Ostin 750 R-Suskan (vm. -01) ja eteen päinhän sillä pääsee, mutta jos sitä pitää liikutella muihinkin ilmansuuntiin, niin se tuottaa ongelmia, kun on piru aika korkea. Miten suosittelisitte madaltamaan pyörää 3-4cm? Penkki on aika paksu ja pehmeä, joten sieltä varmasti saisi senttejä pois, mutta onko penkin ohennus järkevää? Ja minkäköhän hintaista se lysti on (Oulun seudulla)? Koiranluut? Muuttaako madaltamiset tavalla tai toisella ajo-ominaisuukia? Mikä vähiten? Kokemuksia?
Ai mullako kysely ikä... *![]()
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Ks. http://www.topsaddlery.com/en/index.php4
Itse tilasin sieltä jakkaran, perille tuli ilman postimaksuja kahdessa viikossa. Itse voi valita materiaaleja, värejä jne. Saa myös 3 cm matalampana versiona.
Koiranluut on yksi vaihtoehto, mutta siinä menee kallistusvaroja, sivujalka jää liian pitkäksi jne. Mutta pyörä- ja kuskikohtaisia kaikki konstit toki![]()
alcoholism beats communism
Aiheesta on keskusteltu foorumissa useaan otteeseen, pikaisella etsimisellä löytyi ainakin tämä topic
Madaltaminen
Kuten topicista käy ilmi niin tapoja ja mieltymyksiä on monia, itse kannatan koiranluita (nopea, helppo, halpa ja palautettavissa oleva tapa) enkä koskisi penkkiin (modaus maksaa paljon ja kestää kauan jos haluaa että jälki on siistiä eli teetättää sen jossain, huom! paikkoja ei ole montaa edes pk-seudulla, lisäksi penkin fixausta ei voi palauttaa ja uus penkki maksaa maltaita).
Mutta kukin tavallaan, pääasia että lopputulos helpottaa käsiteltävyyttä![]()
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
...niin tai sitten voi kokeilla itselleen sopivaa mopoa![]()
Desmo Jugend
Ai jotain customia(verner @ Marras. 26 2004,09:18) kirjoitti
Miksi pitäisi ajaa epätyydyttävällä mopolla vain sen takia että pari senttiä puuttuu optimaalisesta pituudesta, kun helpolla ja yksinkertaisella toimenpiteellä voi ajaa unelmamopollaan. Kaikki kyykyt on about saman kokoisia, joten ei se sovittamalla paremmaksi muutu. Vai senkö takia että kysyjä on lyhyehkö nainen eikä mies niin pitäisi ajaa jollain alikokoisella ja yleensä myös alitehoisella jämällä![]()
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
Ei voi kovin pieni olla, jos teho ei meinaa teho riittää(Zia @ Marras. 26 2004,12:14) kirjoitti
![]()
Desmo Jugend
Kyllä itse suosittelen kivuliasta ja hidasta toimenpidettä jossa sääriluita venytetään 5 cm .......
![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Koiranluihin päätyisin minäkin koska tuo gixun vakiojakkara on mun mielestä loistava. Sitä en ihan äkkiä alkaisi vaihtamaan tai muuttelemaan.
Control is nothing without power...
Juuri noin se menee. Naisenjämät ajelee pienillä customeilla ja miehet kilokyykyillä. Kaikki muu on keinotekoista ja turhaa pullikointia luonnonlakeja vastaa. Joo-o!!!(Zia @ Marras. 26 2004,12:14) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Hmmm, enpäs ole tiennytkään, että jotkut valitsevat moottoripyörän tehokkuuden sen perusteella minkä kokoinen (pitkä/painava) on? Suomen maalla ei varmasti löydy sen kokoista kuskia, jonka pitäisi ostaa uusi moottoripyörä sen vuoksi, että motskarista loppuu konkreettisesti tehot kesken - Jenkeistä en menisi niinkään vannomaan. *(verner @ Marras. 26 2004,13:16) kirjoitti
Tehot "käy vähiin" ihan eri syistä, eikä sillä ole mitään tekemistä kuskin koon kanssa.
R-Suska on mulle varmasti ihan yhtä sopiva peli pienellä modauksella, ku sulle Duce. Ja sillä mä ajan! *![]()
- Bernard Shaw
Tietääkö kukaan mikä on koiranluiden pituussuhde istumakorkeuden laskuun kyseisessä pyörässä - Monenko millin jatko koiranluihin laskee nimenomaan istumakorkeutta (ei perää)?
- Bernard Shaw
Mä jouduin taas kasvattamaan penkin paksuutta, kun mulla on niin pitkät koivet. Satula-expertti täällä Espoossa hoiti sen 220,-€ ja hyvä tuli. Ei muuta kuin madallat sen alkuperäisen penkin ja kovaa menee taas (siis vieläkin kovempaa).
Jos tarviit sen kaverin tietja niin täältä löytyy. Tekee hienon duunin.
"The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"
Täältä saisi säädettävät. Aika kova hinta tosin...
Kiitti linkkivinkistä. Onhan nuo aika tyyriit, mutta mitä sitä ei tekisi oman "hellun" puolesta. *(Ytsför @ Marras. 28 2004,22:36) kirjoitti
Tuo voipi olla yksi vaihtoehto.
Mutta edelleen kiinnostaisi mikä on pidempien koiranluiden pituus suhteessa istumakorkeuteen. Jos muutamat teettäis esim. amiksessa, niin ei kirpaisisi niin paljon lompakkoa. Onko porukalla muuten tietoa missä saisi halvalla teetettyä koiranluut?
- Bernard Shaw
Jollain amiksella teetätät muutamaa eri mittaa, orggikset malliksi ja vaikka 3-5mm pidemmällä reikävälillä muutaman parin niin saa kohdilleen...
Tai jostain pellistä tekasee testikappaleet ja sit kun mitta on haluttu niin vie sen sinne amikseen tehtäväksi ja pääsee vielä halvemmalla
Keulaa joudut laskemaan kanssa pikkuisen jotta pysyy kulmat kohdallaan
Parit kappaleet ois tarkoitus teettää, jos kohtuu hinnalla saa teetettyä. Tuskinpa toinen satsi tekee paljon lisälaskua. Hope so.(Eetu @ Marras. 28 2004,23:22) kirjoitti
Onko sulla hajuakaan paljonko esim. 3 mm ja 5 mm laskee istumakorkeutta? Noin 2 cm ja 3 cm? Paljonko koiranluista joutuu/kannattaa maksaa esim. amiksessa, jos vie vain orggiksen mallikappaleeksi?
PS: Ei tullut mulle Kawaa... *![]()
- Bernard Shaw
Viaber Sipoossa ainakin tuottaa noita koiranluita ihan tilaustyönä. Empä tosin hinnoista tiedä, mutta kannattaa kysyä.
Kawasaki ZX-10R 2008.
Ööh.. Meinaatko laskea siis vaan perää? Kaverin pyörässä (ZX-6R ja neiti on lähes 150cm pitkä) ainakin tiputettiin keulaakin, päästämällä etupumppuja ylöspäin, saman verran kun perää koiranluilla. Ja sillonhan istuinkorkeus laski ihan yhtä paljon ku peräkin.(jennica @ Marras. 27 2004,22:36) kirjoitti
Tylyttäjä vois tietää aika tarkasti paljonko myös sun mopo tippuu noilla koiranluilla kun se sitä tonnista GSX-R:nsä tiputtelee kiihdytellessään. Noissa 750 ja 1000 on muistaakseni aika samat mitat.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Haluan laskea istumakorkeutta ja tarkoitus on toki laskea myös keulaa. Ehkä vähän huonosti aseteltu kysymys, mutta muotoillaanpa hieman tarkemmin: monenko millin jatko koiranluihin laskee nimenomaan istumakorkeutta 3-4cm, jos keulaakin lasketaan noin 15mm? Eli, mikä on koiranluiden jatkon ja istuinkorkeuden suhde?(SampySladi @ Marras. 30 2004,12:49) kirjoitti
Perän lasku ei ole suorassa yhteydessä istumakorkeuden laskuun, jos keulaa ei lasketa yhtä paljon kuin perää. Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta näin minä olen tämän järkeillyt.
Tylyttäjältä olisi kiva saada vastaus..?
- Bernard Shaw
Hmm kestäisiköhän alumiini tuollaista joku 3mm paksu ja 20mm leveä lista?
ja onko kellään niiden vakioiden mittaa ja reikien halkaisijaa tiedossa?
Vois vloppuna vääntää ajankuluks vaikka muutamaa eri pituutta jotta saahaan oulun tyttö madaltamaan mopoaan![]()
Tulipahan vain mieleen et minun kaveri kerran madalsi jakoavaimen varrella. Eli otti ja sahas jakarin poikki ja poras päähän reiän, ja hyvin toimi. Meni jopa katsastuksesta läpi, kun kävi ajamassa varttimailin vetoja sillä![]()
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Just mietin kuinka paljon pidemmät luut mä sinne pistin... Perä laski niillä n. 10cm. Tiedä sitten onko tossa seiskapuolikkaassa sama linkkusuhde, mutta vois kuvitella että ainakin lähelle.(jennica @ Marras. 30 2004,13:32) kirjoitti
Hahaa, täältä löytyikin:
http://www.bomber.fi/forum....start=0
Eli 2cm pidennyksellä putoaa n. 10cm, oli se niinkuin muistinkin. Suosittelisin, että pistät sinne aluks 1cm pidemmät luut, niillä perä laskee luultavasti n. 5cm. Toi mun pökäle on tuossa kunnossa liian matala hiukankin reippaamaan katu/mutka-ajeluun.. Keulaa laskin päästämällä etupumppuja kolmiosta läpi niin paljon kuin uskalsin, ettei mikään ihan ota kiinni..
Ja Suzukin originaalit luut on alumiinia, paksuus ainakin 5mm, eli ihan ohutta alumiinia en sinne kyllä laittais.. Jos ne napsahtaa ajossa niin käy todella huonosti! Päätylenkkien seinämävahvuuskin on niissä aika reilu.
Mulla on noi pidemmät luut rosteria, ja ne on ohuemmat kuin orkkikset. Ja ei oo poikennu ainakaan vielä..
Kun pudottaa hiukankin enemmän noilla luilla, niin linkkusuhde muuttuu niin että perästä tulee jäykempi, koska jousitus ei toimi enää niinkuin sen on suunniteltu toimivan. Mun madallus on jo niin raju, että jousitus ei siinä kunnossa oikeen toimi kovin hienosti. Voisin kuvitella, että sentin pidemmillä luilla ero ei vielä ole kovinkaan merkittävä.
Enpä mä sillä ajakkaan matalana kuin siirtymät stripille yleensä. Joskus on ollu viikon-pari matalana kun on ollu seuraavat kahinat heti tiedossa.. Menee siinä kuitenkin se tunti-pari kun sen yksin nostaa tai laskee.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jos lähellekkään samanlainen systeemi kuin Jammussa niin ei sen jousituksen pitäis muuttua yhtään tuollaisella noin 3 cm laskulla. Jos ei mennä puuttumaan linkkujen kiinnitys pisteisiin. Kyse on kuitenkin yleensä siitä veto vivusta jota vedetään tai työnnetään vivun pituus suunnassa.... Toki rajummilla muutoksilla muuttuu sen koiranluun kulma ja täten vaikuttaa jousituksen toimintaan...
Jos opettelis kirjottamaan...
Tota, onko se pyörä sulle niin korkea, ettei jalat ylety ollenkaan maahan molemmilla puolilla samaan aikaan? Vai vaan sen verran, että on vaikee peruuttaa? Mietin vaan, kun itellä on ainakin sen verran lyhyet jalat, että useimmissa mopoissa on penkki sen verran korkeella, etten pysty niitä päällä istuen peruuttaan kunnolla. Kaikkein helpoin sitä pyörää on kuitenkin siirrellä siinä vieressä seisten, vaikka se ihan aluks saattaa tuntua hankalalta. Tekniikan oppii hyvin nopeesti, joten en oo päätäni ikinä viittiny vaivata pyörän madaltamisella.(jennica @ Marras. 25 2004,21:37) kirjoitti
Luultavasti ei ainakaan huomattavasti muutu, jos laskee persettä vaan 3cm.. Tarkoittaa silloin n. 6-7mm pidempiä luita, ainakin kilosessa..(JP_445 @ Marras. 30 2004,15:20) kirjoitti
Rajumpi luiden muutos kyllä tuntuu sit selkeesti jousituksen toiminnassa..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
ISO kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Taidan teettää parit kappaleet koiranluita, 10mm ja 7mm.(Tylyttäjä @ Marras. 30 2004,14:12) kirjoitti
Kiva, että tälläinen "tekniikan ihmelapsi" saa täältä tietoa - tässä sitä oppii.![]()
- Bernard Shaw