ja mistäs meinasit hankkia?

    Nimim. haaveilee myöskin uudesta takaiskarista...
    04 Buell xb12s

  26. #1106
    Moikka,

    Kyselin kanssa takaiskaria Oitraconilta ja tarjosivat tälläisiä:



    Ilman lisäsäiliötä , avaimella tehtävällä portaattomalla esijännityksellä sekä 22 pykäläisellä paluuvaimennusssädöllä 429 eur.




    Lisäsäiliöllä varustettu, jossa lisäksi 22 säätömahdollisuutta hitaille -sekä nopeille vaihteluille. 649 eur.























    LisävarusteeT:

    -kuvassa oleva esijännityksen hydraulisäätö, 209 eur

    -alapään kiinnityskorvan yläpuolella oleva korkeussätö, +/- 5 mm, 109 eur

    -Classic= musta jousi, Sports=sininen jousi

    Kaikki vaimentimet tehdään tilauksesta, jolloin huomioidaan kuljettajan sekä mahd. matkustajan + matkatavaroiden paino.

    Ajotyyli - esim. urheilullinen, voidaan myös ottaa kootessa huomioon, jolloin vaimennin tulee hieman kovemmaksi.

    Toim. kulut lähimpään Matkahuoltoon 21euroa, toim. aika normaalisti 3 viikkoa, 25 euron lisämaksusta 10 päivää.



    Toimitamme myös Hyperpron vaimentimia, joissa on progressiivinen jousi, mutta niiden toim. aika on nyt noin 5-6 viikkoa.

    Ystävällisin terveisin Oitracon Oy:n
    puolesta J.Oiva
    Puh.: 02-822 3782
    GSM 044-522 3782
    oiva@oitracon.fi
    http://www.oitracon.fi
    Aina sattuu ja tapahtuu!
  27. #1107
    Ups,

    Muuten hyvä mutta kuvat jäi matkalle
    Aina sattuu ja tapahtuu!
  28. #1108
    Lainaa (säätäjä @ Loka. 07 2007,00:01) kirjoitti
    Yamaha1, viititkö mitata ton mustan tumpin pituuden ja halkasijan paksuimmasta kohdasta. Eikös tuo ole vähän kartion muotonen?
    Joo, nyt en pääse mittomaan mitään 6 viikkoon kun piti lähtee laivalle taas kahisevaa tienaamaan. Mutta kartion muotoiset noi on, sen verran voin "auttaa"... Laitan mittoja kehiin vaikka sit ku rantaudun täältä, jos ei joku täällä jo kerkee ennen. Varmaan muillakin on noita Yammun omia tatteja?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  29. #1109
    Ka prkle! Elämä oppia täynnä, mutta että vanhanakin…

    Naisen kilosuklaan perä oli luvattoman löysä. Löysähän toi nyt on muutenkin, mutta omaan verrattuna ero oli ilmeinen. Niinpä jammusentteriin, joka palvelualttiisti ilmoitti, että tänne vaan, kun kerran oli luovutushuollossa jäänyt huomautuksesta huolimatta tekemättä. Niinpä sinne ja hoitoon. Kysyivät sitten, että paljonko kiristetään jousen esijännitystä, johon epävarmasti, että kaks.. ja että kaipa se ammattitaitoinen asentaja katsoo lääkkeen vaivaan. Tuli sitten pyytämään oppitunnille. Ensi kysyin, että paljonko kiristit. Kaks, oli vastaus. Aha! Vaan sitten alkoi oppitunti: Tässä on tarvikejousi, on kaasupuolenkin paluu, tms. vaimennukset. Ihmettelin, että kas ku en oo eroavuutta noteerannut. Sieltä kotiin ja ihmettelemään eroa omaan. Tulos: Jousi on sama. On sitten varmaan tullut viimeiseen vuosimalliin. Täytyy opiskella noi vaimennuksien perusteet, koska perä muuttui täysin, ehkä jopa liikaa. Täytyy mutustella. Mistää ei löydy mainintaa, onko toi jousen säätötyökalu vakiotyökalusarjassa. Kysyin, millä asentaja sen teki. Pajan erikoistyökalulla, oli vastaus.

    Sit mielenkiintoinen juttu. Naisen pyörässä on Yamahalla, ennen luovutusta, asennettu cyklelok 300 tyyppinen ajonesto. Mukana tuli yks hälyn kauko-ohjain. Pyysin selvittämään, mistä niitä saa tilata. Vastaus tuli samana päivänä: ”Ei mistään; ei oo, ei tuu”. Lähentelee kuluttaja-asiamiesasiaa. Miten takuupyörään ei saa Jammun alkuperäis asennuksen hilakitkavitkuttimien varaosia (käyttöönotto 2006, loppukesä)? Selvityspyyntöä pitää pohtia, mutta varokaa hälyjen omistajat!
    ... jotain piti muistaa
  30.  
  31. #1110
    No katsos kun ne (kuuleman mukaan) ovat lopettaneet koko hälyn valmistuksen jo aikaa sitten. Niissä kun tuppas olemaan vikaa enemmän ja vähemmän. Tiedon olen siis saanut yhdeltä jammusentterin myyjältä, hyvin muuten tyypiltä naama venähti sillon kun ko häläristä rupesin kyseleen *

    Mult löytys 2 ylim.kakoa kun sillä mun hälärillä mitään enään..krhm..tee. Tiedä saisko niitä kakoja jotenkin uudestaan "ohjelmoitua" tjtn.??
    04 Buell xb12s

Sivu: 37 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2735363738394787 ... ViimeinenViimeinen