Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 84:een 84:sta
  1. #61
    No voi kele tuota Veritasta... Pitää tarkistaa vielä itse tuo asia... tai mitä se siitä muuttuu... Nyt pitää vaan tarkemmin varjella sitä kiiltävää puolta...
  2. #62
    NO voihan prkl, ei taas oikein taida veritaksellakaan homma toimia
    Jokainen taho sanoo eritavalla.. nooh katsotaas mitä "isopomo" sanoo kun pyysin soittelemaan

    Edit: kesällä radallakin



  3. #63
    Tänä aamuna Pohjolasta vastaus aiheeseen:
    "Pohjolan autovakuutusehtoihin on tullut asiaa koskeva täsmennys 1.6.04 ja se kuuluu seuraavasti: Ei korvata vahinkoja, jotka aiheutuvat osallistuttaessa kilpailuun, kilpailun harjoitteluun tai ajoharjoitteluun tai ajettaessa muuten moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella .Korvausta maksetaan kuitenkin osallistuttaessa liikenneopettajan antamaan ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon kurssilla sekä autokoulun tai Suomen Moottoripyöräkouluttajat ry:n kouluttajan antamaan ajo-opetukseen. Korvausta maksetaan myös osallistuttaessa Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen kouluttajan antamaan ajo-opetuksen."



    Misteepä sen tietää mihinkä pystyy ennen kun kokkeiloo.
  4. #64
    Lainaa (tjarvi @ Marras. 26 2004,00:34) kirjoitti
    Itse kysyin Pohjolasta noin kaksi viikkoa sitten, että kuinka on jos tulee keväällä käytyä suljetulla ajoradalla ajamassa harjoitusluontoisesti niin korvaako vakuutus. Silloin ainakin tyttönen puhelimessa sanoi, että mikäli harjoittelu ei ole kilpaharjoittelua eikä siihen tähtäävää eikä säämmöllistä niin kasko korvaa vahingot. Liekö sitten tyttönen täysin ymmärtänyt mistä siinä oli kysymys ja hädissään vastasi jotain. Pitääpä palata puhelimen ääreen ja varmistaa asia. Tulee äkkiä isot laskut jos ei sopimusehdot olekkaan selvillä. *
    Mä soitin Pohjolan kahdelle "aikuiselle" naiselle.
    Kyllä se sun tyttönen oli oikeassa. Pohjola korvaa rataharjoittelun, JOS on alkuun esim. lyhyt ajo-opetus + edellä määritelty opettaja mukana paikalla eikä kyseessä ole kilpailu.
    Ja omavastuukin on ihan normaali.
    Liikennevakuutus korvaa tieliikennelain mukaisesti henkilövahingot.
    Misteepä sen tietää mihinkä pystyy ennen kun kokkeiloo.
  5. #65
    Tämmönen meili pukkas aamulla postiin:

    Nonni poijaat, tässä tilanne:

    mp-foorumista *klipsis*
    Tällaisen käsityksen olen saanut yhtiöistä. Eli ehdot muuttuvat jonain päivänä (1.5.) ja sen jälkeen on vielä se vakuutuksen eräpäväivä tjsp. jonka jälkeen ovat voimassa.

    Pohjantähti Ei korvaa
    Veritas Ei korvaa
    If 3x tai vähintään 20%
    Pohjola Ei korvaa
    A-Vakuutus Ei korvaa
    Tapiola 50% omavastuu
    Fennia Ei korvaa
    Turva 4x tai vähintään 15%
    Lähivakuutus Ei korvaa

    Kaikki tietysti korvaavat normaalisti jos on joku autokouluun pakollisena liittyvä systeemi ja on opettaja paikalla.

    Korjatkaa jos/kun olen väärässä.

    *Klipsis*

    Ja sitten vielä erikseen koskien omaa nilkkaa:

    Ohessa veritaksen vastaus kyselyyni kaskon voimassaolosta rataharjoittelussa. Koskee vanhoja sekä uusia vakuutuksia.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Hei,

    Teemme muutoksia autovakuutusehtoihin 1.4.2005 alkaen.

    24.7.11 Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa joka on aiheutunut ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. Tämä ei kuitenkaan koske liikenneopettajan antamaa ajokortin saamiseen edellyttämää ajokoulutusta.

    Ystävällisin terveisin,

    Linda Gulin /Asiakaspalvelu
    Veritas Vahinkovakuutus
    Puh 010 808 180
    Fax 010 550 2601

    Että silleen..... *juoksee kohti kuitukatekauppaa...*
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  6. #66
    Lainaa (seppomies @ Maalis. 05 2005,11:02) kirjoitti
    Ohessa veritaksen vastaus kyselyyni kaskon voimassaolosta rataharjoittelussa. Koskee vanhoja sekä uusia vakuutuksia.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Hei,

    Teemme muutoksia autovakuutusehtoihin 1.4.2005 alkaen.

    24.7.11 Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa joka on aiheutunut ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. Tämä ei kuitenkaan koske liikenneopettajan antamaa ajokortin saamiseen edellyttämää ajokoulutusta.

    Ystävällisin terveisin,

    Linda Gulin /Asiakaspalvelu
    Veritas Vahinkovakuutus
    Puh 010 808 180
    Fax 010 550 2601

    Että silleen..... *juoksee kohti kuitukatekauppaa...*
    Kyl mulle ainaki sanovat et jos vakuutus on otettu ennen 1.4.2005 niin korvaavat tulevan kesän hommelit. ehdot muuttuvat kohdaltani tammikuussa 2006 jolloin vakuutus on ollut vuoden voimassa.
    Samanmoisen vastauksen puhelimitse on saanut pari muutakin tyyppiä
    Tietty voihan se olla et ketä uskoo,,eräs konttorin täti sanoi ettei ehtoja tulla muuttamaan ennen joulukuuta 2005, koska laki kieltää sellaisen.
    Vaan kuinkas kävikään, noh uudet ehdot muuttuvat ja vanhoihin eivät heti vaikuta

    Odottelen vaan milloin tulee postissa varmistus ja tarkat päivämäärät vakuutuksen ehdoista
  7. #67
    Lainaa (Eetu @ Maalis. 05 2005,11:19) kirjoitti
    Kyl mulle ainaki sanovat et jos vakuutus on otettu ennen 1.4.2005 niin korvaavat tulevan kesän hommelit. ehdot muuttuvat kohdaltani tammikuussa 2006 jolloin vakuutus on ollut vuoden voimassa.

    Odottelen vaan milloin tulee postissa varmistus ja tarkat päivämäärät vakuutuksen ehdoista
    Houpsou!! Oma vakuutus otettu syyskuussa 03. No odotellaan jännityksessä! Kun saat hyväksytyn vastauksen kirjallisena ni paa mulle kopio siitä!
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  8. #68
    Myös veritas kertoi että ennen 1.4.2005 otetuissa vakuutuksissa olisi vanhat ehdot voimassa vakuutuskauden loppuun.
  9. #69
    Pitäis alkaa haalia kaikkia autokouluopettajatuttuja kasaan ratapäiville. Prkl että menee vaikeaksi. Tosi ahtaalle ajettu tää homma. Pohjolassa mulla ainakin selkeästi halvemmat vakuutukset kuin missään muualla mutta paskiaiset ei halua korvata rataa... Hitto. Tää on ihan syvältä!!

    Veritaksessa täti totes että heitä ei kauheesti kiinnosta yks mp:n vakuutus vaan pitäis olla isompi potti tiedossa. Uskomatonta. Kai mä nyt ton tiiän että ne haluaa mieluummin miljoona henkivakuutusta ja kotivakuutukset yms. paskat mutta oikeen sanoo että ei kiinnosta yks mp-vakuutus.
    Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.

    *Aprilia RSV Mille ´01*
  10. #70
    Lainaa (Eetu @ Maalis. 05 2005,11:19) kirjoitti
    Lainaa (seppomies @ Maalis. 05 2005,11:02) kirjoitti
    Ohessa veritaksen vastaus kyselyyni kaskon voimassaolosta rataharjoittelussa. Koskee vanhoja sekä uusia vakuutuksia.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Hei,

    Teemme muutoksia autovakuutusehtoihin 1.4.2005 alkaen.

    24.7.11 Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa joka on aiheutunut ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. Tämä ei kuitenkaan koske liikenneopettajan antamaa ajokortin saamiseen edellyttämää ajokoulutusta.

    Ystävällisin terveisin,

    Linda Gulin /Asiakaspalvelu
    Veritas Vahinkovakuutus
    Puh 010 808 180
    Fax 010 550 2601

    Että silleen..... *juoksee kohti kuitukatekauppaa...*
    Kyl mulle ainaki sanovat et jos vakuutus on otettu ennen 1.4.2005 niin korvaavat tulevan kesän hommelit. ehdot muuttuvat kohdaltani tammikuussa 2006 jolloin vakuutus on ollut vuoden voimassa.
    Samanmoisen vastauksen puhelimitse on saanut pari muutakin tyyppiä
    Ennen 1.4. otetut vakuutukset korvaavat vielä ratalipat (tuplaomavastuu), mutta 1.4. jälkeen otetut ei. Mutta "vanhoissakin" ehdot muuttuu 2006 . Tämän sain sähköpostitse vastaukseksi kysymykseen ehdoista.

    2006 mopon vakuutukset siirtyynee toiseen vakuutusyhtiöön....




    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  11. #71
    Juu joku toinen firma jos jollain ehdoilla edes korvaavat vuodella 2006.. tai sitten tonninen vaihtuu kusiaiseen ja kuitukatteisiin
  12. #72
    Lainaa kirjoitti
    mp-foorumista *klipsis*
    Tällaisen käsityksen olen saanut yhtiöistä. Eli ehdot muuttuvat jonain päivänä (1.5.) ja sen jälkeen on vielä se vakuutuksen eräpäväivä tjsp. jonka jälkeen ovat voimassa.

    Pohjantähti Ei korvaa
    Veritas Ei korvaa
    If 3x tai vähintään 20%
    Pohjola Ei korvaa
    A-Vakuutus Ei korvaa
    Tapiola 50% omavastuu
    Fennia Ei korvaa
    Turva 4x tai vähintään 15%
    Lähivakuutus Ei korvaa

    Kaikki tietysti korvaavat normaalisti jos on joku autokouluun pakollisena liittyvä systeemi ja on opettaja paikalla.

    Korjatkaa jos/kun olen väärässä.
    Korjataan:
    Fennian kohdalla tuo koskee uutta järjestelmää eli jos kaskon tunnus on 530-...... niin ei korvaa (uudessa järjestelmässä ei ole moottoripyöriä).
  13. #73
  14. #74
    Lainaa (Eetu @ Maalis. 05 2005,11:19) kirjoitti
    Lainaa (seppomies @ Maalis. 05 2005,11:02) kirjoitti
    Ohessa veritaksen vastaus kyselyyni kaskon voimassaolosta rataharjoittelussa. Koskee vanhoja sekä uusia vakuutuksia.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Hei,

    Teemme muutoksia autovakuutusehtoihin 1.4.2005 alkaen.

    24.7.11 Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa joka on aiheutunut ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. Tämä ei kuitenkaan koske liikenneopettajan antamaa ajokortin saamiseen edellyttämää ajokoulutusta.

    Ystävällisin terveisin,

    Linda Gulin /Asiakaspalvelu
    Veritas Vahinkovakuutus
    Puh 010 808 180
    Fax 010 550 2601

    Että silleen..... *juoksee kohti kuitukatekauppaa...*
    Kyl mulle ainaki sanovat et jos vakuutus on otettu ennen 1.4.2005 niin korvaavat tulevan kesän hommelit. ehdot muuttuvat kohdaltani tammikuussa 2006 jolloin vakuutus on ollut vuoden voimassa.
    Samanmoisen vastauksen puhelimitse on saanut pari muutakin tyyppiä
    Tietty voihan se olla et ketä uskoo,,eräs konttorin täti sanoi ettei ehtoja tulla muuttamaan ennen joulukuuta 2005, koska laki kieltää sellaisen.
    Vaan kuinkas kävikään, noh uudet ehdot muuttuvat ja vanhoihin eivät heti vaikuta

    Odottelen vaan milloin tulee postissa varmistus ja tarkat päivämäärät vakuutuksen ehdoista
    Hei!

    Ehtoihin tulee muutoksia 1.4.2005 alkaen. Uudet ehdot astuvat vanhoille vakuutuksille kuitenkin voimaan vasta vakuutuskauden vaihtuessa mistä asiakkaalle ilmoitetaan kirjallisesti. Sinun tapauksessa uudet ehdot astuvat voimaan 1.5.2005. Rataajelua koskevat uudet ehdot ovat:

    24.7. Korvausvelvollisuuden ulkopuolelle jäävät vahingot ja
    kustannukset. Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa, joka on aiheutunut

    24.7.11. ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä
    suljetulla alueella tai tieosuudella.Tämä ei kuitenkaan koske
    liikenneopettajan antamaa ajokortin saamiseen edellyttämää
    ajokoulutusta.



    Ystävällisin terveisin,
    Veritas Vahinkovakuutus
    Felix Rosenqvist, 010 550 2776

    Ps. Uudet ehdot tulevat myös postitse.


    Huhtikuussa radalle! onko päiviä........ P:S Kaikki mailaamaan kyselyä,,, vakuutuksista......
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  15. #75
    Lainaa (seppomies @ Maalis. 05 2005,11:02) kirjoitti
    Lähivakuutus Ei korvaa
    Tätä lähdin omasta Lähivakuutuksen konttorista sähköpostilla kyselemään. Ehdot on muuttuneet 1.1.2005. Nykyään he korvaavat suljetulla alueella ainoastaan ajokorttin hankkimiseen liityvässä ajossa aiheutuneet vahingot.

    No minä pärisemään että luulisi näkyvän maksussa, kun ehdot huononee. Vastaukseksi sain, että niin se näkyykin; maksuja tarvitsee korottaa vain "vähän". *

    Kun ilmoitin vaihtavani vakuutusyhtiötä, tuli vastauksena yllättäen, että MINUN kaskoni kattaa myös radalla sattuneet vahingot (ei kuitenkaan kilpailuja). Normaalilla omavastuulla. *
    Lupasivat laittaa vielä paperilla postissa, kun epäilin todenperäisyyttä jos oikeesti mällää radalla.

    Kerrankin kannatti uikuttaa, vaikka en tosin ole ajatellut kaataa...
  16. #76
    lähivakuutus kyllä minulle kertoi että korvauksia ei tipu,korvauskäytäntö lienee vakuutusyhtiön sisällä kaikkialla sama.
  17. #77
    Lainaa (axe @ Huhti. 06 2005,13:47) kirjoitti
    lähivakuutus kyllä minulle kertoi että korvauksia ei tipu,korvauskäytäntö lienee vakuutusyhtiön sisällä kaikkialla sama.
    Sain maanantaina uudet vakuutuskirjat kaikkien kaksipyöräisten (yxi on mopo * ) kaskovakuutuksista.

    Sisältö oli alkuperäiseen verrattuna muuten sama, mutta niihin oli lisätty (ISOILLA kirjaimilla ja punaisella nuolella * merkittynä):

    KASKO ON VOIMASSA AJETTAESSA MOOTTORIRADALLA (EI KILPAILUISSA) * *

    Lähivakuutuksessa kasko on paikallisen yhdistyksen vakuutus, jolloin ehdoista on mahdollista keskustella, liikennevakuutus tulee Espoosta, ja sen hinnoista ei neuvotella!
  18. #78
    No on se hyvä, että veritaksen vakuutus on otettu alkaen 31.3.2005
    enää ei oo mitä irrota
  19. #79
    Vakuutusyhtiöiden kanta on muuttunut niin radikaalisti, että hopi hopi ostamaan ratapyöriä.

    Ratakuntoisen 3-4v vanhan R6:en tai GSX-R 600/1000:n saa tosi edullisesti, joko Saksata tai SRRA:n www-sivuilta. Tonnisen etuna on se, että se kestää ja ei vaadi viritystä ollakseen kilpailukykyinen. Kärry maksaa käyettynä alle EUR 1000 ja kisalisenssi EUR 365.

    SSB/SBB-luokkien lähdöissä on vielä tilaa, ja jos ostatte pyörän nyt, ehditte vielä harjoitella ennen alkavaa kautta. Takaan, että on hauskuus- ja oppimisfaktori moninkertaistuu kun voi ajaa myös muita vastaan
    - JAM Racing Team -
  20. #80
    Fennia korvaa radalla ajon mutta ei kilpailua tai kilpailuun harjoittelua, Tänään soitin kyseiseen puljuun ja kysyin ja aikoivat lähettää vakuutusehdot postissa eli eikun hanaa
    Onko muuten porukkaa tulossa Kemoraan 7.5-8.5 ajoleirille?
    - XT 660 R
  21. #81
    Kyselyyni vastasivat Fenniasta:

    Lainaa kirjoitti
    Ajoharjoittelussa sattuvan vahingon osalta Fennia tekee korvauspäätöksen aina tapauskohtaisesti. Valitettavasti näin etukäteen emme voi sanoa tarkkaa sitovaa päätöstä näiden vahinkojen suhteen.
    Jokainen voi itse vetää omat johtopäätökset tuosta, itse päätin unohtaa Fennian.
  22. #82
    Joo nyt alkaa senverran nyppimään tuo vakuutusyhtiöiden häikäilemätön kiskonta ja ja jatkuvasti huononevat ehdot, että kohta lähtee mopo myyntiin . Eilen kävin Ahvenistolla ajamassa ja totesin, että tuollainen 125 - 250 mopo olis varmaan just passeli meikäläisen ajotaidoille radalle. Pääsis käyttämään muutakin kun kakkosta ja kolmosta.
  23. #83
    Itse olen päätymässä siirtämään vakuutukset Ifille. Laskeskelin asiaa seuraavasti: Pyörän arvo tällä hetkellä n. 10000 €, '03 ZX-6R. Jos otan kaskoon lunastusturvan, n. 60€ vuosi, saan kaadettuani mopon radalla vähänkin pahemmin korvauksen vielä tuon uusarvon mukaan, uuden vastaavan ovh. 14980€. Joudun tietysti itse maksamaan kolminkertaisen omavastuun tahi 20%, joka siis tekisi 10000€ x 0,20 = 2000€. Kuitenkin rahallinen "hyötyni" olisi 14980€ - 10000€ - 2000€ = 2980€. Sitten jos satun kippaamaan mopon kadulla niin tulee vielä "kannattavammaksi" normaali omavastuulla, etuni vajaat 5000€.

    Lisäksi voi ottaa tuon oikeusturvan, n. 5€ vuosi, joka maksaa kulujani jos poliisisetä pyytää käräjille *

    Voisiko joku viisaampi kertoa pitävätkö ylläolevat laskelmani yhtään paikkaansa, vai olenko taas ymmärtänyt asiat väärin *



  24.  
  25. #84
    Hmh, eli kun kerran iffillä olisi tuon mukaan 3x omavastuu niin pitää muistaa sitten ajaa niin kovaa että kaatumisen sattuessa koko laite on varmasti ihan palasina
    04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123