Sivu: 10 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910
Tulokset 271:stä 290:een 290:sta
  1. #271
    Moi

    Onko kokemuksia Ixon Jackal nahkapuvusta? Nahkapukua hankkimassa ja alle tonnin hinta herätti kiinnostuksen.
    Yamaha R7 World GP 60 th Anniversary, KTM 390 Adventure
  2. #272
    Tonnin mistä niin kalliilla saa?
    Googlaa FC Moto, sama mekko 590€ + paljon muita samassa hintaluokassa.
    KL Service kx250x -23
  3. #273
    Lainaa Miki kirjoitti Katso viesti
    Tonnin mistä niin kalliilla saa?
    Googlaa FC Moto, sama mekko 590€ + paljon muita samassa hintaluokassa.
    No joo sanamuotoilu ehkä väärä ...Stormilla 699. Hintaa jos vertaa Alpinestar / Dainese niin halpa.
    Yamaha R7 World GP 60 th Anniversary, KTM 390 Adventure
  4. #274
    En löytänyt äkkiseltään keskustelua airbägeistä..
    Mutta siis, jo vuosi sitten päivitin puvun alpinen rech Airiin jossa siis valmius liiville.. kuitenkin sen verran arvokkaita et samaan ei ollut varaa laittaa molempia ja tarkoitus siis hommata se täksi kaudeksi.. tilasinkin jo syksyllä tech air 5 ja se oli alennuksien jälkeen vajaa 500e.. mutta enhän älynnyt et ei se passaa ton puvun kanssa kun siihen menee se race malli mikä maksaa tonnin, palautin sen siis silloin..
    nyt tietenkin menee rahaa ratamaksuihin , renkaisiin yms.
    Niin rupesin kattelemaan että esim xl motolta saa tota klimiä +400e ja ihan hyviä arvosteluja siitä lukenut ja sama toimintaperiaate kuin alpinestarssissa eli antureilla ja saa säädettyä radalle erikseen. Onko kellään kokemuksia ?
    on sen verran mulle iso hintaero toi 600e välissä et jos sillä saan puvun hihaan ledit palamaan niin ei ole sen väärti..
    #ZX10RR winter edition -17 ratapeli
  5. #275
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lokitek kirjoitti Katso viesti
    En löytänyt äkkiseltään keskustelua airbägeistä..
    Mutta siis, jo vuosi sitten päivitin puvun alpinen rech Airiin jossa siis valmius liiville.. kuitenkin sen verran arvokkaita et samaan ei ollut varaa laittaa molempia ja tarkoitus siis hommata se täksi kaudeksi.. tilasinkin jo syksyllä tech air 5 ja se oli alennuksien jälkeen vajaa 500e.. mutta enhän älynnyt et ei se passaa ton puvun kanssa kun siihen menee se race malli mikä maksaa tonnin, palautin sen siis silloin..
    nyt tietenkin menee rahaa ratamaksuihin , renkaisiin yms.
    Niin rupesin kattelemaan että esim xl motolta saa tota klimiä +400e ja ihan hyviä arvosteluja siitä lukenut ja sama toimintaperiaate kuin alpinestarssissa eli antureilla ja saa säädettyä radalle erikseen. Onko kellään kokemuksia ?
    on sen verran mulle iso hintaero toi 600e välissä et jos sillä saan puvun hihaan ledit palamaan niin ei ole sen väärti..
    http://www.moottoripyora.org/keskust...rback-ajoasuja

    Otsikko on vähän kryptattu.
  6. #276
    Tänks
    #ZX10RR winter edition -17 ratapeli
  7. #277
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Ainakaan mun kokemuksen mukaan sillä nepparilla ei tee mitään yksiosaisen nahkapuvun kanssa, selkäsuoja irtoaa nepparista pukiessa joka kerta. Mä laitan selkäsuojan munuaisvyön kanssa päälle ja sitten puen nahkapuvun. Hyvin menee noinkin, eikä selkäsuoja pyöri tai heilu ylimääräisiä vaikka ei olekaan yläpäästä missään kiinni.
    Pakko tähän vastata jos jotain jeesaa.

    Tuli ostettua Astarssin yksiosainen puku missä juurikin tämä nappikiinnitys missä se nappikumilärpäke on kiinni semmoisessa kangastarra seinämässä puvun sisäselässä. Ja minulla oli Astarssin panssari ilman sitä nappia ennestään (tämä https://www.alpinestars.com/products...otector-insert )
    Siinä sitten mietin, että nappiko siihen pitää ruveta liimaamaan, mutta ratkaisu löytyi ompelukaupasta, ostin vastapuolen tarranauhaa mikä puvun seinämässä. Liimasin panssarin yläosaan sen nauhan ja löin kiinni sinne mihin se nappi hässäkkä tulisi kiinni. Hyvin pysyy panssari paikallaan pukua pukiessaankin ja hintaa tälle ratkaisulle tuli noin 1€, Metri nauhaa maksoi 5€
    -Nopeat elävät, ainakin talven yli-
  8. #278
    Näin ratakauden alussa ajankohtainen aihe eli mitä kaikkea tarvitaan tai olisi kiva olla mukana ratapäivillä. Alussa riittää toimiva pyörä, turvalliset ajovarusteet ja kuski. Homman lähtiessä laukalle peräkärry on täynnä, mitä kummallisempaa tilpehööriä.

    Asiaan liittyvä video:
    https://youtu.be/64RcOoqiT7o
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  9. #279
    Yksi näkemys ratamoottoripyöräilyn kustannuksista:

    https://youtu.be/Yod0SKO8BfA?si=pCEFm3vPLYkea8eA

    Minkälaisiin lukuihin muut keskinopeat ja nopeat ovat päätyneet?
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  10. #280
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Vie kaiken semmoisen minkä lasken omassa kirjanpidossa ns. löysäksi.

    No, onhan pyöriä kolme ja kausi 12 kk.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #281
    Lainaa Kolmone kirjoitti Katso viesti
    Yksi näkemys ratamoottoripyöräilyn kustannuksista:

    https://youtu.be/Yod0SKO8BfA?si=pCEFm3vPLYkea8eA

    Minkälaisiin lukuihin muut keskinopeat ja nopeat ovat päätyneet?
    -2021 8 404,27 €/a (3 pyörää)
    -2022 6 401,39 €/a (2 pyörää)
    -2023 4 254,52 €/a (3 pyörää)

    2021 kilometrit:
    -3704 km CBR /rata-ajoa pelkästään
    -8000 km H2 katupyörä
    -30 h? (1200 km?) CRF450R/EXC-F250

    2022 kilometrit:
    -2 535 km CBR /rata-ajoa pelkästään (17/19 ratapäivää)
    -9 683 km H2 katupyörä

    2023 kilometrit (tähän saakka):
    -1 800 km CBR /rata-ajoa pelkästään (14 ratapäivää)
    -2 083 km H2 katupyörä
    -3 376 km SWM SDT 650 advepyörä

    Lasken mukaan kahden-kolmen pyörän bensat, vakuutukset, huollot, huolto-osat, tarvikkeet, renkaat, vara-osat, kauden aikana pakosta uusitut ajovarusteet, ratapäivä- ja kurapyöräreittimaksut ja moottorikerhojen jäsenmaksut.

    Mukaan en ole laskenut vetoauton tai peräkärryn kuluja, niiden vakuutuksia, vetoauton bensoja enkä tapahtumien yhteydessä syntyneitä muitakaan matka- ja majoituskuluja, ruokailuja - syödähän täytyy muutenkin ja auto+kärry on tarpeen muutakin elämän toimintaa varten. (ja mulla on eri kuluseuranta auton kuluille). 2022 kuluissa on mukana 2 000 € Euroturneen kulut kokonaisuudessaan ja mm. Kawan iso huolto.

    Huolestuttavasti harrastus näyttää olevan vähenemässä
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  12. #282
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #283
    Asiaa, suojien käyttöä ei voi mitenkään vähätellä ja tuo motoristin näkyvyys liikenteessä on tosi tärkeä asia. Tuosta selkäsuojasta on oma kokemus. Ortopedi sanoi radalla tapahtuneen high siderin jälkeen minua korjatessa, että olisi luultavasti tullut neliraajahalvaus tai viikatemies olisi noutanut ilman sitä. Painotti myös, ettei jatkossa sitten ajella ilman selkäsuojaa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  14. #284
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Asiaa, suojien käyttöä ei voi mitenkään vähätellä ja tuo motoristin näkyvyys liikenteessä on tosi tärkeä asia. Tuosta selkäsuojasta on oma kokemus. Ortopedi sanoi radalla tapahtuneen high siderin jälkeen minua korjatessa, että olisi luultavasti tullut neliraajahalvaus tai viikatemies olisi noutanut ilman sitä. Painotti myös, ettei jatkossa sitten ajella ilman selkäsuojaa.
    Minusta tuo artikkeli kyllä näytti lähinnä vähättelevän rinta- ja selkäpanssarin merkitystä. Huomionarvoista kuitenkin on se, että artikkeli on vuodelta 2014 ja sen jälkeen kaikissa suojavarusteissa on kyllä nähty melkoinen kehitysloikka. Veikkaan vahvasti, että kyseisen haastattelun sisältö olisi tuoreeltaan hyvin erilainen. Toki tuo jutussa mainittu rintakehän puristusvamma on nykyisillekin suojille haaste.
  15. #285
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    On suojien kannalta eri asia vetää auton keulaan tai puuta päin kuin pyöriä toista sataa hiekoilla linkouksessa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #286
    Ratakaadoissa mennään monasti pers- tai mahaliukua yli ulkokanttarin, jolloin ainakin minä haluaisin että siinä kylkiluiden tai selkärangan ja asfaltin välissä olisi muutakin kuin milli lehmännahkaa. Ja on se asfaltti itsessäänkin jo kovaa ja sattuu, eli suojien sijoitteleminen kehon ja asfaltin väliin on sekin järkevää. Eli vaikka jokin suoja ei tosi vakavassa paikassa pelastaisikaan, niin kevyemmissä toheloinneissa vähentävät sattumisen määrää melko tehokkaasti.

    Samoin lonkkasuojat olen havainnut tarpeellisiksi, ihmetellyt olen että miksi käytännössä missään nahkapuvussa ei lonkkasuojia tunnu vakiona olevan mukana. Itse omin käsin lisäsin tarrapinnat puvun sisäpuolelle ja sinne lykkäsin Astarsin omat lonkkasuojat, mutta sittemmin siirryin suojashortsien käyttöön. Molemmat mun mielestä ihan toimivia kokonaisuuksia.
    1835
  17. #287
    Samoin lonkkasuojat olen havainnut tarpeellisiksi, ihmetellyt olen että miksi käytännössä missään nahkapuvussa ei lonkkasuojia tunnu vakiona olevan mukana.
    Minun Alpinestarsin ratanahassa on jonkinlaiset lonkkasuojat vakiona. Tosin ne on siitä ikävät, että tahtovat kiepsahtaa omituiseen asentoon pukua päälle puettaessa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  18. #288
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Minun Alpinestarsin ratanahassa on jonkinlaiset lonkkasuojat vakiona. Tosin ne on siitä ikävät, että tahtovat kiepsahtaa omituiseen asentoon pukua päälle puettaessa.
    Näin on myös omassa puvussa ollut. Ja kun kaveri siirtyi käyttämään suojashortseja, niin ostin hänen A-starsin puvussa olleet paremmat suojat itselleni.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  19. #289
    No nyt päivitin minäkin tietämystäni tälle vuosikymmenelle, näyttäisi tosiaan olevan liuta pukuja joissa lonkkasuojat ovat vakiovaruste. Hyvä niin, melko harmittomassa lowsiderissakin lonkka on aika hyvin tyrkyllä asfalttiin ja mahdolliseen kanttariin.
    1835
  20.  
  21. #290
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä upgreidasin berikkiin muistaakseni alpinestarsin (?) irtolonkkasuojat, maksoi noin 45€ ehkä tms. ja on aika paljon paremman oloiset kuin peruslätkät mitkä haalarissa on. Tietty sopivuus velcroihin oli pikkasen haussa mutta sai sen sopimaan. Noi on vähän ongelmalliset kun jos puku on ollut autossa kylmän yön vähän kaksinkerroin niin kestää aikansa ennenkun suojat suoristuu ja puvun saa päälle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 10 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910