Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 79:een 79:sta
  1. #61
    Eihän tuo tietty tällä vedä vertoja ;)




    Mutta ei tuo uusikaa omaa silmää riivi.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  2. #62
    Minun mielestäni kyllä oikein siisti.Perse pysyy ainakin paikallaan.

    Olisiko muuten kellään ideoita mikä auttaisi noihin Corsaron säätöihin?
    Italiasta näyttäisi saavan huokealla esim tämmöisen:
    http://www.ebay.it/itm/CENTRALINA-AG...58573068315140

    Tuli ostettua Corsaro:
    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod..._1200%2008.htm
    Sain ilmeisesti Corsaro Avion kun väritys on sama vai onko noita perusmalleja tuolla värityksellä?
    Tuo näyttäisi olevan hiukan tehottomampi mutta saman verran kevyempi.
    Se voittaa jolla on kuollessaan eniten leluja.
  3. #63
    Mun mielestä ainoastaan Avio:ta saa tuolla värityksellä.

    Millainen sulla on säätötarve? Ainakin Veloceen saa power commanderin, mutta se vaatii velocen mukana tulevan "race-ecun", joka ohittaa Lambdan ja siirtää ECU:n open loopille.

    Itse ajattelin seuraavaksi "säätää" hankkimalla jostain piikkiä pienemmän eturattaan, joka auttanee kaupunkipyörityksessä.




    Lainaa Cagilera kirjoitti Katso viesti
    Minun mielestäni kyllä oikein siisti.Perse pysyy ainakin paikallaan.

    Olisiko muuten kellään ideoita mikä auttaisi noihin Corsaron säätöihin?
    Italiasta näyttäisi saavan huokealla esim tämmöisen:
    http://www.ebay.it/itm/CENTRALINA-AG...58573068315140

    Tuli ostettua Corsaro:
    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod..._1200%2008.htm
    Sain ilmeisesti Corsaro Avion kun väritys on sama vai onko noita perusmalleja tuolla värityksellä?
    Tuo näyttäisi olevan hiukan tehottomampi mutta saman verran kevyempi.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  4. #64
    Ei vielä hajua säätötarpeesta kun ei pääse ajamaan vekotinta.
    Oletin vain tämän topicin perusteella ja ulkomaa foorumien kommenteista että jotain tuolle on tehtävä että liikkuisi pienemmillä kierroksilla tasaisemmin.Kivempaa putkistoakin on tullut samalla jo katseltua.


    Lainaa Egon kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä ainoastaan Avio:ta saa tuolla värityksellä.

    Millainen sulla on säätötarve? Ainakin Veloceen saa power commanderin, mutta se vaatii velocen mukana tulevan "race-ecun", joka ohittaa Lambdan ja siirtää ECU:n open loopille.

    Itse ajattelin seuraavaksi "säätää" hankkimalla jostain piikkiä pienemmän eturattaan, joka auttanee kaupunkipyörityksessä.
    Se voittaa jolla on kuollessaan eniten leluja.
  5. #65
    Lainaa Egon kirjoitti Katso viesti
    Nyt on koko pyörä heruteltu näkyviin!
    http://www.motomorinimotorcycles.eu/...p?page=rebello

    Kilpitelinettä lukuun ottamatta aika räyheän näköinen laitos omaan silmään!
    Omaan silmään älyttömän hienon näköinen! Toiseksi hienoin vakiopyörä Corsaro Velocen jälkeen. Ei taida tosiaan kukaan tuoda näitä suomeen?
  6. #66
    Lainaa Egon kirjoitti Katso viesti
    Ei taida olla toistaiseksi ainakaan maahantuojaa, ellei Masco sitten ala tuomaan näitä uudelleen.
    Tilaukset tehdään jatkossa ainoastaan netin kautta suoraan ilman maahantuojia. Huollot sun muut aftermarket hässäkät hoituvat sitten jatkossa paikallisten Morini Service Centereiden kautta.

    Tällä konseptilla ainakin suunnittelevat aloittavansa tän kuun lopussa.
    <br />
  7. #67
    No nyt on tullut ajettua Corsaro Aviolla päälle tuhannen kilsaa.En ainakaan tällä hetkellä ole katkera siitä ettei tuossa mallissa ole sitä 140:ntä heppaa kun tuntuu tuo 120:kin jo kunnon päälle.

    Olin lukenut tuosta pyörästä etukäteen paljon mutta oli kuitenkin yllätys kun sen ekan kerran livenä näki.
    Mitä? Miten se on noin pieni.Ihan kuin kuusisataseen olisi laitettu tuplasti liian iso moottori.
    Luulin myös raskaaksi (mikä se käytännössä onkin) mutta todella helppo työnnellä paikasta toiseen.
    Painopiste tuntuu olevan todella alhaalla.

    Käynnistäessä yllätti moottorin hiljaisuus.Oikeastaan toivoisi hiukan järeämpää ääntä noin hirviömäiseen laitteeseen.
    Mukaan tuli myös huolto kuitti ecun säädöstä mikä oli kiva bonus.
    Käynnistyksen jälkeen joudun kyllä antamaan sen aikaa pinta kaasua että koneen lämmöt nousevat yli kolmenkymmenen.
    Sitä ennen ei jaksa pysyä tyhjäkäynnillä.

    Tämän jälkeen ei tullut kertaakaan ongelmia etteikö olisi pysynyt käynnissä liikennevaloissa ja pienillä kierroksillakaan ei pahemmin nyi.Aika pieneillä vaihteilla joutuu kuitenkin ajamaan taajamassa.

    Ensimmäisen kerran kun avasi kaasua liikennevaloissa niin oho,tämä siis todella nostaa keulaa liiankin helposti.
    Siitä eteenpäin tuli aika pintakaasulla ajettua ja ainoastaan motareilla uskaltaa isoimmalla vaihteella avata kaasua vähän uskaliaammin.Saksaan kun pääsi tuli seuraavaksi huomioitua että näpit jäätyvät kylmemmällä kelillä helposti kun 120km tuntinopeudella saa puristaa rystyset valkoisina että pysyy kyydissä.Kovemmassa nopeudessa loppuvat niskavoimat hyvin pian kun ilmanvastus meinaa repiä pään irti.
    Ylivoimainen ykkönen tähän saakka ohitus tilanteissa.Täydellinen puikkelehtimis pyörä.
    Hyvin mukava ajoasento (olen sen 190cm) ja takapuolikin puutuu vasta parinsadan kilometrin jälkeen.
    Uskomattoman hyvän tuntuiset jarrut ja jousituksesta ei ole löytynyt vielä mitään moitittavaa.
    Ohjattavuudeltaan uskomattoman ketterä.

    Tämä on ylivoimaisesti järjettömin pyörä minkä olen omistanut.
    Järkisyillä ei voi perustella mitenkään.Mutta nautinnollisin vekotin tämä on mitä minä omistan.
    Ei vain oikein tiedä että mitä ihmettä tuolla tekee ja mihin tuo on suunniteltu.
    Se voittaa jolla on kuollessaan eniten leluja.
  8. #68
    Yeah.

    Kävin tuossa parin viikon Euroopan turneen Corsarolla, noin 5500 kilsaa tuli ajettua. Kiireisen aikataulun takia ajeltiin pääasiassa valtateitä, mikä ei ole tuolle pyörälle paras mahdollinen tyyli, mutta minkäs teet. Saksan vapaan nopeuden baanalla tuli testattua 252 mittariin... Kyllä siinä vähän jo tuuli. Prahassa kävin ostamassa uuden nopeusmittarin anturin, kun se jossain välissä sanoi sopimuksen irti. Löytyi yksi kappale hyllystä, hinta 50 euronia. Sanoivat siellä liikkeessä, että uudet varaosahinnat omistajanvaihdoksen jälkeen ovat järkyttäviä, toinen myyjä heitti arvion, että ainakin tuplat entisiin hintoihin verrattuna. Samaten tuo uusi kauppatapa on aika erikoinen. Ensin teet tilauksen netin kautta, sitten tehdas lähettää summauksen tilauksesta ja laskun, jonka sitten maksat. Osat sitten toimitetaan lähimmälle service centerille, jossa pyörä kootaan, ja jo noin vuoden päästä maksusta pyörä on omistajallaan... Vaatii kyllä aikamoista halua hommata kyseinen pyörä, jos tuollaisen järjestelyyn uskaltaa lähteä. Mutta oli hienoa kuulla, että sillä toisella myyjällä itsellä on juuri Corsaro

    Asiasta asiaan: Tietääkös joku, että onko sen Granpasson takarattaan kiinnitys sama, kuin Corsarossa? Siinä kun näyttäisi ainakin erään saksalaisen tarvikemyyjän sivujen perusteella olevan 42 hampainen ratas takana.
    devillac.com
  9. #69
    Lainaa devillismo kirjoitti Katso viesti
    Yeah.

    Kävin tuossa parin viikon Euroopan turneen Corsarolla, noin 5500 kilsaa tuli ajettua. Kiireisen aikataulun takia ajeltiin pääasiassa valtateitä, mikä ei ole tuolle pyörälle paras mahdollinen tyyli, mutta minkäs teet. Saksan vapaan nopeuden baanalla tuli testattua 252 mittariin... Kyllä siinä vähän jo tuuli. Prahassa kävin ostamassa uuden nopeusmittarin anturin, kun se jossain välissä sanoi sopimuksen irti. Löytyi yksi kappale hyllystä, hinta 50 euronia. Sanoivat siellä liikkeessä, että uudet varaosahinnat omistajanvaihdoksen jälkeen ovat järkyttäviä, toinen myyjä heitti arvion, että ainakin tuplat entisiin hintoihin verrattuna. Samaten tuo uusi kauppatapa on aika erikoinen. Ensin teet tilauksen netin kautta, sitten tehdas lähettää summauksen tilauksesta ja laskun, jonka sitten maksat. Osat sitten toimitetaan lähimmälle service centerille, jossa pyörä kootaan, ja jo noin vuoden päästä maksusta pyörä on omistajallaan... Vaatii kyllä aikamoista halua hommata kyseinen pyörä, jos tuollaisen järjestelyyn uskaltaa lähteä. Mutta oli hienoa kuulla, että sillä toisella myyjällä itsellä on juuri Corsaro

    Asiasta asiaan: Tietääkös joku, että onko sen Granpasson takarattaan kiinnitys sama, kuin Corsarossa? Siinä kun näyttäisi ainakin erään saksalaisen tarvikemyyjän sivujen perusteella olevan 42 hampainen ratas takana.
    _____________________
    Kokeile ositteesta http://www.motoracingshop.com/shopping_cart.php

    Sieltä tilasin 40 hampaisen, mutta siihen saisi muitakin kokoja 40 - 47 hampaista. Hintakaan ei ole kyllä paha, n. 30 eur.
  10. #70
    Lainaa devillismo kirjoitti Katso viesti
    Yeah.

    Kävin tuossa parin viikon Euroopan turneen Corsarolla, noin 5500 kilsaa tuli ajettua. Kiireisen aikataulun takia ajeltiin pääasiassa valtateitä, mikä ei ole tuolle pyörälle paras mahdollinen tyyli, mutta minkäs teet. Saksan vapaan nopeuden baanalla tuli testattua 252 mittariin... Kyllä siinä vähän jo tuuli. Prahassa kävin ostamassa uuden nopeusmittarin anturin, kun se jossain välissä sanoi sopimuksen irti. Löytyi yksi kappale hyllystä, hinta 50 euronia. Sanoivat siellä liikkeessä, että uudet varaosahinnat omistajanvaihdoksen jälkeen ovat järkyttäviä, toinen myyjä heitti arvion, että ainakin tuplat entisiin hintoihin verrattuna. Samaten tuo uusi kauppatapa on aika erikoinen. Ensin teet tilauksen netin kautta, sitten tehdas lähettää summauksen tilauksesta ja laskun, jonka sitten maksat. Osat sitten toimitetaan lähimmälle service centerille, jossa pyörä kootaan, ja jo noin vuoden päästä maksusta pyörä on omistajallaan... Vaatii kyllä aikamoista halua hommata kyseinen pyörä, jos tuollaisen järjestelyyn uskaltaa lähteä. Mutta oli hienoa kuulla, että sillä toisella myyjällä itsellä on juuri Corsaro

    Asiasta asiaan: Tietääkös joku, että onko sen Granpasson takarattaan kiinnitys sama, kuin Corsarossa? Siinä kun näyttäisi ainakin erään saksalaisen tarvikemyyjän sivujen perusteella olevan 42 hampainen ratas takana.
    Mulla vissiin myös menossa nopeusanturi tai jotain kun välillä prätkä kulkee neljää sataa... Tekee sitä tosin aika harvoin.
  11. #71
    Onko kellään linkkiä valmistajan maintenance-manuaaleista Corsaroon?
  12. #72
    Perhana kun tälläinen Corsaro polttelee vieläkin. Nettimotossa on aika erihintaisia pelejä myynnissä, onko vuosimalleissa varsinaisia eroja, esimerkiksi päivityksiä? Hinnat ovat tuolta 7500 euron tietämiltä 12 tonniin. Ovatko Corsaro ja Veloce muuten samanlaisia, paitsi jousituksen ja putkiston osalta?
  13. #73
    Nopeusanturi kerää metalli mujua,kannattaa koittaa pientä putsia ennen kun vaihtaa.

    Päivityksistä;jännitteensäädin vaihtoi paikkaa en muista koska.
    mallien välisistä eroista; velocessa jalkatapit race henkisemmät ja väritys jo mainittujen lisäksi.
    muut lisäilkööt jotain unohtui kumminkin.
  14. #74
    Jee. Tämä kesä korkattu eilen. Joo, myöhäiseksi meni, mut ei tässä iässä enää ole sellainen hoppu. Viime kesänä tehtiin vaimon kanssa kaks päällä Norjanreissu yhden tsekkikaverin kanssa. Uskokaa tai älkää, mut hauskaa oli Matkan varrella vaimo sai useammaltakin tapaamaltamme motoristilta respektiä, kun näkivät takapenkin. Viime kesäksi päivityksenä oli 42nen takaratas ja uudet itsetehdyt äänen"vaimentimet". Niistä tuli aika meluisat, joten nyt pitää käyttää tulppia kypärän sisällä, mut hei, se on italialainen V2, äänen kuuluu olla iso. Ja kun sointi on miellyttävä, ei haittaa vaikka se on aika kova. Oli taas yhtä uskomaton kokemus tuo kiihtyvyys ja voima talven autoilun jäljiltä. Hassua, se vaan yllättää joka kevät samalla lailla.
    devillac.com
  15. #75
    Uskaltaiskohan tällaiseen sekaantua, kun ei näytä Suomenniemellä olevan kauheasti tarjontaa huollon ja varaosien osalta?

    Nuo varaosat ei nyt välttämättä muodostu ongelmaksi, koska jo entisiinkin ronkkeleihin on tullut osat tilattua suurelta osin ulkomailta mutta jos jotain suurempaa huollon tai tarkistuksien tarvetta ilmenee niin mikähän noiden mp-huoltoliikkeiden suhtautuminen näitä kohtaan on?

    Kiinnostais kyllä kokeilla tällaistakin pärrää.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06
  16. #76
    Tämän kesän ainoaksi pidemmäksi lenkiksi jäävä reissu tehty. Käytiin Pohjois-Pohjanmaalla, menomatka rannikkoa pitkin, takaisin hiukan Jyväskylän itäpuolelta. Pyörä toimi moitteettomasti, tai no se nopeusmittarin anturi sanoi parin päivän sateessa ajon jälkeen aivan loppumetreillä sopimuksen taasen irti. Uusi on edelleen tallissa paketissa, kun tuo vanha rupesi sen muutaman vuoden takaisen reissun jälkeen toimimaan uudelleen. Pyörä on edelleen luokassaan ylivoimainen, ja tilannetta on Corsaron hyväksi muuttanut tuo nykyajan vastaavissa oleva elektroninen kuski. Kyllä se niin on, että tehokkaassa moottoripyörässä pitää syöttöläpät aueta mekaanisesti vaijerin välityksellä kuskin käskystä. Ajaminen on paljon hauskempaa, kun voi ikääkuin "keskustella" suoraan moottorin kanssa, ei jonkun ohjelmoijanörtin välityksellä. Corsaron moottori kun on luonteeltaan melko väkivaltainen, ja kaasun välitys vaatii hienomekaanikon rannetta, niin sateella Lamminseudun mutkapätkää ajaessa saa oikeasti keskittyä ajamiseen, mutta tuntuma on äärimmäisen tarkka. Samaan tarkkuuteen en pääse Alfallani, jossa on tuo nörtti kaasupolkimen ja ruiskun välissä. No, 50 tonnia yhteistä taivalta Corsaron kanssa takana, toivottavasti moninverroin tuo edessä
    devillac.com
  17. #77
    Täällä ilmoittautuu uusi moto morini corsaro 1200 -09 omistaja😎👍.
    Eihän tässä voi muuta, kuin olla jäätävän leveä hymy naamalla koko ajan😄.
    Aivan mieletön pyörä kaikilla osa-alueilla.
    .....Teoista mies tunnetaan!

    Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
  18. #78
    Kesä alkaa olla pikkuhiljaa ohi. Keväällä meille synty uus perheenjäsen, joten ajelut jäi vielä edelliskesääkin vähemmälle. Jos paljon tästä vähenee, niin pitää ruveta erikseen notkistelemaan laakereita etteivät jumitu... Tulevaisuus vaikuttaisi siltä, että joitakin vuosia ajelut on varmaan enemmän tuollaisia kioskikurvailutyyppisiä. Tsekkikaverin kanssa ehkä yritetään saada vaimot päästämään meidät jollekin vähän pidemmällekin reissulle taas, mut katsotaan. Pyörää en kyllä myy, kun tällä hetkellä eikä varsinkaan tulevaisuudessa oikein ei ole yhtä rajua kulkinetta tarjolla. Nykyään taitaa perkele kaikissa olla tuo ride-by-wire ja kaikkea muuta elektroniikkapaskaa luiston- ja keulimisenestoineen. Ei kiitos. Mut nyt Corsaro möllöttää tallissa, jotain pientä projektia sen tiimoilta varmaan talven aikana on tulossa. Kiinnostaisi laittaa clip-onit ja lyhyt alamegafoni, mut tiedä häntä...
    devillac.com
  19.  
  20. #79
    Jonkinsortin räyhäpyörä ollut mielessä jo vuosia mutta ei ole sopivaa osunut kohdille, onhan noita Ducsun Streetfightereita seurattu mutta kalliita ovat... Nyt sitten kävin kokeilemassa Corsaro Velocea ja se oli menoa kun hintakin oli oikealla hehtaarilla. Mahtava laitos vaikka on 10 v vanha, onhan tuossa kaikkea sipisteltävää muttei mitään mahdotonta, stefat vuotaa ja sen myötä etujarrupalat on myös vaihdettava, perushuollot tehtävä (öljyt, tulpat, suodattimet jne.) osia on joutunut tilaamaan pitkin maailmaa mutta perussetti pitäisi olla kasassa, jännä että öljynsuodatin on toistaiseksi ollut pahin rasti... tilasinkin kaksi yhdellä kertaa. Mittariston modenappi ei toimi ja näytön lasi on halki (ulkom foorumin mukaan yleinen vika) mutta ei haittaa ajoa. Pää meinaa haljeta kun naurattaa niin kun lähtee baanalle ja Devilin slipareitten kautta kantautuu korviin aika mukava jytinä. Tunnistaako kukaan vanhaksi pyöräkseen, on musta-keltainen vm.2007, Suomi pyörä käsittääkseni.
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123