Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Kiinnostaisipa tietää onko omakohtaisia kokemuksia kenelläkään em. satsista, minkä kokoista pääsuutinta olette käyttäneet kun vaihtoehdot ovat 108, 112 ja 116? *
  2. #2
    Mulla on vt:ssä k&n putsari ja dynojetin suutinsarja sekä avarammat putket. Ne dynojetin suuttimet ei riittäny mihinkään. Neulat mulla on 3 välissä ja suuttimet on 127.5. Vieläki vetää ihan yläkierroksilla hiukan laihalle, mut sen kans elää. Kuulemma yleistä customeissa, et ei dynojetin suuttimet riitä, sano kaveri joka penkitti ton. Vakioputkilla tosin pitäisi se suurin riittää.
  3. #3
    Mjoo, nyt kun pääsin testaamaan niin tuntuis että on liian isot pääsuuttimet. Kun vääntää kaasun pohjaan alkaa "röpöttelemään" ja veto loppuu siihen Pitänee kokeilla tuota 112 kokoa huomenissa.
    K&N putsari on ja Vance&Hines putket



  4. #4
    Nyt on 112 suuttimet paikallaan ja vielä on samat oireet kun vääntää kaasun tappiin, tosin ei enää niin pahasti pätki kuin aikaisemmin.
  5. #5
    Mielenkiintoista. Kerro, kun sopiva löytyy. Mulla on BSM:n putket, ja tossa katos vääntö yläkierroksilla niillä sarjassa tulleilla suuttimilla. Dynopenkissä haettiin sit kohilleen. Johtuu varmaan putkista, kun piti sekä bensan,että ilman saantia lisätä. (Putsarikoteloa piti modifioida, et saa homman tasapainoon). No, V&H on huomattavasti laadukkaampaa kamaa, joten pääset varmaan vähemmällä puljaamisella.
  6. #6
    Voisiko em. vika aiheutua epäsynkasta kaasareissa?
    Oireet kyllä viittais siihen että saa liikaa bensaa/liian vähän ilmaa. Täytyy kai alkaa laskemaan neulaa

    Laitoitko kitin itse paikalleen?
    Mitäs tuo sun shadow näytti dynossa tehoiksi?
  7. #7
    Jep, laitoin ite. Nyt on 39 hepoa takarenkaalta kun vakio tossa 94 vm on 39 hp moottoriteho. Huippunopeus penkissä oli 197 km/h, mut eihän se oikeesti niin kovaa mene, ku ilmanvastus puuttuu. Kuulin et voimansiirto veis 20 prossaa tehoista, eli siinä tapauksessa noin 8 hepoa on tullu lisää.
    Minähän jouduin ilmansaantia parantamaan, porasin 2 reikäriviä putsarikoteloon, kun toihan kans röpötteli kovin yläkierroksilla.
  8. #8
    Sekö auttoi yläkierroksien röpöttelyyn?
    Porasitko kotelon kanteen vai taakse reiät ja pitikö paljonkin tehdä reikiä? *

    Ei sulla sattuis olemaan kuvaa siitä kotelosta?

    Vaan eipä taida mulla auttaa nuo reiät, kokeilin äsken ilman ilmanputsarinkantta ja silti röpöttelee kun vääntää tappiin asti ilmeisesti ainoa mahdollisuus on laskea neulaa alemmas.



  9. #9
    Porasin 2 riviä reikiä ympäri sitä ilmanputsarin "kantta". Joo, uskalsin tehdä sillon sen, kun kokeilin tosiaan ensin ilman kantta ja mulla auttoi. V&H:ssa on varmaan paremmin laskettu virtaukset, joten turha tuhota kantta. Onko sulla tukittu se toinen ilmanputsarin takana oleva kanava, josta ilma tulee putsariin? Mun vehkeessä oli semmonen kuminen pala toisen kanavan yläpäässä. Jos on, kokeile ottaa se pois.
    Neula vaikuttaa enemmän keskialueella, pääsuutin yläkierroksilla. Onko tulpat minkä väriset?
  10. #10
    Ennen suuttimen vaihtoa pienempään -->112 oli melkoisen mustat, nyt en ole katsonut väriä.
    Voipi olla että on just enemmän keskialuella nyt tuo vika kun 5 vaihteella ajaessa alkaa röhisemään siinä 90 kmh kieppeillä, mutta jos kiihdyttää hana pohjassa vaihteet läpi niin toimii melko hyvin.
    Pitää tarkistaa se kanava nyt kuitenkin ensin, mut lultavasti sekään ei auta kun ei ihan normaalisti toiminut ilman kantta
    Onko sulla mitään hajua sakemanni kuristuksista ko. pyörässä, mulla oli 25kw kurkut mutta onko muita mahdollisia? pakopuoli tai jotain kaasarihässäkkää joka vaikuttais ilman saantiin?
  11. #11
    MORO onko nuo jipot kalliita hommia siis suuttimet? Kui helppo vaihtaa? Entä se neulojen säätö auttaako se pelkästään jo jotai? Mulla on vakio putsari mutta putkissa on jotai "ihaite" avarrusta Kulkua ei oikee oo!!!!!!!!!
    TÄ-Blade-GSXR1000k7-EXC250-City-Army-TÄ
  12. #12
    Joo, testaa sitä neulaa!
    Mulla on kans saksantuonti ja tääkin oli kuristettu. Kurkuissa oli tosiaan laipat, suuttimet oli pienemmät ja ilmeisesti se pala siellä toisessa ilmanputsarin tulokanavassa oli osa sitä kuristusta. Ei kai sille muuta syytä ole, et ilmansaantia oli rajoitettu.
    Niin täs 94 vuoden versiossa vakio pääsuutin on 115 ja tyhjäkäyntisuutin 40. Kun ostin ton, ne otti liikkeessä kuristukset pois, mutta ei olleet vaivautuneet vaihtaan suuttimia. Noh, ei ole enää sitä ongelmaa!
    5 vaihdetta? Mulla 4. Mikäs vuosimalli? 1 vai 2 kaasaria? Olen kuullut, et joskus 2000 vuoden kieppeillä näitä olis tehty yhdellä kaasarilla.
  13. #13
    Moi PubiJopi.
    Suuttimet maksaa muistaakseni 3 euroa kipale. Saatoi se olle vähemmänkin!?! Ja vaihtaminen on aikaavievää, mutta ei vaikeata. Kaasarit irti, pohjakoppa kaasareista pois, pyörittelee vanhat suuttimet irti ja uudet tilalle.
    Ainakaan mun hondassa ei ollu vakioneulat säädettäviä.
    Vanhaa kawaa kun virittelin, niin hoidin sen niin, et heitin pikku prikan sinne neulan matkaan, jolloin se nosti neulaa ylemmäs. Se on kyllä vähän tuurissaan noitten kotiviritelmien teko. Mut tarvikeliikkeistä pitäs löytyy säädetttäviä neuloja. Neulojen hinnoista en kyl osaa sanoa mitään. Tietääkö joku?
  14. #14
    Viisivaihteinen on juu ja kaksi kaasaria, vuosimallia -96. Taisipa olla -98 alkaen yksikaasarinen.
    Katselin niin on siellä toinen kanava peitetty ilmanputsarissa, tokkopa mitään auttaa sen puhkominen kun ei auta ilman kanttakaan. Ja neulaa laskin tänään pykälän, siis ylimpään koloon ja sama vika jatkuu. Pian pitää vaihtaa 108 suuttimet jos ei ala pelaamaan ne satakasit tosin olivat dynojetin ohjeen mukaan vakio putsarille ja vakioputkille *
    Katselin tuossa että itselläkin oli kokoa 100 pääsuuttimet, eli pienemmät kuin normaalissa.
    Neulojen hinnoista ei ole tietoa, muuta kuin dynojetin satsi jossa suuttimet mukana (ja hyvin toimii ) n. 90€

    Onko sulla, V2Pratka, tietoa muista mahdollisista ja mahdottomista kuristuksista ko. Saksanmallissa?



  15. #15
    Ei ole tietoa, onko ne muuta kuristustoimintaa harrastanu. Koitan vähän kysellä.
    Hmm. ei toimi vieläkään. Luullakseni paras vaihtoehto tosiaan on testailla eri suuttimia ja neulan asentoa. Kokeile, et käytät joka neulan asennossa kaikki suuttimet paikoillaan. Luulisi sieltä sen oikean suhteen löytyvän. Itse käytin muistaakseni 6 kertaa kaasarit pöydällä, ennenkuin ajoin tohon MP- asennukseen. Sanoin et pyörä penkkiin ja sitten tarvin neuvoja et mitä tehdä. Neuvoihan ne hyvin ja kun taas pari kertaa purin ja kasasin, niin nyt on riittävän hyvä. Nythän hondassa menee vielä yläkierroksilla laihalle, pitäisi kuulemma kokeilla hiukka pienempää suutinta ja neulan nostoa.
  16. #16
    NO HEMMETTI! Otin sen kuminpalan pois sieltä putsarikotelosta ja nyt toimii melko hyvin eli täysin ajettavan oloinen jo maantienopeuksissakin * Vääntö on nyt heikkoa suht matalilla kierroksilla. Pitää vielä koittaa saada tuo korjattua, jos vaikka kokeilis neulaa nostaa (kun just sain sen laskettua)

    Tuhannesti kiitoksia neuvoista V2
  17. #17
    HIENOA!!!!
    Hyvä, kun homma alkaa toimiin!
    Alavääntöä. Joo, tuntuis et neulan nosto vois auttaa.
    Sitä olis kiva kyllä saada munkin hondaan lisää. Hmmm.....
    Ilmoittele, kun homma alkaa toimiin, et mitä muutoksia teit.
    Kun taas kerran piti talven aikana kokeilla esim. villaa putkiin tai lisätä laippoja ja tutkia kaasarin säätöjä ja .. mutta ei saa aikaiseksi kun pyörä toimii ok. Tämä meidän keskustelu kyllä herätti innostuksen, jos sais vielä pikkuisen piristystä tohon vehkeeseen.
    Onnea kovasti siihen viimeistelytouhuun! Seokset kohdilleen ja baanalle



  18. #18
    MORO! Kertokaapa sit mulle että mistä kannattas alottaa? Pyörä on saksasta ja paperien mukaan 25kw Ei kyllä tunnu ihan mopolta. jos on kuristettu nii paljo semmonen kulkee noin ja entä vakio?Nii ja paljo teillä kulkee? Mulla joku 130
    TÄ-Blade-GSXR1000k7-EXC250-City-Army-TÄ
  19. #19
    Moi!
    600 cc shadown huippunopeus on tehtaan mukaan 155 km/h. Vaihtelee tietääkseni jonkinverran vuosimallista riippuen.
    Kuristukset sisältävät yleensä irtolaipat kaasuttimien kurkussa, pienemmät suutimet ja minun tapauksessa ilmanputsarin toisen ilmanottoaukon tukkimisen.
    Tässä 94 vuoden shadowssa on vakio pääsuutin kokoa 115 ja tyhjäkäyntisuutin 40. Kaasutinhan on merkkiä Keihin.Sama pätee kaikkiin Honda VT600 Shadow malleihin vuodesta 1988 vuoteen 2000. Poislukien vuosi 1990.
    Keihiniin suuttimia myy tai pystyy tilaamaan melkein jokainen mp-tarvikeliike tai mp-huolto. Esim. Stormilta löytyy. Jaa, mutta Örtheniltä tais saada halvemmalla.
    Oletan, et sulla on kans 600 shadow. Jos ei, katso ensin kaasarien merkki ja ja varmista esim. korjausoppaasta tai sitten netistä oikea suutinkoko.
    Sitten vaan kaasarit pöydälle. Suuttimien vaihto, laipat pois kurkuista. Ja se kuminpalanen sieltä ilmanputsarin sisältä pois.
    Paketti kasaan. Ei se niin helppoa ole kuin kuulostaa, kun on vähän ahtaat paikat, mutta varaa muutama tunti aikaa. Sen jälkeen kannattaa tarkistuttaa kaasuttimien synkronointi sekä seosruuvien säätö.
    Pitäisi liikkua vähän ripeämmin.
  20. #20
    Lainaa kirjoitti
    Kuristukset sisältävät yleensä irtolaipat kaasuttimien kurkussa, pienemmät suutimet ja minun tapauksessa ilmanputsarin toisen ilmanottoaukon *tukkimisen.
    Samat mulla ja saksantuonti -96, huipuista en tiedä ihan kun ei ole päässy kunnolla kokeilemaan mut nelosvaihteella painelin 140 tuossa eilen ehtoolla ja kaipa se vielä vitosella hieman lujempaa kulkee vaikkakin alkaa tuo ilmanvastus olemaan jo melkoinen haitta nuissa nopeuksissa.
  21. #21
    Noniin, nyt toimii mopedi koko kierrosalueella
    Nostin sitä neulaa pykälän, eli takaisin alkuperäiseen asetukseen. Vika oli siis vaan siinä ilmanottoaukon tukkeessa, joten paljon turhaa säätämistä
  22. #22
    Hyvä kun toimii!!!!!
    Muistatko, missä välissä sulla on se neula ja mikä suutin?
    Hyviä ajokelejä!
  23. #23
    Pienenä lisävinkkinä voisi kannattaa kokeilla myös sytytyksen säätöä vastaamaan uutta tilannetta. Yläkierrosten laihuus vai liian aikainen kipinä. Siis nakuttaako? Jos kaasutin tuntuu nyt toimivan, niin seuraavaksi ennakko paikalleen ja tulpat sekä piuhat kuntoon.

    Sytytyksen oikea-aikaisuudella on valtava vaikutus alavääntöön ja yläkierrosten voimaan.

    Yksi lähes taikatempulta tuntuva laite parantamaan lopputulosta on i-Cat, joka oikeasti vahvistaa kipinää ja parantaa palotulosta ja seoksen syttymistä.

    t. Spagu
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  24. #24
    Toiseksi ylimmässä urassa ja 112 pääsuutin. Nyt pitäs vielä päästä katsomaan seokset johki pajalle kun niistä kuitenkaan mitään itse ymmärrä, mottorijarrulla tosin paukuttelee nyt hieman enemmän kuin ennen.
  25. #25
    Samat sanat. Pauketta putkissa.
    Kiitos tiedoista Custi!
    Joo, nakuttaa. Yksi huoltomies sanoi, et näiden kuuluukin nakuttaa, kun isot välykset venttiileissä mut enpäs nyt tiedä.
    Tulpat, piuhat ja välykset on ok, joten alanpa kattoon sen ennakon.
    Kiitos paljon vinkistä Spagu!!!
  26.  
  27. #26
    Nostellaanpa vähän vanhaa ketjua. Itse tein talvella uuden pakoputken ja tästä syystä pistin isommat suuttimet ja nostin neuloja. ”Tyhjäkäynti” suutimet on nyt 42 ja pääsuutimet 120 neuloja nostin noin millin. Alakertaan tuli vääntöä hyvin lisää mutta puolen kaasun jälkeen alkoi rajusti röpöttämään.
    Tilasin jo pienemmät pääsuuttimet kunnes löysin tämän ketjun. Heti kattomaan onko tulppa paikoillaan vielä (pyörä on vm 1990) Ja siellähän se kumiklöntti vielä majaili.
    Tulppa pois ja alko toimii loistavasti!! Ihme juttu tommonen tulppa.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland