Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Olisiko kellään tarjota omia tai lähipiirin kokemuksia Triumph Americasta? Olen luopumassa Kawasakista joka on aika möhkö ajettavaksi ja hakemassa jotain vähän sporttisempaa. Reissuakin olisi tarkoitus tehdä pyörällä. Moto-Guzzia ja Triumphia olen katsellut sillä silmällä. Onko Triumpissa ongelmakohtia, tekniikassa tms.??

    J-o
  2. #2
    Varsinaisia käyttökokemuksia ei ole vielä antaa (oma Speedmaster alle 100 km ajettu), mutta muutamia huomioita tiedoksi. Itse olin kahden vaiheilla syksyllä kumpaan vaihdan Americaan vai Speedmasteriin, päädyin Speedmasteriin seuraavista syistä:

    -SM:ssä on jäykempi jousitus ja se on testien mukaan huomattavasti parempi aktiiviseen ajoon kun taas America on pikemminkin rauhalliseen cruisailuun sopiva. American jousitusta on moitittu aivan liian veltoksi.

    -SM:ssä on kierroslukumittari.

    -SM:ssä on tehokkaammat jarrut, kaksi etulevyä vs. American yksi.

    -SM:ssä on valuvanteet, Americassa pinnapyörät, joten SM:ssä on nykyaikaisemmat renkaat ja parempi valikoima korvaavia renkaita koska siinä ei ole sisärenkaita kuten Americassa.

    -SM:ssä on kapeampi ohjaustanko eli aktiivisempaan ajoon sopivampi kuin American 10 cm leveämpi.

    Plussana Americassa on kromit, jotka olisivat itseäkin miellyttäneet, mutta noita vasta-argumettejä oli kuitenkin noinkin paljon. Saahan Speedmasteriinkin kromiosia vaikka kuinka paljon, mutta taitaa vaan tulla aika hinnakkaaksi.

    Tyyppivikoja on ulkomaisten keskustelupalstojen sivuilta löytynyt joitakin: joissakin yksilöissä on joko valmistajan tai maahantuojan toimesta huolimattomasti asennettu tankki, joka on aiheuttanut korvausilmaletkun litistymisen tankin alla ja käyntiongelmia, jotka ovat väliaikaisesti korjaantuneet tankin korkin avaamalla, jolloin bensa on taas liikkunut. Muutenhan lopullinenkaan korjaus ei ole ollut vaikea.

    Joillakin on takajarrupalat olleet kovin lyhytikäiset.

    Myös ongelmia etujarrulevyn/levyjen kanssa on ollut. Levyt ovat olleet "warped", otaksuisin sen tarkoittavan kieroutta.

    Myös joillakin on tapahtunut sellainen ilmiö että ilmanputsarikotelo on haljennut kun pakokaasut ovat tunkeneet imupuolelle. En tiedä mistä on aiheutunut, mutta näin kesällä JL-Bikessäkin korjattavana sellaisen tapauksen.

    Jos yhtään lontoo taipuu, niin kannattaa vierailla sellaisella Americalle ja Speedmasterille suunnatulla sivustolla kuin www.bonnevilleamerica.com. Se on yli 4000 ko.pyörien käyttäjien oma sivusto ja sieltä saa kyllä tietoa.

    Sitten vielä yhtenä huomiona että SM/American koneet ovat Kalifornian ääni-ja päästömääräysten vuoksi poikkeuksellisen kuristettuja (omanikin kuulostaa Honda Monkeyltä, tai hiljaisemmalta, mutta ei enää kauaa) joten niistä saa pienellä sijoituksella kunnon äänet ulos ja mikä mukavinta helposti 75-80 hevosvoimaa, joka on tuon tyyppisille pyörille jo varsin mukava luku. Tuohon liittyen: rahoja ei sitten kannata tuhlata Trumpan omiin offroad-putkiin (jollei niitä vallan ilmaiseksi pyörän mukana saa), koska ne eivät lisää kuin ääntä. Joissakin Dynomittauksissa teho on niillä jopa hieman laskenut. Noihin löytyy kunnollisiakin putkia samaan rahaan ja niillä saa noita teholukemiakin paranneltua tuohon luokkaan jota kerroin.

    No tästähän pitkä tuli, toivottavasti joku jaksoi lukea loppuun saakka.

    Lopuksi valitse kumpi miellyttää, itse päädyin Speedmasteriin, mutta joku valitsee toisin. Tekniikkahan on muilta paitsi kuvaamiltani osin yhtäläistä.

    J64
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  3. #3
    Toinen hyvä sivusto Trumppa-tietoa kaipaaville on myös TriumphRat.net
    Itse en kyseiseen valintaan sano mitään koska en ole customeilla ajanut, mutta tuon linkin takaa luulis löytyvän Americastakin tietoa, sii jos Ameriikan kieli taipuu.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  4.  
  5. #4
    Olen lankomiehen Americalla jonkunverran ajellut ja aivan käyttökelpoinen pelihän se tuntuu olevan jopa kaksi päällä ajettaessa.Mitoiltaan aika reilun kokoinen pitempi ja korkeampi kuin oma vs1400.Moottorin teho on aivan riittäva joskin alavääntöä jää hivenen kaipaamaan.Pyörällä on nyt ajettu nyt 10000 eikä ongelmia ole ollut,pakoputken kromauksissa on vähän sanomista.Äänethän vakioputkilla on kuin lypsykoneessa mutta sehän on helposti korjattavissa...bonnevilleamerica.com.Myös Moto-Guzzia kokeilleena sanoisin että ajoasennossa on toivomisen varaa istuin/ohjaustanko.Pyörä on aika lyhyt ja painopiste korkealla.Jos minun pitäisi näistä valita se olisTrumppa. ps Speedmaster on paremman näkönen