Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 79:sta
  1. #31
    Lainaa (Zam64 @ Loka. 06 2004,08:12) kirjoitti
    Lainaa (-C9B5R4- @ Loka. 05 2004,22:31) kirjoitti
    Lainaa (Zam64 @ Loka. 05 2004,20:01) kirjoitti
    Lainaa (-C9B5R4- @ Loka. 05 2004,15:28) kirjoitti
    Lainaa (Zam64 @ Loka. 05 2004,15:12) kirjoitti
    954:sssa on yksi "ongelma"/huono piirre/heikko kohta on moottorilohkojen lujuus. Ongelma on erityisesti vaivana 03:sissa. En tiedä kuinka monta 03:n lohkoa on haljennut, veikkaan että yli 5 kpl. 02:sen kanssa ongelma ei ole havaittu mutta jos kaadat kannattaa kone avata ja lohkot tarkistaa esimerkiksi tunkeumanesteellä.

    tuo ei sitten ollut mutua vaan ihan omakohtaista facktaa

    toinen ongelma on kyllä sitten moottorin nuhaisuus verrattuna muihin tonnisiin..ei voi mitään, kun ei kulje niin ei kulje...

    ja kun minä olen tälläinen vässykkä joka ei uskalla ajaa mutkia niin minulla pitäisi ollla maximaalinen teho suorilla auttamassa!
    Nyt vähän epäilen asiaa, lähinnä juuri eroa 02 ja 03 välillä sillä konehan on aivan sama ?

    -C9B5R4-
    kyllä se vain on niin kuin sanoin: 03:sessa (en tiedä onko kaikissa) on jostain syystä lohkot heikommat kuin 02:sessa. En tiedä mistä johtuu. Eikä se 02:sessakaan mikään vahva ole, voin sanoa ihan asiaa testanneena.

    toistan edelleen ettei tuo ollut mutua vaan faktaa.
    " No hard feelings" mutta aika mutu-tuntumalla tulee vastausta. Kyllä sen voin uskoa että jollain on lohko mennyt rikki mutta että olisi eroa 02 ja 03 lohkolla ...???

    Ja kun tarkkaan ajatellaan niin ikuista konetta ei ole vielä keksittykään, tosin Honda on jo aika lähellä *

    -C9B5R4-
    juu ei tietenkään hard feelings...mutta soitin aikoinaan oman lohkoepisodin takia maahantuojalle jonka kanssa asiasta juttelin suht paljon.

    En osaa arvioida onko se tyyppivika vai mikä jos lohkot on halenneet noin about 5 ( viime keväänä tieto) vm 03 *Bladesta suomessa eikä yhdestäkään 02:sesta.

    ymmärtääkseni (muistikuvani mukaan, mitä puhelimessa juttelin) minulle kerrottiin että noissa on nimenomaan erilaiset lohkot.

    voi toki olla että 03 bladessa on käytetty eri alihankkijaa lohkojen valussa ja *valutekniikka ei ole yhtä hyvä kuin 02:ssa. *tai tuossa 03:seen liittyvissä lohko-ongelmissa voi olla yhtä hyvin kyse vaikka valuteknologiasta/tarakstusmenetelmistä yms joka sitten näkyy JOISSAIN 03 mallin bladeissa.

    sitten mutua... luulen että tuo lohko ongelma on vain määrätyissä 03 bladeissa. Vähän samaa kuin alkupään 02 bladeissa oli ongelmana ohjauslaakerin vika (vika korjattiin uudempiin 02:siin). AJ määrätyn numeroisissa tuo meni takuun piikkiin.

    Jos asia sinua vaivaa, kysy maahantuojalta, maahantuojan tehtävä on vastata juuri tämän tapaisiin kysymyksiin.
    Kerrotko lisää niistä ohjauslaakerivioista. Missä malleissa? Miten sen huomaa? onko siellä välystä, hirttääkö se kiinni, onko välys aksiaali vai radiaalisuunnassa? jne?
  2. #32
    Ja kertokaa mulle mitä varten mun nimimerkin alla lukee polkupyöräilijä, miten sen saa pois

    ajopelinä on vielä kuitenkin zötzötärrä
  3. #33
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 06 2004,09:13) kirjoitti
    Kenenkä kanssa olette asioineet siellä Raision BW:ssä, ts. kuka tietää asiasta 100% faktaa?

    Ps C9B5R4 taisi jo osaan vastata mutta en jaksa kumittaa tekstiä pois *

    Minä en siis ole ollut yhtydessä Raision BW:iin, mutta voin pistää asiasta kyssärin maahantuojalle niin katsotaan mitä vastaavat... jos vastaavat. Pistän tänne vastausken jos sellaisen saan...

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  4. #34
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 06 2004,09:17) kirjoitti
    Lainaa (Zam64 @ Loka. 06 2004,08:12) kirjoitti
    Lainaa (-C9B5R4- @ Loka. 05 2004,22:31) kirjoitti
    Lainaa (Zam64 @ Loka. 05 2004,20:01) kirjoitti
    Lainaa (-C9B5R4- @ Loka. 05 2004,15:28) kirjoitti
    Lainaa (Zam64 @ Loka. 05 2004,15:12) kirjoitti
    954:sssa on yksi "ongelma"/huono piirre/heikko kohta on moottorilohkojen lujuus. Ongelma on erityisesti vaivana 03:sissa. En tiedä kuinka monta 03:n lohkoa on haljennut, veikkaan että yli 5 kpl. 02:sen kanssa ongelma ei ole havaittu mutta jos kaadat kannattaa kone avata ja lohkot tarkistaa esimerkiksi tunkeumanesteellä.

    tuo ei sitten ollut mutua vaan ihan omakohtaista facktaa

    toinen ongelma on kyllä sitten moottorin nuhaisuus verrattuna muihin tonnisiin..ei voi mitään, kun ei kulje niin ei kulje...

    ja kun minä olen tälläinen vässykkä joka ei uskalla ajaa mutkia niin minulla pitäisi ollla maximaalinen teho suorilla auttamassa!
    Nyt vähän epäilen asiaa, lähinnä juuri eroa 02 ja 03 välillä sillä konehan on aivan sama ?

    -C9B5R4-
    kyllä se vain on niin kuin sanoin: 03:sessa (en tiedä onko kaikissa) on jostain syystä lohkot heikommat kuin 02:sessa. En tiedä mistä johtuu. Eikä se 02:sessakaan mikään vahva ole, voin sanoa ihan asiaa testanneena.

    toistan edelleen ettei tuo ollut mutua vaan faktaa.
    " No hard feelings" mutta aika mutu-tuntumalla tulee vastausta. Kyllä sen voin uskoa että jollain on lohko mennyt rikki mutta että olisi eroa 02 ja 03 lohkolla ...???

    Ja kun tarkkaan ajatellaan niin ikuista konetta ei ole vielä keksittykään, tosin Honda on jo aika lähellä *

    -C9B5R4-
    juu ei tietenkään hard feelings...mutta soitin aikoinaan oman lohkoepisodin takia maahantuojalle jonka kanssa asiasta juttelin suht paljon.

    En osaa arvioida onko se tyyppivika vai mikä jos lohkot on halenneet noin about 5 ( viime keväänä tieto) vm 03 *Bladesta suomessa eikä yhdestäkään 02:sesta.

    ymmärtääkseni (muistikuvani mukaan, mitä puhelimessa juttelin) minulle kerrottiin että noissa on nimenomaan erilaiset lohkot.

    voi toki olla että 03 bladessa on käytetty eri alihankkijaa lohkojen valussa ja *valutekniikka ei ole yhtä hyvä kuin 02:ssa. *tai tuossa 03:seen liittyvissä lohko-ongelmissa voi olla yhtä hyvin kyse vaikka valuteknologiasta/tarakstusmenetelmistä yms joka sitten näkyy JOISSAIN 03 mallin bladeissa.

    sitten mutua... luulen että tuo lohko ongelma on vain määrätyissä 03 bladeissa. Vähän samaa kuin alkupään 02 bladeissa oli ongelmana ohjauslaakerin vika (vika korjattiin uudempiin 02:siin). AJ määrätyn numeroisissa tuo meni takuun piikkiin.

    Jos asia sinua vaivaa, kysy maahantuojalta, maahantuojan tehtävä on vastata juuri tämän tapaisiin kysymyksiin.
    Kerrotko lisää niistä ohjauslaakerivioista. Missä malleissa? Miten sen huomaa? onko siellä välystä, hirttääkö se kiinni, onko välys aksiaali vai radiaalisuunnassa? jne?
    en kyllä muista enään mikä vika oli, tehtaalta tuli recall maahantuojille ja kyseisissä huusseissa tuo laakeri taidettiin vaihtaa joko ekassa huollossa vai kutsuttiinkohan ne heti korjaukseen, en muista/tiedä.

    Kun oman pyörän ostin 02 syksyllä, soitin maahantuojalle ja kysyin mikä on kohtalo kyseisellä pyörällä ja runkonumeron perusteella sitten totesivat että homma oli hoidossa.

    Ylipäätään noista lohkoviosta (tai muistakaan tyyppivioista/heikkouksista/huonoista ominaisuuksista) ei kannata puhua liikkeen kanssa vaan soittaa suoraan maahantuojalle. Jos maahantuojan kanta on sitten negatiivinen tyyliin "mitä v*ttua tänne soitat" niin kuluttajan kannattaa äänestää jaloillaan.

    Se mitä olen kirjoittanut noista lohkovioista on "dementiavarauksella" factaa ellen ole erikseen maininnut mutustelevani.



    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  5. #35
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 06 2004,09:21) kirjoitti
    Ja kertokaa mulle mitä varten mun nimimerkin alla lukee polkupyöräilijä, miten sen saa pois

    ajopelinä on vielä kuitenkin zötzötärrä
    Lähtee automaattisesti muuttumaan viestimääräsi myötä. Seuraavaksi taisi tulla Suzuki-PV, sitten piikkihirmu jne. Yli 100 viestin saldolla siirryt vip-jäseneksi, jonka jälkeen voit määritellä "jäsenen tasosi" profiiliin ihan itse .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  6. #36
    954:stä. Tuolla toisella palstalla keskustelitiin mahdollisista vioista: nokkaketju, jännitteensäädin, tasasuuntaaja, joissakin 1999-2000 mallissa oli kannentiivisteen öljyreijästä johtuen nokka-akselin laakerivikoja, kieroja etujarrulevyjä...
    kieroja jarrulevyjä, kytkin vaihdettu (-00)

    Ovatko nämä kovin yleisiä juuri 954 mallissa
  7. #37
    Lainaa (Athene @ Loka. 06 2004,16:31) kirjoitti
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 06 2004,09:21) kirjoitti
    Ja kertokaa mulle mitä varten mun nimimerkin alla lukee polkupyöräilijä, miten sen saa pois

    ajopelinä on vielä kuitenkin zötzötärrä
    Lähtee automaattisesti muuttumaan viestimääräsi myötä. Seuraavaksi taisi tulla Suzuki-PV, sitten piikkihirmu jne. Yli 100 viestin saldolla siirryt vip-jäseneksi, jonka jälkeen voit määritellä "jäsenen tasosi" profiiliin ihan itse .
    Jees, kiitoksia... täytyy koittaa olla kovin aktiivinen
  8. #38
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 06 2004,18:10) kirjoitti
    954:stä. Tuolla toisella palstalla keskustelitiin mahdollisista vioista: nokkaketju, jännitteensäädin, tasasuuntaaja, joissakin 1999-2000 mallissa oli kannentiivisteen öljyreijästä johtuen nokka-akselin laakerivikoja, kieroja etujarrulevyjä...
    kieroja jarrulevyjä, kytkin vaihdettu (-00)

    Ovatko nämä kovin yleisiä juuri 954 mallissa
    Nämä kuulostavat tutuilta vanhempien mallien osalta, mutta en ole kuullut noista mitään 02 ja 03 mallien osalta. Tosin en ollut kuullut siitä lohkohommastakaan mitään....

    Ja onhan se kuitenkin niin että jokainen pyörä on yksilö


    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  9. #39
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 06 2004,09:13) kirjoitti
    Blade asiaa vielä... Kuulen mielelläni kokemuksia: mikä on maahantuojan suhtautuminen halkeamisiin takuuaikana ja etenkin sen JÄLKEEN? Takuuajalla tietenkin korvataan... Onko kyseessä sen tasoinen "valmistusvika" että maahantuojaa voisi vielä nakittaa jälkeenkinpäin.

    Kenenkä kanssa olette asioineet siellä Raision BW:ssä, ts. kuka tietää asiasta 100% faktaa?

    Ps C9B5R4 taisi jo osaan vastata mutta en jaksa kumittaa tekstiä pois *

    Sain maahantuojalta sellaisen kommentin että muutama viallinen lohko todellakinon tullut vastaan ja siinä on tullut lohkeama ulkopuolelle että jäähdytysnestettä on tihkunut ulos.

    Nämä ovat olleet kaikki juuri -03 malleja, ja maahantuojakin varmisti että koneet ovat täysin identtisiä, mutta toki jotain eri valmistueriä.

    Kaikki vialliset ovat vaihdettu takuuseen vaikka takuuaika olisi mennyt jo umpeen. Yleisesti vika on ilmennyt jo 6-10 tkm sisällä.

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  10. #40
    Ittellä on kans ´03 Bleidi enkä valintaani kadu vaikka rahaa menikin..

    Havaintoja:

    -sain samana viikonloppuna harvinaisen tilaisuuden ajaa kaikki tonniset kyykyt, olkoonkin vähän eri tilanteissa mutta kuitenkin. Bleidihän on kuutioiltaan pienin. Puristussuhteita yms. äms. en tiedä, mutta kyllä se on tehottomimman(?) tuntuinen Gixuun, Rykköseen ja 10-kawaan verrattuna. Haittaako se, onkin käyttäjän henk.koht.ongelma. Kyllä Bleidilläkin kerkiää. Heppoja on 150:n pintaan kytkimeltä ja kyllä se nyt ainakin 275 mittarin mukaan kulkee..

    -Blade on ainut noista jolla suostuisin tekemään pidempiä reissuja, ja reissulla tarkoitan tuhansien kilometrien keikkoja. Saattaa olla että minun fysiikkani (176 cm ja 70 kg)ja Bladen geometria nyt sattuvat vaan tykkäämään toisistaan. 1500 kilsaa Norjaa 3 päivään ja saman verran suomea samassa ajassa kamojen kanssa + Norja 2-päällä eivät olleet mikään ongelma. Muiden testimopojen kanssa en vain ollut yhtä sinut esim. polvikulmien ja etukenon kanssa.

    -iskareista senverran että normaaliajossa ei varmasti tarvii uusia ostaa. Radalla ja muutenkin hmm.."vaihtelevissa" tilanteissa huomasi sen että kovemmissa nopeuksissa, jos keula jostain syystä kevenee tai tiessä on epätasaisuuksia niin vatkaamista esiintyy. Samoin takaiskarissa. Hullua kyllä, meno mutkapätkillä on vakaampaa 2-päällä kuin yksin. Toisaalta, en ole tehny säädöille mitään vaan luultavasti ovat vielä tehtaan jäljiltä. Ex-omistaja oli kyllä jonniin verran minua isompi. Pitänee perehtyä asiaan talven aikana.

    -lohkojen vioista yms. en tiiä yhtään mitään. Omia kilsoja on nyt viitisen tuhatta eikä mitään häikkää ole olu minkään suhteen. No joo, ensiasennuskumi suli alle normaaliajossa mutta se nyt ei ole mopon vika.

    Ostakaa vain Bleidi jos tuntuu siltä. Huonommankin valinnan voisi varmaan tehdä..
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  11. #41
    Lainaa (Kisu @ Loka. 10 2004,13:47) kirjoitti
    Ittellä on kans ´03 Bleidi enkä valintaani kadu vaikka rahaa menikin..

    Havaintoja:

    -sain samana viikonloppuna harvinaisen tilaisuuden ajaa kaikki tonniset kyykyt, olkoonkin vähän eri tilanteissa mutta kuitenkin. Bleidihän on kuutioiltaan pienin. Puristussuhteita yms. äms. en tiedä, mutta kyllä se on tehottomimman(?) tuntuinen Gixuun, Rykköseen ja 10-kawaan verrattuna. Haittaako se, onkin käyttäjän henk.koht.ongelma. Kyllä Bleidilläkin kerkiää. Heppoja on 150:n pintaan kytkimeltä ja kyllä se nyt ainakin 275 mittarin mukaan kulkee..

    -Blade on ainut noista jolla suostuisin tekemään pidempiä reissuja, ja reissulla tarkoitan tuhansien kilometrien keikkoja. Saattaa olla että minun fysiikkani (176 cm ja 70 kg)ja Bladen geometria nyt sattuvat vaan tykkäämään toisistaan. 1500 kilsaa Norjaa 3 päivään ja saman verran suomea samassa ajassa kamojen kanssa + Norja 2-päällä eivät olleet mikään ongelma. Muiden testimopojen kanssa en vain ollut yhtä sinut esim. polvikulmien ja etukenon kanssa.

    -iskareista senverran että normaaliajossa ei varmasti tarvii uusia ostaa. Radalla ja muutenkin hmm.."vaihtelevissa" tilanteissa huomasi sen että kovemmissa nopeuksissa, jos keula jostain syystä kevenee tai tiessä on epätasaisuuksia niin vatkaamista esiintyy. Samoin takaiskarissa. Hullua kyllä, meno mutkapätkillä on vakaampaa 2-päällä kuin yksin. Toisaalta, en ole tehny säädöille mitään vaan luultavasti ovat vielä tehtaan jäljiltä. Ex-omistaja oli kyllä jonniin verran minua isompi. Pitänee perehtyä asiaan talven aikana.

    -lohkojen vioista yms. en tiiä yhtään mitään. Omia kilsoja on nyt viitisen tuhatta eikä mitään häikkää ole olu minkään suhteen. No joo, ensiasennuskumi suli alle normaaliajossa mutta se nyt ei ole mopon vika.

    Ostakaa vain Bleidi jos tuntuu siltä. Huonommankin valinnan voisi varmaan tehdä..
    Ei -03 Firebladea voi verrata 10-kawaan eikä -04 rykköseen. Ne on eri aikakauden pyöriä. -04 1000 rr Fireblade on samaa aikakautta kawan 10 r:n kanssa. 954 rr taas zx-9r:n kanssa.
    Yamaha YZF R1 -04
    KTM 450 EXC -05
    Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR -04
  12. #42
    Näinhän se on 10r, R1, 1000rr 1000 Gixeri ovat keskenään vertailukelpoisia... Se onkin yksi syy miksi olen kiinnostunut juuri bladesta enkä esim. 1000rr:stä, en pidä niiden geometriasta lainkaan. Esim. 1000 Gixeri on minulle aivan liian kyykky. Pyörä paranisi varmaankin huomattavasti krossitangolla. Syy on tod.näk. minussa {173cm, 80kg(lihasta)} ei pyörässa ÄIJÄ
  13. #43
    Jos ainoa asia miten pyöriä verrataan on se että miten ovat pärjänneet Biken testeissä tai paljon irtoaa tehoa penkissä niin uskoisin että pitää olla huippuluokan kisakuski että saa nämä edut esiin...

    En nyt vertaakaan 954:stä uuteen R1, 10R tai vast, mutta on vaan niin paljon parempi kuljettajan paikka, ja en ole vielä kertakaan pyörän takia pudonnut porukasta

    Itsellä kanssa keväällä Norjan reissu kyseisellä pyörällä ja reissussa tuli lähes 3000km, ja vähän väliä piti kavereiden pitää taukoa kun ranteet puutuu, mutta itsellä ei ollut ongelmia... Tuossa joku kirjoitti että on vakaa 2 päällä, olen todennut saman vaikka yleisesti ei niin mukavaa olekaan ajaa "kuorman" kanssa

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  14. #44
    Hondan takuusta. Onko se todellakin vain kaksi vuotta?
    Naapurimaassamme on kaupan 02 blade, joissa on takuu kuulemma vuoteen 2008... äkkiä laskien kuusi vuotta. Mitä luulette/tiedätte, kattavatko takuut eri asioita vai ovatko Ruottalaaset jälleen kerran hoitaneet asiansa paremmin (viittaan esim. autoveroon)

    Mitkä ovat teidän kokemukset takuuasioista tuotujen mopojen tapauksessa

    hinta kohdallaan. 73000kr=7300eur

    http://www2.blocket.se/view....&city=0

    ÄIJÄ
  15. #45
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 11 2004,11:26) kirjoitti
    Hondan takuusta. Onko se todellakin vain kaksi vuotta?
    Naapurimaassamme on kaupan 02 blade, joissa on takuu kuulemma vuoteen 2008... äkkiä laskien kuusi vuotta. Mitä luulette/tiedätte, kattavatko takuut eri asioita vai ovatko Ruottalaaset jälleen kerran hoitaneet asiansa paremmin (viittaan esim. autoveroon)

    Mitkä ovat teidän kokemukset takuuasioista tuotujen mopojen tapauksessa

    hinta kohdallaan. 73000kr=7300eur

    http://www2.blocket.se/view....&city=0

    ÄIJÄ
    Maahantuojan takuu on tosiaan "vain" 2 vuotta. On joskun ollut tilanteita että jokin liike on antanut johonkin malleihin 4 v takuun, mutta tuo Ruotsin malli on aika mielenkiintoinen

    Tuohon tuontipyörän takuuasiaan en osaa ottaa kantaa kun ei oo tietoo

    -C9B5R4-

    P.S. Ihan hieno peli
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  16. #46
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 05 2004,14:11) kirjoitti
    Myöhemmin voisi ajatella akran-putkea, lähinnä kohentaakseni äänimaailmaa
    Onko 954:ssa muuten vakiona ohjausiskari, tarvitseeko?
    Tuolla oli keskustelua hondan maaliongelmista, todellista?
    Minkälaiset huoltovälit 954:ssa on?
    Itsellä -03 Blade ja tykkään pyörästä helvetisti, jopa niin paljon ettei uudet kilokyykyt oo sen suuremmin säväyttänyt. Vaihdoin bladeen akran mölypöntön, ja pyörän käytös muuttuu niin paljon että oli vaikee kuvitella että se tapahtu yhden putken pätkän vaihdolla; varsinkin alavääntö parani huomattavasti. Mitä Kisun huippunopeuteen tulee, olen mä ajanut bladen nopusmittariin 299 muutamankin kerran.

    Ohjausiskari ois aika pakollinen hankinta, sitä se kaipaa ellei jopa vaadi.
  17. #47
    Lainaa (tommipommi @ Loka. 11 2004,13:51) kirjoitti
    Ohjausiskari ois aika pakollinen hankinta, sitä se kaipaa ellei jopa vaadi.
    Tuo aika mielenkiintoinen kommentti, itsellä ei ole tuota ohjausiskaria enkä ole sitä koskaan varsinaisesti tarvinnut, tosin olisimukava kokeilla mitä vaikutusta sillä on esim. radalla.

    Taitaa olla liikaa voimaa käsivarressa

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  18. #48
    kyllä tuo ohjausiskari on pakollinen , varsinkin jos radalla ajaa. Motoparkissa ainakin oma 02 FirePilde alkaa vatkaamaan ilman ohjausiskaria kahdessa kohtaa:

    a) Bussi pysäkillä (nopeus 200 km/h)
    b) kun noustaan loivaa mäkeä ylös ennen varikkoa (nopeus n 180 km/h) ja kaula kevenee/keulii ylämäessä

    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  19. #49
    Lainaa (Zam64 @ Loka. 11 2004,21:15) kirjoitti
    b) kun noustaan loivaa mäkeä ylös ennen varikkoa (nopeus n 180 km/h) ja kaula kevenee/keulii ylämäessä
    Eikös noita 954:ia pistetty jokunen turvalleenkin alkukesästä 2002 juuri tuossa kohtaa. Itsekin silloin muutamat shaket siinä sain kun Öhlarien kanssa pahoja saatavuusongelmia ja vasta elokuussa sai ruuvata sellaisen mopoon kiinni. Tuon loivan mäen alapäässä on asfaltissa sellaisia kivoja monttuja joista ravistaa myös aika hilpeästi.

    954:ään ehdottomasti ohjausiskari jos radalle meinaa.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  20. #50
    Mielenkiinnosta rata-ajoa kohtaan. pärjääkö ysiviisnelosella näillä Suomen radoilla ketterille kuussatkuille (R6, 6R 600RR jne)... tietenkin riippuu kuljettajasta, mutta?
  21. #51
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 12 2004,08:17) kirjoitti
    Mielenkiinnosta rata-ajoa kohtaan. pärjääkö ysiviisnelosella näillä Suomen radoilla ketterille kuussatkuille (R6, 6R 600RR jne)... tietenkin riippuu kuljettajasta, mutta?
    Kyllä varmasti pärjää, ja niinkuin sanoit niin se juuri kuskista kiinni...

    Sen huomaa hyvin rata-ajo päivillä että ei se ole pyörästä kiinni kuka rataa kiertää nopeiden vaan kyllä se on kuskista kiinni. Mutta jos vertaa esim. SM sarjassa SS600 ja Superbike aikoja niin ei niissä niin hirveästi eroa ole Superbike hyväksi...

    Eli kyllä voimaa riittä "kuussatkussakin"

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  22. #52
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 12 2004,08:17) kirjoitti
    Mielenkiinnosta rata-ajoa kohtaan. pärjääkö ysiviisnelosella näillä Suomen radoilla ketterille kuussatkuille (R6, 6R 600RR jne)... tietenkin riippuu kuljettajasta, mutta?
    Pärjää jos osaa/uskaltaa vetää. amatööritasolla/harrastelijatasolla se on pitkälti taidosta/uskalluksesta kiinni. Vanhemmallakin Bladella pärjää ihan ok.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  23. #53
    Lainaa (tn954 @ Loka. 12 2004,00:17) kirjoitti
    Lainaa (Zam64 @ Loka. 11 2004,21:15) kirjoitti
    b) kun noustaan loivaa mäkeä ylös ennen varikkoa (nopeus n 180 km/h) ja kaula kevenee/keulii ylämäessä
    Eikös noita 954:ia pistetty jokunen turvalleenkin alkukesästä 2002 juuri tuossa kohtaa. Itsekin silloin muutamat shaket siinä sain kun Öhlarien kanssa pahoja saatavuusongelmia ja vasta elokuussa sai ruuvata sellaisen mopoon kiinni. Tuon loivan mäen alapäässä on asfaltissa sellaisia kivoja monttuja joista ravistaa myös aika hilpeästi.

    954:ään ehdottomasti ohjausiskari jos radalle meinaa.
    taisipa olla. se mutka on aika paha ja röykkyinen.
    sen mutkan jälkeen ylämäessä olen muutaman kerran laskenut alleni kun 20-30 m pomppivia wheelejä 180 km/h nopeudessa ja lisukkeeksi sain sitten tuon vatkauksen. ei auttanut mikään muu kuin kaasun löysääminen ja painon saaminen etuselle. tietty jos olis ollut munaa niin olis heittänyt hytin kerralla pystyyn ja ajanut tuon ylämäen takarenkaalla! ..hah..just joo...

    viime kesänä en valitettavasti kerennyt testaamaan Motoparkissa sitä Öhlarin apuja mut ilmmeisesti auttaa ja paljon, ainakin isot pojat on niin kertoneet.


    Bussipysäkin kohdalla kans huomasi että kun nopeudet on yli 180 niin vatkaus alkaa kun keula kevenee...ei naurata yhtään kun pyörä on epästabiili ja nopeutta 200+ jostain kumman syystä ei paljoo ole kerenny mittariin katsomaan tuossa.

    edit lisäilyjä



    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  24. #54
    Moro, minkälainen ysiviisnelonen on ajaa kakspäällä? Onko se aivan kauhea takana istujalle? Tavaraahan ko. mopolla ei kauheesti kuskata... tankkilaukku, muuta?

    ÄIJÄ
  25. #55
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 13 2004,15:57) kirjoitti
    Moro, minkälainen ysiviisnelonen on ajaa kakspäällä? Onko se aivan kauhea takana *istujalle? Tavaraahan ko. mopolla ei kauheesti kuskata... tankkilaukku, muuta?

    ÄIJÄ
    Niinkuin aikaisemmin kirjoittelin niin jonkun verran tulee ajettua kaksi päällä ja kuskin osalta ainakin ihan jees! kyydissä olija joskus valittelee että matkalehmä pitäisi ostaa

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  26. #56
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 13 2004,15:57) kirjoitti
    Moro, minkälainen ysiviisnelonen on ajaa kakspäällä? Onko se aivan kauhea takana *istujalle? Tavaraahan ko. mopolla ei kauheesti kuskata... tankkilaukku, muuta?

    ÄIJÄ
    vaimo on istunut kaikkiaan 954:n päällä ehkä 20 minuuttia 2 vuoden aikana...joten ei ehkä kaikkein mukavin paikka ja vaimo ei ole mikään maailman suurin ihminen..jotain 160 cm (luistimet jalassa&sulkahattu päässä).

    Enkä minä taas tykännyt ajaa..noinkin pieni ihminen (50 kg) muutti painopistettä ikävästi taakse ja kevensi etusta vaikkei siitä itse ajamiseen mitään seurauksia tullut mutta tunne ei ollut mitenkään mukava.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  27. #57
    JAAHA, mutta keuliminenhan on pelkästään toivottua vaimone istuessa takana.. tai edessä
  28. #58
    Mites ton tavaran kuskaamisen kanssa on? Tankkilaukun siihen saanee luonnollisesti mutta saako mitään muuta? Takalaukkuhan olis pisemmillä matkoilla hyvä, mutta se täytyisi kyllä saada myös pois helposti kiinnitysrautoineen. Onko koekmuksia?

    ÄIJÄ
  29. #59
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 15 2004,20:39) kirjoitti
    Mites ton tavaran kuskaamisen kanssa on? Tankkilaukun siihen saanee luonnollisesti mutta saako mitään muuta? Takalaukkuhan olis pisemmillä matkoilla hyvä, mutta se täytyisi kyllä saada myös pois helposti kiinnitysrautoineen. Onko koekmuksia?

    ÄIJÄ
    Sen verran voin sanoa että tankkilaukku on ihan jees ja ehkä pehmoinen laukku joka tulee kyydissä olijan paikalle, mutta älä ihmeessä ededs suunnittele mitään kovia laukku/kiinnikkeitä niille, menee pöyrä piloille varmasti.

    Jos on tarvetta kuljettaa edemmän tavaraa niin sitten olet vääränlaista pyörää hankkimassa....valitettavasti.

    Olen nimittäin nähnyt kuvia kun jossain uusissa "muoviluodeissa" on ollut laukkuja paikallaan ja kyllä on sydämeen ottanut

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  30.  
  31. #60
    Lainaa (-C9B5R4- @ Loka. 08 2004,11:57) kirjoitti
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 06 2004,09:13) kirjoitti
    Blade asiaa vielä... Kuulen mielelläni kokemuksia: mikä on maahantuojan suhtautuminen halkeamisiin takuuaikana ja etenkin sen JÄLKEEN? Takuuajalla tietenkin korvataan... Onko kyseessä sen tasoinen "valmistusvika" että maahantuojaa voisi vielä nakittaa jälkeenkinpäin.

    Kenenkä kanssa olette asioineet siellä Raision BW:ssä, ts. kuka tietää asiasta 100% faktaa?

    Ps C9B5R4 taisi jo osaan vastata mutta en jaksa kumittaa tekstiä pois *

    Sain maahantuojalta sellaisen kommentin että muutama viallinen lohko todellakinon tullut vastaan ja siinä on tullut lohkeama ulkopuolelle että jäähdytysnestettä on tihkunut ulos.

    Nämä ovat olleet kaikki juuri -03 malleja, ja maahantuojakin varmisti että koneet ovat täysin identtisiä, mutta toki jotain eri valmistueriä.

    Kaikki vialliset ovat vaihdettu takuuseen vaikka takuuaika olisi mennyt jo umpeen. Yleisesti vika on ilmennyt jo 6-10 tkm sisällä.

    -C9B5R4-

    Vantaan BW:ssäkin oli ainakin yksi -03 myynnissä, johon oli jouduttu myyjän mukaan kone vaihtamaan lohkon rikkoontumisen vuoksi, tämän myyjän mukaan koko kone oli vaihdettu.
    Muutamassa muussakin kuulemma on ollut sama vika.

    Vaan hyvähän se oli ajaa, tuntui jonkin verran kerrerämmältä kuin -04 1000rr.
    Lainaa (ÄIJÄ @ Loka. 06 2004,09:13) kirjoitti
    Blade asiaa vielä... Kuulen mielelläni kokemuksia: mikä on maahantuojan suhtautuminen halkeamisiin takuuaikana ja etenkin sen JÄLKEEN? Takuuajalla tietenkin korvataan... Onko kyseessä sen tasoinen "valmistusvika" että maahantuojaa voisi vielä nakittaa jälkeenkinpäin.

    Kenenkä kanssa olette asioineet siellä Raision BW:ssä, ts. kuka tietää asiasta 100% faktaa?

    Ps C9B5R4 taisi jo osaan vastata mutta en jaksa kumittaa tekstiä pois *

    Sain maahantuojalta sellaisen kommentin että muutama viallinen lohko todellakinon tullut vastaan ja siinä on tullut lohkeama ulkopuolelle että jäähdytysnestettä on tihkunut ulos.

    Nämä ovat olleet kaikki juuri -03 malleja, ja maahantuojakin varmisti että koneet ovat täysin identtisiä, mutta toki jotain eri valmistueriä.

    Kaikki vialliset ovat vaihdettu takuuseen vaikka takuuaika olisi mennyt jo umpeen. Yleisesti vika on ilmennyt jo 6-10 tkm sisällä.

    -C9B5R4-

    Vantaan BW:ssäkin oli ainakin yksi -03 myynnissä, johon oli jouduttu myyjän mukaan kone vaihtamaan lohkon rikkoontumisen vuoksi, tämän myyjän mukaan koko kone oli vaihdettu.
    Muutamassa muussakin kuulemma on ollut sama vika.

    Vaan hyvähän se oli ajaa, tuntui jonkin verran kerrerämmältä kuin -04 1000rr.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen