Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 228:sta
  1. #151
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tuohonhan saa päivitettyä kytkimen työntötankoa varaosano: 21527659113 jossa on ura huopatiivisteelle varaosano: 23211230440. Hillitsee ainakin jonkin verran öljyn pääsyä kytkimeen. Hintaa Motoworksilla noin 70, täyttynee hommata varastoon odottelemaan sitä päivää jolloin kytkinremontti tulee ajankohtaiseksi.

    Älkää nyt hitossa UKsta tilailko, ehkä suomalaisiin marmoreihin verraten edullista mutta suoraan saksasta ihan toiset hinnat.

    Tuokin mainittu työntötanko partacuksella 32,69 eur ja tiiviste 4,63. partacus.de. Tosin syytä aina hiukan ennakoida ostoksia, postaukset paristakympistä ylöspäin. Tosin siinäkin on (hiukan työläs) kikkailumahdollisuus, jos vaivautuu itse hommaamaan DPltä ennakkoon maksetun pakettikortin, minimikulut tippuvat kympin luokkaan nach Finnland.
    Viimeksi muokannut: AyrtonO; 11.12.2016 klo 18:08.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  2. #152
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Älkää nyt hitossa UKsta tilailko, ehkä suomalaisiin marmoreihin verraten edullista mutta suoraan saksasta ihan toiset hinnat.

    Tuokin mainittu työntötanko partacuksella 32,69 eur ja tiiviste 4,63. partacus.de. Tosin syytä aina hiukan ennakoida ostoksia, postaukset paristakympistä ylöspäin. Tosin siinäkin on (hiukan työläs) kikkailumahdollisuus, jos vaivautuu itse hommaamaan DPltä ennakkoon maksetun pakettikortin, minimikulut tippuvat kympin luokkaan nach Finnland.
    Kiitoksia, tämä oli hyvä vinkki, ovat jopa vaivautuneet tekemään englanninkieliset sivut.

    Vielä tuosta Heinosta, heidän nettikauppansa varaosasivut eivät ole edes huono vitsi, täysin kelvottomat sellaisen tarpeisiin joka tarvitsisi heidän myymänsä moottoripyörän varaosia. Hakutoiminto ei tunnista edes BMW:n omia varaosanumeroita. Rihkamaa on kyllä kaupan mutta varaosien osalta pitäisi yhteydenotot tehdä joko sähköpostilla tai puhelimitse. Kuka sellaiseen nykyään ryhtyy kun loistavasti toimivia nettikauppojakin on olemassa.

    Tässä todellakin näkyy asiakaslähtöisyyden puute eikä ole ihme että tämäkin yritys menettää, oman osaamattomuutensa vuoksi, vuosittain huomattavan määrän myyntituloja. Mutta sitähän he eivät voi tietää kun eivät edes yritä myydä tuotteita joita jokainen pyöränomistaja tarvitsee, varaosia.

    Heidän nykyinen myyntitapansa ei ole nykypäivää, ottaisivat oppia Eurooppalaisista nettikaupoista kuten Lingsistä, CMSL:stä ja onhan niitä muitakin. Kuten tämä Partacus.de. Pääasia että varaosakuvat, varastosaldot ja hinnat ovat näkyvillä sekä toimitusaika kerrotaan selvästi. Lisäksi vielä käyttöliittymä sellainen että ostosten teko on helppoa. Taitaa kuitenkin olla liian vaikeaa, ainakin R.M.Heinolle.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 11.12.2016 klo 20:25.
  3. #153
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tuohonhan saa päivitettyä kytkimen työntötankoa varaosano: 21527659113 jossa on ura huopatiivisteelle varaosano: 23211230440. Hillitsee ainakin jonkin verran öljyn pääsyä kytkimeen. Hintaa Motoworksilla noin 70, täyttynee hommata varastoon odottelemaan sitä päivää jolloin kytkinremontti tulee ajankohtaiseksi.
    Tuo huopa on suunniteltu tuonne sen takia, että työntötanko ei pääse kilisemään putkessaan. Jos öljyä vuotaa stefasta, niin sitä kyllä tulee sen verran ajan kanssa, että tuo huopakin päästää sen läpi. Itse tilasin kevlar-levyn Motobinssiltä, joka toimii myyjän mukaan vaikka öljykylvyssä, jos alkaa tihkuttamaan.
    BMW R1200GSA -09
    BMW R1200GS -08
    BMW R1100S -99
    BMW K100 -86
    Suzuki GSX1100 -81
    Kawasaki Z650 -77
    Honda SL125 -75
    Tunturi Start -82
    Solifer SM -79
  4. #154
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Vielä tuosta Heinosta, heidän nettikauppansa varaosasivut eivät ole edes huono vitsi, täysin kelvottomat sellaisen tarpeisiin joka tarvitsisi heidän myymänsä moottoripyörän varaosia. Hakutoiminto ei tunnista edes BMW:n omia varaosanumeroita.
    Tuo on tosiaan tosi harmillista, että Suomessa toimitaan noin surkeasti.
    Ei sieltä voi mitään ostaa tuon nettikaupan kautta.

    Minä olen tehnyt niin, että katson Max BMW sivuilta tarvitsemani osan varaosanumeron.
    Laitan sitten sähköpostilla tilaukseni Biketeamiin, joka on minua lähin BMW kauppa Vantaalla ja sitten he kertovat tekstarilla koska tilaamani osa on haettavissa tiskiltä.
    Toimii ihan hyvin.
    Suomen hinnatkin ovat aika OK tiskiltä haettuna, jos vertaa ulkomailta tilattaviin osiin toimituskuluineen.

    Valitettavasti nuo Suomen kaupat laskuttavat ihan kohtuuttomia postikuluja toimituksista.
    Joten Suomesta ei juuri kannata tilata postin toimittamana yhtään mitään.
    Pekka
  5. #155
    Itse tilasin BMW varaosanumeron perusteella Suomesta jotain pikkuhiluja.
    Tulivat varmasti Saksan varastosta. Kesti jotain pari viikkoa ja tiedonkulku siitä missä mennään oli heikohkoa.
    Hyvin toimi kuitenkin ja ihan kohtuu hinnoilla.

    Liike oli tämä.
    http://www.bmwvaraosat.fi/
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  6. #156
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    ...Valitettavasti nuo Suomen kaupat laskuttavat ihan kohtuuttomia postikuluja toimituksista.
    Joten Suomesta ei juuri kannata tilata postin toimittamana yhtään mitään.
    Voisiko syy kohtuuttomiin kustannuksiin olla POSTISSA ???
    On halvemmat kuljetuskustannukset Floridasta Suomeen UPS:illa kuin Tampereelta Helsinkiin POSTIlla. Ja myös toimitusaika Florida -> Suomi, on lyhyempi...
    Syynähän voi tietenkin olla se, että Jenkit ei tiedä missä ja miten kaukana Suomi on ???
    Fireball
  7. #157
    Posti on kyllä hinnoitellut itsensä pihalle jo kauan sitten. Siksi se alkaa olla konkurssin partalla, mutta veronmaksajat pelastavat kaikki hölmösti hoidetut valtionyhtiöt - halusivatpa tai eivät.

    Valitettavasti muutkin toimijat ovat havainneet Suomen hintatason olevan niin hyvä, että heidänkin kannattaa pitää kovia hintoja. Rahtipuolella(kin) tarvittaisiin Onnibussin tapaista asiakaslähtöistä hinnoittelua. Mm DHL on jo tuon aikanaan ymmärtänyt ja kasvanut Saksan Postista maailmanlaajuiseksi logistiikkayritykseksi.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  8. #158
    Vähän otsikon aiheen ohi, mut jatketaan.

    Syy huonoon nettivaraosakauppaan lienee, että valmistajien varaosajärjestelmät eivät tule liityntää esim. nettikauppaan. Lähes poikkeuksetta netissä olevat online-varaosakaupat vaikuttavat olevan 'päälle' tehdyiltä. Suomalaisella jälleenmyyjällä tuskin on kapasiteettia (osaamista, ymmärrystä, rahaa ja tahtoa) rakentaa itse tällaista systeemia, etenkin kuin jokaiselle edustetulle merkille pitäisi tehdä oma räätälöinti. Tilanne on sama niin bemarilla kuin muitakin auto tai MP-valmistajilla. En muuten löytänyt Ruotsistakaan valtuutetulta Bemari-kauppiaalta varaosanettikauppaa. Siis perimmäinen syy lienee päämiehen systeemit.

    Osanumerot löytyy myös BMW:n omasta EPC:stä (http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/ser...c/web_epc.html). Toki käytettävyydeltään usalaisten jälleenmyyjien kauppoja (esim. MaxBMW) heikompi.

    Etuna paikallisesta tilaamisessa on sopimattoman tai ylimääräisen osan palautusmahdollisuus. Lisäksi verot ja pieni osuus rahasta jää Suomeen. Ulkomaille palautus on aina vaikeampi.

    Matkahuolto on yleensä Postia edullisempi, jos tavaraa pitää lähettää Suomessa.
  9. #159
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Voisiko syy kohtuuttomiin kustannuksiin olla POSTISSA ???
    Syy on kyllä postissa, mutta myös kauppiaissa.

    Postin pakettiautomaatin pienin lokero maksaa 5.90 ja tavara tulee nopeasti.
    Kauppias laskuttaa tuosta jonkun pienen nippelin toimittamisesta varmaan 15.- euroa.
    Tuohon pakettiautomaattiin mahtuvat varmasti kaikki moottoripyörien peruskulutusosat sun muut, jarrupalat, ketjut, rattaat jne.

    Edit
    PS. Jatkanpa vielä tätä juttua. Tilasin viime torstaina itselleni ranskalaisen De Buyer merkkisen lettupannun suomalaiselta kauppiaalta.
    Hinta oli 29.90 ja hinta sisälsi toimituskulut.
    Tuota upeaa ja isältä pojalle kestävää pannua ei saa mistään maailmalta tuohon hintaan toimitettuna.
    Se tuli naapuri Alepan paketiautomaattiin tänään maanantaina. Tilasin sen siis viime torstaina.
    Tässä kauppias ei ole ahne, niin kuin nuo MP kaupat ovat.
    Ja pannu lähti oitis tilauksesta kuten tuolta maailmaltakin tilattaessa.

    Tuollaisen lettupannun siis tilasin, linkki
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 13.12.2016 klo 00:06.
    Pekka
  10. #160
    Lainaa efraim kirjoitti Katso viesti
    Vähän otsikon aiheen ohi, mut jatketaan.

    Matkahuolto on yleensä Postia edullisempi, jos tavaraa pitää lähettää Suomessa.
    Noinhan se oli joskus, mutta ei muuten pidä enää paikkaansa. Jos katsot mitä tahansa Postin kotimaan hintaa, pienimmästä ainakin 30-35 kg luokkaan (en jaksanut laskea siitä isompia), Postin hinnat ovat joko samanhintaisia (Postiin vietävät painon mukaan hinnoitellut) tai huomattavasti halvempia (pakettiautomaatin kautta koon+painon mukaan hinnoitellut).
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  11. #161
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Syy on kyllä postissa, mutta myös kauppiaissa.....

    Edit
    PS. Jatkanpa vielä tätä juttua. Tilasin viime torstaina itselleni ranskalaisen De Buyer merkkisen lettupannun suomalaiselta kauppiaalta.
    Hinta oli 29.90 ja hinta sisälsi toimituskulut.....
    Saattaa tuo volyymikin vaikuttaa Kauppiaan ja Postin välisessä sopimuksessa hintaan ?
    Lettupannukauppiaalla on Suomessa 5,5miljoonaa potentiaalista asiakasta.
    BMW varaosakauppiaalla on Suomessa muutama sata potentiaalista DIY asiakasta...
    Ne loput vie mielellään valtuutettuun huoltoon...
    Fireball
  12. #162
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Saattaa tuo volyymikin vaikuttaa Kauppiaan ja Postin välisessä sopimuksessa hintaan ?
    Lettupannukauppiaalla on Suomessa 5,5miljoonaa potentiaalista asiakasta.
    BMW varaosakauppiaalla on Suomessa muutama sata potentiaalista DIY asiakasta...
    Ne loput vie mielellään valtuutettuun huoltoon...
    Kyllä se tietysti vaikuttaa.

    Verkkokauppa.com ottaa normaalitoimituksista 2.90 € pakettiautomaattiin toimitettuna.
    Toimituksia on varmaan satoja tuhansia.

    Tuo kertomani hinta 5.90 € on ihan normaali hinta kaikille postin asiakkaille, niin henkilöille kuin firmoillekin.
    Pekka
  13. #163
    Joskus vuosituhannen alussa töissä kilpailutettiin kuriiripalvelut. Meiltä lähti silloin noin 10 000 pakettia kuukauteen ympäri maailman. Muistaakseni alennusprosentti oli 70-80. Viime vuonna vaihdettiin toiseen toimijaan ja taas hinta laski (en tiedä oliko voluumi vai muu syy). Siitä sitten laskemaan miksi muutamia kappaleita viikossa toimittavalla lähetys maksaa enemmän kuin (ulkomaisella) tuhansia paketteja lähettävällä. Enemmän katsoisin, että osa suomalaisista nettikaupoista on marmorin lisäksi meillä myös lähetyspalveluista eikä vakavasti otettavasta nettibisneksestä.
  14. #164
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    BMW varaosakauppiaalla on Suomessa muutama sata potentiaalista DIY asiakasta...
    Ne loput vie mielellään valtuutettuun huoltoon...
    Tämähän oli aika mielenkiintoinen näkemys.
    Kiitos siitä.

    Siis BMW pyörillä on Suomessa vain muutama sata kuskia jotka ostavat itse varaosia ja asentavat ne itse.
    Mites sitten muut merkit.
    Onko niillä enemmän DIY miehiä vai suhde sama?
    Pekka
  15. #165
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tämähän oli aika mielenkiintoinen näkemys.
    Kiitos siitä.

    Siis BMW pyörillä on Suomessa vain muutama sata kuskia jotka ostavat itse varaosia ja asentavat ne itse.
    Mites sitten muut merkit.
    Onko niillä enemmän DIY miehiä vai suhde sama?
    Suomessa on 12490 rekisteröityä BMW moottoripyörää, omistajia on varmasti vähemmän koska minullakin on kaksi. Joka tapauksessa, tässä joukossa on varmasti tuhansia henkilöitä jotka vähintäänkin huoltavat pyöränsä itse. Iso osa, kuten esimerkisi minä, tekee myös vaativampia korjaustöitä. On uskomatonta että suomalaisilla kauppiailla on varaa heittää menemään tällaisenkin joukon ostovoima.

    Sen mitä olen keskustellut toisten BMW-pyörien omistajien kanssa niin moni hommaa tarvitsemansa osat muualta kuin suomesta johtuen nimenomaan varaosaorganisaation surkeudesta. Moni ostaisi täältäkin jos se vain olisi yhtä helppoa kuin ulkomaisista nettikaupoista ostaminen on. Tietenkään hintataso ei saisi olla merkittävästi korkeampi kuin muualla euroopassa.
  16. #166
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tämähän oli aika mielenkiintoinen näkemys.
    Kiitos siitä.

    Siis BMW pyörillä on Suomessa vain muutama sata kuskia jotka ostavat itse varaosia ja asentavat ne itse.
    Mites sitten muut merkit.
    Onko niillä enemmän DIY miehiä vai suhde sama?
    Taisi olla BMW otsikon alla tämä vertaus POSTIKULUIHIN Lettupannukauppiaan ja BMW jälleenmyyjän VERKKOKAUPPAAN ?
    Tämän otsikon alla en viitsi höpistä muista merkeistä.
    Kun niistä BMW DIY miehistä ja naisista suurin osa tilaa ulkomailta (missä kaikki on paremmin ja hienommin markkinoiden koosta johtuen?), käyttää muiden valmistajien osia, hakee Motonetistä tai dealerin tiskiltä (kuten minä). Niin ei siihen VERKKOKAUPPAAN kovin suurta potentiaalia jää. Niin pieni potentiaali, että jos olisin dealeri niin en siihen VERKKOKAUPPAAN montaa euroa uskaltaisi sijoittaa. Ja jos se olisi kopio vaikka jostain englanninkielisestä järjestelmästä, niin olisi kauhea huuto, että pitää olla Suomeksi...
    Pekallahan on varmasti paras tuntuma BMW DIY asentajien määrään - montako sataa olet kouluttanut ?
    Omalta kohdaltani varaosahuolto on BMW jälleenmyyjiltä onnistunut ainakin yhtä hyvin kuin muiltakin merkeiltä.
    Jos olen osannut oikean osan tilata. Suomen markkinoiden kokoon nähden vaatimustaso vain tuntuu asiakkailla olevan tähdissä... viisas kauppias sijoittaa vain niihin asiakkaisiin jotka kantavat euroja tiskille...
    Viimeksi muokannut: Fireball; 15.12.2016 klo 20:32.
    Fireball
  17. #167
    Tässä swingin laakereita odotellessa ajattelin lisätä öljyt vaihdelaatikkoon. Onkohan tämä öljy OK ässään:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59007...istooljy-946ml

    vai pitäisikö olla tätä:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59007...Peraoljy-946ml

    Ostin tuota ensimmäistä puolivahingossa eli kelpaako se? Molemmat ainakin on GL5.
    BMW R1200GSA -09
    BMW R1200GS -08
    BMW R1100S -99
    BMW K100 -86
    Suzuki GSX1100 -81
    Kawasaki Z650 -77
    Honda SL125 -75
    Tunturi Start -82
    Solifer SM -79
  18. #168
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Pekallahan on varmasti paras tuntuma BMW DIY asentajien määrään - montako sataa olet kouluttanut ?
    BMW R850, 1100 ja 1150 kursseja olen nyt järjestänyt 8 vuotta.
    Oppilaita on ollut varmaan jotain 200-250.
    Usea oppilas on tullut myös uudestaan kursseille, koska siellä on hyvä tehdä omaan pyöräänsä vaikka ihan perushuoltoja.
    Viime kursseilla ovat myös R1200 pyörät olleet aika vahvasti mukana.

    Seuraava kurssi on Tattarisuolla ensi keväänä.
    Pekka
  19. #169
    Lainaa kt10734 kirjoitti Katso viesti
    Tässä swingin laakereita odotellessa ajattelin lisätä öljyt vaihdelaatikkoon. Onkohan tämä öljy OK ässään:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59007...istooljy-946ml
    vai pitäisikö olla tätä:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59007...Peraoljy-946ml
    Ostin tuota ensimmäistä puolivahingossa eli kelpaako se? Molemmat ainakin on GL5.
    Nuo molemmat sopivat ilman muuta, koska ovat GL-5 laatuluokkaa. Kestävät siis kovia kierroksia vaahtoutumatta.
    Nuo ovat jotain uutta Red Lineltä.
    Ennen oli vain Heavy Shock proof, jota käytettiin.
    Siis tuo, linkki
    Nämä ovat jotain muuta.
    Pekka
  20. #170
    Sisäpiirin vinkki: kuorma-autoissa käytetään 75w-90 api gl5 vaihteistoöljyä, hintaa joku pitkälti alle 10€/l.
  21. #171
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Sisäpiirin vinkki: kuorma-autoissa käytetään 75w-90 api gl5 vaihteistoöljyä, hintaa joku pitkälti alle 10€/l.
    Saahan tuota Motonetin Motoxiakin hintaan 5,50€ / litra, mutta tarkoitus on koittaa muuta.
    BMW R1200GSA -09
    BMW R1200GS -08
    BMW R1100S -99
    BMW K100 -86
    Suzuki GSX1100 -81
    Kawasaki Z650 -77
    Honda SL125 -75
    Tunturi Start -82
    Solifer SM -79
  22. #172
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Syy on kyllä postissa, mutta myös kauppiaissa.

    Postin pakettiautomaatin pienin lokero maksaa 5.90 ja tavara tulee nopeasti.
    Kauppias laskuttaa tuosta jonkun pienen nippelin toimittamisesta varmaan 15.- euroa.
    "Varmaan 15 euroa..." Olisi ehkä kohtuullista, että tällaista tuubaa ei kirjoitettaisi, jos ei ole käsitystä asiasta. Esim Heino ei laskuta pienen nippelin toimittamisesta tuollaista hintaa.
  23. #173
    Lainaa nipo kirjoitti Katso viesti
    "Varmaan 15 euroa..." Olisi ehkä kohtuullista, että tällaista tuubaa ei kirjoitettaisi, jos ei ole käsitystä asiasta. Esim Heino ei laskuta pienen nippelin toimittamisesta tuollaista hintaa.
    Tuossa olet nipo ihan oikeassa.
    Siksi kirjoitinkin, että "toimituskulut ovat varmaan 15.- euroa...", kun tarkkaa tietoa ei minulla ole.
    Minulla ei ole kokemusta suomalaisista MP-verkkokaupoista, koska en ole koskaan ostanut niistä mitään.

    Olen hakenut tilaamani osat suoraan tiskiltä.
    Tuo kyllä toimii ihan hyvin ja tekstarilla tulee tieto koska tilaus on haettavissa.
    Tilaukset olen tehnyt sähköpostilla tarvitsemani osan varaosanumerolla.

    Voisiko joku laittaa tänne jotain esimerkkejä toimituskuluista.
    Sinä voisit nipo vaikka aloittaa laittamalla jotain esimerkkejä tilaamistasi jutuista tänne tiedoksi.
    Minua kiinnostavat RM Heino, Biketeam ja Storm Motorin toimituskulut nyt ainakin.

    Porukka kun valittaa korkeista toimituskuluista, niin kai siinä jotain perää on.
    Pekka
  24. #174
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Nuo molemmat sopivat ilman muuta, koska ovat GL-5 laatuluokkaa. Kestävät siis kovia kierroksia vaahtoutumatta.
    Nuo ovat jotain uutta Red Lineltä.
    Ennen oli vain Heavy Shock proof, jota käytettiin.
    Siis tuo, linkki
    Nämä ovat jotain muuta.
    OK, lurautin nuo poksiin äsken. Kyllä tuo suostu vielä käyntiin lähtemään. Tuli säädettyä samalla venttiilit ensimmäistä kertaa.
    Viimeksi muokannut: kt10734; 16.12.2016 klo 23:01.
    BMW R1200GSA -09
    BMW R1200GS -08
    BMW R1100S -99
    BMW K100 -86
    Suzuki GSX1100 -81
    Kawasaki Z650 -77
    Honda SL125 -75
    Tunturi Start -82
    Solifer SM -79
  25. #175
    Pekkavee kyseli toimituskuluista.
    Itse olen tilannut aika paljon osia Motonetista, toimituskulut 7.90, nyt Joulun alla 1 €. Storm Motorin toimituskulut viimeksi olivat 6.95€. Asun maaseudulla kaukana liikkeistä, joten tulee ostettua aika paljon netistä. Mielestäni toimituskulut ovat kohtuuhintaisia. Lähin isompi kaupunki on Lappeenranta, jonne matkaa n.80 km suuntaansa.

    jouni
  26. #176
    Lainaa Bemu1150 kirjoitti Katso viesti
    Pekkavee kyseli toimituskuluista.
    Itse olen tilannut aika paljon osia Motonetista, toimituskulut 7.90, nyt Joulun alla 1 €. Storm Motorin toimituskulut viimeksi olivat 6.95€. Asun maaseudulla kaukana liikkeistä, joten tulee ostettua aika paljon netistä. Mielestäni toimituskulut ovat kohtuuhintaisia. Lähin isompi kaupunki on Lappeenranta, jonne matkaa n.80 km suuntaansa.

    jouni
    Kiitos tiedosta.
    Tuli asiaan hieman selvyyttä.
    Ilmeisesti tuo pitkään jatkunut valitus suomalaisten MP-verkkokauppojen korkeista toimituskuluista on siis kaupunkilegenda.

    Nipo voisi vielä kertoa mitä tietää noista toimituskuluista.
    Hän on ostanut ilmeisesti jopa ilman toimituskuluja jotain tilaamiaan juttuja suomalaisista MP-verkkokaupoista.
    Pekka
  27. #177
    Pitäisi akku uusia ennen kevättä. Onko suosituksia merkistä ja mallista? Aika hankalassa paikassa vaikutti olevan se akku. Joutuu purkamaan vissiin tankista lähtien, että pääsee akkuun käsiksi
  28. #178
    Lainaa jussi.sillanpaa8 kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi akku uusia ennen kevättä. Onko suosituksia merkistä ja mallista? Aika hankalassa paikassa vaikutti olevan se akku. Joutuu purkamaan vissiin tankista lähtien, että pääsee akkuun käsiksi
    Akun valintaan en ota kantaa enempää kuin että jonkin tunnetun valmistajan tekele. Mutta ei se akun vaihto kovin paha rasti ole, tankin ympäriltä sivukatteet pois ja tankin takapään paikallaan pitävät kaksi ruuvia auki. Toisen ruuvin avaamiseksi voi joutua ottamaan ilmansuodatinkotelolle tulevan putken pois mutta sekään ei ole kovin hankalaa, on yhdellä ruuvilla kiinni. Sen jälkeen tankin takapäätä ylös ja akun saa pois paikoiltaan vasemmalle puolelle vetämällä. Hiukan pitää nostaa pienen kynnyksen yli.
  29. #179
    Lainaa jussi.sillanpaa8 kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi akku uusia ennen kevättä. Onko suosituksia merkistä ja mallista?
    Minä suosittelen tuohon Landport SLA 12-22 akkua.
    Sellaisen voi hakea Tuusulasta maahantuojalta tai ostaa jälleenmyyjiltä kautta maan tai sitten matkahuollon toimittamana.
    Maahantuoja on tuo Heaviside Oy, klik
    Mauri Tuusa, joka liikkeen omistaa, on meidän HMPK kerhon kunniapuheenjohtaja ja hän on tuonut pienkoneakkuja maahan jo 30 vuotta. Hän tietää akuista.
    Kerro minulta terveisiä, jos tilaat sen suoraan Maurilta.

    Akku on AGM akku.
    Ei siis geeliakku eikä loiskeakku.
    Tuollainen AGM akku on tosi tehokas isoissa boxereissa, koska siitä lähtee hyvä käynnistyvirta ja akun kapasiteettikin on suurempi kuin alkuperäisessä 19 Ah akussa.
    AGM akku on myös siitä hyvä, koska sen saa henkiin vielä vaikka se olisi mennyt tyhjäksi valojen päälle jäämisen tai varkaudenestolaitteen tai jonkin muun takia. Geeliakkua et saa enää henkiin uudestaan.

    Minulla kesti tuo sama akku R1100GS pyörässäni 6 vuotta. Sittenkin oli vielä käynnistyvirtaaa yllin kyllin, mutta kapasiteettia oli kadonnut.

    Hinta on kai nykyään jotain 90.- euroa.
    Pekka
  30.  
  31. #180
    Lainaa jussi.sillanpaa8 kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi akku uusia ennen kevättä. Onko suosituksia merkistä ja mallista? Aika hankalassa paikassa vaikutti olevan se akku. Joutuu purkamaan vissiin tankista lähtien, että pääsee akkuun käsiksi
    Samalla kun tankki on irti kannattaa tehdä huollot:
    - ilmansuodatin (20 tkm välein)
    - polttoaineensuodatin (40 tkm välein)
    - jarrunesteiden vaihto (vuosittain, ainakin integral-jarrullisissa)
    Tankin irroitus on siis jokavuotinen rutiinityö, jos mopon huollot tehdän ohjeiden mukaan.

    Mä olen käyttänyt Boschin ja Euroglobe akkuja. Viitisen vuotta ne kestää.
Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen