Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Miten harjoittelet talvella rata-ajoa ajatellen?

    Itselleni päättynyt kausi oli ensimmäinen sporttipyörällä ja ratapäivillä tuli havaituksi sekä opituksi paljon asioita. Yksi huomioistani liittyi fyysiseen kuntoon, joka taas vaikuttaa keskittymiseen ja sitä kautta merkittävästi ajosuorituksen turvallisuuteen ja hyödyllisyyteen.

    Minulle 20 minuutin ajovuorot ratapäivillä oli juuri sopiva aika, pidempään en olisi viime kesänä jaksanut ajaa keskittyneesti. Jätin myös yleensä viimeisen setin ajamatta, koska olo alkoi tuntua uupuneelta eikä ajaminen silloin voi olla kovin turvallista itselle eikä samaan aikaan radalla oleville.

    Nyt olen lisännyt lajivalikoimaani lenkkeilyn. Arkisin pari kertaa tasavauhtinen (tulevaisuudessa kovavauhtinen..) 4-8 kilometriä ja siihen vastapainoksi enemmän intervallityyppistä kestävyysharjoittelua: pe ja su 1-1½ tunnin sählyvuorot. Lenkkeillessä kokeilen parhaillaan isojen pulttien (á ~200 g) kanniskelua, jos ranteisiin tulisi niistä voimaa: vinkin sain töissä yhdeltä motocrossia harrastaneelta. Saa nähdä tuleeko kädenpuristuksesta jämäkämpi.. *
  2. #2
    Talvella on hyvää aikaa hakea peruskuntoa. Mitään lihasmassaa ei kannata hakea, sillä siitä ei ole apua rata-ajoon. Tärkeinhän on tietenkin ajamisen rentous ja nopeuden säilyttäminen... ELi sitähän ylläpidetään ajamalla. Jäärata on loistava harjoitusmuoto... Kovat kundit käy myös lumispooria vääntämässä...


    Vähän off-topic, mutta

    Kesäkuumalla rataa kiertäessä hikoilet kuin sika saunassa. Nestettä häviää elimistöstä hurjaa vauhtia.. Ja sen jälkeen keskittyminen on vaikeaa ja väsymys vaivaa..

    Muista juoda hyvin etukäteen ja koko ratapäivän aikana. Pelkkä vesi ei välttämättä riitä, vaan kokeileppa ottaa urheilujuomaa....

    Jos oikein haluaa panostaa niin ...Viikkoa ennen ratapäivää kun tankkaat vettä 2-3 litraa päivässä ja jätät kaljan/kahvin juomisen tuona aikana, niin jaksat varmasti paremmin...

    Nim. "hyvää antaa ohjeita muille kun itselle kalja maistuu ja työpäivä ei ala ilman kahvia"
  3. #3
    Treeniä ei kannata lopettaa kesäkaudeksi.. aerobinen kunto ei säily kauaa aktiivisen harjoituskauden jälkeen.

    Ite teen pari kertaa viikossa salilla kokovartalotreenin ja sen lisäks sitten kerran tai pari aerobista treeniä. Punttitreenissä teen n. 12 toiston sarjoja ja painotan hartiaseutua. Jaloille n. 20 toiston sarjoja. Jalkatreenissä painotan takareisiä ja lähentäjiä -> auttaa kun roikkuu mopon päältä paljon. Vatsat ja selkälihakset kannattaa tietenkin myös pitää kunnossa..

    Rasvaa ei kannata radalla raahata mukanaan.. Siinä olis monilla helppo konsti saada pyörään kiihtyvyyttä lisää kun kadottais kaljavatsansa pois Löysin joskus jostain kaavion missä oli painokilon suhteellinen vaikutus pyörän tehoon.. täytyy kaivaa jostain. Yllättävän paljon vaikuttaa jo muutaman kilon muutos..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  4. #4
    Ai eiks MotoGP:n pelaaminen PC:llä tai pleikkarilla lasketa?
    Ei edes vaikka simuloisi väsymystä juomalla olutta?


    Noh, kai sitä pitää salille lähteä sit.
    Freedom is won with blood, and lost with the stroke of a pen
    -Uknown
  5. #5
    Lainaa (kwaCa @ Marras. 21 2004,14:51) kirjoitti
    Ai eiks MotoGP:n pelaaminen PC:llä tai pleikkarilla lasketa?
    Ei edes vaikka simuloisi väsymystä juomalla olutta?


    Noh, kai sitä pitää salille lähteä sit.
    Meinasin ihan samaa kysellä. No ei muuta kuin kuntopyörän päälle ja menoksi (harmi ettei maisema vaihdu)
  6. #6
    Laiskahanskan viestiä kun lukee niin tulee sellainen olo et ei oo ite mitään, eikä treenaa mitään...

    Ite kipittelen nopeatempoista juoksua sellaisen 3-4 km verran ja siitä sit suoraan salille. Salilla sitten kuntopiiri tyyppisesti 5-7 laitetta rinkiin. Jokaiseen sellaiset painot että jaksaa tehdä 12 - 15 toistoa. Rinki kolme kertaa läpi ja laitteiden välillä huilaamista max. 30 sekkaa.

    Talvella olis pakko ottaa kunto-ohjelmaan hiihto takaisin. Se on kuulemani mukaan ihan kurkojen hommaa tuota varten, mutta, mutta... Samoin uiminen on kuulemani mukaan hyväksi.

    Jos rahat riittää niin kuramopo ja sillä spooria / jäärataa ajamaan. Kelkkailua en unohda mistään hinnasta. Jso ei rahat riitä kuramopoiluun niin sitten vedän mutsin vanhat ja kireet trikoot jalkaan ja meen spinninkiin / aerobic tunneille heilumman!
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  7. #7
    Lainaa (parjan_fin @ Marras. 22 2004,10:27) kirjoitti
    Jso ei rahat riitä kuramopoiluun niin sitten vedän mutsin vanhat ja kireet trikoot jalkaan ja meen spinninkiin / aerobic tunneille heilumman! *
    Mahtais olla ikimuistoinen näky *repeilee jo pelkästä ajatuksesta*

    Mä reenaan kauramopolla, siinä on kestävyys- ja lihaskunto koetuksella jos se heittäytyy hankalaks.. Roikkumista jommalla kummalla puolella satulaa voi myös harjoitella, ja jännitysmomenttia voi hakea kun nostaa samalla vähän yksheppasessa kierroksia vaikka pellolla Tosin jos polvi osuu maahan niin sit kannattaa alkaa huolestumaan..



    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  8. #8
    Lainaa (Zia @ Marras. 22 2004,11:41) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Marras. 22 2004,10:27) kirjoitti
    Jso ei rahat riitä kuramopoiluun niin sitten vedän mutsin vanhat ja kireet trikoot jalkaan ja meen spinninkiin / aerobic tunneille heilumman! *
    Mahtais olla ikimuistoinen näky *repeilee jo pelkästä ajatuksesta*

    Mä reenaan kauramopolla, siinä on kestävyys- ja lihaskunto koetuksella jos se heittäytyy hankalaks.. Roikkumista jommalla kummalla puolella satulaa voi myös harjoitella, ja jännitysmomenttia voi hakea kun nostaa samalla vähän yksheppasessa kierroksia vaikka pellolla Tosin jos polvi osuu maahan niin sit kannattaa alkaa huolestumaan..
    Usko pois. Sen teen vaikka piruuttani. Ja hyvin todennäköistä on et rahat ei riitä....

    Mä mielummin pysyttelen sellaista laitteiden / otusten kanssa tekemisissä, jossa mun sanomisella tai tekemisellä on OIKEASTI jotain vaikutusta lopputulokseen. Kaura-formuloissa se ei aina mene niin, valitettavasti on tästäkin omaa kokemusta.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  9. #9
    Lainaa (Juhnis @ Marras. 20 2004,15:28) kirjoitti
    Talvella on hyvää aikaa hakea peruskuntoa. Mitään lihasmassaa ei kannata hakea, sillä siitä ei ole apua rata-ajoon. Tärkeinhän on tietenkin ajamisen rentous ja nopeuden säilyttäminen... ELi sitähän ylläpidetään ajamalla. Jäärata on loistava harjoitusmuoto... Kovat kundit käy myös lumispooria vääntämässä...


    Vähän off-topic, mutta

    Kesäkuumalla rataa kiertäessä hikoilet kuin sika saunassa. Nestettä häviää elimistöstä hurjaa vauhtia.. Ja sen jälkeen keskittyminen on vaikeaa ja väsymys vaivaa..

    Muista juoda hyvin etukäteen ja koko ratapäivän aikana. Pelkkä vesi ei välttämättä riitä, vaan kokeileppa ottaa urheilujuomaa....

    Jos oikein haluaa panostaa niin ...Viikkoa ennen ratapäivää kun tankkaat vettä 2-3 litraa päivässä ja jätät kaljan/kahvin juomisen tuona aikana, niin jaksat varmasti paremmin...

    Nim. "hyvää antaa ohjeita muille kun itselle kalja maistuu ja työpäivä ei ala ilman kahvia" *
    Sähly on niin kovatempoista liikuntaa, että ajattelin lenkkeilyn nostavan juuri peruskuntoa, koska siinä olen havainnut parantamisen varaa.

    Valitettavasti mahdollisuudet ajamiseen on rajalliset eli talvella treenaaminen tapahtuu ilman polttomoottorikäyttöisiä laitteita.

    Tuosta "nestehukasta" saattoi olla kerran viime kesänä haittaa, mutta hyvä vinkki kaikille. Olen sählyssä tottunut juomaan paljon - myös urheilujuomaa tai esimerkiksi Citronellea. Kahvia en juo muutenkaan ja kaljan juominenkin on vähäistä, joten täytyy tuohon lenkkeilyyn panostaa. *

    Mukava, että näin moni on vastannut ja erityisesti myös ne, jotka ajavat kilpaa. On mielenkiintoista kuulla myös teidän tosimielellä ajavien harjoittelusta.
  10. #10
    Lainaa (Earthend @ Marras. 20 2004,18:12) kirjoitti
    Treeniä ei kannata lopettaa kesäkaudeksi.. aerobinen kunto ei säily kauaa aktiivisen harjoituskauden jälkeen.

    Ite teen pari kertaa viikossa salilla kokovartalotreenin ja sen lisäks sitten kerran tai pari aerobista treeniä. Punttitreenissä teen n. 12 toiston sarjoja ja painotan hartiaseutua. Jaloille n. 20 toiston sarjoja. Jalkatreenissä painotan takareisiä ja lähentäjiä -> auttaa kun roikkuu mopon päältä paljon. Vatsat ja selkälihakset kannattaa tietenkin myös pitää kunnossa..

    Rasvaa ei kannata radalla raahata mukanaan.. Siinä olis monilla helppo konsti saada pyörään kiihtyvyyttä lisää kun kadottais kaljavatsansa pois Löysin joskus jostain kaavion missä oli painokilon suhteellinen vaikutus pyörän tehoon.. täytyy kaivaa jostain. Yllättävän paljon vaikuttaa jo muutaman kilon muutos..
    Sähly on minulle ympärivuotista hupia ja yritän tulevana kesänä pitää myös lenkkeilyn ohjelmistossa, kun sen nyt olen aloittanut ja oppinut jo vähän pitämäänkin siitä.. Koulussahan se oli aina täyttä tuskaa juosta niitä coopereita yms., mutta näin vapaaehtoisena kidutuksena lenkkeily maittaa - ei tosin silloin juostessa, mutta lenkin jälkeen venytellessä olo on mahtava!

    Lenkin jälkeen teen 3-4 sarjaa vatsa- ja selkälihasliikkeitä, pysyy ryhtikin vähän parempana. Rasvaa ei onneksi ole päässyt kertymään, mutta toisaalta en voi käyttää ylipainoa selitykseksi siihen, miksi olen niin hidas radalla.. *

    parjan_fin: onneksi road racingissa vauhti radalla ratkaisee, eikä se kuntoharjoittelu.. Tiedän yhden kilpakuskin, jonka lajiharjoittelu (sis. talviajan harjoittelun ja kuntoharjoittelun jne.) tarkoittaa pyörän sisäänajoa pari päivää ennen ekoja kisoja ja ihan hyvin tuntuu silti kulkevan.. * Mutta mun on pakko aloittaa tuolla kuntoharjoittelulla, kun luontaista lahjakkuutta ei ole suotu niin paljoa.



  11. #11
    Itse pidän "ajotaitoja" yllä käymällä säännöllisesti autotallissa Kawaa silittämässä sekä katselemalla hienojen moottoripyörien kuvia netissä. Jos aikaa on, niin ajolinjoja voi hiota vetämällä muutama kierros Superbike 2001 tai GP500:sta.
    Ruutia ranteeseen haetaan sormikoukkumatseista.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  12. #12
    Lainaa (laiskahanska @ Marras. 22 2004,14:22) kirjoitti
    parjan_fin: onneksi road racingissa vauhti radalla ratkaisee, eikä se kuntoharjoittelu.. Tiedän yhden kilpakuskin, jonka lajiharjoittelu (sis. talviajan harjoittelun ja kuntoharjoittelun jne.) tarkoittaa pyörän sisäänajoa pari päivää ennen ekoja kisoja ja ihan hyvin tuntuu silti kulkevan.. * Mutta mun on pakko aloittaa tuolla kuntoharjoittelulla, kun luontaista lahjakkuutta ei ole suotu niin paljoa.
    Niinpä. Siksi itsekin treenaan kieli vyön alla talven ja keväällä ennen ekoja kisoja (tällä kaudella) oli jo muistini mukaan kymmenkunta ajopäivää alla (ellei enemmänkin). Nyt ei ole kirjanpitoa tässä lähettyvillä, joten en pysty tarkistamaan...

    Se on joillekin vain luonnollista hypätä mopon päälle ja vetää heti eniten. Ajattele mihin sellaiset kundit kykenisivät, jos hiukan enemmän treenaisivat?

    Eipä sitä lahjakkuutta ole meikäläiselläkään. On vaan sattunut oikeat herrat opettamaan noita niksejä heti alusta alkaen. Ei ole päässyt oppimaan "väärille" tavoille, joista on hankala oppia itsensä ulos. Ja ennen kaikkea tuota mentaali -puolta on tullut parin kauden aikana treenattua ihan eri tavalla. Se on yllättävän tärkeää, meinaan että ajamisessa pitää olla älli mukana, pelkällä riuhtomisella harvemmin mitään hyvää syntyy.



    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  13. #13
    Tulipa mieleeni sellainen treeni joka kehittää tasapainoa ja keskivartalon lihaksia vaikka telkkarin katselun lomassa. Monihan tietää sen suuren jumppapallon. Siinä päällä tehtävät tasapaino harjoitteet joita myös käytetään selän kuntoutuksessa voivat olla hyviä harjoitteita. Ei muuta kuin pallon päälle istumaan ja jalat irti lattiasta. Kummasti saa jäpittää keskiropalla erisuuntiin jotta tasapaino pysyy.
  14. #14
    Lainaa (parjan_fin @ Marras. 22 2004,14:59) kirjoitti
    Eipä sitä lahjakkuutta ole meikäläiselläkään. On vaan sattunut oikeat herrat opettamaan noita niksejä heti alusta alkaen. Ei ole päässyt oppimaan "väärille" tavoille, joista on hankala oppia itsensä ulos. Ja ennen kaikkea tuota mentaali -puolta on tullut parin kauden aikana treenattua ihan eri tavalla. Se on yllättävän tärkeää, meinaan että ajamisessa pitää olla älli mukana, pelkällä riuhtomisella harvemmin mitään hyvää syntyy.
    Minullakin on käynyt erittäin hyvä tuuri siinä, että "mentorini" ovat ehdottomasti huippuluokkaa eli se on vain minusta itsestäni kiinni, miten paljon voin oppia. Hienoa, että sinulla on samanlaiset "opettajat".

    Varikolla kuulee paljon kaikenlaista ja minulle annetaan aina kysyessä hyviä vinkkejä ja paljon enemmän kuin alunperin pyysinkään. Ratamiehet tuntuvat mielellään auttavan katukuskeja ja aloittelevia kilvanajajia. Pisteet siitä heille, ja siis myös teille (parjan_fin, tomi, juhnis,..) Myös srra.fi:n foorumissa on paljon tietoa, mutta .orgin tavoittaessa ilmeisesti laajemman(?) käyttäjäkunnan, on hyvä, että tännekin kirjoittelee muutama kilpakuski. *

    Mitä tuohon mentaalipuoleen tulee, niin itsekin olen aina pyrkinyt radalta poistullessani miettimään, mitä siellä tapahtui. Ajon aikana rekisteröin asioita ja sitten tauoilla mietin, miksi jossain kohtaa sattui jotakin odottamatonta ja miten se ilmenee. Tai jos tiedostin jonkin uuden asian/ilmiön, niin mietin mitä, miksi, milloin.. Kyllä järjenkäyttö on hyvin tärkeää. Ja aloittelijana minulle on aina suuri saavutus, kun keksin jotain uutta! Silloin tuntuu siltä, että edistyn tässä hommassa.

    Sinulle Jani ja muille kilpa-ajajille henkisen puolen merkitys on varmasti vielä tärkeämpi ja laaja-alaisempi, koska ajatte kilpaa. Minulle riittää toistaiseksi vielä oman ajon analysointi, teidän pitää tarkkailla myös kilpailijoitanne. Tietysti ajoharjoitteluissakin tarkkailen muiden tekemisiä, mutta tämä kaikki on kisoissa sitten potenssiin kolme tai neljä. *
  15. #15
    Lainaa (laiskahanska @ Marras. 22 2004,15:37) kirjoitti
    Varikolla kuulee paljon kaikenlaista ja minulle annetaan aina kysyessä hyviä vinkkejä ja paljon enemmän kuin alunperin pyysinkään.
    Ja juuri myös tuon asian takia kaikki mitä kuulet kannattaa kyseenalaistaa ensiksi ja hiukan miettiä asiaa itsekseen. En nyt tarkoita että heti neuvojalle sanot päin naamaa "Ei muuten pidä paikkaansa", vaan että kuuntelee, ottaa oppia / mielipiteitä vastaan ja itsekseen miettii (tai yhdessä neuvojan kanssa) että miksi niin tapahtuu tai ei tapahdu. Silloin jos ei siihen kukaan osaa tarkempaa syytä kertoa niin kannattaa kyseenalaistaa vieläkin enemmän asiaa. Kaikkea kun ei kannata ihan sokkona niellä.

    Tuollainen analysointi ja miettiminen kun vaan kehittää omaa ajoa enemmän ja antaa myös aihetta ihan kivoille pikku väännöille.

    Voi myös olla että tämä "opettaja" puhuu ihan puuta-heinää, joko tietämättään paremmasta tai vaan "esson-baarista" kuultuja juttuja toistelee. Itsekin olen oppinut kohtuu paljon kahden kauden aikana, mutta TODELLA paljon on vielä opittavaa!

    Nimim. ens kautta jo odotellessa
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  16. #16
    Lainaa (kwaCa @ Marras. 21 2004,14:51) kirjoitti
    Ai eiks MotoGP:n pelaaminen PC:llä tai pleikkarilla lasketa?
    Ei edes vaikka simuloisi väsymystä juomalla olutta?


    Noh, kai sitä pitää salille lähteä sit.
    Kyl toi toimii ihan hyvin
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  17. #17
    Lainaa (parjan_fin @ Marras. 22 2004,16:04) kirjoitti
    Lainaa (laiskahanska @ Marras. 22 2004,15:37) kirjoitti
    Varikolla kuulee paljon kaikenlaista ja minulle annetaan aina kysyessä hyviä vinkkejä ja paljon enemmän kuin alunperin pyysinkään.
    Ja juuri myös tuon asian takia kaikki mitä kuulet kannattaa kyseenalaistaa ensiksi ja hiukan miettiä asiaa itsekseen.
    Olen vielä niin alkuvaiheessa tässä ajamisessa, että minun on vaikea kyseenalaistaa kovin paljoa. Uskoisin kuitenkin täydellisen bullshitin tunnistavani, kun sellaisen näen tai haistan.. *

    Ne kaverit, joiden kanssa minulla on kunnia keskustella näistä asioista, osaavat asiansa todella hyvin. Tämä on tietysti subjektiivinen näkemys, mutta on heille myös objektiivisesti joissain raadeissa annettu kiitosta.. Tietysti niistä asioista, joita en heti ymmärrä, teen aina lisäkysymyksiä, jotta saan asiasta kattavan kokonaiskuvan eli pitää vinkkien antajilla olla vähän enemmän tietopohjaakin kuin lehdistä lukien (tai essonbaarista) voi saada.

    Kierrosajoista voi varmaan saada vähän osviittaa siitä, miten hyviä jonkun neuvot ovat. Tuskin kovin montaa kaveria on, jotka Alastarolla alittavat 1.25 eivätkä tiedä oikein mitään esimerkiksi renkaista, kun taas sellaisten 1.35 ajajat voivat olla tietämättömiä, vaikka puhuvatkin nopeasti ja tietoa tihkuen..

    Vauhdissa olen niin paljon jäljessä mentoreistani, että heidän oppejaan voin soveltaa ja käyttää vasta pieniltä osin, mutta viime kesänäkin kierros kierroksen jälkeen enemmän ja enemmän. * Olen myös koko ajan "tietotasolla" huimasti edellä käytännön suoritustasoani, joka on varmaan ihan hyvä juttu..

    Nimim. Hiljaa hidas tulee.. *



  18. #18
    Talvella yritetään hakea peruskuntoa kohdalleen. Viime talven lajeihin kuului kerran viikossa sähly, uinti, enskaspoori ja kuntosali. Lisäksi hiihtoa 1-2krt/vko. Nyt kauden jälkeen on jälleen aloitettu kuntotreeni joka sisältää uintia, sulkapalloa, sählyä ja kuntosalia. Enskaspooriin ja hiihtämään mennään heti kun kelit sen kunnolla mahdollistaa ja pyörään on vaihdettu mäntä.

    Kesällä sitten rullaluistelua ja kuntosalia ajamisen lisäksi. Painoa pitäisi saada talven aikana tippumaan vielä 5kg, sen verran tukevassa kunnossa ollaan

    Kuntosalilla harjoitan pääasiassa vatsa- ja selkälihaksia, käsien lihaksia, ranteita jne. sekä jonkinverran jalkoja.

    Tomi
  19. #19
    Lainaa (laiskahanska @ Marras. 16 2004,23:04) kirjoitti
    Nyt olen lisännyt lajivalikoimaani lenkkeilyn. Arkisin pari kertaa tasavauhtinen (tulevaisuudessa kovavauhtinen..) 4-8 kilometriä ja siihen vastapainoksi enemmän intervallityyppistä kestävyysharjoittelua: pe ja su 1-1½ tunnin sählyvuorot. Lenkkeillessä kokeilen parhaillaan isojen pulttien (á ~200 g) kanniskelua, jos ranteisiin tulisi niistä voimaa: vinkin sain töissä yhdeltä motocrossia harrastaneelta. Saa nähdä tuleeko kädenpuristuksesta jämäkämpi.. *
    No niin, lenkkeily on saanut jäädä.. Tilalle olen ottanut kuntopyöräilyn. Lisäksi lainaan mutsin sykemittaria, niin pysyy harjoitustehot oikealla alueella.

    Sählyä on tullut pelattua ahkerasti ja ainakin jalkoihin on tullut lisää ruutia pelkällä pelaamisellakin. Salilla en ole treenannut kuin kaksi kertaa koko talvena, mutta nyt yritän taas ryhdistäytyä..

    Kunto on kyllä noussut (entisestään.. ) ja hapenottokyky on parantunut jonkin verran. Lisäksi olen huomannut, miten tärkeä osa ruokailu on kuntoilusta. Pitää jo sählyä edeltävänä iltana aloittaa kunnon hiilihydraattitankkaus ja jatkaa sitä aina ~4 tuntia ennen pelailua tapahtuvaan ruokailuun asti.

    Toivottavasti kunto on kohdallaan ensi kesänä. Huippujätkät taitaa kuitenkin ajaa niin rennosti, ettei niitä liiemmin väsytä. Mulla ainakin on vielä jonkinasteista puristusta siinä ajossa, mikä sitten väsyttää pidemmän päälle. Ensi kesänä pitääkin keskittyä "rutiinitason" nostamiseen ja ajotekniikan hiomiseen.
  20.  
  21. #20
    Lainaa (Ninja9r @ Marras. 22 2004,17:38) kirjoitti
    Lainaa (kwaCa @ Marras. 21 2004,14:51) kirjoitti
    Ai eiks MotoGP:n pelaaminen PC:llä tai pleikkarilla lasketa?
    Ei edes vaikka simuloisi väsymystä juomalla olutta?


    Noh, kai sitä pitää salille lähteä sit.
    Kyl toi toimii ihan hyvin
    Ihan hauska fiilistellä MotoGP:llä kyllä, vaikka ei mikään simu olekaan ... moninpelisessioina eritoten