Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Voisiko joku kertoa kokemuksia 535 Viragosta.

    Olisi aikomus puuhata kyseinen kustomi Jammu.
    Mitkä ovat tyyppiviat ja mitä kestää ajella.
    Kyyti kun ei päätä huimaa vaan tärkeämpää on nautiskelu
    halpa kyyti.

    vastauksia odotellen
  2. #2
    Varatankin magneettikytkin on yleensä niin hapettunu joutuu putsaamaan kunnolla, ehkä jopa vaihtoon. Kaasarin kalvot menee kuulemma vanhemmissa. Jännitteen (tasasuuntaaja?) on varmaan kanssa heikompi kohta. Konetta ei varmaankaan alle 100000 km:n ajolla rikki saa. Näin oon asian käsittänyt. Orggis tanko on ruma. Ei kai siinä muuta
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  3. #3
    Tästähän löytyy haulla varmasti paljonkin luettavaa tältäkin palstalta.Yamaha Custom Club Finlandin sivuilla kannattaa ehdottomasti käydä.
    Itse pärryyttelin vehkeellä 2 kesää.Helppo ajaa ja ajamalla vaikea saada rikki.Kaikinpuolin tylsähkö vehje,mutta hyvä aloitusmopo.Ei ainakaan lapasesta lähde.
  4. #4
    Jo ehdin neljä kesää ajella uudehkolla Virago 535:llä. Pyörä on kustomiksi ketterä kierroskone, tarvittaessa kiihtyy liikennevaloista ja taipuu makeesti mutkiin. Jousitus ja pehmeä istuin sopivat pidemmillekin matkoille ja hiekkateille. Kaupungissa se on helposti hallittava, kun on matala istuinkorkeus, pysty ajoasento ja peileistä erinomainen näkyvyys taakse. Ei kaipaa juurikaan huoltoa, on tasainen kartaanivälitys, ei tyyppivikoja. Bensaa kuluu 4,5-5,5 l/100 km. Makuasia mutta mielestäni Virago on kaunis. Suositeltava pyörä vasta-alkajalle kokonsa ja hallittavuutensa takia.
    Pyörällä pääsisi paljon lujempaa, mitä sillä voi käytännössä ajaa. Moottorin tasapainotus ja ripustus eivät vaimenna tärinää ja melua riittävästi 100-120 km/h jälkeen. Tämä oli syy, miksi vailitsin seuraavaksi tasapainotusakseleilla varustetun mopon. Viragon mitoitus ei sovi isokokoisille. Vaihteisto on äänekäs mm. ykköselle vaihdettaessa, samaa ilmiötä on myös eräissä muissa Jammuissa.
    Uusimmassa T.W.O -lehden numerossa rankataan käytettyjen markkinoilla Virago 535 neljällä tähdellä viidestä, kun taas Drag Star 650 saa vain kolme tähteä. Näin minunkin mielestäni järjestyksen pitää olla.
  5. #5
    Mun yhdestä Virago kesästä jäi mieleen se, että tappelin erilaisten sähkövikojen kanssa jatkuvasti ja lisäks harmitti etten uskonut muita ja ostanut samantien isompaa.

    Toimiva yksilö on varmasti ihan hyvä harjoittelukäyttöön mutta kyllähän tuo 535 on toivottaman laiska ainakin kyyditettävän kanssa.

    Jos tuollaisen ostat, niin muista kiinnittää huomiota tehoihin. Sitä on 25 ja 34 kilowattisena.
    Aurinko paistaa aina, toisinaan vaan pilvet ovat edessä!
  6. #6
    Lainaa (Micce @ Maalis. 31 2005,15:00) kirjoitti
    Jos tuollaisen ostat, niin muista kiinnittää huomiota tehoihin. Sitä on 25 ja 34 kilowattisena.
    Tiedätkö mikä mahtaa olla tehoerojen syy? Onko koneessa jotain perustavaa laatua olevia muutoksia. Vai onko jollain kaasari konstein nuo tehot tiputettu.

    Meinasin waan kun isäukolla tollanen 535:n on ja se taitaa tuo 25 kW olla. Niin voiskos siihen pari heppaa saada helepolla lisää.



    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  7. #7
    minulla on 535 kakkospyöränä. ihan hyvä pyörä, eikä se pieni ole.. vaihto pakko tulee yleensä sen vuoksi kun kaverit kiusaa!! hehe jos on äijä, niin kyllä sillä päästelee...
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
  8. #8
    Minkä takia Viragoa haukutaan aina tehottomaksi vaikka pienellä
    laskutoimituksella selviää että siinä on huomattavasti parempi teho/ painosuhde kun esim 750 shadow:ssa. Harvemmin kuulee sanottavan että shadow on tehoton.

    nim: toista kesää Viragolla ja vielä on tehot riittänyt
  9. #9
    Lainaa (Gambit @ Huhti. 29 2005,15:51) kirjoitti
    Minkä takia Viragoa haukutaan aina tehottomaksi vaikka pienellä
    laskutoimituksella selviää että siinä on huomattavasti parempi teho/ painosuhde kun esim 750 shadow:ssa. Harvemmin kuulee sanottavan että shadow on tehoton.

    nim: toista kesää Viragolla ja vielä on tehot riittänyt
    Sen takia, koska sillä ei meinaa päästä rekan ohi
    Legalize
    No niin pitihän se arvata. Tämmösiä nää joskus on..
  10. #10
    Yhden kesän ajelin virkulla. Aivan loistopeli. Kato sit tarkkaan ne tehot ennenkun ostat, sitä nimittäin tulee alempi tehosena myös mikä on nuhanen. Mulla oli se tehokkaampi 535, olikohan siin 50 heppaa. Huiput oli 175kmh joka oli aika jees, myös suht napakka kiihtymään. Helppo ajaa ja hauska. Ite oon 180cm joten mulle se oli pikkusen pieni, mut lyhyemmälle aika jees.
    Mustanaamio kerhon alajaosto Reilujen kerho.
  11. #11
    Olen aivan tuore tapaus 535 Viragon suhteen, eli hankin pyörän (vm -94) juuri viikko sitten! Muutama sata kilometriä takana ja tykkään pyörästä kovasti - se taas kyllä voi johtua siitäkin että olen haaveillut mistä vaan prätkästä jo useamman vuoden ajan. Vaatimuksena vain että toisioveto on joko kardaanilla tai hihnalla (ei enää ketjujen rasvausta eikä kiristämistä, johon kyllästyin nuorena kevarin kanssa!).

    Ja kun ikää on jo melkein 47v., eikä ole mihinkään kiire, niin tällainen 'pikkupyöräkin' on ihan riittävä. Tehoa aivan riittävästi, ja käsittely helppoa. Mitäs muuta voisi toivoa!

    No, ehkä pleksi pitää joskus hankkia: satasen ja yli -nopeuksissa tuulen paine rintaan on jo kohtalaisen kova. Pleksi auttaisi varmaankin asiaan.

    Hyvä pyörä - ja mitä olen kuullut, hyvin luotettava. Ei tarvi paljoa vikojen kanssa taistella... Toivottavasti (mistäs minä viikon kokemuksella vielä oikeasti tietäisin...)!

    Edellinen omistaja (tai joku edellisistä) oli vaihtanut satulan toisen malliseen joka kyllä äkkiseltään on meikäläisen persukselle kovahko, joten toivottavasti siihen tottuu, tai sitten pitää itse ostaa parempi, pehmeämpi satula.

    Kivaa on ollut tämä 7 päivää... *
  12. #12
    Itselläni oli virago pari kesää sitten. Muuten se oli luotettava ja helppo pyörä, mutta varatankin kytkin siitäkin hajosi ja kaasarin kalvo irtosi.

    Kaasarin kalvon saa kohtuullisen helposti korjattua avaamalla pyörän oikealta puolelta alumiinisen kannen, ja sovittamalla sen kalvon takaisin paikoilleen.

    Kuristukset sain itse purettua irroittamalla pakoputket ja sieltä poistamalla holkit. Sen jälkeen säädätettäväksi ja kulki jo paljon paremmin.
  13. #13
    Lainaa ;4931970 kirjoitti
    Olen aivan tuore tapaus 535 Viragon suhteen, eli hankin pyörän (vm -94) juuri viikko sitten! Muutama sata kilometriä takana ja tykkään pyörästä kovasti - se taas kyllä voi johtua siitäkin että olen haaveillut mistä vaan prätkästä jo useamman vuoden ajan. Vaatimuksena vain että toisioveto on joko kardaanilla tai hihnalla (ei enää ketjujen rasvausta eikä kiristämistä, johon kyllästyin nuorena kevarin kanssa!).

    Ja kun ikää on jo melkein 47v., eikä ole mihinkään kiire, niin tällainen 'pikkupyöräkin' on ihan riittävä. Tehoa aivan riittävästi, ja käsittely helppoa. Mitäs muuta voisi toivoa!

    No, ehkä pleksi pitää joskus hankkia: satasen ja yli -nopeuksissa tuulen paine rintaan on jo kohtalaisen kova. Pleksi auttaisi varmaankin asiaan.

    Hyvä pyörä - ja mitä olen kuullut, hyvin luotettava. Ei tarvi paljoa vikojen kanssa taistella... Toivottavasti (mistäs minä viikon kokemuksella vielä oikeasti tietäisin...)!

    Edellinen omistaja (tai joku edellisistä) oli vaihtanut satulan toisen malliseen joka kyllä äkkiseltään on meikäläisen persukselle kovahko, joten toivottavasti siihen tottuu, tai sitten pitää itse ostaa parempi, pehmeämpi satula.

    Kivaa on ollut tämä 7 päivää... *
    42- vuoden tauon jälkeen kohta 5000 km 535 kyydissä on ollut just sitä mitä hain mp- touhulta. 2004 malli kiihtyy 140 km/h ja on liikenteessä ollut riittävän haipakkaa. Matkanopeus n.90 on näille poluille sopiva. Mummokin mahtuu kyytiin sissyn turvaamana. Hyvä mopo!
  14. #14
    Lainaa ;4931970 kirjoitti
    Olen aivan tuore tapaus 535 Viragon suhteen, eli hankin pyörän (vm -94) juuri viikko sitten! Muutama sata kilometriä takana ja tykkään pyörästä kovasti - se taas kyllä voi johtua siitäkin että olen haaveillut mistä vaan prätkästä jo useamman vuoden ajan. Vaatimuksena vain että toisioveto on joko kardaanilla tai hihnalla (ei enää ketjujen rasvausta eikä kiristämistä, johon kyllästyin nuorena kevarin kanssa!).

    Ja kun ikää on jo melkein 47v., eikä ole mihinkään kiire, niin tällainen 'pikkupyöräkin' on ihan riittävä. Tehoa aivan riittävästi, ja käsittely helppoa. Mitäs muuta voisi toivoa!

    No, ehkä pleksi pitää joskus hankkia: satasen ja yli -nopeuksissa tuulen paine rintaan on jo kohtalaisen kova. Pleksi auttaisi varmaankin asiaan.

    Hyvä pyörä - ja mitä olen kuullut, hyvin luotettava. Ei tarvi paljoa vikojen kanssa taistella... Toivottavasti (mistäs minä viikon kokemuksella vielä oikeasti tietäisin...)!

    Edellinen omistaja (tai joku edellisistä) oli vaihtanut satulan toisen malliseen joka kyllä äkkiseltään on meikäläisen persukselle kovahko, joten toivottavasti siihen tottuu, tai sitten pitää itse ostaa parempi, pehmeämpi satula.

    Kivaa on ollut tämä 7 päivää... *
    Hankin talvella -13 vm. 2004 Virago 535:n. Nyt takana n. 5000 km. Tehot riittävät vaarille, koska ottaa ripeästi 140. Siirtosarjan avulla kaksi päälläkin menettelee, mutta on kieltämättä hieman ahdas. Kaiken kaikkiaan: Sairaan kivaa! Turvallisia kilometrejä!
  15. #15
    Moi!

    Oisko sulla myyä ylimäärästä toimivaa bensapumppua? ite olen kans lahesta ja voisin ostaa kun omasta on sökönä
    virago 535 -95
    Lahtis
  16. #16
    Entä onko kenelläkään tietoa, miten jännitteensäädin irrotetaan, kun ruuvit ovat jäähdytysripojen sisällä eikä takakautta pääse muttereihin käsiksi? Voisi yrittää sitä mitata tai puhdistaa liitoksia, jos saisi osaan näköyhteyden. Onko kenelläkään myydä jännitteensäädintä tai edes lainata sitä kokeiluun, nousisiko latausjännite säädintä vaihtamalla. Nyt lautausjännite on 13,3 vaiheilla, mikä ei tunnu riittävän.
  17. #17
    Kysyppä http://www.yccf.fi/fi/ Yamaha Custom Club Finlandin keskustelupalstalta.
  18. #18
    Ostin Viragon (-93) kesäkuussa ensipyöräkseni useiden tuttavieni suosituksesta. Täytyy kyllä sanoa että se on ollut todella hyvä ostos. Tehot 34kW ovat riittäneet hyvin, rekan ohi pääsee jos ei ole hirveän kiire ja mullahan ei ole ollut. Tuo on totta että 100 km/h ja varsinkin yli 120 km/h nopeuksilla kyyti on jo epämiellyttävää, eli jos nopeutta hakee niin pienihän se silloin on. Mutta kaupunkiolosuhteissa ja maanteillä tehot eivät ole kyllä mulle koskaan jääneet kesken. Ohjattavuus & hallittavuus ovat Viragossa parhaimpia puolia - aivan niin kuin mulle suositeltiinkin. Ainakin näin lyhyemmälle varrelle, olen 170 cm, pyörä on ollut ihanteellisen kokoinen. Hyvin olen kaiken kaikkiaan päässyt pyöräilyyn käsiksi. Kokeilin kaverin Kawasaki ER-5:sta ja se oli huomattavan paljon hankalampi painopisteensä vuoksi.

    Voisiko joku antaa vinkkiä kuinka usein öljyt pitäisi vaihtaa? Mittarissa on 35 600 km takana ja edellinen omistaja on tainnut tehdä öljynvaihdon joskus 5000 kilsaa sitten. Siitä alaikkunasta en ole pystynyt päättelemään onko öljynvaihtotarvetta vai ei. Öljykorkin avattuani pintaa ei nähnyt mutta öljyä tuntui oleva, ei se ainakaan kuivalta näyttänyt. Tietysti haluan että pyöräni pysyy kunnossa, mutta en myöskään ihan turhan vuoksi halua huoltoja teettää. Onko suosituksia missä Helsingissä perushuolto tai öljynvaihto kannattaisi teettää? Suodatin ilmeisesti kannattaa vaihtaa aina öljynvaihdon yhteydessä? Vein mopon talviteloille viikolla mutta ensi keväänä voisi huolehtia heti kun säät sallivat ajamisen. Lisäksi kaipaisin hyvää linkkiä mistä englanninkielisen käyttöoppaan voisi ladata tai ostaa?

    Summa summarum; suosittelen Virago 535:sta ensipyöräksi jos haluaa opetella hallittavuuden rauhassa helpolla pyörällä.
  19. #19
  20. #20
    Edit: Öljyt kannattaa vaihtaa ainakin joka vuosi ja alle 5 000 km:n välein.

    Oli:

    Ekaksi ajetaan kone lämpöiseksi ja sitten aletaan öljynvaihto:

    Moottorin öljyt vaihdetaan avaamalla alaproppu ja valuttamalla sieltä öljyt ulos. Proppu on samalla puolella moottoria kuin se öljykorkki.

    Toisella puolella moottoria on kolmella kuusiokolopultilla kiinni öljynsuodattimen kansi, ne kun irrotat, ja otat kannen kouraan, voit ottaa suodattimen irti ihan vetämällä ja laittaa samaan paikaan uuden. Varmista, että otat kaikki suodattimen o-renkaat pois, mulla oli jämähtänyt se sisempi kiinni moottoriin.
    Ja nyt tärkeä kohta:

    Älä kiristä liikaa niitä pultteja kannen takaisinlaiton yhteydessä, tarvittava momentti on varsin pieni ja kertomuksia kierteiden korkkaammisesta netti täynnä!

    Öljyksi vaikka Motulin 5000:sta tai Mobil Delvac kunhan on 10W40, 2,8 litraa taisi olla tilavuus. Sen pitäisi tulla siihen tarkastusikkunan yläreunalle, kun pyörä on vaakatasossa, pikkasen hankala yksin tarkistaa, peili tai kaveri apuna helpottaa ja samalla näkee kuinka pieni kallistus vaikuttaa.

    Kardaanin öljyt on kertaluokkaa helpompi vaihtaa, perämurikassa on kaksi proppua, toinen ylhäällä ja toinen alempana.
    Alemmasta valutetaan öljyt pois ja sitten ylemmästä sisään, pari desiä vaihdelaatikkoöljyä (SAE 80 API GL-4 Hypoid).

    Motonetista tai Biltemasta saat kaiken tarvitsemasi, proppujen alle kannattaa vaihtaa aluslevyt, jos ne on yhtään kärsineen oloiset.
    Viimeksi muokannut: gonzarello; 18.10.2013 klo 11:29. Syy: Typo
  21.  
  22. #21
    SuperLynx: Vastaanpa vähän viiveellä, mutta jos sinä, taikka joku muu etsii ja kaipaa tuota kirjaa hypisteltäväksi tallille, niin tästäpä löytyy (Lontoon murteella) tuo Viragon manuaali Haynesin tekemänä.

    Kattaa Virago-mallinumerot XV535, XV700, XV750 Virago, XV750 SE Special, XV920, XV920R, TR1, XV1000, XV1100, vuosilta 1981 - 2003.

    Ja jos ei omasta kivijalka-Motikasta saa suoraan mukaan, niin tilaavat kyllä. (Näin ainakin itselläni. Maksoi ton saman, kun viitti hakea - ei ylim. postikuluja.)
    To stay sane in this world, you must be a bit insane. ;)