Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    kuka tietäis missä myynnissä sellainen suojapeite joka on käsitelty jollakin kemikaalilla mikä estää pyörän ruostumisen.olen joskus nähnyt mainoksen
    jouni
  2. #2
    Ei missään. Humpuukia.
  3. #3
    Puhdas, vahattu pyörä säilyy jo aika hyvin. Vielä jos saa sateelta suojaan ja hyvän ilmastoinnin niin aina vain parempi. Kylmyys sinällään ei hallaa tee - jos vain nesteiden jähmettymispisteet kestää
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    Ei kyllä ole mitään humpuukia, mutta kalliita ovat. www.zerust.fi

    edit: linkki kuntoon



    - TÄH!?!- Tämäkö letukka? Miten niin? -
  5. #5
    ei ole mitään humpuukia mutta niinkuin joku jo mainitsi niin avat julmetun kalliita ja muistaakseni "kankaiden"välimateriaali ei kestä kuin muistaakseni pari vuotta nimenomaan se osa joka poistaa kosteuden
  6. #6
    Lainaa (HiTec @ Loka. 14 2004,08:04) kirjoitti
    Puhdas, vahattu pyörä säilyy jo aika hyvin. Vielä jos saa sateelta suojaan ja hyvän ilmastoinnin niin aina vain parempi. Kylmyys sinällään ei hallaa tee - jos vain nesteiden jähmettymispisteet kestää
    tarkoitat kai jäätymispistettä? jähmettyminen vasta aiheuttaa sen että nesteet ei liiku, jäätymisessä ne jo laajenee...

    Nimim. on kokemusta
    Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
  7. #7
    Lainaa (Bloodgress @ Loka. 18 2004,23:51) kirjoitti
    tarkoitat kai jäätymispistettä? jähmettyminen vasta aiheuttaa sen että nesteet ei liiku, jäätymisessä ne jo laajenee...
    Jo kunnon jähmettymisenkin myötä nesteen ominaisuuksille voi melkein jo sanoa heippa => vaihto edessä - vaikka bränikät seisomaan laittaessa olisivatkin olleet Ja jos ajatellaan pyörän seisovan ulkona paikoillaan koko talven, vaihtelee kelit kuitenkin talven aikana aikalailla => nesteet jähmettyvät ja sulavat usemmankin kerran talven aikana => kondensoitumista jne. => vettä öljyssä = alhaisempi jäätymispiste ja korroosio Siksi tuota lämpöiseksi käyttämistä suositellaankin että mahd. kondensoitunut kosteus poistuisi ja muutenkin nesteet sekoittuisivat eivätkä pääsisi kerrostumaankaan - eikä tuo lataus akullekaan pahaksi ole

    Jäätyminen tosiaan vasta laajentaa "nestettä" => rikkoo paikat
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Edullisempi vaihtoehto on hommata oikein tiivis suojahuppu. ihan raakaa muovia vaikka. Tai sellainen teltta, jossain oon nähnyt sellaisen jossa pohja ja huppu-osa on vetskarilla kiinni. Sit sinne sisälle uudellen käytettävä kosteudenpoistaja:

    http://www.louis.de/_204290....0005049

    Yksinkertaisempi konsti on suihkutella spray öljyä tai Johnsson plediä(käytettiin mikroskooppinäytteiden suojamiseen) paljaille metallipinnoille, jolloin ilma ja kosteus ei pääse vaikuttamaan. keväällä vaan pesu ja vahaus ja on kuin uusi..
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  9. #9
    Lainaa (specka @ Loka. 19 2004,12:34) kirjoitti
    Edullisempi vaihtoehto on hommata oikein tiivis suojahuppu. ihan raakaa muovia vaikka. Tai sellainen teltta, jossain oon nähnyt sellaisen jossa pohja ja huppu-osa on vetskarilla kiinni. Sit sinne sisälle uudellen käytettävä kosteudenpoistaja:

    http://www.louis.de/_204290....0005049

    Yksinkertaisempi konsti on suihkutella spray öljyä tai Johnsson plediä(käytettiin mikroskooppinäytteiden suojamiseen) paljaille metallipinnoille, jolloin ilma ja kosteus ei pääse vaikuttamaan. keväällä vaan pesu ja vahaus ja on kuin uusi..
    Yksinkertaisempi konsti on suihkutella spray öljyä tai Johnsson plediä(käytettiin mikroskooppinäytteiden suojamiseen) paljaille metallipinnoille, jolloin ilma ja kosteus ei pääse vaikuttamaan. keväällä vaan pesu ja vahaus ja on kuin uusi..


    Sitten joku vanha verho peitoksi niin ei kerää paskaa toimii on monta vuotta tehty noin.Niin sitä ennen tankki täyteen ja akku irti
    <p>Joopa Joo</p>
  10. #10
    Pitäisi ostaa suojapeite kun edellinen on liian pieni nykyiselle pyörälle, peite saisi olla tukevampaa tekoa kun Bilteman hopeinen tuulipussi. Pyörä (Tenere 700) on peilien kohdalta 150cm korkea ja tämä karsii monet suojat pois pelistä.

    Suosituksia?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #11
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi ostaa suojapeite kun edellinen on liian pieni nykyiselle pyörälle, peite saisi olla tukevampaa tekoa kun Bilteman hopeinen tuulipussi. Pyörä (Tenere 700) on peilien kohdalta 150cm korkea ja tämä karsii monet suojat pois pelistä.

    Suosituksia?
    Oxford. Paras, mitä minulla on ollut pyörän peittona.

    Kliks
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  12. #12
    Oxfordia olen katsellut mutta mikä malli kannattaa ottaa?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #13
    Koska Motonetin myymä peite kesti jopa vajaat 3kk käyttöä niin uskaltauduin Haraldin suosituksen myötä tilaamaan Oxfordin Rainex:in. Valinta Rainexiin perustui puhtaasti ei halvin eikä kallein perusteella
    Voin laitella ensifiiliksiä tänne kun tuotteen saan hyppysiin..
    04 Buell xb12s

  14. #14
    Lainaa Inkku kirjoitti Katso viesti
    Koska Motonetin myymä peite kesti jopa vajaat 3kk käyttöä niin uskaltauduin Haraldin suosituksen myötä tilaamaan Oxfordin Rainex:in. Valinta Rainexiin perustui puhtaasti ei halvin eikä kallein perusteella
    Voin laitella ensifiiliksiä tänne kun tuotteen saan hyppysiin..
    Minulla taisi olla viimeisin Oxford mallia Aquatex. Hyvin kesti omassa käytössä, kunnes ei enää tallin takia tarvittu. Lainasin kaverille ja se oli tuhon tie.

    Rainex varmasti hyvä, ei epäilystäkään.

    Nyt minulla taitaa olla yksi peitto mallia Motonet ja yksi mallia Eurobiker. Toinen liian pieni ja toinen liian iso XJR:lle, eikä kummassakaan alareunassa lukitusremeliä, kuten Oxfordissa oli, jolloin pieni kokosopimattomuus ei haittaa.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  15. #15
    Toi Rainex tulee kyllä olemaan vähän liian iso kooltaan koska tanko jossa peilit päissä. Se remmi & läpiviennit ketjulle oli yhdet pääkriteerit mulla. Kumpaakaan ei nykyisestä peitteestä löydy.
    04 Buell xb12s

  16. #16
    Oxford Rainex tuli tänään. Peite on tukevan paksu ja sisäpinnalla pehmeä kangas, säädettävä koneen alta menevä kiinnityshihna pikalukolla ja peitteen alareunassa tiukka kuminauha. Aika vakuuttavan oloinen jos vertaa Bilteman ohueen "tuulipukuun" joka on löysillä kuminauhoilla ja moottorin alta menevällä solmittavalla kengännauhalla...

    Koko oli L ja olisi saanut olla XL koska T7 on edestä korkea eikä peite yletä kunnolla eturenkaan akselin alapuolelle, on myös pituuden puolesta siinä kintaalla että menee paikalleen vakio kilpitelineen kanssa.
    Viimeksi muokannut: Koheltaja; 19.09.2019 klo 07:28.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #17
    Rainex ollu nyt muutaman päivän käytössä. Vähän on tosiaan isohko mutta kyllä vaan on hyvä ja saakelin vankkaa matskua. Taas tuli huomattua kuinka kannattikaan olla pihi sen aikasemman kanssa Tuohon verrattuna vanhaa halpaa rättiä kun ei voi oikeasti suositella kuin johonkin hallikäyttöön, lähinnä pölyn estoon.
    04 Buell xb12s

  18. #18
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Oxford Rainex tuli tänään. Peite on tukevan paksu ja sisäpinnalla pehmeä kangas, säädettävä koneen alta menevä kiinnityshihna pikalukolla ja peitteen alareunassa tiukka kuminauha. Aika vakuuttavan oloinen jos vertaa Bilteman ohueen "tuulipukuun" joka on löysillä kuminauhoilla ja moottorin alta menevällä solmittavalla kengännauhalla...

    Koko oli L ja olisi saanut olla XL koska T7 on edestä korkea eikä peite yletä kunnolla eturenkaan akselin alapuolelle, on myös pituuden puolesta siinä kintaalla että menee paikalleen vakio kilpitelineen kanssa.

    Itse tilasin kesällä myös tuollaisen peitteen L kokoa, minulla pyöränä FJR jonka pituus on n. 223cm ja tuon L kokoisen peitteen pitäisi olla taulukon mukaisesti 246cm pitkä.
    Sinnä tovin äherrettyäni totesin, että ei mahdu pituudestaan mitenkään FJR:n päälle, eli mitähän mittoja tuossa taulukossa on. Mainoskuvassa kuitenkin peiton alla on GTR1400 joka on samaa kokoluokkaa FJR:n kanssa.....
  19. #19
    Minulla oli n. 4 vuotta XL-Moton Premium suojapeite joka oli todella asiallinen, loppuaikoina alkoi vaan päästämään jo vettä lävitseen.
    Samaa peitettä ei ollut enää saatavilla joten tilasin peitteen täältä : https://tuningstudio.fi/Moottoripyor...ekauppa/g2503/

    Peite valmistetaan Britanniassa käsityönä pyörän mittojen mukaan.
    Kun peitto tuli niin koon puolesta ei tuokaan ollut optimaalinen, on melko nafti, kiristysremmi pyörän alta yltää just ja just kiinni. Muuten peite on laadukas peitteen kangas on vähän kuin core-tex eli hengittävä, mutta ei kuitenkaan päästä vettä läpi
  20. #20
    Lainaa hantsei kirjoitti Katso viesti
    Itse tilasin kesällä myös tuollaisen peitteen L kokoa, minulla pyöränä FJR jonka pituus on n. 223cm ja tuon L kokoisen peitteen pitäisi olla taulukon mukaisesti 246cm pitkä.
    Sinnä tovin äherrettyäni totesin, että ei mahdu pituudestaan mitenkään FJR:n päälle, eli mitähän mittoja tuossa taulukossa on. Mainoskuvassa kuitenkin peiton alla on GTR1400 joka on samaa kokoluokkaa FJR:n kanssa.....
    T7 pituus on 237cm ja on siinä kintaalla meneekö L pituuden puolesta orkkis kilpitelineellä, typistetyllä menee varmasti. XL tilattu ja L myynnissä jos joku tarvii.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  21. #21
    Oxford Rainex tuli kanssa tilattua hypermotardille. Briteistä tilasin kun Tampereen liikkeistä tuota ei saanut, ainakaan hyllytavarana. Todella laadukkaan oloinen tuote verrattuna Bilteman / Motonetin räpellyksiin, joista aiempaa kokemusta. Pyörän mittoja Rainexin mittoihin vertaamalla päädyin kokoon M ja se on juuri sopiva. Ylimäärästä ei kyllä juurikaan ole, eli jos omat mitat on yks yhteen Rainexin kanssa, etenkin pituuden osalta, niin kannattanee ottaa seuraava koko.
    Ducati Hypermotard 1100 S
    (Ex: Yamaha fz1-n, Suzuki gsf 600 s)
  22.  
  23. #22
    Jos talven yli meinaa säilöä, niin tällainen hoitaa homman. Ei ole omaa kokemusta tuosta tosin.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18