Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 201:sta
  1. #61
    Noniin, nyt on pyörä katoksessa.

    Purin sivulaukkujen kannattimet pois, koska ne on haalentuneet vaalean harmaaksi mustasta väristään. Materiaali vaikuttaa joltain muovikomposiitilta. Onko kellään kokemuksia, että toimiiko sama homma kuin haalistuneelle normimuoville, että kun antaa lämpöä kuumailmapuhaltimella, niin väri palautuu?

    PS. täällä etelässähän alkaa olla ajokelit.
  2. #62
    Lainaa kt10734 kirjoitti Katso viesti
    Noniin, nyt on pyörä katoksessa.

    Purin sivulaukkujen kannattimet pois, koska ne on haalentuneet vaalean harmaaksi mustasta väristään. Materiaali vaikuttaa joltain muovikomposiitilta. Onko kellään kokemuksia, että toimiiko sama homma kuin haalistuneelle normimuoville, että kun antaa lämpöä kuumailmapuhaltimella, niin väri palautuu?

    PS. täällä etelässähän alkaa olla ajokelit.
    Onnittelut hyvästä valinnasta...
    Joskus tuo haalistuminen voi johtua siitä, että noihin kannattimiin on pesun jälkeen hangattu vahaa joka on sitten auringossa haalistunut. Voit myös koittaa mustiin muoviosiin tarkoitettua vahaa...
    Fireball
  3. #63
    Lainaa kt10734 kirjoitti Katso viesti
    Noniin, nyt on pyörä katoksessa.

    Purin sivulaukkujen kannattimet pois, koska ne on haalentuneet vaalean harmaaksi mustasta väristään. Materiaali vaikuttaa joltain muovikomposiitilta. Onko kellään kokemuksia, että toimiiko sama homma kuin haalistuneelle normimuoville, että kun antaa lämpöä kuumailmapuhaltimella, niin väri palautuu?

    PS. täällä etelässähän alkaa olla ajokelit.
    Noihin muoveihin olen käyttänyt AutoGlym Bumper and Trim Gel:iä.Niistä tulee ihan uuden näköiset ja käsittely on kestävä.Laukuistakin tulee ihan hyvännäköiset,,suosittelen!

    Kari
  4. #64
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    Onnittelut hyvästä valinnasta...
    Joskus tuo haalistuminen voi johtua siitä, että noihin kannattimiin on pesun jälkeen hangattu vahaa joka on sitten auringossa haalistunut. Voit myös koittaa mustiin muoviosiin tarkoitettua vahaa...
    Kiitosta.

    Noista minun telineistä on vaan selkeästi väri paennut kun hinkkasin ne puhtaaksi, eikä musta vaha kovin kauaa auta asiaaa. Pitänee koittaa tota värin palautusta kuumalla varovasti, kas näin:

    https://www.youtube.com/watch?v=Q-dtbBzky-s

    EDIT: Noniin. Nyt on toinen kuumailmapuhallettu mustaksi ja vahattu ja toinen vaan vahattu. Hyvin toimi myös pelkkä vahaus, eroa ei huomaa juuri vahattuna eli Fireballin vinkki toimii. Samalla tulee tehtyä testi, että kumpi kestää pidempään hyvänä.
    Viimeksi muokannut: kt10734; 31.01.2016 klo 19:22.
  5. #65
    Lainaa kt10734 kirjoitti Katso viesti
    Noniin, nyt on pyörä katoksessa.

    Purin sivulaukkujen kannattimet pois, koska ne on haalentuneet vaalean harmaaksi mustasta väristään. Materiaali vaikuttaa joltain muovikomposiitilta. Onko kellään kokemuksia, että toimiiko sama homma kuin haalistuneelle normimuoville, että kun antaa lämpöä kuumailmapuhaltimella, niin väri palautuu?

    PS. täällä etelässähän alkaa olla ajokelit.
    Jaa mistäpäin löyty ja minkälainen(ikä,km jne) ilmeisesti löytyi yksilö missä oli laukut valmiina.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  6. #66
    Lainaa Garba kirjoitti Katso viesti
    Noihin muoveihin olen käyttänyt AutoGlym Bumper and Trim Gel:iä.Niistä tulee ihan uuden näköiset ja käsittely on kestävä.Laukuistakin tulee ihan hyvännäköiset,,suosittelen!

    Kari
    Ite oon kans käyttäny tätä tököttiä muoviosiin.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  7. #67
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Jaa mistäpäin löyty ja minkälainen(ikä,km jne) ilmeisesti löytyi yksilö missä oli laukut valmiina.
    Löyty Mäntsälästä ja alkupään vehkeitä eli -99 ja ajettu 79tkm. Aika hyvä huoltokirja pyörässä ja huoltokuittejakin nippu mukaan. Toimivan oloinen peli. Laukut valmiina eli BMW-sivulaukut ja Givi-takapaksi. Noi BMW-laukut on kyllä todella laadukkaan tuntuiset.
  8. #68
    Tervehdys

    Yllättyin huomatessani, että BMW r 1100 s kuskeja on vielä olemassa. .....kuvittelin itse olevani ainoa ja katoava "luonnonvara". Olen ajellut kyseisellä kulkineella vuodesta 2004 alkaen 100 tkm. Kolme kertaa Alpeilla ja kymmenkunta kertaa Norjassa ja kotimaan kruisailut siihen päälle. Pyörä on ihan perussäädöissä ajoasennon suhteen, alkuun puutui ranteet sekä jalat ja takalisto meni tärinästä tunnottomaksi. Nyt me olemme tottuneet toisiimme, satojenkaan kilometrien päivämatkan jälkeen ei paikat puudu eikä mitään "kolota".

    Mutta nyt minuun on iskenyt kauhea kuume ja tuntuu, että k 1200 rs pitäisi saada, en ymmärrä mikä virus minuun on iskenyt. R 1100 s:ni on tosi hieno, hyväkuntoinen, harmaa väriltään ja varustettu Schnizerin alumiinisilla tykkipyörillä ja pakoputkilla. En millään raskisi luopua ja tapoihini ei kuulu keräillä ylimääräistä tavaraa.

    Kertokaapa joku miten tästä selviän?
    meri
  9. #69
    Lainaa meri kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys

    Mutta nyt minuun on iskenyt kauhea kuume ja tuntuu, että k 1200 rs pitäisi saada. En millään raskisi luopua ja tapoihini ei kuulu keräillä ylimääräistä tavaraa.

    Kertokaapa joku miten tästä selviän?
    K1200rs ei ole ylimääräinen tavara
    Hienoilla varusteilla sitäkin saa, joten ei muuta ku kokeilemaan. Sillähän se selviää tekeekö sitten loppupeleissä mieli vaihtaa vai ei. R-sarjalainen on helpompi huoltaa, jos tykkää tehdä sen itse. K:ssa noiden katteiden kanssa ruuvailu ottaa aina aikansa ja ne pitää irroittaa jopa öljyjä vaihtaakseen
    BMW K1200rs
  10. #70
    Voit lahjoittaa sen s n mulle .? Problem solved.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  11. #71
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    K:ssa noiden katteiden kanssa ruuvailu ottaa aina aikansa ja ne pitää irroittaa jopa öljyjä vaihtaakseen
    Pitääkö siitä purkaa katteet myös öljyä lisätessä?
    meri
  12. #72
    Lainaa meri kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö siitä purkaa katteet myös öljyä lisätessä?
    Ei nyt sentään...
  13. #73
    Lainaa meri kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö siitä purkaa katteet myös öljyä lisätessä?
    Lisääminen onnistuu kyllä, mutta siihen tarvitaan suppilo. Kuminen täyttösuppilo pitäisi kuulua pyörän omiin varusteisiin...
    Öljynsuodattimen luukku on pohjamuovin alla, joka on hankala saada irti (saatika takaisin paikalleen) ilman että purkaa myös sivukatteita. Tai mulla nyt on peukalo lähellä kämmenen keskiosaa muutenkin, joten joltain muulta saattaa onnistuakin
    Öljypropun paikkaa en nyt muista, joten pelkät öljyt saattaa vaihtua ilman purkuoperaatiotakin tai vain sitä pohjamuovia raottamalla

    Tuosta näkee mistä on kysymys
    https://www.youtube.com/watch?v=ZJrEYeztAsY

    Kyllähän tuo ropaaminen R-sarjalaisiin verrattuna sitä haluttavuutta vähän hillitsee, mutta on tää Krs kuitenkin huisin hieno vehje
    Viimeksi muokannut: Tannisto; 05.03.2016 klo 15:37.
    BMW K1200rs
  14. #74
    R1100S on niin hieno (ja ikuisesti toimiva) klassikko, että älä nyt ihmeessä tuota hävitä vex. Kadut myöhemmin, jos sen teet. Uuden kaverin tuolle voi hankkia, mutta 1100S on niin hieno (melkein) vanhan liiton pyörä kuin voi olla.
    <p>2002-2014</p>
  15. #75
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    R1100S on niin hieno (ja ikuisesti toimiva) klassikko, että älä nyt ihmeessä tuota hävitä vex. Kadut myöhemmin, jos sen teet. Uuden kaverin tuolle voi hankkia, mutta 1100S on niin hieno (melkein) vanhan liiton pyörä kuin voi olla.
    Kiitos "vahvistuksesta", niin minustakin tuntuu. Taitaa käydä niin, että talliini tulee toinen pyörä ...jos tulee. R 1100 s ei sieltä kuitenkaan mihinkään lähde.
    meri
  16. #76
    Lainaa meri kirjoitti Katso viesti
    Kiitos "vahvistuksesta", niin minustakin tuntuu. Taitaa käydä niin, että talliini tulee toinen pyörä ...jos tulee. R 1100 s ei sieltä kuitenkaan mihinkään lähde.
    Peukkua tälle
    <p>2002-2014</p>
  17. #77
    Noniin, pyörä on otettu tänään naftaliinista ja 80km "jo" takana. Täytyy kyllä sanoa, että onpa tuo "ässä" hieno pyörä! Helppo olla yhtä puuta tämän pyörän kanssa, mutta totuttelu vie vielä hitusen aikaa, kun on ollut ajoissa taukoa. Tehoa ei ole ihan loputtomiin, mutta olettaisin, että ihan riittävästi omiin tarpeisiini. Kone vääntää mainiosti joutokäynniltä saakka (käytettävissä noin 80Nm/2000rpm). Noissa isoissa kaksimukisissa on kyllä sitä jotain. Hieno peli ja täältäkin suosittelut vastaavan hankintaan, jos jollakin on ässäkuume.
    Viimeksi muokannut: kt10734; 30.03.2016 klo 23:35.
  18. #78
    Nyt noin 500km ajettuna täytyy todeta, että nasta pyörä edelleen, mutta heräsi kysymys, että onkohan pyörässä missä kohtaa ECU? Täytyisi tarkastaa, että onko boksissa orkkis-chip vai joku muu. Nuo Remuksen pöntöt ja katin poisto vaatinee rikkaamman seoksen?
    >> BMW R1100S -99 <<
    BMW K100 -86
    Suzuki GSX1100 -81
    Kawasaki Z650 -77
    Honda SL125 -75
    Tunturi Start -82
    Solifer SM -79
  19. #79
    Lainaa kt10734 kirjoitti Katso viesti
    Nyt noin 500km ajettuna täytyy todeta, että nasta pyörä edelleen, mutta heräsi kysymys, että onkohan pyörässä missä kohtaa ECU?
    ECU on tankin alla.
    Pekka
  20. #80
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    ECU on tankin alla.

    Juu tankin alta löytyy akun edestä. Katteet ja tankki poies niin pääsee käsiksi. Akun pystyy vaihtamaan ilman tankin irroitusta riittää että takapäästä nostaa mutta jos ecua alakaa roplaan niin koko tankki poies vaan edestä.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  21. #81
    Hain reilu viikko sitten Ässän talliin. Olin sen Heinolta talvella ostanut. 2001 rekisteröity, -99 valmistunut, punainen S jossa 41tkm. mittarissa ja huoltovihossa. Pyörä on ollut yhdellä omistajalla joka on huollattanut sen virallisissa huolloissa, loppupäästä Heinolla. Huoltohistorian mukaan, ja Heinon kertoman, pyörä on seissyt yli kymmenen vuotta lämpimässä tallissa.Aivan alkupeäisessä kuosissa, naarmuton ja haalistumaton vehje. Yläpuolinen tangon kiinnitys ja normaalit jalkatapit.
    Olen noin 185 cm pitkä ja ajoasento ei tunnu liian tiukalta. Vakiopleksi heittää tuulta syliin. Vaihdoin R1100RT:stä Ässään, eli RT:hen verrattuna tuulta pitääkin tulla. Ässän ketteryys ja "tiukkuus" kaikissa ajotilanteissa on ensimmäinen asia johon tällä kokemuksella huomio kiinnittyy. Pieni tuo on, tuntuu kuin talli olisi kasvanut. Ajellaan menemään ja tutustutaan, Casablanca-elokuvasta lainatuin sanoin: "tuntuu että tästä voi alkaa pitkä ystävyys".

    Vielä, R1100S:n on edelleen saatavilla tarvikesarja jolla voi laittaa huomattavasti korkeamman tangon alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Jos haluaa pystyistuntaa harrastaa tai selkä sitä vaatii. Keravalla on myynnissä tällaisilla vermeillä, ja matalilla jalkatapeilla, varustettu yksilö.
    BMW R1100S
  22. #82
    Joo mullakin on cliparit nostettu siihen kolmiopalan yläpuolelle sekä vakiopleksi paikoillaan ja tämä yhdistelmä on tuntunut hyvältä(ite 173cm). Noihin on ollut aikoinaan saatavana ns. touring paketti missä on cliparit on ollut jo valmiiksi siinä ylempänä+touring pleksi. Ite en ole pleksiä alkanut vaihtaan koska omasta mielestä ajoviimaa on nytten juuri sopivasti. Se vois olla että touringpleksillä ajoviiman vaikutus vähenisi liiaksi ja sitten ajaminen ottaisi enempi käsille.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  23. #83
    Kiitos vastauksista liittyen ECU:un, pitääpä tsekkailla lutikan tiedot kun ilmat lämpenee.

    Mulla on cliparit kolmiopalan alapuolella. Nopeudet on sen verran pieniä omassa ajossa, että voisin nostaa ne yläpuolelle. Mitenköhän tuo onnistuu helpoiten ja tarvitaanko siis pidempi jarruletku? Voisin vaihtaa samalla punotut letkut, kun entiset on kumminkin haisseet paikallaan jo melkein 20 vuotta.
    >> BMW R1100S -99 <<
    BMW K100 -86
    Suzuki GSX1100 -81
    Kawasaki Z650 -77
    Honda SL125 -75
    Tunturi Start -82
    Solifer SM -79
  24. #84
    Vaihda ilman muuta letkut uusiin ettei käy näin:

    huonossa kuvassa liittimen sisällä oleva 'tappi' on letkusta irronnutta kumiainesta joka aiheutti sylinterin jumiutumisen!
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  25. #85
    Ehdottomasti samaa mieltä! ^
    Jo kymmenvuotiaan pyörän jarruletkut kannattaa vaihtaa, ettei käy huonosti. Yksikin tiukempi jarrutus voi riittää.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  26. #86
    Pidemmät letkut löytyy tiskiltä jos ei suoraan niin tilaustavarana. Itse tilasin muutokseen tälläisen kitin http://www.suburban-machinery.com/R1100S2.htm. En tiedä olisiko sitä tarvittu, mutta ostin kuitenkin. Ostin myös madallussarjan samalta pajalta, mutta onnistuin hävittämään osan osista ennen asennusta, joten niiden vaikutuksesta ei kokemusta.
  27. #87
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Pidemmät letkut löytyy tiskiltä jos ei suoraan niin tilaustavarana. Itse tilasin muutokseen tälläisen kitin http://www.suburban-machinery.com/R1100S2.htm. En tiedä olisiko sitä tarvittu, mutta ostin kuitenkin. Ostin myös madallussarjan samalta pajalta, mutta onnistuin hävittämään osan osista ennen asennusta, joten niiden vaikutuksesta ei kokemusta.
    Okei, kyllä nuo tangonpätkät varmaan kestää paikallaan ilman noita tukipalojakin, mutta pitääpä katsoa, josko ne varuilta hommaisi. Otitko kolmiopalan irti kokonaan vai laskitko muutoksessa teleskooppiputket sen läpi alas?
    >> BMW R1100S -99 <<
    BMW K100 -86
    Suzuki GSX1100 -81
    Kawasaki Z650 -77
    Honda SL125 -75
    Tunturi Start -82
    Solifer SM -79
  28. #88
    Tuin rungosta tunkilla ja varovasti vedin putkia läpi. Hommaa olis helpottanut keskituki, ei olisi tarvinnut edes tunkkia.
  29. #89
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Tuin rungosta tunkilla ja varovasti vedin putkia läpi. Hommaa olis helpottanut keskituki, ei olisi tarvinnut edes tunkkia.
    OK, kävin äsken pyörällä MJL-huollossa Helsingissä ja sanoi, että hommaan menee 2h. Aika pitkältä ajalta kuulostaa, varsinkin kun letkut ja vaijerit riittää sellaisenaan. Mulla on säädettävä keskituki olemassa, että en tiedä pitäiskö tossa parkkiksella tehdä tuo muutos tässä kun kelit lämpenee...

    Rider, muuttuiko sulla ajo-ominaisuudet mitenkään huonommaksi, kun keulaa laski tuon 3cm, eli sen mitä teleskooppiputkia pitää viedä kolmiopalan läpi?
    Viimeksi muokannut: kt10734; 05.04.2016 klo 15:16.
    >> BMW R1100S -99 <<
    BMW K100 -86
    Suzuki GSX1100 -81
    Kawasaki Z650 -77
    Honda SL125 -75
    Tunturi Start -82
    Solifer SM -79
  30.  
  31. #90
    Lainaa kt10734 kirjoitti Katso viesti
    Okei, kyllä nuo tangonpätkät varmaan kestää paikallaan ilman noita tukipalojakin, mutta pitääpä katsoa, josko ne varuilta hommaisi. Otitko kolmiopalan irti kokonaan vai laskitko muutoksessa teleskooppiputket sen läpi alas?
    Kestää. Ei ole mullakaan noita tukipaloja
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen