Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 206:sta
  1. #1
    Sanokaapas BMW asiantuntijat kannattaako ko. pyörää ostaa ? Mitkä on sen hyvät ja huonot puolet ? Onko kallis pitää jne. ?
  2. #2
    Jaah,,,hmmmm,,, jep,jep. Siis kannattaako??? Mä tein vaatimuslistan siitä minkälaisen pyörän haluan, ja ainut mikä täytti vaatimukset oli R1100S. Tosin sen tiesin jo etukäteen.

    Siis jos pitää olla "urheilupyörä", tai urheilullinen matkapyörä, keppiveto, kuivakytkin, eri öljyt koneessa ja loodassa, hiukan massasta poikkeava ulkonäkö, luotettava tekniikka ja hyvät ajo-ominaisuudet. Silloin mun valinta on R1100S. Varsinkin jos ajelee sekalaista ajoa, eli myös kaupungissa. Pelkkään matkantekoon on varmasti paljon parempiakin pyöriä, bemarillakin.

    Omituisuuksiakin on, eli tärisee jonkinverran kovemmassa vauhdissa, vaihdeloodan käyttöön pitää opetella/totutella, syö uutena jonkinverran öljyä.

    Tehot riittää mainiosti normaali räppäämiseen. On hyvät laukut ja muut matkakamat, sekä kantaa matkustajankin todella hyvin, mitä yleensä sporttipyörien takajousitus ei tee.

    Ylläpidosta sanoisin että kaikki muut huoltotyöt tekee sunnuntaiasentaja, paitsi vikamuistin lukua ja läppärunkojen synkkausta, jotka maksaa teetettynä noin 60e ja väli on 10000km. Venttiilit pitää myös säätää kympin välein, mut se on helppoa kun kannet on hyvin käsillä. Tosin jos teettää huollot merkkiliikkeessä, on hiukan kalliinpuoleinen.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  3. #3
    Kuten tuossa jo Boxeri totesi, makuasioitahan nämä loppujen lopuksi ovat. Tekniikaltaanhan tuo Ässä on about identtinen muiden bokseri-Bemareiden kanssa. Perusluotettava omine pikku ominaisuuksineen. Mutta oikeasti: Eihän näitä järjellä valita - jos tuohon olet tykästynyt, niin ostat kuitenkin... Tunnusta pois...
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Lainaa (Ctrl+Alt+Del @ Maalis. 24 2005,08:05) kirjoitti
    Kuten tuossa jo Boxeri totesi, makuasioitahan nämä loppujen lopuksi ovat. Tekniikaltaanhan tuo Ässä on about identtinen muiden bokseri-Bemareiden kanssa. Perusluotettava omine pikku ominaisuuksineen. Mutta oikeasti: Eihän näitä järjellä valita - jos tuohon olet tykästynyt, niin ostat kuitenkin... Tunnusta pois...
    Niiiiii ostankiiiiiii Paitsi jos paljastuu, että vehje on täysi susi
  5. #5
    Osta vaan. Mulla takana 4 nautinnollista kesää ja 65 tuhatta ilman mitään ongelmia. Loistava peli matkalle, mutkiin ja kaupunkiin. Tosin tämä kevätaurinko taas teki temput ja tilalle tulee parin viikon päästä R 1200 ST.



  6. #6
    Vaihdoin R1100S:ään uuden pleksin ja vanha jäi yli. Se on siis ehjä mallia alkuperäinen korkeampi pleksi. Ruuvien reijissä on tyypilliset halkeamat niinkuin yleensä iäkkäämmissä plekseissä, mutta kyllä se kasassa pysyy ja kiinni pyörässä, onhan se suoraan ajosta.

    Että jos matalan tilalla haluaa kokeilla korkempaa. Pleksin saa jos hakee sen Espoosta, ja tarjoaa vaikka tupakit pihalla. Jos ei ole tupakkimiehiä niin ei ole pakko.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  7. #7
    Minulta puuttuu se buimuri, mutta en voi olla ihailematta motoristihenkistä hinnoittelutapaasi ..
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring, BMW F650 Funduro
  8. #8
    Lainaa (mopedman @ Huhti. 20 2007,10:16) kirjoitti
    Minulta puuttuu se buimuri, mutta en voi olla ihailematta motoristihenkistä hinnoittelutapaasi .. * * *
    Niin, eihän sitä voi ketään vaatia polttamaan tupakkia vastoin tahtoaan!

    Pleksin saa siitä huolimatta.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  9. #9
    Nostan tämän viestin kärkeen...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  10. #10
    Hello...nyt epätietoselle vinkkiä...Meneekö kyseiseen laitteeseen 180/55x17 rengas ?rekisteriotteen mukaan sen saa laittaa,mut sopiiko?Toinen pähkinä,voiko virran ulostulosta ladata myös akun?...
  11. #11
    Tuo 180/55-17 takanakki on tarkoitettu 5,5" takavanteelle. Sen 170/60-17 renkaan kanssa vanne on vain 5". Tuossa viranomaiselle on tullut "kömmähdys", eli kun rekisteriotteessa on vaihtoehtoinen rengaskoko mutta ei mainintaa siitä että vanne täytyy myös vaihtaa. Tosin ehkä tuo 180 rengas menisi myös 5" vanteelle, mutta itse en ainakaan laittaisi. Miksi muuten pitäisi laittaa 180 takarengas??? Onhan se tietysti räyhäkkään näköinen, mutta ei siitä muuta hyötyä ole.

    Jos tarkoitat lisävarusteena olevaa virtapistoketta, siitä pystyy lataamaan. Mulla kun ei ole tuota lisäpistoketta, lataan akkua suoraan startin solenoidin navoista. Eli se startin päällä oleva muovikoppa irti ja sieltä laturinjohto solenoidin paksuun + napaan kiinni ja - johto moottorin runkoon vaikka johonkin pultinkantaan.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  12. #12
    Itselläni oli tuommoinen pyörä ja vielä musta. Oli kiva peli.

    Mulla oli siinä 5 tuuman vanne ja siinä 170/60-17 rengas. En menis vääntämään 5 tuuman vanteelle 180-leveetä. Vois mennä profiili aika mielenkiintoiseksi. Enkä kyllä osannut leveempää rengasta kaivata, 170 kulki hyvin alla.

    Lisävirtapistokekin oli siinä, ja siitä hyvinkin latasin akkua. Tein valmiin pistokkeen akkulaturin johtoihin, niin olipa helppoa iskeä CTek-laturin johdon päässä oleva pistoke suoraan töpseliin pyörän kylkeen. Starttivirtaa ei sentään voi antaa ko. töpsäkkeestä, onhan siinä välissä muutaman amppeerin sulake...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  13. #13
    Tervehdys
    Esitin tämän kysymyksen toisen asian yhteydessä toisessa topicissa mutta laitetaan nyt tännekin ( oikeampi foorumi ). Eli onko kellään kokemusta BMW R 1100 S:n touring-plexistä. Alkuperäinen on säröillyt aika rumasti kiinnitysruuvien ympäriltä ja ajattelin vaihtaa uuteen. Wunderlilchin sivuilta löytyi em. plexi ja alkoi kiinnostaa. Miten käy kypärämelun? Entä pyörteilyn? Kertokaa kokemuksista.
  14. #14
    Terve
    Itselläni on ollut vähän toisensuuntaisen muutokset mielessä. Korotettujen tankojen mukana ilmeisesti on tullut lievästi taivutettu "touring" pleksi. Omalla ruodolla (n.184cm) tuo tekee sen että kaikki tuuli ohjautuu kypärän yläosaan aiheuttaen melko kovaa mekkalaa. Ainakin R1200S:llä ja sen vakio kuplapleksillä ajaessa tuuli tuntui käyvän alemmas ja melu pysyi paremmin kurissa.
  15. #15
    hei,
    ittellä (181cm) oli r11s:ssä matala kovera, ei antanut juuri suojaa, mutta eipä pyörteillytkään, tykkäsin. Nyt bemun oma touring-ei niin hyvä minusta pyörteilyn suhteen, suojaa vähän paremmin. Mulla löytyy vielä hyllystä Baileys'in 11":nen (?) orggis touring plexiä 2" korkeampi, mikä suojaa (liian) hyvin. Sen myyn 60 eskolla, jos tykkää kokeilla. Hommasin kypäräksi schubertin s1:en niin loppu noiden kypärämeluasioiden murehtiminen.
  16. #16
    Terve.
    Itellä ollut kolmenlaista pleksiä nokilla.
    BMW org touring--->en tykännyt pyörteili.
    BMW org touring, josta reipas 5 senttiä ylhäältä pois--->parempi, mutta ei täydellinen.
    Mra:n spoileri---->ehottomasti paras tähän mennessä. Kelpaa.

    Itellä pituutta 190 ja kypärä Shoei Z-one.
    Paljonko sulla pituutta?
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  17. #17
    Huomenta ( tuli iltavuoron jälkeen nukuttua vähän pitempään )
    Ei se kypärämelu ole ongelmaksi muodostunut, kypärä on suupeertin c2. Ja pitemmillä retkillä käytän korvatulppia. * . Ne silmälasit nääs.
    Minähän olen pätkä, 178cm, en pitkä. Tällä pituudella jalat juuri ylettävät mopon päältä maahan. Kävellessä ei ongelmia.
    Löytyisikö näistä plexeistä kuvia mistään? Saako Suomesta vai onko tilattu muualta? *
  18. #18
    Onko R 1100 S -00 malleissa kaikissa samat sarvet vaikka toisissa clip onit yläkolmion alla ja toisissa päällä? Myös kiiltävä putki jota perinteisessä (ei USD) keulassa kutsutaan liukuputkeksi on eri korkeudessa. Onko helppo irroittaa yläkolmio ja vaihtaa sarvien korkeutta? Onko nämä muutokset tehtaan tai maahantuojan tekemiä vai omistajien räpellyksiä.

    Nyt cliponit on kolmion päällä ja ne halutaan alaspäin eli kolmion alle ja heti illalla kun pyörää haetaan; mitä työkaluja mukaan?

    Kiitos etukäteen ristiselän puolesta joka ei tykkää pystystä asennosta (ja meitä on kolme samaa mielipidettä).
  19. #19
    Mun käsittääkseni muutokseen ei tarvita osia, eli clip on vaihdetaan vaan yläkolmion alapuolelle. Liukuputken yläpää tulee yläkolmion yläreunan tasalle ja clip on yläkolmion alle. Eikö tuosta selviä muutamalla kuusiokoloavaimella.

    Huom. Saatan olla väärässä.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  20. #20
    Noi kahvat on "originaalina" T-kappaleen alapuolella. Mutta tehtaan Comfort pakettiin kuului sellaiset kahvat mitkä tulee T-kappaleen päälle. Kahvan teräsrunko on erilainen noissa ylä ja alapuolen kahvoissa. Alapuolen kahvoja ei voi siirtää yläpuolelle, mutta muistaakseni merkkikorjaamo sanoi että Comfort sarjan yläpuolelle tulevat kahvat voisi siirtää alapuolelle, mutta tästä en siis ole varma. Yläpuolen kahvojen mukana (Comfort paketti) tuli myös pidempi etujarruletku.

    Alapuolen kahvoissa on varmistusruuvi mikä menee T-kappaleen läpi, mutta yläpuolen kahvoissa sitä ei ole, vaan kiinnitys liukuputkeen on vastaavasti tukevampi.

    T-kappaletta EI tarvitse irroittaa tätä muutosta varten. Liukuputki irroitetaan vain T-kappaleesta ja työnnetään alas pois tieltä. Tuollahan ei ole jousta liukuputken sisällä vaan se liikkuu ihan vapaasti. Öljyä siellä on mutta senkin tarkoitus on vain estää ruostuminen/muu korroosio.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  21. #21
    Morjens,

    Mulla ei ole kokemusta vaihdosta, joku kerta ajattelin kokeilla vaihtoa, mutta tulin toisiiin aatoksiin kun katselin varaosakirjaa. Kahvat ovat eri varaosanumerolla riippuen siitä onko vehkeessä korotettu ohjaustanko vai ei (varustekoodi X611A). Lisäksi kaasuvaijeri on eri mittainen ja muutama ruuvi eri kokoinen.

    Olisi kuva kuullla, jos onnistut tekemään siirron.
  22. #22
    Minun R1100S:ssä oli kliparit kolmion yläpuolella, ja muistaakseni BMW-huollossa sanottiin kerran, että ne voi siirtää alapuolelle. Ei ollut silloin puhetta päinvastaisesta siirrosta koska mulla ne siis oli jo ylhäällä.

    Ehkä siis muistin oikein.

    Yläputki siis liukuu alaspäin yläkolmiosta löystämisen jälkeen, ja kliparin saa ujutettua paikalleen putkeen kolmion alle. Metka rakenne, kun ei teleskoopin sisällä ole jousta voi putkea liu´uttaa alaspäin.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  23. #23
    Nyt ne on yläkolmion päällä eli yritetään illalla laskea ne yläkolmion alle ennen liikkeelle lähtöä että saadaan ajoasento normaaliksi. Kerron sitten huomenna miten kävi.
  24. #24
    Perjantain työkiireistä johtuen lähtö lykkääntyi ja työkalut unohtui, mutta ei niitä olisi ehtinyt muuttamaankaan kun pimeys ja kylmyys uhkasi. Viimeinen 100 km +1 ja pimeässä, 00.30 perillä.

    Siirto näyttää helpolta ja kokeillaan kohta, jos joltain löytyisi kolmion alapuolelle tulevat ylimääräiset sarvet niin niistä voidaan hieroa kauppoja, lukituspultin paikka puuttuu näistä.

    Samoin viriosat, putkistot, lastut, ilmanputsari muutossarjat, moottorin alakate yms kiinnostaa.
  25. #25
    Terve
    Miten onnistui tuo sarvien siirto kolmion alle? Ittellä kiinnostaisi sama operaatio kun noilla korkeilla sarvilla ajelu tuntuu vähän hölmöltä. Ja jos joku haluaa päästä matalemmasta ylimääräisestä pleksistään eroon niin voi tarjota.

    T. Lauri
  26. #26
    N. viikko sitten alkoi tuntua bensan hajua mopon ympärillä ja asiaa piti käydä selvittämään. Vm -00 ja ajettu n 40t. Ensimmäinen ajatus, että polttoaineletku vanhuuttaan hapertunut tai joku liitos vuotaa. Mutta syynä olikin tankin kiinnityskorvakkeen sauman murtuminen. * . Alumiinia ei hitsaa ihan joka poika ja täytyi kääntyä ammattilaisten puoleen. Hitsaamalla tankki tuli kuntoon. Mutta mielenkiinnosta kyselen, onko muilla bokseriharrastajilla ollut samoja kokemuksia vai onko kyseessä vain sattuma? Tuskin nelimukisissa on moista ongelmaa noilla kilometreillä.
  27. #27
    Ajoin omalla -01 aikoinaan 70 tkm eikä moista ongelmaa ollut. Outo juttu.
    Onk noi?
  28. #28
    Onko kokemuksia MRA spoiler ja touring plexeistä? Nykyinen on keskeltä 450 mm pitkä. Kuljettajan pituus 179 cm ja sarvet vaihdetaan yläkolmion alapuolelle.
  29. #29
    Tulipa hommattua r1100s vm.2000. Mittarissa nyt 76tkm. Jonkin aikaa olin jo suunnitellut bemarin ostamista. Nimenomaan bokserikoneinen bemari kiinnosti koska ei ole ennen ollut bokserikoneista pyörää.
    Mukava ajella ja kardaaniveto plussaa varsinkin pidemmillä reissuilla joita tulee harrastettua. Tähän on helppo tehdä huollot itse ja tässä ei oo edes abseja 😊 Peräkin on rempattu 10tkm sitten.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  30.  
  31. #30
    Lainaa Boxer kirjoitti Katso viesti
    Jaah,,,hmmmm,,, jep,jep. Siis kannattaako??? Mä tein vaatimuslistan siitä minkälaisen pyörän haluan, ja ainut mikä täytti vaatimukset oli R1100S. Tosin sen tiesin jo etukäteen.

    Ylläpidosta sanoisin että kaikki muut huoltotyöt tekee sunnuntaiasentaja, paitsi vikamuistin lukua ja läppärunkojen synkkausta, jotka maksaa teetettynä noin 60e ja väli on 10000km. Venttiilit pitää myös säätää kympin välein, mut se on helppoa kun kannet on hyvin käsillä. Tosin jos teettää huollot merkkiliikkeessä, on hiukan kalliinpuoleinen.
    Wokelle tiedoksi semmoinen juttu, että kyllä tuon synkkauksen voi ihan hyvin tehdä itse, kun ostaa seitsemällä kympillä tuon synkkausmittarin Carbtune kotiin kannettuna. Ja vikamuistin luku onnistuu yleismittarilla. Mun huoltorompulta löytyy ohje siihenkin. Laita woke tilaus rompusta tulemaan. Rompun hinta on 12.- euroa postiluukusta tiputettuna. pekka.vuorelma"ja se ät merkki tähän"gmail.com. Sillä rompulla on muuten kaikki mitä noista pyöristä ja niiden huolloista ja korjauksista tulee tietää.

    Seuraava huoltokurssi on ehkä ensi syyskuussa.
    Pekka
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen