Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
    Lainaa (karvari @ Maalis. 06 2005,20:18) kirjoitti
    Tässähän oli alunperin kyse uudesta nahkapuvusta ja miten sitä hoidetaan, sanoisin ettei ainakaan pidä uutena tunkea siihen kaikenmaailman rasvoja. Kun kerran nahka on muokattu nahkatehtaalla se on valmis käyttöä varten, näin on ainakin meidän firmassa.
    Voi #"¤#"#¤#, meninkö ihan turhaan rasvailee sen uuden puvun? Sanokaa viel et siitä on jotai haittaa
    Taidan käydä kiepaisee sen myyjän kaulan ympäri, vetää hapet kiinni sälliltä ja kysellä niitä hoito ohjeita uudestaan
    Lainaa (Kawapäinen @ Maalis. 01 2005,18:20) kirjoitti
    Mistäs näitä valjas- ja satularasvoja ym. satulasaippuoita saa ostettua pääkaupunkiseudulla?
    Ovatko hintaviakin verrattuna nahkaliikkeiden brändituotteisiin?
    Tossa vantaalla bauhaussin naapurissa on joku hööks hevos urheilu puoti löytyy saippuat ja rasvat ja öljyt hyllystä *
    <p>Joopa Joo</p>
    Lainaa (karvari @ Maalis. 06 2005,20:18) kirjoitti
    Tässähän oli alunperin kyse uudesta nahkapuvusta ja miten sitä hoidetaan, sanoisin ettei ainakaan pidä uutena tunkea siihen kaikenmaailman rasvoja. Kun kerran nahka on muokattu nahkatehtaalla se on valmis käyttöä varten, näin on ainakin meidän firmassa.
    Puku on alpine starin uus puku joten varmaan sitte vesisuojaus riittää? Kiitoksia kaikille vastauksista.
    Tänään tarttu mp-messuilta alpinestarsin nahkapuku jotta mitäs nykyään suositellaan käsittelyksi vaiko ei mitään. Emäntä touhuaa hevosten kanssa ja sieltä löytyis kaikenlaisia vahoja yms. Joita täälläkin on ainakin joskus suositeltu.
    Yamaha YZF R6R 2007
    MV Agusta Brutale 989r 2008
    Yamaha Virago bobber look 1999
    Lainaa ST kirjoitti Katso viesti
    Tänään tarttu mp-messuilta alpinestarsin nahkapuku jotta mitäs nykyään suositellaan käsittelyksi vaiko ei mitään. Emäntä touhuaa hevosten kanssa ja sieltä löytyis kaikenlaisia vahoja yms. Joita täälläkin on ainakin joskus suositeltu.
    Itse ajokauden aikana putsaan takkia märällä pyyhkeellä, kauden loputtua pistän kerroksen nahkaöljyä ja kaappiin odottamaan kesää, toiminut mainiosti tähän mennessä, en itse välttämättä lähtisi rasvojen ja vahojen kanssa säätämään mutta se on vain minun mielipiteeni.
    Mie laitoin miun reilu viis´vuotiaan nahkapuvun päälle ja sanoin kuningattarelle, että ala baby hangata.
    Ensin pyyhinta kostealla (puhdistus) ja sitten rasvaus jollain heppavaljasrasvalla.
    Meni muuten oikein hienosti, mutta kun se nahkapuku oli kiiltävä, rasvainen ja liukas vielä puoli vuotta käsittelyn jälkeen.
    Ohjeet olin saanut internetistä...
    Viimeksi muokannut: lario; 03.02.2020 klo 02:50.
    Miljoona ohjetta olen nähnyt ja lukenut,mutta päätin noudattaa sitä että pyyhitään kuolleet elukat pois märällä rätillä ja siinä se. Jotain öljyä,rasvaa tms sitten kun alkaa selvästi haalistua kulua tai kuivua. Kuulemma rasvaus tekee kiiltäväksi,löysäksi ja saa repeämään helpommin.
    Eri materiaalinen hoitamisen suhteen olisi aika olennaista
    olla jollain tapaa selvillä sen perusominaisuuksista.

Tästä sitten pääasiallisten käyttöolosuhteiden kautta
    "oireenmukaiseen hoitoon" .

Ketjussa aiempana on heppahommista(kin) kummunneita,
    ammoisista ajoista alkaen koeteltuja tapoja ja tarvikkeita
    nahan hoitamiseen liittyen. Niillä ei voi mennä pahasti pieleen, PAITSI että:

Pieleen mennään useimmiten sen suhteen, että ei sitten kaikesta
    huolimatta kyetä hahmottamaan.... mitä ollaan tekemässä ja miksi.

Elikäpä. Kun pitäisi "hoitaa", eli ylläpitää materiaalin hyviä ominaisuuksia,
    toimitaankin helposti niin, että "muutetaan" niitä toivottuja ominaisuuksia.
    Jopa silloinkin kun käsissä on juuri oikeat ainekset hoitotoimenpiteisiin.

Puhdistus ei nahan kanssa tarkoita "matonpesua".

Rasvaus ei tarkoita nahan "tukkoon kyllästämistä".....
    jonka jälkeen sitten nautitaankin kaikista tässä ketjussakin mainituista
    "rasvaamisen" haittapuolista.

"Oireenmukainen hoito" ei tarkoita jonkun vatipään exceliin naputtamaa "suorituskalenteria"
    ilman ajatustakaan siitä..... mitä taas oltiinkaan tekemässä ja miksi .

Nyt saa taas vapaasti pahastua, mutta ei nuo perusasiat siitä miksikään muutu.
    Periaatteessa "oikein" toimiminen, oikein eväin ei vaan valitettavasti johda kovinkaan
    usein haettuun/hyvään lopputulokseen...…
    ellei tekijällä ole selkeää ajatusta/ymmärrystä siitä, mitä on tekemässä ja miksi.

Muuten sitä sitten aamuyössä seistä tökötetään tippa nenänpäässä, yksinään jossain Vihdintien pitkällä suoralla.
    Ketään muuta ei näy missään puolen kilometrin säteelläkään, mutta
    silti seistään punaisissa jalankulkuvaloissa odottamassa aamun valkenemista..... kun näin on "käsketty tehdä".
    Hommahan toimii taas hienosti ja tarkoituksenmukaisesti kun alueella on liikennettä....
    ja mennään "oireen mukaisesti".
    (moottoriajoneuvolla liikkuminen on sitten taas hieman toinen juttu)
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Tätä olen käyttänyt parin nahkapuvun hoitoon. Toimii ja on edullista sekä riittoisaa.
    https://www.suutarimestari.fi/produc...ekol-nahkaoljy
    Yleensä pari kertaa kaudessa käsittelen.
    Kawasaki Z900 -20, Vitpilen 701 ex,Duke 790 ex,Duke 690R ex,Street Triple RS ex,Street Triple R ex,Monster 696 ex,CBR 600 RR ex,CBR 600 RR r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan" E. Lummelampi
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Tätä olen käyttänyt parin nahkapuvun hoitoon. Toimii ja on edullista sekä riittoisaa.
    https://www.suutarimestari.fi/produc...ekol-nahkaoljy
    Yleensä pari kertaa kaudessa käsittelen.
    Kiitos linkistä, onhan noita wet blockkereita mut toi nahkanhoitotuote vaikuttaa hyvältä.
    Yamaha YZF R6R 2007
    MV Agusta Brutale 989r 2008
    Yamaha Virago bobber look 1999
    Mä olen nahka-asut pessyt ihan vesipesuna miedolla pesuaineseoksella, sisällä käyttäen suihkua tai ulkona painepesurilla/puutarhaletkulla. Kertapesu per kausi, kauden päätteeksi tai talven aikana suoritettuna. Vesipesu hävittää sen karmean tuoksun mikä kauden aikana kamppeisiin kertyy....

Sitten kuivumisen jälkeen käsittely esim. tuollaisella hoitoaineella:
    https://www.louis.eu/artikel/effax-l...-balm/10038847

Aineessa on mieto ja miellyttävä (makuasia) tuoksu, joka hetken säilyy. Edullinen purkki riittää moneksi vuodeksi useisiin käyttökertoihin/asuihin. Jos puvut säilyttää talvella kylmässä tilassa, pakkanen vie ilmankosteuden ja puvut kuivuu helposti koppuroiksi ja nahka haurastuu.
    Ninja H2 2020
    CRF 450R 2014 Redmoto
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Replica
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Sitten kuivumisen jälkeen käsittely esim. tuollaisella hoitoaineella:
    https://www.louis.eu/artikel/effax-l...-balm/10038847
    Effaxia saa kotimaastakin hevostarvikekaupoista, jos välttämättä tuota merkkiä haluaa käyttää. Ihan vastaava on Tallipoika valjasrasva, jota saa mm. Varustelekasta.

Toivottavasti kukaan ei sortunut MP-messuilla helppoheikkien kauppittelemiin nahanhoitotuotteisiin. Hinta niissä on noin kymmenkertainen, mutta laatu ei lähelläkään noita hevosmiesten tuotteita.
    Mehiläisvahaa sisältävää nahkarasvaa, joka on pakattu peltipurkkiin ( esim Tana, Woly ymv ) lämmitetään sähköliedellä pikkuteholla juoksevaksi.
    Pensselillä levitetään ohut kerros ja annetaan kuivua rauhassa muutama viikko.
    Kuuma rasva imeytyy nahkaan tehokkaasti ja rasvasta riippuen kuivuu joko kokonaan kuivaksi vähitellen ( Tana, saatavuus nykyään lähes olematon ) tai jättää kevyen rasvaisen pinnan ( esim Woly ).

Nahka-asu pysyy em keinolla pehmeänä ja vettähylkivänä vuosikymmeniä.
    Ihan olen koneessa pessy ilman suojia 30ast ilman mitään linkouksia tai huuhteluja ja sekaan sitä ranskalaisten homosaippuaa (en muista nimeä) sisältää rasvaa. Sitten antaa kuivua ryhdikkäästi ja nahan hoitoaineella perusteellinen käsittely.
    Le chat Savon de Marseille

Kissasaippuaksi puhutellaan. Kotilon istuinten pesuun joku taksikuski kans suositteli tota kun ihmettelin sillä valkoisia penkkejä taksikäytossä...
    Ninja H2 2020
    CRF 450R 2014 Redmoto
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Replica
    mc söpöt luppakorvat pupu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Ingå
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Ihan olen koneessa pessy ilman suojia 30ast ilman mitään linkouksia tai huuhteluja ja sekaan sitä ranskalaisten homosaippuaa (en muista nimeä) sisältää rasvaa. Sitten antaa kuivua ryhdikkäästi ja nahan hoitoaineella perusteellinen käsittely.
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Le chat Savon de Marseille

Kissasaippuaksi puhutellaan.
    Oon kans pessy pyykinpesukoneessa. Ja just tolla "kissasaippualla"

Konepewsulla ku saa myös vuoret pestyy ja (toivon mukaan) itikan raadot pois reikänahoist.

Kuivumiseen pitää vaan varata reilusti aikaa. Siihen ku saattaa mennä muutama päivä.
    kaikki ajoharjoittelu asiat: ratavastaavat(ät)moottoripyora.org ei privaviestejä!

"Puput on suloisia muttei kovin älykkäitä"
  17.  
    Ajokauden päätteeksi pesu satulasaippualla, kostutetulla sienellä levitetään saippua puvun pintaan ja huuhdellaan märällä sienellä puhtaaksi. Kuivumisen jälkeen valjasrasvaa esim. puhtaalla kangasrievulla pintaan ja annetaan imeytyä vaikka viikko tai kaksi, sen jälkeen pyyhitään pinta kankaalla puhtaaksi ja puku henkariin odottamaan kevättä. Itse käytän saippuana ja valjasrasvana Tallipoika-tuotemerkkiä, löytyy Varustelekasta tai Puuilosta jos ei kehtaa ratsastusliikkeisiin mennä!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12