Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 213:sta
  1. #1

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Tämä MagnaMan on sen verran vikkelä poistelemaan viestejä etenkin kun ne koskevat häntä itseään, että noudatan hänen omaa kehoitustaan ja avaan uuden aiheen. On suorastaan älytöntä, että moderaattorina toimii henkilö joka mielivaltaisesti poistelee eräiden kirjoittajien tekstejä ja sitten ”julkisesti” arvostelee näitä nimimerkkejä. Kun joku sitten hieman kohdistaa kritiikkiä häneen itseensä niin johan se delete-näppäin taas laulaa.

    Onhan se tietysti kiva kun moderaattorit pitävät meidän ”epäaikuismaiset” kirjoituksemme kurissa, mutta olisi vielä kivempaa jos he myös *itse pelaisivat samoilla säännöillä kuin mitä vaativat muilta.

    Ohessa pätkä viestiä joka poistettiin hetki sitten ”Boxintien” puolelta kun ihmettelin hieman MagnaManin Bomber –kritiikkiä:

    --------------------

    "Menee hiukka asian vierestä, mutta kun kerran MagnaMan tämän itse aloitti. *
    On mielenkiintoista havaita, että yksi ja sama moderaattori tuntuu yhä uudestaan hermostuvan Bomberin jutuista. Olen ehtinyt lukemaan joitakin näitä poistettuja viestejä ja täytyy sanoa, että herkässä on MagnaMan:in delete -näppäin kun kyseessä on Bomber. Sen sijaan läpi lasketaan juttuja jotka ovat tosi älyttömiä. Mistä tämä valikoiva Bomber-fobia johtuu on vaikea sanoa, mutta pieni peiliin katsominen olisi varmaan paikallaan. * *

    Ja moderaattori joka "julkisesti" arvostelee jotain nimimerkkiä epäaikuismaisesta käytöksestä, mutta itse poistelee valikoivasti joidenkin kirjoittajien viestejä on varmaankin sitten tosi aikuismainen" * *

    --------------
    Jyrki
    Jyrki
  2. #2
    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 04 2004,16:51) kirjoitti
    Tämä MagnaMan on sen verran vikkelä poistelemaan viestejä etenkin kun ne koskevat häntä itseään, että noudatan hänen omaa kehoitustaan ja avaan uuden aiheen. On suorastaan älytöntä, että moderaattorina toimii henkilö joka mielivaltaisesti poistelee eräiden kirjoittajien tekstejä ja sitten ”julkisesti” arvostelee näitä nimimerkkejä. Kun joku sitten hieman kohdistaa kritiikkiä häneen itseensä niin johan se delete-näppäin taas laulaa.

    Onhan se tietysti kiva kun moderaattorit pitävät meidän ”epäaikuismaiset” kirjoituksemme kurissa, mutta olisi vielä kivempaa jos he myös *itse pelaisivat samoilla säännöillä kuin mitä vaativat muilta.

    Ohessa pätkä viestiä joka poistettiin hetki sitten ”Boxintien” puolelta kun ihmettelin hieman MagnaManin Bomber –kritiikkiä:

    --------------------

    "Menee hiukka asian vierestä, mutta kun kerran MagnaMan tämän itse aloitti. *
    On mielenkiintoista havaita, että yksi ja sama moderaattori tuntuu yhä uudestaan hermostuvan Bomberin jutuista. Olen ehtinyt lukemaan joitakin näitä poistettuja viestejä ja täytyy sanoa, että herkässä on MagnaMan:in delete -näppäin kun kyseessä on Bomber. Sen sijaan läpi lasketaan juttuja jotka ovat tosi älyttömiä. Mistä tämä valikoiva Bomber-fobia johtuu on vaikea sanoa, mutta pieni peiliin katsominen olisi varmaan paikallaan. * *

    Ja moderaattori joka "julkisesti" arvostelee jotain nimimerkkiä epäaikuismaisesta käytöksestä, mutta itse poistelee valikoivasti joidenkin kirjoittajien viestejä on varmaankin sitten tosi aikuismainen" * *

    --------------
    Jyrki
    Joo munkin viesti lähti samasta topikista kun hiukan kritisoin..

    Perseestä vois sanoa, hyvinkin perseestä
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #3
    Moderaattoreiden statukset on taidettu aikoinaan jakaa arvalla baari-illan päätteeksi...

    Päällimmäisenä toivomuslistalla olisi, että moderaattori ilmoittaisi poistetun viestin kirjoittajalle perusteluin toiminnastaan. Tälläinen menettly selventäisi käyttäjällekin, mikä on sallittua ja mikä ei, kuin myös sen, mikä täällä on politiikkana tietyissä aiheissa.
    Desmo Jugend
  4. #4
    Kannatetaan, samat säännöt kaikille.

    Erityiseti kun moderaattorit kirjoittelevat henkilökohtaisia viestejä niin heidän pitäisi noudattaa samoja sääntöjä kuin mitä he itse vaativat muilta *



  5. #5
    Kaikilla on samat säännöt. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ei ole sallittua ja se oli syy ko. tapauksessakin. Aivan kuten olen ilmoittanutkin.

    Samoin aiheet koetetaan selvyyden vuoksi pitää edes pääosin asiassa. Näitä uusia aiheitahan voi jokainen aina avata.
  6. #6

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 04 2004,17:15) kirjoitti
    Kaikilla on samat säännöt. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ei ole sallittua ja se oli syy ko. tapauksessakin. Aivan kuten olen ilmoittanutkin.

    Samoin aiheet koetetaan selvyyden vuoksi pitää edes pääosin asiassa. Näitä uusia aiheitahan voi jokainen aina avata.
    Hyvin mielenkiintoinen on tapasi käsitellä kritiikkiä. Kun katselin ”Boxintien” kirjoittelua niin olit ensin vastannut aivan asiallisesti kyselyihin miksi joku oli poistanut Bomberin viestin.

    ”Poistin bomberin viestin harkinnan jälkeen ja syynä on henkilökohtaisuuksiin meneminen. Olipa hymiöitä tai ei niin moinen ei kuulu asiaan”.

    Tämä ei kuitenkaan riittänyt vaan aloit vähän sen jälkeen erillisellä vastineella sättimään Bomberia ja syyttämään häntä epäaikuismaisesta käytöksestä. Kyseessä oli siis aivan puhdas henkilökohtainen hyökkäys Bomberia vastaan. Kun sitten allekirjoittanut sekä eräs toinen kirjoittaja ihmetteli linjaasi niin johan alkoi taas sensuurin käyttö ja tällä kertaa poistit koko kyseisen osion. Syyksi ilmoitit tällä kertaa sen että kirjoittelu oli ohi aiheen. Varsin erikoinen perustelu kun itse olit kyseisen kirjoittelun juuri aloittanut.

    En voi muuta sanoa kuin, että jos sinulla on jotain henk. koht. kaunaa Bomberia kohtaan niin pelaa samoilla säännöillä kun toisetkin äläkä ole pupu ja piiloudu delete –näppäimen taakse. *
    Jyrki
  7. #7
    Viestini oli vastaus bomberin viestiin, joten en aloittanut vaan perustelin miksi näin taas pääsi tapahtumaan. Olisi näköjään ollut viisasta jättää bomberin vastaus näkyviin.

    Poistin sitten kaikki ylimääräiset viestit, myös omani, koska selvästi oli näkyvissä tämä kritiikki mikä on täällä nyt näkyvissä.

    Selvyyden vuoksi täytynee sanoa, että bomberia en henkilökohtaisesti ole tavannut enkä siis häntä tunne.

    Olen yhä sitä mieltä että tämän aiheen perustaminen on parempi vaihtoehto verrattuna siihen, että sotketaan joku muu näillä asioilla.
  8. #8
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 04 2004,17:39) kirjoitti
    Viestini oli vastaus bomberin viestiin, joten en aloittanut vaan perustelin miksi näin taas pääsi tapahtumaan. Olisi näköjään ollut viisasta jättää bomberin vastaus näkyviin.

    Poistin sitten kaikki ylimääräiset viestit, myös omani, koska selvästi oli näkyvissä tämä kritiikki mikä on täällä nyt näkyvissä.

    Selvyyden vuoksi täytynee sanoa, että bomberia en henkilökohtaisesti ole tavannut enkä siis häntä tunne.

    Olen yhä sitä mieltä että tämän aiheen perustaminen on parempi vaihtoehto verrattuna siihen, että sotketaan joku muu näillä asioilla.
    Haista...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  9. #9
    Lainaa (Tylyttäjä @ Joulu. 05 2004,04:02) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 04 2004,17:39) kirjoitti
    Viestini oli vastaus bomberin viestiin, joten en aloittanut vaan perustelin miksi näin taas pääsi tapahtumaan. Olisi näköjään ollut viisasta jättää bomberin vastaus näkyviin.

    Poistin sitten kaikki ylimääräiset viestit, myös omani, koska selvästi oli näkyvissä tämä kritiikki mikä on täällä nyt näkyvissä.

    Selvyyden vuoksi täytynee sanoa, että bomberia en henkilökohtaisesti ole tavannut enkä siis häntä tunne.

    Olen yhä sitä mieltä että tämän aiheen perustaminen on parempi vaihtoehto verrattuna siihen, että sotketaan joku muu näillä asioilla.
    Haista...
    delete..
  10. #10
    Turhahan tämäkin on, mutta minun mielestäni on outoa, että se on aina samat jätkät jotka winettää moderoinnista, vaikka on kuitenkin monta tuhatta rekisteröinyttä käyttäjää
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  11. #11
    Lainaa (GriZzLy @ Joulu. 05 2004,06:52) kirjoitti
    Turhahan tämäkin on, mutta minun mielestäni on outoa, että se on aina samat jätkät jotka winettää moderoinnista, vaikka on kuitenkin monta tuhatta rekisteröinyttä käyttäjää *
    ja tämä se vasta turhaa onkin, mutta minä ole huomannut myös sen että yleensä juuri harvat ja valitut modet saavat ureaa korvaansa...

    ja tuo yllä oleva ei viittaa keneenkään henkilöön vaan on yleinen oma vääristynyt ja asenteellinen havainto ja käsitys
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  12. #12
    Hei siskot ja veljet!


    Olen itsekin ollut deletoinnin ikeen alla.Se,että onko aihetta ollut en enää "muista".Joillakin varmaan "kipukynnys on hyvin-hyvin alhaalla.

    Ja senkun muistaa,että tottuvathan jotkut pakonedessä elämään "peräpukamienkin" kanssa.
    JA HOKKUS POKKKUS-onhan olemassa vielä se PASKANJAUHANTA-foorumi

    PS. hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille riippumatta onko "pipo" kireä vai ei.......................



    (tämän voi poistaa jos meni "asian" virestä)
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  13. #13

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Lainaa (GriZzLy @ Joulu. 05 2004,06:52) kirjoitti
    Turhahan tämäkin on, mutta minun mielestäni on outoa, että se on aina samat jätkät jotka winettää moderoinnista, vaikka on kuitenkin monta tuhatta rekisteröinyttä käyttäjää *
    Toisaalta onhan se outoa jos moderaattoreita on 22 kpl ja kritiikki osuus aina vain samoihin pariin moderaattoriin. Saattaisi olla paikallaan myös siellä moderaattoripuolella hieman miettiä onko se oma linja aina asiallinen.

    Moderaattoreilla on lisäksi se delete –valtuus joka asettaa heidät aikalailla eri asemaan kun aletaan keskustelemaan pelisäännöistä. Näin kävi tälläkin kertaa. Ensin moderaattori käy henkilökohtaiseen hyökkäykseen erästä nimimerkkiä vastaa ja sitten kun sitä ihmetellään niin poistaa koko osion. On se hieman vaikea käydä keskustelua kun kaikki jäljet hävitetään aina kun kritiikki osuu omalle kohdalle. Se niistä pelisäännöistä…. *

    Lisäksi näyttää olevan, että täällä on ainakin yksi aihe joka aiheuttaa kerta toisensa jälkeen herkästi sensuurireaktioita, nimittäin poliisit. Jostain syystä poliisia kritisoiva teksti aiheuttaa eräillä tahoilla hyvin voimakkaita reaktioita ja joutuu varsin nopeasti sensuurin kouriin.

    On varmasti hyvä ettei mitään väestö/ammattiryhmää parjata syyttä suotta ja siksi ehdotankin, että voisimme jatkossa välttää kritioisoimasta poliisin ohella mm.
    - putkimiehiä
    - kotiäitejä
    - hiihtäjiä (erityisesti perinteisen hiihtotavan)
    - joulupukkia, sekä tietysti
    - Matti Nykästä

    He ovat kaikki niin tärkeitä yhteiskunnan kannalta, ettei ole perusteltua mennä parjamaan heidän saavutuksiaan. *

    Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille *
    Jyrki
  14. #14
    Kannatetaan
  15. #15
    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 05 2004,11:24) kirjoitti
    Lisäksi näyttää olevan, että täällä on ainakin yksi aihe joka aiheuttaa kerta toisensa jälkeen herkästi sensuurireaktioita, nimittäin poliisit. Jostain syystä poliisia kritisoiva teksti aiheuttaa eräillä tahoilla hyvin voimakkaita reaktioita ja joutuu varsin nopeasti sensuurin kouriin.

    On varmasti hyvä ettei mitään väestö/ammattiryhmää parjata syyttä suotta ja siksi ehdotankin, että voisimme jatkossa välttää kritioisoimasta poliisin ohella mm.
    - putkimiehiä
    - kotiäitejä
    - hiihtäjiä (erityisesti perinteisen hiihtotavan)
    - joulupukkia, sekä tietysti
    - Matti Nykästä

    He ovat kaikki niin tärkeitä yhteiskunnan kannalta, ettei ole perusteltua mennä parjamaan heidän saavutuksiaan.

    Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
    Äläs unohda sivareita.
  16. #16
    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 05 2004,11:24) kirjoitti
    Toisaalta onhan se outoa jos moderaattoreita on 22 kpl ja kritiikki osuus aina vain samoihin pariin moderaattoriin. Saattaisi olla paikallaan myös siellä moderaattoripuolella hieman miettiä onko se oma linja aina asiallinen.
    Jos jäseniä on 5000 kpl, ja 2501 eivät itke, niin olen tyytyväinen, koska enemmistö on No ei vaiskaan. Ihmiset ovat erilaisia.En nyt tiedä tarkoitatko minua sillä "toisella" moderaattorilla, mutta mielestäni en ole poistanut kovin montaa viestiä, jos ei nyt oteta huomioon tuota yhtä "osiota", jonka poistin yleisön pyynnöstä. Se on todellaa vaikeata pitää kaikkia tyytyväisinä, sen on monet ihmiset huomannut. Ammatinvalintakysymys.

    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 05 2004,11:24) kirjoitti
    Moderaattoreilla on lisäksi se delete –valtuus joka asettaa heidät aikalailla eri asemaan kun aletaan keskustelemaan pelisäännöistä. Näin kävi tälläkin kertaa. Ensin moderaattori käy henkilökohtaiseen hyökkäykseen erästä nimimerkkiä vastaa ja sitten kun sitä ihmetellään niin poistaa koko osion. On se hieman vaikea käydä keskustelua kun kaikki jäljet hävitetään aina kun kritiikki osuu omalle kohdalle. Se niistä pelisäännöistä….
    Nyt en valitettavasti päässyt lukemaan mitä siellä voorumissa oli ennen kun sitä poistettiin, joten en osaa ottaa kantaa asiaan. Mutta edelleen, ihmiset on erilaisia. Jotkut loukkaavat herkemmin, ja jotkut kestää enemmän. Joidenkin ihmisten päivät menee pilalle jos niille sanoo "perse". Joillekin se voi tarkoittaa saman kun "terve".
    Joten mielestäni on sitten aika hyvä pitää sitten semmoinen "puhdas linja" koskien henkilökohtaista vittuilua. Siitä olen samaa mieltä, että moderaattorit pitäisi noudattaa samaa linjaa. Tästä on keskusteltu aikasemmin, ja tullaan varmasti vielä keskustelemaan. Siitä ei ole kovin kauan kun meillä oli JHBMW:n kanssa ja Bomberin kanssa "yksityiskeskusteluja", ja silloin mielestäni päästiin jo yhteisymmärrykseen. Ainakin JHBMW:n kanssa...
    Ja kun edelleen mainitset sitä "koko osion", niin voineeni ilmoittaa, jos tarkoitit sen The Word We Do Not Speak (lue s*vari), niin sitä ei poistettu koska kritiikki osui pelkästään minuun. Hei, asiahan koski sivareita, ja sitähän minä en ole

    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 05 2004,11:24) kirjoitti
    Lisäksi näyttää olevan, että täällä on ainakin yksi aihe joka aiheuttaa kerta toisensa jälkeen herkästi sensuurireaktioita, nimittäin poliisit. Jostain syystä poliisia kritisoiva teksti aiheuttaa eräillä tahoilla hyvin voimakkaita reaktioita ja joutuu varsin nopeasti sensuurin kouriin.

    On varmasti hyvä ettei mitään väestö/ammattiryhmää parjata syyttä suotta ja siksi ehdotankin, että voisimme jatkossa välttää kritioisoimasta poliisin ohella mm.
    - putkimiehiä
    - kotiäitejä
    - hiihtäjiä (erityisesti perinteisen hiihtotavan)
    - joulupukkia, sekä tietysti
    - Matti Nykästä

    He ovat kaikki niin tärkeitä yhteiskunnan kannalta, ettei ole perusteltua mennä parjamaan heidän saavutuksiaan.
    Poliisi saa kritisoida...Saa kritisoida myös armeijaa, leikkikouluja, keulivia pellejä, sairaaloita, lääkäreitä. Mutta anna nyt eden Nykäselle vähän löysää Mutta se mitä en salli edelleenkään on henkilökohtaisuuksiin menemistä. Juuri siitähän keskusteltiin silloin aikasemmin, ja mielestäni päästiin silloin yhteiymmärrykseen, mutta ilmeisesti siitä on niin pitkä aika, että on taas aikaa astua kehään, ja päivittää nuppia.

    Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille täältäkin, ja toivottavasti tämä on kohta käsitelty loppuun.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  17. #17
    Varmaan toi juttu etta miks kritiikki kohdistuu vaan pariin moderaattoriin, johtuu siita etta etta vaan pari moderaattoria tekee noita ketjujen siivoushommia ..muutenkinhan toita on jaeltu vahan (tai jakautuneet, whatever) joku lukitsee innolla uusintaposteja, jotkut puuttuu aiheitten karkailuun, toiset siivoaa ikivanhoja posteja ja jotkut (iso osa, tappakaa kritiikin vuoksi) eivat tee sitten tasan niin mitaan, ja silloinhan ei kritiikkia tule.
  18. #18
    Lainaa (GriZzLy @ Joulu. 05 2004,15:23) kirjoitti
    Nyt en valitettavasti päässyt lukemaan mitä siellä voorumissa oli ennen kun sitä poistettiin, joten en osaa ottaa kantaa asiaan.
    Kun sinulle nyt kävi niin kuin kävi, kysypä MagnaManilta; hänellä on tietoa.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  19. #19
    Mielenkiintoinen aihe. Monta mieleentulevaa seikkaa.
    - Jokainen voi valita, millä foorumeilla kuljeksii.
    - Moderaattorit on ihan tavallisia (?) ihmisiä nekin.
    - Turha ärsyttäminen (kenen tahansa) on aina turhaa.
    - Joskus vaan potuttaa.

    Itse olen uudehko mode, ja innokkaan mieleni tekisi monesti puuttua näkemykseni mukaan melkoisen epäasiallisiin juttuihin. Pidän kuitenkin delete-näppäimen ja etusormeni tapailusuhteen melko etäisenä. Miksikö? En kirjoittajien tai kritiikin pelosta, vaan toisten moderaattoreiden antaman palautteen pelosta. * * Jotta ei ole helppoa tälläkään puolella piikkilankaa. * * * *



    * Arctic Ranger *
  20. #20
    Lainaa (verner @ Joulu. 04 2004,17:01) kirjoitti
    Päällimmäisenä toivomuslistalla olisi, että moderaattori ilmoittaisi poistetun viestin kirjoittajalle perusteluin toiminnastaan. Tälläinen menettly selventäisi käyttäjällekin, mikä on sallittua ja mikä ei, kuin myös sen, mikä täällä on politiikkana tietyissä aiheissa.
    Ideana ihan hyvä, mutta käytännössä kun tästä toiminnasta kukaan ei saa rahaa, aika jota modet käyttää tähän on rajallinen, joten on pakko karsia työn määrä. Poistettavia viestejä tulee paljon, ja jos jokaista joutuisi kommentoimaan kirjoittajalle siihen ei aika riitäisi yksinkertaisesti.

    Se että poistetaanko viesti on aina subjektiivinen asia, mutta jossain on pakko vetää linjaa. Modeista on yksi poistettu epäasiallisen käytöksen vuoksi ja pari on eronnut ajanpuutteen/muiden syiden takia, joten MIELESTÄNI olemme myös modejen puolella katsottu että asiat sujuu ja modeja ei olla pidetty täällä koska he ovat hyvää baari seuraa...

    edelleen vaihtoehtoja löytyy...
    1. Bomberit
    2. mp-foorumi
    3. Motot.net
    And my favorite:
    4. Nahka foorumi *
    <br />
  21. #21
    Jokainen moderaattori tekee siis tätä vapaa ehtoisesti ja tietysti uusia modeja etsitään jatkuvasti koska monelta ehtyy puhti tähän touhuun koska joutuu ilmaiseksi kuuntelemaan vittuilua... vittuilua jaksaa jonnin verran kuunnella jos siitä maksetaan, mutta ymmärrän jos sitä ei kukaan ilmaiseksi jaksa kuunnella.

    Jos siis on modeksi halukkaita niin ilmoittautukaa Ry:n hallitukselle niin käsitellään seuraavassa kokouksessa. Jos ei ole modejen linjaan tyytytyväinen niinkuin monella samalla henkilöllä tuntuu jatkuvasti urputtamista olevan modejen linjasta niin tervetuloa vaan tälle puolen.. kyllä täällä apureita ja ilmaisia vittuilun vastaanottajia kaivataan jatkuvasti.

    Hakemukset moderaattorin hommasta voi pistää osoitteeseen hallitus@moottoripyora.org. Vastineeksi lupaamme.. ööö... vähemmän kiitosta ja sitäkin enemmän negatiivista palautetta.
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  22. #22
    Lainaa (patrika @ Joulu. 05 2004,16:25) kirjoitti
    Varmaan toi juttu etta miks kritiikki kohdistuu vaan pariin moderaattoriin, johtuu siita etta etta vaan pari moderaattoria tekee noita ketjujen siivoushommia ..muutenkinhan toita on jaeltu vahan (tai jakautuneet, whatever) joku lukitsee innolla uusintaposteja, jotkut puuttuu aiheitten karkailuun, toiset siivoaa ikivanhoja posteja ja jotkut (iso osa, tappakaa kritiikin vuoksi) eivat tee sitten tasan niin mitaan, ja silloinhan ei kritiikkia tule.
    juu varmasti näin. tuossa ei olekkaan mitään epäselvää.

    ongelmia tulee silloin *jos mode itse ottaa osaa viestiketjuun ja sitten jossain vaiheeessa, riippumatta siitä mitä aiemmin on ketjussa sanonut tai ei ole sanonut, alkaa poistamaan toisten puheita, syystä tai syyttä... vähän sama kun IRL tukkisi toiselta turvan jos puhumiset ja mieliBIDEET eivät käy yksiin...

    itse olen hyvin varauksellinen tuon sensuurin suhteen ja ne tulisi jättää minimiin..

    ja tietty jokainen voi aina valita vapaasti missä foorumissa on ja kirjottaa ja mihin viestikejtuihin kirjoittaa..sehän on aivan selvä...ja niin varmaan monet valitsevatkin ja hyvä niin..se tosin ei aina ole hyvä kokonaisuuden tai foorumin kannslta.

    editti:typoilua



    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  23. #23

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Lainaa (Zam64 @ Joulu. 06 2004,07:30) kirjoitti
    ongelmia tulee silloin *jos mode itse ottaa osaa viestiketjuun ja sitten jossain vaiheeessa, riippumatta siitä mitä aiemmin on ketjussa sanonut tai ei ole sanonut, alkaa poistamaan toisten puheita, syystä tai syyttä... vähän sama kun IRL tukkisi toiselta turvan jos puhumiset ja mieliBIDEET eivät käy yksiin...

    itse olen hyvin varauksellinen tuon sensuurin suhteen ja ne tulisi jättää minimiin..

    ja tietty jokainen voi aina valita vapaasti missä foorumissa on ja kirjottaa ja mihin viestikejtuihin kirjoittaa..sehän on aivan selvä...ja niin varmaan monet valitsevatkin ja hyvä niin..se tosin ei aina ole hyvä kokonaisuuden tai foorumin kannslta.
    Tästähän tässä on ollut koko ajan kyse. Ei sen sijaan mistään ihmeellisestä vainosta ORG:in moderaattoreita kohtaan, vaikka moni (modeeraattori) näyttää sen niin tulkinneenkin. Tämä kun on ainoa tapa nostaa asia pöydälle kun katsoo delete –näppäimen osuneen kohdalle väärin perustein tai moderaattoreiden pelaavan omilla säännöillään. Kaikkia kehotuksia lähettää viestiä pääylläpitäjälle tai kyseiselle moderaattorille itselleen, voidaan pitää lähinnä vitsinä ja kun katsoo moderaattoreiden (pääylläpitäjän) kommentteja asiasta niin selviää varmaankin miksi. Moni moderaattori kun näyttää olevan sitä mieltä, että jos ei linja kelpaa niin menkää muualle kirjoittelemaan. Todella hyvä asennne ja rohkaisee varmasti kaikkia lähettämään viestejä sinne puolelle aina kun ongelmia ilmenee. Jopa pääylläpitäjän kommentit *korostavat sitä kuinka moderaattoreiden työ on niin vaikeaa kun sitä pitää tehdä ilmaiseksi ja kaikki sen kuin vain vain vittuilee. *

    On ihan kiva saada moderaattoreiden kommentteja asiasta, mutta olisi vielä kivempi jos edes yhdessä olisi jotain pohdiskelua siitä asiasta mistä tämä palsta lähti liikkeelle. Eli onko soveliasta, että moderaattori osallistuu itse kirjoitteluun (eikä välttämättä aivan niiden mainostettujen pelisääntöjen mukaisesti) ja sitten kun kritiikkiä alkaa tulemaan niin poistaa koko osion. *

    Itse olen sitä mieltä, että moderaattorit ovat todellakin vain ihmisiä (kuten joku jo ehti mainitakin) ja heillä on täsmälleen sama oikeus osallistua keskusteluun kuin muillakin. Kuitenkin silloin kun moderaattori on itse osallisena keskustelussa niin pitäisi olla tarkkana mitä laukoo ja kuinka niitä delete -oikeuksia silloin käyttää.
    Ja lisäksi kun kyseessä todellakin on ns. vapaaehtoisuuteen osallistumiseen perustuva keskustelu -forum niin olisi varmasti eduksi jos moderaattoripuolellakin joskus myönnettäisiin virheitä tapahtuvan (jos/ja kun niitä tapahtuu), eikä aina vain osoitettaisi sormella jonnekin muualle. Ehkä se auttaisi hieman selventämään missä ne rajat oikein menevät ja mitä ne (kaikille yhteiset) pelisäännöt oikein ovat.


    Hyvää itsenäisyyspäivää vain kaikille, myös moderaattoreille sekä pääylläpitäjälle * *
    Jyrki
  24. #24
    Niih, meitä hiljaisempiakin modeja löytyy, varsinkin kun ajokausi vasta päättyi ja vasta nyt kammetaan taas koneen ääreen. Kuten kaikki tiedämme, me modetkin olemme yksilöitä, ajattelevia ihmisiä, vaikka kaikki ei sitä uskoisikaan. Toiset ajattelee enemän kuin toiset, ja vieläpä eri tavalla...

    Näkemyseroja on varsin paljon ja näinkin kirjavien keskustelujen pitäminen asialinjalla tai yleensäkään jonkinlaisen linjanveto on enemän kuin vaikeaa. Mitä taas tulee perusteluiden antamiseen poistetuista jutuista, siihen tuskin monellakaan modella olisi aikaa. Itse en montaakaan juttua ole poistanut, ehkä juuri senkin takia kun foorumin lukeminen on yleensäkin vaihtelevaa mutta perustelut poistamiselle on ainakin itselläni aina olleet samat, niin jatkossakin...

    Kuten JP tuossa aiemminkin jo sanoi, teemme tätä talkootyönä ja erityinen hatunnosto niille erittäin aktiivisille muutamalle modelle, jotka päivästä toiseen jaksaa sitä deleteä painaa tarvittaessa. Kuitenkin keskustelu on kirjavaa ja mielipiteitä saa lukea ihan laidasta laitaan. Yksikään meistä modeista ei ole niin herkkähipiäinen etteikö kestäisi kritiikkiä omasta toiminnastaan mutta liian henkilökohtaiseksi sekään ei saa mennä...


    T: Moderaattoreiden ritarikunnan alempi kunniaritari...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  25. #25
    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 06 2004,10:34) kirjoitti
    Eli onko soveliasta, että moderaattori osallistuu itse kirjoitteluun (eikä välttämättä aivan niiden mainostettujen pelisääntöjen mukaisesti) ja sitten kun kritiikkiä alkaa tulemaan niin poistaa koko osion.
    Tämä - luulisin - on se eniten harmittava seikka. Olen huomannut saman.

    Modeja on peräti 22, joista vain muutamilla tuntuu olevan ongelma.
    Miksi?

    Onko niitä asiattomuuksia todella niin paljon, että 22 ihmistä ei ehdi pitämään asioita hyppysissä. Ymmärrän, että kaikki 22 eivät ole myöskään aktiivisia 24h/vrk - eikä tietenkään tarvitsekkaan.

    Olisiko aika poistaa "jäsenistöstä" kaikki inaktiiviset nimimerkit - taas välillä? Joku kehuskeli, että "jäseniä" on peräti 5000 - mikä sekin on uskomatonta. Uskoisin lukuun, joka on 2000-3000 mutta 5000 on kyllä yläkanttiin - vai mitä arvelette. Vuosi ja 3 kk voisi olla rajana passiivisena oleiluun , jos ette muuta keksi. Haittaisiko se, että suht oikea luku tulisi selville - taas hetkeksi, kunnes se karkaa uudelleen käsistä - kuten aina.


    Ehdotus:
    Tarkempaa valvontaa saisi olle sen suhteen, että ns. asiafoorumeissa ei olisi kovin paljon ns. "paskanjauhantaa" . Näillä asiafoorumeilla tarkoitan esim. teknisiä keskusteluja. "Paskanjauhannat" voisi siirtää sinne paskanjauhantaan - niitäkään ei siis tarvitsisi poistaa.
    Siellä paskanjauhannassa saisi sitten olla vapaammin "sitä itteänsä" sen kummemmin sensuroimatta liian paljon. Jokainen nimimerkkihän kaikissa kirjoituksissaan antaa vain itsestään sellaista kuvaa kuin millaisena haluaa itsensä muiden silmissä olevan. Kaikki kirjoituksethan ovat tavallaan mainosta kustakin kirjoittajasta itsestään.
  26. #26
    Ko. tapaus on niitä perusasioita, mitä on sovittu noudatettavaksi täällä foorumissa. Tarpeettomia negatiivisia henkilökohtaisuuksia ei sallita.

    Bomberin ensimmäinen viesti oli sellainen ja poistin sen kommentoimatta. Pyynnöstä perustelin sen myöhemmin. Bomberin seuraava viesti jatkoi samaa rataa, joten poistin sen ja perustelin julkiseen koska asiaan kuulumattomat ottivat tapaukseen kantaa. Ja kun tapaus oli paisumassa niin päätin poistaa koko roskan sotkemasta alkuperäistä aihetta ja ehdotin yhtenä vaihtoehtona asian käsittelyä omana aiheenaan.

    Näinhän nyt tapahtuukin eikä tässä mitään pahaa ole. Kestän toki kritiikin ja tässä aiheessa "pienoiset" ylilyönnitkin. Oikein käytettynä kritiikki voi olla kehittävää ja siten foorumin toimintaa parantavaa. Haistattelut ja asioiden tarkoituksenmukaiset väännökset muistikatkoineen jätän omaan arvoonsa.

    Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille tasapuolisesti!
  27. #27
    Suomalainen periaate: Ja Perkele vieköön minusta että paskaa puhu!
    Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
  28. #28
    Lainaa (Bloodgress @ Joulu. 06 2004,11:48) kirjoitti
    Suomalainen periaate: Ja Perkele vieköön minusta että paskaa puhu!
    Niin, tuo on hyvä periaate. Vai haluaako joku sellaisen kohteeksi vapaaehtoisesti?
  29. #29
    Lainaa (Gartza @ Joulu. 06 2004,11:09) kirjoitti
    Modeja on peräti 22, joista vain muutamilla tuntuu olevan ongelma.
    Miksi?

    Onko niitä asiattomuuksia todella niin paljon, että 22 ihmistä ei ehdi pitämään asioita hyppysissä. Ymmärrän, että kaikki 22 eivät ole myöskään aktiivisia 24h/vrk - eikä tietenkään tarvitsekkaan.

    Ehdotus:
    Tarkempaa valvontaa saisi olle sen suhteen, että ns. asiafoorumeissa ei olisi kovin paljon ns. "paskanjauhantaa" . Näillä asiafoorumeilla tarkoitan esim. teknisiä keskusteluja. "Paskanjauhannat" voisi siirtää sinne paskanjauhantaan - niitäkään ei siis tarvitsisi poistaa.
    Siellä paskanjauhannassa saisi sitten olla vapaammin "sitä itteänsä" sen kummemmin sensuroimatta liian paljon.
    22 modea, joista 22 käy töissä/opiskelee, josta 22 myöskin harrastaa sosiaalista elämää... Eli vaikka meitä on paljon, ei kaikki ole kovin aktiivisia, kuten esim minä (kuulun ehdottomasti in-aktiivisimpiin). Eli tottahan toki jos ei ole kovin aktiivinen niin kritiikki ei osu omaan nilkkaan, toinen asia on se että kaikki eivät kommentoi poistamisiaan kuten MagnaMan, joten tottakai että jos vastaa niin se pistää silmään.

    Paskan jauhantaan olemme pyrkineet siirtää kaikki, mutta olet oikeassa, pyrime tehostamaan tätä siirtoa. Ongelmana on kuitenkin että siirto voi tehdä vain koko keskustelulle, joten yksittäisiä viestejä emme pysty siirtämään...
    <br />
  30.  
  31. #30

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Lainaa (Gartza @ Joulu. 06 2004,11:09) kirjoitti
    ........ Jokainen nimimerkkihän kaikissa kirjoituksissaan antaa vain itsestään sellaista kuvaa kuin millaisena haluaa itsensä muiden silmissä olevan. Kaikki kirjoituksethan ovat tavallaan mainosta kustakin kirjoittajasta itsestään.
    Tämäkin on harvinaisen totta, sillä kyllä jokainen kirjoittaja vastaa viime kädessä itse siitä mitä tuli kirjoitettua ja luo kuvaa ainoastaan itsestään. Kyllä se omaan nilkkaan lopulta osuu jos liikoja uhoaa väärissä paikoissa.

    Moni moderaattori korostaa asiallisen kirjoittamisen tärkeyttä ja sitä kuinka ei saa mennä liiaksi henkilökohtaisuuksiin. Tämä on varmasti totta mutta näitäkään periaatteita ei ole syytä viedä liian pitkälle vain sen takia, että ne ovat olemassa. Jos tällaisia ”partiolaisten hyvän tavan sääntöjä” aletaan noudattamaan liian kirjaimellisesti sellaisissakin aiheissa joissa tunteet helposti kuohahtavat niin voi kysyä, että mistä täällä sitten voi kunnolla keskustella. Monet mielenkiintoiset aiheet kun eivät lähde liikkeelle missään ”paskanjauhanta forumilla” vaan jossain muualla. Jokainen varmasti ymmärtää, että jos keskustellaan esim. kypärän visiirin materiaaleista niin ei ehkä ole hyvän tavan mukaista kutsua kirjoittajaa mulkuksi, mutta jossain toisessa yhteydessä se nyt ei ehkä sittenkaan ole niin suuri synti. Ja kun vielä muistaa, että kyseessä sentään on motoristien, eikä *Marttakerhon –forum niin pientä ylimääräistä vapautta eri ilmaisutavoissa on syytä ajoittain sallia.

    Kuten Grizzly sen hyvin sanoi niin kaikki ihmiset ovat erilaisia ja jotkut loukkaantuvat herkemmin kuin toiset. Tämä on ehdottoman totta ja siksi kovin herkkähipiäisille ei ehkä pitäisi antaa oikeuksia luoda kaikkia koskevia pelisääntöjä. Itselläni tulee mieleen, että henkilöiden jotka ovat kovasti herkkiä loukkaantumaan rumista sanoista, kannattaa varmasti etsiä forumeita joissa kukaan ei koskaan sano pahasti. Motoristi forumeilla riski kohdata ruma sana kun on varsin suuri.
    Jyrki
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen