Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 213:sta
  1. #31
    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 06 2004,14:13) kirjoitti
    Tämäkin on harvinaisen totta, sillä kyllä jokainen kirjoittaja vastaa viime kädessä itse siitä mitä tuli kirjoitettua ja luo kuvaa ainoastaan itsestään. Kyllä se omaan nilkkaan lopulta osuu jos liikoja uhoaa väärissä paikoissa.

    Moni moderaattori korostaa asiallisen kirjoittamisen tärkeyttä ja sitä kuinka ei saa mennä liiaksi henkilökohtaisuuksiin. Tämä on varmasti totta mutta näitäkään periaatteita ei ole syytä viedä liian pitkälle vain sen takia, että ne ovat olemassa. Jos tällaisia ”partiolaisten hyvän tavan sääntöjä” aletaan noudattamaan liian kirjaimellisesti sellaisissakin aiheissa joissa tunteet helposti kuohahtavat niin voi kysyä, että mistä täällä sitten voi kunnolla keskustella. Monet mielenkiintoiset aiheet kun eivät lähde liikkeelle missään ”paskanjauhanta forumilla” vaan jossain muualla. Jokainen varmasti ymmärtää, että jos keskustellaan esim. kypärän visiirin materiaaleista niin ei ehkä ole hyvän tavan mukaista kutsua kirjoittajaa mulkuksi, mutta jossain toisessa yhteydessä se nyt ei ehkä sittenkaan ole niin suuri synti. Ja kun vielä muistaa, että kyseessä sentään on motoristien, eikä Marttakerhon –forum niin pientä ylimääräistä vapautta eri ilmaisutavoissa on syytä ajoittain sallia.

    Kuten Grizzly sen hyvin sanoi niin kaikki ihmiset ovat erilaisia ja jotkut loukkaantuvat herkemmin kuin toiset. Tämä on ehdottoman totta ja siksi kovin herkkähipiäisille ei ehkä pitäisi antaa oikeuksia luoda kaikkia koskevia pelisääntöjä. Itselläni tulee mieleen, että henkilöiden jotka ovat kovasti herkkiä loukkaantumaan rumista sanoista, kannattaa varmasti etsiä forumeita joissa kukaan ei koskaan sano pahasti. Motoristi forumeilla riski kohdata ruma sana kun on varsin suuri.
    Tuo on totta. Joten jokaisen pitäisi pitäytyä menemästä liiallisuuksiin henkilökohtaisuuksissa. Jos se silti tapahtuu niin ilmaisu voisi olla laimeampi kuin "mulkku" ellei kirjoittajat tunne toisiaan tai muuten vain totea ajatuksenjuoksun olevan samalla aaltopituudella., mutta silloinkin mielellään hymynaamoin

    Ja edelleen totta että ei "haukku haavaa tee" mutta kohteliaisuus kuuluu kaiketi myös tähän foorumiin?
    "Be careful out there"
  2. #32
    Ja ei kun kaikki T Ä N N E jatkoille. Kippis ja kulaus. Ai niin, tulin mopolla töihin...
  3. #33
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 06 2004,11:55) kirjoitti
    Lainaa (Bloodgress @ Joulu. 06 2004,11:48) kirjoitti
    Suomalainen periaate: Ja Perkele vieköön minusta että paskaa puhu!
    Niin, tuo on hyvä periaate. Vai haluaako joku sellaisen kohteeksi vapaaehtoisesti?
    Olen ollut täysin vapaaehtoisesti paskanpuhumisen kohteena (tosin myös JHBMW ja Tylyttäjä ovat myös saaneet osansa) esim. vaijerikaidekeskustelussa ja nyt tässä Boxintien kaatojen keskustelussa, jossa jälkimmäisessä poliisi on puolustellut ahkerasti kolleegansa tekemää mielestäni hyvin kyseenalaista ratkaisua viedä asia syyttäjälle. Olen tottunut tuohon paskanheittoon, ja siitä eivät mene minun yöuneni senkään vuoksi, että Org. ei ole maailman tärkein asia, vaikka välillä onkin hauska käydä foorumilla.

    Ongelma Org.-foorumilla on se, jonka Zam64 on osuvasti kiteyttänyt eli se, että "jos mode itse ottaa osaa viestiketjuun ja sitten jossain vaiheeessa, riippumatta siitä mitä aiemmin on ketjussa sanonut tai ei ole sanonut, alkaa poistamaan toisten puheita, syystä tai syyttä... vähän sama kun IRL tukkisi toiselta turvan jos puhumiset ja mieliBIDEET eivät käy yksiin..." Ongelma ratkeaa sillä, että moderaattorit eivät osallistu keskusteluun omine mielipiteineen (puolueettomuus). Siinä olisi sekin hyvä puoli, että Grizzly ja MagnaMan eivät olisi koko ajan kritiikin kohteena tällä foorumilla.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  4. #34
    Lainaa (kaasunalle @ Joulu. 06 2004,15:16) kirjoitti
    Ai niin, tulin mopolla töihin...
    Orgin ongelmana ovat myös nämä todella hävyttömät, lapselliset, sisällöltään selkeästi riitaa haastavat ja suomalaisuutta loukkaavat, ulkomaalaisten kommentit talvikuukausina.

    Ehdotankin, että kaikki ulkomaanelävät bannataan talvikuukausien ajaksi foorumilta niin päästään edes tästä ongelmasta.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  5. #35
    Lainaa (SampySladi @ Joulu. 06 2004,17:11) kirjoitti
    Ehdotankin, että kaikki ulkomaanelävät bannataan talvikuukausien ajaksi foorumilta niin päästään edes tästä ongelmasta.
    Koskiskohan tämä moderaattoreitakin?
  6. #36
    Millä tavalla minä olen osallistunut itse keskusteluun ja mitä mielipiteitä olen keskustelusta poistanut? En mitään.

    Kyse oli yksinkertaisesti henkilökohtaisuuksiin menemisestä ja sen olen poistanut kuten kuuluukin.

    Kuten bomberin viimeisestä viestistä näkyy niin samat henkilöt ovat joutuneet delete-napin alle ja siihen on aina sama syy.

    Pääylläpito voi miettiä poistetaanko minun moderaattorioikeudet vai poistetaanko muutama jatkuvan deletoinnin kohteeksi joutuva. Lopputuloshan olisi näennäisesti sama. Vai jatketaanko nykyistä linjaa ja kuunnellaan nämä samat kritiikit. Minusta nykyinen linja on ok, eikä kritiikki yöuniani vie.

    Jotta saataisiin jotain uutta tähän tilanteeseen niin ehdotan, että esim. bomberi ja JHBMW pyrkisivät "hiljaisiksi" moderaattoreiksi ja hoitaisivat tehtäviin kuuluvat hommat nurkumatta. Minä puolestani voisin luovuttaa delete-nappini ja saisin häiriöttä osallistua keskusteluihin ja jutella omiani
  7. #37
    Alan tulla kait vanhanksi kun toistan jo itseäni, mutta toistetaan sitten..

    Moderoinnista ja sen linjasta (tai linjattomuudesta) on keskusteltu foorumin perustamisesta asti, kysymys nousee täällä aina vähän väliä esille, ja on mielestäni hyvä että asioista keskustellaan ja sivustoa kehitetään palautteen perusteella.

    Sivusto perustettiin alunperin juuri sen takia että suomessa ei löytynyt yhtään asiallisesti ylläpidettyä motoristi foorumia, pahimpina ongelmina muissa foorumeissa nähtiin trollaavat teini-ikäiset (tai aikuiset ikiteinit), sisäpiiriläisyys yms.

    Moderointi on tärkeää koska olen itse ainakin huomannut että kun keskustelun taso on korkealla, trollien, asiattomuuksien ja henkilökohtaisuuksien kirjoittelun kynnys on huomattavasti korkeampi.

    Bomberin ehdotus siitä että mikäli kaksi yllämainittua moderaattoria eivät itse osallistuisi keskusteluun ei tulisi eturistiriitaa, mielestäni rakentavampi ajatus on että kukaan ei kirjoita mitään niin ei tarvita näitä keskustelujakaan moderoinnista tai sen tarpeellisuudesta

    Moderaattorien määrästä/laadusta päättää ylläpito, heille voi lähettää suoraan postia jos on huomautettavaa jonkun moderaattorin toiminnasta, kokemuksesta tiedän että ylläpito kyllä reagoi näihin, mutta eri asia on onko oikeasti tarvetta rajoittaa jonkun moderaattorin oikeuksia kirjoittaa tai poistaa viestejä. Mikäli tulisi vastaan todellisia tapauksia että moderaattori käyttää väärin valtaansa, niin tottakai siihen ylläpito myös puuttuisi, näissä edellä mainituissa tapauksissa ei ainakaan omasta mielestäni moderaattori tälläiseen väärinkäytökseen ole syyllistynyt.

    Viestiketjuja siivotaan välillä myös niin että puhdistetaan koko ketju yhdellä kertaa ylimääräisistä viesteistä, tähän on turvauduttu harovin, mutta silloin ketjusta poistetaan myös asiallisia viestejä, koska se on ainoa tapa saada koko ketju järjestykseen, yksi "roikkumaan" jäänyt vanha viesti näyttäisi lievästi sanottuna hassulta tälläisessä ketjussa.

    Itse toimiessani ylläpitäjänä poistin tasaisesti käyttäjien, moderaattoreiden ja ylläpitäjien viestejä, heiltä sen enempää etukäteen kysymättä tai jälkikäteen ilmoittamatta, moderaattoreiksi ja ylläpitäjiksi valitaan henkilöitä joilla on katsottu olevan harkintavaltaa ja kykyä tehdä ratkaisuja ja kantaa niistä vastuu.

    Syy miksi mode kritiikki kohdistuu pääasiassa muutamaan henkilöön johtuu aika paljon siitä että kyseisillä henkilöillä on kykyä tehdä hankaliakin päätöksiä poistojen suhteen, kaikki moderaattorit eivät tätä tee vaan he tyytyvät normaalin siivoustyöhön foorumissa joka sekin on tärkeätä perusduunia jotta sivusto toimisi moitteetta.

    Herkkänahkaisuudesta en syyttäisi moderaattoreita, enemmän sitä on nähtävissä joidenkin (muutaman) käyttäjän kirjoituksissa välittömästi kun heidän "kirjallisia mestarituotoksiaan" siivotaan foorumista alkaa suunnaton itku ja hampaiden kiristys kuinka täällä sensuroidaan heidän mielipiteitään (unohtamatta kuinka väärin on kohdeltu normaali käyttäjiä asiallisessa vaijerikaidekeskustelussa...).

    Nykyinen moderoinnin linja on saanut käyttäjiltä erittäin paljon kiitosta, ja toivon ainakin itse saman tason jatkuvan, omat vierailut tällä sivustolla loppuvat nopeasti jos sivu päästetään jippiin keskustelufforumin tasolle.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  8. #38
    Lainaa (kuulapää @ Joulu. 06 2004,16:15) kirjoitti
    Lainaa (SampySladi @ Joulu. 06 2004,17:11) kirjoitti
    Ehdotankin, että kaikki ulkomaanelävät bannataan talvikuukausien ajaksi foorumilta niin päästään edes tästä ongelmasta.
    Koskiskohan tämä moderaattoreitakin? *
    Keep dreaming


    (oi, kolme paivaa ajamatta, jokohan huomenna kerkiais, saa kylla suosii)
  9. #39
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 06 2004,17:28) kirjoitti
    Millä tavalla minä olen osallistunut itse keskusteluun ja mitä mielipiteitä olen keskustelusta poistanut? En mitään.
    Kirjoitin monikossa "esim. vaijerikaidekeskustelussa ja nyt tässä Boxintien kaatojen keskustelussa".

    Puuhikselle: Kyllä minun tuotoksiani saa siivota kunhan vastaavasti siivotaan myös asenteellisten moderaattoreiden tuotoksia. Minusta enemmän pitäisi olla huolestunut siitä, että poliisi lukee jatkuvasti Orgin juttuja jopa moderaattorina eivätkä ihmiset tiedä siitä mitään.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  10. #40
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 06 2004,17:00) kirjoitti
    Minusta enemmän pitäisi olla huolestunut siitä, että poliisi lukee jatkuvasti Orgin juttuja jopa moderaattorina eivätkä ihmiset tiedä siitä mitään.
    Eiko tuo ole jo pikkasen vanha laulu..

    Ja uskaltaisin jopa vaittaa etta jo tilastollisen jakauman mukaan lukijakuntaan kuuluu useampikin poliisi, ja opettaja, ja putkimies, ja tieda vaikka verovirkailijakin
  11. #41
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 06 2004,18:00) kirjoitti
    Puuhikselle: Kyllä minun tuotoksiani saa siivota kunhan vastaavasti siivotaan myös asenteellisten moderaattoreiden tuotoksia.
    No yksi hyvä ja käytetty keino on se että kun löytyy siivottavaa ketjusta johon moderaattri/ylläpitäjä on osallistunut siivouksen hoitaa keskusteluun osallistumaton mode/ylläpitäjä. Itse olen siivonnut erikseen pyydetäessä parikin tälläistä ketjua jotta tasapuolisuus säilyisi.

    Lainaa kirjoitti
    Minusta enemmän pitäisi olla huolestunut siitä, että poliisi lukee jatkuvasti Orgin juttuja jopa moderaattorina eivätkä ihmiset tiedä siitä mitään.
    Juuh, samaa mieltä kaikki virkavallan ja ylempien tahojen edustajat tulisi välittömästi bannata foorumista, eli poliisit, syyttäjät, kansanedustajat, eu:n työntekijät, yk:n virkailijat ja maailmanpankin työntekijät, unohtamatta unicefia, amnestyä yms...
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  12. #42
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 06 2004,18:00) kirjoitti
    Puuhikselle: Kyllä minun tuotoksiani saa siivota kunhan vastaavasti siivotaan myös asenteellisten moderaattoreiden tuotoksia. Minusta enemmän pitäisi olla huolestunut siitä, että poliisi lukee jatkuvasti Orgin juttuja jopa moderaattorina eivätkä ihmiset tiedä siitä mitään.
    Pssst bomber, on minunkin juttuja deletoitu ja hatutti suunnattomasti. Mut et sit kerro kenellekään

    Luuleetko tosiaan, ettei nettisivustoja seurata virkavallan toimesta Ja toisaalta omaan pesään paskantajia poliisitkaan eivät ole.
    Orgin sivustoissa ei ole mitään seurattavaa, mutta monessa muussa on ja aiheestakin.
  13. #43
    Lainaa (Puuhis @ Joulu. 06 2004,18:08) kirjoitti
    No yksi hyvä ja käytetty keino on se että kun löytyy siivottavaa ketjusta johon moderaattri/ylläpitäjä on osallistunut siivouksen hoitaa keskusteluun osallistumaton mode/ylläpitäjä. Itse olen siivonnut erikseen pyydetäessä parikin tälläistä ketjua jotta tasapuolisuus säilyisi.
    Minusta tuo on ainoa mahdollinen tapa. Mutta siinäkin sen, jolta apua pyydetään, pitää miettiä itse mitä tarkkaan ottaen poistetaan.

    Ja siihen, että moderaattoreilla kun ei ole aikaa kommentoida tekemisiään. Minusta sekin(kommentointi) on ainoa mahdollinen tapa.

    Noin toimien tätäkään viestiketjua ei todennäköisesti olisi olemassa...
  14. #44

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 06 2004,17:28) kirjoitti
    Kuten bomberin viimeisestä viestistä näkyy niin samat henkilöt ovat joutuneet delete-napin alle ja siihen on aina sama syy.

    Jotta saataisiin jotain uutta tähän tilanteeseen niin ehdotan, että esim. bomberi ja JHBMW pyrkisivät "hiljaisiksi" *moderaattoreiksi ja hoitaisivat tehtäviin kuuluvat hommat nurkumatta. Minä puolestani voisin luovuttaa delete-nappini ja saisin häiriöttä osallistua keskusteluihin ja jutella omiani
    Taitaa se MagnaMan:in muisti alkaa pettämään pahemman kerran tai sitten on vain mukava laukoa juttuja sen enempää niitä ajattelematta. Toisaalta eipä siinä ole ainakaan minulle mitään uutta. En näet ole ainakaan itse huomannut joutuneeni delete -näppäimen uhriksi kuin aikanaan pari kertaa ja silloinkin syyt olivat aivan jotain muuta kuin mistä nyt keskustellaan. En ole myöskään huomannut Bomberin joutuneen kovin montaa kertaa muiden kuin MagnaMan:in herkän hipiän uhriksi, joten se niistä jutuista.

    Siteeraan vielä lopuksi MagnaMan:in omaa tänään kirjoittamaa tekstiä. Saattaisi olla hyvä lukea mitä itse kirjoittelee ja toimia sitten myös sen mukaisesti. * * * *


    ”Oikein käytettynä kritiikki voi olla kehittävää ja siten foorumin toimintaa parantavaa. Haistattelut ja asioiden tarkoituksenmukaiset väännökset muistikatkoineen jätän omaan arvoonsa”.
    Jyrki
  15. #45
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mietin pitkään otanko osaa tähän keskusteluun vai enkö, mieli tosin teki niin paljon että laitetaan nyt jotain ylös - kaikki kirjoittamani on sitten 100% omia mielipiteitäni, peittäkää vaikka nickini alla oleva käyttäjätaso jos siihen haluatte väkisin tekstiäni yhdistää...

    Moderoinnin yhdenmukaistamisesta on puhuttu jo pitkään, myöskin erinäisillä foorumeilla on keskusteltu moderaattoreiden aktiivisuudesta jne, on hyvä että asiasta puhutaan koska vain siten hommaa voidaan kehittää. Itseäni on eniten huolestuttanut modejen aktiivisuus ja siksi tuossa aiemmin puhuttu halukkaiden "ilmoittautuminen" voisikin johtaa siihen että vähemmän aktiivisia moderaattoreita voisi vaihtaa aktiivisempiin ja samalla päästä vähitellen ehkä eroon "hyvä jätkä"-periaatteella annetuista modeoikista (Mun mielestä niitä on, toisten mielestä ei). Tuolla uusilla moderaattoreilla voisimme saada muidenkin toiminnasta valituksia kuin nyt niiden ketä tässä on mainittu ;)

    Valituksia tulee kaikenlaisia ja toki niissä on perääkin välillä. On tosin kyllä sellaisia valituksia joista en ole kertaakaan ollut samaa mieltä, tämä koskee esim harvoin tulevia valituksia esim Patrikan (joka on ehdottomasti aktiivisimpia modeja) työskentelystä. Patrikan (ja esim Grizzlyn) kaltaisia työmyyriä tavittaisiin lisää modeihin joten ei muutakuin hakemusta rustaamaan Toki siellä muitakin aktiivisia on, mutta nuo kaksi ovat ehdottomasti pidemmän aikaa jo olleet siellä omassa kastissaan...

    Modeoikeuksista valittaminen kenellekään muulle kuin JP-800:lle on suhteellisen turhaa - pääylläpitäjien vastuut ovat olleet seuraavat :

    JP-800 - Kaikki mahdollinen (palvelinta lukuunottamatta)
    Jassu - Palvelin
    Jippe - Sivuston koodi
    Bluuska - Sivuston Koodi

    Itse olen sitäkin kannattanut että koodareille suoraan laitettaisiin käyttäjätasoksi "koodari" tmv, joka palvelisi myös sitä että väärinkäsityksiä valtuuksista jne ei tulisi. Kuten ylläoleva listaus selvittää niin modevalituksien oikea osoite on JP-800.
    Aikaisemmin myös Puuhis oli hyvä kohde valittaa modejutuista, mutta se oli ennen...

    Itse en ota kantaa siihen onko magna heiluttanut deletä turhan tiuhaan ja väärässä paikassa - koska minulla ei ole tuosta päätäntävaltaa. Henkilökohtainen "vittuiluhan" oli tuo poiston kohteeksi joutunut teksti joka tämänkin keskustelun sai aikaan - ainoa mikä toisten silmissä sitä lievensi oli se perässä ollut silmää vinkkaava hymiö. Toisilla on erilainen huumorintaju kuin toisilla, mutta pitää myös muistaa että käyttäjissä on niitä jotka eivät pidä samanlaisesta vittuiluhuumorista kuin esim meikäläinen

    Ugh !
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  16. #46
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Kumpi on OK - moderaattoriksi pääsee vai joutuu?
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  17. #47
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 06 2004,19:41) kirjoitti
    Itse olen sitäkin kannattanut että koodareille suoraan laitettaisiin käyttäjätasoksi "koodari" tmv, joka palvelisi myös sitä että väärinkäsityksiä valtuuksista jne ei tulisi.
    Oikeastaan pääylläpitäjiä tarvitaan todellisuudessa yksi, orgin perustamisesta ja kaikesta yleisvastuullisesta toiminnasta vastaava henkilö. Sivustosta vastaavat nimettäisiin "koodareiksi" ja palvelimesta vastaavat vaikkapa "palvelijoiksi" tai mikä ikinä toimintaa parhaiten kuvastaakin. Näin saataisiin pääylläpidon toimet keskitettyä yhden käyttäjän harteille ja vältettäisiin "väärinkäsityksiä valtuuksista".
    Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
    --------------
  18. #48
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Bluuska @ Joulu. 06 2004,20:23) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 06 2004,19:41) kirjoitti
    Itse olen sitäkin kannattanut että koodareille suoraan laitettaisiin käyttäjätasoksi "koodari" tmv, joka palvelisi myös sitä että väärinkäsityksiä valtuuksista jne ei tulisi.
    Oikeastaan pääylläpitäjiä tarvitaan todellisuudessa yksi, orgin perustamisesta ja kaikesta yleisvastuullisesta toiminnasta vastaava henkilö. Sivustosta vastaavat nimettäisiin "koodareiksi" ja palvelimesta vastaavat vaikkapa "palvelijoiksi" tai mikä ikinä toimintaa parhaiten kuvastaakin. Näin saataisiin pääylläpidon toimet keskitettyä yhden käyttäjän harteille ja vältettäisiin "väärinkäsityksiä valtuuksista".
    Esimerkiksi... Tuota joskus ehdotinkin mutta kuulemma tuo on joillekin "statuskysymys" joten siihen ei sopinut puuttua

    Jos sinulla on Bluuska erilainen käsitys vastuualueista niin oikaise ihmeessä



    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  19. #49
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 06 2004,19:41) kirjoitti
    JP-800 - Kaikki mahdollinen (palvelinta lukuunottamatta)
    Jassu - Palvelin
    Jippe - Sivuston koodi
    Bluuska - Sivuston Koodi
    Muuten hyvä listaus Jassulla, mutta eiköhän sen kaapin paikan ainakin jossakin taloudessa määrää MegaB .

    Ja P*ntele, pelekäätteköte pollliisia ja juotte piimää .


    Ainiin, omaa suuta suppuun, en muistanut että olen vieraana tällä sivustolla, johon minut sivuston ylläpitäjät ovat päästäneet .
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  20. #50
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Mik@ @ Joulu. 06 2004,20:34) kirjoitti
    Muuten hyvä listaus Jassulla, mutta eiköhän sen kaapin paikan ainakin jossakin taloudessa määrää MegaB .
    Niinjuu, no mä aattelin olla diplomaattinen ton jutun kanssa...

    Lainaa kirjoitti
    Ainiin, omaa suuta suppuun, en muistanut että olen vieraana tällä sivustolla, johon minut sivuston ylläpitäjät ovat päästäneet .
    "Ylläpitäjän pelko on viisauden alku", vai miten se meni
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  21. #51

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 06 2004,19:41) kirjoitti
    Itse en ota kantaa siihen onko magna heiluttanut deletä turhan tiuhaan ja väärässä paikassa - koska minulla ei ole tuosta päätäntävaltaa. Henkilökohtainen "vittuiluhan" oli tuo poiston kohteeksi joutunut teksti joka tämänkin keskustelun sai aikaan - ainoa mikä toisten silmissä sitä lievensi oli se perässä ollut silmää vinkkaava hymiö. Toisilla on erilainen huumorintaju kuin toisilla, mutta pitää myös muistaa että käyttäjissä on niitä jotka eivät pidä samanlaisesta vittuiluhuumorista kuin esim meikäläinen

    Ugh !
    Jottei vaan taas hukkuisi itse aihe niin muistuttaisin vain, että MagnaMan poisti ensin Bomberin liian henkilökohtaiseksi katsomansa viestin ja alkoi sen jälkeen itse vittuilemaan avoimesti Bomberille. Kun allekirjoittanut ja eräät toiset kritisoivat tätä linjaa niin delete –näppäin lauloi taas ja vikkelä moderaattorimme poisti oman vittuilunsa lisäksi kaikki häntä arvostelleet tekstit. Joten ei tässä ole missään vaiheessa ollut kyse pelkästään Bomberin tekstin sensuroimisesta vaan yleisistä pelisäännöistä, varsinkin silloin kun moderaattori itse osallistuu keskusteluun. *
    Jyrki
  22. #52
    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 06 2004,21:14) kirjoitti
    Jottei vaan taas hukkuisi itse aihe niin muistuttaisin vain, että MagnaMan poisti ensin Bomberin liian henkilökohtaiseksi katsomansa viestin ja alkoi sen jälkeen itse vittuilemaan avoimesti Bomberille. Kun allekirjoittanut ja eräät toiset kritisoivat tätä linjaa niin delete –näppäin lauloi taas ja vikkelä moderaattorimme poisti oman vittuilunsa lisäksi kaikki häntä arvostelleet tekstit. Joten ei tässä ole missään vaiheessa ollut kyse pelkästään Bomberin tekstin sensuroimisesta vaan yleisistä pelisäännöistä, varsinkin silloin kun moderaattori itse osallistuu keskusteluun. *
    Täyttä sontaa JHBMW!

    Mikä miestä riivaa, että pitää vääristellä ja tölviä loputtomasti?

    Olen sanonut jo monta kertaa miten asia meni ja yhä väännät tuota roskaa. Tässähän alkaa jo rauhallisempikin mies hiiltymään...

    Koetas JHBMW lukea allaoleva ja jollet ymmärrä niin pyydä joku suomenkielinen tulkki avuksi.
    1. poistin bomberin viestin
    2. lisäsin pyynnöstä perustelut
    3. bomber jatkoi henkilökohtaisuuksin
    4. deletoin bomberin toisenkin viestin
    5. vastasin julkiseen bomberille poistamisen syyt. samalla kerroin syyn olevan bomberin ajoittaisissa ylilyönneissä, joita olen poistanut aiemminkin ja vastaavat tulen poistamaan jatkossakin. vittuiluako?
    6. poistin koko debatin sotkemasta alkuperäistä aihetta ja pyysin ne siirtämään omaan aiheeseensa



  23. #53
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 06 2004,20:26) kirjoitti
    Esimerkiksi... Tuota joskus ehdotinkin mutta kuulemma tuo on joillekin "statuskysymys" joten siihen ei sopinut puuttua

    Jos sinulla on Bluuska erilainen käsitys vastuualueista niin oikaise ihmeessä
    Tuskimpa asia on sen kummempi statuskysymys kellekään meistä vai millaisena sen itse koet? Hienot tittelit on jaettu pitkälti tehtävä-alueista vastaamisen helpottamiseksi. Käsitykseni tehtävistä vastaa mainitsemiasi (mikä ilmenee aiemmasta viestistäni). Tosin 'status' tuo myös muita 'yleisvastuullisia' tehtäviä kuten olet varmasti huomannut.
    Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
    --------------
  24. #54
    Lainaa (JHBMW @ Joulu. 06 2004,21:14) kirjoitti
    Jottei vaan taas hukkuisi itse aihe niin muistuttaisin vain, että MagnaMan poisti ensin Bomberin liian henkilökohtaiseksi katsomansa viestin ja alkoi sen jälkeen itse vittuilemaan avoimesti Bomberille. Kun allekirjoittanut ja eräät toiset kritisoivat tätä linjaa niin delete –näppäin lauloi taas ja vikkelä moderaattorimme poisti oman vittuilunsa lisäksi kaikki häntä arvostelleet tekstit. Joten ei tässä ole missään vaiheessa ollut kyse pelkästään Bomberin tekstin sensuroimisesta vaan yleisistä pelisäännöistä, varsinkin silloin kun moderaattori itse osallistuu keskusteluun.
    Juuri näin.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  25. #55
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Bluuska @ Joulu. 06 2004,21:30) kirjoitti
    Tuskimpa asia on sen kummempi statuskysymys kellekään meistä vai millaisena sen itse koet? Hienot tittelit on jaettu pitkälti tehtävä-alueista vastaamisen helpottamiseksi. Käsitykseni tehtävistä vastaa mainitsemiasi (mikä ilmenee aiemmasta viestistäni).
    Mä katson tuota enemmän tietoturvan kannalta kuin statuskysymyksenä, mutta samalla jos ylläpitoakin jaoteltaisiin useammalle tasolle niin tietoturvan ohella saattaisi parantua selkeys eri henkilöiden tehtävistä ihan tavalliselle käyttäjätasollekin. Toinen tapa toki informatiivisuuden parantamiseksi olisi lisätä FAQiin mikä tontti kuuluu kenellekin (tai hoitaa asia palautelomakkeella jossa aihevalinnan mukaan maili kopsahtaisi oikealle henkilölle suoraan).

    Lainaa kirjoitti
    Tosin 'status' tuo myös muita 'yleisvastuullisia' tehtäviä kuten olet varmasti huomannut.
    Tuossa olet aivan oikeassa...

    Mutjooh, tää menee ehkä mun osalta jo hiukka offtopiciksi
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  26. #56

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 06 2004,21:28) kirjoitti
    Täyttä sontaa JHBMW!

    Mikä miestä riivaa, että pitää vääristellä ja tölviä loputtomasti?

    Olen sanonut jo monta kertaa miten asia meni ja yhä väännät tuota roskaa. Tässähän alkaa jo rauhallisempikin mies hiiltymään...

    Koetas JHBMW lukea allaoleva ja jollet ymmärrä niin pyydä joku suomenkielinen tulkki avuksi.
    1. poistin bomberin viestin
    2. lisäsin pyynnöstä perustelut
    3. bomber jatkoi henkilökohtaisuuksin
    4. deletoin bomberin toisenkin viestin
    5. vastasin julkiseen bomberille poistamisen syyt. samalla kerroin syyn olevan bomberin ajoittaisissa ylilyönneissä, joita olen poistanut aiemminkin ja vastaavat tulen poistamaan jatkossakin. vittuiluako?
    6. poistin koko debatin sotkemasta alkuperäistä aihetta ja pyysin ne siirtämään omaan aiheeseensa
    Taitaa alkaa MagnaManilla olemaan jo hieman hermo kireällä, mutta se kun tuntuu kiristyvän milloin mistäkin niin eipä siitä sen enempää. *

    On mielenkiintoista katsella oikein numeroilla kirjoittamaasi tapahtumaselostusta. Ja jos hetken vedät henkeä niin huomaat, että se mitä olen sanonut tapahtumien kulusta menee yksiin numeroselostuksesi kanssa. Ainoa mitä en ollut huomannut oli se, että olit vikkelänä miehenä ehtinyt poistaa toisenkin Bomberin viestin. Sen sijaan näin hyvin numerolla 5. kuvailemasi tekstin ja se oli mielestäni aivan puhdasta vittuilua. Kirjoittamani vastine (jonka myös poistit) on luettavissa tämän palstan ensimmäisestä viestistä ja se on (ainakin omasta mielestäni) varsin maltillinen kun sitä vertaa sinun Bomber -vyörytykseesi.

    Totuuksia on varmasti yhtä monta kun on kertojaakin. Olisikin varmasti helpompi jatkossa todeta mitä on tapahtunut jollei se delete –näppäin laulaisi aivan niin herkästi.

    P.S. Ja jos olisit todellakin halunnut jatkaa asian käsittelyä muualla (kohta 6.) niin olisit varmaankin siirtänyt kaikki tekstin sinne alkuperäisessä muodossaan, etkä vain vinguttanut delete –näppäintä.
    Jyrki
  27. #57
    Minun osaltani asia on käsitelty ja lopputuloskin lienee oikea.
  28. #58
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 06 2004,22:13) kirjoitti
    Minun osaltani asia on käsitelty ja lopputuloskin lienee oikea.
    Olenko ainoa joka putosi kärryiltä tässä vaiheessa ?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  29. #59
    Desmo Jugend
  30.  
  31. #60
    Pitkästä aikaa kunnon keskustelua.

    Johan täällä on ollutkin hiljasta kun haudassa, lähestulkoon.

    Jatkakaa, jatkakaa
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen