Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 110:sta
  1. #61
    Lainaa (Guest @ Huhti. 06 2005,20:28) kirjoitti
    Raakaa dataa(?), no näköjään termejä voi raiskata halutessaan hyvin paljon *

    No hyvä pointti tuli selväksi, myyt ilmeisesti rengaslämmittimiä ja myynnin parantamiseksi tuot julki jumalaisen osaamisesi alustan säädön, rata-ajon ja lämpötila raakadatan tulkitsemisessa. Hyvä jos uppoaa yleisöön, ei minuun.

    nim. paljon kierroksia radalla
    Hei Vieras, rekisteröitymätön

    Heitäpäs parempaa dataa kehiin, niin yleisö seuraa sitten sinua..

    Jostainhan se datan keruu pitää aloittaa..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  2. #62
    No onneks Marko on sentään rehellinen, edes jossain vaiheessa.

    Eli myy rengaslämppäreitä, siksi myös tämä "hypetys".

    Jotta tuota Markon antamaa dataa voisi kukaan hyödyntää, pitäisi tietää kierrosajat sekä myös miltä radalta ja onko ajettu samoilla alustansäädöillä vai ei.

    Tässä spekuloinnissa on kuitenkin tullut selväksi myös sekin asia että moni asia vaikuttaa tuohon renkaan kulumiseen. Voit siis itse omalla käyttäytymiselläsi vaikuttaa tuohon asiaan paljon. Se että miten Marko on toiminut tuossa asiassa, ei välttämättä toimi suoraan sinulle ollenkaan!

    Esim.

    Sama lämpötila, samat renkaat, samat paineet ja jopa sama vauhti kuin Markolla ja teidän renkaat kuluu aivan erilailla? Mistä moinen? Syy voi olla joku seuraavista:

    - alustan säätö
    - oma painoerosi Markoon nähden on huomattava
    - ajotyylisi

    Tuossa nyt heti kärkeen tuli mieleen nuo kolme muuttujaa. Homma ei siis ole millään muotoa yleispätevää suuntaan tai toiseen.

    Rengaslämmittimet on lähes pakolliset kun kisataan, mutta ei mun mielestä harrastajalla, joka käy vaan ajamassa ratapäiviä. Lähinnä mun mielestä prassailua. Anteeksi vaan.

    Jos oikeasti tiedät mitä teet ja alustasi on oikeassa säädössä (tai edes siellä päin) niin rengas kuluu normaalisti ja nätisti. Mun mielestä jokaisen kannattaa tehdää niin kuin on tottunut tekemään ja siten mikä sopii omaan tyyliin parhaiten. Käyttää sitä omaa perstuntumaansa tässäkin asiassa.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  3. #63
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,08:53) kirjoitti
    Rengaslämmittimet on lähes pakolliset kun kisataan, mutta ei mun mielestä harrastajalla, joka käy vaan ajamassa ratapäiviä. Lähinnä mun mielestä prassailua. Anteeksi vaan.
    UGH Mielestäni kanssa turhaa tuohua kadunmiehellä noi vermeet. Kannattaa panostaa oikeisiin säätöihin (toimiviin omalle tyylille) ja kunnon renkaisiin jotka sopivat taasen sille omalle tyylille. Ja toden totta nuo ratapäivät ovat ajoharjoittelua eikä aika-ajoa jossa pitää heti lähteä repimään täysillä. Laskekaapa miten monta kierrosta ehditte ajamaan 20 minuutin setissä esim Kemoran radalla jos yksi kierros kestää keskimäärin 1.30... (joka on vielä hidas).
  4. #64
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,08:53) kirjoitti
    No onneks Marko on sentään rehellinen, edes jossain vaiheessa.

    Eli myy rengaslämppäreitä, siksi myös tämä "hypetys".
    Hmm- Jani, en ole kyllä missään vaiheessa valehdellut. Mutta hypettänyt -totta toinen puoli

    Kuten aikaisemmin todettiin- kuski voi omien mittaustulosten perusteella vetää johtopäätöksiä ja sitten testaamalla todeta johtopäätösten paikkansapitävyyden... tätä iterointia voi tehdä juuri niin paljon kuin haluaa.

    Vieraalle tiedoksi - raaka data tarkoittaa tässä käsittelemätöntä mittaustulosta. Tuo data on raakaa- siinä on mitatut arvot. Mittari oli IP mittari ja kokoajan sama, samoin ilmanpainemittari ja muut mittalaitteet.

    Samat mittaustulokset löytyvät kyllä korjattuina (säteilylämpö korjattuna) ja jonkin sortin analyysin läpikäyneenä.

    Sinulla vieras, on varmaan automaattinen / tietokoneistettu tiedonkeruujärjestelmä, joka kerää omasta mielestäsi raakaa dataa. Sanotaan vaikka, että saat 44 arvoa sekunnissa takavanteeseen sijoitetulta paine & lämpöanturilta. 10 sekunnissa sinulla on 880 eri arvoa ja huippunopealla Apparan kierroksella, jonka vedät 1:10 aikaan sinulla on 7 x 880 = 6160 arvoa, kahdessa sarakkeessa ja 3080 rivillä. Ajovuoron aikana vedät sen 20 kierrosta.

    Tähän dataan pääset käsiksi sitten tiedonkeruujärjestelmän ohjelmalla, joka piirtää sinulle käppyrän.

    Kysymys sinulle- kumman sinä julkaisisit täällä CSV tai TXT tiedoston jossa on +60000 riviä lukuja vai käppyrän? Jos julkaiset käppyrän, niin se ei ole sitä raakaa dataa, se on ohjelman käsittelemää.



    Vierailija

    Paljon kierroksia radalla, aina samat paineet ja aina samat kuviot. Eikä taida olla sitä tiedonkeruutakaan... kovalevyäkin löytyy vain vajasta
  5. #65
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,08:53) kirjoitti
    Rengaslämmittimet on lähes pakolliset kun kisataan, mutta ei mun mielestä harrastajalla, joka käy vaan ajamassa ratapäiviä. Lähinnä mun mielestä prassailua. Anteeksi vaan.
    Kuten jo aiemmin taisin sanoa, en ole samaa mieltä. Lämppärit lisäävät turvallisuutta ja renkaan tasaisuutta treenin aikana. Myös kulumisen vähentyminen on tervetullutta, mikä pienentää muutenkin harrastuksen törkeän korkeita kustannuksia (ja minä myyn renkaita, en kuitenkaan päätyökseni).

    Lisäksi huomioiden, että treenivuoro rataharjoittelupäivinä on noin 15 min, on varsin oleellista, että renkaat ovat riittävän lämpöiset jo ensimmäisillä kierroksilla. Muuten todelliset treenikierrokset jäävät minimiin. Siitä, voiko lämppäreitä käytettäessä puhua ajoharjoittelusta, jossa kaskon tulee olla voimassa voidaankin sitten olla montaa mieltä.

    En kuitenkaan tarkoita että jokaisella ensikertalaisella tulisi olla lämppärit, mutta kun vauhti kasvaa ja tietää suunnilleen miten pyörä toimii, ne ovat tarpeen. Tunnen erään kaverin joka ajoi viime kaudella katukuntoisella pyörällä 1.30 alkoisia aikoja Motoparkissa. Se on kovempaa kuin mitä minä olen siellä ikinä ajanut (1.31). Siinä vauhdissa ilman lämppäreitä on jo helposti turvallaan.
    - JAM Racing Team -
  6. #66
    Lainaa (f-blade @ Huhti. 07 2005,13:15) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,08:53) kirjoitti
    No onneks Marko on sentään rehellinen, edes jossain vaiheessa.

    Eli myy rengaslämppäreitä, siksi myös tämä "hypetys".
    Hmm- Jani, en ole kyllä missään vaiheessa valehdellut. Mutta hypettänyt -totta toinen puoli
    En ole valehtelusta sinua syyttänytkään, anteeksi jos niin ymmärsit.

    Kovin moni täällä ei vaan välttämättä tiedä että sinä noita myyt (itse tiedän). Nyt toki tietää. Ja kovin kauan sulla meni ennen kuin sen mainitsit tässä viestiketjussa.

    Mutta asiasta ei sen enempää.

    Jatketaan hedelmällistä keskustelua aiheesta.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  7. #67
    Lainaa (f-blade @ Huhti. 07 2005,13:15) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,08:53) kirjoitti
    No onneks Marko on sentään rehellinen, edes jossain vaiheessa.

    Eli myy rengaslämppäreitä, siksi myös tämä "hypetys".
    Hmm- Jani, en ole kyllä missään vaiheessa valehdellut. Mutta hypettänyt -totta toinen puoli

    Kuten aikaisemmin todettiin- kuski voi omien mittaustulosten perusteella vetää johtopäätöksiä ja sitten testaamalla todeta johtopäätösten paikkansapitävyyden... tätä iterointia voi tehdä juuri niin paljon kuin haluaa.

    Vieraalle tiedoksi - raaka data tarkoittaa tässä käsittelemätöntä mittaustulosta. Tuo data on raakaa- siinä on mitatut arvot. Mittari oli IP mittari ja kokoajan sama, samoin ilmanpainemittari ja muut mittalaitteet.

    Samat mittaustulokset löytyvät kyllä korjattuina (säteilylämpö korjattuna) ja jonkin sortin analyysin läpikäyneenä.

    Sinulla vieras, on varmaan automaattinen / tietokoneistettu tiedonkeruujärjestelmä, joka kerää omasta mielestäsi raakaa dataa. Sanotaan vaikka, että saat 44 arvoa sekunnissa takavanteeseen sijoitetulta paine & lämpöanturilta. 10 sekunnissa sinulla on 880 eri arvoa ja huippunopealla Apparan kierroksella, jonka vedät 1:10 aikaan sinulla on 7 x 880 = 6160 arvoa, kahdessa sarakkeessa ja 3080 rivillä. Ajovuoron aikana vedät sen 20 kierrosta.

    Tähän dataan pääset käsiksi sitten tiedonkeruujärjestelmän ohjelmalla, joka piirtää sinulle käppyrän.

    Kysymys sinulle- kumman sinä julkaisisit täällä CSV tai TXT tiedoston jossa on +60000 riviä lukuja vai käppyrän? Jos julkaiset käppyrän, niin se ei ole sitä raakaa dataa, se on ohjelman käsittelemää.



    Vierailija

    Paljon kierroksia radalla, aina samat paineet ja aina samat kuviot. Eikä taida olla sitä tiedonkeruutakaan... kovalevyäkin löytyy vain vajasta
    Olet karannut aika kauaksi katukuskin vaatimasta varustelutasosta. Olen Janin kanssa täsmälleen samaa mieltä rengaslämppäreiden tarpeellisuudesta, katukuskille.

    Katukuskin vauhdista 90 % tulee omasta ajotaidosta. Loput 10 % renkaista ja alustasta.

    Kisakuskilla homma menee noin fifty/fifty. Esimerkkinä voin mainita että Suomen Endurace kisoissa on ajettu 1 (yhden) sekunnin sisään aikoja, ensimmäiset kymmen / viimeiset kymmenen. Ja nämä ajat on ajettu samoilla,kisan ajetuilla renkailla renkailla. Joten, mistäköhän ne sekunnit tulee?

    Ja jos luulet että minä käytän pelkästään 1,9 ja 2,1 paineita,erehdyt vallan pirusti.

    Kaikki jotka ovat harrastaneet tai ajaneet kilpaa kauan tietävät eri ilmanpaineiden merkityksen renkaiden lämpeämiseen ja käyttäytymiseen. Ehkä tuo asia oli uusi sinulle?

    V*ttuilit rajusti telemetriasta ja sen käyttämättömyydestä. Tiedätkö sinä ketkä esim. supersport luokassa käyttävät telemetriaa Suomessa, minä tiedän kaikki ne kaverit. Ei montaa löydy.

    En tuomitse telemetrian käyttöä, vaikka sitä en itse käytäkkään. Minulle paras telemetria on palkinkaappini, vilkaisen sinne ja olen tyytyväinen

    Toivon että saat Bladestasi sen alustan kohdalleen ja kierrosajat sille tasolle että olet tyytyväinen.

    Hyvää kevään jatkoa.

    nim. paljon kierroksia radalla
  8. #68
    Lainaa (johtaja @ Huhti. 07 2005,14:49) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,08:53) kirjoitti
    Rengaslämmittimet on lähes pakolliset kun kisataan, mutta ei mun mielestä harrastajalla, joka käy vaan ajamassa ratapäiviä. Lähinnä mun mielestä prassailua. Anteeksi vaan.
    Kuten jo aiemmin taisin sanoa, en ole samaa mieltä. Lämppärit lisäävät turvallisuutta ja renkaan tasaisuutta treenin aikana. Myös kulumisen vähentyminen on tervetullutta, mikä pienentää muutenkin harrastuksen törkeän korkeita kustannuksia (ja minä myyn renkaita, en kuitenkaan päätyökseni).

    Lisäksi huomioiden, että treenivuoro rataharjoittelupäivinä on noin 15 min, on varsin oleellista, että renkaat ovat riittävän lämpöiset jo ensimmäisillä kierroksilla. Muuten todelliset treenikierrokset jäävät minimiin. Siitä, voiko lämppäreitä käytettäessä puhua ajoharjoittelusta, jossa kaskon tulee olla voimassa voidaankin sitten olla montaa mieltä.

    En kuitenkaan tarkoita että jokaisella ensikertalaisella tulisi olla lämppärit, mutta kun vauhti kasvaa ja tietää suunnilleen miten pyörä toimii, ne ovat tarpeen. Tunnen erään kaverin joka ajoi viime kaudella katukuntoisella pyörällä 1.30 alkoisia aikoja Motoparkissa. Se on kovempaa kuin mitä minä olen siellä ikinä ajanut (1.31). Siinä vauhdissa ilman lämppäreitä on jo helposti turvallaan.
    Niillä ratapäivillä missä itse käyn kilvellisellä ajelemassa, on ohituskielto ensimmäisellä ja viimeisellä kierroksella. Juuri siksi että noita turhia lippoja vältettäisiin. Ja kun pitää järjen mukana niin silloi todellakin tietää että renkailla kestää hetken lämmetä ennen kuin paras pito on saavutettu. Ja eihän tuolla ajeta torvi selällään koko 20 minuutin aikaa.

    Jos 1:30 ja 1:31 alkuisia aikoja ajatte Virtasalmella ja koskaan ei ole lisenssi ollut takataskussa niin sitten äkkiä hankkimaan lisenssi ja ajamaan kilpaa! Menestystä on tiedossa noilla ajoilla! Tuollaisista ajoista kun puhutaan niin ei todellakaan puhuta enää mistään tavallisesta harrastajasta tai katukuskista. Tuota aikaa jos ajaa niin siihen joutuu jo oikeasti hiukan työntämään ja osaamaan oman laitteensa saloja sekä tuntee myös itsensä.

    Tuollaisille herroille (daameille) ne lämppärit on paikallaan, mutta kun ajellaan vaikkapa nyt sitten Virtasalmella 1:40 - 1:45 aikoja niin ei vielä ole välttämätöntä.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  9. #69
    Mielestäni on kuitenkin kaksi aivan eri asiaa puhua lämppäreiden tarpeellisuudesta ja näpertelyn halusta. Samalla tavallahan voitaisiin keskustella ratakumien tai 1-osaisten nahkojen tarpeellisuudesta harrastelijan käytössä.

    Jos on pätäkkää laittaa lämppäreihin, telemetriaan tms. "turhaan" sälään, niin eikös se ole jokaisen oma asia. Ei tarvitse olla ensin nopein kaveri radalla, ennenkuin moisiin saa rahojaan laittaa.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  10. #70
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 07 2005,15:59) kirjoitti
    Mielestäni on kuitenkin kaksi aivan eri asiaa puhua lämppäreiden tarpeellisuudesta ja näpertelyn halusta. Samalla tavallahan voitaisiin keskustella ratakumien tai 1-osaisten nahkojen tarpeellisuudesta harrastelijan käytössä.

    Jos on pätäkkää laittaa lämppäreihin, telemetriaan tms. "turhaan" sälään, niin eikös se ole jokaisen oma asia. Ei tarvitse olla ensin nopein kaveri radalla, ennenkuin moisiin saa rahojaan laittaa.
    Toki näin, jokainen saa touhuta ja näpertää kuten haluaa.

    Pointtini on kuitenkin ollut tässä (tai ainakin yrittänyt selittää) se että kannattaa ensimmäisenä keskittyä oleellisempaan (esim. alustan toimintaan ja ajolinjoihin sekä ajotyyliin) ja sitä mukaa kun perusasiat on kunnossa niin sitten mennä syvällisempiin asioihin. Itse olen vielä täysin nöösi ja aloittelija tässä touhussa. Perusasioihin pyrin minäkin vielä keskittymään.

    Yksinkertaisen kirjanpidon pitäminen on poikaa! Itselläni on normaali A4:nen, johon kirjaan ylös käytetyt välitykset, alustan säädöt, lämpötilan, kuluneen polttoaineen, renkaiden paineet sekä seokset ja myös kierrosajat. Tuollaista on sitten mukava tutkailla yksin tai "mekaanikkojen" kanssa ja pohtia syitä ja seurauksia ja mitä seuraavaksi kokeillan tai mitä muutetaan.

    EDIT:

    Mutta mielestäni esim. tuon lämppäreihin menevä raha kannattaa sijoittaa ensimmäisenä kunnon ajovarusteisiin (selkäpanssari ja jne.). Jos se puoli on kunnossa niin sitten ohjausiskariin ja alustan parantamiseen. Jos nekin on kunnossa niin osta uus satsi kumeja. Sitten bensaa tankkiin ja aja, aja ja aja. Sitten vauhdin kasvettua voi alkaa harkitsemaan tuollaisia asioita tai sitten säästää hiukan vielä rahaa ja ostaa kilvettömän ja homma siihen ne lämppärit, hommaa lisenssin ja jne.

    Tuo polku ei tietenkään sovi kaikille. Mutta itse suosittelisin noin. Toki jokainen saa touhuta kuten haluaa.

    Eikä sitten herneitä nokkaan!



    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  11. #71
    Lainaa (Guest @ Huhti. 07 2005,15:31) kirjoitti
    Olet karannut aika kauaksi katukuskin vaatimasta varustelutasosta. Olen Janin kanssa täsmälleen samaa mieltä rengaslämppäreiden tarpeellisuudesta, katukuskille.

    Katukuskin vauhdista 90 % tulee omasta ajotaidosta. Loput 10 % renkaista ja alustasta.

    Kisakuskilla homma menee noin fifty/fifty. Esimerkkinä voin mainita että Suomen Endurace kisoissa on ajettu 1 (yhden) sekunnin sisään aikoja, ensimmäiset kymmen / viimeiset kymmenen. Ja nämä ajat on ajettu samoilla,kisan ajetuilla renkailla renkailla. Joten, mistäköhän ne sekunnit tulee?

    Ja jos luulet että minä käytän pelkästään 1,9 ja 2,1 paineita,erehdyt vallan pirusti.

    Kaikki jotka ovat harrastaneet tai ajaneet kilpaa kauan tietävät eri ilmanpaineiden merkityksen renkaiden lämpeämiseen ja käyttäytymiseen. Ehkä tuo asia oli uusi sinulle?

    V*ttuilit rajusti telemetriasta ja sen käyttämättömyydestä. Tiedätkö sinä ketkä esim. supersport luokassa käyttävät telemetriaa Suomessa, minä tiedän kaikki ne kaverit. Ei montaa löydy.

    En tuomitse telemetrian käyttöä, vaikka sitä en itse käytäkkään. Minulle paras telemetria on palkinkaappini, vilkaisen sinne ja olen tyytyväinen *

    Toivon että saat Bladestasi sen alustan kohdalleen ja kierrosajat sille tasolle että olet tyytyväinen.

    Hyvää kevään jatkoa.

    nim. paljon kierroksia radalla
    Lähestyt asiaa väärästä suunnasta- mieti mieluummin mikä estää eri kuskien vauhtia. Katukuskilla niitä voi olla esim. pitää vielä ajaa mopolla kotiin, ei rahaa lipata kun vakuutus ei korvaa yms. Kisakuskilla on vähemmän näitä rajoitteita. Katukiskin pitää välttää virheitä, kisakuskin pitää minimoida virheet.

    Mielenkiintoisen tarkoitushakuisesti valitset esimerkkisi. Endurancekisassa 2004 voittajapari approx 1:35 / kierros mukaanluettuna tankkaukset yms. ja sitä kun vertaa RR kisoissa ajettuun 1.26 menoon niin minun päätelmäni on, että tasaisen kova vauhti pitää renkaan suunnitellulla lämpöalueella, joka minimoi kulumisen. Mistä se sinun mielestäsi kertoo?

    "Kaikki jotka ovat harrastaneet tai ajaneet kilpaa kauan tietävät eri ilmanpaineiden merkityksen renkaiden lämpeämiseen ja käyttäytymiseen. Ehkä tuo asia oli uusi sinulle?"

    Eikö sitä voi tietää, ennen kuin on ajanut "kauan". Ekana vuonna olin pihalla, mutta oikeassa seurassa asiaan tuli perehdyttyä, toisena vuonna en enää ollut pihalla. Tuolainen "kauan" lässyttäminen tekee sinusta vain tyhmän- nopeammin noin yksinkertaiset asiat pitäisi oppia.

    !V*ttuilit rajusti telemetriasta ja sen käyttämättömyydestä. Tiedätkö sinä ketkä esim. supersport luokassa käyttävät telemetriaa Suomessa, minä tiedän kaikki ne kaverit. Ei montaa löydy."

    Onko suomi ensimmäinen kieli minkä olet oppinut? V*ttuilin?? Tiedän varmasti sen, että telemetriaa ei todellakaan moni käytä. Eikä kyse ole pelkästään siitä, etteikö olisi rahaa. Tästä maasta ei montaa sellaista henkilöä löydy, jotka hallitsevat telemetriadatan analysoinnin. Analysointi on ihan riittävän hankalaa jo muutamalla lähtöarvolla, saati sitten kun laitteessa on n kpl antureita, jotka mittaavat satoja arvoja sekunnissa... sitä yritin sinulle selittää- raakadata jne.

    "En tuomitse telemetrian käyttöä, vaikka sitä en itse käytäkkään. Minulle paras telemetria on palkinkaappini, vilkaisen sinne ja olen tyytyväinen *""

    Hienoa että sinulla on kaappi- ainoan voittamani ratakilpailun palkinto oli käteistä ja sitä en säilytä kaapissa. Minä en ole tyytyväinen- en tiedä mistä se johtuu- olen varmaan liian nuori *enkä ole harrastanut niin "kauan" että voisin olla kaltaisesi, seesteinen, harmaa vanhus.

    Turvavöitä käyttivät aluksi vain kilpa-ajajat- kuinka monta keskustelua on silloin käyty samasta aiheesta... varmasti monta... *

    /marko

    ps. kuka sinä olet?
  12. #72
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,15:27) kirjoitti
    En ole valehtelusta sinua syyttänytkään, anteeksi jos niin ymmärsit.

    Kovin moni täällä ei vaan välttämättä tiedä että sinä noita myyt (itse tiedän). Nyt toki tietää. Ja kovin kauan sulla meni ennen kuin sen mainitsit tässä viestiketjussa.

    Mutta asiasta ei sen enempää.

    Jatketaan hedelmällistä keskustelua aiheesta.
    Ymmärsin toisin, mutta asia on ok. Luultavasti aika moni tietää täällä, että f-bladen taakse piiloutuu ratamopo.com

    Keskustelu on oikeasti mielenkiintoinen. Siinä kohtaa olen myös kanssasi eri mieltä että lämppäreiden käyttö on "brassailua". Mielestäni tuo kalskahtaa "kateellisten panettelulta" *

    Kuka tarvitsee mitäkin, mutta mitään haittaa lämppäreistä ei ole ja mielestäni on ikävää, jos niitä käyttävät leimataan... no ihan miksi vaan

    Toisaalta mielestäni lämppäreiden pitäisi olla pakolliset. *

    /marko
  13. #73
    no nyt on sitten slicksit ostettu.

    Eteen 90x90 18 ja taakse 110x90 18.

    Jospa alkaisi pitoa löytymään vähän paremmin. Lämppäreitä en ainakaan vielä meinannut hankkia, mutta mielenkiintoista nähdä lämpiävätkö nuo miten nopeasti ja kauanko kestävät.

    Nahatkin pitäisi varmaan hankkia, mutta eipä niitä näin lihavalle taida löytyä. Jospa sitten ensi vuodeksi.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  14. #74
    Lainaa (Ekku @ Huhti. 07 2005,22:05) kirjoitti
    no nyt on sitten slicksit ostettu.

    Eteen 90x90 18 ja taakse 110x90 18.

    Jospa alkaisi pitoa löytymään vähän paremmin. Lämppäreitä en ainakaan vielä meinannut hankkia, mutta mielenkiintoista nähdä lämpiävätkö nuo miten nopeasti ja kauanko kestävät.

    Nahatkin pitäisi varmaan hankkia, mutta eipä niitä näin lihavalle taida löytyä. Jospa sitten ensi vuodeksi.
    suosittelen lämpimästi ajokamppeiden pikaista ostoa. en tiedä muista mutta ainakin mulle henkkoht oli polvipalojen käyttöönotosta hyötyä välittömästi. on kivempaa/turvallisemman oloista käyttää sitä polvea ikäänkuin "kallistuskulma" antennina. siitä tietää aina kuinka kallellaan ollaan ja paljonko tuntuu olevan kiristysvaraa. lisäksi sillä voi ohjailla pyörää kun alkaa olla pitokyvyn rajoilla. en itse saisi slikseistä mitään enempää irti ilman nahkapukua. osta ensin vaikka housut?...

    nimim; Elämä on.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  15. #75
    Lainaa (Ekku @ Huhti. 07 2005,22:05) kirjoitti
    no nyt on sitten slicksit ostettu.

    Eteen 90x90 18 ja taakse 110x90 18.

    Jospa alkaisi pitoa löytymään vähän paremmin. Lämppäreitä en ainakaan vielä meinannut hankkia, mutta mielenkiintoista nähdä lämpiävätkö nuo miten nopeasti ja kauanko kestävät.

    Nahatkin pitäisi varmaan hankkia, mutta eipä niitä näin lihavalle taida löytyä. Jospa sitten ensi vuodeksi.
    18" renkaille ne lämppärit onkin hieman arvokkaammat- eikä ihan joka paikasta löydy.

    ilman nahkoja ja ohei -päässä niinkö?

    /marko
  16. #76
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,15:33) kirjoitti
    Jos 1:30 ja 1:31 alkuisia aikoja ajatte Virtasalmella ja koskaan ei ole lisenssi ollut takataskussa niin sitten äkkiä hankkimaan lisenssi ja ajamaan kilpaa! Menestystä on tiedossa noilla ajoilla! Tuollaisista ajoista kun puhutaan niin ei todellakaan puhuta enää mistään tavallisesta harrastajasta tai katukuskista. Tuota aikaa jos ajaa niin siihen joutuu jo oikeasti hiukan työntämään ja osaamaan oman laitteensa saloja sekä tuntee myös itsensä.
    Itse ajankin, ensi kaudella säkällä SB SM-luokassa. Kaveri ei ole ikinä ajanut kilpaa, mutta aloittelee homman ensi kaudella.

    Kuten sanoinkin, kaikki katukuskit eivät niitä tarvi, mutta jos tuntuu että rajat alkavat löytymään, niin lämppärit ovat täysin terve ostos.
    - JAM Racing Team -
  17. #77
    Lainaa (f-blade @ Huhti. 08 2005,07:36) kirjoitti
    18" renkaille ne lämppärit onkin hieman arvokkaammat- eikä ihan joka paikasta löydy.

    ilman nahkoja ja ohei -päässä niinkö?

    /marko
    No, tuskimpa minä niitä lämmpäreitä olen ihan heti ostamassa.

    Goret päällä on tullu tähän mennessä ajettua ja kypärä, ajokengät ja saapaat on ihan nykyaikaista valmistetta.

    Tuo pyörä on, kuten varmaan rengaskoosta voi päätellä lähinnä luokkaa "classic" ja polvi ei todellakaan ota ihan heti maahan

    Tällä hetkellä alla on edessä pirellin sport demon ja takana iän kaiken vanha mt08.

    Eturengas pitää oikein hyvin, mutta näyttää kuluvan perhanan nopeasti ja takarengas puolestaan pitää kehnosti eikä näytä kuluvan ollenkaan. Kai sen aika kova pitää olla, kun saa Guzzillakin aiakaan tahattomia peräluisuja?
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #78
    Hienoa että sinulla on kaappi- ainoan voittamani ratakilpailun palkinto oli käteistä ja sitä en säilytä kaapissa. ps. kuka sinä olet?


    Uteliaisuuttani kyselen, että minkä ratakilpailun olet voittanut. Oletan, että se on joku STD, Ducati Cup tai vastaava. Vai kentien sivuvaunut? Ainakin se täytyy olla rata-ajokilpailu, kun siitä olet puhunut ja tähän renkaiden lämpenemiseen rata-ajossa sen olet linkittänyt. Kuka sitten mahdatkaan olla.
    Tuli vaan vielä mieleen, että jos olet joitakin kymmeniä lukemia ottanut lämpömittarilla ja ilmanpainemittarilla, niin onko se nyt niin kauhean raakaa dataa. Aika nopeasti siitä varmaan katsoo mahdolliset korrelaatiot. Minä ymmärrän raakan datan sellaiseksi, että siitä ei oikein ilman tietokonetta saa mitään irti. Kyllä vihkoon tehdyistä parista muuttujasta luulis voivan ilman suurempia PC ajojakin todeta tulokset?
    Huru
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  19. #79
    Lainaa (johtaja @ Huhti. 08 2005,10:11) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,15:33) kirjoitti
    Jos 1:30 ja 1:31 alkuisia aikoja ajatte Virtasalmella ja koskaan ei ole lisenssi ollut takataskussa niin sitten äkkiä hankkimaan lisenssi ja ajamaan kilpaa! Menestystä on tiedossa noilla ajoilla! Tuollaisista ajoista kun puhutaan niin ei todellakaan puhuta enää mistään tavallisesta harrastajasta tai katukuskista. Tuota aikaa jos ajaa niin siihen joutuu jo oikeasti hiukan työntämään ja osaamaan oman laitteensa saloja sekä tuntee myös itsensä.
    Itse ajankin, ensi kaudella säkällä SB SM-luokassa.
    Hmm, tarkkaavainen/kyyninen henkilö tässä kohtaa saattaisi haistaa jopa pienen (tahattoman?) kuitin
    Lainaa (johtaja @ Huhti. 08 2005,10:11) kirjoitti
    Kaveri ei ole ikinä ajanut kilpaa, mutta aloittelee homman ensi kaudella.

    Kuten sanoinkin, kaikki katukuskit eivät niitä tarvi, mutta jos tuntuu että rajat alkavat löytymään, niin lämppärit ovat täysin terve ostos.
    Pari kysymystä asioita paremmin tunteville, sivuavat tätä lämppäriaihetta:
    - ns. heat cyclet? Maaailmalla on ollut paljon puhetta noiden ratarenkaiden "heat cycleistä" eli siitä kuinka monta kertaa ne voi lämmittää käyttölämpötilaan ja sitten jäähdyttää ilman että ne kovettuu ja alkavat menettää pitoaan vaikkaa pintaa olisi vielä kuinka. Liittyykä renkaan muuttuminen kauniin sinertäväksi tähän ilmiöön?
    - "cold tearing"? Ainakin Pirellin ja Metzelerin Supersport kumeihin yhdistettu juttu eli jossei paineet ole kohdallaan niin renkaan pinnasta alkaa (ennen käyttölämpötilaan pääsyä?) repeytyä pieniä palasia.

    Mulla on litraisessa (CBR1000RR) viime syksyn jäljiltä alla Pirellin Supercorsa SC2:t, 120/70 ja 180/55, ajettu vässykkävauhtia (ehkä hirveellä pullalla kierros tai pari kymmenyksen alle 1.40) ehkä joku 50-60 kierrosta virtasalmella, takasesta on repeillyt inhottavalla sieltä täältä irti pieniä palasia ja renkaassa on paljon pieniä "kuoppia". Toi "cold tearing" tulisi mieleen, koska kierrosmäärä ja vauhti eivät IMHO selitä tuolla tavalla repeillyttä rengasta ja pintaa/kuviota on kuitenkin aika reilusti jäljellä.

    Jos noissa ilmiöissä on mitään todellisuuspohjaa niin käsittääkseni lämppärit auttaisivat ainakin osittain molempiin.



    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  20. #80
    Lainaa (f-blade @ Huhti. 07 2005,19:55) kirjoitti
    Siinä kohtaa olen myös kanssasi eri mieltä että lämppäreiden käyttö on "brassailua". Mielestäni tuo kalskahtaa "kateellisten panettelulta" *

    Kuka tarvitsee mitäkin, mutta mitään haittaa lämppäreistä ei ole ja mielestäni on ikävää, jos niitä käyttävät leimataan... no ihan miksi vaan
    No nyt menit kyllä vipuun: http://www.mp-foorumi.com/gallery....161.jpg

    Kyllä se onnistuu täälläkin, mutta tuon tarpeellisuudestahan tässä nyt kyse olikin! Mielestäni noi on tarpeelliset vasta kun aletaan ajamaan todellakin kovaa.

    Ei millään pahalla, mutta mielestäni esim. sinä et niitä vielä kaipaisi. *herneet pois nenästä*

    Jos Marko muistelee tai kyselee tutuilta hiukan ajassa taakse päin niin aikaisemmin ei kaikilla A-luokan kuskeillakaan ole ollut renkaanlämppäreitä, koska ovat olleet kautta ajan niin pirun kalliit. Silti menestystä ko. kuskeille on ropissut.

    Haittaa niistä on jos niitä ei osaa käyttää ja sovelta omaan ajamiseensa. Sillä liika varmuudentunne lämppäreiden takia on mielestäni kohtuullisen iso turvallisuusriski.

    Lainaa kirjoitti
    Toisaalta mielestäni lämppäreiden pitäisi olla pakolliset. *
    Hyvin sä myyt!
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  21. #81
    Lainaa (johtaja @ Huhti. 08 2005,10:11) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 07 2005,15:33) kirjoitti
    Jos 1:30 ja 1:31 alkuisia aikoja ajatte Virtasalmella ja koskaan ei ole lisenssi ollut takataskussa niin sitten äkkiä hankkimaan lisenssi ja ajamaan kilpaa! Menestystä on tiedossa noilla ajoilla! Tuollaisista ajoista kun puhutaan niin ei todellakaan puhuta enää mistään tavallisesta harrastajasta tai katukuskista. Tuota aikaa jos ajaa niin siihen joutuu jo oikeasti hiukan työntämään ja osaamaan oman laitteensa saloja sekä tuntee myös itsensä.
    Itse ajankin, ensi kaudella säkällä SB SM-luokassa. Kaveri ei ole ikinä ajanut kilpaa, mutta aloittelee homman ensi kaudella.

    Kuten sanoinkin, kaikki katukuskit eivät niitä tarvi, mutta jos tuntuu että rajat alkavat löytymään, niin lämppärit ovat täysin terve ostos.
    Perhana! Olis pitäny lukea tuo sigu ennen ku kummemin sulle kommentoi.

    Moro vaan J.U. Ja tsemppiä tulevaan kauteen.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  22. #82
    Lainaa (tn954 @ Huhti. 10 2005,09:06) kirjoitti
    - ns. heat cyclet? Maaailmalla on ollut paljon puhetta noiden ratarenkaiden "heat cycleistä" eli siitä kuinka monta kertaa ne voi lämmittää käyttölämpötilaan ja sitten jäähdyttää ilman että ne kovettuu ja alkavat menettää pitoaan vaikkaa pintaa olisi vielä kuinka. Liittyykä renkaan muuttuminen kauniin sinertäväksi tähän ilmiöön?
    Toi lämpeneminen ja kestäminen on ihan kumista kiinni. Maailmalta on kuulunut huhuja et Racetechit kestää sen yhden lämpösyklin ja kun ovat jäähtyneet ja lämmitetään uudelleen niin väittävät että paras pito olisi mennyttä. Itse en ole ainakaan tuollaisia Rennsporteista / Pirelleistä huomannut.

    Se sinertävä väri ilmenee (käsitykseni mukaan) silloin kun rengas on käynyt liian lämpöisenä.

    Lainaa kirjoitti
    - "cold tearing"? Ainakin Pirellin ja Metzelerin Supersport kumeihin yhdistettu juttu eli jossei paineet ole kohdallaan niin renkaan pinnasta alkaa (ennen käyttölämpötilaan pääsyä?) repeytyä pieniä palasia.

    Mulla on litraisessa (CBR1000RR) viime syksyn jäljiltä alla Pirellin Supercorsa SC2:t, 120/70 ja 180/55, ajettu vässykkävauhtia (ehkä hirveellä pullalla kierros tai pari kymmenyksen alle 1.40) ehkä joku 50-60 kierrosta virtasalmella, takasesta on repeillyt inhottavalla sieltä täältä irti pieniä palasia ja renkaassa on paljon pieniä "kuoppia". Toi "cold tearing" tulisi mieleen, koska kierrosmäärä ja vauhti eivät IMHO selitä tuolla tavalla repeillyttä rengasta ja pintaa/kuviota on kuitenkin aika reilusti jäljellä.

    Jos noissa ilmiöissä on mitään todellisuuspohjaa niin käsittääkseni lämppärit auttaisivat ainakin osittain molempiin.
    Tuo saattaa johtua myös alustan säädöistä erittäin paljon.

    Jos repeytyminen on alkanut siitä kuvion takaa (eli pikkuiset montut alkaa heti kuvion takaa) niin minun 10 euroa menis liian jäykän takajousituksen puolelle.

    Väärän alustan säädön takia sekä väärien paineiden yhdistelmällä saat renkaan hajalle jo parissa kierroksessa.

    Tuossa on esimerkki siitä miten rengas repeytyy kun jousitus on hanurista, mutta renkaan paineet on ollu kohdallaan:

    http://www.mp-foorumi.com/gallery....f6b.jpg

    Tuollai se kuluu sillon kun jousitus on suurinpiirtein kohdallaan ja vaan ajetaan rengas loppuun asti:

    http://www.mp-foorumi.com/gallery....d37.jpg

    Eli ei ne lämppärit autuaaksi tee.

    EDIT: Typoja. Ja lisäys.

    Noissa ei ole käytetty lämppäreitä, vaan ajettu renkaat lämpöiseksi kolmen - neljän kierroksen aikana.



    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  23. #83
    Eli noista kuvista päätellen takapään jousitus on ollut perseellään ainakin mun mopossa. Kyllä ne renkaat myös repeilee jos renkaan runko on kylmä ja pinta kuumenee nopeasti (lähdetään kylmällä renkaalla repimään). Syksyllä meni nopeasti pinta renkaasta repeileeksi kun motarin rampilla kylmällä renkaalla revin hiukan kovemmin (samalla luisteli tai siis tuntui silleen hiukan pykivän kokoajan)...
  24. #84
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 10 2005,12:29) kirjoitti
    Tuossa on esimerkki siitä miten rengas repeytyy kun jousitus on hanurista, mutta renkaan paineet on ollu kohdallaan:

    http://www.mp-foorumi.com/gallery....f6b.jpg
    Onko tuossa tapauksessa ollut takajousitus liian jäykkä? Mitä vastaavasti teit, että sait renkaan kulumaan "kauniisti"?
  25. #85
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 10 2005,12:16) kirjoitti
    Kyllä se onnistuu täälläkin, mutta tuon tarpeellisuudestahan tässä nyt kyse olikin! Mielestäni noi on tarpeelliset vasta kun aletaan ajamaan todellakin kovaa.

    Ei millään pahalla, mutta mielestäni esim. sinä et niitä vielä kaipaisi. *herneet pois nenästä*
    Jani- ainahan kisakuski voi siviilipyörässä lämppäreitään pitää. Kateus vaan taitaa tulla siinä, että ei kisakuski pitää lämppäreitä.

    Minulla on kaikenlaista outoa nurkissa jota en "tarvitse" mutta olen silti halunnut ;-). Olenko kaivannut lämppäreitä- en enää sen jälkeen kun hommasin ne.

    Jani- MM -titteleitä on voitettu ilman lämppäreitä- yritä nyt pitää keskustelu edes jollain tasolla.

    /marko
  26. #86
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 10 2005,12:29) kirjoitti
    Lainaa (tn954 @ Huhti. 10 2005,09:06) kirjoitti
    - ns. heat cyclet? Maaailmalla on ollut paljon puhetta noiden ratarenkaiden "heat cycleistä" eli siitä kuinka monta kertaa ne voi lämmittää käyttölämpötilaan ja sitten jäähdyttää ilman että ne kovettuu ja alkavat menettää pitoaan vaikkaa pintaa olisi vielä kuinka. Liittyykä renkaan muuttuminen kauniin sinertäväksi tähän ilmiöön?
    Toi lämpeneminen ja kestäminen on ihan kumista kiinni. Maailmalta on kuulunut huhuja et Racetechit kestää sen yhden lämpösyklin ja kun ovat jäähtyneet ja lämmitetään uudelleen niin väittävät että paras pito olisi mennyttä. Itse en ole ainakaan tuollaisia Rennsporteista / Pirelleistä huomannut.

    Se sinertävä väri ilmenee (käsitykseni mukaan) silloin kun rengas on käynyt liian lämpöisenä.
    Sport Rider -lehdessä oli vuoden 2004 jossain numerossa (en jaksa etsiä esiin ainakaan tätä kirjoittaessani) hauskaa jutua renkaista. Artikkelissa väitettiin, että uudet renkaat muuttuvat ensimmäisen lämpenemisen aikana. Renkaat on kuulemma rakennettu siten, että lämpeneminen aiheuttaa kemiallisen reaktion ja kumi saavuttaa lopulliset ominaisuutensa tässä vaiheessa.

    Tämän sanoivat olevan suurin syy renkaan alkuliukkauteen. Alkuliukkautta ei ilmene kun rengas paistetaan ensin lämppäreillä. Tämä siis artikkelin mukaan.

    Yksinkertaista olisi ajatella että kisarenkaat rakennetaan siten, että yksi kuumennus ja parhaat ominaisuudet ovat käytössä. Siitä eteenpäin ominaisuudet vain heikkenevät. Ja mitä sillä on väliä, jos renkailla ajetaan vain kerran.

    ns. "oikeilla" katurenkailla moinen konsepti olisi kohtuullisen järjetöntä. Minä en myöskään ole esim. Rennsporteilla moista havainnut. Kenties Racetech *on rakennettu kuin "oikea" kisarengas. Kai sitä raporttia pian saadaan kun katujätkät pääsevät kokeilemaan

    Sinertävän värin saa näppärästi polttamalla renkaan esim. laittamalla märän renkaan päälle lämppärit ja täysi hööki päälle :-). No on sitä näkynyt painetestien aikanakin.

    /marko
  27. #87
    Lainaa (Huru-ukko @ Huhti. 09 2005,13:42) kirjoitti
    Hienoa että sinulla on kaappi- ainoan voittamani ratakilpailun palkinto oli käteistä ja sitä en säilytä kaapissa. ps. kuka sinä olet?


    Uteliaisuuttani kyselen, että minkä ratakilpailun olet voittanut.
    Olet väärä yleisö ko. kommentille. Ne joiden toivoin asian ymmärtävän, luultavasti ovat ymmärtäneet.

    Kiitos mielenkiinnosta

    /marko
  28. #88
    Lainaa (f-blade @ Huhti. 10 2005,13:57) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 10 2005,12:16) kirjoitti
    Kyllä se onnistuu täälläkin, mutta tuon tarpeellisuudestahan tässä nyt kyse olikin! Mielestäni noi on tarpeelliset vasta kun aletaan ajamaan todellakin kovaa.

    Ei millään pahalla, mutta mielestäni esim. sinä et niitä vielä kaipaisi. *herneet pois nenästä*
    Jani- ainahan kisakuski voi siviilipyörässä lämppäreitään pitää. Kateus vaan taitaa tulla siinä, että ei kisakuski pitää lämppäreitä.

    Minulla on kaikenlaista outoa nurkissa jota en "tarvitse" mutta olen silti halunnut ;-). Olenko kaivannut lämppäreitä- en enää sen jälkeen kun hommasin ne.
    Marko, Marko, Marko...

    Voivoi. Milläs tän nyt sulle vääntäis et menis jakeluun.

    Kyse on edelleenkin siitä että onko katukuskille tarpeelliset nuo rengaslämppärit. Oma mielipiteeni on että ei alkuun ole, kannattaa keskittyä oleellisempiin asioihin. Vaikkapa alkuun seuraaviin asioihin:

    - ajolinjat
    - jarrutustekniikka
    - roikkuminen
    - kaasun avaaminen
    - alustan säätäminen
    - renkaanpaineet
    - ja jne.

    Katsos kun sinne radalle menee niin ne ekat kierrokset voi ottaa (ja myös kannattaa) rauhaksiin, tutustua rataan että onko edellinen ryhmä pöllytellyt hiekkoja radalle ja jne. Samalla ne renkaatkin siinä lämpiää.

    Omalla henkilökohtaisella tasolla mua ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa kuka käyttää ja mitä tai miten mitäkin tekee. Jos multa kysytään niin oman mielipiteni sanon, joskus jopa räikeimpiin tapauksiin menen varovaisesti hiukan opastamaan, mikäli kuski siihen antaa luvan. En ole tuollaisista asioista oikeasti kateellinen. Ennemminkin yritän opastaa porukkaa tekemään oleellisempia asioita aluksi ja sitten vauhdin kasvettua siirtymään tiettyihin asioihin ja jne. En siis pyri lietsomaan mitään hypetystä rengaslämppäreiden tiimoilta, saati minkään muunkaan.

    On täysin oma asiasi miten myyt ja mitä tai mitä keräilet nurkkiisi, ei edelleenkään vaikuta mun polkupyörällä ajoon sitten pätkääkään. Mutta se että myyntisi edistämiseksi lähdet "huutamaan" jonkun asian nimeen, vaikka sinullakaan ei kyseisestä asiasta ole_oikeasti_varmaa_faktaa niin sellainen pomppaa hiukan silmille. Tuskin olen ainoa? Sulla ei ilmeisestikään ole hajuakaan (ehkä luettua tekstiä osaat ymmärtää eri lehdistä ja uskot siihen täysin sokeasti) kuinka nuo käyttäytyvät, missä ajossa, millä vauhdila ja jne. Ei ne sun Virtasalmen nippa nappa alta 2 minuutin kierrokset anna kovin hyvää totuutta tuohon sun "raakadataan". Ja osuiko kierrokset sekunnin ja viiden sekunnin sisään? Tuota kautta tuollaista keräämääsi dataa ei oikein voi käyttää mitenkään vertailukelpoisena, oikeastaan mihinkään.

    Ja mitä tulee tuohon laittamaani kuvaan Monsterista, jossa on lämppärit paikallaan. Kuva oli suoraan sanottuna tarkoitettu sinulle piikkinä, mutta et ilmeisesti sitäkään ymmärtänyt...

    Lainaa kirjoitti
    Jani- MM -titteleitä on voitettu ilman lämppäreitä- yritä nyt pitää keskustelu edes jollain tasolla.
    HAHAHHAAA!!! Tajuatkohan sä edes että juuri tuolla kommentillasi ammuit sun omaa hypetystäsi nilkkaan? Ja kovaa! Ellet vedä "ässää" hihasta ja sano; "Enskan MM -titteleitä"...

    Minä yritän pitää keskustelua jollain tasolla, minä en yritä myydä mitään, enkä minä myöskään yritä torpedoida sun myyntejäs. Yritän vain tuoda mielipiteeni julki siitä että mikä on kannattavaa ja mihin ne rahat, aika ja vaiva oikeasti kannattaa sijoittaa. "Ostakaa vaikka ohjausiskari ennen noita lämppäreitä." -tyyliin.

    Mutta en mä sun kanssa aiheesta enempää jaksa vääntää. Olen oman mielipiteeni tähän topickiin jo tuonut ja se saa riittää. Muut jatkakoot, mikäli katsovat tarpeelliseksi.

    Kiitos ja moi.

    P.S. Tarkennettakoon vielä että minunkin vauhdeilla tuo faktan kerääminen olisi melko turhaa touhua. Ei sieltä kovin tarkkoja asioita vielä pystyisi poimimaan, mutta pääpiirteittäin tietää mikä vaikuttaa mihin ja millä tavoin.

    Korpiaholla, Pennalla, Lauslehdolla ja Harralalla on kyyti ja kierrosaikojen tarkkuudet sitä luokkaa että heistä sellaiseen olisi. Eri asia haluavatko herrat tietojaan luovuttaa...
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  29. #89
    Lainaa (parjan_fin @ Huhti. 10 2005,12:29) kirjoitti
    Toi lämpeneminen ja kestäminen on ihan kumista kiinni. Maailmalta on kuulunut huhuja et Racetechit kestää sen yhden lämpösyklin ja kun ovat jäähtyneet ja lämmitetään uudelleen niin väittävät että paras pito olisi mennyttä. Itse en ole ainakaan tuollaisia Rennsporteista / Pirelleistä huomannut.
    Mitkä ihmeen Racetechit??? Katso linkki...
    http://racetecdrift.metzelermoto.com/
  30.  
  31. #90
    Aloitin keskustelun lämppäreistä, koska etsiskelen lisävarmuutta rata-ajoon! Se että en ole kisakuski, ei kai tarkoita etten voisi panostaa pyörään/renkaisiin/lämppäreihin...

    Aiemmin on tullut kierrettyä käytetyillä Rennsporteilla tai Supercorsilla rataa --> täksi kaudeksi hankion kunnolliset renkaat = Racetecit ja ajattelin käyttää niitä oikein, eli lämmittämällä ne oikeaan lämpötilaan ja ottaa kaikki mahdollinen pito käyttöön! Mielenstäni uudet tonniset vaativat pitoa aivan törkeästi (Ducati cupissa voi varmaan ajaa ilman lämppäreitäkin).

    Vaikka olenkin vain katukuski niin omalla nopeudellani rajat on tuntuneet tulevan vastaan --> varmuuden maksimointi oli siis tarpeen, kuten aiemmin olikin juttua niin katukuskina kaatumiset pitää välttää. Tähän lämppärit on kai mitä parhaimmat.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen