Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 84:sta
  1. #31
    Lainaa (S.P. @ Marras. 26 2004,23:00) kirjoitti
    Lisäomavastuuta ei kuitenkaan sovelleta valvotulla harjoitteluradalla erityisesti järjestetyn ajoharjoittelun aikana sattuneissa vahingoissa, jos suoritusta valvoi ajoneuvokohtaisesti ajo-opetukseen koulutettu henkilö.
    Tuossahan tuleekin taasen possun mentävä kolo.
    voivat sanoa ettei moottorirata ole ajoharjoittelurata ja korvausvaatimus hylätään tjsp.
    ja millään keikalla ei niitä kouluttajia ole jokaiselle omaa! siitäkin voi helposti alkaa narisemaan et olikos se nyt seuraamas varmasti sun ajoasi vaiko kaverin
  2. #32
    Lainaa (Eetu @ Marras. 27 2004,11:43) kirjoitti
    Lainaa (S.P. @ Marras. 26 2004,23:00) kirjoitti
    Lisäomavastuuta ei kuitenkaan sovelleta valvotulla harjoitteluradalla erityisesti järjestetyn ajoharjoittelun aikana sattuneissa vahingoissa, jos suoritusta valvoi ajoneuvokohtaisesti ajo-opetukseen koulutettu henkilö.
    Tuossahan tuleekin taasen possun mentävä kolo.
    voivat sanoa ettei moottorirata ole ajoharjoittelurata ja korvausvaatimus hylätään tjsp.
    ja millään keikalla ei niitä kouluttajia ole jokaiselle omaa! siitäkin voi helposti alkaa narisemaan et olikos se nyt seuraamas varmasti sun ajoasi vaiko kaverin
    Yo. kohdassa sanotaan, että lisäomavastuuta ei tarvitse maksaa, jos on ollut tuo "henkilökohtainen valvoja". Ilman valvojaakin kuuluu korvauksen piiriin.

    Eri asia sit, mitkä noi Veritaksen ehdot nyt loppujen lopuksi ensi kaudelle ovat, kun kovin ristiriitaista tietoa sieltä on saatu *
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  3. #33
    Tulipa mieleeni erään mainoksen sanonta "Elämä kallis, DNA halpa" joka pitää muistaa sitten radalla lipatessa... Ja tietysti muistaa pitää pokkansa sen sanoessa...
  4. #34
    Lainaa (suzukai @ Marras. 25 2004,21:45) kirjoitti
    Lainaa (jennica @ Marras. 25 2004,21:10) kirjoitti
    Lainaa (tommipommi @ Marras. 25 2004,15:54) kirjoitti
    Lainaa (jennica @ Marras. 24 2004,21:57) kirjoitti
    Veritaksesta pyydetty vakuutustarjous 24.11.2004, jossa lukee näin:

    "Kasko vakuutus ei korvaa ajoharjoittelua radalla.

    Sanna Koskela
    myyntisihteeri
    VERITAS
    Henki- ja eläkevakuutus
    Asemakatu 7, 90100 OULU
    puh. 010 5501 349
    fax. 010 5501 341
    sanna.koskela@veritas.fi
    www.veritas.fi"

    Että se siitä ratavakuutuksesta... *
    WTF?! * Vaihteleeko veritaksen vakuutukset paikkakunnittain vai onko noi ehdot muuttuneet alle kahessa viikossa? Erikoistoimintaa... *
    Täällä on yhteenveto eri yhtiöistä http://www.mariotec.com/ducati/web_d...kuutukset.html ja siellä lukee Veritaksen kohdalla mm. näin:

    "Eli yhtiömme kanta on se että vakuutus on kyllä voimassa, mutta miten vahingot korvataan mahdollisessa vahinkotapauksessa ei voida etukäteen sanoa. Jokainen vahinkotapahtuma käsitellään aina erikseen, eikä näin ollen etukäteen voida vastata "Joo, kyllä korvataan" tai "emme korva"."

    Itse en henk.koht. uskaltaisi luottaa vakuutuksiani Veritaksen hoiviin, kun tuntuu olevan arpapeliä. Sieltä se "voitto" kyllä napsahtais, mutta koitappa lotota. *
    Epäilen vahvasti tuon www. mariotecblaa blaa blaa .comin sivun tieto on jäänyt vanhaksi.

    Eikös nuo muutokset tulee voimaan vasta ensi vuonna aika monessa yhtiössä? Eli jos nyt ottaa vakuutuksen, niin sen pitäisi tulla vanhoilla ehdoilla. Tosi pelimies kikkailee sen pääeräkauden sillai että se on vasta ajokauden jälkeen... Näin vakuutus saadaan kattamaan kauden 2005 ajoharjoittelut.


    Sitten mietitään 2005 syksyllä taas näitä samoja juttuja.... *
    En mä nyt lähtis väittää kovin vanhaksi tuota sivustoa, koska viime kesänä käsittääkseni kaikki, tai ainakin suurin osa vakuutusyhtiöistä on korvannut ratavahingot. Esimerkiksi Pohjola on korvannut aikaisemmin ratalipat, mutta ei korvaa enään ja IF on myös korvannut aikaisemmin, mutta nyt on kolmin kertainen omavastuu.

    Minulla oli viime kesänä vakuutukset Pohjantähdessä ja taitaa pysyä vastakin, koska siellä ei ole mitään korotettuja omavastuita, tai muita kikkoja. Mutta toki tätä asiaa mietitään myös keväällä, kun aihe on ajankohtaisempi.

    EDIT (17.2.2005): Pohjantähti muuttaa ehtoja 1.5 siten, ettei korvaa enää ratalippoja. * Vanhoilla vakuutuksilla korvaa normaalisti vielä kesän 2005.



    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  5. #35
    Lainaa (jennica @ Marras. 28 2004,16:46) kirjoitti
    "Kasko vakuutus ei korvaa ajoharjoittelua radalla.
    Minulla oli viime kesänä vakuutukset Pohjantähdessä ja taitaa pysyä vastakin, koska siellä ei ole mitään korotettuja omavastuita, tai muita kikkoja. Mutta toki tätä asiaa mietitään myös keväällä, kun aihe on ajankohtaisempi.
    ....hmmm.....itse kysyin Pohjantähdeltä paikanpäällä toimistossa ratalipoista kun ajattelin pistää pyörän puljun alle "koti,auto yms on jo" viimekesänä, niin enpäs laittanutkaan......ei varmaan ole korotettuja oma vastuita, kun eivät kuulemman korvaa (((("rata")))))ajoharjoittelulippoja ollenkaan ja tämä keskustelun ja parin puhelinsoiton jälkeen P-tähdentoimistolla.



    Ex hippi!
  6. #36
    Lainaa (Legolas @ Marras. 28 2004,17:33) kirjoitti
    Lainaa (jennica @ Marras. 28 2004,16:46) kirjoitti
    "Kasko vakuutus ei korvaa ajoharjoittelua radalla.
    Minulla oli viime kesänä vakuutukset Pohjantähdessä ja taitaa pysyä vastakin, koska siellä ei ole mitään korotettuja omavastuita, tai muita kikkoja. Mutta toki tätä asiaa mietitään myös keväällä, kun aihe on ajankohtaisempi.
    ....hmmm.....itse kysyin Pohjantähdeltä paikanpäällä toimistossa ratalipoista kun ajattelin pistää pyörän puljun alle "koti,auto yms on jo" viimekesänä, niin enpäs laittanutkaan......ei varmaan ole korotettuja oma vastuita, kun eivät kuulemman korvaa (((("rata")))))ajoharjoittelulippoja ollenkaan ja tämä keskustelun ja parin puhelinsoiton jälkeen P-tähdentoimistolla.
    Mielenkiintoista... Viime kesänä kysyin puhelimessa pariin otteeseen ratalippakorvauksista Pohjantähdestä ja pyysin sen myös kirjallisena ennen kuin lähdin radalle. Tuli tällainen vastaus:

    "Hei.

    Vastaus kysymykseen onko vakuutus voimassa Kemoralla radalla. Toistaiseksi yhtiömme vakuutukset ovat voimassa myös radalla tatahtuvassa normaalissa ajoharjoittelussa. Poislukien kilvanajo,ajanotto,huippunopeuksien testaaminen. Yleensä muu normaalista ajoharjoittelusta poikkeava toiminta radalla on rajattu kaskovakuutuksen osalta pois. Eli jos aikaisemmin mainitsemistani syistä tai yleensä pyörällä suoritettavista tempuista johtuen pyörä rikkoutuu kaskovakuutus ei korvaa pyörälle aiheutunutta vahinkoa.

    Muista että kun normaali pyörän hallintaan ja ajoharjoitteluun tarkoitettu toiminta *on kyseessä niin vakuuskin on voimassa.

    Hauskaa harjoittelua.
    Terveisin.

    Jouni Kaakinen/ Pohjantähti
    Hallituskatu 29
    90100 Oulu * p. (050)3669238"

    Ja tuolla jo edellä mainitsemassani linkissä (http://www.mariotec.com/ducati/web_d...kuutukset.html) mainitaan Pohjantähden kohdalla mm.
    "Moottoriajoneuvon hallintaan tähtäävä harjoittelu normaalioloissa kuuluu korvattavuuden piiriin.

    Ajoharjoittelussa suljetulla radalla Pohjantähden Kaskovakuutus on voimassa ja tapahtuneet vahingot käsitellään autovakuutusehtojen mukaisesti.

    Normaalioloilla tarkoitetaan, että kyseessä ei ole nopeuskilpailu vaanajoneuvon parempaan hallintaan tähtäävä ajoharjoittelu."

    Ja viime viikolla, kun kävin rekisteröimässä motskarin omille nimille, niin kysyin ratakorvattavuudesta ja sanoivat, että korvaavat ihan niinkuin ennenkin. Ehdot eivät ole muuttuneet.

    Ihmeellistä, että vakuutusalalla näyttää olevan eri toimistoissa eri käsitykset korvattavuudesta. Melko viidakonlait?! Harmi, jos joutuu taistelemaan ratakorvauksista vakuutusyhtiön kanssa, koska sitten kun napsahtaa, niin silloin tuskin on pikkusummista kyse. Ja kun vakuutukset on muutenkin kalliita, niin toki sitä haluaa rahalle vastinetta. Varmasti keväällä on viisampi yhtiöiden ratakorvaavuuksien kanssa.

    Anyway, ennen kuin menen radalle pyydän vakuutusyhtiöstäni kirjallisen todistuksen ratakorvattavuudesta ja sitten vaan toivotaan ettei vedä lipoja. *
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  7. #37
    Jäsen
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2002
    Lieto
    Lainaa (Legolas @ Marras. 28 2004,17:33) kirjoitti
    Lainaa (jennica @ Marras. 28 2004,16:46) kirjoitti
    "Kasko vakuutus ei korvaa ajoharjoittelua radalla.
    Minulla oli viime kesänä vakuutukset Pohjantähdessä ja taitaa pysyä vastakin, koska siellä ei ole mitään korotettuja omavastuita, tai muita kikkoja. Mutta toki tätä asiaa mietitään myös keväällä, kun aihe on ajankohtaisempi.
    ....hmmm.....itse kysyin Pohjantähdeltä paikanpäällä toimistossa ratalipoista kun ajattelin pistää pyörän puljun alle "koti,auto yms on jo" viimekesänä, niin enpäs laittanutkaan......ei varmaan ole korotettuja oma vastuita, kun eivät kuulemman korvaa (((("rata")))))ajoharjoittelulippoja ollenkaan ja tämä keskustelun ja parin puhelinsoiton jälkeen P-tähdentoimistolla.
    Samalla tavalla vastasivat myös mulle, kun viime keväänä pyysin tarjousta. Vastaus tuli ihan kirjallisena.


    Onkohan noissa pohjoisien konttorien vastauksissa sitä kuuluisaa lapin lisää...
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  8. #38
    Lainaa (Köpi @ Marras. 25 2004,10:59) kirjoitti
    Onko kuulunut mitään syitä tai perusteluita tuohon nuivaan suhtaumiseen rata-ajoon? Kasvaneet korvauskustannukset tms?
    Heii, eiks kukaan ole kuullut mitään perusteluja vak.yhtiöiltä?
  9. #39
    Lainaa (Köpi @ Marras. 29 2004,09:27) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Marras. 25 2004,10:59) kirjoitti
    Onko kuulunut mitään syitä tai perusteluita tuohon nuivaan suhtaumiseen rata-ajoon? Kasvaneet korvauskustannukset tms?
    Heii, eiks kukaan ole kuullut mitään perusteluja vak.yhtiöiltä?
    Nii-in. Sen kun joku tietäisi niin ei seistäisi tässä kuin kullit häissä, vaan vaadittaisiin perusteluja.

    .....radalla kuitenkin lippailtiin viimekin kesänä paljon.....

    ...väittäisin tosin, että numerojen valossa menekki korjaantuu reikäpäiden katu mällien määrässä "tai siis niiden vähenemisessä", mutta otetaan vielä huomioon pyörien kasvaneet tehot, sekä yksinkertaisesti pyörien lukumäärä, vakavien loukkaantumisten määrä, sekä kuskien nuorentuminen. "Yhtälö: 22-vuotta vanha kuski + 2 vuotta ajokokemusta + pyörä jonka ominaisuudet samaa luokkaa, kuin muutamaa vuotta vanhalla maailmantason kisapelillä + rata-ajo = X"

    Pakko myöntää jos itse katsoo asiaa bisneksen silmin, näyttää tuo rata-ajo huonolta bisnekseltä, vaikkei se sitä välttämättä olisikaan tällähetkellä, mutta kuvitellaanpa, että tulevaisuudessa sen suosio vain kasvaisi, ja pikkuhiljaa ratamällit muodostavaisitkin "elleivät jo muodosta" huomattavan prosentuaalisen määrän kokokauden mälleistä. Miltä se näyttää loppuvuoden tulosta arvioitaessa vakuutuyhtiöissä?

    Eikö olisikin bisnesmielessä nyt aika hajoittaa tuo kasvu, ja antaa pienen marginaaliryhmän jatkaa ajelemista triplamegasuperhypermiljoonaeuroisoraha-omavastuilla? Sori vaan, että nyt taas sanon tämän ääneen Viimeksi tuli pyhää vihaa ja sianverta päälle, kun kirjoitin asiasta, mutta eihän tämän ymmärtämiseen "excuse my French" tarvitse mikään v#tun Einstein olla.

    Pyörillä kuitenkin ajetaan keskimäärin 4-kuukautta kahdestatoista ja tässä ajassa kierretään maata kymmenen,- kaksikymmentätuhatta kilometriä, ja tässä ajassa pitäisi sitten kerätä rahat loukkaantuneitten hoitamiseen, pyörien korjaamiseen ja kuolleiden hautaamiseen. Ei loppupeleissä ole kivaa olla vakuutusyhtiökään.

    Mitään papereita tai numeroita ei nenäni edessä ole, ja mielellään näkisin ajoharjoittelun olevan mahdollista jatkossakin, sillä itse tiedän tasan kaksi todella pahaa ajoharjoittelu *ratamälliä "joista toinen olin minä" jotka ovat johtaneet pahempiin henkilövahinkoihin.

    2!!! Se on 1 per vuosi, kun olen 2 kesää ajoharjoittelussa käynyt. Todella vähän suhteessa kadulla tapahtuneisiin mälleihin jotka ovat henkilövahinkoihin johtaneet. Ei pyörän korjaaminen vakuutusyhtiöille isopaukku ole suhteessa henkilövahinkoihin. 1 murtunut käsi maksaa äkkiä yhtiöille saman kuin lunastettu pyörä.

    Miksi sitten kieltää rata-ajo?? No jos kadulla kaadut ajaessasi ratavauhteja, arvaappa joutuuko yhtiö korvaamaan?? Ei joudu! Ja eivät nämä päättäjä m#lkut esim Tapiolassa ajattele: "että onpa nyt hyvä kun Reino kaatui radalla eikä törmännyt 120km/h puuhun." Paskat ne Reinosta välitä! Jos Reino olisi vetänyt vaikka Härkätiellä pöpelikköön ja paikalla olisi ollut kymmenen naapurin mummoa todistamassa Reinon vauhdiksi ainakin 400km/h olisi onnettomuus ollut Tapsalan pojille ilmainen.
    H#levetti sentään! Ei kai ketään luullut, että vakuutusyhtiössä oikeasti ihmisistä välitetään!



    Ex hippi!
  10. #40
    Lainaa (Legolas @ Marras. 29 2004,13:17) kirjoitti
    "Yhtälö: 22-vuotta vanha kuski + 2 vuotta ajokokemusta + pyörä jonka ominaisuudet samaa luokkaa, kuin muutamaa vuotta vanhalla maailmantason kisapelillä + rata-ajo = X"
    X = minä. Ja minä en enää vakuutusyhtiöltä kysele, nöyrryin kohtalooni ja tilasin lasikuitukateet pyörään sekä peräkärryn kuljetuksiin. Mistähän seuraavaksi syytetään ?
  11. #41
    Lainaa (Button @ Marras. 29 2004,16:03) kirjoitti
    Lainaa (Legolas @ Marras. 29 2004,13:17) kirjoitti
    "Yhtälö: 22-vuotta vanha kuski + 2 vuotta ajokokemusta + pyörä jonka ominaisuudet samaa luokkaa, kuin muutamaa vuotta vanhalla maailmantason kisapelillä + rata-ajo = X"
    X = minä. *Ja minä en enää vakuutusyhtiöltä kysele, nöyrryin kohtalooni ja tilasin lasikuitukateet pyörään sekä peräkärryn kuljetuksiin. Mistähän seuraavaksi syytetään ?
    X-olen itsekin. En ole vielä täysin nöyrtynyt. .....mutta melkein kumminkin.....

    ja itse itseni olisin reiluvuosi sitten laittanut riski ryhmään.....kjeh kjeh.....ja kuinkas kävikään. Opetti ja otti, osu ja uppos!



    Ex hippi!
  12. #42
    Veritakseen liittyen kannatta tsekata myös Tämä keskustelu.

    Itsekin ajattelin siirtää myös kotivakuutuksen Veritakselle, ettei mahdollisen lipan yhteydessä menisi kahta omavastuuta. Pohjola meinaan korvasi radalla sattuneen lippauksen jäljiltä kotivakuutuksesta uuden nahkapuvun, kypärän, kengät ja hanskat mukisematta. Pyörän vahingot korvasi taas Veritas.
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
  13. #43
    Itseäni ihmetyttää, miksi vakuutukset menevät edelleen kuutioiden mukaan. Minulla ei ole tilastoja, mutta uskallan väittää pelkällä intuitiolla, että 20-vuotias ZX-6RR:n ostaja on huomattavasti suurempi riski vakuutusyhtiölle kuin esim 35-vuotias jonkun 1200-kuutioisen japsikustomin ostaja.

    Ja jos vakuutusmaksut hirvittävät, niin ostakaa ihmeessä kilvetön ratapyörä. Kilvellisen hinnalla saa pyörän (noin -30-40% kilvellisen ovh:sta), katetun peräkärryn (EUR 2,000) ja 5 settiä renkaita (EUR 2,000). Vuoden 0% kaskovakuutusmaksuilla saa kisalisenssin, varakatteet (EUR 500) ja jonkin verran varaosaa. *

    Esim '04 ZX-10R:n saa Cycleworldistä kilvettömänä varmaankin noin EUR 13,000 hintaan. Myy sen katteet (EUR 1,500), ostaa sillä kuitukatteet, ohjausiskarin, ja shimmaa keulan. Ostaa lisäksi takaiskarin (EUR 1,500) ja vot, todella kilpailukykyinen ratapyörä on valmis 15,000 eurolla.

    Tai ostaa pari-kolme vuotta käytetyn ratapyörän 8,000 eurolla. On varaa korjata sitä kippien jälkeen.
    - JAM Racing Team -
  14. #44
    Argh!! Mua ottaa oikeesti niin pannuun tää vääntäminen. Pohjola oli 100€ halvempi ku mikään muu pulju mihin soitin (ja niitä oli monta) ja nyt ne apassit ei enää korvaa rata-ajoa. Tän kesän vielä sai ajaa radalla mutta ens keväänä astuu ehdot voimaan munki kohalla. Ja sitten taas miettimään että mihin vaihtaa ja uskaltaako ajaa radalla ollenkaan.
    Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.

    *Aprilia RSV Mille ´01*
  15. #45
    Hohhoijaa...

    Jos rata-ajo kiinostaa, niin sitten ajetaan radalla. Lähtökohtana ei kai ole kaatuminen! Toinen vaihtoehto on mennä snagarille elvistelemään.
  16. #46
    Lainaa (gixer1000 @ Joulu. 19 2004,16:07) kirjoitti
    Hohhoijaa...

    Jos rata-ajo kiinostaa, niin sitten ajetaan radalla. Lähtökohtana ei kai ole kaatuminen! Toinen vaihtoehto on mennä snagarille elvistelemään.
    Voiko tuon paremmin sanoa...
  17. #47
    Joo, snägärille vaan, dynolappu sopivasti tonni´sen gixun takapaksin alta pilkistämään, siten, että siitä näkyy huipputeho

    Silloin et tarvitse edes kalliita ajoasusteita, katu-uskottavampaa on ajaa t-paidassa. Kypärän kuuluu kuitenkin olla kallein racing-replica, kuinkas muuten.

    Kyl snagarilla katseita sais... kyl... Riittää kun osaa nostaa nokan pystyyn sieltä lähtiessä, ja osaa kaasuttaa kylmänä konetta


    rata-ajo on kallista - elämä on.
  18. #48
    Lainaa (Jyri @ Joulu. 19 2004,23:59) kirjoitti
    Joo, snägärille vaan, dynolappu sopivasti tonni´sen gixun takapaksin alta pilkistämään, siten, että siitä näkyy huipputeho *


    .....tai sitten ostaa, vaan Ducatin, eikä tarvitse sitä dynolappuakaan elvistelemiseen
    Ex hippi!
  19. #49
    Tänään kysyin lähivakuutuksen kannan. Vastasu on ei, paitsi jos järjestäjä/valvoja koulutettu ajo-opettaja. Viimekesänä vielä korvasivat mut perusteluna mulle sanottiin tähän muutokseen jokseenkin että korvauksia oli haettu kilpaharjoittelumielessä tapahtuneisiinkin mälläyksiin ja haluttiin saada selkeä linja korvauskäytäntöön.



    V60
  20. #50
    Tein oman liikkeeni! ostan Lasikuitukatteet ja kaatumatatit.

    Kasko roskakoriin. Paha kitistä, kun mitään ei ole tehtävissä. Liikennevakuutus kuitenkin henkilövahingot kattaa radallakin, ja kuten tuoss joku jo sanoi.....ei sinne kaatumaan tietentahtoen mennä!
    Ex hippi!
  21. #51
    Siinä kunnon ratarassi alle! Ei pääse katteet kulumaan...
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  22. #52
    Lainaa (Legolas @ Joulu. 20 2004,14:28) kirjoitti
    Tein oman liikkeeni! ostan Lasikuitukatteet ja kaatumatatit.

    Kasko roskakoriin. Paha kitistä, kun mitään ei ole tehtävissä. Liikennevakuutus kuitenkin henkilövahingot kattaa radallakin, ja kuten tuoss joku jo sanoi.....ei sinne kaatumaan tietentahtoen mennä!
    Kuitumallit ne mullekkin tulee... Eikä erillisiä kaatumatappeja vaan jäykät jalkatapit ja kunnon clip-on vermeet...
  23. #53
    Lainaa (JP_445 @ Joulu. 20 2004,15:31) kirjoitti
    Kuitumallit ne mullekkin tulee... Eikä erillisiä kaatumatappeja vaan jäykät jalkatapit ja kunnon clip-on vermeet...
    Voin muuten todeta ettei riitä. Kun vedät pyörän radalta, niin cliparit ja jäykät tapit eivät suojaa runkoa riittävästi. Tee vielä erilliset kaatumatatit, niin ei harmita jälkeenpäin.
    - JAM Racing Team -
  24. #54
    Pitäiskö kokeilla tehdä sellaset kasaanpainuvat jolloin ei runkoon tule liian suuria iskuja noiden tattien myötä...?
  25. #55
    Lainaa (Legolas @ Joulu. 20 2004,07:52) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Joulu. 19 2004,23:59) kirjoitti
    Joo, snägärille vaan, dynolappu sopivasti tonni´sen gixun takapaksin alta pilkistämään, siten, että siitä näkyy huipputeho *


    .....tai sitten ostaa, vaan Ducatin, eikä tarvitse sitä dynolappuakaan elvistelemiseen *
    Joo, silleen "säästää" sen dynoajon
  26. #56
    Lainaa (JP_445 @ Joulu. 27 2004,15:42) kirjoitti
    Pitäiskö kokeilla tehdä sellaset kasaanpainuvat jolloin ei runkoon tule liian suuria iskuja noiden tattien myötä...?
    Sivuttaisrepäisy on se mikä yleisemmin aiheuttaa ongelmia. Pistä sen verran pienillä pulteilla kiinni, että ne menevät poikki ennen kuin runko/kone ottaa tärskyä. Itse ajattelin sorvata kierteet moottorin kiinnityspulttien sisään, ja laittaa sinne 4-6mm pultit. Tulee halvemmaksi kuin rungon vaihto. Viime kesänä tappeja ei ollut, ja oman pyöräni runko on nyt sen verran naarmuilla, että se ei varmastikaan menisi läpi katukatsastuksessa.

    Ja kuten sanoit, ei niistä tapeista kannata niin pitkiä tehdä että ne ottavat voltissa ekana maahan. Järkeä kannattaa käyttää. Jalkatapeilla ja clipareilla on ikävä tapa katkeilla, ja on ikävää jos sen jälkeen menee suoraan runkoa vasten. Pehmeämpi nylontappi ottaa iskua hyvin vastaan, mutta esim, kanttarin ylitys 8-12mm kiinnityspultin varassa voi olla aika myrkkyä.
    - JAM Racing Team -
  27. #57
    Juttelin messuilla If Vahinkovakuutusyhtiön edustajan(myyntipäällikkö) kanssa. Hän kertoi, että Ifin ehdot eivät tule enää ensi kaudelle muuttumaan. Eli hänen mukaan If korvaa rata-ajoharjoittelussa tapahtuneet vahingot korotetulla omavastuulla (muistaakseni joko 3x tai 20%, kumpi suurempi) kaudella 2005. Ehdot eivät ota mitään kantaa siihen, onko seassa kenties kilvettömiä pyöriä.


    Jos Veeritas sanoutuu irti ratakorvauksista, tai ehdot muuttuvat mahdottomiksi, niin oma valintani on tod näk If. 20% on kuitenkin sen verta paljon, että pitänee mopoon jotain muutoksia tehdä. Varmaan kuitukatteet, kaatumatatit ja moottorin poskien suojat tulee hankintalistalle. Ja jalkatappisarja ois kanssa aika jees. Täystuhon sattuessa niillä säästää sen 20% helposti.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  28. #58
    Lainaa (johtaja @ Joulu. 27 2004,20:40) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Joulu. 27 2004,15:42) kirjoitti
    Pitäiskö kokeilla tehdä sellaset kasaanpainuvat jolloin ei runkoon tule liian suuria iskuja noiden tattien myötä...?
    Sivuttaisrepäisy on se mikä yleisemmin aiheuttaa ongelmia. Pistä sen verran pienillä pulteilla kiinni, että ne menevät poikki ennen kuin runko/kone ottaa tärskyä. Itse ajattelin sorvata kierteet moottorin kiinnityspulttien sisään, ja laittaa sinne 4-6mm pultit. Tulee halvemmaksi kuin rungon vaihto. Viime kesänä tappeja ei ollut, ja oman pyöräni runko on nyt sen verran naarmuilla, että se ei varmastikaan menisi läpi katukatsastuksessa.

    Ja kuten sanoit, ei niistä tapeista kannata niin pitkiä tehdä että ne ottavat voltissa ekana maahan. Järkeä kannattaa käyttää. Jalkatapeilla ja clipareilla on ikävä tapa katkeilla, ja on ikävää jos sen jälkeen menee suoraan runkoa vasten. Pehmeämpi nylontappi ottaa iskua hyvin vastaan, mutta esim, kanttarin ylitys 8-12mm kiinnityspultin varassa voi olla aika myrkkyä.
    Tekasen tuossa vielä noihin runkoaisoihin hiilarisuojat estämään pahimpia vaurioita. Tosiaan se pultti kannattaa olla suht ohut joka omalta osaltaan antaa periksi ennen runkoa. Jalkatapit ja cliparit olis tarkoitus tehdä/teettää rosterista jolloin ne kestää jonkin verran tärskyjä ja toisaalta kyllä se kiiltävä puoli olis tarkoitus pitää ylöspäin
  29. #59
    Veritakselta tuli vastausta:

    "1.4.2005 teemme muutoksia autovakuutusehtoihin. Siitä lähtien vakuutuksesta ei enää korvata vahinkoa joka on aiheutunut ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla aluella tai tieosuudella. [...]"

    Tarkoittaako tuo, että sen jälkeen alkavat (sopimuskausi) vakuutukset eivät ole korvauksen piirissä, mutta jos nyt tekee sopimuksen, vanhat ehdot ovat voimassa?

  30.  
  31. #60
    Lainaa (yartsa @ Helmi. 10 2005,21:51) kirjoitti
    Veritakselta tuli vastausta:

    "1.4.2005 teemme muutoksia autovakuutusehtoihin. Siitä lähtien vakuutuksesta ei enää korvata vahinkoa joka on aiheutunut ajettaessa moottoriradalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla aluella tai tieosuudella. [...]"

    Tarkoittaako tuo, että sen jälkeen alkavat (sopimuskausi) vakuutukset eivät ole korvauksen piirissä, mutta jos nyt tekee sopimuksen, vanhat ehdot ovat voimassa?

    Taitaapi mennä niin, että vanhat ehdot ovat voimassa kunnes vakuutuskausi vaihtuu. Eli jos sulla on jo siellä vakuutukset, niin vuosieräpäivästä astuvat uudet ehdot voimaan. Jos taas otat nyt uuden vakuutuksen, niin mielestäni vanhat ehdot saattavat olla voimassa parhaassa tapauksessa jopa vuodenkin alkamisesta eteenpäin.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen