Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Oon suunnitellut ensi kesäksi Euroopan kierrosta ja tuolla Kreetalla olisi tarkoitus käydä kääntymässä. Mikä olisi mukavin reitti sinne? Turneeseen on varattu aikaa 1-2kk fiiliksen mukaan. En halua käyttää moottoriteitä, jos ei ole pakko. Päiväetapiksi olen kaavaillut about 400km max. Kesäkuun alkupuolella oon lähdössä reissuun vaimoni kanssa. Majoitusvinkkejä ja vinkkejä niistä paikoista mitkä pitää ehdottomasti jättää väliin. Kiitos etukäteen tulevista kirjoituksista.
  2. #2
    Itse Kreetalta löytyy majoitusta vähän joka kylästä edullisesti, elokuussa voi tehdä tiukkaa kun saari täyttyy turisteista.

    Kreetalla ajellessa kannattaa huomioida
    a) paikallinen asfaltti joka on sileää ja t o s i liukasta kuivanakin
    b) vuoristossa ajellessa yläpuolisilta rinteiltä saattaapi sadella soraa ja isompaakin murikkaa niskaan. Mutkapaikkoja ei yleensä ole suojattu kaiteilla.
    c) paikallinen liikennekulttuuri, joka noudattelee viidakon lakeja.

    Muuten kyllä 100% hieno paikka ajella.
    Tulin, näin, koitin
  3. #3
    Kiitos vastauksesta. Peräänkuulutan vielä vinkkejä tosta Euroopan läpi ajamisesta. Millaiset lauttayhteydet on Kreetalle mantereen puolelta?
  4. #4
    Lainaa (Timppa-70 @ Tammi. 12 2005,01:07) kirjoitti
    Millaiset lauttayhteydet on Kreetalle mantereen puolelta?
    Esimerkiksi Pireuksesta seilaa ANEK Lines ja Minoan Iraklioon päivittäin; matka 10t ja maksaa 27 eur/matkaaja + pyörä (hinnat '04 J. Gorvettin Mediterranean Handbookista).

    Pireus - Agios Nikolaos päivittäin, LANE, 12t, 28 eur.
    Pireus - Rethymno 4-7krt/viikko, ANEK, 10-12t, 27 eur.
    Pireus - Souda päivittäin, ANEK ja Blue Star, 6-9t, 20 eur.

    Edit: parit nettisivut
    ANEK
    Blue Star
    Kreikkalaisten lauttafirmojen yhteisportaali



  5. #5
    Kiittää ja tästäkin infosta.
  6.  
  7. #6
    Pistetäänpä vielä välimerenreissaajille linkkivinkki: Mediterranean Handbook.

    Nimim. Ensi keväänä Marseille / Genova - Tunis.. *